Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tool, ik vind het heel normaal dat je volgende week je hcg nog eens wil laten testen... Welke waarde je hebt kan enorm verschillen, maar de stijging moet goed zijn. Dus om dat te weten heb je een tweede bloedafname nodig. Probeer er in te geloven!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Breek ff in

Mirka, da houdt in da je hcg mooi hoog is. Helemaal goed dus.

Zouden er twee emmies ingenesteld kunnen zijn?

Breek weer uit

Dat zou kunnen, maar ik reken er niet op.... ( de eerste 8 zijn niet blijven plakken, dus waarom zouden er nu ineens twee blijven plakken?)

Geplaatst

niki 13:16 Vandaag

Helaas (nog?) geen hartslag bij de echo van zojuist en het was wel erg klein. Of ik ben later dan gedacht of het gaat niet goed. Volgende week wo nieuwe echo, dan moet er hartslag zijn. Helaas heb ik dit soort berichten al 2x eerder gehoord en toen ging het niet goed... Ben een beetje verdwaasd... Ook beetje weeïg gevoel in mijn onderbuik... We gaan het zien. Zou het wel heeeeeeeel jammer vinden, maar heb gelukkig wel al twee prachtige meisjes. X niki

Geplaatst

he bah, niki, dat is geen goed nieuws...kan me voorstellend dat je een beetje verdwaasd bent. Hoop dat ze volgende week wo gewoon een sterk hartje zien kloppen!! Natuurlijk heb je al twee prachtige meiden, en toch, dat neemt niet weg dat dit toch een heel grote teleurstelling zou zijn als blijkt dat het niet goed zit....duim voor je!

Geplaatst

Vanochtend is MvM langs geweest, de blauwe flessen staan weer klaar. Hoop dat ik deze keer wat langer mee kan doen dan vorige keer. De test die ze deed was al echt een verschil met vorige keer. Toen kwam het streepje er wel, maar was lang niet zo dik als vandaag. Vandaag stond de streep er direct en knalde van de test af. Hoop dat dat een voorteken is dat het deze keer gewoon goed gaat!

... wat duurt het wachten lang...

@Tool, klopt het dat je de hcg op wd 13 hebt getest? Met een verse embryo? Dan is de waarde volgens mij prima toch. Ik heb even gekeken voor je, je dpo was dan 14 dagen daarvoor. Ik vond dit op internet: * At 14 DPO, the average HCG level is 48 mIU/ml, with a typical range of 17-119 mIU/ml. Dan zit je met 95 volgens mij aan de goede kant.

Geplaatst

Hello Ladies

en in het bijzonder de thread starter Mariek:happy11:. Mariek en iedereen VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZWANGERSCHAPPEN! WOEHOE kunnen jullie het al geloven?

Ik niet.

Ik zie dat er al veel meiden meedoen aan deze 'draad'. Ik meld me graag aan bij jullie groep en klets gezellig mee.. zie banner..

groetjes

Geplaatst

He Mariek, ah, bedankt!!! mijn hcg heb ik op wd 14(dag van de tp is dag 0) laten testen, tp was op 24-4, testen op 7-5.

ben alweer wat rustiger, heb vanochtend nog niet hcg laten testen, maar doe dat maandag. de assistente had dit advies van de arts gekregen.

En als ik het echt niet meer hou, dan mag ik komen.

volgende week woensdag ga ik dan ook voor de normale bloedcheck voor dr. Pf., dus ik ga dan ook gewoon mijn hcg laten aankruisen, hahahaha. twee keer in die week.

Juul, welkom!! en gefeliciteerd!!

Niki, ah niet het nieuws dat jullie graag hadden willen horen. Hoop dat de echo volgende week een sterk kloppend hartje laat zien!!!

Mariek, spannend, mvm, ik heb me vanochtend ook aangemeld. volgende week ga ik door de informatrice gebeld worden voor een afspraak. hoop dat ik ook gauw die flessen weer buiten kan zetten.

tot later meiden!!!!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]18 mei[/TD]

[TD]5 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leisjuh[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]21 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]24 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]04 januari[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC[/TD]

[TD]04 januari[/TD]

[TD]11 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha[/TD]

[TD]05 januari[/TD]

[TD]12 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul[/TD]

[TD]05 januari[/TD]

[TD]14 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mirke[/TD]

[TD]09 januari[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tool[/TD]

[TD]12 januari[/TD]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Daar ben ik weer met m'n lijstje :tongueP:

Juul, gefeliciteerd!!! En welkom hier!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]18 mei[/TD]

[TD]5 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]21 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]24 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]04 januari[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar 2e kindje)[/TD]

[TD]04 januari[/TD]

[TD]10 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha[/TD]

[TD]05 januari[/TD]

[TD]12 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul[/TD]

[TD]05 januari[/TD]

[TD]14 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mirke[/TD]

[TD]09 januari[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tool[/TD]

[TD]12 januari[/TD]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[/TR][/TABLE]

Ha Dames,

Heb even een aanpassing gedaan, want echo is verzet naar morgen. Ik was even vergeten dat manlief nachtdienst heeft en helemaal niet kan a.s. vrijdag. Ik vind het super spannend. Zal er idd om spannen of hartje al klopt en helaas hebben wij ook 2x eerder gehad dat er geen hartontwikkeling was bij eerdere miskramen. Bij mijn dochtertje klopte het hartje nog niet bij de echo van 5w 3d en wel bij 6 w en 1d.

Vandaag dus gestart met MvM, maar asperges stonden op het menu :).

Juul gefeliciteerd en Niki idd hopelijk volgende week een mooi kloppend hartje.

Geplaatst

@Tool, ik zie bij je onderschrift dat je in behandeling bent in DD en dat er twee emmy's van 8 en 12 cellig terug zijn geplaatst. De kliniek waar ik onder behandeling ben werkt samen meet DD. De isci bevruchting heeft ook in DD plaats gevonden, maar zij geven aan dat het standaard protocol is invriezen op dag 1 en plaatsing na ontdooiing op dag 2, dus als de cryo's 2 cellig zijn. Is er een reden dat jullie wat langer hebben gewacht?

Geplaatst

@Mariek, wat een schitterend lijstje weer :clap2:

Zou je mijn naam effe willen veranderen in Liesjuh i.p.v. Leisjuh?

@Juul, welkom hier, leuk dat je ook in dit toppic komt schrijven!

Hoe gaat ie nu met je.... is het besef er al iets meer?

@Niki, bah.... wat een spanning zeg.... hopelijk zien jullie volgende week een mooi kloppend hartje!

@Tool, wat fijn dat je zo vaak je HCG mag laten prikken, zo te zien ziet het er goed uit als ik Mariek mag geloven!

@CC, heel veel succes met jullie echo morgen, hopelijk is alles goed!!!

Hier is net MVM langsgeweest, de blauwe flessen staan weer paraat! Ik weet niet wat jullie van de cadeaus vinden, maar ik vind het niks..... die armband/ketting is niet mijn smaak, jammer.... de vorige keer had ik een mooi servies wat ik veel gebruik, dat was echt nuttig! De wikkeldoek die we krijgen als we lang genoeg meedoen is wel een supercadeau natuurlijk, helemaal goed!

Het was wel fijn dat de test direct een dikke streep gaf, het was toch een erg spannend momentje.... stom hè, ik weet dat ik zwanger ben en nog hoop ik zo op een positieve test, hahaha....

Geplaatst

@all , meiden ik zie hier namen zoals tascha,en Mariek die ik nog ken van vorige wachtbankjes. Super gefeliciteerd

Alle andere meiden jullie natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Geniet ervan !!!

Liefs eer

Geplaatst

he cc, wij hebben alles in dd laten doen en onze emmies zijn de embryoscope ingegaan. n soort van broedstoof waar de embryo's kunnen doorontwikkelen tot n blastocyste gedurende 5 dagen. van de 4 zijn er uiteindelijk 2 overgebleven en die zijn toen teruggeplaatst. bij onze vorige keer hadden we geen embryoscope en zijn ze ook op dag 3 na de punctie teruggeplaatst. die regel was ons niet bekend. ik zal t lijstje morgen aanpassen. via mobiel lukt me nu niet. slaap lekker meiden!

Geplaatst

O. ja ze kunnen heel veel in DD, gelukkig maar!

Heel de ochtend al zón weeig gevoel in mijn buik, van de spanning voor de echo vanmiddag, of dat het mis gaat of van de utrogestan?

Geplaatst
@all , meiden ik zie hier namen zoals tascha,en Mariek die ik nog ken van vorige wachtbankjes. Super gefeliciteerd

Alle andere meiden jullie natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Geniet ervan !!!

Liefs eer

He eer!! Wat leuk van je te horen. Hoe gaat het met je? Laatste trimester alweer, wat vliegt te tijd... Goede zwangerschap? Weet je al of het een jongetje of meisje is? Succes nog met de laatste loodjes!

Geplaatst

Hoi, hoi

Alweer terug en een mooi vruchtje met dooier en in het midden ingenesteld, nog geen hartslag waarneembaar, maar alles zag er goed uit! O. ja het is er dus 1 :)

en volgens de arts 5 weken en 4 dagen.

Geplaatst

He meiden, wat een grote club al :-))

Hier wat verdrietig…gisteravond 2 druppels helderrood bloed en vandaag weer bruin…. heb zh gebeld en gelukkig kan ik nu een week eerder voor m'n echo. Ohhhhh hoop zo dat het goed gaat…..de toiletbezoekjes zijn nu nog 100x erger dan in de wachtweken vind ik…pffff.

Morgenavond de informatrice van MvM, hoop ook op zo'n knallende test als jij Mariek!!!!

Geplaatst

ah keesie. hoop dat t niets te betekenen heeft en dat er een adertje gesprongen is. wel fijn dat je een week eerder mag komen. sterkte! hier boobies attack. jeetje, wat n pijn en steken. kan er niet van slapen, pfff terwijl ik ram moe ben. ga toch maar weer proberen verder te slapen. xx

Geplaatst
He meiden, wat een grote club al :-))

Hier wat verdrietig…gisteravond 2 druppels helderrood bloed en vandaag weer bruin…. heb zh gebeld en gelukkig kan ik nu een week eerder voor m'n echo. Ohhhhh hoop zo dat het goed gaat…..de toiletbezoekjes zijn nu nog 100x erger dan in de wachtweken vind ik…pffff.

Morgenavond de informatrice van MvM, hoop ook op zo'n knallende test als jij Mariek!!!!

@ Oh Keesie, das ff schrikken. Zei de verpleegster ad telefoon iets over wat het kan zijn? Ik herinner me dat je ook wat bloedverlies had tijdens de wachtweken. Hoop dat het gewoon een niks-bloedje is. Kan best. nu is je echo 16 mei? Fijn, al kon het wat jou betreft nog eerder natuurlijk..

Heb je straks iets aan die mvm hcg test? Kun je daar iets uit afleiden misschien?

@ CC super dat je iets hebt kunnen zien!!!!! gefeliciteerd! wanneer mag je weer voor een echo?

Hier is het nog hetzelfde, ik baal er een beetje van dat ik elke dag van die ongiepijntjes hebt en soms zijn ze best heftig. Ik kan me als ik die pijn voel erg slecht concentreren op mn werk. Ik was een paar weken niet meer zooo moe maar sinds een paar dagen weer wel. naja das niet zo erg, gewoon rusten...

Geplaatst

Hoi Dames,

Volgende echo staat gepland op 24-5, maar mag altijd bellen als ik niet zo lang kan wachten :)

Keesie, bij de zwangerschap van mijn dochtertje heb ik bij 6 weken best een heftige bloeding gehad en was ik in de veronderstelling dat ik een miskraam had, we mochten toen meteen komen en er was toen 6w 1d een mooi kloppend hartje te zien. Ik zal voor je duimen dat het goed blijft gaan en dat jullie volgende week ook een mooi kloppend hartje zien.

Ik ben even kwijt wie het had over de ongi krampen. Ik heb dat ook en ben nu gestopt met utrogestan. Ik zou echt blij zijn als we de 12 weken voorbij zijn, jullie ook? Het is een onzekere periode zo....

Geplaatst

@Keesie, wat schrikken van de bloeddruppels. Is het gestopt? Zolang je geen krampen hebt hoeft het niks te betekenen. Inderdaad een gescheurd adertje ofzo, schijnt vaak voor te komen. Wel fijn dat je een week eerder voor de echo mag komen! Hoop dat daaruit zal blijken dat alles gewoon nog goed zit.

@CC, helemaal eens!!!! Deze weken tot de 12-weken grens zijn echt vreselijk... zal ook echt heel blij zijn als we allemaal zonder kleerscheuren die grens bereiken straks!

@Juul, ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook heel veel last van ongikrampen gehad (veel erger dan gewone ongikrampen), tussen week 4-6. Vond het toen ook vreselijk verontrustend, elk toiletbezoek was spannend, maar het is gewoon goed gegaan. Op ten duur hield het op. Hoop dat het bij jou ook snel over gaat!

@Tool, fijn he, die boobies attacks ;-) Hier ook al tijdje last van. Gewone bh's dragen doe ik sinds een paar dagen niet meer, doen teveel pijn. Heb nu van die sportbh's aan, veel comfortabeler. 's nachts, net als jij, ook best last van ze. Soms zou je ze af willen kunnen doen! Gewoon even opzij leggen, even rust. haha. Helaas...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden