Ga naar inhoud

Wanneer kunnen ze uit de reiswieg en in de zitjes?


elinorac

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag: vanaf welke leeftijd konden jullie de reiswieg van de kinderwagen vervangen door het zitje? Mijn oudste is 8 dus ben het helemaal vergeten.

In de zomer gaan we een weekje naar Frankrijk en het lijkt me erg prettig om niet de reiswiegen te hoeven meenemen, vandaar mijn vraag.

 

Alvast bedankt als een paar mama's willen reageren, dan heb ik een idee!

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Caro,

 

L is met 4 maanden overgegaan naar het zitgedeelte. Ik moet er wel bij zeggen dat het een zitgedeelte is met 3 standen, ze ligt/zit nu op de middenstand en naar ons toe.

L wil niets missen en kijkt graag om haar heen. Ook sliep ze steeds minder in de bak, vandaar dat we het geprobeerd hebben en het gaat prima!

 

Leuk vooruitzicht trouwens, alvast veel plezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat zou mooi zijn! Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het bij die van ons is, maar die heeft vast ook meerdere standen. Zal het eens opzoeken. Bedankt voor je snelle reactie!

 

Een van de redenen dat ik nog niet met ze er op uit ben geweest met de auto is dat ik er tegenop zie om die reiswiegen er af te halen, in te klappen, er weer op te zetten en er weer af... Met de zitjes kan ie in z'n geheel worden ingeklapt, stuk makkelijker en neemt minder plaats in. (Ook heb ik pas sinds een week een auto die groot genoeg is, maar dat terzijde...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier lag Thomas met 7 maanden in de zit en Joris al met 4 maanden (hij is een stukkie groter ;-) ). Joris ligt nu gewoon in de zit en die heb ik zo plat mogelijk gedaan. Ik heb zowel een Mutsy 4-rider als een Easywalker Duo en van beide kinderwagens is de zit helemaal plat te leggen. Dan kunnen ze er gewoon in. Joris vind het zelfs leuker omdat hij dan meer kan zien. Dus deze zomer moet met jouw twee gewoon kunnen lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een heel gehannes inderdaad met die bakken....Wel fijn dat je de zitgedeeltes in z'n geheel kunt inklappen. Hier had ik ook eerder bij stil moeten staan.

Hier moet het zitgedeelte er iedere keer af als we met de auto weggaan en er dus ook weer op. Verder een hele fijne wagen hoor ;)

 

Wat Esk zegt, geldt hier ook hoor....L is ook een stevige tante!

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet dat de wiegjes van easywalker ook helemaal plat ingeklapt kunnen worden,

uit eigen ervaring,tis idd wel even een heel gehannis maar als je het een paar keer in en

uit geladen hebt krijg je meer vertrouwen zodat je lekker met je twins op pad kunt gaan

ook met de auto

wij hadden toen een zoontje van 1 jaar en 10 maanden erbij dus alleen met 3 op pad!!!!

hier zijn m en s met 5,5 maanden in het zitgedeelte gegaan,dat was echt een verademing

om op pad te gaan

wel alles goed met kaat en bram????

 

groetjes yes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor yes, prima! Ze slapen sinds een paar dagen door, dwz Kaat in ieder geval en Bram komt hoogstens nog 1x 's nachts, dus dat scheelt een hoop...

Wat stoer dat jij er alleen op uit ging. Ik deed dat met de oudste ook heel veel, was zo makkelijk met 1... Ik moet er gewoon aan wennen denk ik, natuurlijk kan het best, zeker met een grote zus erbij die kan helpen, maar de eerste keer met de auto stel ik steeds uit.

 

We gaan ongeveer half juli dus dan zijn ze 5 maanden.

 

Heb het net even opgezocht: we hebben de Koelstra flexxo twin en die zitjes kunnen ook in ligstand, dus dat is mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caro

 

bij ons ging Imke met 4 1/2 maanden uit de bak van de wagen, zij vond er totaal niets aan! Ik moet wel zeggen dat ze vanwege de kou goed ingepakt was (winterjas en voetenzak)en daardoor enigszins stevig in de wandelwagen lag (zitgedeelte in lage stand), als ze destijds alleen een jasje aangehad had vond ik het erg ruim en losjes.

Wij hebben een Easywalker, weet niet hoe dat bij de Koelstra is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten voetenzakken bij, heb 'm op Marktplaats gekocht dus niet uitgeprobeerd van tevoren... Alles ziet er wel keurig uit trouwens, hoop 'm voor dezelfde prijs ongeveer weer te verkopen!

 

Nog fijner wordt het als ze in een gewone buggy kunnen. Weet nog wat een verademing ik dat vond, zo'n lekker licht en relatief klein ding! Ok, ik heb een dubbele maar dat zal veel schelen. Ben ook vergeten hoe oud ze toen was natuurlijk... Vervolgvraag??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb onze kinderwagen afgelopen zondag omgetoverd.

Wel met een brok in m'n keel hoor. (ben ik de enige die dit heeft?)

Mijke past nog maar net in de kinderwagenbak en laat merken dat ze het niet meer prettig vindt om hierin te gaan.

Gisteren met haar gaan wandelen en ze vond het heel leuk om alles beter te kunnen zien.

Alleen zit ze met haar gezicht nu van me af en dat vind mama niet zo leuk. ;(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat roerend dat je een brok in je keel had... Ik heb dat nu al met kleertjes wegdoen, zeker degene die mijn oudste ook heeft aangehad. (Ga lekker een doos met kleertjes bewaren, ook al vindt mijn vriend dat onzin). Kan me niet voorstellen dat ik dat met de reiswiegen heb, maar ik snap wel waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, met kleertjes heb ik dit ook hoor.

Eigenlijk met alles.

Heb in de keuken een 'houten kalender' staan. Zo eentje waar je elke dag een blokje om moet draaien zodat die de juiste datum aan geeft.

Maar je raad natuurlijk al waar die sinds 25 oktober 2011 op staat........

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

bij ons is het kinderzit gedeelte bijna helemaal niet gebruikt. als ik op stap ging dan had ik al na een paar maanden alleen de maxicosi bij me om op t onderstel te doen. alleen als we de hele dag wegbleven nam ik wel de bak mee, ozdat ze ook liggend kon slapen. J asmijn wilde al snel helemaal rechtop zitten, maar het zitgedeelte van onze combi was veel te groot voor haar, en ze lag schuin en dat wilde ze vanaf 6 maanden eigenlijk niet meer (recht op, kijken!!). dus tussen ongeveer 9 en 13 maanden was het een gedoe. we hadden een grote rugzak voor haar, maar die was eignelijk ook wat onhandig groot. daarna wilde ze heel graag lopen. ik ging trouwens ook meestal op de fiets, met haar voorop.

nu met twee is het wat ingewikkelder. maar ook voor l otus neem ik de bak alleen mee als we lang weg blijven (een dutje van een uur kan ook in de maxicosi).

jouw tweeling is 5 mnd toch? is wel een beetje net wel, net niet. maar als je een zitje hebt waar ze ook lekker in kunnen liggen, dan lijkt me: lekker thuis laten die bakken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja, misschien nog een tip: wij hebben nu twee deryan peuterbedjes. dat zijn een soort kleine tentjes ter grootte van een peuterbedje, die helemaal opklapbaar zijn tot een klein tasje. super handig bij het logeren bij opa en oma (scheelt enorm in gesjouw) en ook voor op vakantie. zelfs voor op het strand oid. je hebt ze ook en baby uitvoering tot ongeveer 1,5 jr bruikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja, misschien nog een tip: wij hebben nu twee deryan peuterbedjes. dat zijn een soort kleine tentjes ter grootte van een peuterbedje, die helemaal opklapbaar zijn tot een klein tasje. super handig bij het logeren bij opa en oma (scheelt enorm in gesjouw) en ook voor op vakantie. zelfs voor op het strand oid. je hebt ze ook en baby uitvoering tot ongeveer 1,5 jr bruikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yola, ze zijn nu twee en een halve maand, maar het ging om de zomervakantie en dan zijn ze ongeveer 5 maanden...

Probleem is dat er geen Maxi cosi's op mijn wagen kunnen, anders had ik dat wel gedaan, maar ik heb geloof ik een van de weinige wagens waar dat niet bij kan.

 

Toevallig heb ik net twee campingbedjes gekocht een paar weken geleden, maar bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

even inhaken op je vraag

wij hebben een easywalker en een duo buggy

ze zitten hier de meeste tijd echt nog in de a,w

zo,n duobuggy rijd echt waardeloos,en rijd zwaar als ze iets zwaarder worden

 

enne het duurde bij mij ook even hoor eer ik over die eerste drempel was om

alleen met 3 minnie mannen op pad te gaan

 

super dat kaat en bram het al zogoed doen en doorslapen,geniet ervan,nog effe

en hier word ons duo alweer 3 jaar

en alles afsluiten.........................klein dilemma nog 2 cryo,s in de vriezer

maar tis compleet zo

 

groet yes steph

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Steph, kan me voorstellen dat jullie compleet zijn, wij zeker! Ik heb het hele traject gebaald dat ik geen cryo's had (ja, een keer 2, maar die ontdooiden niet goed) maar nu ben ik er eigenlijk wel blij om want hoef ik die beslissing niet te nemen!

 

Oh zitten ze nog steeds in de Easywalker? Ja, dan moet je inderdaad een stevige/dure buggy hebben waarschijnlijk, als ie anders te zwaar rijdt. Nou ja, dat zie ik dan wel, eerst maar eens uit die reiswiegen maar zo ver ben ik ook nog niet hoor! Ze kunnen nu vrij goed de hoofdjes zelf recht houden en rondkijken maar ik houd nog steeds twee vingers in de nekjes want zeker als ze moe zijn kunnen ze nog omklappen. En voordat die nekjes sterk genoeg zijn bouw ik de wagen sowieso nog niet om!

Link naar reactie
Delen op andere sites

WIJ HEBBEN DE BUGGY VAN MC LAREN MAAR ONZE EASYWALKER RIJD

VEEL EN VEEL LEKKERDER EN HEEL LICHT

 

GENIET EERST MAAR VAN DEZE BIJZONDERE PERIODE

wij hadden ook pas bij de 3e icsi voor het eerst 2 cryo,s

is een goede leg want daar zijn de twins ook van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden