Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Liesjuh, ja gezellig! Had je net al 'gedag' gezegd in ons andere topic, maar gaan we hier gezellig verder :-) Hoop dat er nog andere meiden daarvan komen! Ik ontdekte dit topic trouwens ook pas net omdat ik zo gefixeerd was op alleen de ivf verhalen dat ik het hele 'zwanger' verhaal nog had gemist, haha!

@ all; Heb net het zh gebeld en ze zei dat het niets is om me druk over te maken. Pas als je helderrood bloed verliest en erge buikkrampen hebt dan kan het misgaan. Heeft me inderdaad wel iets gerustgesteld :-) Maar blijf het super super spannend vinden, had ik niet gedacht…ik dacht na een positieve test zit ik op zooooo'n grote wolk dat ik alleen maar kan lachen en blij kan zijn…. Nou dat valt wel tegen ;-) Voelt een beetje alsof ik over een paar weken examen ga doen en dat je daar nu naar toeleeft met zo'n zenuwachtige knoop in je maag….als jullie me kunnen volgen ;-)

Heb me vandaag wel aangemeld voor Moeders voor Moeders, dacht dat moet ik wel nu gaan doen want als ik zo lang blijf twijfelen dan is het ook niet goed want dan kan ik korter meedoen.

Fijn dagje ladies, hoe voelen jullie je dan????

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het wordt hier al wat drukker :happydance:

Volgens de freyasite is mijn uitgerekende datum 5 januari.

Als morgen mijn hcg-waarden goed gestegen zijn, krijgen wij nu zaterdag (12 mei) al een eerste echo. Dit is nog te vroeg voor een hartje, maar onze gynaecologe snapt gelukkig wel onze ongerustheid voor opnieuw een BBZ, dus gaat ze dan al eens kijken of het vruchtzakje op de juiste plaats zit...

Ondertussen ben ik heel bang dat de waarden morgen niet goed gestegen zouden zijn... Ik heb de indruk dat de gevoeligheid van mijn borsten alleen maar afneemt en ben ook niet misselijk ofzo (wat ik vorige keer absoluut wel was). Het wachten blijft slopend!

Groetjes,

Tascha

Geplaatst

@Tool, wanneer krijg je je HCG te horen dan? Ik heb dit nog nooit te horen gekregen, daar doen ze bij ons niet aan... alleen een thuistest!

Hoop dat je een mooie HCG hebt en je een afspraak voor je echo kunt laten maken!!!

@Keesie, fijn dat het ziekenhuis je gerustgesteld heeft! Het is zekers spannend, vooral voor de eerste echo, het wachten lijkt nu helemaal lang te duren hè?

Ik heb op het andere toppic gelijk even gemeld dat de meiden zich hier ook kunnen melden, ik ben benieuwd of ze ons volgen, hahaha....

Goed dat je het zegt, ik zal me ook gelijk effe aanmelden bij MVM, daar kunnen we volgende week al aan beginnen!!!

@Tascha, wat fijn voor je dat het ziekenhuis wil meewerken aan een vroege echo! Ik kan me voorstellen dat de angst voor een BBZ er goed inzit als je deze al eens gehad hebt....

Ik voel me net als jou, ben ook niet misselijk, geen gevoelige borsten, etc.... ik had dit wel bij mijn vorige zwangerschap...

Weet alleen niet meer in welke week dit begon, volgens mij is dat later in de zwangerschap, rond de 7e week ofzo.... afwachten maar!!!!

Ik ben sinds gisteren gestopt met de bollen, dat is in elk ziekenhuis anders, daar voel ik me ook wel een beetje onzeker door, lees dat sommige meiden tot de 12e week hiermee moeten doorgaan, terwijl ik het allang had afgebouwd naar 2 bollen per dag i.p.v. 6..... maar volgens mij ben ik tijdens mijn vorige zwangerschap direct na de positieve test gestopt en toen ging het ook goed, dus tja.... soms kun je jezelf ook zo onzeker maken met van alles en nog wat, gek wordt je ervan!!!!

Geplaatst

@Keesie, leuk dat je er ook bij bent gekomen! Fijn dat het ziekenhuis je gerustgesteld heeft. Blijft zenuwslopend, bloedverlies tijdens een zwangerschap. Heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad. Een beetje helderrood, rond week 10 geloof ik. Schrok me te pletter. Maar begreep later dat ongeveer 20% van de vrouwen wat bloed verliest tijdens de zwangerschap. Inderdaad, zolang je geen krampen hebt, is er niet veel aan de hand.

Zo te lezen hebben we allemaal nog een beetje moeite met genieten... hier ook. Nu is het wachten tot de eerste echo, dan tot de 2e echo, dan tot de 12 weken grens, dan tot de uitslag van de combinatietest en/of de vruchtwaterpunctie....en dan pas wordt het genieten ;-) Maar gelukkig tot die tijd een aantal super mooie momenten, zoals de eerste echo straks, als we hopelijk allemaal de bevestiging krijgen dat het vruchtje goed is ingenesteld en druk bezig is een klein mensje te worden!

Fijn, Tascha, dat je al zo snel een echo krijgt. Duim voor je dat je morgen goed nieuws te horen krijgt en dat je hCG waarde goed is gestegen! Kan me voorstellen dat je wat ongerust bent, maar elke zwangerschap is anders.

@Tool, haha, ja, dat zijn wel genoeg testen lijkt me ;-) Benieuwd naar je hCG.

@Liesjuh, vreemd eigenlijk he, dat elk ziekenhuis weer iets anders doet met die bollen...in het VU stop je ook na de eerste 2 weken. Ja, ongelooflijk wat er allemaal op ons afkomt wat ons gek kan maken! Dat we nog enigszins nuchtere meiden zijn is een wonder eigenlijk ;-)

@niki, haha, joh, wat is dat toch met het einde van het jaar bij jullie? ;-) Ook wel weer gezellig, zo in de winter. En, niet te vergeten, erg handig met het doorgeven van de kleertjes, elke keer het juiste seizoen.

Ik heb me ook aangemeld bij MvM. Woensdag komt ze langs. Ben dan ongeveer 6 weken, dus kan hopelijk maximaal meedoen. Bijzonder idee eigenlijk, dat wij Nederlandse vrouwen de hele wereld voorzien van Pregnyl. Denk niet dat ze in bijv Amerika doorhebben dat plassende Hollandse dames voor hun ivf meds zorgen, haha.

Hier met name 's avonds weeig misselijk en mijn borsten/tepels zijn nog steeds erg gevoelig. Vandaag tijdens het spelen met mijn dochter op het springkussen ook af en toe wat steken in de lies/onderbuik. Met andere woorden, voel me echt zwanger...

Letten jullie nu ook extra op jullie voeding? Probeer nu echt aan mijn 2 stuks fruit en portie groenten per dag te komen. Melkproducten liet ik eerder vaak staan, ben niet zo'n liefhebber, maar wissel nu het broodontbijt wat vaker af met muesli met melk of kwark. Verder probeer (met nadruk nu nog op probeer) zo min mogelijk 'troep' tot me te nemen, maar merk dat het echt afbouwen is. Niet dat ik ongezond eet ofzo, het tegendeel, maar een tompouce of ijsje of toastjes met lekkers op z'n tijd... die gaan er altijd wel in. Denk ook dat ik daar nu al bewuster mee bezig ben omdat ik vorige keer 24 kilo ben aangekomen... arghh... dat wil ik deze keer toch echt anders gaan doen! En ook omdat ik las dat deze eerste paar maanden heel belangrijk zijn in de ontwikkeling van het kleintje.

Erg benieuwd of er nog tweelingmoeders-in-spe voor ons tussen zitten! We weten het over een paar weken.

Geplaatst

@Liesjuh, ik kan morgen of overmorgen naar de ha bellen voor de uitslag. de bloedtest was mijn eigen idee ;-) en heb me ook meteen op toxoplasmose laten testen omdat we twee katten hebben. en als dan alles bekend is, dan maak ik een afspraak voor de eerste echo.

Van de ene kant voel ik me goed en van de andere kant ook weer onzeker, omdat ik niets voel: geen misselijkheid, geen gevoelige borsten. al begint dat laatste volgens mij nu een beetje te komen. ben wel blij dat ik geen gekleurde afscheiding heb, want dat had ik de eerste zwangerschap al meteen vanaf het begin en toen zat het ook verkeerd.

heb eigenlijk ook geen idee hoelang ik moet doorgaan met de bollen, zal dr. S. eens mailen van DD, hihihi.

wat het eten betreft: ik was eerst van plan nergens op te letten, maar ik heeb nu zoiets van, ik ga toch maar gewoon normaal eten, niet te veel snoepen, fruit en zo dat at ik toch al genoeg, dus dat zit wel snor, maar eet nu wwel steeds meer zoetigheid en ik heb ontiegelijk veel zin in kaas, niet normaal. maar ja, heb gelezen dat je eigenlij maar 1 of 2 plakjes per dag mag hebben. vind het zo lekker namelijk, hihihi. lekker op een boterham met stroop...mmmm...het water loopt me nu al in de mond, hahahahaha.

volgens mij heb ik jullie allemaal nog niet gefeliciteerd, sorry!!! VAN HARTE GEFELICITEERD meiden met jullie zwangerschappen!!!!!

ik ben trouwens 38 jaar (sinds 29 april), woon samen met mijn vriend/verloofde (1.2 oktober dit jaar gaan we trouwen) en onze twee katten in het zuiden van het land. ben naast mijn fulltime baan als adm. medewerkster ook nog fitness instructrice waar ik groeps lessen geef. wil je weten welke lessen, stuur me dan even een pb. ben namelijk al een keer gevonden op het forum en wil dat niet nog eeen keer meemaken ;-).

de rest van mijn verhaal staat geloof ik in mijn handtekening, hihihi.

keesie, fijn dat het zh je gerust kon stellen!!

moet me overigens ook nog aanmelden voor MvM. heb ik de vorige keer ook gedaan, helaas niet kunnen afmaken ivm onze mk. maar nu gaan we gewoon all the way door!!

Geplaatst

Tascha, fijn dat je al zo snel een echo kunt krijgen!!! hoop dat je waarden goed gestegen zijn!!!! hou vertrouwen, het wachten blijft idd slopend!!!! succes meid!!!!

Geplaatst

bedankt allemaal! En jullie ook veel succes he!

hier vandaag wachten op het resultaat van de tweede bloedafname... Ben toch wel heel bang voor slecht nieuws, dus 't zal een lange dag worden....

Geplaatst

Hoop dat je gevoel er naast zit, Tascha, en dat je goed nieuws te horen krijgt vandaag. Hoop voor je dat ze snel bellen, dan weet je het in ieder geval! Deze onzekerheid is killing he...

Geplaatst

Hoi,

Graag sluit ook ik me aan dit jan2013clubje, als alles goed blijft gaan dan ben ik rond 4 januari 2013 uitgeteld... maar ik weet nog niet zo goed hoe de telling gaat met een cryo plaatsing.

Gefeleiciteerd allemaal!

groet CC

Geplaatst

CC, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ook zwanger van 2 cryo's, voor jullie dus ook spannend of het 1 of 2 zijn die zijn ingenesteld. Wanneer heb je de eerste echo?

Tascha, al iets gehoord? Erg benieuwd...

Geplaatst

Hoi dames,

Wie van jullie heeft meer ervaring met de Clearblue test met weekvermelding?

Ik ben morgen een week over tijd (na TP van 2 cryo's)[ATTACH=CONFIG]4042[/ATTACH], maar zojuist zei de test dat ik 3+ zwanger ben....

Daar klopt dan toch geen jota van:-)

Geplaatst

De hormonen zijn mooi gestegen (hcg 2800), dus wij kunnen weer verder hopen dat alles goed komt! :happydance: Zaterdag vroege echo om te zien dat het vruchtzakje op de juiste plaats zit...

Geplaatst

Ja, zeker spannend.. a.s. vrijdag 11 mei de 1e echo!

Ik heb afgelopen vrijdag die test gedaan van clear blue en toen gaf deze aan 2-3 weken. Is inderdaad na de bevruchting en ik heb de terugplaatsing op 17-4 gehad.

Overigens niet getest met ochtendurine. Mijn laatste menstruatie was 28-3 en de cryo's zijn op de 2e dag ingevroren en teruggeplaatst op de 2e dag na ontdooiing, dus volgens mij dien ik er dan toch 1 dag af te tellen? Eerste positieve test had ik al op 27-4. Dus ik ben het even kwijt wat de uitgerekende datum is :).

Eind deze week start ik met MvM, de blauwe flessen staan al klaar!

Geplaatst

Mirke, misschien zwanger van een tweeling? Ik heb gelezen in de bijsluiter dat je dan een foutieve weergave kon krijgen van de weken.

Geplaatst

Breek ook even in

Tascha van harte meid ziet er goed uit geniet er van

Mirke klink als goeie hcg heb wel vaker gehoord of tweeling wat voor mij ook is gezegd succes en van harte

Iedereen van harte gefeliciteerd

Liefs Jessica

Geplaatst

Heej meiden,

@Mariek, ik eet net zoals anders, behalve natuurlijk het "verboden" voedsel zoals filet american. Fijn dat je je echt zwanger voelt, lijkt me toch een hele geruststelling!

Wat die tweelingmoeders betreft.... ik ben ook zeer nieuwsgierig, hahaha.... vindt het ook zo spannend.....

@Tool, die onzekerheid zal nog wel een tijdje blijven vrees ik.... benieuwd naar je uitslag morgen!

@CC, Gefeliciteerd en welkom bij de club!

@Mirke, geen idee, ik test altijd met de Kruidvat testen....

@Tascha, gelukkig heb je een mooi HCG, super!! Zaterdag nog een mooie echo erachteraan en je bent iets geruster..... succes!!!

Ik heb me aangemeld bij MVM, krijg zo nog een telefoontje, ze komt w.s. morgenavond al langs! Mariek, ik moest wel lachen om je verhaal over plassende Hollanders... haha.... ik wist helemaal niet dat ze dit alleen in Nederland deden??? Ik heb nog steeds geen klachten hoor.... voel weinig, ben wel erg moe, maar ben ook net begonnen met stage lopen, dus het is alles tegelijk nu!!!

Geplaatst

Breek in

Mirke, de digitale test van clear blue geeft idd vanaf conceptie (eisprong in geval v IVF-icsi/iui) aan. Dus dan ben je bij 3+ Dus 5+ weken zwanger !! Dan klop t wel.

Gefeliciteerd!! En de andere dames uiteraardt ook!!

Groetjes Naomi

Breek uit

Geplaatst

tascha, jippie! goed nieuws! cc welkom en gefeliciteerd! vandaav bellen voor hcg en ook maar voor echo en mvm. zijn jullie trouwens ook zo vroeg wakker? ben altijd rond 5 uur wakker, pfffff. niet leuk! meld me later weer! xx

Geplaatst

hcg was/is 95. is dat goed?volgens de assistente van de ha was het normaal tussen 0-10. pffff, wat n onzekerheid. ga maar bellen voor n echo

Geplaatst

dinsdag 22 mei om 8.45 uur de echo en woensdag 23 mei de afspraak met de gyn. helaas niet mijn eigen, omdat zij helemaal volgeboekt zat. maar goed, deze vrouwelijke arts is ook heel aardig zei ze, hihihi. de gyn die me destijds geopereerd heeft werkt er helaas niet meer.

mijn hart klopt in mijn keel. ben ik aan het overdrijven als ik volgende week nog een keer mijn hcg wil laten testen???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden