Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net een heel verhaal zitten tikken op mijn tel., wil dat kreng het niet verzenden... Poging 2 op de IPad dan maar...

Guusje, hopelijk hebben jullie een leuk hotelletje kunnen vinden, het wordt prachtig weer deze week!!! Geniet er lekker van!

Dotje, praat jezelf niet in de put meid! Snap dat je van die momenten hebt dat je alleen nog maar wil janken en mag ook echt, maar probeer jezelf niet gek te maken...

Mariek, nog 1 nachtje!!! Meid, ben gewoon ook een beetje nerveus voor je, hoop het zo voor jullie! Heb je zelf een gevoel?

Hier beginnen we er nu wel echt een beetje van te genieten moet ik zeggen. We gaan maandag naar de gyn voor een afsluitend gesprek en smiddags gelijk een intake bij de vak. Dan zijn we dus 'gewoon' zwanger, net zoals de rest daar. Moet ik nog wel ff aan wennen... Nadeel gelijk is dat we pas bij de 20e week weer een echo krijgen. Marja, elke 4 weken luistert ze wel naar het hartje gelukkig...

Meiden, fijn weekend en Mariek, laat je van je horen??

X

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marieke, toi toi toi voor morgen. ik hoop zo op een mooi bericht!

Morgen ochtend kom ik gelijk even spieken hier.

Geplaatst

Meiden....Ik vanmorgen een dikke vette + !!!! Het is allemaal zo onwerkelijk......we kunnen het nog niet geloven, nog nooit heb ik die + gezien... Ik voel me wel anders dan de andere keren, maar had toch het gevoel dat het weer niet gelukt was. Ik heb vrijdag nog met het zkh gebeld omdat ik sinds een paar dagen zo'n bolle opgezette zere buik heb....ik moest het in de gaten houden en veel drinken, maar ze zei ook dat het een eventuele zwangerschap kon zijn en dat me hormoonhuishouding gewoon een beetje van slag is...Nou dat blijkt.. Als ik me schoenen wil aantrekken moet ik me spijkerbroek los maken. Ik heb af en toe wel wat oprispingen , maar ook nog die krampen en helemaal geen last van me borsten.....dinsdag is de officiële testdatum, ik heb nog voldoende testen liggen :-)

Oh Dotje, ik hoop zo dat jij de volgende bent...ff een dikke knuffel van mij!!

X

Geplaatst

Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh, wat goed!!!!!!!!!!! Oh, ben ZO blij voor je Mariek!!!! Nu al een dikke plus,.2 dagen voor de testdatum, kan niet meer stuk! En misschien zijn het er wel 2!!!

Zou als ik jou was de CB digitaal er dinsdag tegenaan gooie.

Die krampen, ik heb ze nog steeds. Was ik in het begin een beetje bang voor, want kunnen best heftig zijn, maar zijn echt je darmen, ook al voelt.het als menstruatiepijn. En die borsten, die komen wel, haha!!

Oh meid, ben zo blij voor jullie...

X

Geplaatst

Marieke ....... Wat geweldig!!!! Het begin is er. Mijn dag kan niet meer stuk, en de jouwe helemaal niet meer! Een kleine felicitatie voor jullie! Ik ga het vieren vandaag ;)

En ik hoop ook zo dat Dotje de volgende is. Ik gun het jullie zo!

Dikke kus Guusje X

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve berichtjes meiden!! Kan het zelf nog echt niet geloven...

Zal idd dinsdag nog even een cb test doen....heb 15 augustus pas een echo....zo lang wachten...pffff....:-)

vandaag al aan de me ouders , schoonouders en broers verteld....tranen van blijdschap, zo leuk!! Me moeder zei dat ze nu eindelijk lekker kan slapen...:-)

Misschien een rare vraag Star.......maar toen jij het wist, heb je meteen gevreeën? (bloos) ik heb zelf deze twee weken na de tp weinig tot geen zin gehad, vond het eng....maar dat kan nu toch geen kwaad? Hihi

X

Geplaatst

Spannend hè, Mariek. Leuk de eerste enthousiaste reacties! Wij zij vandaag bij mijn oudtante geweest en hebben de echo laten zien en het verteld. Ze moest gewoon huilen van blijdschap, zo lief!7

Moet je trouwens de utro blijven gebruiken of mag je na dinsdag stoppen. 15aug echo, spannend! Das dan 7 weken?

Ik moet zeggen dat ik in het begin echt geen behoefte had aan seks. Had erg veel laat van mijn buik en was gewoon erg bezig met wat er allemaal in mijn buik gebeurde. Maar het kan inderdaad absoluut geen kwaad. Lees wel even wat info, want je kan een beetje bloed verliezen en je baarmoeder kan wat gaan samentrekken. Dan schrik je in elk geval niet.

Zou je trouwens de app Zwanger willen aanraden, is niet gratis, maar wel een super app. Deze info staat daar bijv ook uitgebreid in.

Dotje, ben je inmiddels weer een beetje opgekrabbeld?

Guusje, veel plezier deze week!

X

Geplaatst

Die reacties zijn inderdaad erg leuk!! Heb het hier op me werk alleen tegen 2 meiden gezegd en die

waren ook helemaal blij...maar wacht nog even met vertellen tegen de rest na de echo. Moet ik rekenen vanaf me punctie datum? Want toen was de bevruchting toch? Dan is 15 augustus 6 weken. Maar ik ga morgen bellen naar Leiderdorp, misschien mag ik wel eerder heen. Wanneer had jij de eerste echo?

Gister heb ik de laatste utro gebruikt, nu zijn ze op en ben ik klaar gelukkig. Vanochtend nog even een test gedaan, met me 2de urine, ook een vette plus! ;-) moest jij de utro langer gebruiken?

Ik heb idd al veel gelzen op internet dat het geen kwaad kan, maar heb nu net als jij.....ff niks nu.. Die app zal ik wel ff downloaden..thanx voor de tip!!

Guusje, heb je al wat geboekt voor een vakantie? Wat een heerlijk weer heb je nu! Echt genieten!!

Dotje hoe gaat het met jou?

xxx

Geplaatst

@Mariek,

Volgens mij reken je idd vanaf de punctie, dat wordt gezien als eisprong. En dan tel je er nog 2 weken extra bij op,.die krijg je gratis!

Ik had een tp van een cryo in eigen cyclus,.dus geen utro gebruikt. Had trouwens bij 7w1d een eerste echo. Zeiden tegen mij dat er vanaf dan nl hartactie te zien was. Ze kunnen wel eerder zien of het er 1 of 2 zijn en of ze netjes in de baarmoeder zitten.

Wij hebben vandaag afsluitend gesprek hij gyn gehad en intake bij vk. Ook weer spannend. Veel info gekregen en moeten gaan, nadenken of we combinatie test willen gaan doen....

Fijne avond!

X

Geplaatst

@dotje en guusje,

Vind het nog steeds lastig om deze dingen te plaatsen gezien jullie status. Laten jullie weten als we er bij dit topic over op moeten houden. Het is nl erg begrijpelijk dat jullie er niet op zitten te wachten.... Hoop niet dat ik jullie dan ook kwets met wat ik schrijf...

Xx

Geplaatst

Lieve Star, wat mij betreft kunnen jullie lekker beppen over alle ins- en outs van jullie zwangerschap. Hoop gewoon heel erg dat het er voor mij de volgende keer ook inzit :-) Ik gun het jullie en jullie gunnen het mij.

Fijn dat je nu naar de verloskundige mag, en zo zit je ineens met de vraag van een combinatietest, sjonge, wat houd dat in?

Oh, Marieke, ik kan me je gevoelens helemaal voorstellen!! Leuk al die blije reacties om je heen!!

Ik okee, druk aan het werk en tussendoor lekker van het mooie weer genieten :-) XXX

Geplaatst

Ff snel een reactie, morgen reageer ik langer....

Dat ben ik eens met Star meiden...heel begrijpelijk dat jullie dit geklets niet willen lezen/horen...

Maar we hebben wel een leuk groepje zo met z'n vieren, zou het zonde vinden als dat over gaat :-)

ga nu lekker slapen ....tot morgen! X

@dotje en guusje,

Vind het nog steeds lastig om deze dingen te plaatsen gezien jullie status. Laten jullie weten als we er bij dit topic over op moeten houden. Het is nl erg begrijpelijk dat jullie er niet op zitten te wachten.... Hoop niet dat ik jullie dan ook kwets met wat ik schrijf...

Xx

Geplaatst

Hier ook even kort, moet nog tas inpakken voor onze trip morgen naar Zeeland. Heerlijk met vrienden 4 dagen genieten in een luxe hotel in Burgh-Haamstede.

En ik heb er ook totaal geen moeite mee Star en Marieke. Ik vind het juist fijn dat er meiden zijn de wel zwanger mogen worden. Dus ik lees graag jullie verhalen en ervaringen.

Nou meiden, ik ga er van door, tas inpakken, nog wat strijken en dan bedje in.

Liefs Guus

@dotje en guusje,

Xx

Geplaatst

Ben blij dat jullie zo reageren Guusje en Dotje....!

Ik heb vandaag een cb test gedaan, gaf aan 2 -3 weken! Meteen gebeld met Leiderdorp, kan niet veel eerder komen dan 15 augustus, maar toch 2 dagen Hihi dus mag 13 augustus komen voor de echo! Zo benieuwd!!!

kan ik nu al mvm doen Star? Vanaf welke week deed jij dat?

Hoe is je laatste gesprek met de gyn geweest? Helemaal klaar voor de vk? :-) je bent weer een stap verder, spannend!!

X

Geplaatst

Dotje en Guusje, fijn dat jullie het leuk vinden mee te lezen. Guusje, geniet de komende dagen lekker, maar.zal vast goed komen!!

Dotje, fijn dat je je.wat beter voelt. Heb je zelf al een idee wanneer je weer wil beginnen?

Mariek, aftellen maar naar de.13e!! Alleen ben je dan toch ongeveer 7 weken al? Mvm kan je alvast bellen, maar komen pas langs voor intake vanaf 6,5/7wkn omdat je hcg dan op het hoogst is. Maar zeker bellen hoor!!!

Ons gesprek bij de gyn stelde niks voor. Vk was een uitgebreide intake en hoop info van meegekregen . Mogen nu om de 4 weken komen tot 24e week, daarna om de 3,.dan 2 en laatste wkn elke week. Moeten deze week beslissing nemen over combi test en zijn er nog niet uit... Ga het volgende week op mijn werk vertellen en dan mag iedereen het weten, ook weer een mijlpaal hoor!

Misschien is het trouwens leuk je ook aan te melden op het 12weken bankje, kun je daar ook lekker meelezen en kletsen...

Fijne dag, ik zit helaas binnen....

X

Geplaatst

Hey Star...

Gaat goed met me hoor...alleen ben af en toe wel onzeker over wat ik voel of liever gezegd wat ik NIET voel...vorige week had ik nog een gevoelige opgezette buik, dat is nu al een stuk minder en verder voel ik helemaal niks. Had jij dat ook? Het is dat die test zegt ik zwanger ben, maar anders zou ik het echt niet geloven. Ik heb gister nog een keer een test gedaan, weer een dikke plus... kan niet wachten totdat het de 13de is!! Ik ben dan als het goed is ongeveer 6 weken...Ik heb me ingeschreven voor MVM hoor, dus wacht hun belletje af!

Wat houd die combitest precies is? Heeft dat met het syndroom van Down te maken? Weten jullie al wat jullie gaan doen? Om de 4 wk komen bij de VK, dat is toch meer dan anders of niet? Lijkt me wel fijn eigenlijk!

Spannende maar oh zo leuke week volgende week! hihihi.....12 wk alweer...gaat snel he! hoe voel je je nu? Ben jij eigenlijk echt misselijk geweest? Moest je dan ook spugen? wat voelde jij zo de eerste weken?

Ik zal me wel even aanmelden bij het 12wk bankje, leuk! Thankx voor de tip!

Guusje, ben je lekker aan het genieten van je welverdiende vakantie?

Dotje, wanneer heb je je gesprek in Duitsland? Ben je er weer klaar voor om te beginnen?

x

Geplaatst

Mariek, ik had ook niet veel klachten gehad. Wel vanaf het begin erg veel krampen gehad wat te maken had met mijn darmen die een plekje moesten vinden denk ik. Waren behoorlijk heftig, werd er s nachts zelfs wakker van. Voelde soms echt als menstruatie krampen wat me erf onzeker maakte. Verder had ik vrij snel last van pijnlijke borsten die de afgelopen weken ENORM gegroeid zijn, haha. Echt misselijk zoals je vaak leest ben ik nooit geweest. Ben de afgelopen 2 weken wel meer moe en als ik me daar tegen verzet word ik wel misselijk. Maar vergeet niet dat het nog erg vroeg is hoor. Ik dacht nl ook dat je al misselijk zou zijn bij een positieve test, en die meiden zijn er ook, maar hoeft absoluut niet! Ik werd ook erg onzeker omdat ik me zo goed voelde. En heb ik nu ook nog wel, hoewel ik na 2 mooie echo's nu eindelijk wel begin te genieten. Kon het moeilijk loslaten allemaal en was veel te bang dat het alsnog fout zou gaan. Nu nog wel van die momenten, vooral als hormonen lekker opspelen! Hoort erbij en je kan er niks aan doen... Ik probeer zoveel mogelijk te genieten en vanaf volgende week als we het eerste trimestermvoorbij zijn en ik het aan iedereen kan vertellen zal het misschien war makkelijker gaan.

Goed dat je je hebt opgegeven voor mvm! En kan me voorstellen dat je aftelt naar 13 augustus. Heb je de echo in Leiderdorp? En blijf je daar tot je naar de vk gaat!

Bezoek vk is tot 24e week elke 4weken. Daarna 3, dan 2en laatste paar weken elke week. Moeten dit weekend een beslissing nemen over de combitest maar denk dat we het niet doen. Het is slechts een kansberekening op oa een downkindje. En vruchtwaterpunctie wat je kan doen voor meer zekerheid vind ik toch wel eng vanwege de kans op een miskraam. Daarnaast zien ze heel veel op de 20 weken echo dus als er echt iets mis is horen we het dan.

Dames, goed weekend allemaal!

X

Geplaatst

Dat is dan weer goed om te horen Star... ik moet het gewoon afwachten, het is gewoon nog zo pril.

Heb je het al verteld op je werk? Of tegen mensen in je omgeving? Heerlijk lijkt me dat om eindelijk de valg uit te hangen... Wij hebben bij ons in het dorp eind augustus kermis. Daar gaan we altijd heen en ik kan altijd kruipend naar huis, normaal gesproken, maar nu kan ik niet drinken, maar ben dan nog geen 12 wk...ik moet dan een smoes verzinnen of toch maar vertellen...weet het nog niet...eerst maar die echo afwachten! ik heb de 2ste echo in Leiderdorp en dan krijg ik een verwijsbrief mee voor het ziekenhuis bij mij in de buurt...dan kan ik daar naar de vk!

zijn jullie dit weekend er nog uit gekomen over de combitest? Lijkt mij ook erg moeilijk dat besluit, maar als al blijkt dat er daardoor een kans is op een miskraam, zou ik al niet durven denk ik...

xxx

Geplaatst

Nou de kratten staan hier klaar hoor. Wat een leuke vrouw van MVM kwam hier langs zeg. De test was super positief, een dikke vette

streep. Ze zei dat er dus veel hcg aanwezig is, misschien toch een tweeling? hihi Zo raar om een vreemde tegen je te horen zeggen, "geniet van je zwangerschap"..

Ze zegt dat ik eind van de week de 6 weken in ga....hun rekenen vanaf de punctie datum...moet ik dat zo aanhouden?

Hoe was de uitslag van de test toen bij jou Star?

x

Geplaatst

Mariek,.wat leuk dat je.zo'n goed gesprek hebt gehad!! Ik ben alweer voor de 5e week bezig nu, vind het nog steeds niet erg om te doen. Ik had ook een super test, teststreep dikker dan controle streep, haha!

Kun je niet het bester aan Leiderdorp vragen hoe je moet rekenen? Voel je je nog steeds.goed?

Had taart en cupcakes gebakken voor collega's, en leuke reacties gehad. Vond het toch nog soort van eng om het zo hardop te zeggen, maar ook wel erg leuk, voor m'n gevoel wordt het nu wel echt nl. Had ook voor het eerst een zwangerschapsbroek aan vandaag, omdat ik merk dat ik toch last van mijn buik krijg met hele dag zitten. Vond ik ook weer een drempel waar ik overheen moest. Merk ook dat ik nu pas een beetje durf te gaan genieten en verder vooruit denken. De angst van het hele traject blijft je toch wel bij vind ik. Ervaar jij dat ook?

En wat betreft het vertellen,.doen waar je je prettig bij voelt. Wil je het nog niet, dan ben je gewoon aan een kuur voor blaasontsteking, mag je ook niet drinken...;-)

We hebben besloten de testen niet te doen. Merk dat ik gewoon toe ben aan rust en klaar ben met alle onderzoeken en stress en dat ik graag wil gaan genieten.

Ga lekker mijn bed in! Truste

X

Geplaatst

Ik zal het zeker in Leiderdorp vragen hoe ver ik ben hoor...haha dat behoort zeker tot mijn vragenlijstje :-)

verder voel ik me goed eigenlijk, geen klachten...wat me dus soms ook onzeker maakt...

Wat leuk om het op deze manier met cupcakes op je werk te vertellen! Die cupcakes zullen er weer prachtig uitgezien hebben.:-) nu is het officieel en jeetje al je eerste zwangerschapsbroek aan....daar zullen er nog veel meer van volgen Hihi voel je verder goed? Geen kwalen? Ik snap je angst maar al te goed...denk dat ik dat ook wel het hele traject bij me hou, al hoop ik dat er veel van verdwijnt als we de eerste echo hebben gehad.

Ga lekker genieten van jullie zwangerschap!!!

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden