Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@monica het zal indd wel door de stress komen omdat je er nu echt op zit te wachten... maar dat wordt er niet minder op door dat gewacht hihi... wel raar wat ze zeggen qua korte en lang traject want bij mij is er niks mis... altijd eisprong gehad regelmatige cyclus en ook geen problemen met de aanmaak van m'n eitjes... en ik heb ook een kort traject gekregen dus hoop eigenlijk dat het niet helemaal waar is hihi.. niet lullig bedoeld maar dat zal betekenen dat ik met een kort traject dus meer kans heb op overstimulatie.

wel doe ik mee aan een onderzoek waarbij ze de hoeveelheid hormonen elke keer kunnen aanpassen (meer of minder)

misschien komt het wel daardoor.

groetjess

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@monica nee dat snap ik ;) maar ik denk dat er niet maar 1 reden voor zal zijn misschien is dit wel 1 van de ... redenen. neem aan als dit de enige reden had geweest dat ik geen kort schema had gekregen. nouja ik verwacht dat de dokters wel weten wat ze doen :) hoop ik haha...

@mijnbaby en en en?? hier nog niks te bekennen

Geplaatst

@ sOentje: ze zullen inderdaad wel weten wat ze doen, en misschien krijg je wel een andere dosis hormonen ofzo.. ik weet het ook niet.. Wilde je ook niet ongerust maken hoor, dacht dat ik het antwoord had gevonden op de vraag over lang en kort traject :)

Geplaatst

Soentje: hier ook nog steeds niks te bekennen... Toevallig doe ik deze ronde ook kort schema JEEJ!! ik heb 3 x lang schema gedaan

dus dit is een hele verademing zonder de pil en weken deca...

In mijn geval doen we nu kort, omdat ik bij lang altijd circa 30 a 35 eicellen heb en elke keer op het randje van overstimulatie hang,

1 poging moest daarom ook vroegtijdig afgebroken worden...

en omdat ik mijn 2 voorgaande pogingen onder narcose ( SEDATIE zie internet) gedaan heb moest dat zo precies

mogelijk gepland worden en moest ik lang schema doen. dit keer zal ik alleen sedatie krijgen als de punctie doordeweeks

valt en er plek is ( hope so)

Geplaatst

@Monica, we moeten er maar op vertrouwen he ;) wel ben ik best bang voor overstimulatie ja (was ik al hoor hihi ) aangezien ik factor 5 leiden heb bloedstollingsstoornis (zoek internet) is overstimulatie nog gevaarlijker en neem aan dat ze daar ook wel rekening mee houden in het ziekenhuis, of misschien dat ze daarom wilde dat ik aan het onderzoek mee zou doen. ook heb ik daardoor meer kans op miskramen maar we gaan er maar niet vanuit dat dat gebeurt :)

@Marielle JEEJJJ en nu wachten wachten wachten en dan gaat het echt beginnen! spannend!

@mijnbaby wat kan je lichaam je in de maling nemen he! nu al dag 34?? voor mij is het pas 1 dag verschil maar heb gewoon het gevoel dat het vandaag niet gaat komen... hoop morgen of zondag en niet nog later maarja je lichaam kan je vreselijk in de maling nemen! probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar is onmogelijk haha zodra je wat voelt of naar toilet moet denk je er zoizo aan. om gek van te worden! haha wil beginnennnnn

Geplaatst

Ok ik probeer het nogmaals voor de derde keer,

Hoi dames,

Ook ik heb kort schema gekregen terwijl bij mij alles er goed uitziet. Bij ons ligt het probleem bij mijn man (zeer lage zaadkwaliteit) vandaar ook de ICSI behandeling en niet IVF. Ik heb wel een lagere dosis puragon voorgeschreven gekregen dan dat ze normaal voorschrijft (100 ipv 150) omdat ze overstimulatie wil proberen te voorkomen. Maar moet morgen om echo en is maar goed ook. Heb het gevoel of heel veel ontwikkeling in mijn buik plaatsvind. Heb heel veel slijmafscheiding en dat heb ik normaal ook altijd paar dagen voor mijn eisprong. Dus vind wel fijn idee dat ze morgen kijken hoe of wat.

En monica bedankt voor de tip over water drinken: voel me stukken beter, hoofdpijn is flink afgezakt.

Voor de dames die ongesteld meoten worden: ik hoop dat snel doorzet. Ik ken het gevoel. Je wilt zo graag van start en dan ben je weer afhankelijk van die ongesteldheid.. Hij blijft niet uit wanneer je het wilt, en wanneer je wilt dat het komt blijft het uit. Zeer frustrerend.

Geplaatst

Hi Jannet,

hij doet het hoor :) best veel hier een kort schema, ook bij mij ligt het aan m'n vriend, hij heeft een pesa gehad en nu liggen er 5 rietjes in de vriezer te wachten :)

in ieder geval fijn dat je hoofdpijn aardig gezakt is!

wachten is een drama indd... je lichaam kan je aardig voor de gek zetten. ik denk dat het voor mij bezoekje aan het ziekenhuis wordt op koninginnedag... of misschien nog wel later

succes jij morgen met de echo!

Geplaatst

Ja is echt stront vervelend wachten hahha... hopen dat het elk moment kan aanbreken...

normaal doe ik altijd de lange variant dit keer is mijn eerste keer kort.. HEERLIJK zo kort spuiten :)

mijn arts zei dat ik hier door minder eitjes ga hebben omdat ik bij lang altijd zo verschrikkelijk veel heb

denken ze dat ik hier minder eitjes zal hebben die van betere kwaliteit zullen zijn.

want bij mijn vorige pogingen had ik er tussen de 30 A 35 en de arts legde het op een leuke manier uit,

ze zei een bakker die 35 broodjes in de oven zet zullen ook niet allemaal mooi en gaar worden, daarom

beter minder maar van goeie kwaliteit... ik ben benieuwd...

hebben we

Geplaatst

Hallo Dames

Ben blij dat ik welkom ben. Het is fijn om jullie stukjes te lezen dan voel ik me niet zo eenzaam in dit gebeuren.

@Monica: ik heb die link van je gelezen en het blijft voor mij raar mijn eileiders zijn niet goed en toch heb ik een langschema, maar goed de dokters zullen het wel weten.

Ik lees hier dat er een aantal van jullie wachten op de menstruatie en dan gaan prikken. Ik ben begonnen met de Deca en dan moest ik nog 3dg de pil door slikken.Ach ook dat zullen ze wel met een rede doen.

Dinsdag de uitgangsecho en dan woensdag de menopur, wel vervelend dat ik dan 3x op een dag moet spuiten.

Geplaatst

Hoi Dames,

even een update! eindelijk ongi geworden :laugh: heb gebeld en heb morgen de 1e uitgangsecho :icon_smile: en dan waarschijnlijk morgenavond de 1e spuit Gonal-F zetten :)

@mijnbaby bij jou al wat in zicht?

Geplaatst

hoi dames,

Eerste echo gehad en die eitjes groeien perfect: 8 in elke eierstok. 16 in totaal. De punctie wordt donderdag of vrijdag verwacht! Helemaal blij dat zo goed gaat. Ik weet dat het natuurlijk nog niks zegt maar het begin is er. Ik en mijn man voelen ons in nu in zo'n positieve geluksgolf. Hopen dit vast te houden want tranen genoeg gehad afgelopen maanden. Dinsdag nogmaals echo om precieze punctiedatum vast te stellen!

Dames hoe is met jullie allemaal? Soentje wat fijn dat je nu van start kan. Eindelijk!

Geplaatst

@sOentje: Eindelijk je menstruatie begonnen, succes met spuiten

@Jannet: Fijn dat je je eerste echo heb gehad en dat alles goed groeit, netjes 16 in totaal.

Spannend zeg dat je donderdag of vrijdag de punktie heb.

Ik ben vijdagmorgen gestopt met de pil ben nu nog mijn menstruatie aan het afwachten en dan mag ik gaan spuiten, ik weet niet niet precies hoeveel dagen ertussen zitten met stoppen van de pil en dan ongesteld worden, weet iemand dit? Het ziekenhuis zij 2 a 3 dagen maar heb net ergens gelezen dat het ook wel 4 a 5 dagen kan zijn, hoe was dit bij jullie ? Hoeveel dagen zat er bij jullie tussen?

Geplaatst

Hoi Marielle,

Ik werd altijd 4-5 dagen na het stoppen met de pil ongesteld.

Oh als we eerst allemaal maar groen testen! Laten we de positiviteit hier erin houden!

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI Ziekenhuis??

Afspraken ziekenhuis:

Marielle26:

Monica32: 11 mei start Gonal-F en uitgangsecho

s0entje: 26 april duivels en beginnen met prikken Gonal-F

Mijnbaby: rond 21 april duivels en dan beginnen op C2 a C3

Janet: 28 april 1e echo

Punctie:

Monica32: waarschijnlijk tussen 21 en 24 mei (week 21)

s0entje: waarschijnlijk tussen 7 en 11 mei (week 19)

marielle26: waarschijnlijk tussen 15 en 18 mei (week 20)

Testdatum:

Heb even onze afspraken omhoog gehaald die stonden zo ver weg

Geplaatst

Hoi meiden,

ben even paar daagjes niet online geweest, heb ook even flink last gehad van hormonen :mad: huilen en boos pff bah, het kwam ineens uit het niets, slaap ook vreselijk de afgelopen dagen, veel dromen... en toch best veel hoofdpijn..

Maar goed, ik lees dat sOentje eindelijk mag beginnen, dat de menstruatie er eindelijk is! Succes meid!

En Jannet 16 eitjes, wat goed!! Dat is echt een perfect aantal, hopelijk gaat de punctie ook goed en krijgen jullie een hoop mooie embryo's!

@ marielle: ik had vrijdag de laatste pil en had gisteren al allemaal "rommel" dat heb ik nog nooit meegemaakt... maar heb wel van mezelf altijd een korte cyclus van 26 dagen.. misschien dat dat er iets mee te maken heeft, maar het heeft nog niet doorgezet.. Mijn humeur word er in ieder geval niet beter op.. Heb ook van de laatste 2 deca spuiten echt blauwe plekken en is het steeds gaan bloeden, ook dat had ik met de IUI eerder niet met spuiten zetten.. Zal wel een beetje overgevoelig zijn op het moment ofzo.. herkent iemand dit?

Succes verder allemaal, spannende tijden!!

Geplaatst

hoi dames,

@jannet wat fijn dat de eitjes goed groeien! gaat ineens snel nu he!en 16 is netjes hoor! hou die positieve vibe vast! :)

@monica wat vervelend meid :( hoop voor je dat je je snel wat beter gaat voelen!

@marielle hoop dat je menstruatie snel doorzet meid!

@hier vanochtend 1e uitgangsecho gehad op CD2 en heb rechts 6 follikels en links 11! nog innimienie hihi maar hoop dat ze allemaal goed gaan groeien:) vanavond 1e spuit zetten en 3 mei de cetrotide erbij en 5 mei weer voor echo :) oeww zoo spannend! gaat ineens snel nu :D

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI Ziekenhuis??

Deborau: ???

Afspraken ziekenhuis:

Monica32:11 mei start Gonal-F en uitgangsecho

s0entje: 29 april 1e uitgangsecho en start Gonal-f

3 mei cetrotide erbij spuiten

5 mei 2e uitgangsecho

Mijnbaby: rond 21 april duivels en dan beginnen op C2 a C3

Deborau: 1 mei uitgangsecho

Punctie:

Monica32: waarschijnlijk tussen 21 en 24 mei (week 21)

s0entje: waarschijnlijk tussen 7 en 11 mei (week 19)

marielle26: waarschijnlijk tussen 15 en 18 mei (week 20)

Jannet: waarschijnlijk 3 of 4 mei

Terugplaatsing:

Testdatum:

Geplaatst

Hey meiden,

Lees af en toe met jullie mee in dit topic, maar jullie schrijven zoveel kan ik nooit niet bijhouden haha

Ook ik zit middenin mijn IVF behandeling, het is alweer de derde.

Als het goed is heb ik morgen mijn laatste FM en zal ik woensdag of donderdag de punctie hebben. Spannend allemaal.

Wil jullie heel veel succes wensen en zal hier vaker gaan meelezen/schrijven

Geplaatst

Hey Eve,

jij hebt ook al een aardige weg achter de rug aan je handtekening te zien! hoop voor je dat het deze poging eindelijk mag lukken!

mag ik vragen waarom jullie in de mmm zitten?

Spannend woensdag of donderdag de punctie! zou het leuk vinden als je ons op de hoogte hou :)

groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden