Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames!

kon het ineens niet meer laten en heb vandaag getest.... maar eigenlijk weet ik nog niet echt veel... had wel een licht streepje maar of dit nou positief is??? heb ze van de kruidvat gehaald 2 voor 5, hoorde dat die erg gevoelig zijn... het is ook nog wel erg vroeg om te testen maar het is in ieder geval nog niet negatief! morgen nog maar een testje doen denk.

@Taz fijn meid dat de punctie je is meegevallen! en 5 is een mooi aantal :) hopelijk zit er een mooie emmy tussen en nu op naar Zaterdag!

@monica vandaag weer bloedprikken?? wat een enge gedachtes zeg! hoop dat het allemaal niet erger is geworden! duim voor je!

gelukkig zitten ze er bovenop en mocht er iets niet goed gaan kunnen ze snel ingrijpen! lekker rustigaan doen

de zenuwen had ik ook weinig last van tot afgelopen maandag! dan komt het wel ineens dichtbij hihi

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

Punctie:

Vlinder-83: 15 mei

Monica32: 18 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:13 mei

Marielle26: 17 mei

Vlinder-83: 18 mei

Monica32: 21 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

s0entje: 24 mei

Vlinder-83: 30 mei

Marielle: 31 mei

Monica32: 6 juni (maar 16 dagen vind ik te lang, dus ik test eerder, normaal krijg ik 12 dagen na eisprong mijn ongi)

Geplaatst

@ all bedankt voor jullie steun! (K)

Monica: PFF heftig hoor wat je nu doormaakt, lekker rustig aan doen VEEEEL water drinken

en hoop dat je over een paar dagen beter voelt meid...

Marielle: hoe gaat het met jou? hou je het nog een beetje vol?

Soentje: ik had op dag 12 een postieve test ook die van de kruitvat 2 voor 5.

en ja een streep is een streep, die kan dus alleen maar dikker worden toch?

we gaan voor groen! suc6 nog even...

eve: hoe is het met jou? nog getest?

Taz: op naar een mooie TP!

Hier gaat vandaag de eerste puregon shot er in... ik loop zwaar achter op jullie hahah over 2 weken me TP

dan hoop ik dat er al veeeeeel groene namen zijn hiero!

Geplaatst

@mijnbaby: met mij gaat het goed, alleen de dagen beginnen nu lang te duren ik ga morgen me 2e wachtweek in en vind het zo spannend worden, maar ik moet nog even geduld hebben.

En vanavond je eerste puregon, spannend, en ja je loopt 2 weken achter maar die zijn zo voorbij en voor je het weet zit je ook op het wachtbankje, en ik hoop ook dat we veel groen mogen krijgen hier en dat jij het bankje dan groen af mag sluiten.

Geplaatst

Marielle 2e week is idd KUT... ik heb met dag 12 positief getest. de vorige verse poging was ik met dag 11 in de avond gaan menstrueren.

ik ga dit x dag 10 testen.. ik haat die ww ze duren zo lang....

suc6 meid! we gaan voor een heel groenbankje!

Geplaatst

Hoi dames,

@ Soentje: ik denk dat we je mogen feliciteren!!! Ik zelf heb op wachtdag 9 getest. Kruidvat was ook nog niet heel donker streepje maar wel een streepje maar clear blue digital gaf meteen zwanger aan, dus misschien die morgen proberen. Maar we gaan van positieve uit! Hartstikke goed~!

@ Monica: meid wat maak jij veel mee zeg. Hou je goed rustig en hoop dat het dan snel weer beter gaat. Vriendinnetje van mij is 15 weken zwanger van een 4-cellige embryo. Kortom 7 cellig is meer dan genoeg ;)

@ Eve en Veerle: hoe is met jullie? Ik hoop dat jullie weer een beetje de moed en hoop terugkrijgen, maar zal wel heel moeilijk zijn. Heel veel sterkte.

@ mijnbaby: fijn dat jij nu ook van start bent! De hekkensluiter is altijd goed teken he!

@ marielle: nog even volhouden. Ik weet dat het slopend is maar positief blijven denken!

@ allen: hier vandaag 5 weken. De tijd gaat kruipend voorbij. heb mijn eerste echo 14 juni, als ik 8 weken ben. Wou dat ik de tijd vooruit kon spoelen. Sinds gister continu vlagen van misselijkheid maar nog niet zo erg dat ik moet overgeven. Dus we kloppen het af. Ben doodsbenauws. Durf nog steeds niet blij te zijn en echt genieten doe ik dus ook niet. Ik dacht dat na testen de rust zou weder keren maar ja das niet echt zo.... De tijd tikt langzaam voorbij

Geplaatst

Hoi allemaal.

Hier is deze poging definitief voorbij, neg test vandaag en eigenlijk al sinds gisteren echt aan het menstrueren.

Mocht vandaag eindelijk stoppen met de bollen. over 2 weken hebben we een gesprek over de cryo's

Monica, hoe is het met jou? Hoop dat je naar huis mag vandaag en niet hoeft te blijven

Soentje, dat ziet er goed uit!!!

Mijn baby, ook jij mag dan eindelijk starten!!!! Heel veel succes meid!

Jannet, de eerst verschijnsellen zijn gekomen, dat is goed nieuws

Taz, hoe was het bericht uit Zwolle vandaag? 5 is op zich een mooi aantal hoor

Marielle, nog een weekje en dan weet je het! :-) 2e week is ook echt drama

Hoop dat ik niemand ben vergeten...... zal zo het lijstje aanpassen voor de statistieken

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Punctie:

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

Terugplaatsing:

Testdatum:

Eve: 23 mei

Monica32

Geplaatst

Hoi lieve meiden, ik ben helaas opgenomen voor onbepaalde tijd, krijg infuus met vocht en word steeds in de gaten gehouden, mag mijn bed niet uit. Ik reageer straks even meer op iedereen. Lieve groetjes!

Geplaatst

@jannet: ga morgen me 2e week in en het is inderdaad slopend dat wachten, maar we blijven positief...

En wat spannend binnenkort je 1e echo, ben super blij voor je...

@eve:wat erg dat het niet gelukt is en dat je negatief teste en dat je menstruatie begonnen is, ik hoop zo dat ze binnenkort een mooie cryo terug kunnen plaatsen bij je.

@monica: wat erg voor je , het zit je zo niet mee he. ik hoop dat je snel opknapt en weer naar huis mag. doe het rustig aan he.

Ik heb net me brief van het ziekenhuis gehad, van de 4 embryotjes hebben ze er 1 in kunnen vriezen, het is niet veel maar toch iets gelukkig.

Voelde me vandaag heel emotioneel, het wachten is slopend, maar ja het is niet anders, ga nog even genieten van de zon, misschien dat de tijd vandaag wat opschiet want die gaat voor me gevoel heel langzaam...

Geplaatst

Monica: in ieder geval kunnen ze je goed in de gaten houden in het ziekenhuis, maar zo had je je het toch allemaal niet voorgesteld! Heel veel sterkte!

Eve: wat ontzettend k*t voor je dat t niet gelukt is! Geef de moed niet op!

Ik werd vandaag gebeld. Er zijn 4 bevruchtingen en heb zaterdag mn terugplaatsing. Dan schuif ik aan op t wachtbankje! Ben super opgelucht dat ik in ieder geval altot zo ver ben gekomen! Ik zal t schema aanpassen.

Geplaatst

Wie wat waar:

Monica32: 1e IVF Catharina Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Punctie:

Taz: 22 mei

Terugplaatsing:

Taz: 26 mei

Testdatum:

Monica32

Taz: 9 juni

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testdatum:

Monica32

Geplaatst

Monica hoe gaat het meid?ik hoop dat je iets beter voelt... rustig aan...

Pfff ik heb 3 x geluk gehad, heb 3 x tussen de 30-35 cellen gehad, 1 keer afgeblazen omdat

mijn bloedwaarde kantje boord was..

dit keer spuit ik daarom maar 75 eh ipv 150.

Geplaatst

Hoi Dames!

@Eve meis wat kl*te zeg :( had zo gehoopt dat het als nog roze zou worden! :( sterkte en hopelijk wordt de volgende poging jou beurt!

@monica o meid toch!! vreselijk lijkt me dat zeg :( hoo pdat het snel beter gaat en je snel naar huis mag!

@marielle mooi 1 emmy ingevroren! hopelijk heb je die niet nodig en is het straks roze voor jou!

@taz super nieuws meid! op naar zaterdag spannend!

@hier vandaag nog een cleur blue test gedaan en deze gaf duidelijk aan zwanger!! 1-2

morgen het ziekenhuis bellen, maar mag wel al een vreugdesprongetje maken :happydance:

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testdatum:

Monica32

Geplaatst
Soentje: GEFELICITEEERD!!!!!!!!!!!!!!! VAN HARTE. Ben zo blij. Nu op naar de echo's!

Gefeliciteerd meid, geniet ervan! Is je onwijs gegund!

Geplaatst

sOentje wat goed meid, gefeliciteerd! Ben echt heel blij voor je. Taz wat mooi 4 bevruchtingen!

Marielle fijn dat je toch een cryo hebt!

Hier gaat t niet zo lekker.. Hele nacht wakker gelegen, ik kreeg pijn en druk op mijn maag en longen en achterop hoog in mijn rug. Midden in de nacht fotos gemaakt en bloed moeten prikken uit de hooffslagader, niet echt prettig. Plus dat ik me mega rot voel over de fotos, is natuurlijk nietgoed voor onze emmy.. Had gister ook koorts, nu is het weer afgezakt. nog allemaal onduidelijk hoe lang ik moet blijven, waarschijnlijk zowiezo tot aan een mogelijke menstruatie, dan verdwijnen de klachten binnen paar dagen. Als ik zwanger word van onze emmy dan kan t langer duren. Tot nu toe krijg ik heeeel veel vocht via infuus omdat het vocht uit mijn bloed word gehaald door mijn lichaam en in de buikholte loopt. Mijn bloed word daardoor te dik en daarvoor het rxtra vocht en trombose spuiten. Dacht ik dat ik van de spuiten af was, word nu nog veel meer geprikt.. Hoop echt dat alles goedkomt en ik snel naar mijn man en dochter mag.. En dat de emmy ondanks alles toch bl ij ft zitten.

Andere dames: kost me een half uur om te typen dus ben kapot, maar ik wens jullie t beste! Knuff

Geplaatst

@soentje:Gefeliciteerd, ben zo blij voor je, geniet ervan.

@mijnbaby: hoe is het met jou, hoe gaat het spuiten?

@monica: hoe is het met jou, ik hoop beter...

@vlinder: hoe is het met jou, hou het nog een beetje uit in deze wachtweken...

Ik ga vandaag me 2e week in, de eerste week is het goed gegaan maar sinds gister heb ik af en toe de zenuwen en huilbuien, testdrang wat ik nu echt niet moet doen en ook niet ga doen, gister had ik het gevoel dat ik ongesteld moest worden nu niet meer, het is echt slopend dat wachten, ik hoop zo dat mijn naam ook groen word en van iedereen hier.

Ik blijf duimen voor iedereen en voor mezelf.....

Geplaatst

@monica: wat rot voor je, het is niet niks zo wat je nu door moet maken, ik hoop dat je snel beter word en dat je snel naar je man en dochter mag, beterschap.

Geplaatst

hoi Dames,

@Jannet Dankjewell meid!! heb vanochtend zhuis gebeld en heb 14 juni 1e echo... spannendd!!

wneer heb jij nu 1e echoo?? en hoe voel je je voor de rest?

@mijnbaby dankjeee! hopelijk is het binnekort ook groen voor jou!! duim voor je!

@monica jij ook bedankt meid! vind het zo rot voor je :( hoop echt dat je snel beter wordt en opknapt! gelukkig is je koorts alweer afgezakt en ben je wel in goede handen :) duim voor je dat je weer lekker snel naar huis kan naar je mannetje en dochtertjee dikke knuff voor jou!

@marielle dankjewel meid! ik had ook precies hetzelfde de 1e week was er vrij weinig aan de hand maar de 2e week had ik heel erg stemmingswisselingen, ene moment dacht ik dat alles goed kwam... andere moment liet ik de tranen maar gaan want dan zag ik het allemaal niet zitten en zou het toch wel niet lukken! maar zo zie je maar, toch positief :) dus hoop natuurlijk dat hij bij jou ook positief zal uitkomen! duim voor je meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden