Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de complimenten voor de muurschildering, wij zijn er ook erg blij mee!

@Britt, een dwarse peuter is herkenbaar, hier loopt er ook één rond. Vannacht weer lopen spoken van 23.00 tot 14.30 uur, inderdaad vermoeiend....

@CC, heftig verhaal zeg, goed dat je nu een geboorteplan opstelt! Hopelijk wordt deze bevalling een stuk "makkelijker" voor jullie.

@Mariek, wat een verhaal.... kan me voorstellen dat je je nu goed aan het oriënteren bent wat betreft de plek waar je gaat bevallen. Wij hebben het niet over een pretecho gehad, denk niet dat we dat nog gaan doen, vorige keer ook niet gedaan...

Ik ben vanmorgen aan het bellen geweest met de zorgverzekeraar en de kraamzorg, wat een gedoe. Het lijkt me prettiger om een intake aan huis te hebben, zodat je rustig met elkaar de dingen kunt bespreken. Volgens de kraamzorg ben ik verzekerd voor een telefonisch consult, ze doen alleen een intake aan huis bij het eerste kindje. Net dus met de zorgverzekeraar gebeld en zij zeggen dat ik wel verzekerd ben voor een gesprek thuis. Dus ik weer met de kraamzorg bellen en nu moeten ze dat weer eerst met de manager overleggen of het wel echt zo is, want volgens hun is dat toch echt niet zo! Ik word er straks over teruggebeld, pfffffff..... ben benieuwd wat eruit komt!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai,

Tjeetje sommige van jullie hebben al het 1 en ander meegemaakt wat betreft het bevallen.

Bij onze dochter is het uiteindelijk een medische bevalling geworden, liep al steeds van de verloskundige naar de gyn.

Maar uiteindelijk had ik een erg hoge bloeddruk waardoor ik ingeleid ben.

Heb wel een ruggeprik gehad, en idd de persweeen waren niet optimaal maar heb toen maar niks gezegt.

Maar ik heb het een fijne ervaring gevonden vandaar dat ik weer ik het ziekenhuis wil bevallen, weet niet of het nu medisch wordt we zullen het zien.

Maandag naar het ziekenhuis voor een glucosetest, ben benieuwd of er weer uitkomt dat dat zwangersschapssuiker heb, denk zelf van wel.

Bij mijn dochter had ik het ook, dan wordt het weer op streng dieet.

Sas

Geplaatst

Goh...ik ben dus niet de enige die bevallen niet echt een pretje vind!! hahahaa.... Ik heb ook best een traumaatje van de vorige keer! (en mijn ventje ook) ...paps zei toen...zooo... dat doen we dus noooit meer!

Nou ...dat dacht ik ook! maar ja...nu weet je wat heerlijk het is als je weer opgeknapt bent en je een gezinnetje hebt! Dit is voor ons de laatste dus...nog even kiezen op elkaar en dan hoeft het noooooit meer!@! hahaha

Ik heb ook zoveel gedoe gehad vorige keer...dat het deze keer alleen maar mee kan vallen!

Ps. ik heb dinsdag de pret echo, we hebben het toch maar gedaan. Tja bij de eerste ook...dan kan je niet deze spruit overslaan! hahaha

Meiden...fijn weekend

en nog een klein vraagje ...hoe zit het met jullie hormomen! Ik loop al twee dagen te huilen om vanalles en niets...heb steeds ruzie pfffff..... ik hoop dat het snel opknapt!

liefs Britt

Geplaatst

Ik sta op het punt om naar de sportschool te gaan, maar Britt ik ben veel feller op dit moment. Was ik ook bij de zwangerschap van onze dochter.

Dus niet emotioneler, maar een stuk assertiever en idd een korter lontje :), terwijl ik normaal heel geduldig ben.

En ik heb a.s. dinsdag weer een groeiecho en dan 8 nov weer, kijk ik echt naar uit!

Geplaatst

Ik zal even onze bevalling ook even vertellen, die me erg meegevallen is! Op 1e kerstdag braken tijdens het kerstdiner bij m'n schoonouders mijn vliezen, hoe charmant. Ik zat toen op 34.5 weken zwangerschap. We moesten direct in het ziekenhuis komen, éénmaal daar leken de weeën nog niet echt op gang te komen. Mijn man is 's avonds dan ook naar huis gegaan. 's Nachts had ik wel erge rugpijn, maar dacht ik laat manlief nog even lekker slapen, die krijgt het nog druk genoeg, dus ik heb maar een warme douche genomen, beetje heen en weer lopen, etc.... Niet wetende dat ik op een gegeven moment ineens het idee had dat de baby eraan kwam, dus zusters gebeld dat ze direct m'n man moesten bellen. Hun leek het verstandiger om eerst te gyn te laten kijken, ik roepen, je moet nu bellen, want de kleine komt er nu aan!!! Toen is er gebeld, éénmaal bij de gyn bleek ik al volledige ontsluiting te hebben en moest ik m'n persweeën wegpuffen, zodat m'n man erbij kon zijn. Hij kwam binnen en met een paar keer persen was ze er al. Ik heb dus wel een "makkelijke" bevalling gehad, ook wel leuk te horen toch?

Geplaatst

@Emotioneel, ik kan ook om alles janken en ben niet de vriendelijkste tegen m'n man, maar ach... hij weet waar 't van komt!

CC, succes dinsdag! Ik heb morgen de groeiecho, spannend.....

Geplaatst

Hormonen doen rare dingen want ik ben juist rustiger en liever dan ooit voor mijn man! Maak nergens een probleem van en wordt juist helemaal niet snel boos. Wellicht omdat ik al jaren in de overgang ben en daardoor normaal gesproken korter lontje heb? Was voordat ik zwanger werd ook heel erg benieuwd welke hormonen de overhand zouden nemen. Nou blijkbaar dus de allerliefste zwangerschaphormonen!

Geplaatst

Dank je Liesjuh voor jouw geweldige verhaal: dat klinkt geweldig! Voor het toetje bevallen!!!!!

Mooi hoor.

En Doorzetertje, ik was ook lief,maar ik ben ineens omgeslagen (dus pas op haha).

Tot een een week geleden was ik ook veel "zachter" en rustiger dan normaal. Bij ons thuis is mn vent juist de zenuwpees geworden die om vanalles ruzie maakt. Maar een paar dagen terug ben ik ingestort op mn werk, ik slaap al maanden slecht en ik trok het gewoon niet meer. Had een hevige buikpijn op mn werk sochtend waarvan ik schrok en belde meteen de verlosk. Ze dacht aan beknelling door het zitten achter de pc of een spierpijn. Kon vanalles zijn, maar ze zei als je pijn hebt moet je plat. Meteen naar huis. De pijn trok gelukkig snel weg, maar de schrik en brok in mn keel en tranen niet. Heb gejankt op mn werk en thuis! Voor het eerst een emo bui. Oeh. De verlosk had eerder al gezegd dat ik minder moest gaan werken dus die dag maar meteen met mn baas gesproken en die vond het prima. Ik moet vanaf nu zelf weten of ik vanaf huis werk, minder werk, me ziek meld, wat ik wil, nou, geweldig toch?!

Ineens is mn buik met 6,5 - 7 mnd ook echt huge en zwaar geworden en voel ik me raar: mn lontje is kort, heb het met alles en iedereen gehad en heb eigenlijk nu al weinig zin om nog ruim twee maanden in de pinguinstand te moeten waggelen richting werk etc. Volgens mn verlosk moest ik al eerder minder gaan werken, en zijn mn dagen te lang (12 uur van huis incl reistijd). .. dus advies aan allen: zodra je merkt dat je het niet meer goed trekt, praat met je verlosk. het is heel fijn om te horen dat je moe mag zijn maar daarom wel moet rusten, wanneer jij wilt. Het gaf mij lucht.

Morgen ga ik op werkreis (jaja met 30 weken....) en ik hoop dat ik die rare pijn niet meer krijg. Als ik terug ben nog 4 weken tot mn verlof. Meiden, ik kan niet wachten!!!!!!!!! Ik wil alleen nog maar cocoonen met wollen sokken, dvds kijken, boeken lezen, muziek luisteren en niks meer doen, zomaar ineens!?!

Kennen jullie dat, voelen jullie je in deze laatste weken ook "anders"?

Geplaatst

Juul, leuk weer wat van je te horen! Jeetje, wat heb jij een lange werkdagen gehad zeg.... pfff.... fijn dat je een goed gesprek gehad hebt met de verloskundige en je baas. Heel verstandig dat je het rustiger aan gaat doen, je mag ook wel echt genieten van je zwangerschap en lekker niksen toch? Geef je groot gelijk!!! Waar gaat de werkreis naartoe, ben wel benieuwd hoelang je nu nog reizen moet....

Ik voel me anders wat betreft de rust die ik nog heb, ik wou van alles uitzoeken en regelen, maar kom er nog niet aan toe.... het valt me op dat ik heel rustig ben wat dat betreft, terwijl ik normaal gesproken helemaal hyper wordt van zulke dingen. Isa gaat morgen naar opa en oma, dus dan kan ik rustig alles uitzoeken, lijstje maken wat erbij moet komen, etc... we moeten ook nodig de geboortekaartjes regelen, hebben jullie dat al gedaan?

Wij hebben vanmorgen de 30-weken echo gehad, alles was goed, de baby zit op het gemiddelde qua groei, dus helemaal goed!

Er was een leerling bij, dus alles werd heel rustig uitgelegd en voorgedaan en ze vroegen of de leerling het ook mocht proberen. Nou, helemaal goed natuurlijk, we hebben hierdoor erg lang van ons kindje kunnen genieten, blijf het zo bijzonder vinden!

Geplaatst

Liesjuh, wat een mazzel dat je zo lekker lang van je kindje hebt kunnen genieten gisteren! En fijn dat alles goed gaat, met de kleine en met jou. Wij hebben de geboortekaartjes ook nog niet geregeld, moeten we ook nog doen. Vind het best lastig, er is zoveel keuze.

Juul, 12 uur per dag, dat is inderdaad best lang, zeker nu. Het wordt al zwaarder met zo'n dikke buik, goed dat je minder gaat werken. Klinkt alsof de nestdrang bij jou heeft ingezet ;-) Lekker aan toegeven, cocoonen is heeeeerlijk nu.

Ik kom net terug van de verloskundige. Alles was goed. Kleine man ligt gelukkig nu weer gewoon op schema, loopt dus niet meer 2 weken voor. En glucose was 5,2 ook prima dus. Geen sprake van zwangerschapssuiker. Mijn vriend was mee, en de verloskundig liet hem even het hoofdje voelen, door de buik heen. Heel bijzonder vond hij dat. Kleine ligt met koppie naar beneden, dus gelukkig geen stuitligging meer. Afgelopen week was dat nog wel het geval, maar ik zei vanochtend al tegen mijn vriend dat ik zo het vermoeden had dat hij vannacht was gedraaid. Ik voelde ineens de voetjes weer bovenin. Mijn dochter lag tot 35 weken in stuit en moest uitwendig gedraaid worden, dus blij dat het mannetje goed ligt. Hij kan natuurlijk altijd nog gaan draaien, maar de vk schatte de kans daarop niet zo heel groot.

En wat emotionele toestand betreft valt het hier wel mee, geloof ik. Vind het zwanger zijn deze keer stukken pittiger dan met mijn dochter, dus heb af en toe echt baaldagen. Zwanger zijn is niet mijn favoriete hobby zeg maar. Maar los van dat ben ik ook redelijk relaxed nog. Iets korter lontje misschien, maar dat komt ook doordat ik minder goed slaap.

Vanavond lekker naar de sauna met een vriendin, heerlijk. Zin in!

Geplaatst

Mariek, fijn dat alles goed was bij de verloskundige! Wat bijzonder dat je vriend mocht voelen hoe het koppie lag, wist niet eens dat je dat zo kon voelen.... wel een fijn idee dat ie nu met z'n hoofdje naar beneden ligt, maar hij kan nog draaien tot 36 weken toch? Hoe is het uitwendig draaien de vorige keer verlopen? Ik hoor daar nog wel eens pijnlijke verhalen over, vandaar dat ik dat niet snel zou laten doen. Is het bij jou wel meegevallen?

Ik vind deze zwangerschap ook veel zwaarder hoor, je hebt er toch één rondlopen die veel aandacht vraagt, herken het! Vandaag is ze een dagje bij opa en oma, dus ik kan mooi rustig aandoen en van alles regelen, heerlijk!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4667[/ATTACH] hahahaa.....hier is ze dan! ons tweede spruitje! Alles was weer goed, gewicht enz. komen overeen met haar zusje toen. .....Voor haar mondje ligt de navelstreng...daar sabbelt ze steeds op.

T'was echt weer mooi en bijzonder even te kunnen spieken! Vandaag precies 27 weken. Fijn om te zien waarvoor je het ookalweer doet!! pffff...lang leve de hormonen dames!!!! Trouwens wanneer je een meisje verwacht ... heb je meer oestrogeen in je bloed en heb je dus meer last van pieken en dalen in je humeur. Tjaaaaa....bingo hier!! het gaat weer over zegt men!!! Maar om haar dan even te kunnen zien ...dan denk ik...yes... geeft niets ...nog effetjes en dan mag ik haar echt vasthouden!! Daar kan ik nu al naar verlangen...hebben jullie dat ook al?? Ik word ook zo nieuwschierig hoe het kindje is. Dames...tot snel!

Liefs Britt

Geplaatst

Britt, mooie foto! Wat leuk dat je haar zo goed hebt gezien en grappig dat ze zo sabbelt op haar navelstreng!

Marieke, bijzonder dat je vriend het zo goed kon voelen, fijn hoor! Ik hoop dat je kindje netjes blijft zitten in deze positie...

Hier is het de afgelopen week spannender geworden. Bij controle bleek baarmoedermond beetje open te staan. Geheel naar verwachting als jekijktt naar onze voorgeschiedenis, maar natuurlijk niet gewenZometeen weer naar het ziekenhuis, tasje mee met pyjama, deo enz... Want er zit een kans in van opname. Ben dus nu echt wel nerveus! En dan is ook de vraag waar.. In ons eigen ziekenhuis of wkz?

Dus, ja Britt ik wil hem graag echt vasthouden... Maar nu nog niet! Nog even wachten in mijn buik!

Mijn humeur is de afgelopen week ook wel wisselend, maar weet niet of dit komt door hormonen of de stress. Ga het maar gooien op de hormonen, want dat klinkt beter hahahaha

Liefs Zomer

Geplaatst

Jeetje wat een mooi snoetje, Britt! Jullie zitten zeker op een roze wolk nu.

Mariek en Liesjuh, fijn dat jullie kindjes het goed doen.

Juul, dadelijk heerlijk aanrommelen toch! Wat een dagen en dan ook op werkreis. Fijn dat jouw werkgever flexibel is.

Ik ben vandaag ook bij de gyn en verpleegkundige geweest. Met de verpleegkundige uitgebreid gesproken over mijn vorige bevalling en idd gaan we een plan opstellen.

Verder geen echo, dus dat viel tegen. Wel is mijn buik opgemeten en deze is 28 cm. Dit is vrij normaal, terwijl deze eerst vrij groot was voor de duur. Nu ook glucosetest en dan 8 november wel een groeiecho.

Geplaatst

@Britt: Wat een schatje. Ja ik ben ook reuze benieuwd hoe onze prinses er uit zal zien. Nou is dat in ons geval wellicht nog wat spannender omdat onze kleine meid is ontstaan uit een eiceldonor. Maar goed die heeft mijn uiterlijke kenmerken dus er zal vast wel iets van mij inzitten.

@Juul: Nou dan staat mijn man nog wat te wachten als ik alsnog van een engel om kan slaan naar een heks haha! En rustig aan nu he?

Ik zit inmiddels met mijn 28 weken al in mijn 2e 'ziekte-week'. Stomme is dat ik ook echt al niet meer aan werken moet denken. Gewoon helemaal geen zin in. Moet wel opletten dat ik een beetje ritme ga creeëren. Maar vind dat best lastig. Heb van de week een lijstje gemaakt wat ik allemaal nog wil/moet doen. Maar kan me er gewoon niet toe zetten helaas. Die zere buik van mij zit dan ook niet echt mee natuurlijk. Ik kan amper langer dan een half uur achter elkaar op een stoel zitten. Lekker languit op de bank lezen of film kijken gaat ook niet. Kan alleen maar op mijn zij in bed liggen: nou ik kan je vertellen dat je wereldje dan best klein wordt :-) Zou zo graag is wat willen opruimen/schoonmaken/uitzoeken in huis maar kan me amper bewegen. En dat frustreert me af en toe. De VK had me hier al voor gewaarschuwd. Ik kan niet lekker even naar buiten om te fietsen of stukje wandelen. Als ik er even 'uit ga' moet dat met de auto. Ga nu wel elke zondag baantjes zwemmen!

@Liesjuh: Fijn dat alles goed was bij de 30 weken echo. Wij krijgen er ook nog eentje bij de gynaecoloog in t ziekenhuis met ruim 31 weken. Dit om de toestand met mijn zere en harde buik in de gaten te houden. Toch best spannend als een gynaecoloog je om die reden in de gaten wilt houden.

Ik ga deze week ook is op zoek naar geboortekaartjes. Heb al wat leuke sites gevonden hiervoor.

Geplaatst

Ccthuis, fijn dat het er goed uitzag! Ben benieuwd hoe de glucosetest zal gaan.

Doorzettertje, wereld wordt inderdaad klein. Ik lig ook al sinds 18 weken op de bank met heel soms een uitje en sinds vorige week geheel plat... gelukkig houd ik erg van tv kijken...

Ik mochten gisteren wel weer naar huis, baarmoedermond stond niet verder open dan vorige week.

Mijn ouders komen om de week en doen dan de gehele benedenverdieping. Dweilen, ramen lappen enz. ik ben er erg blij mee, want ik zie het werk wel allemaal liggen...

En veel plezier met kaartje kiezen. Wij hebben een paar leuke kaartjes gezien, gaat vast lukken om er 1 uit te kiezen.

Groetjes, zomer

Geplaatst

Hallo zomer,

Ben 1 jaar geleden bevallen in oktober. Was een stille meelezer van het "uitgerekend in oktober" topic en vond het zo erg wat jou toentertijd is overkomen. Je klonk altijd als zo'n stoere zwangere en dan dat drama. Heel mooi dus om te lezen dat je weer zwanger bent. Gefeliciteerd. Wat verdien jij een ontspannen en rustige zwangerschap en wat verdrietig dat het nu toch weer een beetje spannend is. Ik hoop dat je mannetje nog lekker een poosje in je buik blijft zitten! Succes

Geplaatst

Beste allen,

Ik lees nog steeds mee maar heb te weinig tijd en mogelijkheden om op dit moment te reageren. Wij verblijven al 3 weken ih AMC ivm operatie van onze zoon. Hij heeft allerlei complicaties gekregen. Gelukkig gaat het nu beter en hopen we begin volgende week weer thuis te zijn.

Gelukkig gaat mijn zwangerschap goed. Alles groeit mooi gemiddeld. Mijn buik is wel enorm! Over 2 weken weer controle bij de gyn. Hebben jullie al buikfoto's geplaatst? Ik ben erg nieuwsgierig hoe de andere builen zijn. Zal vanmiddag eens een foto met mijn telefoon proberen te maken!

Groetjes,

Linda

Geplaatst

HoLindads, wat weg van je zoontje. Als ik het goed heb onthouden zou het een week duren?

En dan nu al 3 weken in het ziekenhuis!

Fijn dat je ons op de hoogte hebt gebracht en veel sterkte!

Groet, zomer

Geplaatst

Hoe gaat het met iedereen?

Al kaartjes uitgezocht?

Kamertje klaar?

Naam uitgezocht?

Foto's graag!!!!

Hier is het naar omstandigheden rustig. Mag van de dokter over een paar weekjes aan de slag met de kinderkamer, hoera! Ik ben nu 27 weken en met week 30 gaan we er mee aan de slag. Hopen dat ik dan nog zwanger en thuis ben!

Groetjes esther / zomer

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4690[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4691[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4692[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4693[/ATTACH] Kamer van mijn oudste is klaar!! Vind hem zelf goed geslaagd!! hahahaha Baby kamer is ook bijna klaar!

groetjes Britt

ojaaa....Naam is bekend!!

en kaartje uitgezocht!! hahaha...nog even een mooie tekst verzinnen dan is dat ook bestel klaar! Dit keer neem ik kaartjes via internet! kaartje2go.nl

Geplaatst

Hier schiet t kamertje ook aardig op. Logeerbed is naar zolder, wandje is geverfd. Nu wachten op t ledikantje en dan kan ik aan de slag met t maken van t hemeltje. Kan alleen nog niet alles uitstallen: niemand (op jullie na) weet nl dat t een meisje wordt. aangezien ik een hoop rose spulletjes heb gekocht en er loopt nog wel is iemand boven .....Naam ligt al jaren op de plank en kaartje is ook al uitgezocht. Alleen nog even teksten aanpassen en dan proefexemplaar aanvragen!Maarja: ik heb tijd zat natuurlijk ;)

Geplaatst

Wij hebben de vorige keer kaartjes geregeld via geboortedorp. Com. Supertalent, jij levert een adresbestand aan en zij versturen alles. Enne, het leuke van deze site zijn de geweldig leuke, bijpassende envelopjes. Dus ook dit keer hebben wij een kaartje bij hun uitgezocht, wat aan laten passen naar onze wensen en jawel, vandaag een proefje op de mail binnen, erg leuk!!!

Wij zijn gelukkig na 24 dagen weer thuis uit hetziekenhuis!

Gister de 3D echo gehad, niet gelukt! Kindje werkte niet mee maar we mogen vrijdag terug voor een nieuwe poging!

Geplaatst

Britt, wat leuk! Mooi de combi tussen het leuke behang en de witte muren!

Doorzettertje, ja uitstallen van roze moet dan nog maar even wachten! Handig dat de naam al bekend was. Fijn dat je zelf wat dingen gaat maken.

linda, welkom thuis! En heel veel plezier met de echo vrijdag.

Wij vinden het best moeilijk met zijn naam, we waren er de vorige keer met de tweeling sneller uit. Maar komt vast goed!

Groetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden