Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Juul, wat fijn dat alles zo goed ging bij de echo! Dat knipperlichtje is toch wel heel bijzonder he.

Wat je opschreef over je gevoel, had ik zelf geschreven kunnen hebben...ook hier minder blij dan ik dacht dat ik zou zijn. Geen jubelstemming. Ben ook vreselijk moe en mijn conditie is nog het beste te omschrijven als slappe vaatdoek. Daarnaast met name 's avonds zo bekaf en misselijk dat ik alleen nog maar op de bank wil liggen en mijn ogen dicht wil doen. En ja, dan komt af en toe die gedacht waarom wil ik dit ook alweer...? Inderdaad heel dubbel allemaal. Kijk erg uit naar de echo en de weken daarna (we vertrekken zaterdag voor 2 weken naar Spanje met vrienden en hun kinderen). Lekker even afleiding. Hoop zo dat de misselijkheid meevalt.

@Liesjuh, wat vervelend van de buikkramp. Hoop dat het gewoon je darmen waren. Hoe gaat het nu met je?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@Juul, wat fijn dat alles zo goed ging bij de echo! Dat knipperlichtje is toch wel heel bijzonder he.

Wat je opschreef over je gevoel, had ik zelf geschreven kunnen hebben...ook hier minder blij dan ik dacht dat ik zou zijn. Geen jubelstemming. Ben ook vreselijk moe en mijn conditie is nog het beste te omschrijven als slappe vaatdoek. Daarnaast met name 's avonds zo bekaf en misselijk dat ik alleen nog maar op de bank wil liggen en mijn ogen dicht wil doen. En ja, dan komt af en toe die gedacht waarom wil ik dit ook alweer...? Inderdaad heel dubbel allemaal. Kijk erg uit naar de echo en de weken daarna (we vertrekken zaterdag voor 2 weken naar Spanje met vrienden en hun kinderen). Lekker even afleiding. Hoop zo dat de misselijkheid meevalt.

Hey Mariek,

"fijn"om te horen dat ik niet de enige ben. Het is heel raar. Ik voel me een soort van ingekakt, emotioneel en lichamelijk. En geestelijk. Een vaatdoek, inderdaad............

Ik ga er de komende dagen proberen niet te veel aan te denken (hoe voel ik me, hoe moet het straks etc) en gewoon een beetje meer te doen (rustig aan) en afleiding te zoeken. Het zal er wel bij horen.

Ik wens je alvast veel ontspanning en gezelligheid toe op je vakantie (hopelijk weinig tot geen misselijkheid) en geniet maar dubbel van het weer, want, zouden wij nog een noemenswaardige lente/ zomer krijgen?!

Ik ga zo ook vliegen, op werkreis naar zuid-oost Europa. Ben komende week iets minder online.

Aan alle andere newly zwangeren, doe het rustig aan en ik hoop op alleen maar mooie echo's voor iedereen.

Geplaatst

ik haal mezelf van het lijstje...

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]18 mei[/TD]

[TD]5 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]21 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]16 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]14 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]04 januari[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]06 januari[/TD]

[TD]24 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]05 januari[/TD]

[TD]21 mei[/TD]

[TD]22 mei[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mirke (42 jaar, 9e kindje)[/TD]

[TD]09 januari[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare [/TD]

[TD]17 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Mariek, als je nog is zin hebt om het lijstje bij te werken... mijn volgende echo is 21/5, controleafspraak bij gyn 22/05. Ik ben 32 jaar, tweede kindje, 1ste dochtertje overleden.

Geplaatst

Hoi dames,

Langzaam begin ik bloednerveus te worden..... Zo dadelijk om 14:10u heb ik een afspraak in Veldhoven bij de gyn, vervroegd in verband met mijn te hoge suiker.....

Zullen jullie voor me duimen dat er " iets" te zien is...?

Geplaatst

Euh, laat ik uit ervaring spreken....:-) Zodra ik de zes weken voorbij bent begint de ellende... Energieniveau is vanaf dat moment -125, zou de hele dag willen slapen en als ik niet constant kleine beetjes eet (met tegenzin) dan ben ik de hele dag kotsmisselijk.... Helaas stopt dat bij mij pas weer als ik ben bevallen...:-)

Geplaatst

@ Juul, oh wat fijn om te horen!!!! Kan me voorstellen dat je superblij was om dat te zien!!! En wat zijn we rare chicks he, die roze wolk is ver te zoeken, hahahahha!! Heb vandaag vrij en heb echt nog niets gedaan behalve een 3 kwartier met de hond gelopen en ik ben zoooo moe alsof ik een marathon heb gerend..pffff het zal er wel bij horen, maar kan me helemaal voorstellen wat je zegt dat je jezelf tegenvalt…ik had ook echt gedacht dat ik nu anders zou zijn. Ik morgen de echo, hoop net zulk mooi nieuws als bij jou :-)) Goeie werkreis, hoop dat het reizen je nu niet extra zwaar valt!!

@ Liesjuh, oh wat een spanning weer allemaal…dat aftellen tot die echo..pffffff…. En je darmen kunnen nu zeker je voor de gek houden hoor, stom he!!! Hoop dat het nu weg is?

@ Mariek, joh wat bizar al die gedachten he??? Betrap mezelf er ook op en dan word ik ook weer zo boos op mezelf, al die jaren proberen en dan zo fantastisch bij de 1e ivf zwanger en ik gedraag me totaal anders…pfff. Fijn dat je even lekker op vakantie gaat en lekker naar de zon, dat zal je echt wel goed doen denk ik, heerlijk hoor!!

@ Tool……..lieverd sterkte, wat ontzettend erg voor je…en heel lief van je dat je ons succes wenst!!! Hoop zo dat je je snel in een andere maand mag aanmelden!!!

@ Mirke, succes zometeen!!!!! Ik duim zeker!!!

@ alle 'vaatdoekjes', fijn dagje vandaag!

Geplaatst

Ohh Tool, heel veel sterkte!

Juul en Mariek, heel herkenbaar hoor. Ik ben ook aan de ene kant super blij, maar aan de andere kant is het nog zo onwerkelijk.

En dan de hele tijd die spanning, vandaag de hele dag krampen in mij linkerzijde, die 2e cryo zal toch niet ingenesteld zijn in mijn eileider, denk ik dan weer.

De kwaaltjes die ik nu heb had ik niet bij de zwangerschap van mijn dochtertje, maar toen begon ik ook pas zo rond het 2e trimester echt te genieten van mijn buikje.

Dus die roze wolk komt nog wel!

Geplaatst

Nou dames, ik ben niet zo erg veel wijzer.... Via de binnenkant konden ze er niet bij door de vreemde stand van mijn baarmoeder, maar dat had ik al wel verwacht. Ze moesten dus kijken via de buikwand en dat is veel lastiger/onduidelijker. Wat ze in ieder geval hebben gezien is een vruchtzakje waar iets in lijkt te zitten, maar veel verder kom je zo niet. Volgende week terug!

Wel moet ik morgen naar de internist voor de nodige onderzoeken voor de suiker!

Geplaatst

Lieve Tool, zit hier spontaan in tranen je berichtje te lezen. Ik vind t zo verschrikkelijk. Ik denk aan je hoor!

@Mirke: Wat een gedoe. Hoop dat ze er volgende week wel bij kunnen.

@Liesjuh: Ik hoop zo dat het je darmen zijn meid.

@Mariek: Wil je mij ook op t lijstje erbij zetten? 37 jaar, 1e kindje, uitgerekend op 16 januari, 1e echo 25 mei. Dankjewel!

Mijn HCG was vandaag toch weer gestegen van 494 naar 973, dus het gaat stiekem toch weer goed. Vrijdag 25 mei heb ik de eerste echo. Dan weten we echt hoe het zit.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst
[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------

[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---

[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------

[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak---

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]03 januari

[/TD]

[TD]18 mei

[/TD]

[TD]5 juni

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]03 januari

[/TD]

[TD]21 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]03 januari

[/TD]

[TD]16 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul

[/TD]

[TD]03 januari

[/TD]

[TD]14 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn

[/TD]

[TD]04 januari

[/TD]

[TD]23 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]06 januari

[/TD]

[TD]24 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha

[/TD]

[TD]05 januari

[/TD]

[TD]12 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mirke (42 jaar, 9e kindje)

[/TD]

[TD]09 januari

[/TD]

[TD]23 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tool (38 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]12 januari

[/TD]

[TD]22 mei

[/TD]

[TD]23 mei

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare

[/TD]

[TD]17 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt35 (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]1 Juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

...
Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]18 mei[/TD]

[TD]5 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]21 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]16 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]14 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]04 januari[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]06 januari[/TD]

[TD]24 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]05 januari[/TD]

[TD]21 mei[/TD]

[TD]22 mei[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mirke (42 jaar, 9e kindje)[/TD]

[TD]09 januari[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]16 januari[/TD]

[TD]25 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare (34 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]8 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]1 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Tool, heel veel sterkte meid. Vreselijk naar dit. Eerst zo blij en dan dit... dikke knuffel!

Tascha, je gegevens zijn aangepast! Hoe gaat het met je?

Doorzettertje, ik heb je in de lijst gezet. Wat goed dat de hCG toch mooi gestegen was!!

Mirke, kotsmisselijk 9 maanden lang??? Oh nee, wat erg! Wat zal jij er dan op ten duur zo ontzettend klaar mee zijn!

Meiden, voel me echt een beetje opgelucht dat jullie het gevoel van soort anti-euphorie herkennen. Je gaat toch aan jezelf twijfelen en je schuldig voelen. Verwarrend. Maar zullen de hormonen wel zijn. Blame the hormones!! Leuke is, die kunnen we het komende jaar voor ALLES aanwijzen ;-)

Geplaatst
Doorzettertje, fijn dat je hcg gestegen is!!! top!!

Lieve Tool, Dankjewel maar vind het zo zuur voor jou. Voel me er een beetje raar bij. We zouden samen zwanger moeten zijn. heel veel sterkte meis.

Geplaatst
[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------

[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---

[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------

[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak---

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]03 januari

[/TD]

[TD]18 mei

[/TD]

[TD]5 juni

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]03 januari

[/TD]

[TD]21 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]03 januari

[/TD]

[TD]16 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul

[/TD]

[TD]03 januari

[/TD]

[TD]14 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn

[/TD]

[TD]04 januari

[/TD]

[TD]23 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]06 januari

[/TD]

[TD]24 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]05 januari

[/TD]

[TD]21 mei

[/TD]

[TD]22 mei

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mirke (42 jaar, 9e kindje)

[/TD]

[TD]09 januari

[/TD]

[TD]23 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare

[/TD]

[TD]17 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]19 januari

[/TD]

[TD]1 juni

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]16 januari

[/TD]

[TD]25 mei

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

;-)

Tool sterkte meis
Geplaatst

Tool, wat ontzettend klote voor jullie zeg, als ik je handtekening lees en zie wat jullie al hebben meegemaakt is dit toch wel heel zuur! Ik wens je heel veel sterkte, hoop dat jullie wens binnenkort in vervulling mag gaan.... en wat ontzettend lief van je dat je ons een goede zwangerschap wenst! Dikke knuffel voor jou!!!!

Juul, goede werkreis gewenst!!! Hoop dat je het een beetje kan volhouden met deze vermoeidheid.... pfff... moet er niet aan denken nu....

Keesie, heel veel succes morgen met de echo, hoop dat alles goed is!!!

Doorzettertje, wat fijn dat je HCG gestegen is, super goed nieuws!

Ik had vanmorgen erge buikkrampen, in de loop van de dag nam dit wel af. Heb ook geen bloedverlies gehad, dus ga van het positieve uit, maar 't is wel moeilijk, je wordt er zo super onzeker van! Ik sluit me ook aan bij de "vaatdoekjes" , ik ben zo vreselijk moe en loom, niet normaal..... verder de hele dag door een "hongergevoel". Wat wou ik graag dat het maandag was, waarom moeten we toch zo vaak zo lang wachten.....

Geplaatst

@ Mirke, jeetje je emmy houdt het spannend!! Maar ze zien iets, hoop dat dat je een beetje gerustgesteld heeft om het tot volgende week uit te houden...

@ Doorzettertje, mooie stijging, fijn!!!

@ Mariek, wat lief dank je!!! En eigenlijk best lekker dat we die hormonen de komende maanden overal de schuld van kunnen geven, zo had ik het nog niet bekeken ;-) Inderdaad een heel fijn idee om je eigen gevoelens bij anderen te herkennen en je niet zo'n rare chick te voelen.

@ Liesjuh, we posten tegelijkertijd ;-) Dank je, zo spannend morgen!!! En laat je niet gek maken door die krampen he!!!! (hoor wie het zegt, hahaha, maar het helpt echt als iemand anders het even tegen je zegt, merkte ik zelf). Komt allemaal goed, ondanks dat stomme wachten...!

Zoooo spannend morgen…kwart voor twee ben ik aan de beurt, ik laat het jullie weten!!

Geplaatst

oh Tool, wat een verschrikkelijk nieuws zeg...dit is ieders grootste nachtmerrie... heel veel sterkte!

Keesie, succes morgen!

Doorzettertje, mooie stijging! In Zwolle doen ze niet aan bloed prikken, heb dus geen idee hoe hoog mijn hgc is... denk dat ik er morgen nog een keer een testje achteraan gooi om te kijken of er een donkerder streepje te voorschijn komt.

liesjuh, spannend he deze periode. Hopelijk krijg je maandag een positieve bevestiging!

Mirke, spannend hoor. Wel fijn dat ze 'iets' gezien hebben.

Tascha, wat een heftige dingen hebben julle mee moeten maken! Pfff. Hoop zo dat jullie dit wondertje bij jullie mogen houden...

Juul, goed nieuws zeg!

CCthuis, heel herkenbaar. Ben super blij, maar het is zo onwerkelijk... volgens mij gaan we gelijk op!

Mariek, al bijna de echo? Spannend. Ben jij van 'het lijstje'? Zou je bij mij toe kunnen voegen: Mare, 34, eerste kindje, uitgerekende datum 19 januari (denk ik), echo 8 juni.

Ga nu echt een banner maken :)

Geplaatst

Lieve Vaatdoekjes,

Ik hoop me morgen bij jullie te mogen aansluiten, maar nu even een kort berichtje. Ik herken helemaal wat jullie allemaal schrijven. Je denkt alleen maar juichend te zullen rondlopen als het een keer is gelukt, maar het lijkt wel of alle emoties er ineens uit komen en alsof al je energie ineens door je grote teen naar buiten loopt en foetsie is! Je hebt je al die weken, maanden, jaren groot gehouden en ineens ben je kapot en komt er een nieuwe zorg, namelijk of het allemaal wel goed blijft gaan, hoe je het in hemelsnaam moet gaan doen terwijl je nu al zo moe bent, etc. ect. En dan ook nog zo misselijk en al die hormonen waardoor je moet huilen als er een babyzeehond in Pieterburen is binnengebracht of als de parkiet van de buren is overleden!!! Maar zoals de dames in het boek 'Veilig zwanger' schrijven! Je hemt niet voor niks 9 maanden zwanger, het komt heus goed!! Het tweede trimester gaan we met z'n allen optimaal genieten en dat is ook nog een prachtige tijd van het jaar, dus over een tijdje zijn we allemaal weer opgeladen en bruisen we van energie en ideeën voor de kinderkamer!! Ha, ha! Kom op, we houden de moed er in!

Ik hoop nogmaals morgen te mogen aansluiten.... Ik laat het jullie weten.

Tool, als je dit nog leest: wat een verschrikkelijk bericht, je zult wel helemaal kapot zijn! Heel, heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd!

Floor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden