Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai,

Mariek super zeg een goede echo en de meting, zal heerlijk voelen. En de echo van Renate is ook goed super meiden.

Ymkeh, succes vanmiddag.

Merk in mijn omgeving dat veel mensen wel bezig zijn met wat het wordt. Wil zelf wel weten wat het wordt bij de 20 weken echo.

Sas

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Mariek en Renate, proficiat met jullie mooie echo's!!!!

@Ymkeh, heel veel succes vanmiddag

Ik ben vandaag ook nog even op het ziekenhuis geweest, ben ondertussen 7 kg kwijt en moest gelijk komen om mijn urine en bloed te laten nakijken.

Gelukkig waren de waardes goed en hoefde ik niet te blijven, ook is er nog een echo gedaan.

Ons kleintje was goed gegroeid en had een hartslag van 177 :love7:, tevens kon je alles al goed zien en waren er geen afwijkingen.

Volgens deze echo ben ik weer 3 dagen vooruit gezet en ben ik vandaag 11 weken en 6 dagen.

Wat een opluchting dat alles goed is met de kleine, was er toch wel bezorgd om ivm het afvallen.

@Ymkeh, ik zat eerst bij de fertiliteitskliniek twente en zit nu in het ziekenhuis in Hengelo

Geplaatst

Renate, wat fijn dat jij ook een goede echo had! Toch elke keer weer een opluchting he.

Over benieuwd of je een jongen of meisje zal krijgen gesproken hoorde ik van een vriendin (die zelf ook in het ziekenhuis werkt) dat het bij een hartslag vanaf 140 een meisje is en minder een jongen. Bij haar klopte het beide keren. Geen idee of dit toeval was of dat dit te onderbouwen is....

Geinig! Maar van wanneer moet die echo dan zijn? Is dat de 7 weken echo? Want dan moet de hartslag minimaal 120 zijn, dus zou je kunnen zeggen alles tussen de 120 - 140 wordt een jongetje en alles erboven een meisje? Want de echo's van rond de 9 weken laten sowieso een hartslag van boven de 140 zien, in alle gevallen.

Keesie, hoe was jouw echo?? Tijdje niks van je gehoord, hoop dat alles ok is.

ymkeh, hopelijk heb jij ook een goede echo gehad vandaag!

Wendy, wauw, 7 kilo kwijt, dat is niet niks. Kan me voorstellen dat het ziekenhuis je even wilde zien. Maar blij te horen dat het gewoon allemaal goed met jou en de kleine gaat! Nu 11+6 zou betekenen dat je... 5 januari uitgerekend bent?

Ting, dank voor je lieve berichtje. Hoe gaat het verder met jou?

Ik begin ook erg benieuwd te worden of het een jongetje of meisje is. Gisteren hebben ze nog wel even gekeken, maar het was niet duidelijk. Iedereen in mijn omgeving denkt dat het een jongetje wordt, waarschijnlijk omdat we al een meisje hebben en ik zo anders zwanger ben deze keer. Ikzelf zou een meisje erbij ook wel heel leuk vinden, maar een jochie is natuurlijk ook heel erg welkom. We zullen moeten wachten tot de 20 weken echo voordat we het weten.

Geplaatst

Hoi Dames,Alles was goed :). Hartslag van 164 en ongeveer 24 mm. Ik ben 9 wkn en 2 dagen zwanger maar liep vorige keer een dag achter en nu twee dagen. Dus 9 weken? Dat vind ik wel een beetje spannend. Bang dat ik in dagen terug blijf lopen :) Ik heb ook het hartje gehoord maar kan gewoon niet bevatten dat het echt is. Ik zit zover van mijn gevoel verwijderd. :(. 2 juli gesprek en nog een echo :). Wendy fijn dat alles goed is!Je kunt al vanaf 16 weken met een pretecho zien of het een jongetje of meisje is :)

Geplaatst

Hoi

Ik heb volgende week woensdag echo met nekplooimeting en tripletest. Ben ook al aan het bibberen. Nadien wordt het de gewone gyn en zeg ik het op het werk officieel. Als alles goed is natuurlijk.

Je kan nog altijd niet veel zien, ben zelfs 2 kg vermagerd. Ben nog thans niet misselijk geweest of gewicht kwijt door braken. Gelukkig heb ik nog steeds krampen elke dag en voel ik mijn boebies nog. Had op 6 weken een bh met c-cup gekocht omdat ik vond dat mijn borsten zo aan het zwellen waren. Maar die was toch nog een beetje te groot. Er stonden een beetje rimpels in die cups. Nu 6 weken verder is dat probleem al opgelost, ook al vind ik dat ze niet meer zo pijn deden als in het begin.

groetjes

Ting

Geplaatst

ymkeh, wat super dat de echo weer goed was! Een mooi kloppend hartje, begin je er nu een beetje meer in te geloven?

Ting, geen zorgen maken over je borsten die minder pijn doen, dat hoort erbij. Mijn borsten waren in het begin vreselijk pijnlijk en hard, maar werden rond week 9-10 ineens weer zachter en minder pijnlijk. Ik ben toen meteen gaan Googlen en kwam er achter dat dit heel normaal is. En heerlijk toch, dat je bij de 20% hoort die niet misselijk is! Zou wel willen ruilen met je ;-)

Geplaatst

Geweldig om de positieve berichtjes te lezen over mooie echo's en Ymkeh wat betreft die 2 dagen verschil, volgens de arts zegt dit nog niks. Ik was bij +/_8 weken ook 3 dagen achter en bij 10 1/2 week 3 dagen vooruit, het gaat om mm's nog in deze fase die ze meten.

Mariek wat fijn die goede meting van de nekplooi! Weer een mijlpaal verder he.....nu duimen voor een hoge uitkomst bij de kansberekening.

Ting, voor jou ook een mooie meting gewenst a.s. woensdag. Ik mag donderdag en op zich best veel vertrouwen erin, maar toch blijft het spannend.

Wat betreft jongen/meisje. Het maakt me helemaal niets uit en misschien wachten we wel tot de geboorte. Practisch gezien zou nog een meisje handig zijn, maar ook een koningskoppel zou geweldig zijn, dus we zien het wel. Nu nog afwachten of we idd geduldig kunnen blijven bij al die echo's. Bij mijn dochtertje zagen ze het nog niet bij de echo van 16 weken, maar wel bij 18 weken. En dan las ik iets over 7kg afgevallen, pfff vervelend als je zo misselijk bent. Hopelijk zet het niet door na het 1e trimester. Ik zelf ben afgelopen week 3 kg ineens aangekomen en mijn buik is echt groter geworden. Maar goed puckje weegt ongeveer 10 gram nu, dus zal er ook wel een extra vetlaagje bij komen ;)O=

Geplaatst

Ps Dromen jullie ook zo veel en levensecht?

Ik droomde vanacht dat ik het kindje heel goed voelde wegen als ik mijn hand op mijn buik legde en was helemaal verbaasd toen ik wakker werd, want natuurlijk nog geen beweging in mijn buik......nog een paar weekjes wachten.

Geplaatst

Zo, ben terug van een weekje vakantie. Afgelopen maandag een echo gehad, alles gelukkig goed! Nu over 2 weken een afspraak bij de verloskundige en een intake voor de VW-punctie. Spannend allemaal hoor!

Ik heb ook even bijgelezenven gezien dat veel van jullie mooie echo's hebben gehad!

Geplaatst

@Mariek, wat een goed nieuws dat de nekplooi mooi dun was, super om te horen! Hoe gaat 't nu met je darmen?

@Iedereen die een mooie echo heeft gehad, super fijn om te lezen!

Wij willen niet weten of het een jongen of een meisje wordt, we vinden de verrassing bij de geboorte juist zo bijzonder. De vorige keer wisten we dit ook niet.

Wij zijn ook in de fertiliteits kliniek Twente geweest en zitten nu bij de gyn in Enschede.

Hier ook totaal geen misselijkheidsklachten, voel me prima. Wij hebben de omgeving al met 8 weken verteld dat we zwanger zijn, ik denk altijd als het mis gaat dan zou ik het ook vertellen, dus wat maakt het dan uit. Ook geen last van zere borsten of rare dromen..... ik lees bij jullie allerlei kwaaltjes, maar kan er niet over meepraten (gelukkig niet...)

Ben vandaag helemaal opgelucht, we hebben de magische 12-weken grens bereikt, joepie!!!!

Geplaatst

@Liesjuh, met de darmen gaat het stukken beter. Ik heb gewoon brood vervangen door speltbrood, heb het gevoel dat dat ook scheelt. Mijn buik voelt stukken minder opgeblazen en oncomfortabel als een week of 2 geleden. Misschien komt het ook omdat alle klachten wat minder worden nu. Hoop het!

Heerlijk toch, dat je niet misselijk bent. Geen leuk kwaaltje hoor.

En jij ook de 12-weken grens bereikt! Gefeliciteerd!!

@Linda, welkom terug. Fijne vakantie gehad? Waar laat je de VW-punctie doen?

Geplaatst

Hoi Marieke,

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad! Lekker uitgewaaid en uitgerust!

Ik laat de VWP in het AMC doen, daar zat ik ook bij de fertiliteitspoli. In welk ziekenhuis laat jij je punctie doen? Heb je er al een datum voor?

Ik heb inmiddels wel een afspraak voor een intake voor de punctie..

Geplaatst

Als we een WV-punctie laten doen dan zal dat in het VU zijn. Maar we laten het afhangen van de uitslag van de combinatietest. Als die een mooie kansberekening teruggeeft dan doen we de punctie niet.

Geplaatst

Dank je wel dames voor de lieve reacties Mariek. Of ik er meer in geloof? Het klinkt zo stom maar we hadden zo hard gewerkt aan het accepteren dat het nooit ging gebeuren en ik kan niet de knop vinden om het wel te accepteren en erin te geloven. Dat vind ik zo erg. Elke dag bang dat het weer over is. Ik plas bv niet meer dan normaal en dan denk ik zie je wel. Ik weet het gaat nergens over maar ja ...@Marieke super fijn van de mooie meting! En @Linda welkom terug. @ cc dank je! Daar hou ik mij dan maar aan vast. :)

Geplaatst

Hallo allemaal,

De laatste tijd komt het er niet van om hier te schrijven. Ik lees wel regelmatig mee..

Vandaag hebben wij ook onze 12-weken echo gehad en alles wat ze kon zien zag er goed uit. De nekplooi is mooi dun (nu wel nog wachten op de bloedresultaten voor de kansberekening), ze zag duidelijk de twee hersenhelftjes, de oogkassen, de vier kamers van het hartje en zelfs het bloedvat van het hart naar de lever werd nagekeken en goed bevonden... Voor zover ze het nu al kan zien ziet het middenrif er ook goed uit. Straf eigenlijk wat ze nu al allemaal kunnen zien! Ze had wel heel veel moeite om alles goed te zien, want onze kleine werkte serieus tegen en bleef maar bewegen en zich wegdraaien ;-) wij vonden dat wel grappig, maar zij begon zich stilaan te frustreren, want wou echt alles kunnen nakijken en het lukte maar niet... Gelukkig is ze wel volhardend en is het dan uiteindelijk toch allemaal gelukt :-)

Wij zijn dus weer even blij en gerustgesteld. Hopelijk kunnen we dat gevoel nu een tijdje vasthouden....

Onze volgende consultatie is op 6/07 en de volgende echo op 24/07.

Nog veel succes allemaal!

xxx

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[TD]9 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]21 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]21 juni (combitest)[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]20 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]27 juni (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]6 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]28 juni (combitest)[/TD]

[TD]12 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]28 juni (3D)

9 juli (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare (34 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa ( 37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD]3 juli[/TD]

[TD]3 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]22 juni

2 juli[/TD]

[TD]2 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]11 juli[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Zo, het lijstje even naar voren gehaald en mijn eigen afspraken even aangepast.

Nog een vraagje aan jullie; ik heb last van een veel te lage bloeddruk ( onderdruk) waardoor ik me regelmatig niet lekker voel. Heeft er iemand tips??

Geplaatst

@Linda, ai, dat is zeker een lage onderdruk. Ik heb ook al geen hoge (110/60), dus kan me iets voorstellen hoe je je af en toe moet voelen. Nog geen reactie gehad van schoonzusje, zal zodra ik mailtje terug krijg haar tips doorsturen.

@Leisjuh, Wendy, hoop op goede echo's voor jullie vandaag!

Geplaatst

Idd laag. Ik had dezelfde als Mariek (onderdruk van 60)en ook soms duizelig (wel minder de laatste tijd). Mijn arts zei toen in de ochtend een flinke kop expresso, maar ja dat moet maar net lukken met de misselijkheid.

Liesjuh en wendy een mooie echo gewenst en Tascha super he zón mooie 12 weken echo!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden