Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

Punctie:

Vlinder-83: 15 mei

Monica32: 18 mei

Taz: 22 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:13 mei

Marielle26: 17 mei

Vlinder-83: 18 mei

Monica32: 21 mei

Taz: 26 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

Eve: 23 mei

s0entje: 24 mei

Vlinder-83: 30 mei

Marielle: 31 mei

Monica32

Taz: 9 juni

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oooo Marielle wat vervelend meid echt heeeel erg vind ik het voor je het is iedereen zo gegund sterkte meis geniet van je dochter en het lekker weer volgende keer hopelijk beter dan dikke knuffel en kus...

Ik heb door hitte en nachtmeries niet echt kunne slapen en heb de hele nacht over negetieve testjes gedroomd en dat ik ongesteld werd ik kon het gewoon niet laten weet dat het te vroeg is maar heb toch een lichte lijn hij is er gewoon duidelijk nou weet ik niet of ik er goed aan heb gedaan zit op wd 9 mocht pas met 12 testen pff ik ben stiekem wel blij en tril helemaal pfff wat denken jullie...

Geplaatst

@vlinder: een streep is een streep, dus ik denk dat ik je voorzichtig mag feliciteren, ben super blij voor je ik gun het ook iedereen zo.

En ga deze week veel,leuke dingen doen met mijn dochter, nu ben ik weer een beetje me eigen, even zonder hormonen en ivf in me hoofd, mijn dochter is daardoor niet echt veel aandacht tekort gekomen, alleen de dagen na de punctie heb ik niks gekunnen omdat alles pijn deed, en was af en toe veel moe, nu ga ik al mijn energie deze week goed benutten, ga lekker met haar zwemmen en nog een dagje naar de stad, mezelf en me dochter verwennen met nieuwe kleren en schoenen, en donderdag moet ik naar het ziekenhuis en dan even over over hebben wat we nu gaan doen, en dan laat ik het jullie gelijk weten,en ik blijf voor iedereen duimen....

Geplaatst

Hoi meiden

Marielle: wat jammer meid, maar een hele goed instelling! Ga lekker met je kleine meid leuke dingen doen en met nieuwe energie straks een volgende ronde in! Sterkte meid!

Vlinder: ik hoop.zo voor je dat je niet te vroeg getest hebt meis! Hoeveel pregnyl had je gespoten voor de punctie? Dat geeft ook lang een positieve test, ze zeggen niet voor niets dat je minstens 12 dgn moet wachten, maar ik hoop zo voor je dat het een klein wondertje is, over 2 dgn nog een keer testen, morgen heeft geen zin. Hcg verdubbelt elke 2 a 3 dgn. Succes meid, ik duim voor je!

Hoe is t met de rest? Hier nog steeds in t ziekenhuis...

Liefs

Geplaatst

Marielle, wat ontzettend verdrietig!!! Wat knap dat je zon positieve instelling hebt! Geniet van je dochter en heel veel succes donderdag!

Vlinder, hoop dat je niet te vroeg getest hebt! Zou echt fantastisch zijn, wanneer ga je weer testen?? SPANNEND!!!!

monica, wat rot dat je nog steeds in het ziekenhuis ligt, gaat het al wat beter met je????

@hier, heb weinig te melden, voel me nog steeds verdrietig. 7 juni gesprek en dan zullen we het wel zien...

Geplaatst

@eve: bedankt voor je lieve woorden, en wat rot dat je nog zo verdrietig bent, ik heb dat nu ook nog, maar dit was mijn eerste ivf poging, voor jou was het je 3e poging,daarom vind het zo erg voor je, je had het nu wel voort verdiend vind ik.

@Monica: hoe is het met jou? hoop je snel wat opknapt en snel naar huis mag..

@Vlinder: hoe voel je je?wanneer ga je nog een keer testen?

Geplaatst

Hallo Meiden,

Mij hebben ze in het ziekenhuis verteld dat de pregnyl ongeveer een week blijft zitten ik heb op wachtdag 11 na de pregnyl een testje gedaan om te kijken of alles weg was en had een negetieve test dus van de pregnyl is het in iedergeval niet heb vanochtend het ziekenhuis gebeld en daar heb ik ook een bevestiging gekregen dat het onmogelijk is na negatieve test weer positief te testen door de pregnyl en de bolletjes hebben ook geen efect op de test ze hebben me voorzichtig gefeliciteerd maar ik moest er wel rekening mee houden dat het nog mis kan gaan omdat het 3 dagen te vroeg was woensdag mag ik weer testen en als het dan weer positief is mag ik ervan uitgaan dat ik zwanger ben ik voel eigenlijk wel dat het goed zit blijf natuurlijk wel door duimen

Monica hoe is het met jou meid al wat beter is het nog niet bekend wanneer je naar huis mag

Marielle en Eve hoe gaat het met jullie, ik ga woensdag dus weer testen het is zeker vreselijk spannend en hou me hart vast

En alle andere dames al paar dagen niks van jullie gehoord hoe gaat het met jullie..

Fijne Avond allemaal..

Geplaatst

Marielle en eve: hoe gaat t nu met jullie? Erg verdrietig nog?

Monica: hou je t nog vol in het ziekenhuis?

Ikzelf zit op de 3 e dag na tp, maar voel echt helemaal niets. Denk steeds dat dat een slecht teken is, van de andere dames die zwanger zijn las ik dat ze veel last van kramjes hadden. Heb ik dus niet. Deze wachtweken zijn dus echt verschrikkelijk, nu al! Moet nog zo lang!

Geplaatst

Hoi allen,

@ Eve, Marielle, Veerle: ik hoop dat jullie komende periode veel troost vinden bij je man en weer op kunnen laden voor een nieuwe poging. Vind echt verschrikkelijk voor jullie.

@ Monica: Hoe is met jou? Al uit ziekenhuis? Sjonge jonge wat moet jij veel doorstaan zeg.

@Vlinder: VAN HARTE!!!! Hartstikke mooi dat het raak is.

@ Taz: krampen zeggen niks, ieder lichaam is anders. Maar ik begrijp je onzekerheid heel goed. Je gaat je situatie vergelijken met anderen en dat doe ik ook altijd. Ik ben nu namelijk bijna 6 weken zwanger. Mijn moeder en zus hangen vanaf week 5 al boven de toiletpot. Ik helemaal niet. Ben heel af en toe een beetje misselijk (maar volgens mij wil ik dat graag voelen) en daarom ben ik ook zeer bang dat toch niet goed is. Want ja men redeneert des te misselijker des te meer kans dat goed gaat (dat heeft iemand tegen mij gezegd en krijg ik maar niet uit mijn hoofd). Mijn dokter legde me haarfijn uit dat bij ieder mens anders is en dat niks uitmaakt of je wel of niet misselijk bent. Toch zou ik voor mijn gevoelsrust liever kotsmisselijk zijn....

@mijnbaby: hoe vergaat het spuiten zetten?

@soentje: hoe is met jou?

Geplaatst

@taz: hier gaat het wel, donderdag moet ik naar het ziekenhuis en daar horen we hoe nu verder, maar denk dat het augustus gaat worden het ziekenhuis en lab gaat dicht in de maand juli, maar ik laat jullie donderdag nog wel wat weten. veel succes nog in je wachtweken...

@jannet:Ik heb veel troost aan mijn man en aan mijn dochter, en het gaat nu redelijk goed met mij, we geven niet op en blijven door gaan, spannend binnekort je echo.

@monica: hoe is het met jou meid? ik hoop al een stuk beter!

@vlinder:je bent gewoon zwanger en ben super blij voor je, echt waar. Geniet ervan....

@eve: hoe gaat het nu met je? dat het maar snel 7 juni is dan weet jij ook weer wat meer over hoe nu verder...

@soentje: hoe gaat het met je? heb je al zwangerschapsklwaaltjes?

Hier gaat alles rustig, het is heel erg dat het mis is gegaan maar het is zo en doe er niks aan, ik moet donderdag naar het ziekenhuis over hoe nu verder, word waarschijnlijk augustus dat we verder kunnen, het ziekenhuis en lab sluit de maandd juli en ik moet de maand juni een maand rust houden, maar komt goed ik hou jullie op de hoogte.....

Geplaatst

Vlinder: JEEEEEEEEEEEEEEEJ gefeliciteerd meis! geniet ervan!

Hier morgen mijn eerste FM voel helemaal niks, ik spuit heel weinig medicatie,

omdat ik de voorgaande pogingen te veel eitjes aanmaakte.. vind het dus wel

weer heel spannend..

Geplaatst

Hoi dames!

ben er even een paar dagen niet geweest... en voel me aardig klote vandaag :( ik had toevallig nog een predictor test liggen en dacht ach waarom ook niet...

en deze was dus ineens negatief! :( snap er niks meer van... 3 testen 2 kruidvat 1 CB die positief aangeven en nu ineens negatief... ben gelijk naar de dokter gegaan om bloed te laten prikken en morgen de uitslag.. heb geen bloedverlies of iets in die richting dus vind het zooo raar! heb we lvaker gehoord dat predictor niet helemaal te vertrouwen is, en heb nog een CB test liggen... twijfel of ik die straks moet doen of maar moet afwachten :(

sorry even ego ik lees vanavond alle berichtjess kussieee

Geplaatst

Hoi Soentje,

Ik heb de predictor test op wachtdag 10 gedaan. Deze was toen bij mij ook heel licht terwijl de CB testen + KV testen zeer duidelijk positief waren. Kortom: predictor testen vinden we dus helemaal niks haha. Zou gewoon die test van CB nogmaals doen en je daar aan vasthouden.

Mijn baby: succes morgen!!!

Geplaatst

Mijn baby: succes morgen! Ik voelde ook niets bij mn 1 e , maar er zaten er uiteindelijk 5 goeie.

Vlinder: gefeliciteerd, helemaal super!! Daar doen we t uiteindelijk voor he!

Soentje: god wat een stress ineens weer! Denk je dat je er bent en krijg je dit! Hopelijk ligt t gewoon aan die stomme test! Sterkte met wachten tot morgen!

Geplaatst

@Jannet heb net toch de CB test gedaan en deze was wel positief :zwanger 1-2 weken... pff voelt als een opluchting maar ben erg geschrokken! en vriendlief ook... die was niet zo blij met me zeg maar :$ hoop alleen niet dat dit een teken is van een vmk of iets... morgen bloedtest maar afwachten.. kan nu in ieder geval wel uit eigen ervaring zeggen dat predictor niet te vertrouwen is! hoe is het bij jou verder? ik voel tot op vandaag nog geen klachten en had ook liever gehad dat ik 'lekker' kotsmisselijk had geweest... dan had je tenminste het gevoel alsof je zwanger ben.

@Marielle wat vreselijk meid :( maar ben blij dat je zo positief bent! volgende ronde is voor jou meid!

@Vlinder gefeliciteerd meid !! ben super blij voor je

@Taz maak je niet druk meis... ik voel tot op de dag van vandaag nog steeds niks! de 1 voelt al heel snel wat en de ander pas later probeer je niet teveel druk te maken ( al weet ik hoe moeilijk dat soms is! )

@mijn baby succes morgen meid!!

@monica hoe is het nu in het zhuis ? hopelijk gaat het al wat beter met je!

Geplaatst

@Taz indd... me hart stond echt ook evn stil... maar de test daarna van CB gaf gewoon weer positief aan :S heel raar maar denk dat de predictor testen gewoon niet te vertrouwen zijn... hoop ik tenminste hihi morgen maar even afwachten maar heb er nu gelukkig stuk beter gevoel bij :)

Geplaatst

Goede morgen meiden,

ik ben weer thuis, op heel erg aandringen, want ze wilden me niet laten gaan omdat ik nog koorts had.. maar ik was gistermorgen 2 kilo afgevallen met de dag ervoor, dus ik heb een hoop vocht wat in mijn buikholte was gelopen uitgeplast, en mijn bloed was okay.. Ben nog niet beter, want moet een week plat en als ik weer klachten krijg moet ik meteen bellen..

Ik weet ook al een aantal dagen dat ik niet zwanger ben, heb totaal geen symptomen, en heb die echt overduidelijk als ik zwamger ben vanaf dat het innesteld.. Zit nu op WD 9.. Ik verwacht mijn menstruatie binnen een paar dagen.. Misschien maar beter ook, anders zou ik hoogst waarschijnlijk weer in het ziekenhuis terrecht komen, nu kan ik eerst een maand herstellen..

Mijn man wil ook geen 2e IVF behandeling meer...mijn dochtertje is de hele week overstuur geweest en heeft me brieven geschreven dat ze zo geen broertje of zusje wil die haar mama zoveel ellende laat doorstaan... ik wil ook niet dat ze een wrok krijgt tegenover een baby die er nog niet eens is... We moeten afwachten hoeveel cryos er zijn, zodra ik ga menstrueren moet ik het ziekenhuis bellen.. Omdat een 7-cellige de beste was is waarschijnlijk de kwaliteit van de andere 16 embryos niet echt top..ik hoop dat er in ieder geval 2 overblijven, dan willen we met het ziekenhuis overleggen om er 2 terug te plaatsen..

sOentje: hoe is het met je zwangerschap?? meestal zijn de goedkope kruidvat testen de beste hoor!! Die geven het het snelste aan, ik heb een keer dure testen gehad die 2x positief aangaven en ik was helemaal niet zwanger.. Geniet ervan en doe geen testen meer, laat het ziekenhuis dan testen als je twijfelt en op naar de eerste echo!!!

Vlinder: meid ik ben zo blij voor je, geniet ervan en hopelijk krijg je binnekort een hele mooie echo en dan word het allemaal heel erg ECHT :) dikke knuf!!

Marielle: gelukkig ben ik net zo positief als jij, het is pech gehad maar de volgende keer beter meid, ook wij hebben uiteindelijk ons 2e wondertje in onze buik.. Komt uiteindelijk allemaal goed, even een maand bijkomen en genieten van ons gezin, inderdaad zonder de stress van hormonen enzz :)

Mijnbaby: succes vandaag, ben benieuwd hoe het nu is met het aantal eitjes, maar inderdaa liever niet teveel meer!! Je hebt zeker weten geluk gehad dat je met zoveel eitjes geen overstimualtie gehad hebt, is echt geen pretje!!

Taz: het wil niet altijd zeggen dat je wat voelt, sommige vrouwen voelen helemaal niets, pas na een paar maanden, dus don't worry...als je niet eerder zwanger bent geweest kun je het niet vergelijken..ik heb het alle keren gevoelt vanaf de innesteling.. omdat ik altijd verkouden ben, mijn neus gaat alleen maar open als ik zwanger ben...ik lust dan ook geen koffie meer en mijn haren worden heel erg droog en mijn huid heel mooi.. dat is nog altijd zo geweest.. en nu niet..

@ Jannet: hoe voel je je meid?? Spannend allemaal he!!

@ Veerle en Eve: jullie zijn niet alleen, maar 30% heeft geluk, en eens horen wij daar ook bij... Eve ik hoop zo voor je dat de cryo's sterke emmy's zijn die jullie gelukkig gaan maken!!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testdatum:

Vlinder-83:30 mei

Monica32

Geplaatst

Ik heb net een testje gedaan (die had ik toch nog liggen) en die is licht positief...zou dat nog kunnen van de pregnyl? Ik zit nu op WD 9 en heb dus 14 dagen terug de pregnyl gezet.. Voel me helemaal niet zwanger, wel ziek, maar dat is van de overstimulatie...

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testdatum:

Vlinder-83:30 mei

Monica32 : 4 juni

Geplaatst

Ik heb dit van internet af net, dus ik test over 2 dagen nog een keertje als ik mijn menstruatie nog niet heb...

• Als je 5000 IE spuit zit de Pregnyl max. 10 dagen in je lichaam.
  • Als je 10.000 IE spuit zit de Pregnyl max. 14 dagen in je lichaam.

Meestal schrijft een arts 5000 IE voor bij een eisprong bij IUI of OI (ovulatie inductie). Bij IVF wordt veelal 10.000 IE voorgeschreven, omdat er meerdere eitjes moeten springen.

Feit is: 5000 Ie blijft max. 10 dagen in het lichaam en 10.000 IE max. 14 dagen (kan er ook eerder uit zijn, maar dit moet je echt aanhouden).

Geplaatst

Goede Morgen Dames

Ik heb me zelf meteen groen gekleurd wat een fijn gevoel ik ben zo gelukkig ow dit gevoel gun ik iedereen zo erg vind het ook echt rot dat het niet bij iedereen in 1 keer raak mag zijn. Heel erg bedankt voor de lieve worden en de dames op de wachtbank ik hoop dat jullie ook zo snel mogelijk een groene tintje krijgen

@Monica, meid wat fijn dat je thuis bent en ik hoop dat het alleen maar beter mag gaan en wat betreft je symptomen dat zegt echt helemaal niks ook al ben je eerder zwanger geweest bij de ene zwangerschap voel je alles meteen en de andere helemaal niks ik dacht echt dat het bij mij ook mislukt was vooral omdat ie bij mij 5 celig was en ik voelde de laatste dagen echt helemaal niks meer nu trouwens ook niet zelfs me (.)(.) zijn weer heel gewoon... heel veel sterkte en succes meid ik duim voor je

@all heel erg bedankt voor de felicitaties ik ben helemaal overspoeld door emoties ga nu ff genieten van het idee een hele fijne dag dames

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden