Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Ting ,Ja ben er erg blij mee, maar de angst blijft nog wel even. Kan niet wachten tot vrijdag. Elf weken alweer, wat ontzettend fijn, je bent er bijna :) bij de magische 12 weken.

@CC, nee de wonderen zijn de wereld nog niet uit, al geloof ik het nog steeds niet. Ik heb het gister mijn ouders verteld, en zei: ik ben misschien zwanger. NIet express, maar gewoon omdat die voorzichtigheid en zelfbescherming er zo in zit ;)

@ Liesjuh, dank je wel! :)

@ alle meiden, hoe voelen jullie je?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Wendy, fijn dat je erbij bent, ik kan het mij helemaal voorstellen hoe je dat voelt, gelukkig ben je alweer 11 weken, dat is al heel ver! Ik ga voor de volgende echo duimen.

Geplaatst

@Wendy, welkom en Gefeliciteerd met je mooie echo!

@Mariek, met mijn darmen gaat het weer prima! Ik gebruik nu om de dag Movicolon poeder en dit is echt een wondermiddel. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik dit ook gebruikt, wat een verlichting. Zou het je echt aanraden, als je misselijk bent zal vervelend zijn, maar als je niet naar de wc kunt wordt je ook alles behalve vrolijk.... pfff... succes ermee!

Heel veel succes donderdag met de combi-test, wat een spanning weer!

Ander vraagje: Hou je het lijstje bewust niet meer bij? Ik zie het lijstje zo niet, denk dat het teveel werk voor je wordt of niet?

Ik dacht ik kijk even hoe en wat, maar zie het lijstje zo niet vandaar mijn vraag!

Hier gaat het z'n gangetje, waar ik het meest last van heb is vermoeidheid. Ik kan echt de hele dag wel slapen, als het kan ga ik liggen en slaap dan ook direct, zelfs tijdens de EK wedstrijd van Nederland viel ik als een blok in slaap (niet dat ik wat gemist heb), maar normaal gesproken vind ik dat echt leuk om te kijken. Verder heb ik niets te klagen, niet misselijk, darmen doen het weer prima, voel me prima!

Geplaatst

Hoi iedereen,

Hey Wendy leuk die mooi echo.

Ik zit hier nog altijd vol ongeduld van 22 mei te wachten op die volgend echo. Eindelijk is dat volgende week woensdag. Veel kwaaltjes heb ik nog steeds niet. Gelukkig voel ik af en toe iets (krampen)en heb ik nog last van mijn borsten. Moe ook nog. Ik denk niet dat ik dat nog had de vorige keer bij die missed abortion op 12 weken. Ik denk dat het HCG-hormoon zo al gezakt was dat die verschijnselen al wegbleven waren een week voor die echo.

Volgens de eerste berekening ben ik eigenlijk morgen al 12 weken. Toen was ik uitgerekend op 2 januari. Nu zou het zaterdag zijn dat ik 12 weken ben, uitgerekend op 5 januari. Wie weet zal die datum nu terug wijzigen als alles goed is natuurlijk. Ik heb ook een nekplooimeting en dat die triple test dus een combinatie test denk ik. Wij hebben wel beide ons bloed laten controleren en er zijn geen afwijkingen vast gesteld in onze chromosomen. Dus ik hoop dat de kans wel klein is op het syndroom van down, want op mij leeftijd is de kans wel super hoog, ik ben er 42. Maar het feit dat toch al geen fout in onze chromosomen zit wil toch al iets zeggen. Als dat allemaal goed is begin ik een crèche te zoeken en dan een zwangerschapsbroek. Dat kan ik wel gebruiken. :)

Iedereen veel succes bij zijn komende echo.

Geplaatst

Hoi Dames,

Vandaag een lange dag doorgebracht in de efteling en toch wel erg moe nu, maar reagerr nog even op de vraag/opwerking van Mariek.

Ik had ook last van mijn darmen en neem nu elke ochtend verse jus met een theelepeltje omega 3-6-9 olie van natufood en een klein beetje tarwekiemolie. Werkt prima bij mij en de olie is ook goed voor ons puckje (koosnampje verzonnen door onze dochter). Verder had ik bij de kansberekening van mijn dochtertje inderdaad 1/3300, maar dit was uitzonderlijk, want gemiddelde kans bij 30- 35 jaar is 1/550 en bij 35-40 1/330, bij 40plus, ga je al richting 1/200 dus zelfs dan is de kans normaal gezien de leeftijd.Het blijft natuurlijk een kansberekening.

Geplaatst

P.s. die angel sound heb ik hier ook nog liggen. Heb ik super veel aan gehad bij mijn vorige zwangerschap, maar dacht dat dit na week 12 ofzo pas kon. Goh ik ga 'm eens voor de dag halen, heel fijn om naar het hartje te luisteren voor het slapen gaan :)

Geplaatst

@Mariek

Ander vraagje: Hou je het lijstje bewust niet meer bij? Ik zie het lijstje zo niet, denk dat het teveel werk voor je wordt of niet?

Ik dacht ik kijk even hoe en wat, maar zie het lijstje zo niet vandaar mijn vraag!

Nee hoor, ik ben gewoon een beetje lui geweest ;-) Zal 'm zo weer even bijwerken.

CC, dat klinkt goed (en gezond), jouw manier om je darmen te activeren. Dat ga ik ook maar eens proberen. Ik drink nu flink wat warm water 's ochtends, een half uur voor het ontbijt, en dat lijkt ook wel wat te helpen.

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]21 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]21 juni (combitest)[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]20 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]27 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy ( jaar, e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare (34 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa ( jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]22 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Dank je wel voor het lijstje! Ik ga ook maar eens kijken wat ik kan doen. Heb echt de hele dag buikpijn en sinds paar dagen weer helemaal gesloopt. Werd gister voor het eerst echt enorm chagrijnig van die buikpijn. De hele dag alsof ik ongesteld moet worden of naar het toilet moet. En als ik naar het toilet ben geweest heb ik enorme krampen Zijn dat ook de darmen of oprekken baarmoeder? Ook ik wil de angel sounds. Wat bijzonder. LDank voor de tips :). Gister tante geworden, nu er kleintje in mijn buik zit kon ik voor het eerst weer blij zijn zonder tranen. Nu hopen dat het goed blijft gaan. Liefs

Geplaatst

icon1.png

Ik heb even mijn gegevens aangepast in het lijstje :toppie:

ondertussen ben ik nog steeds erg misselijk en moet elke dag nog overgeven. pfff

ben ook al 2 weken thuis van het werk.....

Gelukkig gaat het meestal 's middags iets beter en probeer ik morgen een paar uurtjes te werken.

Wij hebben besloten geen combinatietest te laten doen. Ivm met mijn leeftijd is de kans nog niet heel erg verhoogd

en ik zou het een moeilijke beslissing vinden als ik een punctie zou moeten laten doen ivm kans op miskraam.

Ik zat zelf ook al te denken aan de angel sound maar mijn man zei "dat is helemaal niets voor jou"

heeft hij ook wel gelijk aan, haha

als ik een keer wat minder misselijk ben ben ik al meteen weer panisch of alles wel goed is,

stel je voor dat ik het hartje een keer niet zou kunnen vinden, is er meteen paniek in de tent!

Moet me maar even inhouden tussen de echo's door haha

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]
Even voorstellen
------------------------------------------------
[/TD]

[TD]
Uitgerekende Datum
---
[/TD]

[TD]
Eerstvolgende echo
---------
[/TD]

[TD]
Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)
---
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Liesjuh
(32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Keesie
(35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]21 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Mariek
(40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Juul
(36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]20 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Trijn
[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ting
(42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]27 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Tascha
(32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
CC
(35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Wendy
(30 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Renate75
(37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Doorzettertje
(37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Mare
(34 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Britt
(37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
LindaDa
( jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
ymkeh
(35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]22 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Jannet
[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
xxxxxx (Sas)
(33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Als het helpt om deze middeltjes te gebruiken voor de darmen, helemaal prima natuurlijk, maar Movicolon kan echt geen kwaad tijdens de zwangerschap hoor en het werkt perfect! Lijkt me leuk zo'n angel sound, ik heb van m'n zus zo'n houten toeter (weet niet hoe het heet...) gekregen, maar daar kon ik weinig mee.... hoorde niets.

Mariek, bedankt voor het lijstje, zou je bij mij willen invullen dat ik op 26 juni een echo heb en op 9 juli een controle bij de gyn? Thanx!

Mariek en Keesie, heel veel succes morgen bij de echo's en combitest!!!

Geplaatst

Mariek, veel succes met je echo morgen en Keesie ook zie ik. Ik duim alvast op een mooie echo.

groetjes

Ting:goodluck1:

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[TD]9 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]21 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]20 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]27 juni (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]6 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]28 juni (combitest)[/TD]

[TD]12 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]28 juni (3D)

9 juli (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare (34 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa ( jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]22 juni

2 juli[/TD]

[TD]2 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]11 juli[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

He girls,

Dank voor de succeswensen. Ben stiekem toch een klein beetje zenuwachtig. Please, please, please, laat de uitkomst vanmiddag goed zijn... Zal blij zijn als deze stap weer achter de rug is!

@Keesie, jij ook goede echo vandaag. Is het ook voor de combinatietest, of gewoon nog een 'check' echo?

Geplaatst

Hai,

Mariek en Keesie succes vandaag.

Heb op het moment niet zoveel puf om te reageren maar lees wel mee.

vorige week echo gehad en alles was goed ook het hartje gehoord.

Sas

Geplaatst

Mariek en keesie, ik duim voor een mooie echo en nekplooi vandaag!

Ik mag de 28e voor de nekplooi en bloedtest en 12-7 een afspraak bij de gynaecoloog.

Geplaatst

Hoi dames ben eigenlijk zo benieuwd naar mijn partners in crime. In welk ziekenhuis jullie zijn?

Ik kom uit den Bosch en wij zitten nu in het vu. Voorheen geertgen maar daar waren we niet tevreden over.

Geplaatst

Ik zie dat er al Behoorlijk wat dames in week 12 zijn beland. Wat fijn. Succes voor degene die binnenkort een test heeft! Weer een mijlpaal!

Geplaatst

Ja inderdaad, ik zeg nu als mensen ernaar vragen dat ik bijna 3 maanden ben. Mijn buik is de afgelopen week weer gegroeid, gaat snel nu. Ik weet niet welke dames gingen wachten tot 12 weken, maar gezien mijn buik had ik echt niet zo lang kunnen wachten, haha.

Ymkeh, ik heb de weg net andersom afgelegd. Ik ben van het streekziekenhuis naar Geertgen gegaan en nu dus weer terug naar het streekziekenhuis voor de opvolging van de zwangerschap.

Geplaatst

Net terug van de echo en de meting. De echoscopist nam haar tijd, erg leuk. We hebben dus weer heerlijk kunnen genieten van ons kleine opdondertje. Handjes (10 vingertjes!), voetjes, kaakje, sleutelbeentjes, neusbotje, hartje, hersentjes, buikje en blaasje, het zag er allemaal goed uit. Maar bovenal een heel mooi slanke nekplooi van 1,1 mm gemiddeld. Enorm blij mee!! Als nu het bloed ook goed is dan gaat daar een mooie kansberekening uitkomen. Binnen de week krijgen we de uitslag per post toegestuurd.

Vandaag gaf de echo aan dat onze kleine 12+1 is. Maar we blijven gewoon rekenen met 11+6. Maar gemiddeld genomen... hebben we de 12-weken grens bij deze bereikt :happydance:

Wij zitten ook in het VU. Voor onze dochter destijds ook en nu dus weer. Voor het hele traject. Dik tevreden.

Sas, wat fijn dat ook jij een kloppend hartje hebt gehoord en de echo goed was.

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik laat even weer wat van me horen!

gister weer een echo gehad en alles zag er weer super uit. alle orgaantjes op de goede plaats en de ukkepuk bewoog als een volleerde turner hahaha zelfs een koprol was geen probleem.

10.4 weekjes nu. volgende week woensdag de 28e weer een 3D echo en de nekplooimeting staat gepland voor 9 juli.

als dan alles goed is mogen we naar een ziekenhuis dichter in de buurt en val ik niet meer onder de risico zwangerschappen.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Doorzettertje al even niets van je gehoord gaat het allemaal nog goed?

Vanmorgen kwam ik er achter dat ik een aantal broeken niet meer dicht krijg dus begin nu te rommelen met elastiekjes er tussen (very charming). Komende zaterdag maar verplicht even shoppen voor kleding wat een klein beetje mee rekt : Happy:

o Meiden langzaam begin ik zo nieuwschierig te worden van wat het is een jongen of een meisje hebben jullie dat ook al?

@Mariek zou jij voor mij de datum van de volgende echo 28 juni in willen vullen?

Tot snel

Geplaatst

Ik ben er nog hoor en tot zover ik weet gaat het allemaal nog goed :toppie:.

Aanstaande maandag bereiken we de mijlpaal van 11 weken. Dinsdagavond voor t eerst naar de verloskundige, we hoeven niet meer naar de Gynaecoloog in het ziekenhuis. En dan volgende week donderdag de laatste echo voordat we ons nieuws volgend weekend wereldkundig gaan maken. Denk dat ik wel een beetje zenuwachtig weer ben voor die echo. Mijn man sowieso, die wilde ook perse een echo vlak voor week 12. Ben nog steeds super moe. Lullige is alleen dat ik tegen de tijd dat ik eindelijk naar bed kan (moet om 22.00 uur nog allerlei hormonen innemen) ik weer begin op te leven en dus niet in slaap kan komen. Daarnaast heb ik sinds een paar weken echt heel erg veel last van mijn hooikoorts. Had hier altijd medicijnen voor en dat ging goed maar die mag ik niet meer gebruiken. Het hele huis staat hier vol met Pollenfilter-apparaten (mijn mannetje zorgt echt zo enorm goed voor me) en zodoende zit ik de dagen dat ik niet werk binnen ipv af en toe in het zonnetje lekker buiten. Maarja alles voor het goede doel toch?

Waar ik mij alleen wel zorgen over maak is dat ik ivm allergie/hooikoorts nu erg lastig fruit kan eten, dat wekt nl. enorme allergische reacties op en ik ben nu dus bang dat ik te weinig voedingsstoffen/vitamines binnen krijg. Probeer wel iedere dag verse jus d' orange te drinken en kan alleen mandarijnen en druiven eten. En bananen maar ik zat al zo verstopt net als jullie. Heeft iemand hier ook ervaring mee dat je weinig fruit kan eten ivm allergie oid? Wil dit dinsdag zeker vragen bij de verloskundige. En doordat ik weinig naar buiten kan beweeg ik dus ook niet zoveel... maar dat neem ik maar op de koop toe...

Over benieuwd of je een jongen of meisje zal krijgen gesproken hoorde ik van een vriendin (die zelf ook in het ziekenhuis werkt) dat het bij een hartslag vanaf 140 een meisje is en minder een jongen. Bij haar klopte het beide keren. Geen idee of dit toeval was of dat dit te onderbouwen is....

Ik hoop op allemaal mooie echo's hier!!

Geplaatst

Super goed nieuws Mariek, wat goed dat je zo een schitterende echo had. Het zal wel een enorme geruststelling zijn nu je ziet dat alles ok is. En die nekplooimeting is ook al achter de rug en héél goed. Ik ken er eentje die héél goed zal slapen de komende dagen. Volgende maand kunnen ze misschien al het geslacht zien. Het gaat eigenlijk wel best vlug.

Nogmaals proficiat

Ting

Geplaatst

@marieke. Gefeliciteerd. Wow wat ontzettend fijn en natuurlijk een opluchting! Mooi dat je alles al zo goed kon zien en dan ook nog eens een prachtige meting. Jullie weekend kan niet meer stuk!

@ Renate. Ook jij gefeliciteerd met de prachtige echo. Wat een goed nieuws allemaal!

Wij zijn nog niet bezig met een jongetje of een meisje. Eerst vanmiddag weer afwachten of de kleine er nog is en het goed groeit, hartje goed klopt enz. Zo spannend. Voel me nog wel zwanger maar toch afwachten. Nu 9 wkn en 2 dagen Alvast allemaal een fijn weekend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden