Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Floortje, gefeliciteerd nogmaals en welkom hier! Vanochtend weer een positieve test? Hoeveel heb je er inmiddels? ;-) En helemaal eens, het tweede trimester gaan we met z'n allen genieten! (Op arme Mirke na...)

Mare, heb het lijstje aangepast. Zal straks, als Floortje aansluit, de lijst weer even naar voren halen.

Britt, als je de lijst wilt aanpassen, en dat met 'Met citaat reageren' doet, vergeet dan niet de

voor en na het bericht te verwijderen. Als je dat niet doet, dan kan ik niet jouw lijst weer aanpassen.

Overmorgen de echo. Ging de tijd maar iets sneller, ben zoooo benieuwd!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank Mariek. Ja helaas heeft het niet zo mogen zijn, heel verdrietig en jammer. Knap dat je dat zo snel had gezien. Ik heb afgelopen week nog de hoop gehad dat het misschien wel een week later was ontstaan, en dan had ik me bij jullie misschien aangesloten, want ik was 30 december 2012 uitgerekend. Maar helaas, nee. Het ging niet goed.

Ik zag net dat jij ook de vorige keer een miskraam hebt gehad. Deze keer komt het vast goed!

Ik wens jullie allen fantastische zwangerschappen, kindjes en hartjes toe! X niki

Geplaatst

Hallo dames,

Mariek, ik weet echt niet meer hoe veel tests ik heb gedaan, maar het zijn er wel erg veel! Ik denk 50 ofzo, misschien iets meer. Maar nu stop ik er mee. Vanmorgen sprong de digitale CB meteen op 2-3 en net belde het ziekenhuis. 14 dagen na de terugplaatsing hcg 377... Dat is goed toch? De verpleegkundige zei dat ik me geen zorgen moet malen om het beetje bruin, dat komt wel vaker voor. 30 mei mag ik, als het goed blijft gaan, komen voor de eerste echo.... Spannend!

Dus, ik sluit me bij deze graag bij jullie aan!!!

Niki, veel sterkte!

Geplaatst

Oh ladies ben helemaal blij…het bewijs ligt voor me: een prachtige foto van onze eerste echo!!! Met een heerlijk kloppend hartje!!!! Vandaag even een heel goede dag hier ;-))

Mag over 2 weken al terugkomen voor nog een echo (31 mei), dan ben ik precies 9 weken als het goed is.

Oh meiden ik gun jullie allemaal dit heerlijke nieuws, mogen we allemaal met z'n allen opgaan naar een positief 2e trimester :-)

@ Floortje, super dat je erbij komt, gefeliciteerd!!! Haha en je geeft me helemaal moed voor het 2e trimester, wat fijn :-) Weg met die vaatdoekjes ;-)

@ Niki, wat erg voor je, sterkte meis!!

Geplaatst

Geweldig Keesie!

Wat is dat bijzonder hè zo'n knipperlichtje?! Vanaf dat moment weet je zeker dat je dat hartje voor de rest van je leven zult koesteren en beschermen! Wij moesten bij ons zoontje huilen toen we het zagen. Nu waarschijnlijk weer als het ons gegeven is.

Jemig, zit nu al te snikken! Hoe bedoel je emotioneel? Het is ook allemaal wat!

Geniet lekker!

X

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]18 mei[/TD]

[TD]5 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]21 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]16 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul[/TD]

[TD]03 januari[/TD]

[TD]14 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]04 januari[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]06 januari[/TD]

[TD]24 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]05 januari[/TD]

[TD]21 mei[/TD]

[TD]22 mei[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mirke (42 jaar, 9e kindje)[/TD]

[TD]09 januari[/TD]

[TD]23 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]16 januari[/TD]

[TD]25 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare (34 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]8 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]1 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Floortje (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]21 januari[/TD]

[TD]30 mei[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Lieve dames,

Even iets anders, waarschijnlijk ten overvloede: doen jullie allemaal mee met Moeders voor Moeders? Ik vind het een enorm geklooi met die bussen, maar zeker nu er problemen zijn met de levering van Pregnyl moeten we natuurlijk plassen tot we een ons wegen!

X, Floor

Geplaatst

Floortje, jiehaa! Wat een mooie waarde!! Opgelucht? Bevestiging 51 dat je echt, echt zwanger bent ;-) Ik heb je op de lijst gezet. Uitgerekende datum 21 jan? Klopt dat?

Keesie, wat super dat je echo zo goed was!!! En wat fijn dat je zo snel al weer mag. Dat knipperlichtje is zo'n wondertje...zo ontzettend klein nog, en dan al een hartje. Ongelooflijk bijna. Weet je ook hoeveel keer het hartje klopte per minuut?

En ja, doe zeker mee met MvM. De eerste bussen deze week alweer opgehaald. Vind het ook gedoe hoor, maar voel me bijna verplicht om het te doen. Het is geen hele grote opgave, het besef dat door mij elke week weer 2 vrouwen een poging kunnen doen houdt me gemotiveerd...

Geplaatst

@Floortje, Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Ik doe mee met MVM, ben alweer druk bezig met plassen om alle flessen vol te krijgen....

@Keesie, wat super dat je een hartje hebt zien kloppen, geweldig dat het helemaal goed is!!!

@Niki, wat jammer dat het niet zo heeft mogen zijn.... veel sterkte!

Geplaatst

pffff, hier is de roze wolk ook ver te zoeken.... Eigenlijk gaat alles goed, maar toch overheerst de schrik dat het toch niet goed gaat... Het vruchtzakje zit op de juiste plaats en verder was de echo nog te vroeg om meer te zien... Maar de gyn was toch erg aan 't zoeken naar het vruchtje, dus slaat de twijfel toe: had ze dan toch eerder verwacht van al iets te kunnen zien? De stijging van de hcg-waarden gaat ook als maar trager. Eerst mooie verdubbelingen, dan verdubbeling na 3 dagen, nu na 3,5 dagen... Maar ook dat zou wel normaal zijn, al zijn de hcg-waarden wel aan de lage kant... Oh ze kunnen een mens toch doen twijfelen! Dat het maar snel maandag is en we dan een kloppend hartje te zien krijgen!

Geplaatst

Lieve girlies, dank voor jullie lieve reacties. Heel veel geluk met zijn allen. Ik kom over een tijdje wel weer eens kijken hoe het allemaal gaat. Met mij gaat het goed binnen de randvoorwaarden, heel dankbaar voor mijn twee eigenwijze gezonde meisjes en verdrietig om dit kleintje. Maar dat mag ook. Hou je kin omhoog, geloof erin, en hou op met internet en al die stomme testen. Geniet, je bent zwanger! Je weet nooit hoe lang het duurt, maar dat weet je nu zeker. En al die stress in je bloed is ook niet goed. Dikke knuffel, niki

Geplaatst

Ja ik ben ook al bijna een week flessen aan het vullen :-) Beetje gedoe, dat zeker, maar voor het goede doel! Mariek is dat echt dat je per week 2 vrouwen daarmee helpt? WOW!

En ja wat een wonder dat kleine knipperlichtje, bizar op 8 mm in totaal en dan al een mini mini hartje, super. Geen idee trouwens hoeveel het hartje per minuut klopte dat zei de gyn niet, alleen dat het bijna 8 mm was. En vind het ook zo fijn dat ik met 2 weken alweer mag, dat maakt het wachten & aftellen echt draaglijk ;-) Maar jij ook al bijna Mariek, 18 mei is vrijdag al :-)))

@ Tascha, houd moed meis!!! We kennen die verschrikkelijke twijfel allemaal helaas…we slepen elkaar er wel doorheen, hoop dat je Hemelvaart weekend helemaal volgepland is zodat het heeeel snel maandag is!!

Geplaatst

@Tascha, ik herken je gevoel goed, hier hetzelfde liedje..... ben ook zo onzeker als maar kan! Bij elk krampje of steekje in de buik denk je maar aan één ding..... als het maar goed gaat!!! Ik hoop ook dat het snel maandag is, wij hebben de echo om 11.15 uur en jullie?

@Niki, je hebt helemaal gelijk met wat je schrijft, maar het is ontzettend moeilijk om er al van te genieten, terwijl je nog geen zekerheid hebt.... heb eerder op een bank gelegen met een echo dat bleek dat het hartje niet klopte, die angst heb ik nog steeds!

@Keesie, geniet nog lekker van je mooie echo van vandaag, wat een heerlijk gevoel zal dat gegeven hebben!!!

Ik ga zo naar bed, ben echt gigantisch moe de laatste tijd, rara... hoe zou dat nou komen, hahaha..... trusten!

Geplaatst

Niki, sterkte!

Floortje gefeliciteerd!

Keesie (en nog iemand, ben even de naam kwijt), wauw een mooi kloppend hartje!

En dan die MvM. Eerste lading is alweer opgehaald. Staat hier klaar onder de carport, dus ik denk dat de buurt nu ook weer op de hoogte is, haha.

Gisteren behoorlijke krampen envandaag weer over, maar ik kan ook niet wachten tot de 24e, pff zo spannend en nog steeds onwerkelijk.

Wij hebben ook 2 keer meegemaakt dat er geen hartje klopte en één keer dus wel bij ons dochtertje.....

Vanacht zo raar gedroomd, moest echt even weer in de werkelijkheid komen bij het ontwaken. Die gekke hormonen toch!!

Mariek en Tascha, ik duim voor een goede echo!

Geplaatst

Nou dames, ik zit hier zwaar in de rats, want bloedverlies is nu helder. Ga maar even het ziekenhuis mailen, want ze hebben vandaag geen telefonisch spreekuur...

Geplaatst

**breek in**

Floortje, da's minder. Begrijp je ongerustheid. Hiermee kan je ook naar de eerste hulp. Daar komen mensen voor heel wat minder weet ik uit ervaring! Succes en hopen dat je gewoon gevoelig bent. Ik heb de hele tijd bloedneuzen en andere dames vloeien regelmatig....

**breek uit**

Geplaatst

Begrijp ik, ook al hoeft het echt niets te betekenen. Maar toen ik 4 weken geleden wat bloed verloor was ik ook helemaal gebroken. Echt doen hoor! Want stress is slecht voor je kleine beebje in je buik.... Sterkte! Dikke knuffel!

Geplaatst

Ik hoop dat het niets is Floortje.

Sorry dames, ik heb n vraagje, las dat sommigen van jullie soms testen doen om de hoogte vd HCG te meten. Kunnen jullie adviseren welke goed, goedkoop etc is. Ik wil graag weten of mijn lichaam al door heeft wat er aan de hand is vandaar. Dank alvast. Groet, niki

Geplaatst

Hoi Niki,

De KV 2x5 euro wordt steeds donkerder als het hcg stijgt, dus dat is een duidelijke en goedkope oplossing. De CB digitaal met wekenindicator geeft als het goed is 1-2 tussen 25 en 200; 2-3 vanaf 200 en 3+ vanaf 20000. Die is alleen erg duur, dus dan wordt het wel een duur avontuur... De KV 2x5 kleurt echt goed mee, althans dat is mijn ervaring er zullen ongetwijfeld vrouwen zijn met andere ervaringen, dus voor een duidelijke en goedkope oplossing zou ik daar voor kiezen. En dan kan je altijd tussendoor een CB digitaal met wekenindicator doen om te kijken op welk aantal weken na conceptie die staat...

Geplaatst

Floortje, bij mij was het niet zo lang en licht roze. Maar het kan ook best meer zijn en toch is het gewoon nog goed, lees je her en der. Als het heel veel is zou ik echt even langs gaan. Dan kunnen ze een echo maken, het nadeel is dat ze er niets aan kunnen doen. Het is alleen voor je stress level, gemoedsrust wel erg fijn......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden