Ga naar inhoud

Artikel NRC.next 19.04.2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, stel dat NRC reageert dat er mogelijkheid is voor een artikel ipv alleen een korte brief, dan neem ik al de hier aangevoerde vaak briljante opmerkingen en feiten mee :-)

Eef, je hebt gelijk, ik had die zin wel wat subtieler kunnen vormen. Pleegkinderen zijn zeker geen rotzooi, integendeel!

• Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, lijkt me geweldig! Misschien dat er op de opinie pagina sowieso wel een mogelijkheid is om zo een reactie te plaatsen? Als reactie maar ook om al het leed te beschrijven wat er omgaat bij mensen die niet van zelf en zomaar zwanger worden? Ik denk namelijk dat mensen die dit nooit mee hebben gemaakt hier in het totaal niet bij stil staan!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

:laugh::laugh: als de nrc geen tegenbericht plaatst kunnen we haar ook nog zelf bellen, deze muts staat met al haar gegevens op internet via site vrouwen in de media inclusief alle mogelijke social media waarop ze is aangesloten...06-13051852 haha. ..is dit niet een aanwijzing voor psychiatrische problematiek...

Geplaatst

Volgens mij is bijna alles al gezegd over dit absurde artikel. Maar ik wil nog even aanvullen dat ik Henne een held vind! Wat kan jij goed schrijven en alles zo puntig en gedegen onder woorden brengen! Echt geweldig. Ondanks de absurditeit van dit artikel heb ik door jouw schrijfkunst smakelijk kunnen lachen om het geheel (alhoewel het natuurlijk uiterst bedroevend blijft dat mensen dit soort teksten uit kunnen braken).

Ik ben heel benieuwd naar je artikel wat in de NRC gaat verschijnen. Post je daar ook een linkje van?

Geplaatst

Iemand met goede connecties binnen nrc wordt gevraagd de aandacht van de redactie te vestigen op het ingezonden stuk..... Maar er zal wellicht meer reactie komen of al gekomen zijn....

Dus Henne: ik weet je achternamen wel (heb je zelf onlangs nog vermeld en namen blijven bij mij altijd hangen) maar weet niet hoe je de brief ondertekend hebt? Wil je me dat anders (via pb) even laten weten? Hoe sneller, hoe beter........ Dan geef ik het meteen door.

Geplaatst

Op die vrouwen in de media website staat op haar profiel ook weer dat ze bewust kindvrij is. Ze is er zelfs deskundig in. Dus iets anders dan kinderloos ... nee ... kindvrij (http://www.vrouwenindemedia.nl/profiel.php?pid=1407&detail=overzicht#nav)

Ik vind dat toch wel apart hoor: bewust kindvrij op je 23e. Wat zou daar achter zitten? Ik ken niemand die daar zo jong zo over denkt (wel een paar oudere stellen).

Zij is deskundig op het gebied van:

Klassieke talen | Taal en taalkunde | Nederlandse politiek | Politieke ideologieën | In het bijzonder: liberalisme en feminisme | Vertalen van en naar het Latijn | Kindvrijheid: bewust geen kinderen willen | Leven en werk van Gerard Reve | Wonen/studeren in België

Geplaatst
Nadat ik ook heb zitten koken, sta ik op het punt onderstaande reactie naar NRC Next te mailen:

23 jaar is Isabelle Buhre die van mening is dat IVF behandelingen en de eicelbank geen overheidssubsidie verdienen. 23 jaar… nee dan heb je meestal nog geen kinderwens. En als je favoriete merken Burberry, Lacoste, Ralph Lauren en Tommy Hilfiger zijn (bron: Hyves), dan kan ik me voorstellen dat je je geld liever aan andere dingen uitgeeft dan aan ‘pure decadentie’ als een IVF behandeling.

Vooropgesteld: ik ben óók van mening dat een stamcelbank subsidie zou moeten krijgen en dat het enorm schrijnend is dat mensen overlijden door een tekort aan donoren. Maar om hier aandacht voor te vragen door een kinderwens te bestempelen als puur egoïsme, valt bij mij verkeerd.

Isabelle Buhre is nog jong en helaas nog naïef. Zij denkt nog dat geen IVF vergoeden in Nederland leidt tot minder overbevolking. En hoeven dan alleen mensen die niet spontaan zwanger kunnen worden hier rekening mee te houden? Misschien kunnen we dan beter een één-kindpolitiek invoeren in Nederland. Dat zou ook een hoop geld schelen aan kinderbijslag, opvang etc.

Zij denkt dat adoptie en pleegzorg prima alternatieven zijn voor het krijgen van een ‘eigen’ kind. Weet zij wel hoe moeilijk adopteren is? En dat je hier al niet meer voor in aanmerking komt als je man toevallig zeven jaar ouder is dan jij en dus de veertig gepasseerd voor jij halverwege de dertig bent? Realiseert zij zich dat pleegzorg iets heel anders vraagt van mensen dan ‘normaal’ ouder zijn? Bovendien: omdat iemand zelf toevallig niet spontaan zwanger kan worden, moet die dan maar de rotzooi opruimen van een ander die wel in een vloek en een zucht een kind op de wereld kan zetten maar er ‘toevallig’ niet voor kan zorgen?

In de discussie of IVF wel of niet vergoed zou moeten worden, wordt een kinderwens vaak vergeleken met cosmetische ingrepen. Het is een eigen keuze, niet medisch noodzakelijk. In dat licht zouden we medische kosten als gevolg van sportongelukken ook niet meer moeten vergoeden. Skiën of voetballen is tenslotte je eigen keuze, toch? En wat te denken van mensen die door hun eigen keuze om te roken of drinken kanker krijgen? Die ernstige ziekte die de één toevallig overkomt maar ons in principe allemaal zou kunnen overkomen?

Verminderde vruchtbaarheid is helaas ook iets dat ‘de één toevallig overkomt maar ons in principe allemaal kan overkomen’. Ik mag hopen voor Isabelle dat het haar bespaard blijft.

Lieve Henne,

Ik wist hetvweekend maar je bent een kanjer! Wat heb je een goede reactie gegeven, echt na het lezen van het artikel steeg mijn bloeddruk tot ongekende hoogte en ik had het warm en koud tegelijk, te boos om fatsoenlijk een reactie te kunnen geven...en toen as ik jouw reactie, helemaal goed verwoord, perfect, ik hoop dat je het gaat insturen.....Henne thanks, mijn bloeddruk is weer normaal ;)

Geplaatst

Er is al veel gereageerd en ben het er helemaal mee eens.

Alleen denk ik niet dat het leeftijds gerelateerd is dat ze zo een stuk heeft geschreven.

Dat kind is gewoon een dom schaap.

Waarschijnlijk denk ze er over 20 jaar nog zo over,zit gewoon een kronkel in haar hoofd.

Geplaatst

Walgelijk artikel. Ga het op fb zetten en peilen hoe men er daar overdenkt.

En natuurlijk komt Henne haar geweldige verhaal na plaatsing d.i. ook op.

Geplaatst

Mevrouw Isabelle had volgens mij gisteren nog haar Twitter op prive staan, vandaag is ie vrij toegankelijk ... en discussie over het stuk is in volle gang.

Freya heeft er ook al enigszins op gereageerd.

https://twitter.com/#!/ibuhre

Geplaatst

Je hebt gelijk ook Henne, die emotie is het niet waard.

Weet in ieder geval dat er met ons veel mensen moeite hebben met het artikel en haar dat laten weten.

Ze heeft de term: bewust kindvrij, ook van haar Twitterprofiel gehaald ... blijkbaar heeft eea haar toch aan het denken gezet.

Ter info: op Twitter wordt overigens veelvuldig gelinkd naar dit topic ...

Geplaatst
Henne, heb twitter vrij uitgebreid geleden maar geen link naar hier gezien..
Sorry, maar ik heb er wel 3 gezien (het was er 1 die verschillende malen geretweet is, in ieder geval geretweet door Jan Kremer).

Misschien aan Jeroen vragen dit topic members only te maken?

Om even te laten zien dat ik het echt niet verzonnen heb :)

https://twitter.com/#!/JKNL/status/193596264024252417

https://twitter.com/#!/ivdkuil/status/193589342709624832

Geplaatst

ik reageer eigenlijk haast nooit, maar wil even zeggen, Henne, ik vind dat je het prachtig verwoord hebt! Jammer dat je je stuk hebt moeten inkorten trouwens.

en ik snap best dat als je 23 bent, een kinderwens wellicht nog een ver van je bed show is, dat je daar dan zo over kunt denken, maar hallo, nrc next, waarom is een krant zoooo dom om dat ook nog te plaatsen???????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden