Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Marielle; ik kreeg na 5 dagen Deca spuiten last van bijwerkingen, maar dat was puur alleen de Deca, ik spuit die nu al 15 dagen en nu 2 dagen de Gonal-F erbij. Ik hoop voor je dat het dubbele gebruik geen bijwerkingen met zich meebrengt!! :) En net wat mijnbaby zegt, de 1e FM echo is de eerste meting van de follikels, uitgangsecho is inderdaad om te kijken of alles rustig is om te beginnen met stimuleren, die had ik dus gisteren.

Geplaatst

@monica: oke dus die uitgans echo heb ik dus niet gehad omdat ik een dag na de deca al mocht beginnen met de puregon, dus wat ik waarschijnlijk nu donderdag heb is de 1e fokkelmeting, nu zeg ik het goed he haha

@mijnbaby: ja klop nu heb ik weer wat geleerd, alles is nieuw voor mij, is mijn 1e ivf.

@allemaal: wie weet na hoeveel dagen je ongeveer je weer terug moet komen als je je 1e fokkelmeting hebt gehad wanneer je dan de 2e meting krijgt, is dat weer na een paar dagen of een week ofzo....

Geplaatst

Dat is heel verschillend ligt eraan hoe groot je eitjes zijn bij je 1e meting vaak is het een paar dagen later,

soms krijg je dan ook nog een 3e meting en dan de punctie... maar ook dit verschilt per persoon.. ligt eraan hoe groot je eitjes zijn..

Hier gelukkig nog geen bijwerkingen van de deca en provera :)

Geplaatst

wat fijn dat de puncties van Eve en Jannet zo goed zijn gegaan! En een super resultaat! hopelijk is er maar 1 embryootje nodig!

Bij mij gaat t prikken gelukkig een stuk beter. weinig last van bijwerkingen, al had ik een mega huilbui vandaag. kreeg te horen dat er weer een vriendin zwanger is. helemaal geweldig voor haar, begrijp me niet verkeerd, maar t voelt alsof ik nu wel eens een keer aan de beurt ben!

maargoed, we blijven positief!

Geplaatst

@ Taz ja je gunt het iedereen maar als je zelf zoooo veel moeite moet doen (ivf spuiten pucties echo's)

dan kan het soms verkeerd vallen.. ik ben ook altijd blij voor andere en heb geen last van kraambezoekjes vind het leuk..

maar toch merk je wel dat het K*T is dat wij zoveel moeite en stress en pijn moeten ondergaan....

Geplaatst

@ marielle: bijna goed meid hahaha het is een FOLLIKELmeting hihi... Een follikel is een blaasje waar het eitje in groeit, meestal zijn die op en top rijp als ze 20 mm zijn. Als ze groter zijn dan 16 a 17 mm spelen ze meestal mee, de kleinere vallen af omdat ze nog niet rijp genoeg zijn. Die follikels zuigen ze leeg met de punctie. Bij de 1e meting kijken ze hoe groot en hoeveel eitjes je hebt, ze passen daar je medicatie op aan, dus stel dat je er weinig en nog kleine hebt, dan verhogen ze jouw Puregon waarschijnlijk. Stel dat je er mooi veel hebt en al bijna de juiste grootte, dan laten ze je doorspuiten totdat ze een mooie maat hebben, dan mag je de pregnyl spuit zetten en de dag erna de punctie :) Meestal duurt het stimuleren van de eitjes 10 dagen gemiddeld.. dus meestal na de eerste meting heb je binnen 4 dagen je punctie :) kan natuurlijk ook iets langer duren.

@ Taz: ik denk dat de meeste dames daar last van hebben hoor! Ik ben wel altijd blij voor mensen die het verdienen en het een goed plekje kunnen geven, maar als ik hoor dat er iemand een kindje krijgt die bijv geen goede relatie hebben of nog thuis wonen of waarvan ik weet dat het niet goed terrecht komt dan ben ik behoorlijk pissed.. En ook bij vrienden heb ik natuurlijk wel een beetje een dubbel gevoel, je gunt het ze, maar wil zelf ook nu onderhand wel zooooo graag eens goed nieuws hebben, dan is het ook veel leuker om naar die babypraat te luisteren he!! Anders doet het best een beetje pijn...dat zal wel zo blijven totdat we zelf het geluk mogen ervaren!

@ Mijnbaby: fijn dat je nog geen bijwerkingen hebt, heb je dat eerder wel gehad of ook niet?

Geplaatst

Taz, ik denk dat iedereen hier zich wel herkent in jouw gevoelens.....het is zo moeilijk soms

Heb zojuist bericht gehad van Zwolle en er zijn 10 van de 14 bevrucht. Heb zo blij!!! Ze kunnen nog niet vertellen hoe de kwaliteit is, dat zullen we woensdag horen tijdens de TP. Nog 3 nachtjes slapen en dan kunnen we ons embryootje ophalen. Dit gaat hem worden, voel het gewoon!!!!!

Geplaatst

Soentje, succes morgen bij de FM, hoop dat je anderen nog bijgetrokken zijn. Het kan nog alle kanten op. Zal voor je duimen, en voor de rest natuurlijk ook! ;-)

Geplaatst

@ Eve; ook al 10 zeg!! Wat top voor je meid!! Heel veel succes, wat fijn dat het voor jou en Jannet zo goed gegaan is met de bevruchtingen zeg. Hopelijk word dit hem inderdaad voor jullie!! Wat zitten er veel dagen tussen de punctie en TP voor jullie, waarom is dat?

Ik wilde het vanmorgen nog niet meteen hier neerzetten, eerst even afwachten, maar ik ben opgestaan zonder hoofdpijn voor het eerst sinds 10 dagen YEAAHHHH :happydance: ben zo blij, heb nog wel een heel klein beetje hoofdpijn af en toe, maar nog niets in hoeven nemen ertegen pfff... ben zo opgelucht, voelt fijn om weer even een beetje mezelf te zijn zeg! Hopelijk blijft het zo!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Mag ik met jullie meekletsen over alle ervaringen? Lees/ leef al een tijdje met jullie mee en haal er echt heel veel rust uit om te merken dat ik niet de enige ben met al die onzekerheid en vragen.

Ik ben onde behandeling bij het UMC in utrecht. Ik heb 2 mei een punctie gehad van 12 follikels, waarvan er 7 goed waren. Zaterdag de 5e (bevrijdingsdag, ik hoop dat het geluk brengt) kregen we te horen dat er 3 bevrucht waren en daar van is er 1 direct teruggeplaatst en 1 kunnen ze invriezen. Voor mij is dus nu het lange wachten begonnen. Volgens het ziekenhuis mag ik de 20e testen....

Geplaatst

@Monica: Oke het is FOLLIKELmeting haha nu zit ik goed. Nu snap een beetje hoe het in elkaar zit.

En wat fijn vanmorgen opgestaan zonder hoofdpijn, eindelijk....

@Eve: wat goed 10 van de 14 bevrucht, veel succes woensdag...

@Veerle: Welkom hier en leuk dat je mee komt kletsen, en jij zit nu in je wachtweken wat spannend zeg, dat het maar snel 20 mei is...

@sOentje: Veel succes morgen met de FM....

@mijnbaby: gelukkig heb je geen last van bijwerkingen, ik tot nu toe ook nog niet, hopen dat het zo blijft

@Jannet: hoe is het gegaan vandaag de terugplaatsing?

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Deborau: ???

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Afspraken ziekenhuis:

Marielle26: 10 mei 1e follikelmeting echo

Monica32: 11 mei eerste follikelmeting echo

s0entje: 5 mei 2e uitgangsecho

Mijnbaby: 4 mei beginnen met 2e ivf voor een brusje.

Deborau: 1 mei uitgangsecho

Taz: 7 mei uitgangsecho. 9 mei start Gonal F. 18 mei 1e follikelmeting

Punctie:

Monica32: waarschijnlijk tussen 14 en 17 mei (week 20)

s0entje: waarschijnlijk tussen 8 en 11 mei (week 19)

marielle26: waarschijnlijk tussen 15 en 18 mei (week 20)

mijnbaby Punctie rond 28 a 29 mei.

Eve: 05-05

Jannet: 3 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

Terugplaatsing:

mijnbaby begin juni

Eve: 09-05

Jannet: 6 mei

Testdatum:

Geplaatst

Monica, wat fijn!!!! Hoop dat het zo blijft en je je een stuk beter gaat voelen

De reden dat ze zolang wachten weet ik niet precies, volgens mij zodat ze de groei in de gaten kunnen houden en meer over de kwaliteit kunnen zeggen. In Zwolle zijn be behoorlijk streng betreft het invriezen. Dus ga er nu nog niet vanuit dat ik cryo's ga hebben

Veerle welkom, zet jezelf gerust op het lijstje als je dat wil.

Geplaatst

@ Veerle, welkom hier en heeeel veel succes met het afwachten van de testdatum, hopelijk twee dikke strepen voor jou de 20e!

@ Marielle, ja heerlijk, pff voel me meteen weer een beetje mens, liep echt als een zombie rond de afgelopen 10 dagen..

@ Eve: thnx ik hoop het ook, voel me echt 100% beter al (al heb ik net wel nog 2 paracetamolletjes gepakt) de hoofdpijn is nu te harden en word echt minder. Die wachttijd die jullie hebben tussen punctie en TP is inderdaad lang, bij mij plaatsen ze de 3e dag na de punctie een embryo terug (als alles tenminste volgens plan gaat en we een embryo hebben om terug te plaatsen) maar met streng zijn is verder niets mis, zo voorkom je misschien problemen tijdens de zwangerschap. Ik ben benieuwd, we horen het wel weer van je!!

Geplaatst

Hoi Dames!

@monica, dat is waar... moet ook positief blijven en tevreden zijn met wat ik nu heb :) maar was een beetje teleurgesteld :( laten we hopen dat 1 genoeg is :)

wat fijn dat je eindelijk ben opgestaan zonder hoofdpijn!!:happydance: zal dat een fijn gevoel zijn na zoveel dagen!

@marielle, ik weet niet of dit voor iedereen hetzelfde is maar volgens mij krijg je de 2e FM meestal 2 of 3 dagen na je 1e FM, ik had gister m'n 1e fm en morgen al de 2e :)

@Taz, hoe erg je het iemand anders ook gunt het is altijd lastig om zoiets weer te horen :(

@Eve mooi aantal meid! daar moeten wel een paar toppertjes tussen zitten! :happy:

@Veerle welkom, leuk dat je meeschrijft :) voor jou is het nu wachten wachten wachten spannend! hoop dat je emmy zich goed innestelt :)

@Jannet hoe is de tp gegaan??

hier niet veel nieuws :) heb wel een beetje last met plassen... hebben/hadden jullie dat ook?? hoop maar dat dat een teken is dat ze goed aan het groeien zijn :happy:

Geplaatst

Dames, ik heb het lijstje even netjes gemaakt, beetje de afspraken op volgorde gezet is wat overzichtelijker :)

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

s0entje: 7 mei 2e FM

Marielle26: 10 mei 1e echo

Punctie:

s0entje: waarschijnlijk 9 of 10 mei.

Terugplaatsing:

s0entje:waarschijnlijk tussen 12 en 14 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou onze topper is teruggeplaatst en de overige 9 zijn ingevroren. Dacht dat ik vandaag in juich stemming zou zijn maar heb even flink mijn tranen laten rollen. Durf niet te plassen, te bewegen, etc. Ben zo bang dat ik het eitje weer kwijt raak. Weet dat allemaal onzin is maar ja kan mezelf helemaal gek maken. Ik mag trouwens zaterdag 19 juni testen! toen belde nog even iemand om te vragen hoe was gegaan en dat zij zelf 12 weken zwanger was. Heb gevraagd waarom ze dit uitgerekend vandaag moest vertellen. Ja zegt ze: jij bent nu toch ook zwanger. Ging het maar zo makkelijk. Buitenstaanders snappen er niks van!

Eve wat geweldig dat jullie ook veel bevruchtingen had. Maar andere dames: onthou dat we maar 1 topper nodig hebben dus mindere aantallen is ook top.

Vere we mogen dus ongeveer gelijk testen. Spannend!

Monica fijn dat je hoofdpijn over is.

Allemaal succes met de aankomende puncties!!!

Geplaatst

@Jannet hahaha sorry dat ik lach maar dat is wel echt een beetje rare opmerking ja :S was het indd maar zo makkelijk :laugh: ze had daar beter een paar dagen mee kunnen wachten ja, precies op de dag van je tp! zo zie je maar hoe koel sommige de meeste mensen erover denken. en je kan jezelf behoorlijk gek maken ja volgens mij wat betreft de emmy in je buik maar denk dat dat voor veel wel zal zijn in het begin je doet zoveel moeite ervoor en dan wil je gewoon alles doen om te voorkomen dat er iets mis gaat :icon_smile:

nu is het wachten ook begonnen voor jou! spannend hoor! en 9 emmy's in de vriezer WOW! :toppie:

Geplaatst

Hoi dames,

@ Soentje: succes straks.

@ mijn baby: thanks voor je positieve vibe!

Vannacht en vandaag krampen en steken. Vannacht zelfs zulke steken dat ik er wakker van werd. Geen idee wat dit weer te betekenen heeft. Iemand ervaring mee? Ga er maar vanuit dat de topper probeert in te nestelen (als is daar wat vroeg voor volgens mij) want we hopen op het beste!

Geplaatst

@jannet: Wow 9 ingevroren en 1 terug geplaatst, wat goed zeg. en je schreef dat je 19 juni mag testen maar denk dat het 19 mei is, veel succes is je wachtweken dat de dagen maar snel mogen gaan nu.

@sOentje: succes vandaag met je 2e FM

@Monica: hoe is het met jou? hoofdpijn nog weg gebleven? ik hoop het zo voor je.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben even zo vrij om mijzelf er tussen te zetten. Ik hoop dat ik het goed doe, weet niet helemaal hoe het werkt nog! Jannet, ik heb jouw testmoment (waarvan ik denk dat het mei moet zijn en niet juni?) er ook even tussen gezet. Hoop dat je dat goed vindt? Wij kunnen inderdaad gelijk testen. Spannend zeg. En inderdaad, buitenstaanders kunnen volgens mij moeilijk begrijpen hoe intensief, onzeker en machteloos een IVF behandeling is. Erg ongelukkig hoe ze dat brengt. Ik kan me jouw onzekerheid na de TP ook zo goed voorstellen. Ik heb ook toch maar in de auto naar huis met mijn benen hoog gezeten. Ze zeggen wel dat het niet hoeft, maar toch....

Sterkte de komende dagen en aan alle anderen: succes met de stimulatie. Ook weer zo'n onzeker traject!

Wie wat waar:

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

s0entje: 7 mei 2e FM

Marielle26: 10 mei 1e echo

Punctie:

Veerle81: 2 mei

s0entje: waarschijnlijk 9 of 10 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

s0entje:waarschijnlijk tussen 12 en 14 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

Geplaatst

Goede morgen meiden :) met uitroepteken achter GOEDE :happy:

ik ben heerlijk opgestaan weer zonder hoofdpijn, ben wel veel moe, vroeg naar bed en kan er lastig uitkomen, maar verder voel ik me gelukkig zoveel beter!!

@ Marielle: dank je wel, ja gaat gelukkig dus nog steeds best goed!! En met jou?

@ Jannet: hahaha het zal er vast niet uitvallen, maar ik kan me je angst wel voorstellen, ik zal waarschijnlijk ook de eerste uren na TP met dichtgeknepen billen/benen rondlopen hihi.. succes meid, hopelijk vind hij/zij een fijn warm plekje om in te nestelen!

@ sOentje: ik zou dat ook hebben hoor, maar het wil echt niets zeggen, hopelijk zijn er een aantal bijgegroeid met de meting, we horen het straks wel van je!! Succes dadelijk!

@ veerle: zeker weten is het IVF/ICSI gebeuren erg intensief en emotioneel, als je het niet zelf meemaakt of meegemaakt hebt is het moeilijk om erover mee te praten, daarom zijn de meeste van ons ook blij met dit forum..je hebt lotgenoten die je verhaal en je gevoelens meer als begrijpen, fijn om je hart te luchten hier!! Heel veel succes de komende wachtdagen, en hou ons op de hoogte van eventuele symptoompjes!!

@ mijnbaby: nog geen last van bijwerkingen? Hopelijk niet!

@ Eve: nog 2 daagjes voor jullie toppertje terug mag naar "mama":)

@ taz: je uitgangsecho vandaag!! Veel succes, hopelijk mag je beginnen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden