Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Clau, gefeliciteerd!!!! Wat zal het spannend voor je gweest zijn en wat een geluk en opluchting dan. Gefeliciteerd!!!

Hier gaat het wel. Ben rustig. Ik probeer erin te geloven dat het goed is en blijft... En lief te zijn voor mezelf en mijn buikie. Dit is ws de laatste keer dat ik zwanger ben in mijn leven en er zit toch n kleintje in mijn buik. Dat blijft bijzonder, hoe het ook gaat lopen. Zal natuurlijk wel anders zijn als het woensdag mis is... Maar nu gaat het wel... Buikie voelt ook rustig, beetje weeïg maar dat kan ook vd groei zijn, dus wie weet... fijne moederdag iig ladies want mama zijn we inmiddels allemaal. X!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Clau, ja leuk is dat hè. Mijn dochter is 10 en is er ook helemaal bij betrokken. Zij is ook met de ks geboren, maar vanwege stuitligging.

Morgen is het lekker uitslapen, dan dochterlief bij haar vader ophalen en met haar naar korfbal. Zondag moederdag, dus dan laat ik me heerlijk verwennen ;-)

Sorpresa, die vermoeidheid vind ik toch ook verrekte vervelend, belemmerd me enorm.

Jeetje dat stuk wat je plaatst...... Je zal verdorie maar 41 zijn en zooooo graag (nog) een kindje willen....

Zo, ik heb weekend, lekker met de beentjes op de bank, zak chips erbij...... Heb wel de pieper mee voor de bereikbaarheidsdienst, maar heb iedereen op het hart gedrukt dat ze heerlijk kunnen gaan slapen ;-)

Geplaatst

Clau en zipa, fijn weer een goede echo!!!! Altijd spannend weer!!! Ik kan ook niet wachten, 2 weken nog pfffff ma ja na zo'n een eerste goede echo kan het gewoon niet anders.... :)

Belladonna, oke dat is de combinatietest kan je toch weer even spieken en heb je zekerheid, heb vandaag van me collega gehoord (zei scheelt 1 week en 6 dgn met mij,en ook zwanger via icsi) hoe bijzonder dat het bijna 200 euro kost???? Ik zal even kijken hoe we de 2 topics dan bijelkaar krijgen, dacht dat jheroen dat ook kon,ze echt bijelkaar voegen.... ? Ik zit vaak achter de ipad, is makkelijker haha

Niki, duimen!!!!!! Woensdag is het zo weer!!!!

SOrpresa, ik heb ook geen klachten meer!!?? Ma ja wel fijn opzich, en die moeheid die wordt ind. wel erger,ma ja als dat het enige is;) ging net na het een een 'tukkie, doen, wordt ik 3u later wakker haha, lkkr hoor!!!!!

Nou hier al een tijdje niet meer geweest, hopelijk heb ik niemand gemist anders sorry. Heb het druk met werk en slapen, voel me goed gelukkig,en wordt elke dag steeds een stukje echter,op naar de 25e en met weer een mooie echo:) voor iedereen natuurlijk.

Denk wel dat het lijstje weer aangepast moet worden.... ?

Liefs saba

Geplaatst

Saba, de prijs van de combinatietest kun je opvragen bij de gyn. Voor ons wordt het inderdaad iets van 200 euro als we het doen maar dat is dan wel voor 2 kindjes. Als je boven de 36 bent krijg je het doorgaans vergoed. Maar ja, 27 is geen 36... Aan de andere kant, 200 euro zou je niet moeten belemmeren als de test belangrijk voor je is. Een kindje kost wel meer dan dat haha :-)

En ja een tukkie van 3 uur is wel lekker! Maar niet als je daarmee je eigen planning in de war schopt hahaha.

Zipa, echt ik weet wat je bedoelt. Ik werk normaal 9 uur per dag maar na 6 uur vallen de luiken dicht... Gelukkig heb ik veel verlofuren gespaard! Maak ik nu lekker gedeeltelijk op ;-)

En ja ik vond het wel weer typisch en illustratief voor het 'imago' van vruchtbaarheidsbehandelingen. Een onvervulde kinderwens is een luxeprobleem en een behandeling hoeft alleen voor de elite beschikbaar te zijn. Ik begrijp niet dat een verzekeraar zo kort door de bocht kan zijn. Een verzekeraar kan niet inschatten wat de kans op succes is bij een IVF of ICSI poging. Alleen een arts kan dat.

Adem in....adem uit... ik kan er zo slecht tegen!

Maar ik ben weer Zenn.... ga zo mn bedje eens opzoeken!

Geplaatst

Nee inderdaad, wat is 200 euro op een kinderleven, en kan het ook wel betalen, maar zit me af te vragen heeft het nut.... Ben 27 dan is het risico toch ook een stuk lager, ach ga er gewoon nog even over nadenken........

Nou die is niet verstoord hoor, ga straks gerust weer lekker verder slapen :)

Truste allemaal.....

Geplaatst

Saba, dat heb ik ook. Ik ben ook 27 en mijn vriend is 34 dus een verhoogd risico zouden we niet hebben. Mijn vriend wil heel graag zekerheid over onze kleintjes. Hij heeft van dichtbij meegemaakt wat het inhoudt om voor een gehandicapt kindje te zorgen en wil dat absoluut niet. Hij is daar heel eerlijk in, hij denkt niet dat hij dat op kan en/of wil brengen. Ongeacht hoe ik daarin sta, een kindje met een ernstige beperking opvoeden kan ik ook niet alleen toch? Maar ja een combinatietest geeft geen zekerheid en om bij elke uitkomst een vruchtwaterpunctie te laten doen met alle risico's van dien... We gaan er dit weekend even voor zitten. Hij is nog niet zo thuis in de testen die er zijn dus we gaan de folders die we hebben gekregen eens uitpluizen. Merk wel dat het een gevoelig onderwerp is. Heel veel mensen laten de tests uitvoeren maar allemaal roepen ze erbij dat alles welkom is. Het standpunt van mijn vriend wordt als doort van ondankbaar ervaren. Dat vind ik wel lastig want zo zit het helemaal niet.

Maar goed wij krijgen allemaal kerngezonde decemberbabies dus waar maken we ons druk om :-)

Geplaatst

Met de combinatietest kijken ze alleen naar de verhoogde kans op het downsyndroom. Op het moment dat de kans verhoogd is, betekent dit nog niet dat het kindje het ook heeft. Daar zul je dan de vlokkentest en/of vruchtwaterpunctie voor moeten doen. Voor andere afwijkingen heb je de 20-weken screening, die wordt voor iedereen vergoed.

Voor ons wordt de combinatietest vergoed gezien mijn leeftijd.

Wij laten de test wel doen net zoals de 20-weken screening puur om wat meer voorbereid te zijn stél dat ons kindje iets mankeert.

Het blijft een lastig item, wat doe je bij een negatieve uitkomst. Belangrijk is denk ik om bij je eigen gevoel te blijven en niet afgaan op de omgeving, wat zij ervan zouden vinden.

Nu kón ik lekker uitslapen, maar iemand in de buurt is volgens mij bezig met tegels of plavuizen te verwijderen..... Jeeee wat een herrie. Ik lig dus anderhalf uur wakker. Maar goed, morgen mag mama lekker even blijven liggen :-)

Geplaatst

Ja Zipa ik weet dat de combinatietest alleen indicatief is, maar mijn ventje weet dat geloof ik niet hahaha.

Ik vind het altijd zo raar als mensen in het weekend om 8 uur beginnen met herrie maken... Mijn buurman heeft er ook een handje van om de boor dan ter hand te nemen. Alsof dat om 10 uur niet meer kan ofzo... Nou ja de morgenstond heeft goud in de mond!

Geplaatst

Ja inderdaad, het is ook lastig zo een beslissing, ik weer het ook nog niet, mijn vriend wil het wel graag weten,nu ik ook dan...?? Alleen maar voor de zekerheid.

Nou zijn ze lekker optijd herrie aan het maken grrrrr vind ik ook altijd errug vervelend!!

Fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Hey meiden.

Op uitnodiging van Belladonna kom ik hier eens een kijkje nemen :).

Ik ben door de 1e ivf wonder boven wonder zwanger geraakt van onze enige overgebleven embryo (10 eicellen, maar slechte bevruchting). Ik ben uitgerekend in december. Vind het gezellig om met meiden te kletsen die ook net zwanger zijn.

Hoe voelen jullie je lichamelijk? Ik voel me niet echt super, heeeeeel moe en last van mijn darmen (opgezette buik en rommelende darmen). Maar natuurlijk wel heel happy met dit grote wonder.

Geplaatst

Hoi Lieff, leuk dat je mee komt kletsen! Wij hadden met IVF ook slechte bevruchting. Wel meerdere embryo's maar ze deelden niet goed door. Ik voel niet zoveel behalve enorme vermoeidheid, buikkrampen en idd mijn darmen. En angst en onzekerheid! Dat vind ik nog wel het vervelendste, dat ik me de hele dag druk maak.

Ik kan je handtekening niet zien op mijn telefoon maar hoe ver en je en wanneer heb je een echo?

Geplaatst

Hoi lieff, welkom hier. Hier ook eentje met vreselijke vermoeidheid en last van darmen. Hoort erbij en het is voor het goede doel en bladibla, maar van mij mogen die ongemakken per direct verdwijnen :-) Volgens mij heb ik huiduitslag van de antibiotica, in mijn gezicht en hals allemaal bultjes.Maandag maar even urine weer laten controleren en meteen even navragen over de uitslag.

Geplaatst

@ Sorpresa: ja die angst en onzekerheid. Ik wilde er niet meteen over beginnen, maar dat heb ik ook. En jij bent zwanger van een tweeling, wauw.

Ik ben 9w3d. Over 2 weken heb ik de volgende echo.

@ Zipa: heb jij ook zo'n opgezette buik? Pff die darmen, ik word er ook niet goed van.

Waarvoor heb je antibiotica?

Geplaatst

Lieff, ik ben als ik thuis ben enorm charmant..... Lucht zal er toch uitmoeten haha.

Jij bent dan rond 12 december uitgerekend of niet? 12-12-12... Wel een leuke datum :-)

Dat stukje van de antibiotica was niet speciaal aan jou gericht, maar hij heeft de enters in mijn stukje tekst niet gepakt geloof ik. Ik heb een blaasontsteking, dus vandaar het kuurtje.

Geplaatst

Ik kon het niet laten, net toch weer een keer geprobeerd om het hartje te horen met de angel sound en ........ Na eventjes zoeken(lees een minuut of 5) was daar heel herkenbaar het snelle geluid van de hartslag. Weliswaar in de verte, maar overduidelijk.

Een heerlijke afsluiting van een baaldag, gewoon bleeeeh vandaag en heel emo. Nu ga ik blij slapen

Geplaatst

Goedemorgen ladies! Bij deze een hele fijne moederdag gewenst :-)

Ik zit draagmoeder gezocht te kijken. Bijzonder wat allemaal mogelijk is. Hebben jullie het ook gezien? Wat vinden jullie van de oma die haar kleinkind wil dragen?

Geplaatst

Lieff, gefeliciteerd, kom gezellig meekletsen ;) wil je ook bij ons op het lijstje??

Zipa, wat gaaf zeg dat je het hartje zelf al gevonden heb!! Echt bijzonder om te horen he!!

Sorpresa, goedemorgen ook fijne moederdag, en voor iedereen!! Voor mij altijd ook een treurige dag, ik heb zelf mijn moeder al verloren op 7 jarige leeftijd, gelukkig heb ik een lieve stiefmoeder en schoonmoeder.

En programma draagmoeder, ja wel heel lief dat ze het wilt doen voor haar dochter, maar wel een beetje vreemd.....ze wordt oma/ moeder?? Ma ja weet niet echt wat ik daarvan moet denken. Ik zou het i.i.g niet op tv laten zien dan zo in zo.

Fijne zondag/ moederdag

Geplaatst

@ Zipa: wat bijzonder om het hartje te horen :).

@ Sorpresa: ik heb het ook gezien. Vind het bijzonder dat die vrouw dat voor haar dochter wil doen, alleen heel naar dat ze waarschijnlijk bedrogen zijn.

@ Saba: dank je wel. Jij ook! :) hebben jullie een lijstje? Zal eens zoeken. Wat naar dat vandaag een treurige dag is. Hopelijk volgend jaar toch weer bijzonder omdat je dan zelf moeder bent.

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

niki - 3de kindje - spontaan zwanger

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April(1 kloppend hartje) - 22 Mei echo -

clau75 - 1 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 11 Mei echo -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo)(2 kloppende hartjes) - 16 Mei echo -

saba26 - 4 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 25 Mei echo + gesprek welke onderzoeken -

Belladonna - 16 April (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 7 Mei echo - 22 Mei echo -

niki - 9 Mei echo - 16 Mei -

Zipa- 23 april (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 10 mei intake (echo?)

EDR - 2 mei (eerste echo) (1 kloppend hartje) - 23 mei intake + echo

Lieff - 25 mei (2e echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

niki - 30-12-2012

EDR - ????

Geplaatst

Moederdag zal volgend jaar zeker bijzonder zijn, dan wordt ik zelf verwend.

Ben nu draagmoeder aan het terug kijken, maar vind het inderdaad wel heel sneu dat ze ineens zeggen dat haar moeder niet geschikt is!! Echt zoooo gemeen, zeg dat dan gelijk en niet 10000 euro en een hele grote teleurstelling later!!!

Geplaatst

@Saba, ik kan me voorstellen dat vandaag een dubbele lading heeft, helemaal nu je zelf moeder wordt. Ik hoop dat die gedachte en natuurlijk je stief- en schoonmoeder deze dag toch mooi kunnen maken!

En ja over die Draagmoeder/oma... Ik weet niet wat ik moet denken... aan de ene kant fantastisch dat zij dit voor haar dochter wil doen, en ik kan me zó voorstellen dat je alleen je moeder ermee vertrouwt... Maar een vrouw van 55? En de hele redenatie is dat er oudere vrouwen zijn die kids hebben gekregen... Ik vind het wat naïef als ik eerlijk ben. Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat je een vrouw van die leeftijd zwanger kunt maken en als je een arts maar genoeg betaalt zal ze het zeker proberen. Maar het is niet zonder reden dat dit bijna nergens gedaan wordt, en als je de dosering hormonen zag... Of ze opgelicht zijn weet ik niet. Wij hebben zelf een zinloze IVF poging gehad en daar kwamen ze ook pas achteraf achter. Soms is het echt trial and error.

Dus ja, emotioneel gezien heb ik alle begrip voor hun keuze, maar objectief gezien denk ik waar beginnen ze aan... vooral omdat ik denk dat de kans van slagen zo laag ligt. Moeilijk want eigenlijk gun je ze gewoon een gezond kindje!

Geplaatst

@saba denk je echt dat ze dat expres hebben gedaan? Ik dacht dat ze er nu mee kwamen omdat moeder niet goed (meer) reageert op de hormonen. Vraag me ook af in hoeverre moeder en dochter erop aan hebben gedrongen het toch te proberen, misschien dat de arts daarom een poging heeft gewaagd? Nadeel van het programma is dat je maar 1 kan vh verhaal ziet.

Geplaatst

Ja ik weet het niet,we zien inderdaad maar 1 kant vh verhaal. Maar vind het opzich wel heel raar dat ze daar nu mee komen,dat het toch beter is om een andere draagmoeder te zoeken ( dan waren ze toch wel in nl gebleven... ) ipv dat heen en weer gereis, wat denk wat dat kost. Ja ik gun het ze ook!! Lieve mensen !!!!

Jou poging ook zinloos geweest????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden