Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe groot of hoe klein de baby is maakt niet uit.. het ligt eraan hoe jou "doorgang" is.. een kleintje kan nog meer zeer doen dan zo'n grote.. :) ..

Hihihi .. en ik kan het weten ik ben kraamverzorgster en ik heb grote en kleine baby's te wereld zien komen en verschillende verhalen van kraamvrouwen..

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rox wat leuk dat je kraamverzorgster bent... raar je zou denken zo een grote zal wel veel moeilijker zijn

maar zo zie je maar, hebben we weer wat geleerd... :)

Geplaatst

En ik hoorde vandaag van de vlk. dat een kleintje soms nog zo'n zacht hoofdje heeft dat het de opening nog niet goed open kan duwen. Een steviger kindje kan dan makkelijker zijn.

Geplaatst

De vk zei paar weken geleden tegen mij dat een groot hoofdje miet zo erg is, dat helpt bij de ontsluiting. Mijn zorg is meer dat ik echt smal gebouwd ben, ik heb geen 'vrouwenheupen', ze zijn nogal recht zeg maar. En dan een groter dan gemiddeld kind.... Ik ga het er nog wel even over hebben. Een keizersnede omdat het toch niet past ofzo zie ik zelf totaal niet zitten, dan liever eerder inleiden als het nog 'baarbaar' (mooi woord uit het december topic) is.

Schrok me trouwens lam gisteren....ging even meten welke maakt voedingsbh's ik moet bestellen en mijn ooit zo prima Bcupje is inmiddels een E(!) geworden, aaarggghhh. Vind het zelf niet eens mooi meer. En baarmoeder zit ook echt al hoog, of duwt alles omhoog want omvang is ook 10cm meer. En dan iedereen maar zeggen dat ik zo'n bescheiden buikje heb, jaja, het moet ergens heen hè ;-)

Bil doet nog steeds pijn, kan niet lang zitten dan loop ik gelijk half mank. Morgen naar de fysio. Heb wel echt een gevoel dat dr laatste loodjes zijn begonnen al zijn het nog zeven weken.

Geplaatst

Maat voedingnh is pas echt in te schatten na bevalling! Na de stuwing en het eerste gewicht/vocht verlies een compleet andere cup en omvang!

Kraamverzorgster stuurde mijn man erop uit en die nam toen een paar maten mee, rest mocht terug. Ik had er ook een paar vooraf gekocht, die kan ik nu na bijna 7 mnd weer aan. :)

Succes hier meiden!

Geplaatst

WOW E Cup, zo gek mijn boobs zijn helemaal niet groter geworden... na de bevalling waren ze vorige keer wel stuk groter geworden maar

niet tijdens de zwangerschap...

Ik hoop dat de rug/bil pijn weg trekt... ik heb ook echt last van me bil gehad auw auw auw.... nu zo nu en dan last van me liezen,

vandaag nog aangeven aan de vk, maar dat is volgens haar normaal bandenpijn.....

ons beeb ligt met hoofdje naar beneden zo schattig...

Geplaatst

Ja ik wilde ook gewoon wachten, maar heb nu dus niks wat ik aankan. Had in week twaalf al cup meer dus andere bh's gekocht, maar die pas ik nu ook niet meer. Heb nu twee van die tell.sell dingen haha, van die elastische bustiers. Maar echt ideaal vind ik dat niet, qua steun en vorm. Maar idd, als die buik weer zakt is die 80cm neem ik aan ook weer normaler. Lastig.

Geplaatst

Ja ik! Iets anders dan alleen soep, maar zeker geslaagd (maar ook alleen de soep met koriander erover is al zalig! En straks met kleintje erbij is het leuk om apart een pompoen te koken en pureren voor hem of haar, lekker eerste hapje om gezellig mee te eten):

Pompoensoep met biefstuk en aardappel

ma 06 apr 2009, 05:30 Ramon Beuk

AMSTERDAM - Vandaag gaan we absoluut niet moeilijk doen.

serge-pompoensoep1_618354d.jpg

serge-pompoensoep2_618355d.jpg

We maken een lekkere pan pompoensoep die we serveren met biefstuk en in de schil gekookte aardappel. Het lijkt iets heel kleins, maar de geraspte kaas en verse koriander maken een groot verschil in dit gerecht.

Nodig voor 4 personen:

500gr aardappels

400 gr pompoen

1 ui

1 teentje knoflook

1 dl witte wijn

1 liter kippenbouillon

500 gr biefstuk

100gr geraspte oude kaas

4 eetlepels verse koriander

Kook de aardappels in de schil en laat ze uitstomen. Schil de pompoen, verwijder de pitten en snijd het vruchtvlees in stukjes. Verhit een pan met een beetje olie en fruit de gesnipperde ui en knoflook. Voeg de stukken pompoen toe en blus ze na 2 minuten af met de wijn. Voeg de bouillon toe en laat het geheel 20 minuten zachtjes koken. Pureer het met de staafmixer glad en breng op smaak met zout en peper. Verhit terwijl de soep opstaat een pan met een mengsel van olie en boter. Breng het vlees op smaak met zout en peper en braad het rondom aan. Pak het in aluminiumfolie tot het moment van serveren.

Verdeel de in stukken gesneden aardappel en in plakjes gesneden biefstuk over diepe borden. Schep de soep er voorzichtig omheen en bestrooi met de kaas en koriander.

Meiden off topic iemand een lekkere pompoen soep recept??? Zo een zin in, wil van de week ff maken..
Geplaatst

Pompoensoep? Daar heb ik toevallig zelf een recept van online staan. Kijk maar eens of dit je wat lijkt: Helemaal Herfst: de Perfecte Pompoensoep!

Via m'n nickname "Toontjehoger75" daar rechtsbovenaan kom je bij een aantal pagina's met andere dingen die ik daar geschreven heb. :tongue8:

Van twee ervan, over baby's, heb ik op dit forum in "Handige links" ook een linkje geplaatst; die van "Mijmeringen van een mamma" net.

Geplaatst

Van cupE naar pompoenen....best een logische overgang hoor ;-)

Hier net terug van de fysio. Het is geen bekkeninstabiliteit, met wordt namelijk minder door lopen/bewegen en dat is met bekkenstabiliteit over het algemeen niet zo. Gewoon een vervelend zeurend gewricht dus. Hij heeft het gemasseerd en nu gaat het wel wat beter, maar het zal niet meer weggaan tot ik bevallen ben. Helaas pindakaas. Voldoende rusten maar ook rustig in beweging blijven. Wel vervelend dat het soms doortrekt naar m'n been, dat voelt dan opeens heel moe. Maar ook dat 'hoort erbij'. Opeens lijken zeven weken dan nog best lang als ik eerlijk ben.

Inmiddels draait ook de derde was en ligt er een stapel strijk. Ik moest altijd een beetje lachen om de dames die het hadden over 'al die was', maar jeetje zeg, het is alles bij elkaar écht veel :-)

Geplaatst

oh heerlijk pompoensoep, ik vind het jammer dat manlief er niet zo van houdt. Ik maak het weleens voor mezelf hoor. Ik heb het een keer gemaakt met een zoete aardappel, worteltjes en peper.

@Henne, wat fijn dat het geen bekkeninstabiliteit is. Ik heb ook last van mijn heupen/bekken, dat komt omdat alles zacht wordt gemaakt voor de bevalling. Ik heb ook als ik gefietst of een stukje gelopen heb dat het dan weer beter voelt. Ik moet ook niet te lang op bed blijven liggen, dat scheelt ook. Na de bevalling van Jane had ik er nog wel een tijdje last van hoor, ik kon dan geen lange wandeling maken omdat ik toch nog last van mijn heupen had, na een tijd gaat het wel weg hoor toen heb ik flink achter de kinderwagen gewandeld, maar het duurt even.

Vandaag naar de vk geweest, we hadden onze favoriete! :-) Ik vroeg ook wat het nou voor iets scherps of steken is dat ik steeds voel als ik lig. Ze maakte een echo, zij doet daar nooit zo moelijk over hoppa echo, ik was erg blij hahaha zomaar de kleine weer mogen bewonderen. Maar het is haar rug en ze ligt ook breed uit. Ze heeft veel ruimte zei ze, al vind ze mijn buik niet super groot. Maarja bij Jane hield ik ook veel vocht vast, was ik veel dikker.

Op 31 dec mogen we weer terugkomen :-)

Morgen mijn laatste dag bij het bedrijf waar ik als freelancer in wordt gehuurd. Heb voor mijn klant twee flessen wijn, twee kerstkaarten gemaakt en voor de jongens op de afdeling 3 zakken snoep. Kunnen ze nog eens aan me denken hahaha........

Liefs Roossie

Geplaatst

Hihi, ik mag ook de 31 weer retour komen. Ik had gisteren voor het eerst eens één die ik al eens eerder gehad had; de vorige keer. IK vind ze allemaal wel aardig, maar met deze klikte het wel prettig. Die gaf me echt het gevoel "Ja, die wil ik er wel bijhebben in februari".

Geplaatst

Wat maakt dat soms uit hè, wie je voor je hebt bij een controle! Erg leuk dat jullie onverwacht even hebben mogen spieken Roos! Ik heb zelf ook een sterke voorkeur voor wie ik wel bij de bevalling wil hebben, maar het is neg afwachten of zij dienst heeft tzt. Wel nav zwangergym gisteren besloten toch eea op papier te zetten in een plan, werden wel wat dingen genoemd om over na te denken.

Pijn in m'n bil lijkt vandaag minder, maar sinds gisteravond wel continue een trekkerig/zeurderig gevoel in m'n rug en onderbuik, net of er daar een soort riem loopt die niet lekker zit ofzo... Weet niet hoe ik het uit kan leggen. Denk dat door de massage van het gewricht die banden wat geïrriteerd zijn. Vandaag maar rustig aan doen, wel even in de gaten houden of het geen blaasontsteking is.

Merken jullie ook dat je weer moeier/slaperiger wordt? Ik heb alweer twee dagen achter elkaar smiddags liggen slapen. Op zich geen ramp, maar moet er wel m'n plannen op aan passen ;-)

Roos, veel plezier met je laatste freelance dagje! Was die ene opdracht nog doorgegaan? Met dat onderhoud van al die sites?

Pucca en Suzanne hoe is het met jullie?

Geplaatst

Jaaahhh, ik ben ook moe. Net weer gezwommen. Op zich lekker hoor, maar ik drink nog even m'n thee op en duik dan nog even m'n bed in, voordat ik de kinderen van school moet halen. Vanmiddag komt het er ook niet van met boodschappen,ballet, en de kinderen thuis. Hoewel, gisteren trok ik het ook even niet en ben ik wel even plat gegaan, toen ze op youtube roadrunner en pink panther keken... ;-)

Geplaatst

Hey meiden,

bedankt voor jullie recepten, ga ze zeker allemaal x proberen.. mijn internet lag er even uit dus zie het nu pas staan.

Gister heerlijke soep gemaakt met pompoen 500 gram, en 1 zoeteaardapel, een kleine winterpeen, en 1 ui, 2 teentjes knoflook en verse gember en verse koriander..

2 blokjes groentebouillon. afgewerkt met een beetje room HMMM!! roos mijn man was er helaas ook niet kapot van :)

hier nog steeds aan het snotteren gelukkig geen keelpijn meer, wel schor.. gisteren even neusspray en inhaler van vicks gehaald..

had ook even paracetamol gehaald, ik slik NOOIT pillen, alleen als het moet.. kreeg ik een PREEK van de dame van de e.tos.

dat het helemaal niet goed was bla bla... ik zei ik drink en rook niet en leef heel gezond... ze woog zelf 130 kilo..

pff sommige mensen... zat me toch niet lekker en heb even de VK gebeld en die zei dat het echt geen probleem was...

Geplaatst

Ook ik mag de 31ste terug komen voor een groeiecho ( nr 2) ben benieuwd hoeveel de kleine dan weegt...

gezien de laaste keer bij 30 weken al 1750 was :)

henne ja je bent al 33 weken misschien is het bandenpijn of door de zwaarte.. Ik had gister ook onwijs last van me rug,

ben lekker vroeg gaan liggen...

Geplaatst

Ik heb soms wel een heel ritmisch 'getik' op één plek, dacht laatst 'zou dat de hik zijn'. Gaat best snel, misschien is het wel morse haha....

Geplaatst
henne ja je bent al 33 weken misschien is het bandenpijn of door de zwaarte.. Ik had gister ook onwijs last van me rug,

ben lekker vroeg gaan liggen...

Ja dat denk ik dan ook maar. Er zijn twee dingen die ik gewoon eng blijf vinden: van die krampachtige pijn in rug/benen/buik en veel afscheiding. Zo stom, want heb ik beiden al de hele zwangerschap op en af, maar toch heb ik elke keer weer zoiets van 'ohoh als dit maar niets betekent'. Wat dat betreft is 36 weken dan weer echt een grens voor me. Maar dat duurt nog wel weer even (al gaat het nu hard).

Geplaatst
Ja dat denk ik dan ook maar. Er zijn twee dingen die ik gewoon eng blijf vinden: van die krampachtige pijn in rug/benen/buik en veel afscheiding. Zo stom, want heb ik beiden al de hele zwangerschap op en af, maar toch heb ik elke keer weer zoiets van 'ohoh als dit maar niets betekent'. Wat dat betreft is 36 weken dan weer echt een grens voor me. Maar dat duurt nog wel weer even (al gaat het nu hard).

Ik begrijp je maar al te goed, ik ben ook best een paniek vogel... voor je het weet zit je op die 36 weken.. gaat nu wel erg snel!

Geplaatst

Ben straks gewoon negen maanden lang aan het broekloeren geweest, hoe leer ik dat weer af hihi.

Roos, ik realiseer me trouwens zeker dat die gewrichtsklachten na de bevalling niet meteen over zijn. De fysiotherapeut en ik waren het er wel over eens dat ik waarschijnlijk nu fitter ben dan aan het begin van mijn zwangerschap en dat geeft wel hoop dat het snel bij kan trekken. Maar je weet natuurlijk niet hoe de bevalling gaat verlopen ed en wat dat weer voor een effect heeft. Maar nu lukt het me nog steeds om twee keer per week te 'trainen' en qua conditie kan ik meer dan de eerste maanden. Toen kwam ik ook net uit een slechte PDS periode waarin ik veel was afgevallen. Voor mn rug en bekken doe ik echt braaf elke avond de oefeningen van zwangergym. Ben best trost op mezelf.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden