Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he wat vervelend henne... alweer een allergische reactie. Zal je inderdaad wel beroerd van zijn. neem je rust en laat goed voor je zorgen! En gelukkig trekt koekie zich er niets van aan.

Sterkte!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super Suzanne, fijn gevoel.

Wat zal dat een verschil zijn met je vorige echo, toen de baby nog maar 3cm was!

Mooi profiel van het gezichtje van je kindje.

Henne, wat een gedoe steeds..., lijkt wel of je geen rust mag hebben om te genieten. Heb je ook veel jeuk?

Geplaatst

Ha meiden, gelukkig een betee dag hier. Nog wel wat 'naweeen' van gisteren, moe en een wat gloeierige huid. Jeuk heb ik nooit, het wordt knalrood en brandt als een gek, echt alsof je mega mega mega verband bent in de zon. Het komt heel plots opzetten en zakt meestal met een half uur/uur af. Maar gisteren dus opeens benauwdheid en trillingen erbij, was niet leuk.

Eerste afspraak met de gyn dus gemaakt, vk zal ik dan af moeten gaan bellen. Zeker nu de immunoloog in dld adviseert de prednisolon toch weer te verhogen. Risico's daarvan zijn kleiner dan risico dat ik bijvoorbeeld in shock raak. Brrrr, eng idee. Hoop ook echt maar dat het met die verhoging weg blijft.

Suzanne nog helemaal in de wolken? Die 20 weken voorbij is echt een fijn gevoel hè? Hadden ze je baarmoederhals nog opgemeten eigenlijk?

Ben op internet nu druk ideeën aan het opdoen voor je kamertje, hebben jullie al plannen, kleuren in je hoofd etc? Ik neig nu naar blauw-wit met rood/oranje accenten. Ben druk op zoek naar een leuke rode of oranje behangrand, wil eigenlijk rode ruitjes, maar daarvan wel behang maar geen rand gevonden nog. Misschien volgende week eens naar grote behangwinkel hier, kijken wat ze hebben.

Geplaatst

Hoi,

Henne, je gaat dus helemaal niet meer naar de vk toe? Blijf je wel bij de gyn die je al had, of moet je weer een nieuwe arts leren kennen? Vervelend weer medicijnen erbij. Maar alles beter dan in een shock raken, moet je toch echt niet aan denken. Ik hoop dat je aanval snel helemaal verdwijnt. Hangt dit echt met de zwangerschap samen, of heb je deze aanvallen ook weleens in niet zwangere toestand?

Ja hoor, ik ben best nog in de wolken :-). Het is weer een beetje echter nu. Mijn baarmoederhals is niet meer gemeten. Ik had wel gevraagd of dit nodig was. Maar omdat ik geen bloedingen of andere bijkomstigheden heb gehad was het absoluut niet nodig zei ze. En dat idee had ik zelf van tevoren ook al.

Leuk, al die ideeën voor een babykamertje. De meubeltjes die wij van een buurvrouw krijgen zijn white wash kleurig. De vloer die er al ligt is zeil in bruin/aarde tinten, beetje gemarmerd. De gordijnen laten we ook hangen, die zijn roomwit, daar willen we graag houten luxaflex bij. Ik wil één muur in een kleur schilderen, maar weet nog niet welke tint. De kamer zal hoofdzakelijk een combinatie van wit en aardetinten zijn denk ik, gezien de basis die er al is. Maar wel veel kleurige accessoires als het aan mij ligt, lappendekentje en kleurig lampje, van die dingen. Hé, leuk om daar over na te denken zeg! Moet ook wel een beetje vorm gaan krijgen komende weken, lijkt me prettig dat voor einde van het jaar wel af te hebben.

Geplaatst

Leuk dat jullie al bezig zijn met de kamertjes... en ideeen hebben enzo...

Meiden ik heb sinds vandaag beetje branderig gevoel bij plassen en moet vaak.. ik ben bang dat ik een blaasontsteking heb..

het voelt niet echt zo, misschien een beginnende blaasontsteking, want ik heb een keer gehad en ging half dood bij elke plas..

en nu niet maar voelt toch anders.. morgen maar ff bellen met de HA/ VK....

Geplaatst

Even laten checken mijnbaby! Better safe than sorry!

Leuk Suzanne, bij aardetinteen en whitewash kan je allerlei kleuren combineren, oranje, lila, fris aqua, roze...wat je ook wilt. Bij ons ligt een lichte laminaatvloer, de muren zijn nu wit, maar ik wil ze wel deels kleur geven. Meubeltjes worden wit. Oor de gordijnen wil ik een gekleurd rolgordijn (blauw? Rood?) met daarvoor witte vitrage oid.

Wij willen het ook graag half december zover af hebben. Rond de feestdagen kom je nergens toe en als het eenmaal januari is... Onze kleine hoeft maar iets te vroeg te zijn en je zit al in januari!

Geplaatst

Mijnbaby,

even plasje wegbrengen hoor, zekere voor het onzekere, een blaasontsteking kan in het ergste geval overslaan op je kindje.

Ik ben in de kleurenkaarten gedoken ;-). We moeten echt knopen doorhakken hier over verf. Ook in huis door onze kleine verbouwing moet een hoop opnieuw geschilderd worden. We moeten ons beider huisjes wat meer op elkaar afstemmen. Pff, eigenlijk moeten we nog een hele hoop doen in huis. Nou ja, komt wel goed met de nodige hulp.

Henne, jouw combinatie van blauw en oranje klinkt echt goed. Die kleuren staan zo mooi samen. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

Vandaag op mijn werk was het rooster t/m december af. 15 december is mijn laatste werkdag! Neem dan een restje vakantie op en dan vanaf 30 december zwangerschapsverlof. Als ik dat zo op papier zie staan moet ik mezelf toch echt even knijpen of ik niet droom.

Ik heb vanavond een enorm harde en beetje pijnlijke buik. Ik ga maar even warm douchen in de hoop dat het wat mindert en vroeg naar bed.

Geplaatst

Ja ik kan morgen tot 10.00 sochtens bij de HA urine langs brengen ben bang dat ik het niet red,

miss dat ik bij me verloskundige ( WKZ loop in het ziekenhuis) ook in de middag mag brengen...

Zuuz hoop dat je harde buik zo mindert, ik had vandaag veel opgeruimd en schoongemaakt,

en was de stad in geweest met me zus en me zoontje en daarna gekookt.. heb nu ook even hardebuik..

zit lekker rustig op de bank met voetjes op een kussen... ff rustig aan doen ben OP! straks lekker vroeg slapen..

Geplaatst
Dion wanneer heb jij je 20 weken echo? ben je er al uit of je het wel of niet wil weten?

Ik heb de echo volgende week donderdag, maar pas eind van de dag, want dat kwam mijn man beter uit. Als het aan mij lag dan had ik liever direct 's ochtends gehad. Nu moet ik zo lang wachten, bleh.

En we denken niet dat we het willen weten, maar kan nog veranderen, ha ha. We hebben niet meer over namen gehad, dus dat schiet ook niets op!

Hoe is het nu met je? Hebben ze een blaasonsteking gevonden? Vervelend hoor!

Zuus, vervelend kunnen die harde buiken zijn he? het voelt dan net of er een bowlingbal in mijn buik zit. Gelukkig trekt het vaak snel weer weg.

Geplaatst

Hoe is het met blaasontstekingen en harde buiken, mijnbaby, Zuuz?

Dion ik heb echo's ook liefst vroeg op de ochtend. Je loopt je toch zenuwachtig te maken. Nog een weekje dus, leuk hoor. Je kunt ook altijd vragen of ze het op een papiertje schrijven hè. Wil je het dan later toch weten, dan kun je alsnog kijken.

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik lijk eindelijk toch echt wat minder moe te worden. Kan nog steeds niet er veel hoor, maar vergeleken met een paar weken geleden gaat het echt wel beter. Ook m'n buik is gelukkig wat rustiger en minder ongemakkelijk, misschien toch doordat deze nu duidelijk boven m'n bekken uit groeit richting bovenbuik. Al met al wel erg fijn, hoop dus ook echt nog een paar relatief prettige weekjes te krijgen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb vanochtend even naar de HA geweest en heb urine afgeven, ik werd 12 uur gebeld.

Ze konden er nog niet 100% een BO uithalen en dan laten ze hem nog een dag staan.

Maar dat doen ze alleen als de kans er wel is dat het toch een BO is.

Ik heb ook ff VK gebeld en die zei als morgen uitslag BO is prima kuurtje nemen, is er niks uitgekomen even bellen.

Ik heb namelijk helemaal onderin me buik beetje harde onderbuik en veel plassen, en dat past er volgens de VK heel goed bij..

Nou morgen tussen 12.00 en 14.00 uitslag...

Geplaatst

Mijnbaby, goed dat je het meteen kon laten checken. Hoop dat het meevalt.

Dion, spannend voor jullie, en leuk ook uitgebreide echo. Wij gingen ook 's middags ivm werk van mijn vriend. Ik was vrij, dus was bang voor zenuwen en een lange dag. Ik had met een vriendin afgesproken, koffie gedronken in de stad en over van alles en nog wat gepraat. De tijd vloog voorbij, dus het viel uiteindelijk erg mee. Misschien iets leuks plannen voor jezelf die dag?

Harde buik is zeker vervelend. Na het douchen ging het beter. Dat werkt wel ontspannend. Vandaag heb ik weer hele dag gewerkt, en weer een behoorlijk harde buik. Ik doe dan 's avonds maar gewoon niets meer en eventueel lekker een kruikje in de buurt.

Henne, fijn, meer energie. Ik merk het bij mezelf ook sinds een paar dagen. Heb weer meer zin om de deur uit te gaan. Zie minder tegen dingen op. Ik ben ook vrolijker. Van moe zijn wordt ik nl chagrijnig (wie niet ;-)).

Ik moet nog twee dagen werken en dan ben ik 11 dagen roostervrij. Wat een luxe. Ik ga een paar dagen bij mijn zus logeren. En verder maar kijken of ik wat aan de klusjes in huis kan doen.

Geplaatst

Oh dat is zeker fijn Suzanne, elf dagen vrij. Ik heb toen met die harde buiken een week bij m'n moeder gezeten en letterlijk niks gedaan en dat heeft absoluut geholpen. Merk nu nog wel dat ik bijvoorbeeld vandaag teveel heb gedaan hoor, dan ben ik moe en koud en misselijk en voelt m'n buik niet erg lekker. Dus profiteer goed van die vrije dagen meid, lekker tot rust komen!

Geplaatst

Ik kom weer eens aanwaaien. Volgens mij gaat alles prima hier! Ik weet niet of ik het al ergens neergepoot had (hadden we hier nou ook zo'n mooie tabel?), maar op 11/10 heb ik een echo en op de 24e moet ik weer naar de vlk. Kwam er alleen wel achter dat dat laatste in de herfstvakantie valt en dan zouden we wel eens bij vrienden in Duitsland kunnen zitten. Nog maar even verzetten dus.

M'n buik groeit voor m'n gevoel wel, maar als ik meet of weeg gaat het nog maar langzaam hoor! Maar dat gaat over een tijdje vast harder. En anderen zien het nu wel wat beter dat ik zwanger ben. Scheelt natuurlijk wel wat ik aan heb.

Ik las ergens dat met 18 weken je kindje ongeveer 20,5 cm is. Dat is al langer dan m'n hand! Ons kindje voel ik soms een beetje kriebelen, maar ik voel het meestal alleen maar links onderaan. Ik meende me te herinneren dat de placenta links zat, maar dat zal dan wel rechts zijn.

Via Marktplaats heb ik wat kleren en een winterjas gekocht, waar m'n buik over een paar maanden ook nog in zou moeten passen. Vind het allemaal zo leuk!

Aan het babykamertje hoeven we haast niks te doen. Ons kindje krijgt het kamertje van m'n dochter. Er hangt al lichtgeel Winny de Pooh-behang, dat kan mooi blijven hangen. Ik wil alleen een extra gordijn voor het (dak)raam, omdat het licht gewoon langs het rolgordijn schijnt als het raam openstaat. Maar dat gaat m'n moeder naaien; hoef ik niks aan te doen. Dochterlief gaat naar de kamer van d'r broer, want daar staat een hoogslaper waar ze jaloers op is. Ze wil er onder de halve lengte een "alleen-zijn-hut" onder hebben; ook die gaat m'n moeder naaien. We moeten alleen nog kiezen he hoog we de hoogslaper neerzetten, het is een Ikea-Lo, die je op drie hoogtes kunt plaatsen; laag als een hemelbed, midden zoals nu met speelruimte eronder en je kunt er redelijk bij met opmaken, maar er niet onder staan, of hoog, zodat er alvast een klein bureautje onder kan, waaraan ze kan knutselen.

En zoonlief gaat naar zolder, waar wel een extra luik gemaakt wordt naar de kruipruimte en waar laminaat gelegd moet worden. Eindelijk ruimte genoeg voor z'n treinbaan! Daar ben ik vooral aan het op- en leegruimen, omdat het natuurlijk als zolder wat rommelig was. Schiet al aardig op; m'n knutselkast heb ik leeggeruimd in twee dozen, omdat ik er toch voorlopig niet meer aan toe kom. Dan heeft vast hij een klerenkast.

Ik wil het allemaal vrij vroeg klaarhebben, omdat de kinderen 3 december jarig zijn en we verder ook vol verjaardagen, kerstgebeuren e.d. zitten, en dan wil ik het geverander in huis er niet meer bij hoeven hebben. Hun feestjes geven we half november al, wegens nare ervaringen in een eerder jaar, waarin we zoons feestje twee keer hebben moeten verzetten en er evengoed maar 1 kind kwam opdagen, omdat de rest met Sinterdwaas bezig was. Oef, wat worden die kinderen GEK gemaakt op school met dat gebeuren! >:-(

Dus het liefst heb ik voor half november het meeste werk klaar...

Fijn is dat we al veel spulletjes gekregen hebben of toegezegd hebben gekregen. Ik heb nagenoeg alles van onze tweeling weggegeven, dus dan is het prettig dat er weer wat komt. Het leven is al duur genoeg! Voor mij hoeft het echt niet allemaal nieuw. Als ik kijk wat een winkel voor een nieuwe babykamer durft te vragen... laat maar! We moeten alleen nog een commode, maar daar gaan we pas achteraan als we hem kwijt kunnen. Omdat de kinderen eerst allebei een kamer moeten opschuiven, komt de babykamer als laatst, dus met die commode wachten we nog maar een tijdje. In een straal van 10 km. staan er al 42 op Marktplaats, dus dat komt wel goed.

Doei! :-)

Geplaatst

Vandaag weer controle gehad, alles was weer top! Was wel in tranen bij de gyn..., was alleen en moest heel lang wachten en haalde vanalles in mijn hoofd :( . Hij heeft voor mij nog de baarmoederhals opgemeten, heel lief want het was ondertussen ook zijn middagpauze. Moest wel inwendig en gelukkig helemaal goed, 4 cm en mooi gesloten. Helemaal gelukkig weer, ha ha. Ook nog een klein rompertje gekocht, de eerste aankoop! En nog uitleg gehad van kinderwagens bij prenatal, schijnt korting te zijn van 20 tot 40 procent, een joolz en een stokke (zegt mij niets) vond ze evengoed aardig prijzig. Nou ja, vindt het nog een beetje vroeg voor een kinderwagen.( Blijf nog steeds voorzichtig merk ik wel)

Geplaatst

Oooh Dion wat fijn weer om zo gerustgesteld te worden hè. Ik herken het zo. Heb na die allergie aanval ook weer allerlei angsten. Word soms wel een beetje moe van mezelf hoor. Bij alles wat ik voel tussen m'n knieën en middel vraag ik me af of het wel goed is :-/

En die kinderwagens haha, wat een dure krengen hè! Er komen nog wel meer aanbiedingen hoor. En de levertijd valt in de praktijk volgens mij ook wel mee. Wij hebben definitief besloten de kinderwagen van vrienden over te nemen, is wel paar jaar oud maar maakt dat uit? En ook nog helemaal niks gekocht. Komt wel.

Mijnbaby een grote verhuizing dus bij jullie. Groot gelijk dat je dan voor de verjaardagen klaar wil zijn! Zou met het bed trouwens ook even kijken vanaf welke leeftijd welke hoogte mag. Wij hebben voor minn neefjes een stapelbed van i.kea en het bovenste bed wordt afgeraden voor onder de zeven ofzo geloof ik.

Geplaatst

Hihi, volgens mij haal je Mijnbaby en mij door elkaar, maar geeft niet hoor! Verward zijn hoort erbij! ;-)

Maar onze tweeling wordt in december acht jaar, dus dat moet wel lukken denk ik.

Kinderwagens zijn zéker duur!!! Daarom kopen wij ook absoluut geen nieuwe. Dat hebben we met de tweeling wel moeten doen, omdat we toen geen goede 2e-hands konden vinden. Mijn schoonouders hadden heel lief gezegd dat zij als wij een kindje zouden krijgen wel een wiegje wilden kopen, maar toen het er twee bleken, hebben we toen maar gezegd dat we liever hadden dat ze meebetaalden aan een kinderwagen... Twee wiegjes pasten toch niet op onze slaapkamer en we hebben de baby's gewoon in de ledikantjes gelegd. Werkt prima hoor. Die kinderwagen was 1300 euro incl. bakken en zitjes, en dan hadden we nog niet eens de mooie duo van Urban Jungle, want bij die had je voor dat geld alleen nog maar de basis...

Wat ik wel aanraad, of je nou een nieuwe of een gebruikte neemt, is om er even mee te gaan rijden. Controleer of hij stabiel is, of je er ook achteruit rechtdoor en een bochtje mee kunt sturen, of de bak een beetje ruimte heeft zodat je kind er nog niet uitgegroeid is voor het in het zitje kan zitten, enz. Dat laatste was bij ons wel een probleem; toen ze niet meer in de bakken pasten, konden ze nog niet zitten. De tuigjes van de zitjes pasten ook nog voor geen meter, ook niet als de kinderen op kussentjes zaten. Gedoe... ;-)

Geplaatst

Meiden wat is het rustig hier. Ik heb ook niet zo heel veel te melden hoor.

Vandaag ben ik 20 weken..., fijn! Lang gedacht van...., als ik eerst maar 20 weken ben. Maar als ik me bedenk dat ik nu nog maar op de helft ben, kan me de laatste helft niet snel genoeg gaan.

Nieuwe mijlpaal is misschien de 28 weken, i.v.m. levensvatbaar buiten de buik.

Ik geniet 's avonds van de buitelingen van het beebje, want dan is het echt drukker. Ik voel het kindje het beste als ik gewoon zit, gek genoeg niet als ik lig, zoals ik hier gelezen heb.

Geplaatst

Hai!

Dion ik heb dat ook hoor, elke keer schuift die grens weer op. Maar toch verandert het wel, zeker de twintig weken vond ok zelf een enorme mijlpaal. Nu morgen 'alweer' 22, ik kijk ook echt uit naar het eerder trimester :-)

Ik heb ook weinig te melden. Wil hier miet telkens zeuren over onzekerheden, maar ben ook nog niet echt toe aan kletsen over kamertjes ed. Toevallig was ik nu over kleertjes aan het denken omdat ik een heel schattig vestje/ jasje had gezien bij de D.waze dagen van de B.IJ. Maar of ik het durf te kopen is punt twee haha. In november willen we het kamertje wel in orde gaan maken, maar vooral omdat de feestdagen er natuurlijk tussen zitten.

Gisteren nog naar Dd gereden om bloed te prikken nav de allergie en beginnende bloedarmoede. Hoop vandaag reactie/uitslagen/advies te krijgen. En maandag zit ik voor het eerst bij een nieuwe gyn, wel benieuwd naar.

Hier gelukkig nog weinig last van mijn rug, dat valt me echt mee want ik heb rugproblemen. Moeheid is nu ook eindelijk echt minder, ik ben bij vlagen wel weer misselijk, dat is dan weer minder.

Wat super hè, om je kleintje te voelen! Hier wisselt het per dag, maar het wordt in z'n algemeen wel steeds meer, duidelijker en vaker. Heerlijk!

Geplaatst

Grappig dat jij dat ook hebt, dat je niet altijd wil schrijven over de onzekerheden enz. Wil een ander hier ook niets steeds mee "lastig" vallen.

Merk toch dat anderen dit soms moeilijk vinden, en er misschien ook onzeker van worden. Aan de andere kant, het hoort er ook bij als het anders gaat dan normaal.

Ik heb ook zondag weer een extra echo gehad, i.v.m. een bruine golf. Met het kindje was alles helemaal goed. Maar we zagen het wel met 2 beentjes springen tegen de onderkant van de vruchtzak,(een echt karate kid :) Precies waar het andere vruchtblaas enz zit. En dat zit weer voor de baarmoedermond. Waarschijnlijk bonjourt ons beebje op deze manier de rest er uit.

Nu had de gyn ook al gezegd dat er heel goed nog wat verlies kon komen, omdat er nog wat zit. Zolang het geen helderrode golf is, is het niet erg.

Bij elke echo zien we het het vruchzakje met inhoud slinken, en is er bijna al niets meer van te zien. Maar ik schrik er steeds toch weer van.

De echo die we hebben gehad, was mega duidelijk, de vlokkenstukjes in het vruchtwater konden we zelfs zien! Bleek dat deze echo apparatuur ook werd gebruikt voor de 20 weken, dus vandaar.

jij al weer 22 weken, hi hi, ik lijkt wel of het bij een ander sneller gaat, wat niet kan.

Ik ben benieuwd hoe je uitslagen zijn. Ik had al gelezen dat dr. Pf je adviseert om prednison door te gaan gebruiken. Lijkt mij ook de minst schadelijke van de mogelijkheden die anders zouden kunnen gebeuren.

Wel verwarrend al die medici die hun adviezen geven..., tja en wat is nu het beste?

Geplaatst

Wat super hè, om je kleintje te voelen! Hier wisselt het per dag, maar het wordt in z'n algemeen wel steeds meer, duidelijker en vaker. Heerlijk!

Bij ons wisselt het ook erg hoor. Gistermiddag was het erg rustig..., nou dat heeft hij/zij 's avonds wel weer goed gemaakt :happydance:.

Geplaatst

Ik vertrouw nu maar op Pf, dat is tot nu toe allemaal goed gegaan ;-) Had vandaag een belafspraak met de dermatoloog maar dat was een aanfluiting. Kreeg assistente aan de lijn die vroeg hoe het was. Ik verteld. Ging ze overleggen met de arts.....ja zo doorgaan. Dat is dus precies zo als voor die heftige aanval, heb ik veel aan. Hoop dat ik maandag bij de gyn alles op een rijtje krijg, maar reken nergens op. Pf is tot nu toe de enige die een mening en praktisch advies heeft.

Wanneer heb je de twintig weken echo ook alweer? Lijkt hier al eeuwen geleden, in die zin gaat het ook wel snel er zitten alleen nog zoveel weken voor die ik ook graag door zou zijn. Terugkijken gaat sneller dan vooruit haha.

Bloempje, aarrrgghhh, ja namen....en je moet weten dat ik daar normaal zo goed in ben. Nou ja, je weet wie ik bedoelde. Met acht kunnen ze idd prima in het hoogste bed. En dan leuk zo'n tent eromheen maken, heb ik voor een buurjongentje ook ooit eens gedaan. Raampjes erin met gaas, roldeurtje, leuk om te doen en kind helemaal blij.

Hoop dat ik nu ook zelf wat creatieve dingen kan doen. Voor het echte verven en behangen krijg ik hulp, dat lukt nu niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden