Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuk een meisje Britt, een meidengezin. En Zomer ook gefeliciteerd een jongetje!

Doorzettertje, sterkte met de harde buiken en het rustig aan doen. Idd denk ik ook dat dit komt door jouw buikspieren. Ik heb bewust alleen de zijspieren getraind voordat ik zwanger werd.

Liesjuh, een fijne rustige dag gewenst!

Wauw mooie buikjes die voorbij kwamen, misschien is het ook iets om onze huidige buikjes erop te zetten :)

Mariek, even voor het overzicht, a.s. vrijdag 7-9 heb ik een afspraak bij de gyn. Ik weet niet of er een echo bijzit (hoop ik natuurlijk wel).

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Mariek, fijn dat je via Mensendieck een manier hebt gevonden om zo te kunnen ontspannen. Zal inderdaad wel even wennen zijn geweest om alle spieren zo te kunnen onstspannen, maar wat goed dat je dit nu "onder de knie" hebt!

Ik denk ook dat harde buiken niet perse nu erg hoeven te zijn, maar het is:

- vervelend gevoel

- signaal van je lijf

- maakt je soms wat onzeker

Dus... alle ontspanning helpt zou ik zeggen!

Doorzettertje, ik hoop dat het inmiddels iets beter is. Maar wat ik vooral wil zeggen, als dat niet zo is, ga dan morgen nog niet werken. Ik weet hoe belangrijk het werk lijkt op dit moment, maar eigenlijk zijn jij en je kindje veeeel belangrijker. Zorg goed voor jezelf en vooral staar je niet blind op anderen die tot verlof blij werken. Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en de eerste keer was het met een tweeling best pittig. Ik heb heel wat traantjes gelaten omdat ik het niet vol kon houden op het werk en halve dagen moest gaan werken. Ik keek alleen maar naar anderen en niet naar mijzelf. Nu is het bij ons natuurlijk geheel mis gegaan, maar dat had niets met het werken te maken.

Maar elke middag als ik toen een halve dag erop zat en ik thuis op de bank lag, had ik wel het idee dat ik iets goed deed voor de kindjes. Ik wil je niet thuis zetten met een kopje thee achter de geraniums, maar hoop dat je inziet dat het nu eenmaal niet altijd zo loopt als je zou willen fysiek (en wie weet dat beter dan wij allemaal hier....) en je hebt er zo voor gevochten en zo lang op gewacht.... Nou ja, je snapt mij wil hoop ik!

Britt, wat leuk 2 meiden. Ik heb zelf 1 zus en ik heb dat altijd heel leuk gevonden! Veel plezier met je roze wolk!

Liesjuh, wat lekker dat je het een keer wat rustiger aan kon doen, geniet er maar van. Die klussen liggen er morgen ook nog. Mijn moeder zegt altijd dat ik moet onthouden dat een dag maar 24 uur heeft.... Moeilijk hoor, want ik wil ook altijd zoveel meer doen als dat eigenlijk kan. Dit proces van gedwongen thuis zitten en op de bank hangen / liggen omdat het moet vanuit het ziekenhuis is echt een les in deze voor mij! Ik moet zeggen dat het mij steeds minder moeite kost om te denken, ach dat kan later ook nog wel. Bv 1 dagje later stofzuigen is echt niet een heel groot probleem :)

Groetjes Zomer

Geplaatst

Eventjes het lijstje aanpassen. Met mijn echo was alles goed. Gemiddelde lengte en gemiddeld gewicht. Ze heeft ook gezien dat ze later lange benen ging hebben. :happy8:

Ben blij dat alles blijft goed gaan. Iedereen die werkt momenteel zal het wel zwaar hebben. Hier is het ook niets anders. Ik werkte tot 2 jaar geleden in Brussel, dan verhuizen ze alles naar Antwerpen. Ik had daarvoor een compensatie in tijd gekregen. Nu gaan ze die afschaffen vanaf november. Dan mag ik op mijn laatste maanden van mijn zwangerschap meer dan 12 uur van huis zijn. Een stuk per fiets, 2 uur trein, 5 minuten een busje,7:30u werken, weer een busje, 2u trein en dan weer per fiets naar huis. Ik hoop dat ze akkoord gaan met de vraag om toch voor het einde van mijn zwangerschap in het kantoor van Brussel te werken. Na mijn zwangerschapsverlof heb ik hetzelfde probleem. Ik zou om 17:30 mijn kindje moeten gaan halen bij de onthaalmoeder maar ik zit nog tot 17:00u in Antwerpen. Ik zou nu mijn moeten bezighouden met kaartjes tekenen, en de baby uitzet regelen. Maar dat overschaduwt wel alles.

Geplaatst

Het gaat al iets beter met de harde buik. Zowel gister als vandaag heerlijk op mijn loungebank in de tuin gelegen en zowat 2 boeken verslonden. Dus op en top relaxen! Heb nog wel steeds het idee dat t net als bij Mariek met mijn buikspieren heeft te maken. Ik merk dat als ik mijn geleerde oefeningen van zwangerschapsyoga doe om mijn buik te ontspannen dat dat dus helpt. En na t avondeten is echt mijn gehele buik een voetbal. Ik eet momenteel de helft van wat ik een paar weken geleden at. Het past gewoon niet in mijn buik haha! Het is net alsof ik niet genoeg plek in mijn buik heb. Morgenochtend ga ik een paar uurtjes werken (ik werk als officemanager dus alleen maar zittend bureau/pc werk). Daarna ga ik om 12 uur gelijk door naar de Verloskundige en daarna naar huis en vrijdag is alweer mijn vaste vrije dag. Dus kan eigenlijk tm zondag rusten. Dus Zomer: ik zorg echt goed voor mezelf hoor :-)

Britt ook een meisje wat leuk! Volgens mij lopen de jongens en de meiden aardig gelijk toch?

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Fijn, dat je je ook zo kunt ontspannen doorzettertje! Ik merkte idd bij bodybalance dat bij bukken en andere oefeningen waar lichtelijk mijn buikspieren aangespannen worden, dat ik ook krampen kreeg en trouwens ook bij cardio bij het roeiapparaat. Ik sta nu nog 2x per week 45 min op de crosstrainer en blijf met mijn hartslag onder de 140. Ook begin ik volgende week met zwangerschapspilates.

He Ting, lees ik het goed "dat ze lange benen krijgt", dus ook een meisje? Vervelend dat gereis met de fiets/trein en lopen, pff dat alleen al is vermoeiend denk ik zo en dan moet er oook nog gewerkt worden. Hopelijk lukt het om terug geplaatst te worden naar Brussel.

Geplaatst

Even voor het lijstje: net terug van de gyn en helaas geen echo, maar buik groeit goed (+/-2cm boven navel, normaal voor rond de 24/25 weken). Nu terug komen op 28-9 met een echo en baarmoederhals/mond meting.

Geplaatst

Hoi CCthuis, ja het is een meisje, stiekem is mijn wens uitgekomen. Maar je mag dat niet zeggen hé ik weet het. :-) Mijn ideetje van Brussel is afgelast. Het is hun probleem niet. Er zit niks anders op dan maar te werken tot ik niet meer kan zeker. 4 weken en een paar dagen op mijn tanden bijten en na mijn bevalling me te pletter solliciteren om niet meer terug te moeten gaan naar die fantastische egoïstische werkgever. Als ik te moe ben naar mijn huisdokter, een paar dagen thuis en weer herbeginnen. Om die manier mogen die prutsers er nog eens voor betalen ook zonder dat ik werk. Zij spelen het smerig, ikke ook. Ik heb er toch niets mee te verliezen. Daarvoor moet je daar al 11 jaar werken.

Geplaatst

Lieve Esther (zomer71),

Ik las dat je een zoontje krijgt. Leuk dat je het geslacht al weet. Wisten wij beide keren ook.

Het viel me op - ook uit eerdere berichten - dat je keuzes bewuster zijn. Een of twee laten terugplaatsen, prioriteit aan werk of baby geven, symptomen (harde buiken) vroegtijdig signaleren en verhelpen. Ik weet wat je geschiedenis is; ik kom al een tijdje op dit forum, en weet waar dit vandaan komt. Ik vind het zo lief dat je altijd uitgebreid reageert met jouw kennis en ervaring, maar niet belerend probeert te zijn. Jij gunt het niemand wat jou is overkomen. Ik vind het echt heel leuk dat je nu onder dit topic schrijft.

Karin

Geplaatst

Hier even een eng avondje achter de rug. Omdat ze denken dat m'n harde buik mede met de slechte stoelgang heeft te maken ben ik donderdag begonnen met Lactulose. Er gebeurde vrij weinig tot ik gistermiddag heftige krampen kreeg. Rond t eten werd dat zo erg dat ik zowat out ging van de pijn en amper nog kon lopen of zitten. Uiteindelijk ook nog heel erg misselijk erbij en echt gigantisch overgegeven. Vanaf toen werden de krampen iets minder. Als weeën ook zo voelen dan zie ik er bij deze al enorm tegen op :) gisteravond laat gelukkig alles weer wat beter en nu gewoon beetje harde buik als anders. Heb dat goedje ook gelijk weggegooid. Zit nu aan de pruimen! Allebei enorm geschrokken, op zo'n moment denk je echt dat t even misgaat. Pffff...

Geplaatst

Doorzettertje, wat zullen jullie geschrokken zijn, bah! Had je nog geen last gehad dan van de stoelgang?

Gelukkig is het eruit zullen we maar zeggen en nu aan de laxantia.... pruimen zullen idd ook wel helpen, zelf ben ik aan de activia en Movicolon, dit werkt prima!

Hopelijk gaat het nu beter met de harde buiken en kunnen jullie genieten zonder je steeds zorgen te moeten maken....

Hier gaat het prima, a.s. maandag weer naar de gyn voor controle!

Geplaatst

Hier ook de Movicolon hoor, iedere dag een zakje en nergens meer last van, heeeeerlijk :)

Ik heb afgelopen week de 20-wekenecho gehad. Het was een zeer uitgebreide echo omdat mijn zoon een aangeboren afwijking heeft aan zijn nieren/blaas. Dus er werd nu op een speciale afdeling vh AMC naar gekeken. Maar gelukkig zag dat er allemaal erg goed uit. Alleen de buikomvang van het kindje was aan de lage kant, maar nog wel binnen de norm. Maar laag genoeg om te vervolgen dus over 4 weken nogmaals een echo om te meten of het wel goed groeit. Ik was natuurlijk meteen volledig in de stress.....De arts zei duidelijk dat er geen reden tot zorg is en dat het kind verder gezond lijkt maar dat het wel goed bekeken moet worden want het kan duiden op een minder goed werkende placenta, zucht.....

Voor mij zijn echo''s inmiddels echt niet meer leuk en ontspannen hoor. Ik ga er ontzettend van in de stress...... :(

Mar goed, over 4 weken een afspraak bij de gyn en dus nogmaals een echo, wordt vervolgd!

Verder gaat het prima, ik voel me goed en groei enorm....

Geplaatst

Phoe linda, dat is niet leuk. Ook al proberen ze je gerust te stellen, toch maakt elke controle nerveus omdat je weet dat je zowel goed nieuws als slecht nieuws kunt krijgen.

Ik wens je toe dat je deze aankomende weken zonder al te veel stress door zal komen!

Doorzettertje, wat zal je geschrokken zijn! Wat doet ons lijf soms toch raar en anders! Ik hoop voor je dat de pruimen helpen.

Liesjuh, veel plezier morgen!

Karin, dank voor je lieve woorden. Ik probeer inderdaad te delen, maar niet negatief of dramatisch te zijn. Maar ik heb nu eenmaal een bijzondere geschiedenis...

Ik vind het fijn om hier te delen en op de hoogte te zijn van anderen.

Op naar een fantastisch 2013 met zijn allen!

Zomer

Geplaatst

Doorzettertje, sorry.... dacht dat je 't kwijt was, maar niet dus!

Ik heb Movicolon via mijn gyn gekregen, maar als je naar de huisarts gaat en hierom vraagt zul je het recept ook wel kunnen krijgen.

Heel veel succes ermee, hoop dat 't je helpt!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest voor controle en alles was in orde, wat een fijn gevoel weer!

Bloeddruk 110/60, een inwendige en uitwendige echo gehad, baarmoederhals/mond prima gesloten, dus wat willen we nog meer!!!

De kleine was lekker aan het bewegen in m'n buik, blijf het zo bijzonder vinden....

@Mariek, zou je voor mij op het lijstje willen vermelden dat ik op 3 oktober weer een controle heb bij de gyn en op 22 oktober de 30-weken (groei) echo heb?

Verder zijn ze vandaag begonnen met de nieuwe kozijnen plaatsen, morgen komen ze weer en dan wordt vrijdag de muur aangesmeerd, eindelijk kunnen we straks bezig met onze nieuwe slaapkamer voor ons dochtertje, zodat ze ruim op tijd over kan naar haar nieuwe slaapkamer. Ik kan dan eindelijk alle spullen gaan uitzoeken, wassen, evt. dingen erbij kopen, etc.... leuke tijd dit!!!!!

Hoe is het verder met iedereen???

Geplaatst

@ Liesjuh, wat een opluchting dat alles goed is! Ik zie dat je aan het genieten bent en lekker actief bent. Heerlijk, houden zo! Mooie bloeddruk, alles gecontroleerd. Heerlijk genieten maar weer. Voel je de kleine vaak?

Ik voel me ook goed. Ik hoop de andere dames ook. Volgens de verlosk (vandaag bezocht) ben ik wel erg zwaar aan het worden - al 10 kg aangekomen (sinds ivf al 13 kg zwaarder) - aan de ene kant vind ik het echt erg, ik ga richting de 90 kg, ongelooflijk. Aan de andere kant, ik ben blij, voel me ok en eet gezonde dingen - naast mn pakken koekjes en teveel fruit :happy3: - dus heb niet het idee dat ik mezelf of het kindje iets aandoe, behalve mijn eigen ego dan haha. Maargoed .. vanaf vandaag ga ik beter opletten en zal ik niet meer snoepen en meer bewegen..... want boven de 90 kilo is echt too much.. dan weeg ik meer dan mn man haha! Heb net mn laatste candy bar gegeten... Wel frustrerend, je mag ook niet afvallen.

Iemand een tip hoe je je gewicht in de perken kunt houden?

Helpt veel wandelen zoals de verlosk voorstelde (lijkt me niet) of moet ik misschien op een suikervrij dieet bijv? Echt sporten lukt me niet, maar ik ga af en toe op de loopband of fietsen in de fitness en ik wandel en fiets zo nu en dan een flink stuk.

Lijstje: Mijn volgende afsrpraak bij de gyn is op 10 oktober.

Doorzettertje, eet je ook wel 2-3 stuks fruit en zemelen zoals muesli of havermout? En drink je veel water?

Ik doe bovenstaande wel en het gaat een stuk beter bij mij, maar pas op met teveel fruit het kan ook "averechts" werken.. Hoop dat het goedje van Liesjuh zal helpen, ik heb er meer goeds over gelezen, het opgeblazen harde gevoel is naar en zwaar, hoop dat je er vanaf komt!

groetjes aan allemaal

Geplaatst

Nou Juul ik ben ook op weg richting de 90 kg en eet ook gezond en (teveel) fruit. Je suikerinname beperken kan nooit kwaad, maar ik laat het gewoon gaan........ Volgend jaar voorjaar gaat indien nodig de rem erop en eraf trainen.

Pff ben zo ontzettend verkouden, vannacht kon ik geen lucht aan. Zo maar eens de dok bellen, maar iemand tips? Ik heb net Cinuforce neusspray gehaald en twee kussens in mijn bed, maar verder weet ik het ook niet.

Geplaatst
Nou Juul ik ben ook op weg richting de 90 kg en eet ook gezond en (teveel) fruit. Je suikerinname beperken kan nooit kwaad, maar ik laat het gewoon gaan........ Volgend jaar voorjaar gaat indien nodig de rem erop en eraf trainen.

Pff ben zo ontzettend verkouden, vannacht kon ik geen lucht aan. Zo maar eens de dok bellen, maar iemand tips? Ik heb net Cinuforce neusspray gehaald en twee kussens in mijn bed, maar verder weet ik het ook niet.

He CC girl.

"Goed" om te horen dat ik niet de enige wandelende meloen ben al zo vroeg in de zwangerschap. Maar niet leuk voor jou.. het wordt toch wel zwaarder allemaal met al die kilos.

Wat betreft verkpudheid, ik ben al sinds half mei verkouden. Het schijnt er bij te horen dat je slijmvliezen opzetten enzo? Ik heb een neusdouche gekocht die mn neus een beetje vrij maakt savonds en sochtends. Idee?

Geplaatst

Hoi meiden,

Allemaal gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik heb nog een heleboel tweedehands babykleertjes die ik in een webshopje heb gezet.

Alles is echt z.g.a.n. aangezien ik veel te veel gekocht en gekregen had :)

Wil je dus nog leuke merkkleertjes voor noppes dan nodig ik je uit om eventjes de site te checken ;)

http://tweedehandsbabykleding.luondo.nl/

Mijn twitter account staat in mijn profiel, altijd leuk als je me wilt volgen ;)

Een hele fijne zwangerschap toegewenst!! Geniet van het grote wonder in je buik! :)

Geplaatst

hello dames,

Hier ...alles wel z'n gangetje.... alleen ik denk dat ik morgen de verloskundige ga bellen. Ik heb namelijk sinds ruim twee weken zo'n dorst! soms bijna niet te lessen... vooral s'avonds...gaan er zo drie á vrier longdrink glazen door...(normaal amper 1) vooral cola...light dat dan wel...maar ook ladingen melk en water gaan makkelijk naar binnen. Bij mijn brood tussen de middag minstens drie glazen ?! Eerst dacht ik ...ach wat zout gegeten misschien...maar het duurt nu al zo lang! Ik zou toch geen suiker hebben? Misschien is het gewoon toeval? ofzo? maar ik ga morgen toch effe bellen. Verder hoef ik namelijk ook niet heel veel naar de wc ?! gek he? ...tja...hoe is het bij jullie...nog gekke dingen gegeten? Ik heb wel snoep drang!! en hamburgers !! daar verlang ik soms naar !! wow...die van de Mac Donalds ! Verder heb ik nog niet op de weegschaal gestaan...laatste dagen maar 't gaat in een keer hard! Ach..ja... jammer dan!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!... liefs,

Britt

Geplaatst

Beste doorzettertje,

Kan het zijn dat ik je ook op een ander forum ben tegengekomen? Ik struin nl. al weken internet af op zoek naar informatie over eiceldonatie. Ik ben vorige week bij een IVIkliniek in Barcelona geweest, maar deze was en ontzettend duur en voelde voor mij niet prettig.

Weer het net op gegaan en las wat over een kliniek in Cyprus. En nu lees ik dat je zwanger bent met de hulp van de kliniek in Cyprus! Wat ontzettend geweldig voor jullie.

Mag ik vragen hoe je ervaring met de kliniek in Cyprus was?

Bedankt en veel geluk in je zwangerschap.

Geplaatst

Hey Britt, o. dat had ik ook hoor bij mijn vorige zwangerschap. Idd de grote gele M trek, maar deze keer niet zo. Ik las in mijn dagboek van toen dat ik 2kg was bijgekomen van week 21 naar 22. Ook drink ik nu veel water en verse sinaasappelsap. Ik geloof dat cola light niet zo goed is ivm de zoetstoffen. Ja en dan in grote hoeveelheden natuurlijk ook voor de cafiëne.

Een vriendin van mij dronk liters melk op een gegeven moment, die had echt een melk trek. Ik zelf lust het niet, dus probeer mijn kalk te halen uit kaas, kwark en sojamelk.

Maar een check op suiker is nooit weg toch? Heb ik de vorige zwangerschap ook gehad ivm het aankomen en schommelingen in bloeddruk. Gelukkig had ik dat toen niet, maar mijn dochtertje was uiteindelijk wel macrosoom (te groot/zwaar voor zwangerschapsduur) en moest na de geboorte 24 uur geprikt worden op haar glucosegehalte.

Verder Juul heb ik nu nog niet zoveel last van de extra kilo's. Ik ga er nog mee naar de sauna, zwemmeer(als het warm is) en sportschool (heel rustig aan hoor). En nu die mooie volle @@, haha.

Ik ben ook wel groot en heb best wat spieren, zodat ik niet echt los vet heb ofzo. Ja en natuurlijk met opstaan voel ik het wel. Met de verkoudheid gaat het wat beter nu. Ik heb weer lucht gelukkig! Nu nog moe van het weinig slapen met die benauwdheid.

He, maar op weg naar een mijlpaal van 26 weken, wel weer een gerustelling.

Nu komen er schopjes gericht naar mijn hand als ik die op mijn buik leg, zo leuk! Mijn man en dochter vinden het ook geweldig en leggen ook geregeld een hand op mijn buik.

Fijn weekend!

Geplaatst

Uh ik heb ook gelezen dat zoetstoffen en cola niet echt goed is. Dus de combi cola light is misschien niet het drankje om hooked aan te raken.

Maar eerlijk is eerlijk, op mijn vakantie vorige week heb ik veel cola gedronken (ineens, het was er 38 gr..) en voor het eerst in maaaanden een PUL bier. Zo een glas/ pul uit de vriezer met ijs eraan. Uitzicht op zee, met een ijskoud Grieks biertje in de hand. Nou 300 ml verder, (een pulletje dus), lag ik knock out op mn handdoek in een comaslaap. Van 1 biertje !

Oja, en ik had ik ook ineens trek in koffie op vakantie. Ook maaanden niet gedronken, vanaf de ivf niet. Gek hoor allemaal. nu thuis heb ik er geen last meer van.

Ik vind het zwanger zijn af en toe wel maf, voel me echt anders. Ben nu met mn 24 weken ook ineens overal om aan het huilen. Kennen jullie dat?

En dat van die kilos. Bij mij blijkt dat ook vocht te zijn, dus dat zijn "liters". Mn shiatsu masseuse zag het en zei dat ik echt overal superzacht was vh vocht vasthouden. Savonds na mn werk zijn mijn benen na het uittrekken van schoenen/ laarzen helemaal opgezwollen, bijna eng om te zien.

Gebruiken jullie olie voor het vocht afdrijven in de benen? Ik heb ergens gelezen dat je geen middeltjes zou moeten gebruiken.

Mn shiatsu masseuse raadde me weleda aan, en dan een speciale olie voor opgezette benen en spataderen, en de keer dat zij me masseerde gaf dat verlichting!

Nou CC knap hoor dat je alles nog doet. Hah, je hebt geen 'los vet'? Nou ik ben jaloers hoor Heb alleen nog maar los vet haha. Nee valt mee. Ik sport eens per week heel rustig aan, doe cardio, maar ik zie er altijd tegenop. Moet echt vaker gaan en wil ook gaan zwemmen. Maar ik ben zo luuiii deze dagen. Ik slaap enorm slecht dus daar zal het ook door komen.

CC je vertelde over dat je kindje al naar je hand komt zwemmen. Dames, wat voelen jullie? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en hoe de bewegingen voelen.

Verder, dames, zijn jullie al bezig met jullie uitzet? Wat kopen jullie eerst? En hebben jullie tips in welke winkel of webwinkel je de kraamtijd spulletjes kunt kopen? Ik zou het liefst een winkel ingaan en daar alles kopen (behalve kleertjes). Ik weet van de helft van de spullen op het lijstje niet eens wat het is.. Ik moet nog beginnen.

Iedereen, een lekker weekend, vergeet niet uit te rusten..

groetjes

Geplaatst

Juul, je verhalen komen me bekend voor.... ik huil nu veel om emotionele televisie, heb ik normaal nooit en nu zit ik te janken bij Robert ten Brink met Love in the air (of hoe het ook heten mag). Wat de uitzet betreft, hier zijn we nog niet mee bezig. We zijn vandaag druk aan de klus geweest met de slaapkamer, nog 2 wanden schilderen en dan kan de muurschildering erop, gordijnen en vloerbedekking uitzoeken en nog meubels via marktplaats uitzoeken. Als dit af is dan kan onze dochter overhuizen en dan wil ik de uitzet bekijken, ik heb nog veel in huis, moet effe kijken wat erbij moet komen. Wij hebben veel gekocht bij de Baby-dump en de Prenatal. Welke dingen weet je niet wat het is, misschien kunnen we je iets meer wegwijs maken?

Ik voel de kleine nu wel regelmatig, met name als ik op m'n rug lig, zo'n bijzonder gevoel! Had vandaag wel weer veel harde buiken, dus moet echt wel rustig aan doen.... maar ja.... je wilt zoveel hè!

Bijzonder dat je je zo anders voelt tijdens de zwangerschap hè, ik moet zeggen dat het bij mij nog wel meevalt.... heb alleen erge trek in cheeseburgers van de Mac, heerlijk vind ik die nu!!!

CC, wat fijn dat jullie met z'n allen al schopjes kunnen voelen... gisteravond voelde m'n man ook schopjes, zo bijzonder!!! Fijn dat je je weer iets beter voelt!

Britt, hoe gaat het nu met jou, nog steeds zo'n dorst? Heb je de huisarts inmiddels gesproken? Ben benieuwd....

Die hamburges van de Mac zijn echt lekker hè, hahaha.... ik haal soms ook stiekem effe een cheeseburger bij de Mc Drive, weet dat het niet handig is, maar kan de verleiding soms niet weerstaan!!!!

Allemaal een fijn weekend!!!!!

Geplaatst

Ik heb de verloskundige gebeld....Maandag moet ik op controle..(dus een week eerder)...even suiker prikken. Ze zei me dat ze zelf ook erg dorst had tijdens haar zwangerschap...dus het kan gewoon met de zwangerschap te maken hebben!? maar wel even suiker prikken... Wij zijn ook de kamertjes...van beide meiden (tjonge wat klinkt dat he!!) bezig...behang uitgezocht...maar t'schiet nog niet echt op...manlief is druk/druk/druk! pas over drie weken weer wat meer tijd wrslijk... We hebben de naam defenitief staan!!! yes helemaal blij mee.... alleen tweede naam erbij is super moeilijk. Onze dochter heeft ook twee namen...duss .... maar ik vind het wel super moeilijk!! Hebben jullie de namen al ? Nog even via babybytes zag ik dit..ik ken haar verder niet maar....wel mooi! en aanbiedingen zijn helemaal niet duur! http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/dromelies/

Dames...fijn weekend...geniet ervan...

en jullie horen maandag wel effe of ik geen suiker meer mag ?!? hahaha....

en ja van die cola-light...ik weet het ...maarrr... die vruchtensappen zitten ook vol met suiker...en de Verloskundig zei direct dat ik matig moest zijn met melk! oefff....daar heb ik nou ook steeeds zin in. Roosvisee? zit ook vol... met suiker ... en water...ja dat trekt me nu helemaal niet...(normaal drink ik dat wel graag)

Veel thee...en afentoe een sappie dan maar.

Nou ik ben echt weg!!

Liefs..

Britt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden