Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje, Blue-fairy, mag ik een diepe buiging voor je maken? Gaat het goed met het prikken? Jeetje, wat ontzettend goed dat je dit doet en wat zul je iemand blij maken.... Er zouden meer vrouwen moeten zijn zoals jij. Toch denk ik dat je dit leed van dichtbij moet hebben meegemaakt (zoals jij hebt gedaan) om tot zo'n beslissing te kunnen komen. Anders komt je misschien niet op het idee... Hoewel dit natuurlijk het laatste jaar wel wat meer in het nieuws is geweest nav het starten van een eicelbank in het U.MC. Maar toch. Jij doet het maar.... En hoeveel vrouwen zitten er niet te wachten op iemand zoals jij?

Het is dat ik inmiddels (veel) te oud zal zijn, en dat ik weet dat ik moeilijk te stimuleren ben, maar als ik 10 jaar jonger was geweest dan denk ik nu dat ik het had willen overwegen om te doen. Ik mag nu blij zijn dat het met mijn eigen eicellen nog gelukt is om zwanger te worden, dat had ook anders kunnen uitpakken....

Ik zag net dat er op het wachtbankje van maart ook iemand meeschrijft die heeft gedoneerd aan 2 vrouwen, waarvan 1 bekende, en zij is zwanger! Ik denk dat dat zo bijzonder is, zowel voor de donor als voor de ontvanger.... En ik hoop voor jou op het zelfde resultaat! Wil je het nog een keer laten weten?

Liefs, Beanie

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi lieve dames,

Nou ja, actief op FB is een groot woord, daarvoor is FB een medium dat door te veel mensen gelezen wordt en zo. Over IVF en dat soort aanverwante zaken praat ik toch liever hier!

Maar Juul, je hebt wel gelijk, we zijn aan het inkakken. Jammer hoor! Hoe gaat het trouwens met de kleine man? En met de BV? Alle problemen nu opgelost?

En Lott, hoe is het met jou en J.? Al een beetje gewend?

Moontje, hoe is het met jou? Het is inmiddels maart, ben je al in L.euven geweest of zit het er aan te komen? Ben zo benieuwd! En ik hoop vooral dat ze je daar kunnen gaan helpen met het gewenste resultaat!

Vlinder, hoe is het met jou? Heb je een break genomen om alles te laten bezinken? Ik hoop echt dat het goed met je gaat en dat je weer een beetje uit het dal hebt kunnen opklimmen!

Maris, wat een moeilijke periode voor jou... Je hebt het niet meer verteld, maar is het nog tot een TP gekomen? Zo ja, hoe is het afgelopen? En wat zijn je plannen nu verder? Ga je misschien ook kijken naar een ander ZH?

Hier gaat het allemaal zo z'n gangetje... Het blijft onwennig en ik leef een beetje van echo naar echo. Komende vrijdag mag ik weer, dan ben ik 16w4d. En ik vind het nog steeds heel spannend, of het allemaal wel goed gaat. Op 3 april heb ik de 20-weken echo. Juul, ik geloof dat ik het je eerder heb gevraagd, ben jij nog in de V.U geweest voor een GUO? Ik heb van het S.LAZ niet meer gehoord of dat moet maar inmiddels wel begrepen dat de V.U kennelijk de IVF/ICSI zwangerschappen wil volgen dmv een GUO. Maar ik ben er niet echt achteraan gegaan, als ze dat willen dan hoor ik het wel. Heb nu een afspraak voor een SEO in mijn eigen ZH. Nog even, en dan weten we of uk in aanleg alles goed heeft gedaan en zo! Vind dat toch wel spannend, uk is natuurlijk niet goed nagekeken bij een combinatietest omdat we die niet hebben gedaan. Dus de 20-weken echo is wat dat betreft wel extra spannend!

Geplaatst

Beanie wat goed om te horen dat alles goed gaat.

nee geen terugplaatsing geweest, omdat er niet een bevrucht was. Evaluatie kwam niets bijzonders uit. Nog een laatste poging in Nijmegen en dan kijken voor een ander z huis.

Geplaatst
Beanie wat goed om te horen dat alles goed gaat.

nee geen terugplaatsing geweest, omdat er niet een bevrucht was. Evaluatie kwam niets bijzonders uit. Nog een laatste poging in Nijmegen en dan kijken voor een ander z huis.

Lieve Maris, wat erg zeg. En er kwam niks uit de evaluatie? Kunnen ze niet aangeven of het aan de zaadkwaliteit ligt, of juist aan de eicellen? Is er bij jou wel eens een AMH gemeten? Misschien dat dat toch interessant kan gaan worden? En een herhaling van zaadonderzoek bij je vriend misschien? Maar jullie gaan dus nog 1 poging in Nijmegen doen en dan naar het buitenland? Of gaan jullie dan eerst nog kijken in een ander zh in NL? Wanneer gaan jullie weer verder? Ik vind het echt zo balen voor je! Zo had je je de MMM niet voorgesteld lijkt me!

Hier gaat het allemaal goed, maar geloven doe ik het nog steeds niet (komt dit je herkenbaar voor Juul?). Vrijdag hebben we weer een echo gehad. Morgen trouwen al weer 17 weken! Kindje groeit goed, geschatte lengte is nu 16 cm. En volgens mij voel ik hem ook al een beetje bewegen! De gyn heeft gekeken of ze het geslacht kon zien, ze dacht een piemeltje te zien! Dus als het klopt dan ga ik gewoon Lott en Juul achterna. Nog een jochie. Maar zeker weten doen we het natuurlijk nog niet. Op 3 april heb ik de 20-weken echo en dan weten we hopelijk meer!

Andere dames, alles goed? Het is zo stil hier!

• 3 weken later...
Geplaatst

Heey, dat is lang geleden!

Beanie, wat fijn dat het goed gaat! en ws een jongen!! hiiihaaaa leuk hoor! Over 2 dagen weet je het ws zeker!

Was jullie weekendje weg leuk?

Juul, Wat gaat het hard he?? Hoe gaat het met je kleine man? Geef je nog bv en wanneer moet je weer aan het werk? Is het gymen in het Vondelpark leuk??

Moon, ik heb je net op fb nog bericht...Hoe is het?

Hier gaat het goed. Ben zo verliefd!! Joey is een voorbeeldig kind! Lacht nog steeds veel, nu ook hardop, dat is zo leuk...Hij kan ook niet tegen kietelen hihi..

Vanaf 5 maart ben ik weer aan het werk...Dit ging in het begin niet goed omdat werken en bv echt niet samen ging...Voor mijn werk ben ik minimaal 1 x per week op pad (buitendienst verkoop) en zou dan ergens in de auto moeten kolven en met een jerrycan en thermoskan het buiten de auto in een afwasteil moeten schoon spoelen....lang verhaal kort...Het liep wat uit de hand met hoe ik me voelde en ben meteen begonnen met afbouwen en ben 2 weken later aan het werk gegaan...was toen overdag al afgebouwd...gaf een hele hoop rust! Joey zit met alles net boven het gemiddelde en hij is super tevreden, eet goed, slaapt goed en krijgt en geeft heeel veeeel liefde :-)

Wel jammer dat we zoveel minder op het forum zitten maar dat betekend niet dat ik minder aan jullie denk hoor.

Liefs Lot

Geplaatst

Hoihoi,

Mijn punctie is ook best goed gegaan! vooraf 1000 mg Paracetamol en 1000 mg diclofenac. Tijdens morfine (snelwerkend, rapifen). Had links 13 follikels en rechts 9. Ik was erg nerveus van tevoren en dacht; doe de linker maar eerst, die was bij de echo's wat gevoelig. Geen centje pijn. Arts en assistent waren zo ontzettend rustig, begrijpend, supergoed met uitleggen en geruststellen. Toen rechts, die was wel pijnlijk! Nog halve dosis morfine erbij gekregen maar dat hielp amper. Doordat er minder follikels waren en de eierstok minder groot was, versprong hij steeds. Met het zoeken/porren deed ze me op een gegeven moment zoveel zeer dat ze 1 follikel heeft laten zitten.

Uiteindelijke oogst: 22 eitjes! Gisteren waren er 6 8-cellige embryos en 1 ontelbaar cellig. De ontelbaar cellige is gisteren dan ook teruggeplaatst bij de ontvangster. De andere 6 waren vandaag ook supergoed doorgedeeld en zijn alle 6 ingevroren.

Ik heb het 2,5 dag heel erg rustig aan gedaan, maximale pijnstilling (paracetamol en diclofenac) gebruikt. Sinds gistermiddag helemaal geen pijnstillers meer gebruikt en voel me prima al is mijn buik nog een pietsie gevoelig. Nu nog 14 dagen wachten tot de ontvangster testen mag.... spannend!

Geplaatst

Dag dames,

Ik ben deze maand begonnen met hormonen spuiten voor mijn eerste poging ivf na vijf mislukte iui pogingen.

Ik mocht eigenlijk al een paar maanden terug beginnen, maar de zak medicijnen en alle negatieve reacties op internet hielden mij tegen.

Gister had ik eindelijk al mijn moed bij elkaar geraapt en ben aan de decapeptyl begonnen. Het prikken is voor mij een ramp. Voor en na elke prikpoging krijg ik een hyperventilatieaanval. Elke x denk ik straks krijg ik een bloedprop in me lichaam of overstimulatie. Vanaf morgen moet ik ook fostimon prikken, die ik ook nog zelf moet mengen. Het zweet breekt me nu al uit. Ik probeer nu vooral niet te googlen en alleen maar de mooie verhalen te lezen.

Geplaatst

Hoi Nijntje,

Misschien helpt mijn ervaring: ik ben normaal gesproken erg beinvloedbaar door hormonen e.d. Maar van de decapeptyl en de gonal f heb ik geen last gehad. Wat is fostimon voor een middel?

Ik deed altijd: dopje eraf, huidplooi pakken. Ogen dicht, 1 2 3 prik! En pas opendoen als de naald erin zat. Dan heeeeeeeel rustig leegspuiten, deed ik zeker 3 minuten over. Kan evt je man/vriend het prikken bij je doen?

Decapeptyl legt je cyclus plat, dus daar krijg je geen overstimulatie van. Verder houden ze overstimulatie goed in de gaten in het ziekenhuis. Het heet officieel ovariele hyperstimulatie syndroom. Bij IVF zijn ze nl sowiezo je eierstokken aan het overstimuleren; normaal gesproken komt er maar 1 eicel vrij en nu willen ze er door stimulatie meer tegelijk laten rijpen.

Ik had met 22 follikels hier behoorlijk kans op. Ik heb heel braaf de tips gevolgd mbt goed drinken na de punctie (2 a 3 liter) en rustig aan doen. Tijdens de behandeling hebben ze het hier niet over OHS gehad, pas na de punctie. Toen kreeg ik er ook een folder over mee.

Het OHS ontstaat doordat de aangeprikte en leeggezogen follikels zich direct weer vullen met bloed en wondvocht en je dan vocht vast kan gaan houden. Dat vocht wordt onttrokken aan je bloedbaan, waardoor je bloed stroperig wordt. Hierdoor kan dan die bloedprop ontstaan. Wat, nogmaals, zeldzaam is. Ook is het niet in 1x zover: er zijn eerst nog behoorlijk wat symptomen dus je kunt op tijd ingrijpen.

Dus volgens mij is er nu nog helemaal niets voor je aan de hand omdat je nog maar net met stimulatie bent begonnen. Verder is het heel zeldzaam en wordt je echt goed gecontroleerd ook!

Geplaatst
Dag dames,

Ik ben deze maand begonnen met hormonen spuiten voor mijn eerste poging ivf na vijf mislukte iui pogingen.

Ik mocht eigenlijk al een paar maanden terug beginnen, maar de zak medicijnen en alle negatieve reacties op internet hielden mij tegen.

Gister had ik eindelijk al mijn moed bij elkaar geraapt en ben aan de decapeptyl begonnen. Het prikken is voor mij een ramp. Voor en na elke prikpoging krijg ik een hyperventilatieaanval. Elke x denk ik straks krijg ik een bloedprop in me lichaam of overstimulatie. Vanaf morgen moet ik ook fostimon prikken, die ik ook nog zelf moet mengen. Het zweet breekt me nu al uit. Ik probeer nu vooral niet te googlen en alleen maar de mooie verhalen te lezen.

Hi Nijntje,

Wat ontzettend vervelend dat je het prikken zo erg vind. Is het het idee van eventuele overstimulatie en de gevaren/complicaties, of is het het prikken op zich? Ik denk dat blue_fairy het heel goed heeft uitgelegd, je wordt echt heel goed in de gaten gehouden. Helaas is de een wel veel gevoeliger dan de ander. Ip streven ze meestal naar 5-15 follikels, dan is de kans op overstimulatie niet heel groot.

Misschien is het een goed idee om idd ja partner of de buurvrouw of een vriendin te vragen te helpen met prikken? Een ander prikken is echt makkelijker dan jezelf prikken! Een ander idee is misschien om eerst even een ijsklontje op je huid te leggen, zodat die een beetje verdoofd is en dan pas prikken. Dan voel je de prik dus veel minder. En dan idd heel langzaam de vloeistof inspuiten.

Je weet wat je doel is, je weet waarvoor je het doet.... Lees alsjeblief over de succesverhalen! Dat prikken went, echt waar, al geloof je het nu misschien nog niet... Ik ben nu 3 IVF-s verder, dus heel wat geprikt en ook echt hoge doseringen hormonen... Een voordeel is wel dat je na de eerste keer weet hoe je ongeveer zult reageren op de hormonen. De eerste keer is de dosering een beetje een gok, gebaseerd op de ervaring van je fertiliteitsarts.

Maar, ook als je dit topic leest, of wel topic hier dan ook, er worden vrouwen zwanger. En wel dusdanig veel dat het de moeite is om het traject in te gaan.

Heel veel sterkte en succes iig.... Kijk anders of je je kunt aansluiten bij een wachtbankje (april 2013 bijvoorbeeld), daar schrijven dames die in het zelfde stadium zitten en vind je veel steun en begrip!

Geplaatst
Hoihoi,

Mijn punctie is ook best goed gegaan! vooraf 1000 mg Paracetamol en 1000 mg diclofenac. Tijdens morfine (snelwerkend, rapifen). Had links 13 follikels en rechts 9. Ik was erg nerveus van tevoren en dacht; doe de linker maar eerst, die was bij de echo's wat gevoelig. Geen centje pijn. Arts en assistent waren zo ontzettend rustig, begrijpend, supergoed met uitleggen en geruststellen. Toen rechts, die was wel pijnlijk! Nog halve dosis morfine erbij gekregen maar dat hielp amper. Doordat er minder follikels waren en de eierstok minder groot was, versprong hij steeds. Met het zoeken/porren deed ze me op een gegeven moment zoveel zeer dat ze 1 follikel heeft laten zitten.

Uiteindelijke oogst: 22 eitjes! Gisteren waren er 6 8-cellige embryos en 1 ontelbaar cellig. De ontelbaar cellige is gisteren dan ook teruggeplaatst bij de ontvangster. De andere 6 waren vandaag ook supergoed doorgedeeld en zijn alle 6 ingevroren.

Ik heb het 2,5 dag heel erg rustig aan gedaan, maximale pijnstilling (paracetamol en diclofenac) gebruikt. Sinds gistermiddag helemaal geen pijnstillers meer gebruikt en voel me prima al is mijn buik nog een pietsie gevoelig. Nu nog 14 dagen wachten tot de ontvangster testen mag.... spannend!

Hi Blue_Fairy,

Jeetje, wat spannend zeg! Is de ontvangster een vriendin/bekende van je? Dan kan ik me zo goed voorstellen dat je minstens net zo gespannen bent als zij... Je weet waarvoor je het doet, je weet dat je iemand heel gelukkig maakt, en hoop geeft!

Wat fijn dat de punctie redelijk 'goed' ging, afgezien van een kant. Jammer dat de ene zo veel makkelijker ging dan de andere. Ik heb ook bij elke punctie rapifen gekregen, en dat helpt echt! Ik kreeg dan geen diclofenac maar nam zelf van te voren 1000 mg paracetamol in en een temazepam om wat te kunnen ontspannen (het zh schrijft er 2 voor, 1 voor de nacht voor de punctie en een voor een uurtje voor de punctie). Nou heb ik nooit zo veel follikels gehad als jij, altijd maximaal 7 of zo, maar ik vond het (3x) goed te doen. Het was wel elke keer een arts met veel ervaring die me prikte, 2x de fertiliteitsarts zelf en 1x de prof die in dit zh betrokken is bij de fertiliteitspoli. Iig nooit een assistent in opleiding, maar dat had ik dan ook nooit goed gevonden.

Wel heel goed dat je zo rustig aan hebt gedaan na de punctie, je kunt er flinke napijn van hebben! Is het nu weer helemaal goed? Kun je weer alles doen?

En, als je weet of de ontvangster zwanger is, laat je het dan nog even weten?

Geplaatst
Heey, dat is lang geleden!

Beanie, wat fijn dat het goed gaat! en ws een jongen!! hiiihaaaa leuk hoor! Over 2 dagen weet je het ws zeker!

Was jullie weekendje weg leuk?

Juul, Wat gaat het hard he?? Hoe gaat het met je kleine man? Geef je nog bv en wanneer moet je weer aan het werk? Is het gymen in het Vondelpark leuk??

Moon, ik heb je net op fb nog bericht...Hoe is het?

Hier gaat het goed. Ben zo verliefd!! Joey is een voorbeeldig kind! Lacht nog steeds veel, nu ook hardop, dat is zo leuk...Hij kan ook niet tegen kietelen hihi..

Vanaf 5 maart ben ik weer aan het werk...Dit ging in het begin niet goed omdat werken en bv echt niet samen ging...Voor mijn werk ben ik minimaal 1 x per week op pad (buitendienst verkoop) en zou dan ergens in de auto moeten kolven en met een jerrycan en thermoskan het buiten de auto in een afwasteil moeten schoon spoelen....lang verhaal kort...Het liep wat uit de hand met hoe ik me voelde en ben meteen begonnen met afbouwen en ben 2 weken later aan het werk gegaan...was toen overdag al afgebouwd...gaf een hele hoop rust! Joey zit met alles net boven het gemiddelde en hij is super tevreden, eet goed, slaapt goed en krijgt en geeft heeel veeeel liefde :-)

Wel jammer dat we zoveel minder op het forum zitten maar dat betekend niet dat ik minder aan jullie denk hoor.

Liefs Lot

Hi Lott! Wat leuk om weer eens wat te horen! Dit topic is wel erg stil geworden..... Jammer, ik wil zo graag weten hoe het met jullie allemaal gaat!

Wat heerlijk dat je mannetje het zo goed doet. Ik zag laatst een schaterlach van hem op FB, wat lief zeg! Dan smelt je toch?

Wel vervelend dat het met de borstvoeding en combinatie met werk niet ging. Het is wel erg lastig idd om onderweg te moeten gaan kolven... Ook niet de beste privacy etc. Hoe lang heb je nu borstvoeding gegeven? Hoe veel dagen werk je nu? Gaat de kleine naar het KDV of heb je oppas aan huis?

Juul, hoe is het met jou? Druk aan het genieten van de kleine man? Ben jij ook al weer aan het werk of duurt dat nog even? Gaat je vriend idd op de kleine passen als jij aan het werk bent?

Moon, ik moet vaak aan je denken. Als het goed is ben je inmiddels in Leuven geweest, ik ben zo benieuwd hoe het was! Ik hoop dat jullie weer snel kunnen beginnen maar wel op een manier waardoor jullie kansen groter worden! Heb je alles goed kunnen overleggen? Ga je voor de p.ipelle de volgende keer??

Hier inmiddels 19 weken onderweg.... En dames, ik kan het nog steeds niet geloven. Ondanks dat ik nu een klein bescheiden buikje begin te krijgen. Ondanks dat we weten dat we dus waarschijnlijk een jongetje krijgen. Morgen hopelijk zekerheid! En nog belangrijker, morgen horen we hopelijk dat alles goed is! (voor zover dat uit de echo te halen is natuurlijk). We hebben geen combinatietest gedaan.... Maar wel al 6 echo's gehad. De gyn zal toch wel al een beetje hebben gekeken?

Het grote shoppen is nog niet begonnen. Durven we nog steeds niet! We hebben inmiddels wel wat spullen gekregen (badje, wat kleertjes, hydrofielen e.d.) en eind juni krijgen we een babykamer (van vrienden die er van af willen, hun kindjes worden groot). Voor die tijd kunnen we dus aan de slag met het kamertje, dat moet leeggehaald worden en de spullen moeten we ergens onderbrengen. Dus we moeten ook andere ruimtes door... te beginnen bij de berging. Nou ja, we hebben nog 2 maanden de tijd voor we op vakantie gaan, en dan willen we de toekomstige babykamer leeg hebben zodat het kamertje daar meteen heen kan als we het ophalen. Ik denk dat we volgende maand ook achter de kinderwagen aan gaan, we hebben inmiddels een keuze gemaakt en willen de wagen via MP gaan aanschaffen. Dus volgende maand MP maar eens in de gaten gaan houden....

Maar morgen eerst die echo!

Geplaatst
Hoi Nijntje,

Misschien helpt mijn ervaring: ik ben normaal gesproken erg beinvloedbaar door hormonen e.d. Maar van de decapeptyl en de gonal f heb ik geen last gehad. Wat is fostimon voor een middel?

Ik deed altijd: dopje eraf, huidplooi pakken. Ogen dicht, 1 2 3 prik! En pas opendoen als de naald erin zat. Dan heeeeeeeel rustig leegspuiten, deed ik zeker 3 minuten over. Kan evt je man/vriend het prikken bij je doen?

Decapeptyl legt je cyclus plat, dus daar krijg je geen overstimulatie van. Verder houden ze overstimulatie goed in de gaten in het ziekenhuis. Het heet officieel ovariele hyperstimulatie syndroom. Bij IVF zijn ze nl sowiezo je eierstokken aan het overstimuleren; normaal gesproken komt er maar 1 eicel vrij en nu willen ze er door stimulatie meer tegelijk laten rijpen.

Ik had met 22 follikels hier behoorlijk kans op. Ik heb heel braaf de tips gevolgd mbt goed drinken na de punctie (2 a 3 liter) en rustig aan doen. Tijdens de behandeling hebben ze het hier niet over OHS gehad, pas na de punctie. Toen kreeg ik er ook een folder over mee.

Het OHS ontstaat doordat de aangeprikte en leeggezogen follikels zich direct weer vullen met bloed en wondvocht en je dan vocht vast kan gaan houden. Dat vocht wordt onttrokken aan je bloedbaan, waardoor je bloed stroperig wordt. Hierdoor kan dan die bloedprop ontstaan. Wat, nogmaals, zeldzaam is. Ook is het niet in 1x zover: er zijn eerst nog behoorlijk wat symptomen dus je kunt op tijd ingrijpen.

Dus volgens mij is er nu nog helemaal niets voor je aan de hand omdat je nog maar net met stimulatie bent begonnen. Verder is het heel zeldzaam en wordt je echt goed gecontroleerd ook!

Dankje voor je verhaal blue fairy:o

Fostimon is hetzelfde als menopur las ik. Ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor het prikken, maar voor het hormoon zelf.

Mijn man heeft me vandaag geholpen met de prikjes. Het prikken ging erg goed, maar daarna was ik erg paniekerig. Mijn hoofd gloeit gewoon van de warmte en heb een vies smaakje in me mond.

Ik denk dat ik morgen mijn gynecoloog ga bellen. Ik weet niet wat ik met alle angst moet.

Geplaatst
Hi Nijntje,

Wat ontzettend vervelend dat je het prikken zo erg vind. Is het het idee van eventuele overstimulatie en de gevaren/complicaties, of is het het prikken op zich? Ik denk dat blue_fairy het heel goed heeft uitgelegd, je wordt echt heel goed in de gaten gehouden. Helaas is de een wel veel gevoeliger dan de ander. Ip streven ze meestal naar 5-15 follikels, dan is de kans op overstimulatie niet heel groot.

Misschien is het een goed idee om idd ja partner of de buurvrouw of een vriendin te vragen te helpen met prikken? Een ander prikken is echt makkelijker dan jezelf prikken! Een ander idee is misschien om eerst even een ijsklontje op je huid te leggen, zodat die een beetje verdoofd is en dan pas prikken. Dan voel je de prik dus veel minder. En dan idd heel langzaam de vloeistof inspuiten.

Je weet wat je doel is, je weet waarvoor je het doet.... Lees alsjeblief over de succesverhalen! Dat prikken went, echt waar, al geloof je het nu misschien nog niet... Ik ben nu 3 IVF-s verder, dus heel wat geprikt en ook echt hoge doseringen hormonen... Een voordeel is wel dat je na de eerste keer weet hoe je ongeveer zult reageren op de hormonen. De eerste keer is de dosering een beetje een gok, gebaseerd op de ervaring van je fertiliteitsarts.

Maar, ook als je dit topic leest, of wel topic hier dan ook, er worden vrouwen zwanger. En wel dusdanig veel dat het de moeite is om het traject in te gaan.

Heel veel sterkte en succes iig.... Kijk anders of je je kunt aansluiten bij een wachtbankje (april 2013 bijvoorbeeld), daar schrijven dames die in het zelfde stadium zitten en vind je veel steun en begrip!

Ik prik 150ie fostimon. Volgens mij is dat ook niet erg veel? Ik heb niet echt moeite met het prikken zelf, maar met de complicaties. Ik heb nu ook koorts incl. een mooie koortslip en mijn hoofd gloeit.

Na het prikken van de fostimon kreeg ik ook een vieze smaakje in me mond waar ik ook nog eens extra van in paniek raakte.

Ik hoop dat de aankomende dagen als een trein voorbij gaan.. :(

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi lieve meisjes,

sorry dat ik zo lang weg ben gebleven!! Ik moet nog even bijlezen...maar heb even een rottijd gehad en nog steeds eigenlijk.. en had ook weinig te melden op het gebied van IVF of zwanger worden.. Lieve Bean..ik las dat je een jongetje krijgt...wauww wat geweldig!! gefeliciteerd en wat een jongetjes-chromosomen vliegen hier rond hahaha! Super!!

Ik heb ondertussen een eerste gesprek in leuven UZ gehad...en wat voel ik me daar op mijn plek.. Door al mijn ziekteklachten en de laatste paar maanden ga ik echt kapot van de rug en buikpijn, gaan ze me echt eerst binnenstebuiten keren daar... Ik krijg een kijkoperatie en ze willen een baarmoederbiopsie doen, net zoiets als pipelle maar dan uitgebreider..heeft ook een andere naam..maar weet het niet meer.. Toen ging de verzeekring moeilijk doen..dus heb echt even in de rats gezeten... 5 maanden terug was overstappen naar belgie geen probleem...alleen werden bepaalde extra onderzoeken niet vergoed...nu hebben ze ineens geen contract met leuven UZ...pfff hebben ze toen niets over gezegd..dus is een strijd geweest met de verzekering... nu hebben ze toegezegd dat als we goedkeuring krijgen voor het ziekenhuis we toch alsnog 100% vergoed krijgen van een normale IVF behandeling zoals hier...extra onderzoeken moeten we zelf betalen... we zijn aan het wachten op een kostenberaming van het UZ zodat we een aanvraag in kunnen dienen bij de verzekering..hopelijk vergoeden ze de dubbele operatie ook.. Maar goed, alles heeft nogal wat stress met zich meegebracht... 29 mei moet ik terugkomen met uitslagen van een uitstrijkje en bloedonderzoek wat ik hier laat doen vanwege de extra kosten anders..en met het uitgebreide chromosomenonderzoek wat in Maastricht gedaan is vanwege de miskramen...en ze hopen dan meteen de operatie te kunnen inplannen.. Die professor zewi ook dat het weinig nut heeft om mij steeds in een ivf behandeling te gooien zonder dat er uitgebreid onderzoek gedaan is naar de problemen die zich steeds voordoen en de pijnklachten...ze begreep ook niet dat dat hier niet gedaan was voor de 2 gedane behandelingen.. Ik voel me daar zo op mijn plaats en dat er naar me geluisterd word pfff was ik maar meteen naar het buitenland gegaan!! Maar goed... ondertussen leef ik op pijnstillers en regelmatig slaaptabletten omdat het gewoon echt niet zo goed met me gaat... Ik heb al een keer een slecht uistrijkje gehad 5 jaar geleden en toen is er een stukje baarmoederhals verwijderd..daarna 2 x controle gehad en toen niets meer..ook dat begreep de professor daar niet dat er bij mijn klachten nooit geen uitstrijkje meer gedaan is..is toch een simpel onderzoek en vrij standaard bij klachten.. Dus we zien het allemaal wel weer..

maar lieve Lot en juul hoe is het met jullie mannekes?? En jeetje Beanie binnekort ook een zoontje...wauwww hoop dat ik me toch ook ooit zooo gelukkig mag prijsen!!!

dikke knuffel voor jullie allemaal xxx

Geplaatst

Lieve Moontje,

Ben blij weer wat van je te horen... Begon me al zorgen te maken!

Allereerst wat fijn dat je je op je plek voelt in Leuven. Eindelijk serieus genomen worden... Ik hoop ontzettend voor je dat het allemaal gaat werken met de verzekering en dat alles op z'n pootjes terecht gaat komen. En nog het allermeeste dat jij hier over onafzienbare tijd kunt komen melden dat jij ook een jongetje gaat krijgen! Dat moet nu wel, je kunt toch niet achter blijven? Al zijn we lastige gevalletjes, met name jij en ik, ook bij jou gaat het goedkomen, dat moet gewoon! En tja, volgens mij is het genetisch bepaald of zo, dat er hier in dit topic alleen jongetjes komen. Als het bij jou ook zover is kunnen we eens een meeting gaan organiseren met al die knulletjes!

Heb je al enig idee wanneer de operatie gaat plaatsvinden? Ik denk wel dat het heel verstandig is om al die onderzoeken te laten doen. Gaan ze tegelijk met de kijkoperatie ook de biopt nemen? Is dat met een kijkoperatie die ze in de baarmoeder doen? Meestal is dat wel een 2-in-1 operatie... En waarom zou je verzekering dit niet vergoeden, in NL wordt deze operatie toch ook gewoon vergoed?

Wel goed dat je alvast wat onderzoek heb laten doen in NL, ook dus het chromosomen onderzoek voor de herhaalde miskramen. Zo te horen luistert de prof daar iig goed naar je en neemt je serieus, ik kreeg het idee van je dat dat in NL vaak mis ging... En idd raar dat er na die 2 jaar nooit meer controles zijn geweest na je slechte uitstrijkje! Je zou toch zeggen dat ze dat de eerste jaren toch goed in de gaten houden, zeker als je pijnklachten hebt of houdt? Echt idioot.... Je ziet maar weer dat je er zelf bovenop moet zitten!

Lieve Moontje, ik hoop dat je goedkeuring krijgt (is toch alleen het ZH in Leuven die nu moet aangeven dat ze denken dat de behandeling kans van slagen heeft, of heb ik dat verkeerd begrepen?) van je verzekering, en dat je aan de slag kunt met de onderzoeken. En vooral dat ze nu een behandelbare reden vinden zodat je volgende poging helemaal succesvol gaat zijn! Nu is het Moontje haar beurt.... Je hebt zo'n ellendig jaar achter de rug, dan mag dit jaar wel eens wat positiever gaan verlopen....

Hoe is het met de andere meisjes? En de knulletjes? Ik sluit me idd aan bij jullie. Op de echo met ongeveer 17 weken had de gyn al het vermoeden dat we een jongetje krijgen, met de SEO met 19 weken werd dit bevestigd. Kon echt niet missen.... Was voor manlief even omschakelen, hij dacht dat het een meisje was, maar we zijn er zo blij mee! Hoewel we het nog steeds niet echt geloven, dat gevoel is er nog niet. Ondanks dat ik hem duidelijk voel bewegen regelmatig, het is een druk jochie.... De placenta ligt aan de voorkant, desondanks voelde ik hem al vroeg. Het blijft raar! Ik ben inmiddels over de helft (ruim 21 weken nu) en we hebben nog eigenlijk niks gekocht... Nou krijgen we een heleboel spullen, dus er staat hier wel al e.e.a. Aanstaande zondag gaan we een proefritje maken met een kinderwagen, als dat bevalt (en dat verwacht ik wel) dan nemen we die. Is een cadeautje van mijn schoonouders! Het contact met mijn ouders is zich voorzichtig aan het herstellen (ik denk niet dat het wordt zoals het ooit was, maar ik wil mijn zoon zijn opa&oma niet ontzeggen en omgekeerd mijn ouders niet hun enige kleinkind. Dus in het belang van hun denk ik dat dit het beste is, wat we ervan kunnen maken). We krijgen van hun een kinderstoel (zo'n Triptrap meegroei geval). Verder krijgen we van vrienden een complete babykamer, en van familie en vrienden kleertjes, badje, tummytub....... ga zo maar door. Echt zo super! Komt ook omdat veel van onze vrienden/familie net uit de kleine baby's zijn en ze vinden het leuk dat wij hun spullen nog kunnen gebruiken. Dus daar maken we dankbaar gebruik van!

Naam vonden we heel lastig maar eigenlijk zijn we er denk ik wel uit. Tenminste, we hebben een naam die we zowaar beiden leuk vinden, die goed past bij zijn achternaam (hij krijg mijn mans achternaam) en waar we geen van beiden associaties bij hebben... Als we niks mooiers verzinnen zal dit hem worden! En dat laatste vermoeden we allebei, dat dit hem wel gaat worden. Maar voorlopig heet hij nog gewoon Uk.

Waar we erg blij mee zijn is dat een vriend van ons het geboortekaartje voor ons gaat ontwerpen. Hij is cartoontekenaar van beroep en heeft meegewerkt aan heel wat bekende animatiefilms (ook in de tijd dat er nog met de hand tekeningen voor werden gemaakt, niet alles met de computer ging). We hebben het hem gevraagd en hij vindt het heel leuk om te doen! We zien hem in juni (hij woont in Oostenrijk en dan gaan wij daar weer heen op vakantie) en zullen dan wel alles met hem bespreken, zo veel werk zal het ook weer niet voor hem zijn... Maar we zijn er zo blij mee!

Geplaatst

Hey lieve Bean.. wauwww fantastisch dat het zoo goed gaat! Ik ben echt oprecht superblij voor jullie!! wat een wondertje!! En wat goed dat jullie zoveel spulletjes krijgen, kost toch allemaal heeeel veel geld anders! En dan dat kaartje wat voor jullie speciaal ontworpen word...gaaf! Nou allemaal leuke vooruitzichten zeg!!

En ondertussen wachten we nog steeds op de kostenberaming..eerder kan de verzekering ook weinig zeggen over vergoeding..ik moet maandag naar mijn eigen gyn hier in roermond die ook de operatie bij de bbz gedaan heeft.. ik laat door haar het uitstrijkje doen en zowiezo ook aangeven aan de verzekering dat die operatie hier ook noodzakelijk zou zijn.. het word inderdaad 2 in 1 operatie, kijkoperatie van de baarmoeder en buik en eierstokken enz en daarnaast de biopt.. ik hoop maar dat ze niets raars vinden, want kan al 2 maanden haast niet lopen van de rug en bekkenpijn.. 29 mei moet ik terug en ik hoop dat dan ook de kostenberaming onderhand goedgekeurd is..maar zolang we die niet binnen hebben kunnen we ook niets indienen bij de verzekering.. en onze verzekering werkt met vaste ziekenhuizen in het buitenland.. uz leuven viel daar blijkbaar niet onder, wat ze vergeten waren te vermelden pff..maar goed ik hoop dat we alsnog goedkeuring krijgen..in ieder geval word dan wel 100 % vergoed (ook voor de nabehandeling) wat met mijn overstimulatie gevoeligheid wel prettig is.. maar afwachten dus.. ik hoop dat de operatie in juni ergens kan zijn en dat ik daarna snel door kan.. pff in december was de laatste ivf.. we zijn alweer haast 4 jaar bezig...wat een tijd vol ellende zeg bah bah..maar als ik dan uiteindelijk inderdaad kan vertellen hier dat ik een jongen krijg..of meisje, of allebei..ook goed! dan is ALLES dat waard natuurlijk!!!

Nou meisjes, ik ga slapen.. dikke knuff voor jullie!!!

Geplaatst

Hallo Dames,

Daar ben ik dan weer eens ;-) ben een lange tijd niet geweest gewoon omdt ik niet veel te vermelden had.

Het is ook behoorlijk rustig hier, Maar ik heb wat nieuws nu, dat ik graag ff wou delen. 29 Maart ben ik een nieuwe icsi poging begonnen

zoals ik eerder ook had verteld zou ik dit keer menopur er bij krijgen om de kwaliteit van de eitjes wat te verbeteren nou had ik de vorige pogingen

steeds 4 eitjes van matig kwaliteit en de enige emmys die werden terug geplaatst waren maar 5 cellig en had helaas geen cryos.

Nu heeft volgens mij de Menopuur heeel goed zijn werk gedaan had 13 grote follikels en een paar kleintjes bij de punctie en daar zijn uiteindelijk 14 hele mooie eicelen uitgekomen!!!! 15 April bij de TP hoorde ik dat ze alle 14 waren bevrucht 3 zijnder tussentijds mee gestopt had er 11 over waarvan ik een mooie 8 cellige meteen mee heb gekregen!! Ik mag 29 April testen dus zit weer heel erg in spanning. Vandaag heb ik ook een brief van het ZH ontvangen waarin stond vermeld dat er 2 Embryos verdeeld over 2 rietjes zijn ingevroren was wel een tegenvallertje 2 van de 10 :-( maar ahh beter iets dan niets hoop dat ik ze voorlopig niet nodig heb.

@Beanie, wat gaat het snel zeg ben echt heel blij voor je dat alles zo goed verloopt en wouwww nog een jongen!!! Echt een boys-Topic is het hier geworden.

En voel je hem al bewegen?? Bij mij ging die echt al te keer met 17 weken was echt een druktemakertje :-) Ik heb voor de behandeling begon, nog een tattoo laten zetten van zijn voetafdrukje die ik had meegekregen van het ziekenhuis ben er heel blij mee voel me sinds die dag ook wat beter in me vel lijkt alsof ie echt bij me is.

@Monica, meid het zit je ook helemaal niet mee he!! Echt om moe van te worden heb zo met je te doen pfff word al moe bij de gedachte van wat je allemaal heb moeten doorstaan. Ik hoop dat de ZV niet moeilijk zal doen en dat je lekker 100% vergoeding krijgt is wel zo eerlijk. Hou je ons wel op de hoogte want al schrijf ik niet vaak meer lees toch afentoe wel om te kijken of er wat nieuws is :-) hoop zo dat alle ellende wat we hebben mee moeten maken uiteindelijk word beloond met zo'n klein hummletje.

Hebben we toch echt wel verdiend !!! of niet soms ;-)

En alle andere dames + de gelukkige mamas hoop dat het bij jullie ook allemaal lekker gaat

Nou het is nu al heeeeeel laat en ik ga lekker slapen hoop dat ik nog van jullie hoor Doeggg

LIEFS VLINDER

Geplaatst

Hey lieve Vlinder, meid wat een mooi nieuws zeg!!! Een 8 cellige topper bij je..wat goed!! En nog 2 eskimootjes ;-) hardstikke mooi toch!! Ik duim zooo hard voor jullie dat hij blijft plakken!! En wat een prachtige gedachte dat voetafdrukje in een tattoo van jullie kleine mannetje.. ik heb ook 5 vergeet me nietjes op mijn arm staan voor de miskramen en de bbz, en andere bloemen voor mijn dochter, man en mijzelf..ik snap heel goed wat je bedoeld met dat het dan een deel van je vormd en je er iets meer rust in krijgt.. wauww!! mooi :love2: en dat word nog een week duimen draaien voor jullie dus!! Spannend!!! Ik zal een gebedje voor je doen!

En bij ons, ja ik moet het maar nemen zoals het komt...staat heel mooi in jouw handtekening..helaas hebben we geen invloed..of in ieder geval weinig op hoe het verloopt.. Ik probeer gezond te leven en rook niet, drink niet.. gebruik alleen wel medicijnen die ik liever ook niet gebruik..maar goed moet ook nog voor een kleine dame zorgen en het huishouden, al neemt manlief wel veel van me over nu...die heeft het er maar druk mee.. Ik hoop dat we beide snel mooi nieuws hebben hier en ons weer aan kunnen sluiten bij de mama's en de mama 2 be!! Succes meid!!! xxx

Geplaatst

Lieve dames,

Moontje, hoe was het vandaag bij de gyn? Heb je al duidelijkheid over de operatie? Ja, ik kan me wel voorstellen dat je er nu wel van begint te balen... Het duurt allemaal zo lang! Misschien wel goed voor je lijf, zeker met je buik/rugklachten op dit moment. Ik hoop zo voor je dat je uitstrijkje goed is en dat er een hele simpel te verhelpen oorzaak wordt gevonden voor je problemen! En natuurlijk dat je snel wat hoort vanuit Leuven zodat je ook verder kunt met de IVF. Maar als je geopereerd wordt, dan moet je toch eerst even wat hersteltijd nemen voor je weer verder kunt? 4 jaar al weer.... Maar laat die derde IVF een schoolvoorbeeld zijn van hoe de vorige pogingen hadden moeten gaan..... Ik hoop zo dat je nu snel aan de beurt bent, met alles! En vooral met zwanger worden en blijven....

Wow, Vlinder, wat een mooie berichten van jou! Gewoon super emmy's en ook nog 2 cryo's!!! Wat een verschil zeg voor jou, die Menopur! Gelukkig maar dat het voor jou zo goed heeft uitgepakt! Nu heel erg spannend dus, de WW.... Hoe voel je je? Durf je er al iets van te zeggen? Wacht je met testen tot de 29ste? Ik ga zo hard voor je duimen meis! Hoop dat je over een weekje hier komt melden dat er twee streepjes op je test staan!

Wat een goed idee zeg, die tattoo.... Ik wilde nog steeds 2 vlinders laten zetten, op mijn enkel of zo, maar mijn man vindt dat niet zo leuk. Nu heb ik 2 vlinders aan een armband, ook symbolisch.

Ukje in mijn buik is ontzettend druk.... Ik voelde hem volgens mij met 14 weken al een beetje, nu echt vaak en duidelijk ondanks een voorliggende placenta. Hij is veel aan het woelen en deelt af en toe een stevige karatetrap uit. Manlief kan hem inmiddels ook af en toe voelen, van buiten af. Toch blijft het onwerkelijk op de een of andere manier... Dat gevoel wat Juul op een gegeven moment beschreef, je gelooft het gewoon niet, dat het jou overkomt.... Nou ja, ik ben er natuurlijk nog niet. Nu 22 weken, ik kijk uit naar een paar weken verder als de volgende mijlpaal is bereikt. Over 10 minuten moeten we weg, avondpoli in het ziekenhuis, we hebben een afspraak bij de gyn en ik hoop dat we nog even ukkie gaan kijken... Ik merk dat ik nog steeds veel bevestiging nodig heb!

Lott, Juul, jullie zijn zo stil? Hoe is het met jullie en jullie mannetjes?

Geplaatst

Lieveeeee meisjes!!!!!!!!!!!!

Beanie voor de zoveelste keer GEFELEICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!! IK KRIJG TELKENS GEWOON TRANEN IN MN OGEN ALS IK JOUW NIEUWS LEES WANT IK HERINNER ME GOED HOE ALLES IS GEGAAN VOOR JE ZWANGER WAS (VANAF DE VAL TOT NU) EN IK GUN HET JE ZO MEID OOK AL KEN IK JE NIET.....

DE WONDEREN ZIJN DE WERELD NIET UIT MOONTJE!

En wat een goede zet dat jij naar Leuven bent gegaan en hoe terecht dat je helemaal gescreend wordt: wat een stomme nederlandse ziekenhuizen!!!!!!!!!!! is dat nederlandse zunigheid dat men dit hier niet doet na jouw geschiedenis? Ik hoop dat je ook zwanger zult raken natuurlijk, maar als eerste hoop ik dat je te weten komt wat er met je lijf aan de hand is en hoe jouw volgende ivf behandeling aangepast kan worden. Ik denk dat die duidelijkheid jou al rust zal geven. de nodige rust voor een nieuwe poging.

Lottie leuk om te horen dat je ook zo enthousiast bent: ik ben ook SMOOR verliefd; niet meer op mn man maar op Danilo. Daantje is een schatje - ok hij wordt een beetje vervelender af en toe, geen voorbeeldige slaper meer, heeft af en toe zijn buien, maar juist leuk om te zien hoe hij langzaam aan een echt ventje wordt! Haha mamas en zonen... Beanie het is heel leuk een jochie!

Ik zal de details in de volgende berichten met jullie delen, want ik zal af en toe nog komen meelezen en schrijven hoor. Maar ik was tot en met nu gewoon kapot! moe moe moe en idd al tijdje aan het werk. pf... Beanie: ik had met 14 weken ook de eerste beweeginkjes gevoeld met een placente voor en iedereen om me heen zei 'weet je dat wel zeker'maar jawel hoor het kan, geniet ervan want voor je het weet verandert dat gefladder in je buik in kickboxen en voetbalschopjes, uh, die laatste weken heeft de kleine in mn buik me echt pijn scheuten bezorgd haha! Geniet van je zwangerschap lieve Beanie. maar dat doe je vast.

Moontje - hou vol, je komt wel uit deze put, en ik hoop dat je beloond wordt met een kindje over een poosje, maar in elk geval ben je in veilige handen in Leuven, das belangrijk/ heb het idee dat je daar zonder veel kleerscheuren en met nieuwe moed een nieuwe ivf poging kunt beleven..

Lott, veel groetjes van mij, aan allemaal ook

J. xx

Geplaatst

@ Vlinder, superrr nieuws en wat een 'sjieke situatie' met twee embryo/ broertjes of zusjes.. (zo zie ik dat..)

Hopen dat je maar een tp nodig hebt en je je embryootjes op een later moment in je leven zul ontmoeten! Maar eerst relaxen, hoofd proberen koel te houden en duimen... veel sterkte, we weten allemaal hoe het is........................................

Geplaatst

He lieve Juul, wat leuk om weer wat van je te lezen! En wat fijn dat het alleen maar goed nieuws is en dat je echt aan het genieten bent van je D.aantje! Ik geloof helemaal dat het ontzettend leuk is, een jongetje! Niet dat het ons ook maar iets uitmaakte... Maar nu ik weet dat ik een jongetje (en helaas, nu al een kickbokser/voetballer in spe) krijg vind ik het alleen maar leuker worden! En een heel klein beetje echter....

Wat dat betreft moet ik vaak aan je denken Juul, dat je steeds zei dat je het niet kon geloven. Dat heb ik ook nog steeds heel sterk! We zijn inmiddels wel bezig met spullen verzamelen voor uk, maar echt nieuwe dingen kopen durven we nog steeds niet.... Tot nu toe veel gekregen en te leen, maar pas over een ruime maand weten we echt wat we nog zelf moeten gaan aanschaffen. Ik vind het nog zo eng.... Ik bedoel, ik kan er niet om heen dat er een baby in mijn buik zit (hoewel ik het als ik wil nog best kan verbergen onder wijde shirts), want hoewel niet enorm is mijn buik wel aan het groeien. Net als het mannetje zelf trouwens! Maandag heb ik hem nog even gezien, hij lag zo lekker op z'n duimpje te zuigen.... Aanstaande maandag hebben we 3D/4D echo, ik ben heel benieuwd! En ja, ik voelde hem ook voor het eerst met een week of 13, 14, ondanks de voorliggende placenta. Toch weet ik echt wel zeker dat het uk was! Inmiddels schopt hij zo hard (slaapt hij wel eens? Volgens mij niet!) dat ik het af en toe ook kan zien aan de buitenkant.... Wat nou 200x per dag bewegen, is 200x per minuut ook goed? Hij laat heel duidelijk merken dat hij er is! (Behalve als B. zijn hand op mijn buik legt, dan is het opeens opvallend rustig! Volgens mij geloofd B. inmiddels niet meer dat uk zo druk is....)

Moontje, jij nog nieuws? Ben je al met al wat verder met de onderzoeken? Heb je al duidelijkheid over de operatie?

Lot, Maris, bij jullie alles goed? Maris, zijn er bij jou nog ontwikkelingen?

Geplaatst

En Vlinder, ik vergeet jou helemaal.... Hoe is het bij jou afgelopen? Je mocht eind vorige maand testen... Ik hoop zo dat je goed nieuws hebt voor ons!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden