Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja. Ze worden vandaag ontdooid en dan kan ik, net als jij, morgen bellen om te horen of ze goed zijn ontdooid en hoe laat de tp is. Hoop zo dat het goed gaat. Het is ons laatste rietje.

Wel bijzonder dat we helemaal gelijk opgaan!

Geplaatst (aangepast)

Breek even in....

Clau, gefeliciteerd meid, je bent weer zwanger!!!

Duim hard voor je dat het nu goed blijft gaan.

Ook alle andere meiden hier: succes! Dat er nog maar veel GROEN mag komen!

Breek weer uit......

aangepast door Liek
goed (i.p.v. gaat) blijft gaan
Geplaatst

Hoi Sylvia,

Ja en het ligt ook nog eens aan de innesteldag dus echt geen peil op te trekken....Morgen hoor ik of mijn hcg gestegen is maar maak me er niet heeel erg druk om, beetje wel natuurlijk want het blijft spannend, maar merk echt wel dat er wat gaande is zeg maar... hele zere borsten, moe, veel gapen, en trek in echt veel eten....Heb ook al vanaf de 1e wachtweek het gevoel alsof er een elastiek, vlak onder mijn borsten, om mijn buik heen zit, heel strak...wordt nu trouwens wel wat minder...

Ik heb een half verse embryo terug geplaatst gehad...Een vers eitje van mij en ingevroren zaad van mijn vriend... Hij was offshore tijdens de punctie dus kon niet vers produceren maar gelukkig hadden we vorig jaar al een beste dosis i laten vriezen...

Jij moet donderdag weer bloed laten prikken he??

Ja rustig door genieten... Wel lekker he? ;-)

Liefs Lot

Otjes:

Lott; ja je hebt gelijk, het zal wel kloppen dan. Het verklaart wel die 2 dagen verschil een beetje he! Heb jij trouwens een verse of een cryo terug nu?

Ik merk niet veel hoor, jij wel?? Soms wat krampjes in mn buik, maar is de laatste dagen ook minder. Ik merkte bij mn vorige zwangerschap ook weinig hoor, dus zal bij mij horen dan.

We genieten maar rustig verder!:)

Geplaatst

Hey Lott,Dat klinkt wel goed dan met die kwaaltjes van jou! Maar toch spannend hoor weer bloed laten prikken! Ben benieuwd naar je uitslag!!Ik ga donderdag weer prikken ja, ben er best zenuwachtig voor eigenlijk, hoop toch zo op een mooie stijging, want 108 is best nog laag 16 dagen na tp. (wat ik op internet lees iig). Maar volgens de arts was het wel ok, dus probeer me daar maar aan vast te houden. Maar tjonge, deze 'verlengde' wachtweken zijn ook echt superspannend hoor! Ben elke dag weer blij als ik geen bloed heb gezien..haha..onzekere troela ben ik!;)Wanneer mag jij voor echo eigenlijk??@andere dames: veel succes met de tp vandaag!

Hoi Sylvia,Ja en het ligt ook nog eens aan de innesteldag dus echt geen peil op te trekken....Morgen hoor ik of mijn hcg gestegen is maar maak me er niet heeel erg druk om, beetje wel natuurlijk want het blijft spannend, maar merk echt wel dat er wat gaande is zeg maar... hele zere borsten, moe, veel gapen, en trek in echt veel eten....Heb ook al vanaf de 1e wachtweek het gevoel alsof er een elastiek, vlak onder mijn borsten, om mijn buik heen zit, heel strak...wordt nu trouwens wel wat minder...Ik heb een half verse embryo terug geplaatst gehad...Een vers eitje van mij en ingevroren zaad van mijn vriend... Hij was offshore tijdens de punctie dus kon niet vers produceren maar gelukkig hadden we vorig jaar al een beste dosis i laten vriezen...Jij moet donderdag weer bloed laten prikken he?? Ja rustig door genieten... Wel lekker he? ;-)Liefs Lot
Geplaatst

Hi Dames,

Ik begin een beetje zenuwachtig te worden..

Vandaag is het wd 3, gisteravond een paar druppeltjes bloed met het afvegen, en vanmorgen ook een veegje!

Dat is het tot nu toe, ik hoop dat het positief is maar ik twijfel of er dan gewoon van onderen niet een sneetje ofzo heeft gezeten pffffff!

Verder heb ik helaas nog nergens last van, is natuurlijk ook nog heel erg vroeg ;)

Succes iedereen!!

Geplaatst

Net de tp gehad, een 9-cellige en per brief horen we of de overige 3 ingevroren kunnen worden de andere 2 waren niet goed genoeg. Nu is het afwachten begonnen...

Succes allemaal, liefs

Geplaatst

Ha meiden,

Het is druk geworden op de April bank.... Ben zelf een aantal dagen niet op het forum geweest omdat ik even toch de rust nodig had om deze teleurstelling weer een plekje te geven. En moet zeggen, als je eenmaal van de bank afvalt is het ook niet zo leuk meer...;-) Maarrrrr.... dat wil niet zeggen dat ik niet met jullie meeleef. Want het gaat over het algemeen goed met de April bank! Leuk dat er een aantal dames op groen staan, gefeliciteerd natuurlijk! Syliva, jij toch ook uiteindelijk groen. Pfff, wat is het spannend geweest voor jou. Wij liepen gelijk op maar helaas ben ik echt rood geworden. Ik hoop voor je dat je Hcg aardig is gestegen donderdag, succes! En natuurlijk ook voor alle andere groene dames, vasthouden hè..!!

Dames die in het rood staan, ik weet wat jullie voelen! Het is waardeloos, maar we geven niet op! En iemand moet toch de bank straks groen kleuren in mei toch? Laten wij dat zijn!

Alle dames die nog in volle spanning de wachtweken door moeten, heeeeeel veel succes, ik zal voor jullie duimen! Hopelijk mogen jullie de maand groen afsluiten!

Succes allemaal en misschien tot "ziens" op de Mei bank!

Geplaatst

Vandaag voor een aantal van jullie een belangrijke dag!

@ Otjes: vandaag TP, over een half uurtje! Ik duim op afstand mee voor een hele mooie tp :) Laat je weten hoe het geweest is?!

@ Mariek: jij ook je tp vandaag?! Ik hoop zoooooo dat het ontdooien goed gegaan is!!!!! Maar met die positieve green vibes die hier rondgaan, kan het haast niet anders! Laat snel iets van je horen!

@ Lot: hoe was je bloeduitslag? Mooie Hcg stijging?! Dan kun je toch alweer een beetje stress laten varen hè ;)

@ Tasha: heb jij al nieuws over de bevruchtingen? Spannend hoor!

@Onedream: dat beetje bloed kan toch niet anders dan iets positief zijn?! Het is nog veeeeeel te vroeg voor een menstruatie! En een sneetje lijkt me wel heel onwaarschijnlijk, dan had je daar toch al veel eerder iets van gezien! Komt goed hoor meid!!! Lekker kopje thee drinken ;) Trouwens, met die groene teennagels kan het niet anders dan goed gaan ;) LOL

@Sylvia83: Die zogenaamde lage Hcg betekent eigenlijk helemaal niks hoor! Het zegt hoogstens iets over de celdeling in het beginstadium OF over het moment van innestelen. Maar verder zegt het echt niks! Ik ad bij Iza ook een ' lage Hcg', en heb nu een peuter van 1,5 rondlopen! Een goede zwangerschap gehad, een gezonde baby en nu een pittig dametje :) Dat ligt er dus ook voor jou in het verschiet!!! Maar ik begrijp je ongerustheid hoor!! Ik vond die wachtweken tussen de eerste en tweede bloedname zelfs erger dan die eerste (bij ons wachten ze daar 2 weken mee...)! Heb ook het hele internet afgestruind op zoek naar info over Hcg... Maakte mij alleen maar onzeker en heb een verbod van mijn gynae gekregen om zo'n dingen op te zoeken ;) hihi, ze had wèl gelijk. Komt goed hoor meid, lekker genieten!!!

Vandaag heb ik mijn basisecho gehad: géén cystes, wèl 10 à 12 follikels te zien JOEHOE!!!!!!! Morgen mag ik beginnen met de hormonenspuitjes!!! Man, ik kijk er naar uit! Nu gaat het lekker snel :)

Het resultaat van mijn man zijn zaad was ook heel goed!!! Ver boven het gemiddelde!!! Kan dus niet meer stuk! Greengreen, heeeeeere we come ;)

Geplaatst

We zijn elkaar misgelopen, Natas! Maar wij werden voor de afgesproken tijd al naar binnen geroepen dus stonden eerder dan verwacht weer buiten. Maar eens 'gewoon' afspreken als we straks beide lekker zwanger zijn! ;-)

2 van de 3 cryootjes waren goed ontdooid en zich heel goed gaan doordelen. Beide blasto's, dus best mogelijke kwaliteit. Arts was ook duidelijk erg tevreden. Dus daaraan ligt het niet... nu blijven plakken!

Trijn, fijn dat het bij jou ook goed is gegaan vandaag.

Onedream, een innestelingsbloeding misschien? Zou zo maar kunnen. Hoop voor je dat het hier bij blijft.

Bettyboopke, wat goed dat er zoveel follikels te zien waren. Succes met hormoonspuiten!

Geplaatst

Hey Star! Wat leuk weer wat van jou te horen! Snap heel goed dat het niet meer leuk is hoor, zo'n wachtbankje als je er zelf vanaf bent gevallen. Vind het zo balen voor je!

Maar meid, ik ga onwijs hard voor jou duimen dat jouw naam hartstikke groennnn wordt straks op het mei-bankje!!!

Bettyboopke; bedankt voor je geruststellende woorden!! Lief van je! Ik hoop zo dat je gelijk krijgt! Tja, je struint het hele internet af in je onzekerheid he, maar dat moet je natuurlijk helemaal niet doen want daar word je alleen maar onzekerder van! Aaarggh!!;) Weet je eigenlijk nog hoe hoog jouw HCG was dan bij je dochter? Ik denk dat ik inderdaad een wat late innesteling heb gehad dan, omdat ik ook pas heel laat positief testte. (daar hou ik het maar op tenminste:))

He maar wat fijn dat je zo veel follikels klaar hebt liggen!! Heerlijk gevoel toch! En bij je man ook helemaal top, ik zeg dat gaat goed komen!!!:D Succes met spuiten!!

Onedream; wd 3 een beetje bloed, hmmm.. ongesteldheid lijkt me heel stug. Innesteling / klein wondje?? Niet te veel zorgen over maken denk ik hoor. Komt vast goed!

Trijn, Otjes en Mariek; wat fijn dat jullie een goede terugplaatsing hebben gehad!! Jullie gaan helemaal gelijk op, gezellig!:) Voor jullie alledrie heeeeeeeel veel succes!!!

Lott: ik ben heel benieuwd naar je bloeduitslag!! Weet je al meer? Ik hoop zo ontzettend voor je dat er een mooie stijging is geweest en dat jij nu helemaal lekker uit je dak aan het gaan bent!:D

Laat je het nog even weten?

Liefs!

Geplaatst

@Tiktak: :( Jeetje, wat balen!!! Je was/bent zo positief ingesteld, leek helemaal goed te gaan....Meid, sterkte hè!!!! Probeer toch zo positief te blijven hoor, kan alleen maar helpen bij verdere behandeling! Dikke knuf X

Ik ben net gebeld door het zkh (waar ik overigens al lang ben uitbehandeld). Ik zou nog de uitslag van een bloedonderzoek krijgen. Ze vertelde dat mijn AMH-waarde, onmeetbaar laag is. Ze kunnen pas iets vaststellen indien het hoger dan 0,1 mg per liter is. Van mij lag daar ver onder. Houdt in dat mijn eicelvoorraad nul (of minimaal is). Ze vertelde dat ik alleen zwanger kan worden dmv eiceldonatie. Ze hebben bij een andere kliniek een paar weken geleden wel een folikel geconstateerd en op basis daarvan een IUI gedaan. Is het dan een lege folikel of kan dat niet? Moet zeggen dat ik helemaal in shock ben. Ik zat te wachten op een cijfer niet op zulke informatie. Jonge, jonge....Heeft iemand misschien wat info hierover? Misschien een beetje off-topic, sorry daarvoor. Denk dus niet dat ik op het bankje van volgende maand kan plaats nemen.

Succes voor de huidige zitters. Ik duim voor G R O E N!!

Geplaatst

Nee.. voor een menstruatie is het veel te vroeg!

Alhoewel deze zich de voorgaande keren op wd. 7 heeft gemeld.

Ik hoop uiteraard op een innestelingsbloeding.. kan geen wondje ontdekken maar je weet maar nooit!

Geplaatst

Wat een gezellig drukke bank. Ik ben ook even weggeweest, net als jij Star. Ik heb wel meegelezen. Aan alle groene dames: heel erg gefeliciteerd!!

Hier een wat rare ontwikkeling... Haf vorige week donderdag een test moeten doen, maar niet gedaan omdat ik hartstikke ongesteld was geworden. Maar omdat ik steeds misselijk ben en last heb van gespannen borsten deed ik vandaag tussen alle bedrijven doortocht maar een test... En deze was licht positief... Zo gek, ik snap er niks van. Morgen nog maar een keer. Heeft iemand een idee? Kan het nog HCG zijn van eerste wachtweek? Ik testte op WD 11 negatief....

Groetjes Atoti

Geplaatst

Ach tiktak, wat een naar bericht heb jij gekregen vandaag!! Dat lijkt me enorm schrikken even zo'n mededeling! Verwacht je toch niet!

Ik kan je er niet mee helpen helaas maar wil je veel sterkte wensen!

Atoti, dat is wel vreemd ja! Op welke wachtdag zou je nu zitten dan na tp? Heel verwarrend dit! Er is toch iets gebeurd dan zou je zeggen...

Hier flinke krampjes vanavond, wordt er beetje nerveus van. Maar zal er wel bij horen hopen we maar..

Lott?? Geen nieuws goed nieuws hoop ik?

Geplaatst

@Tiktak: Dit is wat ik weet: een lege follikel kan inderdaad. Bij mijn eerste IVF hebben ze 12 follikels 'aangeprikt', bleek dat er 2 lege follikels bj waren, er waren dus maar 10 eicellen. Dat komt blijkbaar wel vaker voor, ook bij jonge vrouwen. Ze kunnen een lege follikel niet opsporen op voorhand. Op de echo's lijken alle follikels hetzelfde, vol of leeg. Ook je lichaam reageert op een lege follikel zoals op een volle, dwz maakt gewoon zijn hormonen aan zoals altijd. Kun je het anders niet eens vragen aan je behandelend arts?

Ik heb de indruk dat je het nog niet wilt opgeven? Snap ik hoor!!! Misschien dan een idee om toch nog eens ergens anders medisch advies te winnen?

@Sylvia: Ik heb het even voor je opgezocht, mijn Hcg op dag 15 (waarbij punctie dag 0 is) was 126. Dus niet veel hoger dan jij. En blijkbaar niet hoog genoeg voor de urinetest die ik toen gebruikte, want die gaf negatief aan diezelfde dag. En vandaag zegt mijn dochtertje van bijna anderhalf 'mama'... dus probeer erop te vertrouwen!!!!!!!!!!!!! Ik duim alleszins voor je, voor een mooie stijging en een allerschattigst beebje!

@Atoti: ??? Mijn eerste reactie is: een vaag streepje is misschien wel een ingedroogd streepje. Sorry, ik wil niet pessimistisch zijn, maar dat komt gewoon omdat ik de vorige keer een vaag streepje had en dat bleek helemaal niks te zijn!

HCG restant van een innesteling die fout is afgelopen? Geen idee. Zal waarschijnlijk afhangen hoe snel die innesteling is gebeurt en hoe snel je ongesteld bent geworden nadat het mis liep.

Het enige dat je kan doen is overmorgen nog eens te testen (morgen is misschien wat vroeg, het HCG verdubbelt tussen de 24 en 48 uur). Of je behandelend arts eens bellen en het uitleggen? Misschien een bloedname? Alleszins veeeeel succes!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden