Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HE MEIDEN

Helaas ben ik al een week ziek. Vandaar, en omdat het druk is thuis met de kleine, zit ik weinig op het internet......

Heb/had een beginnende borstontsteking en kwakkel nu al een week na..

Maar ik geniet nog steeds van mn lieve kleine Danilo.

Beanie ik was niet in de war hoor... wat goed dat jouw zwangerschap goed verloopt. Heb je er vertrouwen in? Hoop het wel.

ik ga ff bijlezen nu.

liefs

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

LOTT, JOEY IS OOK EEN LEUKE NAAM : STOER EN LIEF (MN KAT HEET ZO HAHA)

HET LUKT HELAAS NIET ZONDER TEPELHOEDJE, OMDAT DANILO DAT NIET GELEERD HEEFT. HET ZHUIS HEEFT TE SNEL ZO N POKKEHOEDJE GEGEVEN, WAARSCH ZIT IK DAAROM OOK NU MET DE GEBAKKEN PEREN.. HEB OFFICIEEL "ZWAAR GETRAUMATISEERDE TEPELS".EN BEGINNENDE BORSTONTSTEKING. MOET EEN PAUZE NEMEN ZOLANG MN BOOBS PIJN DOEN EN IK KOORTS HEB, NU AL BIJNA EEN WEEK..

DE REGELDAGEN? HM WEET NIET PRECIES WAT DAT ZIJN, OA DAT ZE MEER GAAN DRINKEN ENZO? VERTEL? IK HEB DIV BABY-BOEKEN LIGGEN MAAR NOG GEEN RUST OM TE LEZEN...

BEN JE BV AAN HET GEEN? HOE GAAT DAT?

ENNE, HOE IS HET MET DE KILOOS? JIJ WAS OOK ENORM AANGEKOMEN TOCH?:eekk:

LIEFS

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik lees uiteraard mee en er komen veel positieve verhalen langs.

ik ben vandaag weer officieel begonnen met de deca.

en de prik heb ik dus niet gemist. Wat deed die weer zeer!

Beanie jouw positieve verhaal geeft wel hoop!

Fijne avond.

Geplaatst

Hi lieve dames,

Maris, wat goed, jij ook weer in de race! En idd, deca blijft rotspul.... Maar het went hoor! Even tanden op elkaar, je weet waarvoor je het doet en de eerste is altijd de ergste.... Ik moet ook weer dagelijks prikken (antistolling nu) en echt wennen doet het niet, het is ook een botte naald en prikkend spul, maar ik draai er echt mijn hand niet meer voor om... Hoe veel injecties heb ik mezelf inmiddels wel niet gegeven? 1,2, veel? Wanneer heb je je uitgangsecho? Over een dag of 10 hoop ik voor je? En dan stimuleren... Ik hoop zo dat je deze keer een mooie opbrengst en een positief resultaat hebt!

Arme Juul, nu al borstontsteking... Las in een ander topic je verhaal van het ziekenhuis waar je bevallen bent, daar word je idd niet vrolijk van. Was er geen plek in het S.LAZ? Is wel heel erg jammer dat het zo gelopen is.... En als gevolg daarvan nu ook problemen met de BV. Wel heel erg jammer. Ik hoop dat je er nog uitkomt met wat hulp! Wanneer had je die afspraak? En, hoe is het met jou kilo's? Die vliegen er vast nu al van af! Ben iig wel heel erg blij dat je zo geniet van je mannetje!

Lott, wat een geweldige foto op FB! Wat een lekker lachend mannetje! Om op te vreten!

Helaas voert de onzekerheid hier nog wel de boventoon. Ik was wel optimistischer na de tweede echo, maar af en toe zakt dat gevoel ook weer helemaal weg en dan ga ik zo twijfelen... Ben ik wat minder misselijk, doen mijn boops minder pijn etc.... Elk steekje of krampje in mijn buik maakt me dan ook zenuwachtig.... Aan de andere kant: zover als nu zijn we nog nooit gekomen. Er zijn geen tekenen dat het niet goed gaat. De fertiliteitsarts heeft gezegd dat de echo zo goed was, het beeld van een goed groeiend sterk ukje met een goede hartslag en dus al beweging, dat de kans nu echt nog maar heel klein is dat het nog mis gaat. We proberen er wat meer vertrouwen in te hebben.... Overmorgen toch al weer 10 weken, en vrijdag de eerste afspraak bij de gyn. Kunnen we vast wel weer even spieken en kan ik mijn waslijst met vragen neerleggen. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Lieve Juul, wat rot voor je zeg! Ik lees al dat het niet gelopen is zoals je had gehoopt met de bevalling en dan ook nog ziek erbij door zo'n pijnlijke borstonsteking..bah! Ik hoop dat je snel opknapt en NOG meer kunt genieten van je nieuwe gezinnetje!

Lieve Lott, hoe is het met jou en de kleine Joey? ik zie prachtige foto's op Facebook, wat een mooi ventje!

Lieve Beanie..ik snap al je zorgen..maar je moet ook kunnen genieten hoor! Het is altijd een risico om dingen toe te laten, maar zonder dat zou je nooit gelukkig kunnen zijn! Ik weet bij god niet wat je allemaal opnoemt wat je moet spuiten, en waarom..maar als het helpt.. Doe rustig aan meid, en je gaat dezelfde kant op als Juul en Lott, het pas beseffen als hij of zij er echt is! En dat is ook helemaal niet raar hoor na alles!

Lieve Mariska, wat heerlijk dat je weer begonnen bent meid, heeeel veel succes!

Lieve Sometimes, hoe is het nu bij jou? Ik hoop dat alles goed gaat met jullie!

Lieve Vlinder, weet je al meer over een volgende poging of laten jullie het nog even rusten?

Hier ondertussen een afspraak gemaakt in leuven, onze eerste afspraak staat 27 maart, dat is dus nog best ver weg.. 2 maanden.. maar goed, is niet erg even rust voor mijn lichaam. Ik weet ook niet hoe snel we daarna zouden kunnen beginnen, en of ze eerst nog onderzoek willen verrichten.. ik ben van plan om te gaan vragen naar pipelle, net als Bean..misschien dat het bij ons ook baat heeft.. En anders kan het ook geen kwaad..we willen natuurlijk alle mogelijkheden aanpakken om zwangerschap te vergroten. Ondertussen hebben we een klacht ingediend tegen het Catharina ziekenhuis, medisch dossier staat vol fouten en ik schaam me gewoon als ik die papieren aan Leuevn moet overhandigen, weten ze wel meteen waarom we overstappen!

Verder voel ik me al 2 dagen niet goed, veel slijm in me keel en hoofdpijn bah bah..hoop niet dat het doorzet..het heerst zo erg op het moment..

Nou dat was mijn verhaal weer, weinig te melden verder!!

Knuf xxx

Geplaatst

Hi lieve dames,

Hoe is het met iedereen?

Moontje, wat goed dat jullie een afspraak hebben in Leuven! Lekker nog 2 maanden de tijd, kun je nog even helemaal opknappen en vast extra vitamientjes gaan slikken en weerstand kweken.... Wat vervelend dat je nu weer aan het kwakkelen bent. Is daarom misschien ook wel goed dat jullie pas in maart gaan, wie weet ben jij wel een van die mensen die gewoon lekkerder in haar vel zit in de lente/zomer? Dan is het alleen maar goed dat je dan pas verder gaat! En die pipelle zou ik je zeker adviseren... Bij mij heeft het gewerkt en ik kan nog een paar dames op het forum noemen bij wie het heeft gewerkt... Natuurlijk werkt het niet voor iedereen maar kwaad kan het sowieso niet! En mochten ze het niet willen doen in Leuven, dan weet ik wel een gyn in A'veen die het doet! Is voor jou natuurlijk niet direct naast de deur....

Die medicatie die ik noem zijn beiden bloedverdunners. Dus het is nogal logisch dat ik daar blauwe plekken van krijg. En ach, als dat het ergste is... Er zijn toch belangrijkere dingen!

Dinsdag werd ik gebeld dat mijn afspraak bij de gyn morgen niet door kon gaan. Gelukkig heb ik nu voor volgende week vrijdag een afspraak staan en kon ik vandaag al terecht voor een extra echo! Was bij een assistent, heel leuk mens die ruim de tijd nam. Eerst even uitwendig gekeken, veel ruis maar wel een bewegend ukje dus ik was al direct wel een beetje opgelucht. Toen verder inwendig gekeken en hij doet het echt prima! Hij is nu 3.3 cm, dat is precies conform de termijn van 10 weken en 1 dag. En hij ligt lekker te bewegen en met z'n beentjes te trappelen en met z'n armpjes te zwaaien... Zo mooi om te zien! We zijn natuurlijk nog nooit zover gekomen dus voor ons is het echt bijzonder en emotioneel. We hebben ook nog even naar het hartje geluisterd en dat vond ik ook heel erg bijzonder! Ik heb vandaag ook maar meteen bloed laten prikken, het standaard lab van 12 weken. Aangezien ik toch volgende week weer een afspraak heb, op de 8ste, dan kunnen we meteen horen of alles goed is. Voor nu weer even heel erg opgelucht! En manlief ook heel erg blij en trots!

Geplaatst

Lieve Bean, wat goed weeeerrr een mooie echo!! Lekker blij zijn nu hoor, er komt gewoon een perfecte uk jullie kant op! Spannend toch allemaal he meid! En waarom moet je bloedverdunners spuiten? Ik had het laatst met dave erover..bij de eerste 3 miskramen en die daarvoor (die niet in me lijstje staat) heb ik geen spuit gehad voor antistoffen ( ik heb namelijk a-negatief bloedgroep) en maak dus antistoffen tegen de baby aan als mijn bloed in aanraking komt met die van de miskraam.. Ik heb dat nu na de curretage en na de operatie voor de BBZ wel gehad.. Vraag me toch ook af of dat iets te maken heeft met dat het steeds fout gaat.. maar goed dat is een vraag voor Leuven.. En ja ik vind het wel ok even die pauze hoor.. even geen spuiten, geen gezeur aan mijn lijf.. ben zo al een kneus..als er iets heerst ben ik ziek.. misschien dat ze ook daar eens naar kunnen kijken.. heb laatst wel een hartfilmpje laten maken, ben zo snel moe en loop dan te hijgen.. niet gezond voor 33 jaar, daarnaast heb ik regelmatig het gevoel dat ik in 2en breek als ik me beweeg.. lijk wel 60 in plaats van 33 jaar.. Maar het hartfilmpje gaf gelukkig niets raars aan, heb bloed laten prikken weer op van alles, morgen even voor de uitslag bellen.. kunnen we in ieder geval een hoop dingen uitsluiten.. Of misschien zit ik er wel gewoon een beetje doorheen fysiek..na alle gedoe..ook psychisch natuurlijk.. Maar ik ga dadelijk wel na paar maandjes rust met een goed gevoel weer beginnen, nu al geeft het me meer rust en een positief idee dat we naar leuven gaan..

Nou lieve dames, fijne zondag nog en een dikke knufff!!

Geplaatst

Lieve meisjes..wat is het rustig hier zeg!! Alles wel gied met iedereen??

Hier onder de wol..shawl om en bisolvon slijmberdunner..net de dokter gebeld..duurt best lang en word niet echt beter.. Sinds gisteren ben ik ook misselijk en ga over mijn nek van geurtjes.. sinds vandaag besef ik me dat het ook een zwangerschap zou kunnen zijn.. Ik zit op dag 20 en heb eigenlijk wel de verschijnselen die ik bij de andere zwangerschappen ook had.. boeren..misselijk..geurtjes..steekjes in mijn zij en rug.. Maar het kan ook zware misleiding zijn omdat ik flink ziek ben.. Daarnaast hebben we bij spontane zwangerschap hoge kans op miskraam.. We zullen het binnen een week weten. Heb een korte cyclus van 26 dagen dus zou over 4-6 dagen kunnen testen als ik nog vermoedens heb..

Lieve Vlinder..gaat alles goed met jou?? Ik hoop dat je je moed weer herpakt hebt meis!!

knuff voor iedereen xx

Geplaatst

Hi lieve dames, idd, stilletjes hier. Alles goed met iedereen?

Lieve Moontje, wat vervelend dat je weer zo in de lappenmand zit! Is er nog wat uit het bloedonderzoek gekomen? Misschien moet je nu echt heel goed uitzieken en alle rust nemen, omdat er steeds iets blijft sluimeren op de achtergrond? En wie weet wel spontaan zwanger.... Kan natuurlijk best. Hoge kans op miskraam maar zou ook goed kunnen gaan! Je weet het niet he! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.... Hou je ons op de hoogte?

Je vraagje over de anti-D zou ik zeker in Leuven stellen! Nou ben ik zelf ook rhesus negatief (ben ik pas achter gekomen toen ze dat prikten voor de curretage bij mijn eerste MA). Toen kreeg ik na afloop idd ook anti-D. En vorig jaar ook bij zowel de curretage als bij de hysteroscopie. Maar, als ik het goed begrepen heb, doen ze dit wel als je een curretage ondergaat voor de 10 weken, maar niet bij een spontane miskraam voor de 10 weken (of zoiets, die grens kan ik je niet exact vertellen). Dan is er kennelijk geen kans dat er bloed-bloed contact is geweest tussen moeder en kind of zo (zou het misschien iets te maken kunnen hebben met een wel of niet functionerende placenta? Ik roep nu maar wat hoor!).

Hier eigenlijk weinig veranderd sinds de laatste echo. Ik blijf wel onzeker, maar gelukkig is het wel wat minder dan hiervoor. Iig over 3 dagen weer een echo, tenminste, daar ga ik wel van uit. De gyn die we vrijdag zien (de gyn die de zwangerschapsbegeleiding gaat doen, dit is de eerste afspraak bij haar) die kent mijn voorgeschiedenis, dus zal wel snappen dat we een echo willen! Dan ben ik inmiddels 11w2d, ondanks dat het langzaam gaat schiet het dus wel op, raar toch.

Vandaag belde iemand van P&O van mijn werk. Met de vraag wanneer ik precies uitgerekend ben zodat ze dat in de planning kon gaan opnemen en wanneer ik dan denk met verlof te gaan.... Zo raar. Gaat dit ECHT over mij?

Ben nog steeds misselijk, was steeds al wel een beetje aanwezig (vanaf een week of 8) maar sinds vorige week slaat het echt toe. Nou ja, ik ga er maar van uit dat het binnenkort ook weer zal afnemen, tenslotte zou m'n HCG nu op het hoogtepunt moeten zijn zo'n beetje! Op zich is het natuurlijk ook relatief en bijzaak, het belangrijkste is dat ik een heel druk ukje in mijn buik heb zitten.... En dat hij maar hard z'n best doet om te groeien! (ik zeg hij, we weten natuurlijk nog helemaal niet of het een meisje of een jongetje is. We denken beiden een meisje. Uiteindelijk hebben we 50% kans dat we gelijk hebben...)

Geplaatst

Haha gekke Bean.. Ik en mijn ex waren heilig overtuigd van een jongen..toen we voor de geslachtsbepaling gingen was vooral mijn ex met stomheid geslagen haha die was zo van een jongen uitgegaan. Ik was ook verbaasd, maar meteen aan het idee gewend..een klein prinsesje.. Was allebei prima geweest natuurlijk..als het maar gezond is! Maar natuurlijk blijft de komende tijd voor jullie spannend..ik begrijp dat helemaal! En wat grappig dat ze nu al je verlof in moeten gaan plannen..ik begrijp dat je daar inderdaad nog helemaal niet mee bezig bent!

En ja even flink uitzieken is wel nodig.. Ik blijf een beetje kwakkelen..maar dat heb ik altijd wel gehad hoor. Ben een overgevoelig persoontje..kijk naar de overstimulatie. En ja wij kunnen gewoon spontaan zwanger raken natuurlijk..er staat ons niets in de weg.. Alleen dan dat 90% van onze emmies zo slecht zijn..ik zit niet echt op weer een miskraam te wachten.. mocht ik inderdaad zwanger zijn is dat natuurlijk onze grootste angst.. Maar we gaan het dan ook niemand vertellen..we hebben nog nooit 1 goede eerste echo gehad..dus daar zouden we dan eerst op wachten. Maar zal wel vals alarm zijn vanwege de griep..of misschien beeld ik mezelf wel dingen in. We zien het wel weer..eerst maar eens opknappen..

Lieve Bean..hou ons op de hoogte..je bent al bijna bij die magische 12 wkn grens.. natuurlijk is dat geen garantie maar daarna gaat het nog zo zelden mis.. We gunnen het jullie van harte!! liefs

Geplaatst

En nee niets uit bloedonderzoek gekomen gelukkig..ben gewoon een kneus denk ik haha denk dat ik ermee moet leren leven dat ik een barslechte weerstand heb.

Geplaatst

Dag Dames, ik zocht op google op 'punctie' en vond dit onderwerp. Wat fijn om de ervaringen te lezen! Als het goed is heb ik rond 25/3 een punctie. 3/3 begin ik met Decapeptyl. Ik doe dit niet voor mezelf, ik ben eiceldonor. Ik ben wel wat nerveus voor de punctie, zijn er meer positieve verhalen?

Ik heb de kwestie van pijnstilling expres uitvoerig met de arts besproken. Van tevoren een kalmeringsmiddel en 1000 mg zetpil Paracetamol. Pcm werkt bij mij altijd prima, neem voor hoofdpijn soms een halve, dus in 1000 mg heb ik wel vertrouwen. Tevens is er tijdens de punctie een mogelijkheid voor morfine vertelden ze me. De behandeling is in het UMCU. Wie heeft ervaring met dit ziekenhuis?

Geplaatst
Dag Dames, ik zocht op google op 'punctie' en vond dit onderwerp. Wat fijn om de ervaringen te lezen! Als het goed is heb ik rond 25/3 een punctie. 3/3 begin ik met Decapeptyl. Ik doe dit niet voor mezelf, ik ben eiceldonor. Ik ben wel wat nerveus voor de punctie, zijn er meer positieve verhalen?

Ik heb de kwestie van pijnstilling expres uitvoerig met de arts besproken. Van tevoren een kalmeringsmiddel en 1000 mg zetpil Paracetamol. Pcm werkt bij mij altijd prima, neem voor hoofdpijn soms een halve, dus in 1000 mg heb ik wel vertrouwen. Tevens is er tijdens de punctie een mogelijkheid voor morfine vertelden ze me. De behandeling is in het UMCU. Wie heeft ervaring met dit ziekenhuis?

Hi, Blue_fairy,

Tja, dit topic is idd vorig jaar begonnen over pijnloze puncties... En je ziet wat er van komt! Wat ontzettend goed dat je dit gaat doen zeg! Ga je voor een bekende doneren? Als je specifiek ervaringen zoekt over het UMCU, volgens mij is daar een speciaal topic voor. Onze ervaringen zijn in verschillende ziekenhuizen. Hoe meer follikels er worden aangeprikt, hoe pijnlijker het is, maar mijn ervaring is dat het best te doen is (heb nu 3x een punctie ondergaan). De cocktail aan medicatie die je noemt is prima, ik zou idd wel de morfine erbij nemen.

Als je wilt schrijven met dames die in dezelfde fase zitten, is het misschien leuk voor je om je aan te sluiten bij het wachtbankje maart? Het enige lastige is misschien dat eigenlijk de punctie meer bijzaak is, het gaat waarschijnlijk vooral om de wachtweken na de terugplaatsing.... Je zou ook een topic kunnen openen voor dames zoals jij. Ik weet alleen niet of die veel op dit topic komen... Uiteraard mag je ook hier meeschrijven, of waar je wilt, het is waar je behoefte aan hebt!

Nogmaals, ik bewonder je dat je dit doet!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

@ Blue_fairy, net wat Beanie zegt, dit topic gaat eigenlijk niet echt meer over een punctie...een paar dames zijn hier al een jaar met elkaar aan het kwebbelen haha..Maar om even ON-topic te gaan.. ik heb 2 puncties gehad, de eerste met naproxen, paracetamol en een pammetje voor rustig te worden..nou ik heb er vreselijke herinneringen aan, had ook wel heel veel eitjes, maar heb echt een paar tranen weg moeten pinken.. de tweede mocht ik voor Dormicum gaan in plaats van al dat andere (soort slaapmiddel wat je even in een soort roesje zou moeten brengen zodat je niets onthoud) ook dat was tegengevallen, omdat het pas na de punctie begon te werken.. Dus als morfine bij jou een optie is (wat dus bij ons geen optie was, Dormicum was de max) dan zou ik daar zeker voor gaan! De dames die voor optimale pijnstilling konden gaan hebben weinig negatiefs te melden over de punctie. Maar goed initiatief zeg om te doneren, heel veel succes!

Geplaatst

Hi lieve dames,

Weer even een korte update over de Beanie-uk: Vanmiddag bij de gyn geweest en die heeft eerst maar weer een echo gemaakt, ze kent onze voorgeschiedenis en begreep dat we wel heel graag even wilden kijken. Deze keer alleen een buikecho gehad, dus helaas niet zulke scherpe beelden als vorige week. Maar: ukkie beweegt heel druk en heeft hele grote voetjes (maar dat heeft papa ook). Hij is goed gegroeid de afgelopen week, inmiddels 5 cm. Ik ben dan ook 2 dagen naar voren gezet! Nu dus 11 weken 4 dagen... Begon met 3 dagen achterstand trouwens op 7 weken. Maar ik vermoed dat het gewoon een best groot kindje is, hij lijkt ook behoorlijk lange beentjes te hebben. Nou zijn B. en ik ook niet heel klein (1.83 en 1.77) maar we hebben beiden hele lange familieleden. Dus dat zou ook zomaar kunnen. Bloed van vorige week was prima, verder een heleboel besproken en zo. Mag over 2,5 week weer terug komen voor een echo bij een assistent (zelfde als vorige week) en dan na 2,5 week bij de gyn zelf. Dan ben ik inmiddels al 16 weken!

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat meisjes! Fijn weekend vast!

Geplaatst

Hola! Fijn te lezen dat het goed gaat met je Bean! En Moon!!! Weet je al wat?

Juul, hoe is het met je??? Ik hoor dat borstontsteking idd verschrikkelijk is! Hopelijk is het snel over!

hoe gaat het verder? Regeldagen zijn idd dagen dat de kleine een sprongetje maakt... Hij huilt dan meer en lijkt onverzadigbaar. Hij heeft meer voeding nodig en jouw borsten moeten zich daar nog op aanpassen. Daarom komt hij vaker voor de borst zodat je productie omhoog gaat. Handig trucje van moedertje natuur.

De kilo's!!! Uuhh jaaaaa ik woog de dag voor de bevalling 113 kilo!!!! Niet normaal hè!!! Normaal 68! En ben 1.81 dus vrij slank normaal maar nu een olifant! Is trouwens wel inclusief 5 kilo van de IVF hormonen. Maar ben al 23 van de 45 kwijt!!

En jij?

Echt jammer dat je geen fb heb hoor!

Ik geniet zoooo van Joey! Hij lacht heel veel en begint elke dag meer te kletsen! Zooooo schattig!!! Echt smelt momenten!

lukt het een beetje met ritme enzo?

xxxxxxxxx

Geplaatst

Beste allemaal

Sorry dat ik zo lang weg was. Ik had de puf niet om in te loggen.

@ Beanie WAT BEN IK BLIJ VOOR JE DAT ALLES GOED GAAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik kan het ook amper geloven, het is gelukt!?! Wooooooooow wat gaaaf. Je durft het nog niet te geloven he. Maar dat komt wel er komt wel een moment dat het kwartje valt. Ik was na de bevalling toen mn zoontje op mn borst gelegd werd echt helemaal van de kaart; kon het amper bevatten, wat was dat een mooi gevoel: het MOOISTE MOMENT IN MIJN LEVEN: IK HEB EEN KINDJE DACHT IK! WAT GEWELDIG MOOI! Ik zou die bevalling bijna over willen doen alleen om dat mooie moment dat de kleine bij je neergelegd wordt en die rush daarna...

Ik loop iets op de zaken vooruit, maar Beanie, ik gun het je enorm en HOOP dat je het over ?! 7 maanden ook mag meemaken. Wat is DE datum?

@ Moon - Goed dat je een officiële klacht indient, terecht. Vanaf het begin toch al een drama daar? Ik ga ook naar het zhuis terug om te ‘evalueren’ wat er mis ging. HeJ, en het is al bijna maart hoor dat gaat hartstikke snel, spannend weer voor jullie. Leuven zal wel totaal niet lijken op jullie oude zhuis. Dus je mag best hoop hebben voor een positievere nieuwe poging, probeer die andere ervaringen achter je te laten als je dat kunt. Misschien dat je “conditie” inderdaad wel een dreun heeft gehad het afgelopen jaar en dat de spanningen en medicijnen je lichaam hebben uitgeput. Voel je er niet schuldig over; probeer gewoon dingen te doen die je leuk vind en die goed voor je zijn, wandelen, zwemmen, veel slapen, whatever, alles wat jou goed doet , doen! Je vind je kracht wel weer terug hoor zo oud ben je nog niet; maar eh na je dertigste gaat het langzaamaan wel bergje af he! Haha!

Update;

Gister zijn het lipriempje en tongriempje van mijn kleine jongen geknipt: nu gaat de borstvoeding een stuk beter, goed eigenlijk! Dat bleek dus het probleem te zijn. Heb in de tussen tijd veel experts en ‘experts’ geraadpleegd; uiteindelijk kon een vrijwilliger van een bv org mij wijzen op Danilos tong en lipriempje (die heb ik ook, is erfelijk, ik heb geen bv gehad vroeger want ik "wilde niet" drinken als baby) en heb ik meteen actie ondernomen op haar advies en iemand laten komen, de beste dame van nl zegt men, om de ingreep te doen. Het was erg eng en ik vond het raar om iemand aan huis te hebben om dit te doen maar ik had van meerdere kanten gehoord dat zij beter is dan menig arts in de zhuizen en daar zijn bovendien wachtlijsten en dan zat ik dus met mn pijnlijke bv.

Ik ga nog contact opnemen met al die andere lactatie deskundigen die ik veel geld heb betaald voor verkeerde diagnoses.

Ben enorm blij dat het na alles goed gaat want ik wil graaag bv geven. Vind het naast gezond ook heel leuk om te doen.

Ook om de kilos - uh - er zijn er nog maar 12 af sinds de bevalling. En mn mannetje was al 4 kg. Nu nog minimaal 10 dan ben ik er bijna…………….

@ Lott het gaat je lukken hoor, gewoon weer gaan voetballen! Ik ga meedoen met mom in balance vanaf maart. Gymen in het Vondelpark. Die ex-buik , oooeee….. gaat ie ooit nog weg?!

Sinds gister wil Danilo constant aan de borst; niet te volgen, ik ben fulltime aan het voeden. Ik geniet ervan want heb wat handige liggende voedposities geleerd van de verloskundige, kan ik zelf ook liggen! Heerlijk want ik doe nog steeds geen tukkies en de nachten zijn natuurlijk niet erg relaxed. Dit is beter dan voeden met tepelhoedje, afgewisseld met flesjes kunstvoeding/ moedermelk maken naast 5 maal per dag kolven…………….. Zo moest ik het de afgelopen 4,5 weken doen. Pff. Vandaar dus dat ik hier niet was. Ben ook amper buiten. Wat doen jullie met de kleine? Ga je veel naar buiten? Hoe gaat het voeden, geef je bv? Jammer dat ik de foto van Joey niet kan zien. Alles goed met hem? Leuk he die eerste lachjes! Ik had het vandaag nog, dat hij echt om mij moest lachen, omdat ik gekke bekken trok en tegen hem praatte met gekke stemmetjes (tja wat doe je met een beepje van 5 weken.. beetje koetelen en tuttelen enzo!) ZOALS JE ZEGT SMELT MOMENTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!! MAGISCH!

Blue Fairy, wow, je bent donor? Ik ken de reden niet, wil je die met ons delen? Petje af hoor.

Geplaatst

Hi lieve dames,

Hoe is het met iedereen?

Mariska, wat goed! Bijna punctie! Gaat het goed met stimuleren? Ziet het er allemaal goed uit? Laat je het even weten? Ook wanneer de punctie is? Dan kan ik voor je gaan duimen!

Juul, wat een verhaal zeg! Ga je trouwens naar het S.lotervaart terug om de bevalling en alles er om heel na te bespreken? Lijkt me heel verstandig. Kun jij vertellen wat er allemaal niet goed is gegaan en daarvan kunnen zij weer leren toch? En dan dat verhaal van de BV en dat iedereen de reden mist waardoor het niet goed gaat.... En dat noemt zich lactatiekundige? Gelukkig dat het nu allemaal goed gaat! Geniet er maar van!

Dat kwartje moet hier idd nog steeds vallen.... Ben nu net over de 13 weken heen (uitgaande van de uitgerekende datum van 26 augustus, nav de laatste echo) of morgen 13 weken (uitgaande van de punctiedatum). Hou zelf maar de 26 augustus aan, dat staat ook op mijn zwangerschapsverklaring. Aanstaande maandag mag ik weer voor een echo. Als die goed is gaan we het wereldkundig maken... Moet ook wel want ik kan het niet echt veel langer verborgen houden denk ik.... Hadden jullie dat ook, toen jullie eenmaal zwanger waren, dat je het toch nog niet wilt laten zien aan de buitenwereld? Zal er wel mee te maken hebben dat het voortraject zo zwaar was en ook nog steeds zelfbescherming of zo.... Juul, ben jij nog terug in de V.U geweest voor de 20-weken echo? Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat normaal is na IVF, of je dan terug moet naar de V.U of dat dat ook gewoon in je 'eigen' ZH kan? Ik loop natuurlijk niet meer in het S.LAZ dus ik weet het gewoon niet! Wij hebben er overigens voor gekozen om geen combinatietest te doen (ook nav jouw ervaring) dus met de 20-weken echo moet wel echt goed gekeken gaan worden. Evt. kunnen we dan nog besluiten een VWP te doen, als daar aanleiding voor lijkt te zijn. Voor nu voelt dit als een goed beslissing. Ik mag aannemen dat ze ook in A.mstelveen de expertise hebben om goede echo's te maken.... Neem aan dat niet de gyn dat zal doen, maar dat ga ik vast binnenkort wel horen!

Lott, hoe is het met jou? Lekker aan het genieten van je lachende mannetje? En gaat het nog steeds zo hard met de kilo's kwijtraken? Heb je je ritme al weer een beetje gevonden? Ben je trouwens al weer aan het werk? Of hoeft dat voorlopig nog niet?

Moontje, hoe is het met jou? Hoe is het uiteindelijk afgelopen, is je menstruatie gekomen of toch...???? Hoe gaat het nu met je gezondheid? Maart komt al dichter bij.... Heb je alle papieren nu kompleet? Wanneer heb je precies de eerste afspraak daar? Ben zo benieuwd en hoop zo dat ze met een goed plan voor jou komen!

Vlinder, hoe is het met jou? Je bent zo stil? Heb je al geëvalueerd? Hoe gaat het er bij jou verder uit zien?

Hier gaat het op zich z'n gangetje. Helaas nog veel misselijk, hoop dat dat wel af gaat nemen nu. Aan de andere kant is dat op dit moment wel de 'grootste' bevestiging die ik heb... Idd, de 12 weken voorbij. Maar ik wacht nog even op de volgende echo voor ik echt die zekerheid ga voelen denk ik. Is ook niet helemaal waar, we gaan er zo zachtjes aan wel een beetje van uit dat het allemaal wel goed zit... Verschijnselen genoeg! Daarbij begint mijn buik ook wel al wat te groeien (eerst alleen darmen maar nu toch echt wel serieuzer). Ik heb zelfs al wat zwangerschapskleding durven (en moeten) aanschaffen!

We kijken nu uit naar de echo van as maandag, daarna mag de hele wereld het weten! We zetten het dan ook op FB.... Ik hoop niet dat ik daarmee mensen ga kwetsen. Aan de andere kant, bij ons is het ook niet bepaald over rozen gegaan.... Ik snap maar al te goed dat het pijn kan doen bij mensen die ongewild kinderloos zijn of midden in het traject zitten. Aan de andere kant heb ik zelf nooit zo veel moeite gehad met dit soort aankondigingen, ik gun het iedereen! Mits het gewenst is dan....

• 2 weken later...
Geplaatst

Hi dames,

Wat een rust hier....

Maris, hoe is het gegaan dit weekend? Wanneer heb je de TP?

Hoe is het met de andere dames?

Wij hadden afgelopen maandag weer een echo, op 14 weken. Uk is nu bijna 9 cm van kop tot kont en nog steeds een druktemakertje. Hij had de hik! Was wel heel schattig om te zien! Maandag hebben we het ook 'algemeen' bekend gemaakt. Heel veel leuke reacties op FB! (Lott en Moon hebben het gezien, samen met het zwaaiende ukje). Nu weer wachten op de volgende echo.... 15 maart mogen we weer. Ben inmiddels ook bezig met de afspraak voor de SEO te maken. De assistent waar ik maandag was zei dat ik een afspraak moest gaan maken voor een GUO maar daarvoor kom ik helemaal niet in aanmerking. Dus nu doe ik gewoon de SEO in het eigen ZH. Helemaal goed, als uk maar goed nagekeken wordt!

Geplaatst

Beanie wel een punctie gehad maar een bevruchting, we zijn helemaal stuk. Ik lees dus nog wel. Maar ik schrijf niet veel meer. Zit gewoon met mijn eigen verdriet.

Geplaatst

Ah nee! Hoe is dat mogelijk? Is er wel een TP (geweest)? Wat een domper zeg... Het zit je echt niet mee hè meis. Neem rustig je tijd en verwerk dit op jouw manier, ik kan me je enorme verdriet zo goed voorstellen! Heel veel sterkte... Knuffel voor jou

Geplaatst
Beanie wel een punctie gehad maar een bevruchting, we zijn helemaal stuk. Ik lees dus nog wel. Maar ik schrijf niet veel meer. Zit gewoon met mijn eigen verdriet.
Jansuh, is er eem tp geweest?Bij ons hadden we met 1" eicellen ook maar 1 (goede) bevruchting. Ik was er kapot van. Maar wonder boven wonder werd dat een zwangerschap!Nu ligt die ene in zn bedje te slapen. Sterkte meis, misdchien tot ziens hier?!Beanue Wat Gaaaaf dat je zwangerschap goed verloopt!!! Ik denk nog steeds aan jullie hoor ook al lijkt ons groepie nu niet meer actief te zijn.Maar jullie gaan door op fb dus!Groetjes aan allemaal.
Geplaatst

Pfoe Juul, wat een BV verhaal! Wat fijn dat je uiteindelijk goed bent geholpen, voeden met pijn is geen pretje brrr

Blue Fairy, wow, je bent donor? Ik ken de reden niet, wil je die met ons delen? Petje af hoor.

Uiteindelijk; omdat de schrijnende verhalen me zo aan het hart gingen dat ik wilde helpen.

Dat begon toen ik zelf 21 was en dolgraag kinderen wilde. Ik was klaar met de PABO en getrouwd en een mooi huis met een vent met een goede baan die ik van tevoren mijn kinderwens duidelijk had gemaakt. Maar hij wilde niet. 4 jaar heb ik op hem gewacht, toen zijn we uiteindelijk gescheiden. Begrijp me goed; die situatie komt niet in de buurt van jarenlang proberen en dat het lichamelijk niet lukt. Maar ik voelde me toen wel behoorlijk klote. En zijn zus kreeg in de tussentijd twee kinderen en hield me overal buiten.

Ik kwam mijn huidige man tegen en kreeg daarmee een schoonzus. Zij kreeg te horen dat ze in de vervroegde overgang was, op het moment dat ik net 4 weken zwanger was van onze oudste (die morgen 4 jaar wordt!) Ik herinnerde mijn eigen pijn dus voor haar heb ik vanalles uitgezocht. Met IVF had ze geen kans meer, het was afgelopen zeiden de artsen. Ik heb toen zelf aangeboden voor haar donor te zijn. Dat wilden ze uiteindelijk niet (ik weet trouwens niet waarom niet, maar dat doet er uiteindelijk niet toe).

Maar goed toen had ik al goed 2,5/3 jaar aan het idee kunnen wennen, alles goed kunnen overdenken en was onze jongste ook geboren. Bij het zoeken naar informatie over eiiceldonatie en het proces en hoe dat dan allemaal gaat en werkt, kom je zó ontzettend veel schrijnende verhalen tegen. Ik kreeg ook berichtjes van (wanhopige) vrouwen. Er was en is zoveel leed. Dus ik besprak het met mijn man, wat hij ervan vond. En hij stond en staat er helemaal achter als dit iets is wat ik doen wil. Dit dus kenbaar gemaakt, ik kreeg nog meer berichten en verzoekjes. Ik ben toen gaan mailen en met 1 vrouw klikte het direct heel goed. Zij is nu 33 en in de vervroegde overgang en ook al een tijd bezig om zwanger te worden. Dat vind ik zo vreselijk.... Dan heb je gewoon nooit een kans gehad....

Veel emailcontact, whatsapp, elkaar ontmoet, het klikte heel goed. Ze hebben eerst nog 2x IUI en 1x IVF geprobeerd (ze waren al een paar jaar bezig, maar dat ziekenhuis zei dat er 'niks aan de hand' was). En sinds november zitten we in het eiceldonatie proces. Gesprek met de arts, psychische screening, januari planningsgesprek en echo en ik heb afgelopen zondag de eerste spuit Decapeptyl gezet. Bizar vond ik dat wel en ik had toch wel een beetje de 'bibbers' van "is dit nou echt wat ik wíl doen?". Maar nu zijn we 4 dagen verder en ik merk tnt niks van de Decapeptyl. En ik denk maar zo; over 3 weken is alles alweer achter de rug en is zij hopelijk heerlijk zwanger. :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden