Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi lieve dames,

Lieve Moon, het is zo herkenbaar wat je schrijft... Ik heb ook zo enorm opgezien tegen de laatste poging! Neem je tijd, om de beslissing te nemen waar je die gaat doen, maar ook om voor jezelf te bepalen wanneer het goede moment is. Misschien is dat pas over een jaar of zo, dat geeft toch niet? Je hebt nog de tijd meis! Geniet nu maar van wat je hebt, doe leuke dingen met je gezin en doe lekker waar je zin in hebt. Je hoeft nu helemaal nergens rekening mee te houden!

Lieve Vlinder, gaat het weer een beetje? Wanneer hebben jullie evaluatie?

Lieve Maris, het komt er weer aan! Toch wel weer spannend hoor. Ook voor jou geldt dat het misschien wel goed is geweest dat je even rust hebt gehad. Ik heb vorig jaar de 3 pogingen vrij vlot achter elkaar aan gedaan en ik merk nu dat het me echt niet in de kouwe kleren is gaan zitten... Gelukkig hebben jullie iets meer tijd dan ik had. Dus neem die!

Lieve Sometimes, doe je alsjeblieft rustig aan? En neem je ook wel een beetje de tijd om te genieten van je zwangerschap?

Lieve Lott, lieve Juul, hoe is het met jullie? Vooral Lott, jouw kleintje moet er toch al een tijdje zijn.... Laat je alsjeblieft wat van je horen? Ik ben het met Moon eens, anders gaan we ons zorgen maken hoor! En Juul, jij hebt hopelijk ook je kleintje inmiddels in je armen.... Ik hoop dat we snel positief nieuws van jullie beiden horen! Met bevallingsverhalen, namen, toenamen, foto's, gewichten.... Ben echt wel nieuwsgierig!

Hier weinig verandering. Gisteren even bij de HA geweest. Nu iets anders voor mijn darmen gekregen en weer zetpillen tegen de misselijkheid. Maar vandaag iets minder misselijk en dus meteen in de stress... Tja, lekker genieten is er echt nog niet bij. Wat dat betreft kan enerzijds de tijd me niet snel genoeg gaan, maar zie ik aan de andere kant ook wel heel erg op tegen de volgende echo....

Doen jullie allemaal voorzichtig vandaag dames?

Geplaatst

Hey lieve Beanie.. ja het is heel erg moeilijk.. toch ook weer een kans..maar omdat het dan waarschijnlijk de laatste is durf ik er haast niet aan te beginnen..maar dat weet jij inderdaad heel goed hoe dat voelt.. Ik heb een aanmelding gedaan naar Leuven en hun vragenlijst gedownload voor mee te nemen naar een eerste afspraak.. We moeten ook al onze andere medische papieren eerst opvragen, dus dat neemt ook nog wel wat tijd in beslag..Aan die vragenlijst te zien gaan ze al grondiger te werk dan ons ziekenhuis..dus ik hoop dat we daar snel tererecht kunnen.. praat ook makkelijker gewoon in het nederlands als gebrekkig Duits..mijn engels is wel goed, maar toch in het nederlands zijn er minder misverstanden..

En je moet echt proberen om je niet te druk te maken lieve Beanie..een keer een dagje wat minder misselijk kan natuurlijk gewoon he!! Je hormoontjes schommelen nu behoorlijk! De 21e is al bijna, en ik hoop dat jullie na die echo gerust naar huis kunnen, dan ben je weer een mijlpaal voorbij!

Hier sneeuwt het behoorlijk en ik moet straks als de jongedame uit school is naar Helmond om iets op te halen, ongeveer een uur rijden pff..hoop dat het een beetje redelijk is op de weg..vind het maar niets om dan met mijn kind te gaan rijden, maar alleen thuis laten kan ik haar ook niet.. We gaan maar heel voorzichtig doen..

Verder hier weinig te melden..

Mariska, zoals ik zei durf ik niet zo goed te beginnen omdat het de laatste poging is.. en ik heb geen vertrouwen in het ziekenhuis meer.. Ik moet donderdag ongesteld worden, dan zou ik met de pil mogen beginnen, maar we wachten en we melden ons aan bij andere ziekenhuizen als Leuven en dusseldorf..de kansen liggen daar feitelijk gewoon hoger en ze doen denk ik beter onderzoek naar de persoonlijke situatie.. en net wat Beanie zegt..ik heb nog even de tijd..al ben ik ook alweer 33 en word dit jaar alweer 34.. toen we stopten met de pil was ik nog 29 jaar.. pff de tijd vliegt..

Knuff en xxx Lieve andere dames, ook voor jullie

Geplaatst

He lieve Moontje,

Is het goed gegaan gisteren op de weg, met al die sneeuw? Ik vond het gistermorgen ook niet zo leuk dat manlief weg ging met de auto. Vooral omdat hij het mij ongeveer verboden heeft om nu zelf achter het stuur te gaan zitten met deze omstandigheden... Hij is trouwens sowieso erg voorzichtig met me, ik moet zo naar de fysio en hij heeft al 3x een berichtje gestuurd of ik alsjeblieft voorzichtig wil doen!

Wat goed dat je serieus naar Leuven aan het kijken bent. Ben je al achter je dossier in je huidige ziekenhuis aan geweest? Volgens mij doen ze daar over het algemeen niet zo moeilijk over, het gebeurt natuurlijk vaker dat mensen overstappen naar een ziekenhuis in het buitenland. En als Leuven je nu al een beter gevoel geeft, dan zou ik zeggen: doen! Ga dat gesprek maar aan! Ze zullen mogelijk nog wel wat onderzoek willen doen, ook naar dingen die in NL niet bekeken worden. Maar ja, elke extra kans is er een! Misschien zou je daar ook eens kunnen informeren voor een p.ipelle? Ik heb nog steeds het gevoel dat dat bij mij echt het verschil heeft gemaakt... (zou de kans op innesteling met 50% laten toenemen, dus best de moeite waard!).

Gisteren werd ik trouwens erg hard afgestraft voor het feit dat ik schreef dat ik wat minder misselijk was. Ben daarna de rest van de dag zo misselijk geweest.... Wat dat betreft ben ik echt helemaal niks waard momenteel. Ik weet dat ik er ook van moet proberen te genieten, maar dat is zo moeilijk... Ik kan het ook nog steeds niet echt bevatten, hoewel dat ook wel een soort verdedigingsmechanisme zal zijn. Een indekken tegen een mogelijke teleurstelling. Pas als maandag de echo goed is denk ik dat we er een heel klein beetje in durven te gaan geloven (nog steeds met reserves), dan zijn we het punt voorbij waar het de vorige keer mis ging (ik weet dat in mijn handtekening staat bij 9,5 week, maar dat is het moment dat ze er achter kwamen dat het niet goed was. Het hartje was gestopt ik geloof bij 8w1d, dus wat dat betreft is morgen de cruciale dag. Alleen weet ik toch niet wat er in mijn buik gebeurt, daar komen we pas maandag weer achter...)

Alles goed met de andere dames?

Geplaatst

Hoi meiden!

Here i am!!! Als mama nu :-)

Ik heb helemaal niet meer mee gelezen dus als iemand mij even een kleine update kan geven van jullie graag!!

De dagen vliegen namelijk voorbij! (zag alleen dat Bean dus zwanger is!!!!!!! een voorzichtige maar toch een hele grote GEFELICITEERD Bean!! wauw!)

Op 20-12-2012 ben ik om 23:52 bevallen van een super gezonde lieve mooie zoon! Hij heet Joey! geboortegewicht 3690 gram en 53 cm.

Morgen is hij alweer 4 weken en moeten we voor het eerst naar het consultatiebureau...

De bevalling verliep heel goed, heftig, maar zoals het hoort volgens mij ;-) Mark was ook echt helemaal van de kaart omdat ie zo onder de indruk was van de bevalling.

We hadden een fantastische kraamverzorgster, de borstvoeding kwam slecht op gang en Joey pakte mijn tepel niet goed....ondertussen raakte hij te verzwakt om goed te kunnen drinken en raakte meer dan 10% onder zijn geboortegewicht....Toen moesten we bijvoeden en kolven en gelukkig was hij op dag 8 alweer op zijn geboortegewicht. Ik ben tepelhoedjes gaan gebruiken en dat werkt perfect!

We raken steeds meer op elkaar ingespeeld met z'n 3tjes nu, heerlijk gevoel!

Vond alles een hele beleving hoor!...We waren zo onder de indruk en met Joey bezig dat we geen eens op kraamvisite zaten te wachten haha...Gelukkig was de drukker tijdens de feestdagen dicht en kwamen de kaartjes wat later ;-)

en oooooo, wat heb ik gehuild!! Op dag 9 zat ik aan tafel met Mark en naar Joey te kijken en ineens kreeg ik het besef ofzo....Het besef dat we in die mmm zaten dat de 1e IVF was gelukt, dat ik een bevalling had meegemaakt en nu lag onze grootste droom in mijn armen, en hij is zoooo mooi!

Al die tranen die ik had verwacht te krijgen na de geslaagde IVF maar die niet kwamen, kwamen er nu allemaal uit... Het besef dat ik gewoon zwanger ben geweest!

PPpppfff kan je nagaan....Juul besefte het ook nog steeds niet, maarja, dat is wat de mmm nou eenmaal veroorzaakt als het wel raak is...

Ik wil jullie graag wat fotos laten zien maar hoe moet dat????

En als jullie FB hebben mogen jullie mij ook toevoegen als je wilt hoor (Lotte Horst Callantsoog)....ook wel leuk om jullie op die manier te spreken vind ik...

Ga nu lekker slapen. Dikke kus!

Geplaatst

GEFELICITEERD Mama Lott!! heb ff gespiekt op facebook wat een lekker ding zeg!! geniet er van..

Beanie, jij ook gefeliciteerd met het kloppend hartje wel verdrietig dat er nog een een leeg vruchtzakje was maar dit keer gaat alles goedkomen en kan jij over een aantal maanden net als Lott ook zo'n heerlijk goed nieuws en fototje plaatsen van je little miracle..

Lieve Monica, ben inderdaad niet veel meer aanwezig heb eigenlijk ook ni veel te vermelden en wil er niet te veel mee bezig zijn ik begrijp jou angst voor eventueel de laatste poging heel erg goed ben er zelfs nu al bang voor als de 2e ronde niet lukt wat voor stress en angst ik zal krijgen bij de laatste poging.

Ik heb inmiddels al een gesprek gehad met me arts en heb gevraagd of het(probleem) nou echt alleen het zaadkwaliteit is want wij hebben dus ook steeds geen cryos en maar 1 embryo van matig kwaliteit ik wou de volgende poging graag menopuur gebruiken maar mijn gyn wou het risico niet nemen om nog minder eitjes te krijgen en heeft daarom voorgesteld om naast mijn 150 Gonal-f, 75 Menopuur te gaan spuiten ik heb maar ja gezegd en ben toen allerlei info gaan zoeken op internet maar ben er niet echt veel wijzer van geworden maar heb er eigenlijk wel vrede mee ik ben immers van 150 Gonal-f en een matige embryo al een keer zwanger geraakt als het nu niet meer gebeurt en ik heb andere medicatie gebruikt ga ik me zelf er de schuld van geven. We hebben besloten om Februarie ook over te slaan en gaan in maart weer verder 22 Febr. heb ik nog een afspraak krijg dan een echo om te kijken of alles rustig is en als dat zo is mogen we dus verder tot die tijd wil ik er niet al te veel aan denken..

Zal wel af en toe komen spieken wat er allemaal gebeurt hier ;-)

Liefs Vlinder..

Geplaatst

Lott!!!!!!!!! Hij is er!!!!!!!!!!!!

Gefeliciteerd met je ongetwijfeld prachtige mannetje! Met een hele leuke en mooie naam ook! Oh, wat zullen jullie nu trots zijn.... En wat kan ik me je tranen goed voorstellen, op het moment dat je het echt realiseerde.... Jullie zijn nu gewoon papa en mama! En hoe is dat? Het zal vast niet tegen vallen.... Doet hij het goed? Het gaat dus nu goed met de BV? Huilt hij veel? Geen last van krampjes?

Volgens mij is het juist heel goed om even te wachten met de kaartjes, even tot jezelf komen en samen genieten vlak na de bevalling. Is ook zo belangrijk... Je leven heeft zo lang in het teken gestaan van het zwanger worden, dat was een doel op zich. En nu is er een kindje, het gevolg van de zwangerschap, en je leven staat gewoon echt op z'n kop! Ik hoop dat jullie intens kunnen genieten van jullie mooie mannetje en van de kraamtijd!

Ik heb net gekeken of ik je kon vinden op FB, helaas.... Ik stuur je zo wel even een persoonlijk bericht, met mijn naam, misschien dat jij dan even kunt kijken of je me kunt vinden? Jouw naam herkende FB bij mij niet.... En ik ben wel heel nieuwsgierig naar je kindje, ik wil hem heel graag zien!

Meis, geniet er van! En veel succes vandaag bij het CB! Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve Vlinder,

Het geeft toch niet als je wat minder aanwezig bent, je hebt genoeg voor je kiezen gekregen en als het beter voelt om even afstand te nemen, moet je dat gewoon doen hoor!

We zijn overigens niet echt verdrietig om het feit dat er een leeg vruchtzakje te zien was. Natuurlijk hadden we het heel leuk gevonden als ze het allebei hadden gered, maar nu denken we dan maar dat de ene de andere heeft geholpen bij de innesteling en zijn daarvoor de tweede, degene die het niet heeft gered, heel dankbaar. Als het nu goed gaat en de volgende echo is goed, dan denk ik dat ik nog wel een extra vlinder wil aan mijn armband. Omdat ook dit lieve kleine vlindertje niet mag vergeten worden....

Ik wil trouwens je even een hart onder je riem steken voor wat betreft de medicatie die je gaat gebruiken in de volgende ronde. Ik heb mijn eerste IVF Gonal-f gebruikt (225), en had toen 4 eicellen, 3 bevruchtingen, 1 top-embryo en geen cryo's. En dus zwanger en MA. Tweede IVF heb ik Menopur gebruikt (450) en ik had weer 4 eicellen, maar 2 bevruchtingen, 1 redelijk embryo en wederom geen cryo's. En ook geen zwangerschap. De derde IVF heb ik (op aanraden van een formum-genootje) ook de combinatie Gonal-f (225) en Menopur (ook 225) gespoten, deze keer 5 eicellen, 4 bevruchtingen, 1 top-embryo en een tweede goede, (beiden dus terug geplaatst), geen cryo's. Het resultaat ken je. Dus ik zou zeggen, het lijkt mij helemaal geen slecht voorstel van je arts! In ieder geval heb ik er goede ervaringen mee, en dat forumgenootje had dit dus ook gebruikt en die is inmiddels over de 20 weken zwanger. Ik hoop dat dit je iets meer vertrouwen kan geven voor je volgende poging!

Geplaatst

Lieve meiden!! Ik zit bij me schoonmoeder dus reageer later even meer..ik voeg jullie graag toe op facebook! Wij zijn makkelijk te vinden via Dave Haverkamp of Dave en Monica Haverkamp.

LIEVE LOTTTTT!!Van harte met jullie Joey!! Ik bekijk hem graag op facebook..gelukkig gaat alles goed met jullie!! Kan nu even niet zoeken op fb maar dat komt vast goed..

meiden fijne avond en typ later meer xxx

Geplaatst

Lieve dames,

Ja! Ik heb jullie gevonden! Jou ook Lott! En Moontje ook! Vriendschapsverzoeken zijn verstuurd! Heb een beetje vage profielfoto (helm en bivakmuts op en een grote zonnebril, was even aan het vliegen dus kon ze niet afzetten!) maar leuk!

Geplaatst
Hoi meiden!

Here i am!!! Als mama nu :-)

Ik heb helemaal niet meer mee gelezen dus als iemand mij even een kleine update kan geven van jullie graag!!

De dagen vliegen namelijk voorbij! (zag alleen dat Bean dus zwanger is!!!!!!! een voorzichtige maar toch een hele grote GEFELICITEERD Bean!! wauw!)

Op 20-12-2012 ben ik om 23:52 bevallen van een super gezonde lieve mooie zoon! Hij heet Joey! geboortegewicht 3690 gram en 53 cm.

Morgen is hij alweer 4 weken en moeten we voor het eerst naar het consultatiebureau...

De bevalling verliep heel goed, heftig, maar zoals het hoort volgens mij ;-) Mark was ook echt helemaal van de kaart omdat ie zo onder de indruk was van de bevalling.

We hadden een fantastische kraamverzorgster, de borstvoeding kwam slecht op gang en Joey pakte mijn tepel niet goed....ondertussen raakte hij te verzwakt om goed te kunnen drinken en raakte meer dan 10% onder zijn geboortegewicht....Toen moesten we bijvoeden en kolven en gelukkig was hij op dag 8 alweer op zijn geboortegewicht. Ik ben tepelhoedjes gaan gebruiken en dat werkt perfect!

We raken steeds meer op elkaar ingespeeld met z'n 3tjes nu, heerlijk gevoel!

Vond alles een hele beleving hoor!...We waren zo onder de indruk en met Joey bezig dat we geen eens op kraamvisite zaten te wachten haha...Gelukkig was de drukker tijdens de feestdagen dicht en kwamen de kaartjes wat later ;-)

en oooooo, wat heb ik gehuild!! Op dag 9 zat ik aan tafel met Mark en naar Joey te kijken en ineens kreeg ik het besef ofzo....Het besef dat we in die mmm zaten dat de 1e IVF was gelukt, dat ik een bevalling had meegemaakt en nu lag onze grootste droom in mijn armen, en hij is zoooo mooi!

Al die tranen die ik had verwacht te krijgen na de geslaagde IVF maar die niet kwamen, kwamen er nu allemaal uit... Het besef dat ik gewoon zwanger ben geweest!

PPpppfff kan je nagaan....Juul besefte het ook nog steeds niet, maarja, dat is wat de mmm nou eenmaal veroorzaakt als het wel raak is...

Ik wil jullie graag wat fotos laten zien maar hoe moet dat????

En als jullie FB hebben mogen jullie mij ook toevoegen als je wilt hoor (Lotte Horst Callantsoog)....ook wel leuk om jullie op die manier te spreken vind ik...

Ga nu lekker slapen. Dikke kus!

Lieve Meiden, ik kom me even snel melden!

Allereerst Lott VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mooi om te lezen dat je zo intens geniet.

Hier HETZELFDE! Ik ben op 9 januari bevallen na een heftige weeenstorm van Danilo. EeN ENOOOORM Lieve baby die SLAPEN als honby heeft met op een goed etweede plaats kussen en knuffelen! Ik schrijf jullie vh weekend meer. Ik moest in het zhuis blijven ivm gebroken vruchtwater en een bevalling die wat laat op gang kwam. Voor de rest, het borstvoedingsverhaal, de ervaring van vriendlief bij de bevalling, geen behoefte aan bezoek en alle andere omschrijvingen, lijkt mijn situatie erg op dat van Lott, incl tepelhoedje!

Lott we moeten elkaar op een rustiger moment maar ff pb-en. Ik heb geen fb meer.

Ik heb nare bv ervaringen opgedaan in het zhuis waar ik was, maar er is hoop en vandaag gewoon wat geexperimenteerd zonder tepelhoedje, nadat de kraamhulp haar laatste dag erop had zitten en me vertelde dat ik het altijd 'met' zou moeten doen, en wat denk je, meneer drinkt zonder tepelhoedje!! yuhaaa.. goed voor het zelfvertrouwen. Er is hoop. Maar he blijft hier ook oefenen helaas... Het lijkt me leuk om onze ervaringen te delen in elk geval. maar ook hier is het druk, dus als ik niets van je hoor begrijp ik het.

BEANIER WAT MOOI DAT JE ZWANGER BENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JE BENT AL BEST VER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WANNEER IS JE VOLGENDE ECHO?

Ik zal proberen vh weekend bij te lezen, maar misschien ben ik toch druk met de beep knuffelen... dus vergeef me als ik er ff niet ben. We hebben nog geen ritme dus ik zit niet vaak achter de laptop.

Voor nu, veel groetjes aan allemaal

Geplaatst

Lieve Juul, GEFELICITEERD MET D.ANILO! Wat zul jij aan het genieten zijn.... Wow! En natuurlijk heb je het druk, neem ff de tijd om te wennen en een nieuw ritme te vinden.... Wil nog wel graag je verhalen horen hoor! (En een fotootje, als je een keer achter je laptop zit?). Jammer dat je geen FB hebt!

En, in welk ZH heb je een nare ervaring opgedaan? Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor!

Lieverd, ben zo blij voor je dat je je mooie mannetje eindelijk in het echt kunt vasthouden en knuffelen, zo te horen is hij een droombaby! Geniet er maar lekker van met z'n drietjes!

Juul, je bent een beetje in de war denk ik... Ben pas net over de 8 weken hoor! Maar dit zijn voor ons hele spannende dagen, aangezien het rond deze tijd de vorige keer mis ging. Voor nu voel ik me nog behoorlijk zwanger (in de zin van darmkrampen, puistjes, misselijkheid bij vlagen, gespannen boops, en deze komt jou bekend voor: alles stinkt! Vooral douchegel etc!). As maandag is weer een hele spannende dag, dan hebben we 's middags echo bij dr. vd L. Ben bang dat je me maandag kunt opvegen....

Fijn weekend allemaal en Juul en Lott, lekker genieten hoor!

Geplaatst

Lieve Juul!! Ook jij GEFELICITEERD met je mooie mannetje Danilo! Wat een leuke naam en zo te horen een voorbeeldig kind!! Ik voel me niet zo goed na ons weekendje wintersport (wat wel heeeel leuk was!!) maar wilde je even feliciteren en Beanie heeeel veel succes wensen voor morgen met de echo! Ik laat morgen weer van me horen! liefs

Geplaatst

Lieve beanie, heel veel succes vanmiddag met de echo. Geniet maar van een mooi kloppend hartje. Hopelijk zwaait hij of zij ook nog even naar je. Ik hb er alle vertrouwen in, meid. Hopelijk heb je war geslapen. Dikke knuffel voor jou en je man

Liefs

Geplaatst

Allemaal bedankt voor jullie felicitaties! En Juul!!!!!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!!!!! met Danilo!!! Wat een onwijs leuke naam!

En zo fijn om te horen dat het goed gaat en vet goed dat het zonder tepelhoedje lukt!

Ben je al helemaal geinformeerd over de welbekende ''regeldagen''? Die vind ik best heftig namelijk en ben blij dat ik me vriendinnen met kinderen daarover kan spreken om een beetje herkenning te krijgen...

Eigenlijk moet je even FB aanmaken hoor :-) dan kunnen we idd makkelijker(bij) kletsen!

Ik zal de rest nu even opzoeken want ik heb geen vriendschapverzoek ontvangen...maar komt goed :-)

Joey doet het perfect, goed drinken, goed slapen,....en gister hadden we een new-born fotoshoot waarbij hij lekker rozig moest worden zodat je hem in zijn slaap in allerlei te schattige ''Anne Geddes'' houdingen kon leggen....maar slapen zag hij op dat moment natuurlijk even niet zitten en als hij weg doezelde schrok hij wakker als je hem aanraakte haha...

We hebben echt alles uit de kast getrokken en gelukkig wel evengoed een hoop leuke fotos kunnen maken....Maar hij heeft keurig netjes de poef en de kleedjes van de fotograaf onder geplast EN gepoept hoor! Daar is hij heeeeel goed in haha!

Bean laat snel weten hoe vandaag ging! Ik ben ook een beetje nerveus zelfs...

En Moon, laat je snel weten hoe het met je gaat?

Alle andere meiden ook succes met alles he!

Liefs Lot

Geplaatst

Even ego:

De echo was goed!!! Uk is nu 2,2 cm, heeft armpjes, beentjes en een heel druk kloppend hartje... En we hebben hem zien bewegen! Zo opgelucht..... Nu ontslagen bij de fertipoli, volgende week voor het eerst naar de gyn!

Geplaatst

Hi lieve dames,

Dank je wel Maris! Jij bent ook al weer lekker bijna aan de beurt... Begin februari starten toch? Spannend weer! Ik ga zo hard voor je duimen!

Moontje, heb je de laatste gegevens al binnen? Wat goed zeg, het gaat ineens lopen! Heb je al een afspraak gemaakt voor Leuven of moet je dat nog doen? Heb je enig idee of er daar lange wachttijden zijn? Het kan natuurlijk best zijn dat ze daar nog eea willen gaan doen aan onderzoek (misschien herhaalde miskramen? Stolling ed?). Ik hoop zo dat jij over niet al te lange tijd ook van start kunt gaan en mij dan kunt volgen!

Lott, ik zag op FB dat vriendlief weg is voor 2 weken, voor het eerst sinds de bevalling... Red je het een beetje? Lijkt me zwaar hoor! Alles in je eentje moeten doen.... Wanneer moet je eigenlijk weer aan het werk? Ga je minder werken? Heb je de opvang helemaal kunnen regelen naar je zin?

Juul, hoe is het met jou en de kleine? Al een beetje aan elkaar gewend? En, de hamvraag is, geloof je het inmiddels? Dat je nu echt een klein hummeltje hebt dat afhankelijk van je is en waar je voor moet zorgen?

Tja, voor ons was maandag wel een heel bijzondere echo. Ook een beetje dubbel, omdat bleek dat we niet meer terug komen op de poli fertiliteit. Daar had ik niet op gerekend! Nou ja, dan moeten we later nog maar een keertje terug met een bedankje... Ze vroegen alleen of we een kaartje willen sturen als het zo ver is. Maar ja, vandaag 9 weken, dus we hebben eigenlijk nog wel een paar hele spannende weken te gaan! Volgende week hebben we de eerste afspraak bij de gyn (niet meer in het S.LAZ, ander ZH), het is nu een 'gewone' zwangerschap geworden. Ik ben blij dat we die afspraak hebben, kunnen we nog even overleggen over de combinatietest. We neigen er heel erg naar om die niet te laten doen. (vinden dat we nu wel genoeg spanning hebben gehad). Juul, jij hebt toch een boekje hierover? Zou je me de titel willen opgeven, en de schrijver, dan kan ik het misschien bestellen? We willen hierin een heel weloverwogen beslissing nemen!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hey lieve meisjes!

Beanie, nee helaas heb ik weer de helft niet en wat ik heb staat vol fouten van het Catharina in Eindhoven, de huisarts heeft me alles gegeven wat ze hadden..ze hebben netjes alles van de eerste IVF, het hele schema en het resultaat en dan ineens een brief over curretage wegens miskraam (dat was in juni) en dan ineens een brief van 19 september (ver na de operatie voor de BBZ en vlak voor onze cryopoging van de 2 overgebleven cryo's) dat we weer zijn geweest na een eerste IVF behandeling die in een miskraam??? is uitgelopen en dat we nog 3?? cryo's overhebben. Dat bij volgende behandeling er weer een brief richting huisarts gaat.. Dan hebben ze niets meer en ineens een brief voor opname vanwege de 2e overstimulatie...that's it... najaaaa.. Ik word niet goed van de fouten die Eindhoven maken, en ben blij dat we overstappen, ik moet nu weer overal achteraan gaan lopen, zoals al het hele jaar.. Ben het echt zat hoe ze daar te werk gaan..wat een rommelzooitje! Zal ook niemand het Catharina aanbevelen..we hadden al veel eerder over moeten stappen.. Dan maar wachten.. maar goed, genoeg gal gespuwd.. Hoe is het met onze aanstaande mams? Jullie verdienen ook een "gewone zwangerschap" !!! Ik hoop dat we dat allemaal mee gaan maken...genoeg ellende geweest! Nu lekker gaan genieten, van een "gewone" zwangerschap met een "gewone" gyn!!

En hoe is het met de andere lieve moedertjes met mooie zoontjes?

Lieve Vlinder..ik denk ook aan jou!!

En lieve Mariska, schiet de tijd een beetje op meis? Ik hoop dat het snel weer zover is voor je en met mooi resultaat!

Lieve Sometimes, hoe is het daar bij jou? Schiet al op, ik hoop dat de problemen niet groter zijn geworden en je ook een beetje kunt genieten van het feit dat jullie een prachtig kindje krijgen!

Geplaatst

Lieve Moon, t zit ook niet mee voor jullie. Verhuizen van ziekenhuis is idd beter, hoor meis. Wat een knulligheid.

Nou succes hoor en voor jezelf opkomen, he.

Hier gaat alles goed hoor. Moet wat meer rusten, want ben erg moe. Maar we genieten van elk schopje. Besefte vandaag, nog anderhalve maand voor mijn zwangerschapsverlof en al werk ik nu niet, het voelt toch gek. Zo snel al..

Dikke knuffel voor jou en ook voor de andere meisjes hier

Geplaatst

Lieve Sometimes, ik ken heel goed het gevoel van een lastige zwangerschap..ik heb het ook echt niet leuk gehad tijdens die van mijn dochter..terwijl je zo graag alleen maar blij wilt zijn en sommige vrouwen stralen alleen maar en hebben nergens last van! Heb je die film gezien over al die vrouwen met verschillende zwangerschappen? Met JLopez, hij is nog niet zo oud..heel herkenbaar en grappig..kan even niet op de naam komen.. Doe rustig aan en neem je rust, bij iedereen is het anders..je lichaam geeft zelf aan wat je wel en niet kunt.. Gelukkig kun je wel van elk schopje genieten.. en hopelijk heb je geen hele grote druktemaker, want die van mij deed me echt pijn de laatste 2 maanden.. haha maar nu zou ik er alles voor over hebben om helemaal blauw geschopt te worden :toppie: Fijn weekend voor jou en de andere meisjes!!

Geplaatst

Hi Meiden,

Monica, what to expect when your expecting... Lachen! Alleen niet als je net een mislukte poging achter de rug hebt, want dan is het zelfkastijding (duffe doos die ik ben!) Ik herken heel goed wat je zegt, ik was een wrak! Na 26 weken was er geen lol meer aan en ik zag er niet uit en het eindresultaat is ook al niet al te fraai (theezakken in cup D en een enorme tijgerprint op mijn buik) ;-)

Arme Sometimes! Neem maar zoveel mogelijk rust. Hoe vorderen de onderhandelingen? Of word je al moe als ik het vraag?

Beanie, jouw zwangerschap wordt nooit 'gewoon', hoor je me ;-)) Ik ben en blijf vreselijk blij voor je!!

Ik zwerf een beetje over het forum, omdat ik mijn draai een beetje kwijt ben. Eigenlijk schrijf ik momenteel een beetje achter Sometimes aan, maar zij schrijft op best wel veel plekken. Ik ben een beetje mijn draai kwijt en vind het toch wel leuk om te schrijven, dus ik post her en der, en nu kwam ik dit clubje tegen, waarvan ik de meeste meiden ken... En mijn punctie viel zowaar een keer mee, dus ik doe de titel wel niet helemaal eer aan, maar wel een beetje ;-)

Mariska, waar sta jij nu? Ik kan het uit je handtekening even niet zo goed opmaken. Zit je ook weer te wachten?

Liefs,

Floor

Geplaatst

Goeiemorgen lieve meiden,

Moontje, wat een verhaal weer.... Wat kan ik me goed voorstellen dat je klaar bent met het ziekenhuis in Eindhoven! Als ze zo ongelofelijk slordig werken.... Ik hoop voor je dat je snel de papieren compleet hebt zodat je dat hoofdstuk kunt afsluiten! En dan vol goede moed en met het volste vertrouwen het traject in Leuven opstarten, en dit snel met een positief resultaat afsluiten.... Het is je zo gegund!

Sometimes, wat gaat dat snel!! En, hoe staat het met jullie huis? Jullie hebben dus de belangrijkste spullen voor jullie Semmie... Nou alleen nog een plekkie om alles neer te gaan zetten! Lijkt me ook niet geheel onbelangrijk! Ik hoop zo dat het snel rond is en dat je met je hormonen voor elkaar krijgt dat iedereen er keihard aan gaat trekken om alles zo snel mogelijk voor jullie in orde maakt (heb inmiddels begrepen dat veel en hard huilen soms zin heeft) zodat jij echt kunt gaan genieten van je verlof en nieuwe huisje en het stuiterende kindje in je buik!

Floortje! Gezellig als je hier ook komt meeschrijven! Ja, een pijnloze punctie, dan mag het! Nee hoor, geintje, topic is toch open? En idd, jij kent ook een aantal hier al.... Dus wees welkom! Heb je vannacht een beetje kunnen slapen, na alle spanning van gisteren? Hoe voelt het, om nu weer 2 emmies in je buik te hebben? Wow, ik ben zo blij voor je! Ik ga zo met je meeleven qua testen... Kom maar op met je updates!

Vlinder, hoe is het met je? Ik hoop zo dat je weer een beetje uit je dal geklommen bent en dat je ook weer wat vertrouwen hebt in de nieuwe IVF!

Maris, denk aan je.... Laat je even weten wanneer je precies weer gaat starten??

Lott en Juul, de kersverse mama's... Druk met de kindjes? Hoe is het met jullie? Went het al een beetje? Komen jullie weer in een ritme?

Tja, hier draait de tijd gewoon door. Langzaam, dat dan weer wel.... Het blijft spannend en ik geloof dat ik momenteel het liefste elke week een echo zou hebben... Nu weer wat onzeker. Maar das niet zo raar denk ik. De fertiliteitsarts heeft dan wel gezegd dat de kans dat het nu nog mis gaat veel kleiner is geworden maar ja, de 12 weken hebben we nog niet bereikt! Nu 9w3d, dus nog 2,5 week te gaan... 'Kwaaltjes' zijn nog volop aanwezig, dat dan weer wel. Maar die geven natuurlijk ook geen zekerheid! Goed, we wachten weer 'rustig' af op vrijdag, dan hoop ik dat de gyn weer even wil spieken maar dat zal toch wel? Zij zal ons ukje dan ook voor het eerst kunnen zien! En dan afspraken maken...

En mijn buik ziet er inmiddels al echt niet meer uit! Afgezien van de opgezette darmen is hij zowel links als rechts van mijn navel knalblauw, dit dankzij de combinatie a.scal/f.raxiparine! En volgens mij reageer ik een beetje op de fraxi, het jeukt en geeft een soort 'harde' plekken onder de huid. Misschien toch maar even met de gyn gaan overleggen of er geen alternatief is...

Geplaatst
Even ego:

De echo was goed!!! Uk is nu 2,2 cm, heeft armpjes, beentjes en een heel druk kloppend hartje... En we hebben hem zien bewegen! Zo opgelucht..... Nu ontslagen bij de fertipoli, volgende week voor het eerst naar de gyn!

VAN HARTE LIEVE BEANIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:thumbsupup:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden