Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther, gefeliciteerd met jullie dochter! Genieten nu!

ik ben sinds gisterenavond thuis. Donderdagochtend begonnen de weeën, toen de vliezen braken bleek er ontlasting in te zitten dus moesten we naar het ziekenhuis. Daar was ik om 16.00. Om 20.08 ben ik bevallen van onze dochter. We moesten een nachtje blijven, omdat haar glucosewaarde 24 uur gemeten moest worden. Dat is gelukkig goed! Ze is 54 cm en weegt 4100 gram. En ze is geweldig! :))))).

pippe nu jij!

Geplaatst

Ooooh lieff!! Super zeg. Gefeliciteerd met jullie meisje. De naam wil je niet delen?

Fijn dat alles goed gaat, lekker genieten nu

Geplaatst

Ja lieff, gefeliciteerd! Super!! Hoe vond je de bevalling? Zo te horen lekker snel gegaan!!

Lekker genieten!

En ook al zo een mooi gewicht!!

Geplaatst

Lieff, gefeliciteerd! Lekker genieten van je meisje nu :-) zeker een mooi gewicht!

Saba, elke dag ziekenhuis gaat af van onze kraamzorg thuis. We hadden recht op 8 dagen dus tel uit je winst... Nou heb je ook nog uitgestelde zorg na ziekenhuisopname, daar ben ik voor verzekerd, alleen weet ik nog niet of we daar gebruik van maken. De zorg hier is zó intensief, 24 u per dag, je wordt echt geleefd. We leren alles daardoor ook heel snel

natuurlijk. Eerst eens kijken wanneer we weg mogen. Kleintjes drinken stukken beter maar af en toe weigert er ineens eentje (een deel van) de fles en dan schiet bij mij echt de stressmodus aan. Het is zo belangrijk dat ze goed eten... Misschien maak ik me daardoor juist te druk hoor.

Iemand hier trouwens last van hechtingen? De eerste twee dagen nergens last van en sinds gistermiddag word ik er kriegel van. Zitten is vervelend, opstaan etc. Ik las ergens over zonder ondergoed op een zeiltje liggen. Dat is hier wat lastig. Andere tips die makkelijker uit te voeren zijn in een kamertje zonder privacy?

Geplaatst

Lieff, van harte gefeliciteerd met je meisje.

Een heel mooi gewicht. Gelukkig is de glucose in orde. Voor ons was dat ook een belangrijk gegeven.

Hier een beetje blue vandaag. Als ik Dex aan het voeden ben, dan gaan mijn gedachten echt dwalen en dat is lang niet altijd de leuke kant op zeg maar.

Vooral 's nachts.

Dex is inmiddels 3140 gram. Dus ruim boven zijn geboortegewicht. Vandaag Hielprik en Gehoorscreening.

Verder ga ik jagen naar een goede kolf.

Man wat zijn die duur. Ik wil graag een dubbelzijdige / electrische. Vooral als ik straks aan het werk ga, dan kost het me minder tijd en kan ik wel hem mijn goede slagroom blijven geven.

Mijn man en ik zijn allebei erg allergisch aangelegd. Ik ben er redelijk overheen gegroeid in de pubertijd maar mijn man heeft er nog steeds erg veel last van.

Alle beetjes helpen he.

Hoe is het pippe? Ziet Lena het een beetje zitten?

Spannend hoor.

Geplaatst

Wanda misschien is er op marktplaats iets goedkoops te vinden? Bepaalde onderdelen kun je dan wel nieuw aanschaffen uit hygiënisch oogpunt.

Fijn dat Dex het zo goed doet, jij dus ook al een slagroomfabriekje :-)

Hoe bedoel je geen leuke gedachten tijdens het voeden?

Bij jou slaan de kraamtranen dus ook toe?

Saba, hoe is het nu? D inmiddels weer uitgeregeld? Ben je weer wat zekerder?

We gaan ons meisje eens even in bad doen en daarna consultatiebureau

Geplaatst

Ik moet alles nog bijlezen maar toch even een berichtje! Ff snel want wil nog slapen voor de volgende ronde maar als ze vandaag goed drinken mogen we morgenochtend naar huis met zn allen :-) Duimen jullie mee? Wil zelf geen valse hoop dus ik kijk van voeding tot voeding maar toch.. Spannend!

Geplaatst

Duimen draaien op driedubbele snelheid!!! Hup Truusje en Klaasje!!

Wanda, leuk kaartje :-)) vind het echt een hele mooie stoere en wat een toeval hè.

Net Johannesbroodpitmeel gehaald. Arts op consultatiebureau vindt de symptomen echt op verborgen reflux lijken, dus nu dit 3 dagen proberen en anders via de huisarts medicatie regelen. Alles waar ze last van heeft, het overstrekken, voorkeurshouding, overstuur op het aankleedkussen, ontevreden zijn, kan daar dus mee te maken hebben. Dus ws zeg ik de afspraak met de osteopaat voorlopig even af.

Verder is ze weer 300gr aangekomen. Ze is 5 weken oud en bij geboorte woog ze 3960 en nu is het 5150. De arts vond haar een heerlijke mooie baby, nu nog tevreden worden.

Geplaatst

Lieff, Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Sorpresa, ik duim dat jullie morgen naar huis mogen met z'n alle!

Later meer meiden.

Ps. Alles rustig hier. Ik hoop dat ik in December nog een geboortebericht mag plaatsen. :santahat:

Geplaatst

Ik duim mee sorpresa, wat zou dat fijn zijn!!!!

zipa, ja begin steeds meer zelfvertrouwen te krijgen, de tranen worden minder en voel me vaak ook fitter!!

Uk weet alleen het verschil nog niet tussen dag en nacht haha, overdag slaapt hij heerlijk,vannacht was t spoken, kreeg om 23:00 toen alweer 00:00 toen 02:30 en daarna slaapt hij wel goed, zo kan ik toch nog een aantal uren slapen, dan komt hij pas ron 6en en 10 en,zo kan ik wat uurtjes slapen toch nog.

Nou hopelijk is dat de oplossing!! Groeit iig wel super zo te lezen!

Pippe, spannend he, jullie moeten het langst wachten...... Hou nog even vol!!

Wanda, zijn de hormonen denk ook nog, het is zo wennen, ik had het ook, nog steeds een beetje,zit de hele dag op de ipad forum te lezen,op me tel kan me nog niet echt op iets anders consentreren....komt wel denk

woensdag komen van het cb,voor een intake gesprek,hopelijk neemt ze ook een weegschaal mee,ben benieuwd,tijdens voeden wordt mannetje wel steeds zwaarder

En weet niet wie het zei,maar D. vind het ook leuk om te plassen en soms te poepen tijdens luier verschonen alles zit dan onder haha

hebben jullie mijn kaartje allemaal gehad??? Niemand erover gehoord....?

Iedereen begint het drukker te krijgen denk met de ukkies thuis haha

Duim duim duim voor sorpresa

Geplaatst

Jawel!! Ff gezocht, op 8-12 reactie van mij.;-)

Fijn dat je weer wat zekerder bent. Dat ritme hebben we hier ook, avond en nacht onrust en overdag lekker slapen.

Hebben ze bij jullie op het CB geen inloopspreekuur om te wegen en te meten? Ik zat nog te denken dat een weegschaal huren dan misschien wel een optie zou zijn voor jou als je het je nog steeds onzeker zou maken, dan kun je zelf in de gaten houden of D genoeg aankomt.

Pippe dat zal toch wel!! Ben wel benieuwd wanneer de laatste decemberbaby zich aankondigt. Sterkte voor Lena met de laatste loodjes en voor jou ook natuurlijk.

Net voor de.oudste wat kerstkleren wezen shoppen. Wat gaan jullie doen met de kerstdagen?

Hier zijn we 1ste kerstdag alleen, lekker dineren in joggingbroek :-) en 2e kerstdag komen de wederzijdse ouders en gaan we gourmetten.

Geplaatst

Saba, Als je een precieze personenweegschaal hebt kun je ook eerst zonder en dan met baby erop gaan staan en het verschil bekijken toch? Niet zo nauwkeurig maar t geeft je wel een indicatie. Ik weet eigenlijk niet of ik een geboortekaartje van je heb gezien... Eens kijken als ik weer thuis ben. Wanneer heb je ze verstuurd? Wij versturen ze pas als we thuis zijn.

Pippe, jij kan zeker ook niet meer wachten nu! Spannend hoor! De tijd is toch wel snel gegaan zo achteraf.

Zipa geen idee wat wij met kerst doen. Ga nog niks plannen want mijn schoonouders vinden kerst veeel te belangrijk dus dan kan ik er ook niet meer onderuit ;-) eerst eens settelen thuis, aantal personen in ons huishouden is ineens verdubbeld natuurlijk!

Ben vast weer dames vergeten, sorry daarvoor! Ben zo moe van alle spanning en slapen lukt hier niet zo goed helaas. Nog 5 voedingen voor het oordeel ooeeh pff ! Goed dat ze opletten wie ze naar huis sturen maar tis wel heel spannend zo!

Geplaatst

Zipa, grappig he. Dat kaartje. Je had mijn gezicht moeten zien toen die van belladonna in de bus viel.

Onder het motto kin op je knieen zeg maar.

Dat van die luier ken ik ook. Ik had vanmiddag een hele mooie boog omhoog en net naast het kussen naar beneden (precies waar zijn broek lag natuurlijk ;) )

Het zijn idd kraamtranen denk ik. Wel zonder tranen maar toch soms heb je even zoiets van pfffffffff. Er is toch wel heel veel gebeurd dit jaar.

Ik had het ook aangegeven bij de kraamverzorgster en toen mijn man binnen kwam van het werk, werd hij direct even gewaarschuwd. hihihihi.

Dan wist hij direct waar hij aan toe was.

Vandaag mijn middagslaapje niet gehad ook niet fijn. De dame van de hielprik kwam ipv van tussen half 3 en 3 uur ineens om kwart over 12 en daarna bleef ze ook nog bijna een uur zitten. Ja dan hoef ik niet meer naar boven zeg maar.

Heftig nu hoor.

Kolf inmiddels gekocht via marktplaats. Erg fijn, nu alleen even nieuwe schelpen en slangetjes komen (hygiene).

Kraamverzorgster adviseerde dat, mocht de andere dame kraamkoorts gehad hebben dan kan Dex hersenvliesontsteking krijgen.

BRRRRRR moet er niet aan denken.

Verder gaat kolven erg goed. Vandaag had ik na Dex te voeden nog 90 cc kunnen afkolven (wel uit beide borsten samen).

Hoop dat ik niemand vergeet.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Net Johannesbroodpitmeel gehaald. Arts op consultatiebureau vindt de symptomen echt op verborgen reflux lijken, dus nu dit 3 dagen proberen en anders via de huisarts medicatie regelen. Alles waar ze last van heeft, het overstrekken, voorkeurshouding, overstuur op het aankleedkussen, ontevreden zijn, kan daar dus mee te maken hebben. Dus ws zeg ik de afspraak met de osteopaat voorlopig even af.

@Zipa; dringend advies van een ervaringsdeskundige: osteopaat niet afzeggen! Kan juist i.g.v. (verborgen) reflux en/of voorkeurshouding (of veel huilen) zoveel doen en zoveel ellende voorkomen bij baby's! Op tijd erbij zijn kan reflux klachten verhelpen en afplatting schedeltje voorkomen. Je kent me niet, maar ik kon het niet laten te reageren. Heb zelf zulke goede ervaringen opgedaan in deze toen mijn dochtertje nog baby was.

(hoofdeinde bedje omhoog en na voeding niet te snel plat neerleggen, straks niet met zure fruithap starten maar eerst met groenten, johannesbroodpitmeel blijven geven. Zoveel tips waar ik veel aan gehad heb)

Eigenlijk brak ik even in om mijn oude bekende Esther en G. van harte te feliciteren met J.edidja. Super gegaan en gedaan, meissie! Wauw! Schitterende namen. Geniet er samen van. Wie had dat voor ons beiden nog eens kunnen denken, hè Es'?!

Dames, veel geluk allemaal!

Geplaatst

Hoi moon,

Dank voor je advies. Ik was ook al weer aan het twijfelen geslagen of ik wel af moest zeggen. Ik ga er woensdag dus tóch maar heen.

Fijn om van een ervaringsdeskundige even iets te horen. Heeft jbpm snel effect? Ik geef bv, dus vooraf (ná de voeding blíjft mondje stijf dicht) moet ik het naar binnen zien te krijgen maar jemig wat een gemier.....

Geplaatst

Pfff hier een en al onzekerheid. Was gisteren zo blij maar vannacht ging de voeding van 3u helemaal niet goed :-( die van 6u ging weer wel. Verpleegkundige durfde niet te zeggen hoe het ervoor stond. Ik snap er niks van, er kan toch altijd een voeding ff niet lekker gaan? Jullie rennen toch ook niet naar het ziekenhuis gillend dat je baby 20 cc laat staan? Waarom worden wij dan met die reden hier gehouden? Nou ja hopelijk mogen we toch naar huis. We duimen door... :-(

Geplaatst

Goede morgen dames!!

Lief gefeliciteerd met je dochter!!!

Esther had al via fb gereageerd maar ook jij van harte gefeliciteerd!

Zijn we bijna allemaal moeder van onze wonder! Pipe spannend hoor hoop dat het bij jullie ook snel komt.

Leuk om iedereens verhalen te lezen! Merk dat ik minder schrijf sorry!

Sorpresa, hoop dat je vandaag naar huis mag, extra kraamzorg is wel fijn hoor! Thuis is toch anders dan in Zh. Tevens zorgt ze ook een deel voor de huishouding.

Wanda, bedankt voor het kaartje.. Fijn dat je een kolf hebt gekocht en dat het kolven al goed gaat.

Zipa, zo te lezen groeid Saartje goed. Hopelijk gaat het met de voeding snel beter. Of kan de osteopaat wat betekenen! Hoop het voor jullie. Ik moet donderdag naar consultatiebureau. Ben benieuwd. Ach ben heel relext dus maak me geen zorgen. Idd selectief luisteren

Leuk om alle verhalen over poepen en plassen te lezen. Sofie kan er ook wat van. Spuit zo een meter weg. Soms wel grappig moet echt op zij springen.

Saba, die hormonen doen veel met je, vergis je daar niet in! Neem jezelf inacht en luister naar je lichaam

Kan niet meer terug lezen dus voor wie ik vergeten ben sorry.

Claudia zie mooi foto's op faceboek voorbij komen!

Hier gaat alles super. Sofie is een heerlijk meisje en erg rustig. Wel na de voeding darmkrampjes denk soms dat ik iets te veel voeding heb! Ze groeit super al bijna een kilo in vier weken. Vind het heerlijk om weer wat te kunnen en geniet volop.

Dikke knuffel voor jullie!!!!

Geplaatst

sorpresa,ja dat ga ik vv wel even doen,met mijn eigen weegschaal,D. moet toch vv weer in badje of gedoucht worden.

We hadden de kaarten vrij snel verstuurd,helaas is de postbode verstrooid denk,want duurde echt heel lang voordat iedereen ze binnen had

Duim duim duim nog steeds!!! hoe gaat het nu?

wanda,wat fijn dat het kolven goed gaat!!! Sneu he hielenprikje,D. was helemaal van slag :( heel leuk altijd die luiers haha......

terry, iedereen begint het druk te krijgen hihi, vooral de eerste (maand/maanden?) even zoeken naar ritme ect.

gelukkig geeft me lichaam het aan wanneer het genoeg is!

Jullie lekker aan het genieten ook?

zipa,goed dat je woensdag nog gaat!! Ow sorry, reactie waarschijnlijk wel gelezen,maar veel dingen aan mijn hoofd ;))

Hier kreeg ik meneer niet stil vannacht,hij wilde steeds eten van 1uur tot half 4 bezig geweest,en nu slaapt hij nog,ga hem wel wakker maken zo,hij moet niet denken dat het nu nacht is haha

Geplaatst

Lieve Esther, van HARTE gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meisje. Wat is ze prachtig!!!

Alle geluk toegewenst met elkaar!

Liefs Dee

Geplaatst

Dames, vraagje, hebben jullie ukkies ook zo een last van krampjes?? Vanmiddag heeft hij zowat een uur zitten persen, tijdens ons middag dutje,hij wordt dat boos en huilt en slaapt tussendoor, ik kan daardoor niet slapen en vind het ook zoooo zielig,daarom blijf ik wakker, niet erg natuurlijk daar ben ik mama voor,maar ik kan niks voor hem doen.

Gebruik sinds gisteravond wel infacol, hij heeft het al een aantal dagen en soms duurt het heel lang,vandaar een middeltje om hem te helpen,nu heb ik nog niet echt het idee dat het werkt maar goed,gebruik het ook nog maar een dag,

gelukkig heeft kraamhulp wel gezegd dat hij dan ook gaat zoeken,alsof hij wilt eten....anders had ik hem steeds eten gegeven haha,niet de bedoeling denk!!!

Hebben jullie tips.....??? Of advies??? Niks lijkt hem te kalmeren dan :(

Geplaatst

Saba, ABC Dophilus!! Vince heeft hierdoor nooit krampjes gehad, werkt als een tierelier!! Is probiotica, een goede bacterie voor de darmen. Sterkte meis, krampjes zijn zooooooo zielig!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden