Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wanda, zo dat is schrikken zeg! Kraamhulp had wel verteld dat je (na de bevalling) bloedproppen zo groot als een vuist kan verliezen ... Maar omdat ik een ks heb gehad was dat niet zo, dan halen ze bij de operatie al veel bloed weg. Hoe gaat het inmiddels??

Sorpresa, las dat jij medicijnen voor reflux heb gehad, is dat nu ook weg,daar kunnen klaasje en truusje ook erg onrustig van zijn. Hoe gaat het nu met de krampjes,denk je dat de infacol werkt?

Terry, je eigen maat kleding al weer terug,wauw. Nou hier nog niet hoor, heb nog steeds ook wel last van vocht,ringen pas ik ook nog niet.

Wat bijzonder jou kindje als jezus gespeeld,daar heb je vast mooie foto's van.

En wat is het genieten he, dit was de mooiste kerst en een kerst waar ik alleen van kon dromen,en 2e kerstdag ook met zijn drieeen doorgebracht,heerlijk met s'avonds een rollade die manlief had gemaakt.

Esther,wat vervelend dat het voeden nog niet zo lekker loopt, hopelijk gaat het snel beter!

Wanda,hoe gaat het bij jou(zag mooie foto's voorbij komen iig)

Pippe, dat klinkt ook als vrij heftig,denk je dat het snel gaat.... voor lena ook heftig geweest! Jammer dat ze zelf geen bv meer kan geven,maar nu kunnen jullie het samen doen ;) ben benieuwd naar jullie foto!

Ja en die krampjes zijn echt heel sneu,lekker knuffelen meer kunnen we niet doen.

Hier gaat het wel stukken beter doordat wij infacol gebruiken.

Iedereen leuke feestdagen gehad...?

Wij eerste kerstdag bij mijn stiefmoeder met alle zussen en stiefzussen en stiefbroer en aanhang kado's uitgepakt en lekker gegeten.

D. lag op bed(camping bedje) van half 12 tot 16:00,moest hem wakker maken(slaapkoppie) daarna nog even een kerststukje bij mijn vader gebracht met zijn drieeen.

Helaas zal D. zijn opa nooit kennen.

s.avonds gingen we gourmetten,en net toen we klaar waren wilde D. eten,wat een timing :)

En 2e kerstdag lekker niks.

Heb vannacht heerlijk geslapen,om half 11 lagen we allemaal op bed,half 3 wilde hij eten,3u kwart over 3 lagen we weer op bed en om 7u kwam hij pas weer,aangekleed en half 8 kreeg hij eten,dus 5uur later pas... Tevreden mannetje :))

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ow en ben gestopt met bv.

Hoe goed het ook van start ging hoe slechter het werd.....

Hij was onrustig niet tevreden en dronk beide borsten leeg en nog honger,flesje bijgemaakt dronk hij nog 110cc, zo ging het al 3dgn en weet dat de regeldagen bestaan maar ik vind dit gewoon sneu voor hem.

Buiten dat hapte hij steeds zuiniger aan waardoor mijn tepels zeer gingen doen.

Geef niet vaak op maar dit heb ik voor hem gedaan, hij is nu een heerlijk tevreden mannetje en moppert soms wel maar huilt bijna alleen maar als hij eten wilt.

En de meeste zeggen ook dat de eerste weken het belangrijkst zijn, nou dat hebben we gedaan.

Sorpresa,geef jij nou flesvoeding of kolf jij??

Geplaatst

Joh Saba die hele borstvoedingsmafia moet je je niet teveel van aantrekken hoor! Je wordt bijna aangepraat dat je je kind mishandelt als je geen bv geeft! Die van mij hebben geen bv gehad, dat kolven vond ik echt vreselijk en het voelde ook heel onprettig aan. Heb me echt moeten verdedigen voor mijn keuze! Als die kids zich nou wilden nestelen aan de moederborst, prima, maar ze waren er niet in de buurt te krijgen. Kunstvoeding is tegenwoordig zo ontzettend goed! En je kunt je man er eens uit sturen natuurlijk. En niet onprettig, je hoeft niet op te letten wat je eet en drinkt ;-)

wij hebben medicijnen tegen spruw trouwens. Merk geen verschil met voor we die medicijnen hadden, volgens mij hebben ze er geen last van. De Infacol werkt vooral voor Truusje goed. Klaasje komt toch na de voeding van 20u maar gelukkig nu al twee nachten niet na die van 12u :-) *klopt af* en hij is beter troostbaar.

Wij moeten ons duo ook regelmatig wakker maken anders zouden ze zo doorslapen! Maar ja ze moeten echt nog even om de 4 uur en dan gaat er ook in rap tempo een fles naar binnen gelukkig. Vooral Klaasje tankt zich helemaal vol haha zo grappig om dat contrast te zien met een week geleden!

Wij gaan zo naar mn schoonouders wandelen. Hebben jullie dat ook dat je soort van onrustig wordt als iemand anders je kleintje vast heeft? Ik heb t niet bij mijn eigen ouders en zusje maar wel heel erg bij mn schoonouders. Erg he!? Wil dan t liefste m'n kind terug pakken en zelf knuffelen. Geen idee waarom maar het is een heel naar gevoel :-( Hoop dat het snel weg gaat!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier weer eens een berichtje van mij.

goed te lezen dat het bij jullie veelal erg goed gaat.

Hier gaat het wat minder. Onze kleine man wil nog altijd absoluut niet alleen slapen. Dit gaat me inmiddels behoorlijk opbreken. Wat ben ik blij dat mijn man pas 8-1 weer gaat werken. Waarschijnlijk is de ks te traumatisch geweest voor onze kleine man. Dus volgende week gaan we naar de osteopaat. Daarbij ook een swaddle me gekocht, die komt vandaag binnen. En een draagdoek. Daarbij is onze kleine man sinds 1e kerstdag veel aan t huilen. Te veel prikkels, daar kan hij niet tegen. Ook opeens veel buikkrampjes, dus nu ook aan de infacol. Langer dan 3 uur slaapt hij nooit, eerder korter. Dus best zwaar hier en vandaar dat ik wat afstand neem van t forum. Word erg onzeker van als ik alle goede verhalen lees, daarbij ben ik ook gewoon erg moe.

Dus meisjes, af en toe kom ik nog buurten. Maar actief forummen ga ik even mee stoppen.

Geplaatst

Belladonna, heel begrijpelijk. Hier is er ook niet meer dan 3 uur tussen alle periodes. Alleen 's ochtends wilt hij het wel langer trekken.

Slim dat je naar de osteo gaat. Hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen. Die krampjes zijn zooo vervelend en je kan zo weinig voor ze doen (naar mijn ervaring).

Pippe, heftige bevalling zeg. Ik kan me voorstellen dat Lena het op den duur niet meer trok. Als er iedere keer misschien 1 cm bij komt, daar wordt je niet blij van.

Saba en Sorpresa, jullie hebben helemaal gelijk. Bv is een keuze en mag niet opgedrongen worden. Die stress om het opgedrongen krijgen is er zeker niet bevorderlijk voor.

Bv gaat hier goed. Verder blijft hij iedere 2,5 of 3 uur komen. Vooral s nachts. Mijn man heeft ochtenddienst dus die slaapt met oordopjes in.

Met mij gaat het goed, ben nog wel heeel voorzichtig. Ben enorm geschrokken van dat stuk placenta.

Verder krijg ik mijn gedachten / handelingen nog niet helemaal op orde.

Ben met iets bezig en wordt gestoord en dan vergeet ik wat ik aan het doen was.

Zwaar balen omdat mijn man alweer aan het werk is. Die komt thuis en ziet allemaal klusjes half gedaan ;)

Dus mijn lijstjes komen weer terug. Kraamvisitie is gelukkig nog niet echt op gang gekomen, dat zal in januari wel gebeuren denk ik.

Tot snel

Wanda

Geplaatst

Sorpresa, nee is ook zo, ik voel me prettiger (vooral met visite krijgen,bij wie wel en wie niet bv geven pfff) en hij voelt zich prettiger, hij heeft nu weer de 4u gehaald,dus nu een fles en daarna naar bed.

Jij moet ze ook wakker maken,geweldig haha slaapkoppies.

D. komt nu wel na 4u hoor,dan heeft hij honger als een paard :))

Ow ja heb jij ook zo een pijn gehad van de stuwing. Die deed bij mij nog meer pijn dan de wond van de ks.

Belladonna,geen probleem joh. Probeer je rust te vinden en als het niet forummen daarbij helpt! Succes! En forum is geen verplichting.

Knuffel en hopelijk gaat het snel beter!!

Wanda, erg he die dingen vergeten pfff heb ik ook!

Gelukkig gaat de bv goed, ja met bv kwam hij ook elke 2/3 u en dan was ik ook een uur bezig vaak,ik denk dat er te weinig voedingstoffen voor meneer in zat.....

Gelukkig met jou ook alles goed!

Vind het ook jammer dat mijn man aan het werk is, is gewoon minder gezellig.

Al kan ik hem ook lekker de hele dag voor mijnzelf houden

ow ja sorpresa,helemaal waar, mijn schoonmoeder is thuis en opzich zelf niet helemaal netjes, dan heb ik zoiets van bahh en bij sommige mensen ook,vooral als ze gaan hoesten.

Ma ja als ze het vragen is het ook zo lastig om nee te zeggen.

Mijn schoonmoeder is trouwens wel lief hoor, ben aardig verwend ook tijdens de zwangerschap.

Ze gaat ook oppassen, heb wel tegen mijn man gezegd dat hij moet zeggen dat ze het een beetje netjes moet maken/houden,straks alle kleren pikzwart als hij thuis komt(niet erg)

maar kan ook te gek natuurlijk.

Geplaatst

Zo, ook weer even de tijd én vooral ook de rust om even te reageren.

Als eerste Belladonna, hou je jezelf goed in de gaten, je hebt natuurlijk ook een flink heftige periode achter de rug met de burn-out. Blijf vooral doen waar jij je goed bij voelt. Slim van je om naar de Osteopaat te gaan, die kunnen vaak heel veel verhelpen. Ik heb trouwens ook wel eens wat gelezen over EMDR bij baby's die op een heftige snelle wijze op de wereld zijn gekomen en daar last van hebben.

Ik hoop voor je dat het inbakeren en de draagdoek helpen. Hier werkt de draagdoek super, heb je zelf ook de handen vrij en voor de rug is het ook wel prettig. dan lekker naar buiten, wandelen met de hond!! Zodra ik S erin doe valt ze als een blok in slaap. Lekker strak en warm tegen mij aan.

Hoop wel af en toe wat van je te lezen hoor. Probeer in ieder geval niet te vergelijken met hoe het bij anderen gaat. Iedere baby is anders en leeftijd maakt nu heel veel verschil he.

Pippe, ook een heftig verhaal. Ben wel benieuwd naar jullie wondertje. Voor jou wel zo leuk dat ze nu kolft, kan je ook vaak een flesje geven. Respect voor Lena om alle voedingen te kolven hoor.

Wanda, jemig dat was schrikken zeg. Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

Ik ben nu pas weer een beetje de oude wat betreft alles oppakken en doen zonder dat ik daar een lijstje voor nodig heb. Ik vergeet nog wel heel veel hoor. Er is me nogal niet wat gebeurt joh, heel je leven is verandert, daar moet je ook aan wennen.

Saba, gelijk heb je hoor om dan te stoppen met bv. Doen waar jij je goed bij voelt en waar je mannetje gelukkig van wordt.

Sorpresa, fijn dat ze nu zo goed drinken en dat melden om te eten komt vanzelf wel hoor.

Ja dat gevoel ken ik heel goed. Gisteren waren mijn ouders en mijn schoonouders hier. Ik geef S heel gemakkelijk aan mijn moeder, maar bij mijn schoonmoeder vind ik dat toch wat lastiger, weet niet wat dat is.

Terry jemig wat ga jij hard met afvallen zeg. Ze vreet je gewoon op haha

Bij mij gaat die vlieger niet op hoor, val voor geen meter af, geen onsje verdwijnt. Nah ja misschien na de feestdagen, ben wat dat betreft ook wel een enorme vreetzak en dan heb ik een fijne echtgenoot die allemaal zalige dingen weet te maken en dat is voor deze dame geen straf :-)

Esther, hoop voor je dat de voeding gauw wat vlotter gaat lopen. Het is een heftige investering, maar gaat goedkomen hoor.

Krampjes, heel herkenbaar. S.aartje voelt zich dan ook het prettigst om lekker tegen ons aan te liggen. En de meest favoriete houding is hangen als een aapje op mijn arm. Ik heb infacol geprobeert, maar merk er weinig van. Misschien toch cinababy eens proberen.

Dadelijk de huisarts eens even terugbellen. Ze heeft namelijk last van obstipatie. Althans, ze had 3 dagen niet gepoept. Eerst had ze zeker 3 a 4 poepluiers op een dag, toen ik begonnen ben met de johannesbroodpitmeel werd dat 1 per dag. Wel had ik het idee dat het vlak daarvoor al iets minder was geworden. Maar goed ruim 3 dagen geen poepluier en ik zag dat ze steeds lag te persen, dat deed haar ook zeer. Gisterochtend eindelijk een poepluier, echt veel was het niet en daar bleef het ook weer bij. Ze laat heel veel windjes en dan ruikt het alsof ze de luier tot aan de rug vol heeft zitten.

Met bv kan het zijn dat ze minder vaak poepen, maar ze moeten er geen last van hebben.

Ben benieuwd wat de huisarts te vertellen heeft, als ze maar niet komt met het advies om te stoppen met de jbpm, want ik heb net het idee dat ze er baat bij heeft. Ik kan haar veel sneller na een voeding wegleggen. Wel zie ik dat het soms wat omhoog komt, maar ja misschien heeft die obstipatie daar ook wel invloed op. Maar volgens mij heeft ze er minder last van.

Vorige week naar de osteopaat geweest. Ze heeft het middenrif iets los gemaakt, het maagje goed gedraaid en een werfel in haar halsje wat losgemaakt.

Dat het nu wat beter gaat kan misschien ook wel daarmee te maken hebben. Over anderhalve week krijgt ze weer een behandeling.

Verder lijkt ze met de dag wijzer te worden. Met haar grote ogen volgt ze alles. op het aankleedkussen kan ze heerlijk schik hebben, dan vertel ik hele verhalen tegen haar en dan maakt ze geluidjes terug en ligt te trappelen met haar beentjes.

Verder over de dag is ze nog wel veel onrustig hoor en lopen we nog veel met haar rond en dan is ze tevreden :-)

Vandaag ligt ze voor het eerst in haar ledikantje te slapen, weliswaar maar een uurtje, want ik hoor haar alweer.

De nachten ligt ze nog wel bij ons, zodra ik er zeker van ben dat ze echt doorslaapt, dan gaat ze ook de nachten naar haar kamertje.

Ze had na 3 nachten van 7,5 uur, zich gister vergist en kwam al na 5,5 uur. Vannacht was het weer 7 uur.

Ze is alweer 6,5 week. Pff wat gaat dat toch snel zeg. Ze is al zó groot, echt geen kleine baby meer.

Geplaatst

Ik gegbruik ook jbpm, gelukkig poept hij meestal nog steeds 2 keer, met borstvoeding was het bijna elke luier, dus nu kan ik zo af en toe een keer een luier besparen ;)

Hopelijk gaat het bij S. ook straks stukken beter, 3 dagen is toch heel lang.

Hoeveel schepjes doe jij erin dan?

Ik doe de 'laatste, fles 2 schepjes en overdag 1 erbij.

Wat leuk dat ze je al echt volgt, hier nog niet echt een lachje gezien, ma ja gaat al snel genoeg, hij lijkt met de dag te veranderen.

Maar hoe bedoel je s'nachts slaapt ze bij jullie, op de kamer dan of echt bij jullie??

En 7 uur,zooo dat is wel lekker!!!

Geplaatst

Hier doe ik 1 schepje op ongeveer 25ml water. Dit doe ik in een flesje en dit geef ik dan voor de voeding. Heeft D ook reflux of spuugt hij zoveel?Normaal gesproken zouden ze er eerder diarree van krijgen dan dat het verstopt, dus daar ligt het ook niet aan. Ik voeg er nu ook nog, op advies van de huisarts, een theelepeltje olie aan toe, hopenlijk gaat de ontlasting daardoor wat makkelijker.Ze slaapt in een wiegje bij ons op de slaapkamer. Dus ik ben haar nu aan het wennen om in haar ledikantje te slapen. Maar ooooh wat een groot bed is dat toch haha.

Geplaatst

Zipa, cinababy werkt obstipatie juist in de hand dus ik zou eerder even overleggen met je huisarts of cb voor je kleintje helemaal vastloopt. Zielig is dat he? Hier ook wisselende luiers. Soms weer een keutel en dan ineens een plakkaat na een dag niks..? Nou ja we verdunnen nu standaard de voeding iets en infacol erbij. Wij gebruiken natuurlijj kunstvoeding dus dat is makkelijker te manipuleren. Druppeltje olijfolie deed ook zn werk maar of je dat los kunt geven..?

Saba, mijn schoonmoeder is heel 'betamelijk' haha maar toch vind ik t lastig. Vandaag weer langs geweest en dan zit ze aan mn kindje te plukken dat ik denk; laat slapen! Nu is Klaasje helemaal overprikkeld en ligt hij hier te piepen. KOmt niet (alleen) door haar hoor maar pff... Zullen de hormonen wel zijn!

Wanda, ik functioneer ook nog niet echt hoor! Mn hoofd is echt leeg, ben moe, twee babies slokken aardig wat energie op al doen we het samen hier. Dubbele zorgen en dubbele huilbuien haha. Komt vast een keer goed..?

Belladonna zorg goed voor jezelf! Hier gaat het ook niet van een leien dakje hoor, verre van. Klaasje heeft vandaag echt een jankdag bijvoorbeeld maar wij hebben natuurlijk een andere start gehad. Ik vergelijk alles

met de eerste dagen toen hij aan sonde en infuus lag en ben allang blij als de fles leeg gaat. Klinkt een beetje stom misschien maar ja. Wil dus zeggen dat je niet de enige bent waarbij niet alles loopt 'zoals het hoort' en hopelijk vind je meee rust om daarmee om te gaan. Wij hebben gemerkt dat onze kids onze stress oppakken en overnemen. Niet dat je actief niet kunt stressen maar misschien iets om te onthouden ofzo? Succes in elk geval. Alle begin is moeilijk..?

Hier begint Truusje nu ook de mekkeren dus ik ga eens een voeding starten. Best onhandig, twee babies! Sorry als ik iemanD vergeten ben!

Geplaatst

Zipa, nee hij spuugt niet erg veel,een beetje maar dat is te verwaarlozen. Zijn mond zit wel onder als ik hem uit bedje haal maar hij wordt daar niet echt wakker van.

ik gebruik jbpm omdat het wat dikker maakt en juist daardoor spuugt hij minder,en hij is nogal groot dus vult het ook meer.

En reflux volgens mij ook niet hoor, kijk af en toe als hij gaapt even in zijn mond maar zie geen witte spikkeltjes,alleen melk op zijn tong haha

Zit geloof ik wel aan het max aantal voeding wat hij mag hebben op een dag, ma ja het is ook geen kleine baby.

Savonds doe ik 2 schepjes jbpm en een 2 fles,anders wordt hij te moe en komt er te weinig uit een fles, heb dokter brown flessen ideaal!

Ben alleen nog op zoek naar een goede speen,deze wilt hij wel vooral als hij trek heeft en nog even moet wachten maar de fopspeen is te lang hij moet soms helemaal kokhalsen :(

sorpresa, ja dat gefrunnik terwijl ze slapen grrrrr

Ja nu begrijp ik dat je 9 maanden weer moet ontzwangeren, pfff die hormonen gieren nog door mijn lijf.

Vraagje, gaan jullie weer aan de pil of iets anders.....?

Eerst dacht ik daar beginnen we niet aan,mocht het 'gewoon, lukken is het dubbel een wonder, maar nu mag ik in verband met ks absoluut een jaar niet zwanger worden.

Tja en manlief heeft weinig zaad,maar het is er wel.

Hopen op mooi weer morgen, tussen 13:00 en 15:00 is het inloop spreekuur bij het cb, wil weten wat hij weegt en hoelang hij is..... En lekker even wandelen...... alleen wil hondje ook meenemen maar weet niet of hij daar naar binnen mag? Hij kan wel onder in de wagen,na kijk wel.

Geplaatst

Ja inderdaad lastig dan het wiegje is zo lekker compact he.

D. sliep in het begin in de kinderwagen maar die staat beneden als ik ga wandelen,dan kan ik hem niet gaan sjouwen zelf van boven naar beneden en ook niet echt hygienisch om de wagen na een buiten ritje op de slaapkamer te zetten.

Dus eerste nacht even wennen en mekkeren,nu slaapt hij goed in zijn ledikant,staat nog wel in onze kamer maar dat is meer om even uit te vogelen welk geluidje wat is, en geloof dat ze de eerste 6 mnd dat nog niet door hebben hoe of wat.

Als het een week goed gaat dat doen we hem naar zijn eigen kamer, vind het nu nog veel te gezellig zo :)

Geplaatst

Zijn wij de enigen die onze kids vanaf thuiskomst in hun eigen kamer hebben gelegd? Ze slapen altijd in hun eigen bedje en natuurlijk elke dag wel een uurtje op onze borst als ze zich niet fijn voelen. Vind het zelf wel prettig anders word ik idd overal wakker van ;-)

Saba ik ga een mirena laten plaatsen. Twee kids vind ik mooi en ik wil nooit meer bevallen haha!

Geplaatst

Sorpresa dat wist ik niet van cinababy. Mijn ervaring bij de oudste was altijd heel positief.

Ik geef nu op advies van de huisarts een lepeltje olie (meng ik door het jbpm-papje) en warempel de tweede luier daarna had ze een beetje gepoept.

Haha ja dat gefrunnik als ze slaapt, mijn schoonmoeder gister ook "och doe je oogjes toch eens open, we zien je alleen maar met de oogjes dicht" Méns ik ben blij als ze ff slaapt overdag!!

Saba, om wat meer vulling te geven kun je beter rijstebloem geven lijkt mij, want jbpm heeft verder geen voedingswaarde, maar is puur voor het dikker maken. Rijstebloem wordt veel gegeven bij hongerige babytjes.

Ja ik vind het ook nog heel gezellig eigenlijk bij ons op de kamer haha, maar goed ze zal toch een keer op haar kamertje moeten slapen.

Ik ga de mirena weer laten plaatsen over een week of 4. Bij ons zal er geen ukje meer komen, gezien onze leeftijd vinden we het wel goed zo.

Waarom een jaar wachten?

Geplaatst

Breek even in meiden.

Allereerst super gefeliciteerd met jullie wondertjes

Sorpresa, hoe bedoel je cinababy werkt het in de hand? Mijn zoon heeft alleen maar positieve ervaringen met cinababy. We gebruiken het al 5 jaar voor hem. Hij reageert heel sterk op bv chocolade (das leuk in deze tijd) dan geven we hem die dag 6 druppeltjes en hij heeft nergens last van. Geven we die niet zit hij huilend op de wc.

Ook toen hij baby was was dat het enige wat hielp.

Mag ik vragen waar dat vandaan komt dan?

Geplaatst

Sandra onze verloskundige zei dat en een stel van onze 'pufclub' heeft het aan hun zoontje gemerkt en zijn toen overgegaan op infacol. Maar ja babies zijn geen robotjes natuurlijk, het lijfje doet zelf iets met het spulletje dat je erin stopt natuurlijk. Omdat cinababy de darmen langzamer laat werken kan het verstopping geven maar als alle babies verstopt zouden raken was t vast uit de schappen verdwenen ;-) Maar omdat verstopping hier icm krampjes al een probleem was hebben wij na overleg voor infacol gekozen. Ben verder verre van specialist hoor haha :-)

Geplaatst

Whahaha ja je hebt gelijk. Had het alleen nog noout gehoord. Onze kraamhulp adviseerde het juist en zei juist dat het niks met de darm doet maar dat het er voor zorgt dat de darm meer vloeistof tot zich neemt waardoor het dunner word. Als bij mijn zoon het de darm langzamer zou laten werken dan zouden we echt een probleem hebben. Maar gelukkig is dat niet ;)

Handig weer hihi

Hebben bij onze dochter ook infacol gebruikt maar dat deed bar weing hier en we zijn toen gauw overgestapt op cinababy en probleem opgelost hihi

Succes iig :))

Geplaatst

Zit je dan om 4uur klaar wakker te wachten....... meneer ligt al sinds half 11 op bed.....

Hoorde hem even mekkeren maar nu is hij weer stil.

Had het gehoord van mijn zussen,die gebruikte ook jbpm, maar merk wel dat hij hierdoor minder spuugt, er komen geen golven melk meer uit zeg maar en met eten zat hij ook helemaal onder gaat nu stukken beter.

Dan valt het mischien mee hoeveel honger hij heeft,hij haalt nu de 6uur, zit op 5/6 flessen de meeste 3daarvan 180cc en 2 flessen ongeveer 120cc en volgens mij is dat prima?

Geplaatst

Zipa, omdat de wond van me baarmoeder goed moet genezen,ik geloof dat na een half jaar het ook zo kunnen maar een jaar is beter, 17 jan. afspraak gyn. dan bespreken we alles.

Denk dat ik die ook ga plaatsen,lijkt me het makkelijkst.

Ja en bevallen daar zit ik ook niet echt op te wachten ma ja...... Haha

We weten het ook nog niet allemaal eerst even lekker geniet van dit mannetje :))

Geplaatst

pippe wat een mooi mannetje.

dames ik merk dat ik even wat afstand moet nemen van het forum ik lees wel af en toe mee.

S.anne doet het perfect af en toe is wat krampjes maar niet veel verder een rustige baby en we genieten enorm.,maar ondertussen komt ook alles naar boven wat er de afgelopen jaren is gebeurdt en met name het laatste jaar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden