Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Vlinder,Ik moest gewoon even reageren, jij hebt precies verwoord hoe ik me voel! Heb afgelopen maandag tp gehad na 1e ivf en krijg het geen minuut uit mn hoofd! Ben maar aan het lezen over andere ervaringen, opzoeken hoe het kan dat we 'maar' 6 cryo's hebben als we 16 bevruchte eitjes hadden ( ik weet dat we echt niet mogen klagen, maar vraag me af wat er met die andere 9 is gebeurd en wat dat wil zeggen over onze tp)... Ik mag vrijdag al komen voor bloed test, maar weet niet of ik kan wachten met zelf testen... Ik denk dat ik nu maar in goed boek ga beginnen, misschien helpt dat!Succes met wachten komende dagen!!Xx

Hoi hoi,Nou probeerde dus er niet te veel mee bezig te zijn en ben daarom ff niet aanwezig geweest op het forum maar, het lukt absoluut niet! Het spookt de hele tijd in me hoofd of het wel is gelukt of niet, afleiding heb ik zat gehad maar werkt ook niet echt kan niet eens een gesprek volgen door het gespook in me hoofd en als ik slaap droom ik erover pff echt slopend dit wachten. Heb ook echt helemaal geen symptomen ofzo vorige keer had ik behoorlijk pijnlijke (.)(.) maar dat had ik toen al vanaf CD1 heb nu afen toe wat steekjes en krampjes maar dat kan ook van alles betekenen, word er ni goed van ik weet van mezelf dat ik nooit de testdatum kan afwachten en altijd wat eerder test dus heb ff gechekt of pregnyl was uitgewerkt en had dus donderdag een negatief testje al was het echt puur om de Pregnyl te controleren, was toch heel iritant zo,n witte test pff na dat gevoel denk ik niet dat ik eerder zou durven van het EMC mag ik 2 januari al testen en van Maasstad pas de 6de scheelt gewoon 4 dagen nou dat word voor mij natuurlijk absoluut de 2de :-) als het mis is denk ik dat ik 6de niet eens haal en gewoon ongi word. Word wel een beetje moe van mezelf ik weet dat ik er rekening mee moet houden dat het niet gelukt is maar dat lukt me gewoon niet. De wens is zoooo vreselijk groot dat de klap van een mislukte poging gewoon heel hard aan gaat komen of ik er nou rekening mee hou of niet denk niet dat het wat zal schelen.Nou genoeg geklaag :-)Monica hebben jullie het al een beetje kunnen verwerken meid.. en zijn jullie al opgeknapt van de griep, ik hoop dat jullie hele fijne dagen hebben gehad en ondanks alles lekker hebben kunnen genieten van elkaar. En er staan nog wat leuke uitjes op jullie te wachten heb ik begrepen heel veel plezier alvast knufffBeanie en hoe gaat het met jou meid het is vast nog niet te geloven maar het is er echt ;-) ben echt zo vreselijk blij voor je en je hoeft echt geen kwaaltjes te hebben hoor had ik ook niet was alleen vaak en snel moe en had heel veeeeel slaap :-) succes met het wachten op je eerste echo en hoop dat je dan 2 mooie knipperlichtjes mag zien!!Allemaal alvast een fijne jaarswisseling Liefs Vlinder
  • Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Kimky

Jah heel spannend en vermoeiend de wachtperiode he? Ik heb helaas geen ervaring met cryos heb ze de vorige keer en dit keer ook helemaal niet gehad maar wat ze me wel verteld hebben is dat ze op een gegeven moment (in mijn geval toen ze 3 cellig waren) zijn gestopt met delen en gaan dan verloren dat zal bij jou ook wel het geval zijn dan of wat meer cellig maar dan net te zwak om in te vriezen denk ik. Voor echt een duidelijk antwoord zou ik het vrijdag dan toch maar even vragen.

Een goed boek is geen slecht idee maar gaat er bij mij momenteel echt niet in kan ni eens de krant lezen haha ik kan me gewoon nergens op concentreren hoop dat het voor jou wel werkt.

Ik zal voor je duimen dat je de cryos helemaal niet nodig heb en je vrijdag een mooie posi test krijgt meid succes ook met het wachten

Liefs Vlinder

Geplaatst
Lieve vlinder gefeliciteerd met je terugplaatsing meid..ik duim heel hard voor jou!!

Lieve Beanie..meid besef je al een beetje dat het echt is?? Ik wens jou en alle meisjes die meelezen een prachtige kerst.. Ik heb weinig tijd..dus even snel.. De efteling hebben we afgeblazen..we waren onderweg maar het goot echt met bakken uit de hemel en zou de hele dag zo blijven..we hadden dan bijna nergens in gekunnen qua atracties..dus we doen dat een andere keer. We zijn naar de bios geweest. Hotel Transylvanie in 3d en dat was ook leuk.. Nu snel gaan beginnen met koken en vanavond pakjes met zijn 3en na het kerstdiner.. Morgen bij mijn ouders en dag erna bij Dave zijn moedertje.. Sav is dan bij haar vader tot de 30e.. De 27e heb ik onze bruidssuite geboekt..en ik heb voor de komende maand een husky tocht op het strand en raclette geregeld :) dus quality time met mijn gezinnetje..en dan de 18e januari met mijn 2 mopjes naar winterberg op wintersport.. Genoeg afleiding tot een eventuele nieuwe ivf poging dus!!

nou lieverds een fijne kerstavond en ik duim dat alkes goed mag gaan voor jullie!! xxxx

Hoi Moontje

Dat klinkt leuk! Wat een originele activiteiten, husky tocht op t strand en racletten?! In Nederland????? En een bruidssuite huren? En dan naar de sneeuw? Heerlijk! (Ik kom qua ideeen meestal niet verder dan een feestje of biosje.. ) Heel goed van je, ik hoop dat je enorm gaat genieten met je man en dochter, maar dat zal zeker wel, volgens mij voel je je straks weer lekker opgeladen. Niet perse voor de ivf maar gewoon voor je zelf/ jullie zelf.

Beanie meisje alles goed bij jou? Wat geweldig dat je zwanger bent, ik ben zo blij voor je..

Ik zie uit naar 2013. Bij mij nog geen tekenen van bevallen, officieel nog een kleine week maar kan nog ff duren. Alles gaat goed verder, voel me iets energieker dan afgelopen dagen/weken..

Lott is bevallen hoor, kan niet anders! Hoop dat alles goed met jullie is Lott! Kom je nog eens om het hoekje kijken hier!?

@Iedereen alvast een fijne avond morgenavond, en ik wens jullie allemaal veel succes met het laten uitkomen van je allerliefste droom in 2013!

Geplaatst

Goedemorgen lieve dames,

Ik wil jullie allemaal een mooi, warm en liefdevol 2013 toewensen. Dat alle wensen uit mogen komen!

Veel liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst
Hoi hoi,

Nou probeerde dus er niet te veel mee bezig te zijn en ben daarom ff niet aanwezig geweest op het forum maar, het lukt absoluut niet! Het spookt de hele tijd in me hoofd of het wel is gelukt of niet, afleiding heb ik zat gehad maar werkt ook niet echt kan niet eens een gesprek volgen door het gespook in me hoofd en als ik slaap droom ik erover pff echt slopend dit wachten. Heb ook echt helemaal geen symptomen ofzo vorige keer had ik behoorlijk pijnlijke (.)(.) maar dat had ik toen al vanaf CD1 heb nu afen toe wat steekjes en krampjes maar dat kan ook van alles betekenen, word er ni goed van ik weet van mezelf dat ik nooit de testdatum kan afwachten en altijd wat eerder test dus heb ff gechekt of pregnyl was uitgewerkt en had dus donderdag een negatief testje al was het echt puur om de Pregnyl te controleren, was toch heel iritant zo,n witte test pff na dat gevoel denk ik niet dat ik eerder zou durven van het EMC mag ik 2 januari al testen en van Maasstad pas de 6de scheelt gewoon 4 dagen nou dat word voor mij natuurlijk absoluut de 2de :-) als het mis is denk ik dat ik 6de niet eens haal en gewoon ongi word.

Word wel een beetje moe van mezelf ik weet dat ik er rekening mee moet houden dat het niet gelukt is maar dat lukt me gewoon niet. De wens is zoooo vreselijk groot dat de klap van een mislukte poging gewoon heel hard aan gaat komen of ik er nou rekening mee hou of niet denk niet dat het wat zal schelen.

Nou genoeg geklaag :-)

Monica hebben jullie het al een beetje kunnen verwerken meid.. en zijn jullie al opgeknapt van de griep, ik hoop dat jullie hele fijne dagen hebben gehad en ondanks alles lekker hebben kunnen genieten van elkaar. En er staan nog wat leuke uitjes op jullie te wachten heb ik begrepen heel veel plezier alvast knufff

Beanie en hoe gaat het met jou meid het is vast nog niet te geloven maar het is er echt ;-) ben echt zo vreselijk blij voor je en je hoeft echt geen kwaaltjes te hebben hoor had ik ook niet was alleen vaak en snel moe en had heel veeeeel slaap :-) succes met het wachten op je eerste echo en hoop dat je dan 2 mooie knipperlichtjes mag zien!!

Allemaal alvast een fijne jaarswisseling Liefs Vlinder

Lieve Vlinder,

Wil nog even op jouw verhaal reageren. Wat jij schrijft is zo onwijs herkenbaar... Het afstand proberen te nemen, wat toch niet lukt, het er mee bezig zijn, het zoeken naar symptomen... Maar het zegt allemaal weinig en het brengt je tot niks. Maar ja, probeer die knop maar eens om te zetten! Dat lukt gewoon echt niet. Zelfs niet als je in een hutje in de rimboe gaat zitten waar de hele dag afleiding is, en vooral geen internet, dan lukt het je nog niet. Hoe gaat het nu met je? Ga je morgen idd testen? Ohw wat spannend.... Ik hoop het zo voor je en ik brand vanavond een kaarsje voor je! Het lastige is natuurlijk dat je het onwijs hoopt maar er ook steeds rekening mee moet houden dat het niet goed zit. Uiteindelijk zegt je gevoel het meeste, maar ja je kunt er zo naast zitten.... En dan nog, verschijnselen kunnen ook per keer anders zijn. Daarbij vertekent het ook nog eens door de utro-bollen.

Overigens is het bij mij echt niet anders hoor.... ik ben en blijf zo onzeker.... En dat zal ik ook nog wel even blijven vrees ik. Morgen toch al weer 6 weken... We gaan geen bloed meer laten prikken hebben we besloten (eigenlijk bracht dat vorige week alleen weer heel veel spanning met zich mee, natuurlijk wel opluchting toen het goed bleek te zijn maar ja dat gevoel is ook best snel weer weg). Dus nu maar afwachten tot de eerste echo... Ik vrees dat we de nacht daarvoor echt geen oog dicht zullen doen...

Meis, heel veel sterkte deze laatste dag voor de test, ik duim voor je! En ik hoop dat je morgen de verlengde wachtweken in kunt gaan!

Geplaatst

Hallo Dames,

Lieve Beanie, dankje wel hoor voor je berichtje morgen mag ik van het Erasmus MC testen maar ben zooo vreslijk bang ik dacht echt dat ik niet zou kunnen wachten en eerder zou testen maar dat zit er denk ik toch niet in.

Heb vandaag voor wat afleiding me nachtkastjes leeggehaald om opnieuw te ordenen vond ik ineens een posi test van de vorige keer, nou dat had ik blijkbaar ff echt niet nodig ben in huilen uitgebarst en draaide helemaal door zou nu zo 35 weken zwanger zijn had het nieuwe jaar met een mooie buik in moeten gaan zou over 4, 5 weken moeten bevallen en nu niet zo gestrest en bang zijn om een testje te moeten doen die waarschijnlijk negatief zal zijn het is gewoon zo oneerlijk, zo vreslijk oneerlijk dat (iedereen) 12 kansen per jaar heeft en ik op mijn 29ste nog maar 2 lullige pogingen over heb ik was echt over de rooie ik denk dat de hele buurt me gehoord heeft heb geen stem meer over vriend schrok er wel heel erg van, zo kent hij me natuurlijk helemaal niet (ik trouwens ook niet) zelfs na de bevalling heb ik me heel moedig gedragen en ben zo sterk gebleven het werd me ineens allemaal veels te veel.

Hij heeft me met moeite kunnen kalmeren en ik moest toch ff lachen toen hij met granaatappelsap in een wijnglas en een waxine lichtje kwam om het ff wat gezelliger en romantisch te maken :-) hebben wat gekuffeld en zonder gemeenschap heb ik toch een orgasme gehad (1ste keer na punctie en tp) wat ineens best wel pijn deed in me buik het voelt al zo gespannen en strak toen realiseerde ik me ineens dat ik dat ook in het begin van me zwangerschap heb gehad best lang en dat ik na mijn vorige TP best vaak orgasmes heb opgewekt om een innesteling te kunnen helpen dat werd na IUI altijd geadviseerd.

Nu begon ik te twijfelen en ging ff googlelen en tot mijn grote verbazing las ik dat dat juist na een TP helemaal niet goed zou zijn, maar jah het zal vandaag heus geen kwaad meer kunnen en vorige keer heb ik zowat echt elke dag een orgasme opgewekt na de TP heb ik dan echt zooo geluk gehad of is het krijgen van een orgasme helemaal niet erg zal het de volgende keer maar vragen maar weten jullie hier meer van.

Tjee wat een ego berichtje maar moest het ff kwijt sorry, ik heb geen flauw idee waarom maar ben zo overtuigd dat het niet is gelukt en vind het zo vervelend om een wit testje te zien dat ik heb besloten om me toch maar aan de datum van het Maasstad ziekenhuis ga houden de 6e dus en volgens mijn cyclus ticker is 4jan mijn nod dus wie weet..

Nou ik wens jullie alle nogmaals veel geluk en gezondheid toe in 2013 dat we allemaal een mooie dikke buik mogen krijgen:occasion14::drink:

Geplaatst

Lieve Vlinder ik duim voor je!! Even snel..ons internet ligt eruit en via de tel is zooooo lastig.. Maar ik denk aan jullie hoor en lees wel mee maar reageer even meer als internet weer werkt xxx liefs

Geplaatst

Lieve Vlinder,

Is het niet het beste om te doen waar jij je goed bij voelt? Dus als jij pas op de 6e wilt testen, gewoon dan pas doen! Ik had de vorige keer eerder getest, maar bij de eerste poging niet. Uiteindelijk had ik helemaal geen goed gevoel bij het vroeg testen dus heb ik dat de laatste keer niet gedaan. Was ook een soort struisvogelpolitiek. Zo lang ik niet testte en niet ongesteld was kon ik een beetje hoop houden...

Lieve meid, het is zo'n lastige situatie waarin je nu zit... Enerzijds het gevoel dat het mislukt is, anderzijds het sprankje hoop dat je mag en kunt koesteren zolang je nog niet getest hebt... Ik wens je heel veel sterkte voor de komende dagen en ik hoop dat jij en je vriend samen een sterk team zijn zodat jullie deze zware tijd samen kunnen dragen...

Ik blijf in ieder geval nog even voor je duimen!

Geplaatst

Hallo Dames,

Helaas ben ik gisteren ongesteld geworden had het al verwacht maar is toch erg moeilijk om te accepteren ben er wel heeel erg kapot van.

Hopelijk volgende poging beter,ga eerst ff met mijn gyn bespreken of we er nog iets aan kunnen doen om misschien wat betere eitjes te krijgen heb al 2 keer geen cryos gehad en zo blijft 1 poging ook echt 1 poging dan zijn we zo snel uitbehandeld. Ga vragen of Menopur enige verbetering zou kunnen opleveren en al worden het geen cryos dat ik dan een emmy krijg met wat beter kwaliteit 2 keer al met een 5 cellige en dat de andere bij 3 cellig blijven hangen vind ik niet zo,n stralend uitzicht voor de volgende keren.

Ben nu trouwens ook ineens aan het twijfelen of ik wel 2 pogingen heb of nog maar 1 het ging toch om 3 pogingen per doorgaande zwangerschap? en een doorgaande zwangerschap werd toch gerekend vanaf 12 weken dus dacht ik dat ik na mijn vroeggeboorte van 19 weken gewoon weer 3 kansen had ben nu ineens onzeker weten jullie hier meer van zal ff de verzekering moeten bellen denk ik of kan ik het ook gewoon aan de Gyn. vragen nou ja we zien het wel

nog een fijn weekend allemaal

Geplaatst

Lieve Vlinder...wat ontzettend rot meid!! Ik geef je een dikke knuffel!! Jij hebt gewoon nu nog 2 pogingen over, als je een zwangerschap hebt gehad langer dan 12 weken worden daarna de pogingen weer 3 x vergoed.. Maar dat troost ook weinig op het moment...al ken ik het angstige gevoel van weinig pogingen over hebben nu erg goed helaas.. Het wringt hier behoorlijk en ik heb ook nog helemaal niets van mijn mail naar Dusseldorf gehoord.. Lieve meis..we gaan er gewoon weer voor.. hou moed!! Liefs xxx

Lieve Beanie..hoe voel je je meid?? Ik hoop zo op een mooie echo binnekort voor jullie!! Wat een prachtig nieuws heb je ons toch nog gebracht zo op het einde van het jaar... ik duim voor een Beanie jaar!! ;-) Hoe zou het met Lott en Juul zijn? Zeker 1 van de 2 moet toch al een beebje in de armen hebben liggen he!

Lieve Juul, ik reageer later even op jouw verhaal..kan gelukkig wel weer op de computer..scheelt zoveel moeilijk gedoe met typen!! Ook voor jou de beste wensen, dat je je menneke maar snel in je armen hebt!

Geplaatst

@Vlinder, wat een rot nieuws. Het blijft slikken he en de wereld staat even stil.

Je mag ook teleurgesteld zijn. We hoeven niet zo hard voor onszelf te zijn als we vaa zijn en denken, ik moet verder, hoe kan ik me zo snel mogelijk weer goed en hoop vol voelen. Neem de tijd voor je gevoel, het gaat op een gegeven moment, en soms sneller dan je verwacht, weer beter omdat je toch weer vooruit wilt kijken. Overlevingsdrang?! Ik hoop dat je troost kunt vinden bij je partner en je dit samen kunt verwerken. Scheelt een hoop.

Andere meisjes, hier ngo geen nieuws.. was gister uitgerekend maar nog geen teken..

Ik blijf meelezen maar reageer niet altijd, ben erg moe.

@Beanie, hoe is het met jou? Alles ok?

@ Moon, is goed meid, schrijf wanneer je zin hebt, en niet wanneer je geen zin hebt..

veel groetjes

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Lieve Vlinder, wat een teleurstelling. Je zag het al een beetje aankomen maar de klap is er niet minder om.... Het is zoals Juul zegt, wees niet te hard voor jezelf. Geef het de tijd en de ruimte om te landen.... Hou je lief goed en stevig vast, huil, schreeuw, vloek, doe alles om het een plaatsje te geven. Ga dan pas nadenken over de volgende behandeling. Je hebt wat punten genoemd en die zijn zeker, als je daar aan toe bent, de moeite waard om uit te zoeken. Overigens heb je als het goed is nog 2 pogingen. Misschien is idd Menopur een oplossing (hoewel het bij mij geen toegevoegde waarde leek te hebben). Misschien zijn er andere oplossingen... Wellicht kun je tzt hierover een topic openen en kijken welke ideeën er naar voren komen? Maar meis, geef jezelf eerst de ruimte om het een plaatsje te geven!

Lieve Moontje, hoe is het met jou? Hebben jullie ondanks alles toch een fijne kerst en oudennieuw gehad? En hoe was jullie nacht in de bruidssuite? Wanneer gaan jullie met de husky's het strand op? Hoe gaat het verder met je? Wat vervelend dat je nog niks van DD hebt gehoord... Is het niet een idee om eens te bellen? En toch ook eens met Gent te bellen?

Lieve Juul, neem jezelf alsjeblieft in acht! Ik hoop dat de jongeman zich nu heel spoedig gaat aandienen... En dat alles gewoon goed gaat en goed is (ik las 2 nare verhalen op het uitgerekend in januari-topic). Als je niet toe komt aan reageren is dat uiteraard helemaal niet erg! Als je het maar laat weten als de kleine er is! (hoeft niet meteen hoor, maar als je in de gelegenheid bent....). En een fotootje tzt zou ook wel leuk zijn!

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Als ik zeg dat ik ongelofelijk zenuwachtig ben voor de eerste echo, geloven jullie me dan? Nou ja, dat gevoel kennen jullie wel.... Echt, vreselijk. Vorige week nog even opgelucht na de goede uitslag van het hCG-onderzoek. Daarna natuurlijk niks meer gemeten dus nu is het gewoon rete spannend. Ik ben vreselijk moe en zo, heb ook behoorlijk veel last van mijn buik (maar dat zijn mijn darmen. Gisteren even mee naar de HA geweest en er iets voor gekregen. Het is mijn bovenbuik, onderbuik is mooi soepel dus erg veel zorgen maakte ik me niet). We gaan het zien aanstaande woensdag...

Geplaatst

Hey lieve dames,

Lieve Beanie, heel begrijpelijk je spanningen voor de eerste echo meid! Ik hoop zo dat jullie gerust gesteld worden en je een mooie knipperlichtje ziet! Mijn duimpjes draaien nog heel hard voor jullie!

Onze feestdaagjes waren rustig en gezellig! Het nachtje bruidsuite was ook leuk, maar doen we niet meer, is een hoop geld en we halen er niet echt voldoening uit.. We gaan liever met het gezin wat leuks doen voor dat geld. De husky tocht staat nog niet gepland, ik ga daar deze week over bellen, had al een mailtje gestuurd maar ook daar krijg ik geen reactie op (ligt toch niet aan onze mail, die werkt gewoon! mensen zullen het wel druk hebben, of het fatsoen van een bevestigingsmailtje is tegenwoordig ver te zoeken pfff) Ook van DD niets gehoord, en inderdaad zal ik daar ook maar naar gaan bellen deze week.. Gent is echt te ver voor ons, dat is ruim 2 uur rijden en ziet Dave niet zitten, dat zou ook echt problemen gaan opleveren voor ons qua vervoer en tijd.. Misschien dat Leuven wel een idee is, daar kwam een collegaatje van mijn moeder mee..

Met mij gaat het verder wel, heb nog geen afspraak met ons ziekenhuis gemaakt..heb er eerlijk gezegd ineens niet zoveel haast meer mee.. Ben het denk ik gewoon even helemaal zat..telkens zo ziek worden van die hormonen, de overstimulatie heeft me toch weer even op mijn plaats gezet.. Ben het echt heel erg zat om me zo rot te voelen steeds, of het nou echt fysiek is of psychisch..beide breken me echt op.. Zag vd week in mijn agenda op de telefoon ineens bij 7 februari as staan: uitegerekend van ons kindje.. Pff het is alweer bijna 9 maanden geleden dat ik zwanger raakte en we zo blij waren.. Zit op een punt waarvan ik me afvraag hoeveel we nog aankunnen, de afgelopen 3,5 jaar waren vol met tegenslag.. We gaan eerst maar eens achter Dusseldorf aan, en misschien Leuven, en zien wel waar het schip strand..

Lieve Juul, ja racletten op het strand en een husky fakkeltyocht :) ik heb er heeeeel veel zin in! Lijkt me ook echt geweldig, we gaan zelf hout sprokkelen voor een kampvuur, en je krijgt je ëigen" husky.. De kleine dame kon ook mee, dus die boeken we er nog bij..die was al helemaal gepikeerd dat ze niet mee mocht haha! En eerst even een paar daagjes weg richting Winterberg, maar dan moet er wel sneeuw gaan vallen, want nu ligt er niets hoorde ik... Meid ik hoop zo voor je, dat de weeen ondertussen om de hoek zijn komen kijken en je snel je mannetje in je armen hebt.. Ik kan me voorstellen dat je jezelf nu erg in de weg begint te zitten... Lott heeft zeker te weten haar hummel al bij zich, kan haast niet anders!

Lieve Lott, laat je weten hoe het met jou (jullie) gaat?? Je manneke moet er nu toch wel zijn!!

Liev Vlinder, hopelijk heb je de moed niet in de schoenen laten zaken lieve meid.. Er zijn hier zoveel meiden die weten hoe je je moet voelen, waaronder ik.. Kop op meid, het moet ook een keer goed gaan.. dat blijven we hopen toch!!

Liefs xxx

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Even kort en ego. Vanmorgen de eerste echo, was zo gestrest... We moesten ook nog eens een half uur wachten. Iig was er een vruchtzak met een embryo en een kloppend hartje te zien! En daarnaast ook nog een veel kleiner en leeg vruchtzakje. Omdat de verpleegkundige die de echo maakte wat twijfelde over het beeld (mn dat kleinere vruchtzakje bracht haar in verwarring) heeft ze er nog even een gynaecoloog bijgehaald, die heeft ook nog gekeken en gaf deze uitleg. Het kan geen kwaad, het lege vruchtzakje wordt bij het groeien van het andere kindje opzij gedrukt en zal geen problemen opleveren.

Nou ja, so far so good! Op 21 januari hebben we de volgende echo, dan bij de fertiliteits arts zelf.

We zijn meteen een nieuwe bedel voor aan mijn armband gaan kopen!

Geplaatst
Hi lieve meisjes,

Even kort en ego. Vanmorgen de eerste echo, was zo gestrest... We moesten ook nog eens een half uur wachten. Iig was er een vruchtzak met een embryo en een kloppend hartje te zien! En daarnaast ook nog een veel kleiner en leeg vruchtzakje. Omdat de verpleegkundige die de echo maakte wat twijfelde over het beeld (mn dat kleinere vruchtzakje bracht haar in verwarring) heeft ze er nog even een gynaecoloog bijgehaald, die heeft ook nog gekeken en gaf deze uitleg. Het kan geen kwaad, het lege vruchtzakje wordt bij het groeien van het andere kindje opzij gedrukt en zal geen problemen opleveren.

Nou ja, so far so good! Op 21 januari hebben we de volgende echo, dan bij de fertiliteits arts zelf.

We zijn meteen een nieuwe bedel voor aan mijn armband gaan kopen!

Ooh beanie gefeliciteerd meid!! Super goed. Hoe vind je man het? Kan hij het al geloven? Ik ben superblij voor je. Zorg je goed voor jezelf, meid.

Wat voor een bedeltje heb je gekocht?

Geniet maar lekker, het is echt waar .

Liefs xxx

Geplaatst

Beanie wat super meid!! Gefeliciteerd!! En een vriendin van ons had dat ook, met IUI raakte ze zwanger na 6 jaar..en was precies als bij jou 1 klein leeg vruchtzakje naast te zien.. Hun kleine man is alweer 2 jaar geworden pas.. Het is vervelend te zien dat er nog iets heeft geprobeerd in te nestelen..maar toch top dat er 1 lekker is blijven plakken bij mama!! Ik ben heeeeel blij voor jullie..en hoop dat je de 21e een nog veel mooiere echo ziet met een klein spartelend minimensje! Xxx

Geplaatst

Lieve dames,

Dank jullie wel! Ja, we zijn voor dit moment wel blij maar het blijft met reserves... Misschien als de volgende echo ook goed is dat dan het vertrouwen ook wat gaat groeien. Manlief is er zo blij mee.... Hij behandelt me soms wel of ik van suiker ben maar dat geeft niet. Het is allemaal goed bedoeld. En hij is zo lief voor me (en vroeg me laatst zelfs of ik vond dat hij me wel genoeg steunde... Nou, ik mag niet klagen hoor!).

Moontje, misschien helemaal niet slecht voor je om even wat rust in te bouwen? Op die manier heb je ook meer rust voor je gezin en kun je al die leuke dingen ondernemen... En helemaal niet slecht om DD en Leuven te benaderen, dan kun je kiezen voor het ZH dat jou het beste gevoel geeft!

Sometimes, hoe gaat het met jou? Je bent zo stil de laatste tijd, soms maak ik me zorgen! Doe je rustig aan? Geen hoofdpijn meer gehad?

Maris, hoe is het met jou? Wanneer precies mag je weer beginnen?

Andere dametjes, hoe is het met jullie? En Juul en Lott, hoe gaat het? Lott, jij moet inmiddels al lang geleden bevallen zijn. En Juul, bij jou al wat begonnen?

Geplaatst

Lief van je beanie, dat je je zorgen maakt. Maar het is voornamelijk de vermoeidheid die maakt dat ik wat minder op het forum ben. Heb soms ook hoofdpijen en dan is internet niet zo lekker om te doen. Maar verder groei ik gestaag en is het erg lastig dat we nog onzekerheid hebben over onze woonsituatie. Maar hoop dat het volgendemaand geregeld kan worden. Liefs hoor meid

Geplaatst

H

Beanie, alles goed met je?

Lieve Sometimes,

Ja hoor, bij jou ook? Doe je wel rustig aan?

Ben onwijs moe, en inmiddels hele dag misselijk. Daarbij veel last van m'n darmen, alleen dat drankje wat ik daarvoor gebruikte ga ik echt van over m'n nek.... Morgen nog maar even naar de HA, misschien voor een iets structurelere oplossing. Verder merk ik dat we ontzettend gereserveerd blijven... Ben echt blij als die eerste 14 weken voorbij zijn en alles goed blijft gaan (dan is dat beetje misselijk zijn ook echt niet erg hoor!). Vind wel dat ik moedig ben geweest want ik heb een eerste afspraak bij de gyn gemaakt!

Hoe staat het met jullie huizenjacht?

Geplaatst

Goede morgen meisjes!

Sometimes, wat vervelend dat jullie in onzekerheid zitten in deze tijd zeg! Ik hoop dat alles snel goedkomt en je in ieder geval een beetje stress vrij naar de bevalling uit kunt kijken!

Lieve Beanie, alleen maar goed!!! Die misselijkheid, is gewoon een heel goed teken, dus geniet ervan haha (en ik weet dat je dat echt niet doet als je je beroerd voelt, maar het is voor een mooi doel ;-)) En wat spannend..jullie eerste afspraak bij de gyn..het komt vast goed meid, deze keer gaat alles zoals het moet en worden jullie dit jaar papa en mama!

Lieve Vlinder, hoe is het met jou meis?? Ik ben ook niet zoveel aanwezig..heb weinig te melden en ben natuurlijk ook heel erg teleurgesteld dat onze 2e IVF mislukt is..wij weten nog steeds niet wat we moeten doen nu..daarbij ben ik echt echt doodsbang om aan een nieuwe ronde te beginnen..omdat het waarschijnlijk toch wel de laatste zal zijn.. We kunnen een IVF poging wel betalen, maar met mijn gevoeligheid voor overstimulatie, kunnen we een week a 2 weken in het ziekenhuis liggen niet zelf betalen.. Ik hoop dat het bij jou beter gaat.. je hebt nog 2 volle pogingen en het komt vast goed meid!!

Lieve Mariska, hoe is het bij jou? Ook weinig te melden natuurlijk!!

Lieve Juul, ik heb zo'n gevoel dat de kleine er nu toch wel is, ik hoop dat alles goed gaat meid!!

Lieve Lott, jij bent vast superdruk enhelemaal in de wolken van de kleine man, ik hoop dat alles goed gaat..een teken van leven zou wel fijn zijn.. begin me toch af te vragen of alles wel goed is!!

Liefs xxx

Geplaatst

Goeiemorgen monica, dankje voor je woorden. Tsja het is niet anders.. Gukkig hebben we een huis, 2 zelfs, maar het is niet ideaal. Zeker niet omdat het een flink eind uit elkaar ligt waardoor het moeilijk wordt doordeweeks bij elkaar Yzijn. Das vervelend als je zwanger bent dus punk ik de nodige traantjes weg, hoor. Maar goed we zijn zwanger en er is kans op verbetering.. Voor jou is het een stuk lastiger, he meis. Wat een overwegingen.

Moeilijk hoor. Kan me een voordtstelling maken van hoe je je voelt. Veel sterkte met de beslissing, meis. Hoop dat je wens mag uitkomen.

Liefs Xxx

Geplaatst

Lieve Sometimes, dank je wel, heel lief van je!! Ik duim ook voor jullie dat de situatie snel veranderd..is zeker niet fijn als je zwanger bent en de zwangerschap is ook nog best zwaar om dan zoveel uit elkaar te zijn..maar straks is jullie kindje er en gaan jullie er samen van genieten.. ook dit gaat weer voorbij! En kom je gewoon hier lekker klagen af en toe..mag best!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden