Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames,

@ Monica: nogmaals gefeliciteerd. Ik hoop zo voor je dat dit verhaal een positief einde mag hebben.

@Soentje: ik kan me je verdriet niet indenken. vreselijk eerst positief en daarna raak je het net voor je verjaardag kwijt. Verschrikkelijk en hart verscheurend. Ik hoop dat de volgende keer meteen raak is maar dat hoop ik voor alle dames.

@ mijn baby: bijna de terugplaatsing: heel veel succes. ook al is het wachten vreselijk je kan tenminste ergens op hopen! Wat betreft je punctie: schoftig. Ronduit schoftig. Ik merk ook dat men zo met ons omgaat alsof we een nummer zijn. Ik moest nu weer twee weken wachten voordat ik weer echo mag om te zien hoe met bloeding gaat. Ben net huilend bij mijn huisarts geweest. Die zei meteen: wat een onzin dat je niet elke week om echo kan, hij zegt: we kunnen wekelijks echt wel zien of die bloeding groter of kleiner word. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. De artsen zelf hebben over algemeen dit proces niet meegemaakt en kunnen gewoon niet in denken dat een punctie te vroeg in zetten voor hen geen gevolgen heeft maar voor jou wel degelijk want je hele droom hangt er aan vast. Ronduit schoftig!

@ Eve: ik geloof heilig in je cryo's. Mijn arts zegt eigenlijk dat cryo's over algemeen hele sterke embryo's zijn omdat ze het in en uitvriezen overleven. Dus dat moet nu gaan lukken. Ik gun het je zo want je bent al zo lang bezig!!! Succes met het hervinden van je positiviteit want na al die teleurstelling kan ik begrijpen dat het steeds moeilijker is om optimistisch te blijven.

@ allen: ik mag aankomende vrijdag weer om echo. Blijkt ook dat ik nog blaasontsteking weer heb opgelopen maar de arts verzekerd me dat de antibiotica hiervoor geen kwaad voor het kindje kan of de bloeding kan verergeren. Ik ben nu 7 weken zwanger en heb nog geen moment genoten. Ben ook kotsmisselijk en slaap heel veel. Ben normaal heel optimistisch persoon maar begin het beetje op te geven. Hopelijk blijkt vrijdag uit echo dat bloed is afgenomen, misschien dat ik dan de vreugde kan toelaten. Begrijp nu ook waarom ik steeds zoveel krampen had tot week 6. Dit is waarschijnlijk die bloeding al geweest.... Maar dames ik mag niet te veel zeuren want ik ben zwanger en weet dat velen van jullie hier een moord voor zouden doen ook al was het maar voor paar weekjes.

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Dames,

Daar ben ik dan weer eens :), Met mij gaat het gelukkig goed en hoop dat het zo mag blijven, Ik ben zo vreselijk emo ik zit om alles te huilen zo erg dat ik er bijna ruzie door kreeg met manlief die maakt zich natuurlijk zorgen omdat verdriet en stress natuurlijk een negatieve invloed kan hebben pfff. Maar jah wat je hier allemaal tegenkomt word je ook niet echt vrolijk van het brengt zoveel twijfel en angst en kwaadheid dat ik dacht blijf maar ff weg maar kan het toch niet laten om ff mee te lezen wil toch weten hoe het gaat met iedereen en dan zit ik hier met me snotneus huilend te schrijven..

Soentje, Vreselijk meid ik wens je zoveel sterkte en succes met je volgende poging en hoop dat die lekker blijft zitten

dikke knuffel..

Jannet, Pff tis toch wat die onzekerheid de angst dat het mis kan gaan en dan als bonus nog een blauwe plek in je BM. Ik duim en bid voor je meid dat alles goed afloopt en je beebje lekker stevig blijft zitten..

Mijn Baby, Ik denk dat ik het hele ziekenhuis bijelkaar had geschreeuwd van woede :mad: Kom nou zeg een beetje op goed geluk een punctie uitvoeren en misschien wel een kans van jou verprutsen ik hoop dat je na deze vermoeiende moeilijke periode toch word beloont met een mooie emmy vrijdag..Ik had er 4 en er was 1 goed dat is voldoende geweest succes meid..

Monica, Gefeliciteerd meis ik wist wel dat het goed zat met jou en nu duimen we dat ie lekker mag blijven zitten en je geen last meer zal krijgen van je overstimulatie ohh je hebt zoveel moeten doorstaan en heb dit gewoon verdient het is je van harte gegund.. lekker positief blijven dan komt alles goed:toppie:

Marielle, fijn dat je nu in ieder geval weet wanneer je weer verder kan het wachten duurt natuurlijk altijd lang maar dat zijn we ondertussen al gewend en het houd niet op dan wacht je op je M het prikken, de punctie de TP de Testdatum en als dat positief is weer de angst of alles goed is en weer wachten op de echo,s Tis wat allemaal zeg sterkte en succes meid...

Taz, hoe gaat het met het wachten is het nog vol te houden je mag al over 3 dagen toch? ga je eerder testen of hou je je lekker aan de datum spannend meid hoop echt dat je een positieve test krijgt het is je (iedereen) zo gegund

Vandaag ben ik precies 5 weken en zit me zelf eigenlijk gewoon gek te maken moet nu vaak plassen en controleer steeds of er wat bloed komt dat het misschien mis gaat en zit hier zowat elke dag te testen heb op 25 juni mijn eerste echo kan niet wachten zit dan al op 7w5d zit hier stiekem te bedenken hoe ik eerder kan gaan door te liegen dat ik bloedverlies ofzo heb :S maar durf hierover niet te liegen.. is het trouwens normaal dat je met bijna 8 weken pas komt voor je 1ste echo??

Geplaatst

@ vlinder: dank je wel! En fijn om je te horen meid, ik ben vrijdag as 5 wkn. En heb over 2 wkn de eerste zwangerschaps echo, krijg morgen de afspraak, heb morgen ook al een echo en moet bloedprikken (laatste controle vanwege de overstimulatie). Maar verwacht nog niet veel te zien, misschien een stipje in de baarmoeder. Ik dacht dat je de eerste echo tussen de 6,5 en 7,5 wk krijgt omdat ze dan t hartje kunnen zien kloppen. Dus zal wel goed zijn, misschien het zekere voor t onzekere dat ze echt al wat kunnen zien. Succes meid, we zijn ongeveer even ver. En ik ben vooral moe en met vlagen misselijk en maagzuur. Verder pijnlijke, jeukende borsten, word er gek van! Maar allemaal goede tekenen! Hoe lang moet jij eigenlijk de utrogestan doorgebruiken? Ik maar 1 wk. Wil eigenlijk iets langer... Knuff

Geplaatst

Hoi Monica,

ja ik lees net op het internet dat het normaal is met 7 weken 1ste echo en natuurlijke zwangerschappen zelfs bij 12 weken vreemd zeg. Mijn kwaaltjes zijn :)) heeeel erg emo ik kan om alles huilen kan niet tegen luchtjes en heb maagzuur en heeel moe slaap heel veel me borsten voel ik bijna niet moet er echt op drukken eer het wat pijn doet het was in de prikperiode en wachtdagen veel erger. En de Utrogestan die heb ik maar 10 dagen gebruikt ik vond het ook heel weinig en heb heel wat over maar heb het echt nog eenpaar keer gevraagd maar het hoeft dus echt niet meer de dag van TP 18 mei tot 28 mei dus toen ik ging testen gebruikte ik ze al 2 dagen niet meer vreemd dat het anders is bij iedereen. Ik heb ze trouwens niet met het hulsje ingebracht ik vond het eng en voelde niet hoe ver het ging en was bang te ver te gaan en iets te beschadigen gewoon met de vingers en voelde echt met de dag verandering de laatste 2 dagen was het echt dik van binne en ging me vinger er met moeite in toen kreeg ik echt het gevoel dat het goed zat :))

Geplaatst

@ vlinder: haha ja als je zwanger word zet dat helemaal op, is normaal hoor! En een van de eerste dingen waar je een zwangerschap aan kan herkennen, t is dat me die bolletjes erin moet duwen, anders valt het ook niet zo snel op he haha! Ik moet de utrogestan nog een week gebruiken, maar hoor ook wel vrouwen tot de 12 wkn. Het schijnt de kans op n miskraam te verkleinen en ik heb er genoeg achter de rug.. En ja maagzuur is herkenbaar en de vermoeidheid en luchtjes ook, ik heb ook een beetje een kort lontje op het moment maar emotioneel nog niet echt.. Ik denk dat ik een ruime week verder moet zijn om echt te gaan geloven dat t misschien nu wel eens kan gaan lukken :)

Geplaatst

Vlinder en jannet: ik hoop dat ik morgen alsnog een mooie TP heb en zaterdag hoor ik voor de cryo's zijn ( heb er een hard hoofd in)

maar ik ga zeker een gesprek aan met het ziekenhuis. ik kan bijna niet wachten tot morgen moet er de hele dag aan denken GRRR

wat een K*T traject is dit zeg zoveel haken en ogen zitten eraan...

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

s0entje:14 mei tussengesprek

Punctie:

Vlinder-83: 15 mei

Monica32: 18 mei

Taz: 22 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

Marielle26: 17 mei

Vlinder-83: 18 mei

Monica32: 21 mei

Taz: 26 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

Eve: 23 mei

s0entje: 24 mei

Vlinder-83:30 mei

Marielle: 31 mei

Monica : 6 juni

Taz: 9 juni

Geplaatst

hoi meiden heb mezelf maar even rood gemaakt op het lijstje en mijn volgende afspraak erbij gezet.(zie nu dat er 14 mei staat ipv 14 juni :P

@monica nu officieel gefeliciteerd ;) hoop zooo dat het goed gaat bij je!

@mijnbaby succes meid morgen hoop dat er een mooie emmy bijzit!

@jannet succes morgen in het ziekenhuis, hoop dat alles goed zit en groeit!

Geplaatst

Soentje heel veel sterkte meid, weet even niet wat ik moet zeggen... ik hoop dat de volgende emmy 9 maanden blijft zitten

en uit zal groeien tot een gezond prinsje of prinsesje..

Geplaatst

@ Mijnbaby: ontzettend veel succes morgen meid, ik hoop zo dat je in ieder geval een emmy hebt om terug te plaatsen!! Ik duim echt mega voor je!!

@ sOentje: thnx meis, we zijn nu wel heel blij, maar zoals je weet kan er nog zoveel gebeuren, maar we willen toch blij zijn..eerst was het alleen maar angst..sinds vandaag durven we weer te hopen dat het ook een keertje goed kan gaan.. Voor jullie nogmaals heel veel sterkte, maar het komt echt goed meid, je kan zwanger worden en hopelijk blijft jullie volgende kleine wondertje wel heel lang op zijn/haar plaats zitten!! Heeft even tijd nodig om het een plekje te kunnen geven...

Voor de rest van de dames, hoe is het met jullie? Taz weet jij trouwens al wat meer? Over 2 dagen officieel testen toch??

Geplaatst

Hoi Dames,

Heb vanmorgen bezoek gehad van Moeders voor Moeders mag er maandag mee beginnen, Voelt echt goed om te kunnen helpen. Hoe gaat het hier...

Mijn baby, al bericht gehad? ik hoop zo op een mooie emmy voor je meid succes..

Jannet, jij zou vandaag een echo krijgen toch ik hoop zo dat je goed nieuws krijgt en je eindelijk een beetje plezier kan beleven hou ons op de hoogte ik duim voor je

Taz jij mag morgen al testen spannend hoor en wat goed dat je heb kunne volhouden tot de test datum hoop zo op een knal positief testje voor je meid duim voor je..

Monica, hoe gaat het met jou meid voel je je al wat beter? Bij een zwangerschap kan een overstimulatie weer ff wat erger worden had ik gehoord maar hoop zo dat het voor jou voorbij is met die elende en dat je eindelijk kan gaan genieten..

En alle andere dames hoe gaat het met jullie Hoop dat jullie veel afleiding hebben en met goede moed de volgende ronde in kunnen sterkte nogmaals

Geplaatst

Goede middag dames!

@ Vlinder: mwa het gaat wel, eergisteren met spoed s'avonds naar het ziekenhuis geweest weer, had pijn en mijn buik was wwer opgezet, zit weer vocht in en dat drukt overal op.. Maar mijn bloed was okay en urine ook, dus ik mocht gelukkig gewoon naar huis.. Heb gizteren geen echo of bloedcontrole meer gehad, was niet nodig omdat ik de avond ervoor al was geweest, dus helaas ook geen "rijstkorreltje" gezien.. Maar heb mijn echo 20 juni met 6 weken en 5 dagen (eigenlijk wilden ze hem ook later doen rond 24 juni, maar mijn man is dan onmogelijk erbij vanwege werk, dus hebben ze hem eerder gezet) Ben erg benieuwd of we dan al het hartje mogen en kunnen zien kloppen, misschien is het nog net iets te vroeg.. Spannend wel allemaal he!!

@ Mijnbaby: ben zo benieuwd of je een TP hebt vandaag, hou ons op de hoogte en succes meid!!

@ Taz: weet je al wat?? Ben zo nieuwsgierig, gun het je van harte!

@ sOentje: hopelijk voel je je weer wat beter meid, 2013 word jullie jaar!!

@ Jannet: meid hoe voel je je en is alles goed met jou en jullie uk?

@ Veerle, Eve en Marielle: hopelijk gaat alles goed met jullie, hou ons op de hoogte over afspraken enz!!

Geplaatst

Hoi dames,

Met ukkie is alles goed. Bloeding zit er nog maar lijkt te zijn geslinkt. Nog steeds veel rusten en 18 juni weer om echo. Vind zo fijn dat niet groter is geworden. Voel me stukken gelukkiger toen ik dat hartje zo mooi zag tikken. De arts gaf aan dat zeker nog verhoogd risico heb dat mis kan gaan maar ik hoop nu gewoon op het beste. Ga nu even slapen. Ga later op een ieder van jullie in.

Geplaatst

Hoi dames,

Helaas negatief getest vanmorgen! Had al een voorgevoel, maar voel me toch vreselijk kut! We hebben nog 3 cryo's, maar zou niet weten hoe lang t duurt voordat we daarmee verder kunnen. Gaan nog 2 wkn op vakantie begin augustus, dus denk pas september! Pff, kan alleen maar huilen en chocola eten.

Geplaatst

@ taz: aaahhh meis, wat jammer! Misschien dat t lukt om net voor je vakantie een cryo terug te plaatsen? Gewoon even met t ziekenhuis overleggen... Ik hoop dat de vakantie jullie goed doet meid en je met nieuwe energie terugkomt!

@ jannet; super dat alles op de echo nog goed is, probeer rustig te blijven meid, ik duim voor jullie mee dat alles goed blijft gaan!

Hoe is t met de andere dames? Mijnbaby heb je een TP gehad?

Geplaatst
@ taz: aaahhh meis, wat jammer! Misschien dat t lukt om net voor je vakantie een cryo terug te plaatsen? Gewoon even met t ziekenhuis overleggen... Ik hoop dat de vakantie jullie goed doet meid en je met nieuwe energie terugkomt!

@ jannet; super dat alles op de echo nog goed is, probeer rustig te blijven meid, ik duim voor jullie mee dat alles goed blijft gaan!

Hoe is t met de andere dames? Mijnbaby heb je een TP gehad?

Meiden ik ben eigenaar van een

Mourla :) verder geen cryo's :(

Wel een gesprek aangevraagd.. Maar hOpelijk

Blijft ons Emmy zitten..

Geplaatst

Mijnbaby, owww gelukkig toch een terugplaatsing meid, ik hoop ook voor jullie dat je verder ook geen cryos of ivf nodig hebt! En dat deze fijn 8,5 mnd bij je blijft!

Geplaatst

TAZ: Wat erg voor je, veel sterkte met het te verwerken

Mijn baby: veel succes in de wachtweken en dat de emmy lekker bij je mag blijven

Monica: hoe voel je je, wat spannend binnekort 1e echo.

Hier gaat het goed, ben er op het moment niet zoveel mee bezig, omdat wij moeten wachten, over anderhalve week moet ik ongi worden en dan pas weer de 2e of 3e week van juli en dan mogen we weer beginnen.

Ik dacht ga er bewust niet zoveel mee bezig zijn nu en dacht dat dat heel moeilijk was, maar het valt mee.

Ik zit gewoon niet meer zoveel op de computer, want ik maakte me eigen helemaal gek soms, ik bleef maar dingen op zoeken op google werd er af en toe niet goed van.

maar zodra ik weer mag beginnen schrijf ik weer mee, maar mee lezen doe ik altijd, maar heb op het moment niet zoveel te melden, dus hou het alleen bij lezen.

Ik wens jullie allemaal veel succes...

Geplaatst

Hier niet zo goed, ziekenhuis geweest vanwege veel aankomen en pijn in mijn rug.. HCG waarde is laag 76.. zou veel hoger moeten zijn, wij denken dat het niet goed zit, ziekenhuis wil niet meer testen, maar gewoon 10 dagen afwachten tot aan de echo.. Wij zijn er beetje doorheen op het moment :( en hebben er een hard hoofd in dat het goed zit.. kan nooit zo'n lage waarde nadat we 10 dagen terug al een positieve test hadden... Had minsten ergens in de 500 moeten zitten...

Geplaatst

oooh Monica. Nee! Ik hoop echt zo dat het misschien toch nog goed komt. Na die nare aanloop was ik zo blij voor jullie dat het wel gelukt was. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Dikke knuffel van mij, ik denk aan je....

Geplaatst

hoi dames!

@monica nee tochh!! ook raar dat ze je HCG waarde niet nog een keer willen testen... hoop dat alles goed zit meid! mijn HCg was maar 129 bij 4 weken en 5 dagen en die was ook aan de lage kant... bij mij helaas verkeerd gegaan maar dat zegt niks he meid! hoop dat jullie beebje blijft plakken

@Taz vreselijk meid :( dikke knuff voor jou!

@mijnbaby fijn dat er een emmy is teruggeplaatst! nu lekker broeden en hopen dat hij blijft plakken meid!

@Jannet fijn dat het met de ukk allemaal goed gaat!

@hier gaat het wel weer, probeer voor mezelf beetje afstand te nemen dus als jullie me niet zoveel horen weten jullie waarom :) maar lijf wel mee lezen hoor! maar voor ons zal het wel 2 maandjes gaan duren denk voor we verder kunnen.

Geplaatst

@monica: wat rot voor je nou ik hoop dat het goed komt en dat de kleine lekker bij je blijft zitten.

@soentje: ik heb het zelfde als jou, ook pas over 2 maanden aan de beurt maar ja het is niet anders maar dat wachten duurt wel lang hoor.

Ik lees ook altijd mee en schrijf weinig,

Geplaatst

Hoi meiden,

ik had woensdag 30 mei al een positieve test, die meten vanaf 25 iu HCG waardes.. Dat zou elke 2 a 3 dagen moeten verdubbelen, dus dat ik dan nu gisteren 10 dagen later op 76 zit kan gewoon niet goed zijn, dat snapt elke leek. Ik heb het ziekenhuis gebelt, IVF afdeling was niet bereikbaar gisteren, dus heb een geanacologe gehad die me behandelde via spoed eisende hulp..en daar klopt gewoon niets van dat we ons geen zorgen hoeven te maken en we gewoon de echo 20 juni af moeten wachten, bullshit.. Ik word straks terug gebelt door de IVF verpleegkundige en vraag dan meteen een gesprek aan met de arts.. Dit is onze 4 miskraam tussen 5-6 weken. Ze hebben bij mij nooit een kijkoperatie gedaan terwijl ik al een paar keer heb aangeven dat ze het maar eens goed moeten onderzoeken, en we hebben 2 goede cryo's uit 17 bevruchtingen, dat ze dat dan maar eens uitleggen en onderzoeken... Als wij slechte embryo's maken samen, zullen ze zich daarop moeten richten, of op de innesteling.. Stel dat ik nu geen overstimulatie had gehad, en bijv 10 eitjes, dan hadden we misschien 8 bevruchtingen gehad maar geen goede embryo's.. want 2 van de 17 is echt weinig..

Hoe dan ook ben ik het nu zat, we hadden net weer een beetje hoop doordat iedereen zei dat het ook een keertje goed moest gaan.. Er klopt gewoon iets niet, en ik wil geen miskramen blijven krijgen, voordat iemand na straks 6 of 7x zegt "misschien zit er iets niet goed".. Mijn man is helemaal verslagen, die wil de hele kinderwens al laten varen, als je 4x steeds het geluk ziet wegvliegen dan heb je weinig energie om nog door te gaan... En na alle ellende met de overstimulatie en ziekenhuis in en uit, allemaal voor niets..

Sorry meiden, ben op het moment echt even totaal de kluts kwijt en zie het zomaar gebeuren dat onze droom gewoon niet uitkomt...

Geplaatst

Hey Monica,

PFFFFF ik hoop zo dat jullie kleine nog 7,5 maand blijft plakken meid, was je

zo erg gegund... Ik zou inderdaad niet met je laten sollen gewoon EISEN dat je langs wil komen

het hele ivf traject is al een hel en jij heb ook nog overstimulatie gehad.. kortom hoop dat

je vandaag of morgen langs mag komen.. want niks is erg dan in onzekerheid zitten..

Ik hoop als nog op een goeie en mooie afloop van jullie zwangerschap..

Hier gaat het nog goed, voel me me door de pregnyl heb na de punctie 3x 5000 gespoten ipv

die vieze bollen. maar pregnyl maakt mij altijd een beetje sloom en moe bah... vandaag dag 3..

kon ik maar in me buik kijken of er wat aan het gebeuren is? het was een super mooie tp,

maar dat waren mijn 4 voorgaande ook... kortom tijd zal het leren..

Geplaatst

@ mijnbaby; nee voor ons is het klaar, vind het lief van je meis, maar het kan niet goed zitten bij ons...zou een wonder moeten gebeuren dan... Ik hoop dat jouw emmy heeeel lang blijft zitten, het is en beetje een pechgroepje hier, dus ik hoop dat jou verdere ellende bespaard blijft.. Beter pregnyl dan stomme bollen, alleen kun je dan wel pas laat testen of niet? Zal eerst de pregnyl er helemaal uit moeten zijn toch?

Sterkte en heeeeel veel succes met wachten meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden