Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen dames! Ik ben echt nerveus en ik mag pas om 15 u!

Alles goed met jullie?

Niki waarom geen leeftijd, moeten we nu het forum afspeuren naar hints ;-)

Saba, idd goed naar je lichaam luisteren, dat is het belangrijkste nu!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sorpresa, herkenbaar meid! Killing he? Sterkte!

Ik ben behoorlijk beroerd. Super misselijk, ook mijn borsten doen opeens weer erg pijn en zo vreselijk moe. Maar ik ga er vanuit dat dit nog altijd goede tekens zijn. Lastige is dat ik al drie maanden thuis ben met een burn out en gisteren een heftige sessie bij mijn psycholoog had. Dus nu weer veel rust nemen, maar voel me soms zo nutteloos....

Nou, vandaag even de site goed in de gaten houden voor jou Sorpresa en Saba, ook nog "maar" 2 nachtjes!

Geplaatst

sorpresa heel veel s6 vandaag.

ik heb vanmorgen het wkz gebeld en mag daar 14 mei al heen. eerst 11 mei de laatste echo bij de ivf/icsi poli.

heel langzaam begint het toch wel goed door te dringen dat we weer een belangrijk punt hebben bereikt. een kloppend hartje. dames ik gun het jullie ook heel erg. ik ben idd ook moe misselijk en heb hele zere borsten maar mij hoor je niet klagen hahaha ben er veel te blij mee. de vorige keer hadden we al wat kleine dingetjes gekocht maar dat durf ik nu nog niet aan.over 4 weken kunnen we beginnen met shoppen en we hebben dan nog een half jaar dus tijd zat hahaha

Geplaatst

Wij hebben net twee kloppende hartjes gezien... Zit nog in de auto, ben helemaal van slag! Eentje is wat klein dus over twee weken weer echo op 16 mei :-)

Geplaatst

Sorpresa, wauw!!!! Eerste mooie stap gezet. Nog wel even spannend, maar jeetje als alles goed gaat worden het er twee!!!! Top meid, van harte en dat met relatief weinig klachten. Zo zie je maar hoe verschillend het kan zijn.

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

niki - 3de kindje - spontaan zwanger

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April(1 kloppend hartje) -

clau75 - 1 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 11 Mei -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo)(2 kloppende hartjes) - 16 Mei -

saba26 - 4 Mei (eerste echo) -

Belladonna - 16 April (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 7 Mei echo -

niki - 9 Mei -

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 19-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

niki - 30-12-2012

Wauwwwww 2 kloppende hartjes, gefeliciteerd sorpresa, echt onwijs gaaf!!!!

Hier nog 2 dgn spannendddd

Niki had jij al een echo gehad????

Terry wanneer was jou volgende echo??

Liefs saba

Geplaatst

Zo ik ben thuis, en weer een beetje tot rust gekomen. Wat onwerkelijk zeg! Ze deed de probe erin en het eerste wat ze zei is kijk een hartje! Toen had ze nog niet eens gezocht. Dus wij ons vergapen aan dat kindje toen ze even naar de eierstokken wilde kijken en ze nog een kindje tegen kwam. Zo bizar! Nog een hartje. Mijn vriend heeft het gefilmd dus dat filmpje ga ik zo maar even honderd keer kijken.

De gyn zei dat na de 6-7w echo de kans 90% is dat het goed blijft gaan, dus dat is alweer een optimistisch vooruitzicht!

Saba, jij bent de volgende, zo spannend! Dat wordt ook uren tellen bij jullie. Ik duim alvast voor ons allemaal en vanaf vandaag dus dubbel voor mezelf ;-)

Oh ja heb me meteen opgegeven voor MvM natuurlijk!

Geplaatst

Sopresa, jes twee hartjes bijzonder hoor! Hoeveel verschil zat er dan tussen de twee ukkie's ?

Saba, ik duim voor jouw hou nog even vol!

Ik heb 22 mei weer een echo. Volgende week een week vakantie heerlijk!

Geplaatst

De ene lag een beetje raar ervoor dus die kon ze niet goed meten. Leek wat kleiner maar kan ook aan de ligging liggen. De andere was 5,8 mm

Geplaatst

Wow Surpresa, Wat een verrassing! Dat zal gezellig worden, meteen twee kindjes. Hihi.

Mijn leeftijd... hmmm.... is zeker op de site te vinden, maar ik vind het ook niet zo belangrijk eigenlijk. We hebben het bij ons altijd over de kalenderleeftijd en de gevoelsleeftijd... :-) Nou als je de gevoelsleeftijd wilt weten, die is 35! X

Ik heb al wel een echo gehad, maar die was bij 4 weken en 2 dagen en toen was er nog niets te zien. 9 mei hopelijk wel. En hopelijk ook een hartje. Heel spannend!

Succes Saba vrijdag, hou vol, het is bijna zo ver!! Liefs, niki

Geplaatst

Nog 1 nachtje slapen Saba! Hoe laat mag je?

Ik heb amper geslapen vannacht. Zoveel dingen kwamen in me op, echt hele rare dingen zoals dat een tweelingwagen heel breed is en dat je daarmee niet bij ons in de Blokker kunt lopen, en dat ik t zielig vind als de kindjes bij geboorte ieder een eigen couveuse zouden krijgen... Nou ja niet erg essentiële dingen dus!

Anyway fijne dag ladies!

Geplaatst

HahahaSorpresa, kan me voorstellen hoor! Er komt al zoveel op ons af met een prille, mooie zwangerschap en zeker als je hoort dat het er 2 zijn, 2 maal zoveel zorgen maar ook 2 maal zoveel geluk! Dat heeft helemaal wel even tijd nodig om te laten bezinken.

Saba, nog 1 nachtje. Mijn duimen draaien.

Terry, hoe voel jij je?

Nikki, was er een reden dat je zo vroeg een echo kreeg?

Zelf nog 4 nachtjes slapen en dan hebben we onze tweede echo. Kan niet wachten! De misselijkheid neemt hier trouwens nog altijd toe, zeker warm eten is vreselijk. 's Avonds echt nauwelijks in staat iets te doen. Maar ik heb het er ook graag voor over hoor! Vind het best lastig. Acht jaar lang hoop je op een zwangerschap en dan ben je zwanger en dan ga je "klagen". Maar ja 24 uur per dag misselijk zijn is best pittig. Nog 2 weken en dan ben ik 12 weken zwanger. Hopelijk dan minder misselijk en nog veel belangrijker de toch wel de magische "veilige" grens.

Geplaatst

Belladonna, heerlijk dat je al bijna 12 weken op weg bent, en klagen mag hoor doe ik ook!

Saba, ik duim voor je!

Sorpressa, ik snap dat je alles even een plekje moet geven hopelijk slaap je vanacht beter

Nikki wel fijn dat je al een echo hebt gehad nu afwachten

Hier erg veel last van misselijkheid. Het is echt op het randje. Hoop dat het niet erger wordt. Maar goed het is voor een ed doel

Dikke knuffel voor jullie allemaal terry

Geplaatst

saba heel veel s6 vandaag ook ik hou de site vandaag goed in de gaten. ik hoop voor jou op net zo een mooi knipperlichtje.sorpresa al een beetje van de schrik bekomen?

hier nu bijna 8 weken yes. 11 mei een echo en 14 mei naar de gyn.

Geplaatst

Haai Clau, nog niet helemaal! Ze hadden er twee terug gezet dus we wisten dat de kans erin zat... Maar na zes jaar zonder ooit een positieve test is het toch wel bizar! We blijven ook onze reserves houden want we zitten natuurlijk pas op 6,5 wk. Ik begin wel steeds meer te beseffen dat we dus kindje(s) krijgen. Dat besef komt langzaam, net als het besef dat het er goed twee kunnen blijven. Het is nog steeds heel onwerkelijk gewoon maar dat zullen jullie allemaal wel herkennen. Ik kan nu al niet wachten tot de volgende echo in elk geval!

Geplaatst

Thx meiden,mijn dag is aangebroken, beetje nerveus,ma ja gezonde spanning laat ik maar zeggen,ik mag pas vanmiddag om 15:15

Pfffff dat duurt nog even. Gelukkig voel ik me niet zo ziek als afgelopen dinsdag en woensdag. Wat een opluchting,hopelijk blijft het zo.

Had dit weekend eigenlijk moeten werken,denk dat ik het weekend ook nog maar thuis blijf en dinsdag weer aan het werk ga.

Liefs saba

Geplaatst

Een cracker en een kop thee eten/drinken voordat je opstaat hielp mij altijd goed, of brosse eierkoeken van Bolletje ;-)

Elk uur iets kleins eten werkt ook goed! Sterkte met je kwaaltjes, maar jullie krijgen er iets moois voor terug want het is geweldig om moeder te mogen zijn!!

Saba, ik denk aan je!!

Geplaatst

Dag allemaal,

Ik kom me er ook even in mengen :-)

Ben al wel een tijdje lid van dit forum, maar weinig geschreven.

Ik ben 38 jaar en ik heb uit een eerder huwelijk een dochter van 10 (van haar was ik echt direct zwanger).

Ik ben weer hertrouwd en in augustus 2009 besloten we ervoor te gaan. Toen dit niet zo makkelijk bleek te gaan zijn we in de malle molen terecht gekomen en met een niet doorgankelijke eileider, baarmoederslijmvlies wat het zaad van manlief meteen elimineerde en iets verminderd zaadkwaliteit hebben we 5 keer een IUI gedaan (zonder hormonen). Daarna besloten om in ieder geval 1 keer een IVFpoging te gaan doen (gezien onze leeftijd). Dit was in januari. Het was erg heftig, OHS dreigde en ik had er echt heel veel last van. Wel 4 top-embryootjes. 3 in de vriezer en eentje teruggeplaatst. Helaas werd dit niets dus in maart gingen we voor de cryo-terugplaatsing. Dit embrootje werd door ons liefkozend Ons IJsbeertje genoemd. Ze hadden er overigens 2 ontdooid, maar 1 was niet goed meer. Ons Ijsbeertje vindt het bij mij ook wel behaaglijk en is lekker blijven zitten. inmiddels ben ik 9 weken en 6 dagen zwanger, uitgerekend op 2 december.

23 april hebben we een mooi fanatiek kloppend hartje mogen aanschouwen, geweldig om dit weer te zien.

Aangezien mijn dochter via de KS ter wereld is gekomen heb ik een medische indicatie en zal onder controle blijven in het ziekenhuis en daar ook bevallen. Dit vind ik helemaal niet erg en eigenlijk is het ook best wel praktisch, aangezien mijn man in dat ziekenhuis werkt ;-)

volgende week donderdag, 10 mei, hebben we de intake met de klinisch verloskundige, ben wel benieuwd of we dan ook weer een echo krijgen, maar dat zal vast niet.

Wel zullen we de combinatietest gaan doen. Mocht er iets niet goed zijn dan is weghalen absoluut geen optie, maar het idee dat ik er dan al wat aan kan wennen tijdens de zwangerschap, vind ik wel een prettige gedachte.

Afgelopen woensdag iemand over de vloer gehad van moeders voor moeders, dus ik ben al weer lekker ijverig in een kannetje aan het plassen :-)

Qua kwaaltjes ben ik heeeeeeeeeeel erg moe, misselijk de hele dag door, maar dit lijkt al wat af te nemen. Mijn borsten lijken een kilo zwaarder en zijn pijnlijk, mijn darmen zijn van slag, oftewel ik ben gewoon lekker zwanger :-)

Nou ik zal eens lezen wat er allemaal al geschreven is en mijn handtekening aanpassen ;-)

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

niki - 3de kindje - spontaan zwanger

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April(1 kloppend hartje) -

clau75 - 1 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 11 Mei -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo)(2 kloppende hartjes) - 16 Mei -

saba26 - 4 Mei (eerste echo) -

Belladonna - 16 April (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 7 Mei echo -

niki - 9 Mei -

Zipa- 23 april (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 10 mei intake (echo?)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 19-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

niki - 30-12-2012

Meteen even het lijstje aangepast ;-)

Voor het eerste dat ik de uitgerekende datum zo opschrijf. Als dit toch ook de uiteindelijke geboortedatum gaat worden, ga ik me nog vaak "ver-typen" ben ik bang :-)

Ik las overigens over de angelsound. Ik heb hem ook te leen gekregen van iemand. Natuurlijk tegen beter weten in al geprobeerd haha...... Toch nog 2 weekjes wachten dan maar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden