Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou je het zegt Henne, ik heb ook info-avonden over bevallen in mijn agenda staan. Wij willen ons bij twee ziekenhuizen informeren om te beslissen waar ik wil bevallen. Over twee weken de eerste info-avond al... Nou ja, dan ben ik 26 weken, dé grens voorbij zeg maar...

Aanstaande maandag hebben we een kennismakingsgesprek met een potentiële gastouder. Ook weer zoiets geks. Soms voelt alles nog zo onwerkelijk -zoals gister en vandaag, weinig beweging opgemerkt in mijn buik- en dan toch dit soort dingen te regelen. Wat de beweging in de buik betreft vertelde mijn vk dat je het vanaf 28 weken elke dag móet voelen, voor die tijd is het geen enkele reden tot zorg als je een dag of wat je baby niet voelt. Ik probeer me hier maar mee gerust te stelen ;-). Wat de gastouder betreft vind ik het zo'n gek idee dat we ons kindje, die nu nog niet eens op de wereld is, misschien wel aan haar gaan toevertrouwen. En heel snel al, hij/zij is dan een kleine drie maanden oud. Maar goed, ik hoop dat het klikt tussen ons. Dan is dat weer een zorg minder (en kan ik iets van mijn lijstje afstrepen...)

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik voel eigenlijk wel elke dag beweging, maar de ene dag wel duidelijker en vaker dan de andere dag. Ze kunnen nu ook nog alle kanten op hè, dus als hij of zij net iets anders ligt, kan het zijn dat je opeens veel minder voelt. Ik merk wel met de week dat de trapjes harder worden en nu voel ik ze dus ook beter als hij naar binnen trapt zeg maar.

Heb me vanochtend toch ook maar opgegeven voor de infoavonden, half november over bevallen en half december over borstvoeding. Die laatste duurt tot bij tienen....gaat leuk worden haha. Keuze voor ziekenhuis is bij ons al gemaakt. Ik wilde oorspronkelijk in Delft blijven, maar had geen medische indicatie en de vk waar ik heen wilde werkt niet in Delft. En na die allergieaanval ben ik eigenlijk automatisch bij de gyn hier in het lokale ziekenhuis terecht gekomen. Ach, vind het wel prima zo. En hoorde dat ze hier nu alle zalen op verlos aan het ombouwen zijn tot eenpersoons kraamsuites. Dus als ik moet blijven is dat wel heel fijn.

Trouwens net bij kruid.vat een voedingskussens gehaald in de aanbieding. Misschien nog een tip voor iemand?

Geplaatst

Zo ik ben er ook weer eens even.

Ik heb eigenlijk ook niet zoveel te vertellen als jullie.

Hier gaat alles goed, we gaan drukke dagen tegemoet. Mijn broertjes, een vriendin van een van hen en twee neefjes komen logeren.

We zijn nu meubels aan het uitzoeken voor het kamertje van Jane en we moeten nog schilderen.

Ik word eerlijk gezegd wel een beetje jaloers dat jullie papa's hebben die meehelpen met klussen, ik mis mijn vader daar heel erg in. Heb nog wel een schoonvader, maar die goede man woont in een verzorgingshuis en is al bijna 83 jaar.

Mijn buik groeit goed en het getrappel in mijn buik wordt steeds meer wel apart weer om mijn buik zo zien te bewegen.

Nog maar 3 maanden te gaan en dan ben ik alweer uitgerekend, de tijd vliegt!

Jane is goed aan het oefenen met lopen, ze kan het al aardig goed wel met vallen en opstaan natuurlijk, maar ze maakt iedere dag vorderingen. Ze liep vandaag zelfs over de bank heen.

Erg grappig om te zien ze is dan zo trots als ze loopt.

We moeten nog wel een nieuw slaapritme met haar vinden, ze houdt tegenwoordig van flink uitslapen soms tot 09.15 uur. Nadeel is dan dat ze aan het einde van de middag erg moe is en wil slapen, wat dan weer gevolgen heeft met savonds dat het dan lang duurt eer ze slaapt. Ze heeft ook al kiezen, dat merken we aan de poepluiers.

Ik heb 19 dec. mijn laatste werkdag bij mijn klant waar ik als freelancer werk, daarna ga ik daar pas op 1 mei weer aan de slag, wel mooi op de dag van de arbeid.

Officieel gaat mijn verlof op 9 januari in, ik werk tot dan nog wel thuis aan opdrachten. Ik had met mijn vorige zwangerschap ook tot 4 weken voor de uitgerekende datum gewerkt, zo had ik meer tijd voor na de bevalling dat vond ik wel erg fijn, de tijd gaat zo hard als je bevallen bent.

Op 1 nov. start ik met mijn zwangerschapscursus, ik heb er wel zin in om eens even bewust met deze zwangerschap bezig te zijn.

Ik moet ook niet te lang zitten, dan krijg ik last van mijn spieren in mijn billen, dan raak ik op slot.

En ook rustig aan doen, het hele huis stofzuigen dat is geen goed idee meer.

Ik had dat ook wat jullie vertellen over het verwerken van de behandelingen. Met de zwangerschap van Jane heb ik ook heel veel de behandelingen verwerkt naast het genieten van de zwangerschap. Ik had al snel het gevoel dat ik de behandelingen eindelijk kon loslaten, veel moeheid kwam eruit. Toen Jane eenmaal geboren was heb ik ook nog dagen van geluk gehuild en het besef ook dat zonder een behandeling zij er niet geweest was en ook eindelijk met z'n drietjes te zijn. Ik dacht dat het huilen nooit zou ophouden, maar daar kwam natuurlijk wel een einde aan hahaha.......Het is goed om alles eruit te gooien, ook tijdens je zwangerschap want daarna vraagt je kleine volop de aandacht. Ik kijk nog steeds verwonderd naar Jane, zo van ben je echt mijn dochter?

Liefs Roossie

Geplaatst

Ha Roos! Ook langzaam richting verlof dus....kijk je er naar uit?

Wat leuk dat J.ane zo trots is op het lopen. En lijkt me voor jou ook wel fijn dat je haar minder hoeft te tillen nu je buik toch steeds zwaarder en dikker wordt.

Kan me voorstellen dat je je vader nu mist. Voor mij is het haast vanzelfsprekend dat hij wel komt helpen, al voel ik me er wel steeds 'schuldiger' over naarmate hij toch ook ouder wordt. Hebben nu ook geregeld dat met het 'zwaardere' werk een vriend komt helpen. Soms baal ik er wel ontzettend van dat ik zelf niet even een muurtje kan gaan verven, maar gelukkig is er genoeg hulp.

Het thuiszitten begint me hier wel een beetje op te breken. Met mooier weer ging het nog wel, lekker de ramen open en als ik even naar buiten liep was er altijd wel iemand om een praatje mee te maken. Nu is het donker sochtends en koud(er) en voel i me af en toe ronduit alleen. En helaas zit in de auto springen en ergens op bezoek gaan er niet in. Zaterdag een uitje gehad met meiden van dit forum en heb letterlijk tot en met dinsdag last van mijn buik gehad...tja dan bedenk je je nog wel een pas keer voor je weer zoiets doet.nGisteren wel wat boodschappen gedaan, maar ook dan merk ik dat ik savonds meer last heb. Harde buiken, zeurgevoel in rug en benen, steken door m'n liezen en bekken. En hoewel ik daar de hele zwangerschap al last van heb, blijft het me onzeker maken.

Sorry meiden, heb echt een zeurbui vandaag. Zou blij moeten zij: alles gaat goed! Alleen vertrouw ik dat helaas nog steeds niet. Tja...wat doe je daaraan hè?

Suuz veel plezier met de logees!

Geplaatst

Fijn dat er weer lekker gereageerd wordt hier!

Nu wij zijn er eindelijk over de namen uit....., of we moeten een leukere vinden. De roepnaam hebben we mijn smaak gedaan en de tweede naam wat mijn man mooi vindt.

De naam die het wordt heb ik heel sterk het gevoel dat het bij dit bijzonder kindje hoort, heel gek. Maar geeft rust.

Geplaatst

Dion knoop doorgehakt dus :-) leuk hoor! Ben best benieuwd naar de keuzes van anderen.

Hier ook, 99%.... Het voelt goed en dan is het volgens mij ook goed. Het moment dat we tegen elkaar zeiden, ja...deze wordt het...vond ik toch wel bijzonder en jullie?

Geplaatst

@Dion, wat fijn dat jullie eruit zijn gekomen over de naam.

@Henne, ja bijzonder moment toch hé als je allebei zoiets hebt van ja dat is de naam! Dat hadden wij ook, alleen peinzen wij over een 2e naam, dat vinden we eigenlijk nog moeilijker. Jane is met haar 2e naam vernoemd naar haar opa's. De volgende kleine willen we toch maar proberen te vernoemen naar de oma's maar dat is erg moeilijk. Ik kom dan op 1 naam uit en die vinden we niet mooi.

Ik heb toen ik zwanger was van Jane trouwens ook het voedingskussen van de kruidvat gehaald. Deze is lekker zacht, ben er wel tevreden over, alleen deed ik hem weleens helemaal om mijn middel heen en dan vond ik hem te kort. Maarja ik heb er 14 maanden mee gedaan. Wat ook heerlijk is om met dat kussen tussen je benen te slapen, je kunt dan ook helemaal tegen het kussen aan liggen en je hele onderbenen op het kussen leggen. Ik vond dat fijn tenminste.

Vanochtend de GTT test gedaan, heb alleen iets verkeerd gedaan. Ben tussen de prikken door met Jane naar het consultatiebureau geweest en boodschappen gedaan, ik had in de wachtkamer moeten blijven zitten. Nu is het afhankelijk van de uitslag of de test opnieuw moet zucht..........ik met mijn dementie wist dat niet meer. Ik zei nog triomfantelijk tegen de prikmevrouw dat ik het allemaal wel wist omdat ik het al een keer gedaan had. Maar goed we zijn weer moe thuis gekomen, heb ook de etos zwangerbox binnen, nu alleen nog de blije doos.

Liefs Roossie

Geplaatst

Echt waar, moet je dan twee uur blijven wachten? Ik moet prikken ook voor suiker: om 12 uur en dan om 14 uur weer, tussendoor lunchen. Maar er is me niks verteld over blijven wachten daar. Ik woon vlakbij dus dacht gewoon naar huis te gaan, of evt even naar de kapper...hmmm... Misschien vooraf maar even bellen. Weinig zin om daar twee uur rond te hangen zeg.

Ja die naam....we hadden deze al een tijdje, maar het is een best veel voorkomende, hele gewone naam en dat vond ik opeens niet meer leuk. Inmiddels terug bij af ;-) en er blij mee. Tweede naam geven mijn schoonouders (kennen wij te weinig ko.reaanse namen voor). Maar met vernoemen zou het hier ook lastig worden hoor! Kunnen we nog helpen denken? :-))

Geplaatst

@henne je mag die 2 uur niet eten alleen water drinken.

Als je van alles gaat doen ga je veel verbranden wat de uitslag beïnvloed.

Als je wil helpen verzin iets met Ada en Thea. Ik kom op Adea uit maar dat vinden we niet mooi.

Ik kijk trouwens wel uit naar mijn verlof. Lekker relaxen en leuke dingen doen met Jane.

Geplaatst

Heb net nog even op het formulier gekeken, het is geen GTT maar een andere. Er staat geen nuchter tekentje bij, alleen 12-14 uur. Dus dat valt alweer mee.

Ada en Thea... Nee dat maakt het idd niet makkelijk. Is Adea niet een of ander bedrijf? Iets als Anthea, Teddy....om het een beetje breed te trekken?

Pfff, alles zit hier vandaag in de knel, maag, darmen, blaas. Vind m'n buik opeens ook heel groot. Zou er weer een groeispurtje geweest zijn?

Geplaatst

Zo net een bliksemactie commode achter de rug. Willen daarvoor de hem.nes kast van i.kea en kreeg tip van vriendin dat die nu 20 euro goedkoper was....toch maar 'even' gaan halen. Staat nu wel vreselijk in de weg, moeten eerst nog verven en behangen maar oké...

Roos ik zat nog met die namen....weet je ook waar Thea vandaan komt? Dorothea, Theodora...? En Ada? Adelheid? Dan kun je nog combi's maken als Adora euh.....Dotha, Dorada...dat is een vis geloof ik hè ;-) lastig hoor!!!

Ik ga even de oogjes dichtdoen...i.kea in de herfstvakantie is toch wat vermoeiend, zelfs al kom je alleen in het magazijn. Oh, mijn buik is inmiddels wel dusdanig aanwezig dat mensen zonder mankeren mijn man hielpen met tillen :-D

Geplaatst

Hoi Roossie,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu je vader erg mist. Zeker met een nieuw kleinkindje op komst. Mijn schoonvader is anderhalf jaar geleden overleden. Ook een enorm gemis, en zo jammer dat hij ons kindje niet meer kan meemaken. En dat ons kindje hem niet kan leren kennen. Hij was zo'n superopa. Heel verdrietig. Heeft je vader Jane nog gekend?

Nog drie maanden voor jou, jij bent de eerst uitgerekende toch? Ben benieuwd welk kindje zich als eerste aandient hier :-)

Dion, fijn dat jullie het eens zijn over de naam en dat het zo goed voelt. Ben heel benieuwd hoe jullie bijzondere kindje gaat heten. En Henne en Roossie dus ook de knoop doorgehakt. Heel benieuwd ook naar jullie namen...geduld ;-)

Jullie nemen allemaal ook een tweede naam? Wij eigenlijk niet. Maar we zijn het nog niet eens over de achternaam. Ik wil die van mijn vriend en andersom. Binnenkort moeten we ons kindje samen gaan erkennen, en dus daar een knoop over doorhakken.

Leuk Henne, de commode binnen. Bij ons staat sinds gister het bedje in huis en hopeloos in de weg. Maar wel net 'echt' zo. Gaaf dat je buik zo zichtbaar is (en dat mensen je dus ontzien!) Zit alles wel wat minder knel in je buik vandaag? Of voelt het nog steeds een beetje vervelend? Ik herken het wel. Sommige dagen voelt het allemaal heel ontspannen, maar vaak ook echt niet. Buikademhaaloefeningen helpen dan (merk je meteen dat er nog best wat ruimte over is). Dat geeft mij echt lucht zeg maar.

Oh, en Henne, Roossie krijgt de logees (je wenste mij er veel plezier mee ;)). Toevallig komt vanaf zondag mijn vriendin uit Berlijn een week logeren. Heel veel zin in, want ik zie haar niet vaak. We hebben ooit samengewoond, dus het voelt heel vertrouwd om haar om me heen te hebben.

Fijn weekend voor jullie!

Geplaatst

Haha ik haal weer lekker mensen door elkaar :-)

Buik voelt idd elk moment anders, ruimte maken met ademhalen helpt wel. Soms ook gewoon even vijf minuten plat. Voor ik zwanger raakte zeiden mensen wel eens 'waar moet je het laten, je bent zo slank'. Moest daar altijd erg om lachen, maar nu denk ik soms wel eens..ze hadden gelijk haha. Maar zolang Koekie maar goed groeit...kom maar op met die buik!

Ons jongetje krijgt naast een westerse naam een ko.reaanse naam, dus dat is automatisch een tweede naam. Deze wordt door m'n schoonouders gekozen/voorgesteld, is voor ons te ingewikkeld met klanken, betekenissen, familienamen etc. Ben eel benieuwd hoor, hoop dat ik het niet heel lelijk vind ;-)

En de achternaam hahaha....ik wilde al heeeel lang graag trouwen en mijn man (nu dus wel) vond dat niet zo nodig, eng etc. Op een gegeven moment hadden we het over kinderen en achternamen en toen heb ik gezegd dat als ík zijn achternaam niet mocht dragen, waarom dan zijn kinderen perse wel. Gemeen he ;-) Uiteindelijk zijn we twee jaar geleden getrouwd en heb ik dus idd ook zijn achternaam aangenomen dus daarover hier geen discussie meer. Het maakt alleen de voornaam wel lastiger omdat het een buitenlandse achternaam is (ik heb een oerhollandse voornaam dus bij mij slaat het ook als een tang op een varken). Maar de combi die we nu hebben klinkt goed :-)

Kijken julie ook al naar kaartjes? Vind ik erg moeilijk.

Heb langzamerhand wel echt zin om aan het kamertje te beginnen, toch jammer dat ik zelf niet even een muurtje kan verven...wil zo graag zelf iets doen dat ik het misschien toch ga proberen...de kozijnen ofzo...

Geplaatst

Hey meiden,

Hier iets minder op het forum aanwezig, maar was toch benieuwd hoe het met julloe allemaal ging...

Hier gaat het goed al weer 23 weken :))))) !!!

Alles gaat goed en voel me gelukkig ook erg goed, ik ben nog niet echt bezig met de kamer enzo,

maar wil over 2 weken beginnen :) Ik heb nog veel van mijn zoon dus, voedingkussen en wipstoel en ga zo maar door

heb ik nog zo goed als nieuw.. dat scheelt een hele hoop zoeken en stress :)

Meiden beetje rare vraag, maar sinds gister voel ik een soort van drukkend gevoel bij me vagina, ( schaam me voor me vraag :) )

voelt een beetje als een spierpijn, ik heb NIKS geks gedaan, dus daar kan het niet aan liggen...

wie herkent dit? verder geen buikpijn of wat dan ook...

Geplaatst

Mijnbaby niks om je voor te schamen zeg meid. Maar ik snap je wel hoor, ik vroeg ook netjes aan iemand of zij ook van die steken 'door haar schede' had gehad ;-) tja... Ik herken het in ieder geval wel, drukkend gevoel, steken, trekkerig gevoel...zelf schaar ik het maar onder bandenpijn. Ik las dat de banden waar je baarmoeder aan hangen idd helemaal tot in je vagina lopen, dus dan kun je dat daar ook voelen. Mijn verloskundige gaf aan dat je tussen 16 en 2 weken meestal de meeste last hebt van dat soort pijnen. Hier komt en gaat het, ene dag nauwelijks ergens last van, andere dag doet opstaan en gaan zitten al pijn.

Vannacht nog wakker gelegen met zeurende bovenbenen, moet dan echt mezelf op het hart drukken dat dit NIET erg is en geen weeën zijn, pfff, angsthaas. Had gisteren heel erg veel gezeten en dan krijg ik dat wel sneller. Belangrijk om én in beweging te blijven én voldoende platte rust te nemen, zitten is echt uit den bozen hier.

Nu ik de 24 weken voorbij ben is de nesteldrang wel harder aan het toeslaan geloof ik ;-) Wil opeens heel graag aan het kamertje beginnen, terwijl we opzich natuurlijk nog alle tijd hebben. Vanmiddag gaan we proberen alle spullen die er staan naar zolder te brengen en de vloer af te dekken, dan kan ik van de week als ik zin en oud heb proberen of het lukt een muurtje te verven. Als ik het echt niet kan moeten we namelijk meer hulptroepen inschakelen, dus wel handig om dat even te testen. En ach, ik kan muur voor muur doen tenslotte, het hoeft niet in één dag af.

Roos en Suzanne jullie komende week ook 26 weken hè! Vind het zelf zo'n heerlijk gevoel elke keer weer die week erbij.

Zijn er trouwens meiden die het leuk vonden op face.book contact te hebben? Pb me dan even :-)

Geplaatst

hoi meiden

ik heb in het begin met jullie mee geschreven maar helaas was het toen niet goed.

maar ik mag jullie vertellen dat ik zwanger ben

ben zo blij

groetjes diana

Geplaatst

Diana, gefeliciteerd! Ik zat laatst in dit topic terug te lezen en realiseerde me weer hoeveel meiden hier weer weggegaan zijn. Ik ben heel blij voor je! Ik ben ook benieuwd, hoe ver ben je, hoe gaat het? In ieder geval veeeeel geluk voor jullie.

Mijnbaby, leuk, daar ben je weer even :-) Ik herken je gevoel niet, maar bij mij trekt bandenpijn ook door tot in mijn vagina. Maar dat zijn meer steken of een trekkerig gevoel. Anders gewoon even je vk bellen? Zij kunnen je vast helemaal geruststellen. Is je blaasontsteking (dat was jij toch?) helemaal over? Misschien kan het daar ook mee te maken hebben?

Henne, a.s. zaterdag zitten we hier op 26 weken, fijn gevoel hoor. Ik ga dan ook mijn medicijnen eens uitzoeken, want heb nog veel liggen. Woensdag hebben we weer controle bij de vk. Vind ik wel weer fijn. Ze stelde de vorige keer voor om ipv na 4 weken al na 3 weken langs te komen. Geeft een fijn gevoel dat ze onze angsten snapt.

Bij mij ook meer nesteldrang... succes met schilderen jij. Ik vond het schilderen best gaan met mijn lijf. Met de roller door de knieën tot de plint en dan weer op de tenen naar het plafond, heel rustig aan, voelde niet slecht voor mijn lijf. Maar hulp met voorbereiding enzo was wel essentieel.

Een paar maanden (!) geleden vond ik via internet een mooi geboortekaartje. Het meeste spreekt me totaal niet aan, maar deze vonden we allebei meteen leuk. Dus dat zal hem wel worden denk ik. We hebben zelfs al een voorbeeldje ervan in huis.

Vanmorgen kennis gemaakt met de gastouder die voor ons was bemiddeld via het gastouderbureau. Wij zien het wel zitten, het lijkt een hele fijne vrouw. Eind van de week horen we of zij het ook wil. Het is tot nu toe de enige gastouder in de buurt die flexibele opvang ziet zitten. Dat is nodig gezien mijn werkrooster. Dus we voelen ons ook wel een beetje afhankelijk van haar. Maar wij voelden gelukkig wel een klik, en we hadden de indruk dat zij dat ook had. Ik zal echt opgelucht zijn als dit gewoon al geregeld is staks!

Geplaatst

Ook weer stappen aan het zetten dus Suzanne! Zal fijn zijn als de opvang geregeld is. Omdat ik nu niet werk hoeven we daar totaal nog niet bij stil te staan.

Medicatie die ik nog had heb ik een week of twee terug allemaal de deur uit gedaan, wat een heerlijk gevoel was dat zeg! Gelijk meer runeteken de koelkast, was erg echt blij mee.

Verven ga ik gewoon proberen. Een raamkozijn moet toch wel lukken? En het zijn allemaal redelijk korte muren, dus muur voor muur... Kwam er alleen achter dat ik deze week ook nog naar osteopathie moet, dus erg veel zal erg wel niet van komen. Met één 'ding' per dag zit ik wel aan mijn tax.

Wat gaaf dat jullie al een kaartje hebben! Ik heb wel een vaag idee, maar zie het nog niet echt voor me. En wat ik leuk vind wisselt ook een beetje per dag haha. Komt wel goed. Wat dat betreft hebben we echt nog wel de tijd tenslotte.

Geplaatst

Ik heb toch even de VK gebeld, en die gaf aan dat het iets is wat veel vrouwen hebben.. ( ook wat Henne omschreef erover)

en als er geen bloed of veel vocht verlies is ik me nergens zorgen om moest maken... ik ben weer opgelucht :) maandag aanstaande

mag ik weer langs komen...

Heel fijn meiden dat jullie bijna op de 26 weken zitten, ik kan ook niet wachten... omdat je dan weet dat je baby levensvatbaar is, zo een fijn gevoel!

ik denk dat ik dan meer kan genieten en dan op naar 30 weken zodat ik echt kan aftellen :)

Bij ons word het een KS dus zal wel eerder bevallen dan 40 weken..

Geplaatst

Gelukkig mijnbaby, dat je gerustgesteld bent! Een ks voor jou..dan weet je dus op een gegeven moment de geboortedatum al, bijzonder.

Heb je de vorige keer ook ks gehad?

Ik ben sinds gisteren weer veel moe en misselijk. Van de drie dagen werken misschien. En ik had ook een paar slechte nachten. Sinds gisteren weer vrij voor 6 dagen. Uitrusten dus!! Ik wou dat ik kon breien ofzo..past wel bij dit weer, lekker op de bank, gedachten op nul.

Iemand nog boekentips?

Geplaatst

Haha Suzanne, ik kan breien maar doe het ook niet ;-)

Misselijk ben ik ook weer af en toe, erg irritant maar oké. Komt denk ik doordat onze maag nu in de knel komt.

Boekentips....waar hou je van? Ik lees op het moment of kinderboeken of chicklit, geen hersens voor meer erg he.

Geplaatst

Ik had net zwangerschapsyoga en begreep daar dat liggen op je rug ook misselijkheid (en duizeligheid) kan veroorzaken. In die houding kan door het gewicht van je kindje een belangrijke ader afknellen, en daar word je wat naar van. Ik lig vaak op mijn rug op de bank, dus ga er maar eens op letten.

Henne, jij kan breien, ik ben jaloers!!

Chicklit trek ik meestal niet zo (al leest het wel als een trein), maar titels van leuke kinderboeken...graag! Verder hou ik wel van fictie in de richting van sociaal-politiek drama/realisme.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden