Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dotje, lekker dat je de punctie weer achter de rug hebt en nu maar weer afwachten! Hoor je het vrijdag hoeveel embryo's er ontstaan zijn? Zeker spannend dat er nu 2 teruggeplaatst gaan worden...lijkt me een fijn idee!

Guusje, heerlijk dat je zo van je verjaardag hebt kunnen genieten! Dat zal je goed gedaan hebben. Nog ffies en je gaat ook alweer beginnen, hopen dat je weer snel ongi word hihi nu wil je wel! hoop zo dat het deze keer gaat lukken!!! Ik vind het erg leuk om ook via FB contact te hebben en te zien hoe jullie er uit zien.... :-) Maar ook ik vertel niks over onze kinderwens op FB!

Star, gatverdamme, die vreselijke wacht dagen ook! Ben wel blij dat je uit je dip bent....alleen die vervelende krampen weer, die maken je onzeker! Maar het zegt helemaal niks, het kan van alles zijn. Ik kan alleen maar zeggen, ik duim voor je en hoop zo dat er een mooi embryo aan het groeien is!!

Jansuhhh, welkom hier! Hoe was je fm vandaag? Weet je al wanneer je weer een tp hebt?

Ik had vandaag weer een positieve test, heb dus maandag weer een tp. Als een van de 2 cryo's er tenminste zin in heeft,..daar gaan we wel even vanuit! :-) Spannend weer! Vrijdag gaan we op vakantie, dus hopelijk blijft deze wel plakken door de lekkere warmte daar.. Toch altijd weer lastig om op je werk weer te zeggen dat je er niet bent, ondanks dat ze het bij mij op het werk wel weten. Het is nu erg druk op me werk, dus voel me bezwaard om dan weer een dag vrij te nemen. Maandag is ook nog een collega vrij, dus hebben ze eigenlijk mensen te kort..tja, een andere dag vrij nemen kan niet, lastig uitleggen dan hoor! Vandaag ook een minder leuk bericht gehoord. Een ver buurmeisje is zwanger, nu 13 weken, maar het kindje is niet goed. De darmen en lever groeien uit de navel buiten het lichaam! Hebben jullie daar weleens van gehoord? De overlevingskansen zijn er wel, maar dan zal het 1ste levensjaar van het kindje alleen maar bestaan uit operaties en ziekenhuisbezoeken en of het helemaal goed komt is dan nog de vraag. Zo erg dit. Ben je zwanger en dan moet ze nu de keus maken of ze het wel laat halen of niet. Vreselijk! Het is allemaal zo oneerlijk.....en een gezond kindje krijgen is en blijft echt een WONDER!!!!

Fijne avond meiden! x

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden,

@Dotje, zaterdag de tp, joehoee!! Spannend hoor, ga alvast beginnen met duimen voor jullie...

@Marieke, en jij maandag, dat is ook weer goed bericht. Hoop dat de 1e mooi ontdooid en jullie lekker relax op vakantie kunnen daarna. Inderdaad met een warme temperatuur extra goed broeien, haha!!

Wat een vreselijk nieuw van je buurmeisje! Heb er echt nog nooit van gehoord! Hoe is ze erachter gekomen? En kunnen ze zien hoe dit zo ontstaat? Pfff, lijkt me verschrikkelijk als je inderdaad zo'n beslissing moet nemen...

@Jansuhh, heb helemaal over je berichtje heen gelezen vorige keer, maar welkom! En tuurlijk niet erg dat je inbreekt, gezellig juist! Vervelend van je werk en snap dat je je zo voelt. Iedereen moet voor zichzelf beslissen maar ik heb er wel bewust voor gekozen het een aantal collega's en mijn leidinggevende het te vertellen, om zo vragen en roddels te voorkomen (oh, was je weer vrij, waarom ben je zo laat etc.). Heb ook aangegeven dat mijn werk mijn werk is en dat als ik iets te melden heb ze het van me horen. Mocht de behandeling dus lukken kan ik ze ook niet tot 12 weken niks vertellen, dat is dan de andere kant van de medaille. Succes in elk geval met je fm!

@Guusje, en, ga je dit weekend nog stoppen met de pil?

Hier een beetje een wat mindere dag. Krampjes houden aan en ook vandaag een beetje lichtbruine afscheiding. Bij mij is dit nog nooit uitgelopen op een positieve test, dus merk dat mijn gevoel nu ook volledig omslaat, waar ik echt van BAAL! Gebruik nog wel de bollen dus kunnen het tegenhouden, maar vanavond maar even met manlief overleggen om misschien toch eerder een testje te doen, zodat ik in elk geval duidelijkheid heb. Zucht.....

xx

Geplaatst

Oh Star ik hoop zo dat je er helemaal naast zit en je vermoedens geen waarheid worden!!! Ga je eerder een test doen? Ik duim me suf voor je..!! Ben je

trouwens al naar de acupunctuur geweest? Hoe bevalt je korte werkweek trouwens? :-)

Me buurmeisje is er achter gekomen met de echo dat het niet goed zat. Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar er schijnt een naam voor te zijn.

Dotje, morgen de TP!! Yes!!! Hoe voel je je ? Geen vervelende naweeen van de punctie?

Guusje, stomme vraag misschien, maar waarom zit je eigenlijk aan de pil?

Jansuhhh, hoe was je fm?

Hoe gaan we elkaar vinden op facebook? :-)

xxx

xxx

Geplaatst

Ha meiden,

Val maar gelijk met de deur in huis, het is weer over voor ons deze maand helaas...:cry2: Heb gisteravond en vanochtend een test gedaan en was weer witter dan wit.... Wat een KLOTE zooi... Sorry, maar moet echt even mijn frustratie kwijt. Zat zo lekker in mijn vel en was zo rustig van binnen en dan is het weer zo'n klap in je gezicht gewoon... Begon vanaf woensdag wel mijn twijfels te krijgen omdat ik toch wat last kreeg van krampjes, maar omdat ik me over het algemeen heel positief voelde had ik toch nog de hoop dat het "goede" krampjes waren. Maar nee hoor, WEER niet! Pff, het komt toch ook weer gewoon hard aan en het voelt allemaal zó oneerlijk elke keer. Waarom mag het nou niet lukken? Wat hebben we misdaan dat we zo worden gestraft? Sorry meiden, moet even mijn frustratie kwijt. Heb de hele dag op mijn werk een plastic glimlach opgezet omdat ik geen zin had te laten merken dat het weer niet gelukt was, kon het even niet aan. En nu zit het me gewoon erg hoog... We gaan dit weekend het samen weer een plekje geven en ons weer opladen voor het vervolg...

Maar ik ga voor jullie nu extra hard duimen hoor, want het moet toch iemand van ons lukken zou je zeggen? Jij mag als eerste Dotje, ik ga aan je denken morgen! En jij na het weekend Mariek, spannend hoe de ontdooiing zal gaan. Weet je van welke kwaliteit je cryo's zijn? Ik heb het vorige keer gevraagd omdat ik benieuwd was, maar het geeft geen garantie op succes helaas... En Guusje, spannend weekend ook voor jou!

In deze periode weet ik weer waarom ik heb besloten 3 dagen te gaan werken en doet me erg goed. Mede daarom zat ik de afgelopen tijd echt wat beter in mijn vel. Accupunctuur nog niet gebeld omdat ik waarschijnlijk toch niet midden in een wachtperiode terecht zou kunnen. Maar ga maandag wel gelijk bellen nu, ben ook wel benieuwd hoe ik het vind.

Hebben jullie verder nog leuke weekend plannen meiden? Want kan wel wat positieve leuke verhalen horen, haha. Wij hadden dit weekend speciaal leeg gehouden om even af te wachten hoe het zou lopen. Gaan morgenavond denk ik ff lekker uit eten of naar de bioscoop ofzo. Verder ga ik maar een mooi taartje maken (grote hobby van me) voor mijn moeder voor moederdag.

Geniet van het weekend!

XX

Geplaatst

He, gatver Star, wat een kl*te zooi. Gooi het er hier maar uit hoor! Lief en leed zeg ik dan maar. Het is zo slopend allemaal, als ik die teleurstelling lees, dan weet ik weer waarom ik hierna niet meer verder ga en wil, ben gewoon op. Maar laten we hopen dat dit voor jullie niet zo ver gaat komen, en ik mijn geluk mag krijgen bij de laatste kans.

Dotje, hoe is het met jou, vandaag even rustig aan gedaan? Morgen middag gaat het weer spannend worden en ga ik echt hopen voor je op een positieve test over 2 weken.

Marieke, Wanneer gaan ze ontdooien? Zondag of maandag? Hoe is het verder met je?

Je vroeg waarom ik aan de pil ben, dit is om een eisprong tegen te gaan zolang ik niet in de race ben. Bij mij is de kans groot op een cyste in mijn eierstok (gele lichaam cyste) moet je maar een googelen. En ik heb nooit zulke fijne menstruaties, dus ook voor het gemak. En ik kan ook makkelijker de volgende ronde plannen. Maar ik slik 'm nu 6 weken, maar begin licht te vloeien, dit is niets ernstig, maar merk wel dat ik echt mijn ongi moet laten komen. Ik zit het onbewust uit te stellen, puur uit angst .... Maar het moet nu echt, ik hou ook vocht vast. Ik neem denk vanavond de laatste in, en dan is het afwachten.

Morgen hebben we weinig plannen, en zondag eerst naar mijn schoonmoeder, en daarna naar mijn moeder. Een rustig weekend, ook wel eens lekker :)

Geplaatst

Ik ook :)

Mariek, heb je even een PB gestuurd met mijn Facebook gegevens...;-)
Geplaatst

oh nee he Star! Wat ongeloofelijk weer...waarom nou? grrrr hier word je toch niet goed van!! Het moet toch een keer lukken?!!!! Al je hoop is weer in een keer verdwenen en dat doet zo'n pijn..ik voel met je mee!!! Oh en ik snap zo wat je bedoelt met die nep glimlach op je werk, hoe moelijk is dat om elke keer weer die teleurstelling te verwerken en dan gewoon naar je werk of ergens anders heen te moeten en te doen of alles in orde is.....:-(

Heb je er wel eens aan zitten denken om naar een ander ziekenhuis te gaan? Ik zit er soms wel aan te denken....of om te informeren in Belgie of Duitsland... Daar schijnt de ontwikkeling toch verder te zijn. Veel sterkte om dit weer een plekje te geven en je weer op te laden voor de volgende poging! X We zijn nu vrienden op FB :-) Leuk om je nu ook eens te zien.

Dotje, morgen de tp..alvast heel veel suc6!!!

Guusje, nu begrijp ik het inderdaad. Hopelijk heb je nu niet al te veel last van je menstruatie! Het zal wel al snel komen denk nu je al licht begint te vloeien...

Jouw uitnodiging heb ik ook gehad, maar op een of andere manier kan je ik niet uitnodigen...snap niet zoveel van die tijdlijn..hihi ik zal nog even verder kijken zo. Maar heb je foto

wel al gezien......zei je nou dat je 40 geworden bent?...nou dat is je niet te zien!!! :-)

Maandag ochtend word ik voor 11.00 uur gebeld of de ontdooing goed gegaan is. De cryo's zitten per 1 in een rietje, dus als de eerste het niet haalt, pakken ze de 2de. Hoop maar zo dat 1 van de 2 er zin in heeft!!

Me buurmeisje vertelde dat de navelstreng aan haar buikwand vast gegroeid zit en de kleine groeit, waardoor het lijfje van de baby scheurt, hoe bizar is dat! Zo erg triest dit! Nu heeft ze vandaag wee opwekkers gekregen en moet ze zondag bevallen, op moederdag notabene.....geen woorden voor dat ze dit moet meemaken!!

Wij hebben zondag 3 verjaardagen...maar denk dat we er maar bij 2 langsgaan, als je een hondje hebt kan je niet de hele dag van huis zijn. Verder het weekend weinig plannen, beetje koffer inpakken en alles klaar maken, probeer zoveel mogelijk te relaxen na de tp, dus koffer stress kan ik er dan niet bij hebben :-)

x

Geplaatst

Wat vreselijk voor het buurmeisje, ik krijg er kippevel van.

wb FB, Volgens mij zie ik je bij Star staan. Als ik zo naar de foto's kijk dan draagt je man je op handen! Als jij dit bent, dan nodig ik jou wel uit.

Pffff 3 verjaardagen. Veel op 1 dag ...

Geplaatst

Dotje, hoe is het gegaan vandaag?

Vandaag te horen gekregen dat me collega zwanger is...pff slik!! Ze vond het ook erg moelijk om te vertellen..ze heeft al 2 kinderen....Ik zie haar

dinsdag weer...slik.slik.slik....

x

Geplaatst

Hey meiden,

2 embryoos aan boord!! Was stress want ineens stonden we in een file, dus te laat voor de terugplaatsing, ik, toch al gestrest, bellen met het ziekenhuis, maar ze waren heel relaxed!! Verder vandaag gewerkt. Lekker bezig geweest. Net pregnyl gespoten.

Ws geen cryoos, het ziekenhuis waar wij ICSI doen, is best kritisch in wat ze invriezen. 6 bevruchtingen waren er. Mooi dus!

Star, echt Kl*te, K*T dat de poging mislukt is! Gun jezelf de tijd om het te verwerken, en spuien maar hier, want we snappen allemaal hoe je je voelt.

Oh, Marieke, een collega zwanger, i know that feeling! Ook kut, ookal gun je het de hele wereld, je wilt zelf ook zo graag!! Steekt gewoon n beetje!

Truste voor straks, en een fijne dag morgen!! XXX

Geplaatst

2 stuks aan boord, nu goed broeden. Wanneer mag je testen? Ik ga uiteraard vor je duimen draaien.

Marieke, blijft altijd lastig om te horen als andere zwanger worden, ook al gunnen we het idd de hele wereld.

Het weer ziet er goed uit! Hier is het zonnetje er volop.

Ik heb uiteindelijk vrijdag de pil niet meer genomen, dus nu aan het afwachten wanneer ik me kan aanmelden .........

Iedereen een hele fijne dag.

Geplaatst

Ha meiden,

Ik ben er nog hoor... Moest even een beetje bijkomen van de teleurstelling en me op andere dingen richten (zoals mijn leuke moederdagtaartje, al zeg ik het zelf...;-)). Het blijft hoe dan ook elke keer weer een klap in je gezicht als het niet lukt. Merk wel dat ik er steeds beter mee om kan gaan. Enige moeilijke vind ik nog steeds de mensen in mijn omgeving. Gisterochtend hebben we een app gestuurd dat het niet gelukt was en nog geen half uur later staat mijn moeder met een bloemetje voor de deur. Superlief natuurlijk, maar daarna blijft ze steeds vragen hoe het nu is en als we geen zin hebben om vandaag te komen dat het niet hoeft etc. Ik snap dat ze meeleven, maar wij proberen juist na de teleurstelling vooruit te kijken en niet teveel te blijven hangen in het verleden. Tuurlijk heb ik mijn momenten dat ik weer even als een brok sjagrijn door het huis loop (zoals vanochtend toen mijn menstruatie echt op gang kwam), maar verder wil ik genieten van de dingen die we wel hebben en van elkaar.

Dotje, 2 kanjers aan boord, spannend zeg! Je hebt er nog een heel avontuur van gemaakt las ik! Nu maar blijven broeden meid. Wanneer mag je testen? En gebruik je nu verder nog Utrogestan of iets?

Marieke, voor jou een spannende dag morgen, ga voor je duimen dat er maar 1 topper nodig is om goed te ontdooiien. Ga je nog vragen hoeveel cellig hij is? En laat je ons weten hoe laat je mag komen? Ik zit wel eens te denken om misschien bij een 2e ICSI een second opinion ergens te gaan vragen, maar zeg eerlijk, Brussel vind ik erg ver weg. Ik zie het praktisch gezien gewoon niet zo goed voor me hoe ik dat zou moeten doen. Daarnaast staan we (ondanks dat onze actieve kinderwens al 2 jaar loopt) nog aan het begin van alle behandelingen. Misschien dat ik daar anders over denk naarmate de tijd voorbij gaat en het nog niet lukt hoor. Verder staat volgens mij Leiderdorp wel hoog aangeschreven. Zit jij er wel aan te denken om ergens anders heen te gaan?

Wat betreft je collega, het is een waar KUT gevoel. Je gunt het haar enorm, maar jezelf gewoon nog net iets meer, simpel... En dat mag ook. Wel fijn dat ze het op tijd heeft gezegd, zodat je je kan voorbereiden op haar dikke buik straks. Maar het blijft moeilijk dit soort situaties. Vind ik nu bijvoorbeeld ook met moederdag. Heb een hoop vriendinnen die dit jaar voor wie dit hun eerste moederdag is en ik had daar graag bij gehoord...

Guusje, elk moment kan het zo zijn dat je je nu aan kan melden. Hoe zit je erin? Kijk je er wel naar uit?

Meiden, geniet van het zonnetje vandaag en laten we met z'n allen weer positieve gedachten uitstralen!!:positive energie:

Geplaatst
Hey meiden,2 embryoos aan boord!! Was stress want ineens stonden we in een file, dus te laat voor de terugplaatsing, ik, toch al gestrest, bellen met het ziekenhuis, maar ze waren heel relaxed!! Verder vandaag gewerkt. Lekker bezig geweest. Net pregnyl gespoten. Ws geen cryoos, het ziekenhuis waar wij ICSI doen, is best kritisch in wat ze invriezen. 6 bevruchtingen waren er. Mooi dus!Star, echt Kl*te, K*T dat de poging mislukt is! Gun jezelf de tijd om het te verwerken, en spuien maar hier, want we snappen allemaal hoe je je voelt. Oh, Marieke, een collega zwanger, i know that feeling! Ook kut, ookal gun je het de hele wereld, je wilt zelf ook zo graag!! Steekt gewoon n beetje!Truste voor straks, en een fijne dag morgen!! XXX
Ik vergeet te vragen Dotje, maar als er wel 6 mooie embryos zijn, waarom.dan geen invriezing? Wat is de kwaliteit die zij daarvoor hanteren, weet je dat? Vind ik namelijk best pittig als je niks overhoudt..X
Geplaatst

Star, Ik herken zoveel dingen die je zegt, vooral het kijken naar de dingen die je wel hebt. Dat heeft mij altijd op de been gehouden. En nu we voor de laatste kans gaan, denk ik daar zo vaak over na. Ik ben zo blij en trots op mijn relatie, ik heb de liefste man van de wereld, we zijn gezond, en hebben ondanks alles zo veel lol samen. Dit geeft ons de kracht om ondanks ons verdriet toch te genieten van de kleine dingen.

En alle lieve mensen om ons heen, heel fijn om die te hebben, maar soms net niet wat je nodig hebt. Ik weet dat ze het zo goed bedoelen. Ik ben altijd erg open geweest naar mijn moeder toe, wanneer we weer een poging gingen doen, maar de latste keer hebben we bewust niets gezegt, en dit gaan we nu ook niet doen. Ik merk dat het me rust geeft. Ze is zo bezorgt, iedere keer bellen hoe het in het zkh was enzo. Ik wil het even iet. Vandaag vroeg ze toevallig wanneer we weer een poging willen gaan doen, ik heb aangegeven dat ik het nog niet weet. Maar ook gelijk aangegeven dat als we weer gaan, we het echt samen gaan doen. Dit vond ze niet leuk, maar het is even niet anders.

En Star, die taart!!!! GAAF man! Echt super mooi. Jammer dat mijn verjaardag al geweest is, ander zou ik er 1 bij je bestellen ;)

Oh, en mijn ongi is er, morgen bellen om me aan te melden, ik verwacht 25-5 de 1e echo alweer.

Geplaatst

pffff de dag van de verjaardagen is weer voorbij :-)

Dotje, nu heerlijk broeden, de boel goed warm houden ,veel thee drinken en zorgen dat je geen koude voeten hebt, zegt de acupuncturist altijd tegen me :-) Lekker gevoel dat je nu 2 cryo's hebt? ....lijkt mij wel!

Guusje, snel alweer dat je ongi begonnen is...heb je er veel last van? Voor je het weet heb je alweer een echo, de tijd vliegt!

Star, erg lief van je moeder dat ze er meteen voor je is, maar begrijp wel wat je bedoeld. Je wilt verder en niet steeds terug denken aan de teleurstelling. Mijn moeder vraagt er juist niet zoveel naar omdat ze weet dat ik het er niet altijd over wil hebben. Vorige keer heb ik ook niet verteld wat de testdatum was, dat vond ze wel moelijk, maar begreep het! Ze heeft slapeloze nachten van ons, soms denk ik dat ze er nog meer mee bezig is dan ons. Een lieverd is ze! En wat jullie albei al zeggen, Star en Guusje, we moeten blij zijn met wat we wel hebben en genieten van je familie en je partner. Vorig jaar op onze vakantie troffen wij een stel die na zoveel pogingen het opgegeven hadden ...ze genieten nu volop van het leven met hun eigen sportschool en gaat een aantal keer per jaar op vakantie en hebben een schat van een hond! Die hond hebben wij ook al....maar wij geven nog even niet op!

Morgen weer een spannende dag. Ik heb de vorige keer gevraagd hoeveel cellig de cryo was, maar die waren al niet meer te tellen, daar hebben ze een speciale benaming voor, cytoblaste..zeg ik dat goed? Hopelijk nu weer zo eentje, ik zal het vragen! Ik hou jullie op de hoogte.

Leiderdorp staat idd goed aangeschreven hoor Star...maar toch zou ik wel eens verder willen kijken.... Hoorde bv van me acupuncturist dat ze in Duitsland de wand van een embryo laseren / branden zodat er een ruwe kant ontstaat, waardoor de kans groter is dat het gaat innestelen...klinkt logisch.. Maar ik zit voorlopig nog in Leiderdorp, ook wij zijn pas met de 1ste poging bezig.

Ik ga me bedje maar opzoeken, morgen eerst weer vroeg naar de acupunctuur en dan hoplijk dat verlossende belletje!

Truste x

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Marieke, heb je al een telefoontje gehad? Oh, ben gewoon ook een beetje zenuwachtig voor jou vandaag! Hoop zo dat je een terugplaatsing hebt... Laat je wat van je horen?

Dotje, hoe gaat het met je? Kom je de dagen een beetje ontspannen door?

Guusje, spannend hoor... 25-5 eerste echo, grappig want dan gaan we echt een beetje gelijk lopen. Ik heb mijn 1e echo 24-5. Vind het moeilijk om te vragen, maar wat gaan jullie doen als de laatste poging ook niet lukt? Je gaf al aan met de behandelingen te stoppen, betekent dit ook het eindpunt van jullie kinderwens? Of gaan jullie naar alternatieve manieren kijken? Hoop natuurlijk dat het allemaal niet nodig is en zou het ZOOOO gaaf vinden als deze poging gewoon gaat lukken bij je. Kan me niet voorstellen hoe de druk bij je moet zijn nu, hoop dat je het zelf misschien niet zo ervaart. En goed dat je het misschien inderdaad dit keer niet aan je moeder hebt verteld maar het voor jezelf houdt. Zo hou je het wel zelf onder controle en het neemt een stukje druk ook wel weer weg.

Mijn moeder en iedereen in mijn omgeving leeft ook enorm mee hoor. Maar inderdaad wat jullie zeggen, het is zo dubbel. Moeders zijn nou eenmaal bezorgt en ze trekt het zowat zichzelf aan dat het bij ons niet lukt. Inderdaad wat jij zegt Mariek, ze ligt er nog bijna wakker van ook. En ik heb ook een hele goede band met haar, misschien daarom juist dat ik het soms van haar niet kan hebben als ze zo op mijn huid zit.

Mariek, ik ben HEEEEEEEEEEEL hard voor je aan het duimen vandaag!! Succes!

X

Oh ja, en bedankt voor de complimentjes over de taart. En Guusje, als je in juni hopelijk een ander feestje te vieren hebt, dan maak ik met alle liefde een mooie roze/blauwe taart voor je hoor!!

Geplaatst

Hi meiden,

Marieke hoe was terugplaatsing?? Toi toi toi!!

Hier alles wel, heb het hele weekend gewerkt, late diensten, en gisterochtend met lief een rommelmarkt hier in de stad afgestruind, dus voldoende gewandeld ;-) Ik was gister wel bloedjesacherijnig, ws tgv pregnylshots, dat wordt nog wat ik ooit echt zwanger ben ...... Lief vreest het ergste haha. Onderbuik nog steeds gevoelig, en ik droom veel! Maar dit alles beter in vergelijk met de bollen waar ik echt zo n ontiegelijke buikpijn van had, vooral bij linkereierstok ......

Maargoed ......

Star aan welk ziekenhuis zit je te denken als je voor second opinion gaat? Ik ben bezig om door het boek van Allan Beer heen te worstelen (in t engels .... ) Zijn theorie; hij zegt dat overal een oorzaak voor is, maar dat je meer bloedonderzoeken moet doen om achter die oorzaak te komen. Hij zegt dat wanneer je meerdere mislukte IVF behandelingen of miskramen hebt gehad, er een heel grote kans is dat er iets niet klopt met je immuunsysteem en dat je lichaam de cellen daardoor afstoot. Hij schijnt een groot aantal vrouwen succesvol geholpen te hebben, die in andere ziekenhuizen maar niet zwanger raakten. Volgens mij zijn ze daar juist in Dusseldorf wat verder in. Ik denk nl. soms dat dit bij mij het geval is. Ik heb 2 auto immuun "aandoeningen" Heb nu zelf al visolie geslikt en multivitamines. Maar zou dat best graag onderzocht willen hebben...... er zijn zelfs vrouwen die prednison slikken om zwanger te raken!

Ik vind de onderzoeken maar karig die plaatsvinden in het ziekenhuis. Het zijn ook altijd maar momentopnames...... ik verbaas me er telkens weer over. Al blijf ik ook geloven in geluk en toeval hoor......

Fijne dag!! XXX

Geplaatst

Hey meiden..

Even snel een reactie van mij..

Ben vanmorgen gebeld dat 1 van de 2 goed ontdooid is, helaas was de eerste niet goed....

Om 13.15 uur de tp!! Zo spannend....maar ondanks dat ben ik nu vrij relaxt, hoop dat het zo blijft!

Star, lief dat je een beetje de zenuwen met me deelt :-)

x

Geplaatst
Hey meiden..Even snel een reactie van mij..Ben vanmorgen gebeld dat 1 van de 2 goed ontdooid is, helaas was de eerste niet goed....Om 13.15 uur de tp!! Zo spannend....maar ondanks dat ben ik nu vrij relaxt, hoop dat het zo blijft!Star, lief dat je een beetje de zenuwen met me deelt :-)x
Even snel tussendoor, heeeeeeel veel succes Mariek en hou het relax!!X
Geplaatst

Nou ik heb er weer eentje aan boord hoor, mag met 12 dg testen. Dan zitten we in Bali, hebben we net een weekje vakantie

er op zitten...wie weet....testen en toch ook maar weer tampons meenemen op vakantie, kan alle kanten op gaan! Maar hoop het zo..

De kwaliteit was goed, cellen waren al niet meer te tellen, een blastocyte noemen ze dat...volgens mij zei ik eerder een cytoblaste..hahaha!

Wel vreemd dat ik nu met 12 dagen mag testen, vorige keer was dat met 14 dagen. Maar goed, maakt niet uit.....

Hoe gaat het met jullie? Dotje hoe voel je je? Wat is jouw testdatum?

Guusje zet de ongi al lekker door? Geen last?

Star, jij hebt je eerste echo weer de 24ste? Daat gaat ook alweer snel, jij hebt nog mooie cryo's over!!

xxx

Geplaatst

Yeah! Een goede blastocyt aan boord dus! Wat heerlijk toch naar Bali. Hoe lang gaan jullie?

Ik heb wel wat steken in mijn baarmoeder!? Maargoed wij als IVF vrouwen gaan natuurlijk op elk pijntje, steekje enzo letten ;-) Ik moest vandaag aan de studie, maar had zo geen zin. Dus lekker even in t zonnetje gezeten :-) Ik was gister trouwens gewoon verbrand!

Normaliter zou ik 28e een bloedtest moeten doen in het ziekenhuis, maar ben dan in Spanje, dus wacht gewoon mijn menstruatie af, deze komt in het positiefste geval natuurlijk niet, maar tot nu toe nog steeds een week na terugplaatsing ongesteld..... in dat geval kan ik eerder een bloedtest laten afnemen (doen ze om buitenbaarmoederlijke zwangerschappen uit te sluiten) Ik mocht nu van de gyn evt een zwangerschaptest doen die hadden ze volgens haar in Spanje ook ha ha ha.

Grappig dat jullie tegelijk gaan lopen Guusje en STar! Zo begon het hier ooit in dit topic ;-) Hopelijk kunnen we over een maand met elkaar babbelen over onze zwangerschapskwaaltjes ;-) Al heb ik mezelf voorgenomen niet te klagen, want o ik zou alleen maar dankbaar zijn .....

Fijne avond!! XX

Geplaatst

Hey meiden,

Marieke, een mooie emmy in je buik. Goed voor zorgen als je in Bali bent ;)

Dotje, Jij ook bijna heelrijk op vakantie, en daar testen. Dit moeten wel zomerse kindjes worden.

Star, Geeft niks hoor dat je vraagt wat hierna als ik een negatieve test heb. wij hebben verder geen andere plannen, onze droom stop dan helemaal. Geen adoptie of pleegzorg. Voor adoptie zijn we al te oud, en pleegzorg past denk ik niet bij ons. We hebben straks behoefte aan rust, om het een plekje te geven. Het zal heel mielijk zijn, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Ongi is goed doorgebroken, maar doordat ik aan de pil was weinig last. Gelukkig maar. Vrijdag 25 mei de 1e echo, wat grappig dat we gelijk gaan.

En die taart, daar hou ik je aan ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden