Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

dank voor jullie oppeppers! Idd genieten van de dingen die ik wel heb en niet teveel de toekomst in willen blikken! Vanmiddag hebben we een gesprek met de gyn. Ik ben benieuwd. Momenteel raken al mijn vriendinnen zonder moeite zwanger, fijn voor ze, maar soms steekt dat gewoon een beetje, maar dat herkennen jullie wel.

Guusje ik kan me voorstellen dat je in een rouwproces zit, en daar valt ontkennen natuurlijk ook onder. Het zal echt een rollercoaster aan emoties voor je zijn! Ik vind je echt een dappere vrouw.

Star, kan me voorstellen dat je nerveus bent! De echo zal een mooie bevestiging zijn! Ben reuzebenieuwd!

Marieke, ben je nog verkouden? IK nu wel, komt door het akelige weer haha. Hoop dat je je okee voelt?

Liefs!

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dotje, hoe was het bij de gyn?

En het blijft lastig om andere om je heen zwanger te zien worden, het gunnen is er, maar toch he?

In mijn vrienden groep zullen er geen kinderen meer komen, ergens wel fijn, hoef ik het niet zo van dicht bij mee te maken.

Ik mag vrijdag naar de gyn, kijken welke anticonceptie bij me past.

Geplaatst

Snap zo goed hoe je je voelt Dotje.....het blijft moeilijk om elke keer weer te moeten horen dat een vriendin of bekende van je zwanger is, je gunt het iedereen, je hoopt dat niemand hoeft mee te maken wat wij meemaken, maar toch....je zou zo graag in hun schoenen willen staan! Maar het is mooi wat Guusje zegt....kijk vooral naar de mooie dingen die je wel hebt! Dat is al zoveel waard! Heb je een broer of zus die al kinderen hebben? Ik heb een neefje van net een jaar, oh wat een geweldig ventje!! Ben echt verliefd op hem hahaha.....maar als ik dan zo met hem door de stad loop, achter de kinder wagen zijn er altijd mensen die dan vragen...." en Mariek begint het bij jou nog niet te kriebelen?" ....dat doet pijn! Elke keer er weer omheen draaien...

Hoe is het vandaag gegaan bij de gyn?

Guusje , nog niet iedereen hoeft het te weten, daar is tijd zat voor. Jullie moeten dit eerst zelf samen verwerken, dus snap heel goed dat je het op je werk nog niet tegen iedereen gezegd hebt. Mag ik je vragen waarom je evengoed nog anticonceptie moet gebruiken? Al die hormonen van die stomme pil is toch ook niet goed voor het lichaam. Heb je geen last meer van je cyste?

Star, ben je al een beetje aan het idee gewend? Hoe voel je je? Ben ook zo benieuwd naar je echo!! Begin je al meer veranderingen te merken aan je lichaam? Deze week moest je toch weer voor het eerst aan het werk? Viel het weer tegen zo na je vakantie? Gelukkig maar 3 dagen , Hihi!

Ik ben nog steeds verkouden, bleh...en heb ook echt een rot nacht gehad..bleef maar hoesten, vanavond maa vroeg er in! Het prikken gaat steeds moeilijker, me buik word steeds gevoeliger. Ik heb al op 2 plekken, rechts en links van me navel, harde onderhuidse bulten, denk dat het een soort bloeduitstorting is van het harde knijpen elke keer. Dat doe ik eigenlijk zodat ik de pijn van de naald niet voel.....ik blijf nu zoeken naar een plekje waar het nog niet gevoelig is...

gister ook gebeld met het zkh....vroeg of ik niet meer mag prikken dan 100 MI . De vorige keer heb ik dit namelijk ook geprikt en had toen 9 eitjes, omdat ik er nu 2 laat terugplaatsen, wil ik natuurlijk voor meer eitjes gaan. Maar hun zijn te bang voor overstimulatie. Die kans is gewoon te groot, vanwege me leeftijd en omdat ik de vorige keer ook goed reageerde op de hoeveelheid van de puregon. Zaterdag met de echo mag ik het nog wel overleggen met de verpleegkundige...als er nog een aantal kleine eitjes zitten, kan ik misschien vanaf dan meer gaan spuiten om die kleintjes ook mee te laten doen. We zullen zien!

Nou meiden, ik ga lekker me bedje op zoeken, hopelijk op een goeie nacht!

Truste voor straks!

X

Geplaatst

Hoi meiden,

superfijn gesprek gehad met gyn. Zij wil voor een 4e poging gaan, maar dan ipv puregon, menopur gaan gebruiken. Komt eicel- en baarmoederslijmvlies kwaliteit ten goede zegt ze. Wij hebben Dusseldorf aangekaart en daar kon ze helemaal achter staan, ze zei zelf ook dat daar meer mogelijk is, ook wat betreft immunologie. IN Nederland wordt weinig geëxperimenteerd zullen we maar zeggen. Mijn antistoffen in het bloed zijn nog steeds razend hoog nl. tgv van een aandoening die ik heb, mss dat ze daar eens onderzoek naar kunnen doen. Ze gaf ook aan dat IMSI wat ze daar doen ipv ICSI een optie zou kunnen zijn om de kwaliteit van de embryo s te verbeteren. Dus we overwegen een second opinion in Dusseldorf. Ze gaf ook aan dat mss over 10 jaar elektromagnetische straling misschien als een grote oorzaak aan het licht komt van alle vruchtbaarheidsproblemen (komt steeds meer voor) en laten we daar nu net zelf ook mee bezig zijn, evenals aardstraling ( .... en nee we zijn geen zweefteven ;-))

Mijn collega heeft ook haar huis op aardstralen en elektromagnetische velden laten checken en was na 3,5 jaar wachten, meerdere mislukte IUI s daarna spontaan 2 x zwanger! Dus werk aan de winkel ;-)

X

Geplaatst

Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. Je hebt helemaal gelijk dat je naar Duitsland gaat...ook mij is verteld dat ze daar veel verder zijn dan hier in NL , met alles! Maar je gaat voor een 4de poging, word die dan nog vergoed? Wat betreft de immunologie is ook wel interessant, Laat ze maar een aantal testen bij je doen! Weet je al wanneer je wilt beginnen of wanneer je daar een gesprek hebt? Weet je je al een ziekenhuis in Düsseldorf?

X

Geplaatst

Hey meiden,

Ik zat zo wat te kijken op internet naar de IMSI methode wat jij zei Dotje, toen kwam ik op deze http://www.humanfirstivf.nl

lees daar wel hele positieve berichten. Hebben jullie al eerder van de resultaten in Turkije gehoord? 16 dagen in Turkije zitten tijdens de behandeling, geen werk, huishouden en nl stress klinkt helemaal niet verkeerd.... wat denken jullie?

X

Geplaatst

Haha Marieke, die site had ik ook al gevonden!! Volgens mij alleen maar positief, 2 weken Turkije, rust, zon ...... ik ben er gek genoeg voor ;-)

Ben je al klaar voor de echo morgen? Lukt het nog om een pijnloze plek te vinden op je buik? X

Geplaatst

Nou ik eigenlijk ook Dotje, haha! Heb het er al met me vriend over gehad, mocht de 2de poging ook weer niet lukken, gaan we misschien wel voor de 3de poging naar Turkije! Hoe ga jij het doen als je naar Düsseldorf gaat ...moet je dan ook voor de echo steeds daarheen rijden of kan dat in een zkh dichterbij?

Ben erg benieuwd morgen, zullen het er meer of minder zijn dan de vorige keer met de eerste echo?!?! Het prikken staat me steeds meer tegen, vooral die rot naalden van de deca...die zijn altijd zo bot.... Ik heb ondertussen 2 blauwe plekken op me buik..:-(

Gaan jullie nog wat doen het weekend meiden? Word in ieder geval mooi weer! Lekker van genieten dus!

Fijn weekend!

x

Geplaatst

Hoi meiden,

Zal vh weekend even uitgebreid reageren, maar beetje een rotweek op mijn werk achter de rug. Wordt volledig genaaid door mijn eerlijkheid over het traject. Ben 1e dag na mijn vakantie van mijn functie gehaald omdat ik met 3 dgn ineens geen continuiteit kon bieden. Nu zit ik ergens 2 maanden een K..klus op te lossen met onzekerheid over de tijd daarna. Brengt dus lekker veel stress met zich mee waar ik niet op zit te wachten, want ik ben al nerveus genoeg voor echo maandag...

Mariek, veel succes morgen, hoop dat er een hoop mooie eitjes te zien zijn!

Dotje, goed bezig met uitzoeken!

Guusje, fijn dat je.zo'n boek hebt. Ik heb tijdens het traject het boek Open zenuw gelezen en dat was ook zo herkenbaar.

Reageer later nog even uitgebreid.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

@Star, dit kan je er nu echt niet bij hebben zeg! Dat kunnen ze toch niet maken? Ze weten toch waar je mee bezig was/bent en weten dan toch ook de reden dat je 3dg bent gaan werken? Ze hebben daar toch mee ingestemd? Waarom dan toch die verandering? Probeer je rustig houden hoor, denk ff aan jezelf en laat ze daar maar ff het heen en weer krijgen! Jouw geluk wat in je buik groeit is veeeeeeeeel belangrijker!!

Pede echo is goed gegaan! Rechts heb ik er 9 van ongeveer 10 à 11 mm en links nog 3 kleinere en 1 grote van 19 mm! Hoop op ongeveer 12 goeie, dat zou geweldig zijn, maar dat moeten we nog even afwachten! Maandag weer een echo!

Hoelaat heb jij hè echo maandag Star? Maar dat was zeker niet in Leiderdorp hè?

X

Geplaatst

Ha meiden,

Mariek, wat een super nieuws! Weet je in elk geval dat de blauwe plekken op je buik niet voor niks zijn. Zou echt heerlijk zijn als je er 12 goede uit kan halen zeg! En zoals het er nu voor staat gaat het ook redelijk snel, dus dan einde van de week misschien wel de punctie of niet? Of ben ik nu even in de war met hoe snel ze groeien? Ben je trouwens een beetje van je verkoudheid af? Hoop dat je fit genoeg de punctie en tp kan doen meid. Wat ga je doen met je werk? Blijf je gewoon werken of heb je vrij genomen? Bij jou weten ze het ook toch?

Dotje, wat fijn dat je zo goed gesprek hebt gehad met de gyn. Ze luisteren daar wel goed naar je, dat is wel echt heel prettig. En best interessant wat betreft de verdere onderzoeken van je immuunsysteem, ik ben erg benieuwd als je dat gaat doen wat er uit zal komen. Heb vaak goede verhalen gelezen over Dusseldorf, volgens mij is er zelfs een speciaal topic van. Maar moet zeggen, heb ook even zitten lezen over Turkije en ook dat ziet er erg goed uit. En begrijp dat ze daar geen meerkosten rekenen voor IMSI maar dat in Dusseldorf nog wel. Hoe dan ook, beiden een grote stap want het is net wel ff wat anders dan je eigen ziekenhuis, praktisch gezien. Spannend en hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen!

Guusje, alles goed? Kun je een beetje toekomen aan ontspannen? Je vakantie komt in zicht, dat is in elk geval een zeer goed vooruitzicht!

Tja Mariek, wat moet ik zeggen.... Nee, dit kunnen ze niet maken, maar ze doen het wel. Ik ben op dit moment ook echt een beetje verbitterd. Ga van de week contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering om in elk geval wat informatie in te winnen. Ik wist dat het een butbedrijf was, maar dit had ik niet verwacht. Ik word gewoon de dupe van mijn eigen eerlijkheid. Maar wat je zegt, er zijn belangrijkere dingen... En daar denk ik elke keer maar weer aan als ik me op zit te fokken, wat in mijn buik zit is veeeeeeel belangrijker.... Gelukkig is het eindelijk bijna maandag en krijgen we de echo. Ik ben de afgelopen 1,5 week super onzeker geweest. Mijn gevoel ging van super zwanger naar, nee hoor, het is mis. Schrijf ook af en toe wat op het 12-weken bankje nu en daar valt de één na de ander af omdat ze geen kloppend hartje bij de echo zien. Dat maakt me zooooooo super zenuwachtig. Kon het niet laten en daarom gister toch nog maar een CB test gedaan, daar stond gelukkig nog steeds 3+ op. Maarja, net zoals in het hele traject, je wil zekerheid hebben en die zoek ik nu ook. Hopelijk wordt het een super echo morgen en kan ik het dan wat meer naast me neerleggen. Als alles goed is moet ik zeggen, mag ik echt niet klagen. Ik voel me eigenlijk heel goed. Alleen onwijs last van opgezette buik (mijn darmen zijn lekker bezig) waardoor ik voor m'n gevoel al 4 maanden zwanger lijk, das wel wat minder. En een voorgevel waar mijn man erg blij mee is maar ik wat minder, hahaha!! Gelukkig nog helemaal niet misselijk en moeheid valt ook erg mee. Zo nu en dan nog steeds krampen, varieert van darmkrampen tot baarmoeder krampen, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Dus tja, duimen, duimen, duimen maar dat morgen alles goed is... Ik heb de echo trouwens in Gouda helaas, dus kom je niet tegen. Mag wel al om 08.15 uur gelukkig, dus kan me niet teveel opvreten van te voren, haha. En jij, hoe laat mag jij weer?

Ik laat morgen van me horen, Mariek, jij ook succes morgen!

Liefs

Geplaatst

Marieke, het gaat de goede kant op! Altijd wel fijn. Alvast heel veel succes morgen weer.

Star, morgen ook voor jou ee echo, maar dan hopelijk een hele mooie! Ik ga duimen draaien voor je!

Hier gaat het eigenlijk wel goed, ben alleen erg moe. Daarom hou ik het nu even kort, reageer morgen wat uitgebreider.

Meiden, toi toi toi voor morgen. x

Geplaatst

Gaaf Star!!! Supergoed! Hoop dat je nu iets meer gerustgesteld bent! Idd erg bijzonder!

Gaat goed Marieke!! HOe was je echo vandaag?

Fijn dat je goed gaat Guusje!! XXX

Geplaatst

Woooow Star, ik ben zo blij voor jullie!!! Ik was gewoon nerveus voor jullie. Als ik nog terug denk aan mijn 1e echo .......

Maar ik ben echt super blij! Wanneer mogen jullie weer?

Wauw, we hebben een kloppend hartje,.zo bijzonder!!
Geplaatst

Dank jullie wel meiden. Het moet toch, nog even bezinken hoor, dat er echt zo'n hummel in MIJN buik zit... Lijkt met of je naar een filmpje van een ander zit te kijken, zo onwerkelijk.

We hebben de 19e nu een termijnecho, dan horen we ook hoever ik ben en horen we ook de uitgerekende datum. m

Maar gezien grootte nu (1cm) gaan ze nu uit van 7 weken.

Het blijft natuurlijk spannend, maar we durven nu ook wel echt te gaan genieten...

X

Geplaatst

Oh wat heerlijk Star! Genieten! Lijkt me idd ook zo bijzonder en onwerkelijk....je bent hier zo lang mee bezig en nu is het zo ver en dan geloof je het denk nog steeds niet?! Maar het is echt Star, jullie krijgen een kindje! Hihihi

Bij mij is ook alles goed gegaan. De eitjes groeien erg goed. Rechts heb ik er 10 en links 4 ,waarvan er helaas al eentje te groot is, dus overrijp zeggen ze. Morgen weer voor een echo, ze houden me goed in de gaten. De meeste eitjes zitten tussen de 12 à 14 mm, maar er zit er ook nog eentje van 17 mm! Gaat goed dus! Waarschijnlijk al einde van de week de punctie, gaat erg snel deze keer vind ik!

X

Geplaatst

Mariek, wat een fantaestisch nieuws!! En zeker snel, spannend hoor! Wat ga je doen met je werk? Neem je extra vrij tussen de punctie een de tp? En bij een tp van 2 verse emmy's, is er dan nog verschil in het aantal dagen na de punctie dat ze worden teruggeplaatst? Heb je trouwens straks nog Pregnyl, of is het nog steeds niet leverbaar?

Ik heb net een gesprek gehad met Moeders voor Moeders. Daar ook mijn laatste test gedaan en was een hele mooie dikke streep! Heb de kratten nu hier staan en ga ze zo snel mogelijk voor jullie vullen!!

X

Geplaatst

Goed nieuws Marieke! Gaat de goede kant op zo. Hoe voel je je verder? Gaat het met het spuiten nog goed?

Star, heel goed van je om met MvM mee te doen. Heerlijk die stinkbussen vullen ;) Ach, het is voor een goed doel.

Geplaatst

Star, heel goed MvM!! Je weet waar je t voor doet ;-) Wat zullen jullie blij zijn!!!!

Marieke, dat ziet er goed uit meid! Fijn dat het snel gaat, minder prikken ;-) Hoe was je echo vandaag? Al n datum voor de punctie af kunnen spreken?

Geplaatst

Heel goed dat je meedoet aan MvM Star!! Daar zal je een heleboel vrouwen mee helpen!

Vandaag 2 de echo gehad, ziet er nog steeds goed uit, maar ze zijn nog steeds te klein. Donderdag de 3 de echo, dan waarschijnlijk zaterdag of zondag de punctie. Hèt prikken gaat wel hoor, maar krijg wel steeds meer last van me buik, vooral met die deca prikken! Voel me verder wel goed. Ik neem geen extra vrij, maar neem wel de dag van de punctie en de tp vrij, vorige keer heb ik dit ook zo gedaan. Hoop maar dat ik niet al te veel last krijg van de punctie... Me verlof dagen gaan al erg snel zo, dus probeer zoveel mogelijk te sparen en zal ook wat extra gaan werken op me vrije dagen in de vakantie tijd om wat extra dagen te krijgen.

X

Geplaatst

Mariek,.wat spannend dat het.alweer.zo snel gaat!! Snap het wel van je dagen. Krijg je.helemaal niks van de baas? Ik kreeg voor de punctie wel een verlofdag. Das het enige positieve momenteel aan dit k...bedrijf, haha!

Mvm vind ik eigenlijk vanzelfsprekend. Het is een kleine moeite voor een groot doel!

Geplaatst

Het schiet op Marieke!! Die decapeptyl zijn ook wel rotspuitjes. Nog even doorzetten!! Echt veel follikels zeg!

Star heb net het boek "open zenuw" binnen, besteld n.a.v. jouw post, kreeg meteen een flinke huilbui toen ik begon te lezen, het is zo heftig, het proces waar we in zitten, niet iedereen begrijpt dat, en daarom fijn dat dit forum er is :-)

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden