Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@mijnbaby wat fijn weer wat van je te horen en dat de kleine nog in je buik zit! Wat rot zeg die harde buiken en zo lang in het ziekenhuis te moeten liggen. Ik hoop dat je maandag betere uitslagen zal hebben. Sterkte!

Ik ben aan het bijkomen van het etentje met de Fam. Was erg gezellig! Jane heeft tot aan het einde toe rond gerend haha was een mooi gezicht. We hebben ook lekker gegeten. Alleen wel laat thuis iets over half 12. Dan nog hele auto uitpakken en J op bed. Leek wel een volksverhuizing met al die vluchtspullen, de hele kofferbak zat vol. Voor het naar bed gaan nog klein bakje vla gegeten heeft wel geholpen geen maagzuur gehad had toch aardig wat gegeten. Wil vandaag ook rustig aan doen. Wel samen met manlief wat geboortecupcakes bakken. Mijn man wil ook voetbal kijken maar dat wil hij bij zijn zus doen die voetbalnet ofzoiets. Ik weet niet of ik mee ga, na zo'n lange avond moet ik toch bijkomen en thuis kan ik languit op de bank zitten.

Fijne zondag allemaal!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijnbaby, wat een toestand, schrikken zeg. Gelukkig houden ze je goed in de gaten en ik hoop dat je kleintje zo lang mogelijk bij je blijft. Sterkte!!

Henne, appelsap werkt inderdaad goed, nu aan het genieten van een bewegelijk kindje! Mooi dat je bedje bevalt!

Klinkt gezellig roossie, zo'n avondje. Maar alles wordt wel zwaarder he. Wij hadden gisteren een vriendin te eten, en ik merkte dat ik me niet meer zo goed op gesprekken kan concentreren. Gelukkig geen maagzuur voor jou! Ik neem 's nachts vaak r.ennies, het komt meestal opzetten als ik naar toilet ben geweest. Ze helpen uitstekend gelukkig. Lekker, cupcakes. Ik was ook eerst van plan om de vriezer met zelfgemaakte vol te stouwen. Maar laat het toch maar achterwege, teveel moeite. Het wordt een ouderwets beschuitje.

Ik ga vandaag de ziekenhuistas in orde maken, wordt een flinke, want we zullen vier dagen blijven. En verder lekker op de bank met mijn nog wat beurse buik.

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie reacties.

Het gaat wel goed hiero, maar natuurlijk wel onzeker bij elke harde buik die ik heb... Vandaag 35 weken :)

de tijd zal het leren, we kunnen er geen touw aan knopen... Ik voel me wel goed, wel een flinke deuk in me zelfvertrouwen..

Bloempje: Nee haar naam begon met de L, ik lag wel in het WKZ utrecht.

Ik laat jullie morgen weten hoe het met de uitslagen staat...

Fijn weekend meiden, en doe allemaal voorzichtig met sneeuw en gladheid...

Geplaatst

Kan ik me voorstellen mijnbaby, zo jammer dat je dan op het laatst nog zo in spanning moet zitten hè. Hopen dat de uitslagen maandag een beetje oké zijn.

Hier rommelt het. Voorwerk denk ik. Regelmatig harde buiken, krampen en m'n buik voelt 'zwaar'. Ben zelf ook moe, dus hou me maar heel kalm vanmiddag. Heb alweer wat dingen van de to do lijst gehaald die eigenlijk helemaal niet perse nodig zijn ;-) zoals de luxaflex schoonmaken of de ramen lappen.....who cares. Gewoon de boel aan kant en dan relaxed afwachten.

Roos lekker thuisblijven hoor! Mijn man zou misschien ook bij zwager gaan kijken, maar kijkt nu toch thuis. Het is echt geen weer om op pad te gaan.

Suzanne hier ook 'gewoon' beschuitjes. Ten eerste geen energie om te bakken, ten tweede zit de diepvries vol met eten voor de eerste tijd. Ik kook nu alles dubbel zodat ik straks weinig tijd en werk nodig heb. Vind ik belangrijker dan cupcakes voor de visite hihi. Wil nog wel iets van geboortechocolaatjes oid halen, flikken met blauwe spikkels ofzo. Even kijken waar ze die hebben.

Heb je je tas gepakt? Hier staat ie braaf klaar. Voor vier dagen wordt het idd wel meer, ik heb nu zelf gerekend op twee en dat levert als flinke bagage op ;-)

Geplaatst

moe, zware buik, harde buiken, ik heb het ook allemaal... geen ramen lappen hoor, ik herken het, maar uitrusten is beter!

hier vriezer ook inmiddels vol met maaltijdsoepen en patasauzen voor de eerste tijd. en die 4 dagen ziekenhuis lijken me ineens zo luxe, in de kraamsuite en alles wordt voor ons gedaan, eten enzo ;) zit er toch een voordeel aan

tas nog niet helemaal klaar, mijn buik voelt te beurs van het draaien, alsof ik in elkaar geslagen ben, heeft ook wel iets weg van punctie napijn... de baby kleertjes zitten er al wel in, leuk om kleertjes te combineren tot leuke setjes :-)

morgen mijn eigen spullen maar doen.

hier de hele dag voetbal op de radio, grrr....

mijnbaby, ik hoop op goede uitslagen morgen!

Geplaatst

Ja haha dat is natuurlijk een voordeel van in het ziekenhuis blijven. Positieve insteek Suzanne :-)

Leuk hè die kleertjes. Ik heb onwijs veel gekregen en sta ook telkens te combineren en weg te dromen.

Geplaatst

Ik breek even in....

Henne wat betreft de Flikken mt muisjes, ik heb ze destijds bij de S.l.i.g.r.o. Gehaald, een grote doos, misschien wel 2 of 2,5 kg! Voor EUR. 25,-

bij een supermarkt / chocolaterie betaal je je echt blauw, het was een groot succes bij ons. Is veel maar ging echt op..

@ allemaal heel veel succes met de laatste weekjes!!

Geplaatst

Dank je Babeth, ik zou bij de M.akro kunnen kijken (s.ligro geen pas van), maar weet eigenlijk niet of ik daar nog kom. Online is het goedkoopste wat ik kan vinden 25 euro voor 100 stuks, dat is als ik naar andere sites kijk iets minder dan 2 kilo.

Geplaatst

Hier ben ik dan even....ik mocht vrijdag gelijk blijven na de echo had te hoge bloeddruk en eiwit in urine! Werd doorgebracht naar kraamafdeling pilletje ingebracht om bevalling in te gaan leiden.....paar uur later weer 1 en om half 4 snachts braken me vliezen....toen werd ik naar verloskamer gebracht en om 7 uur waren de weeen niet meer te houden en heb ik een ruggeprik genomen wat een opluchting was dat ze raadde het ook aan ivm 2-ling dat het dan beter was vol te houden. Rond 16.15 had ik 9,5 ontsluiting maar t ging niet goed met 1 baby dus proberen te gaan beginnen maar t lukte niet werd naar ok gereden om daar te proberen met vacuumpomp maar lukte ook niet toen kwam er stress alles werd klaar gemaakt voor ks maar kmdat zo snel moest ging ik onder narcose 17.02 en 17.04 waren de 2 jongentjee geboren 3 kilo en 2350 gr toen ging er van alles mis hartjes stonden stil maar bij mij bleek de placenta vergroeid te zijn met de baarmoeder ik heb 5 liter bloed verloren was er bijna niet meer geweest!

Nu gaat het met ons alle 3 de goede kant op ik lig op high care en de kids op de afdeling waar ze ook de serie van sbs6 hebben opgenomen.....

Ben dr nog steeds niet helemaal bij suf duf de familie heel erg laten schrikken waar ik op dat moment geen weet van had....me vriend ook die dacht ik ben dr kwijt...wel heftig allemaal!

Geplaatst

Jeetje Pucca ik schrik er ook van! Wat een heftige ervaring zeg. Hoop dat jij en je mannetjes snel opknappen. Maar natuurlijk eert ook heel erg gefeliciteerd met de geboorte van je zoontjes! Mogen we weten hoe ze heten? Veel sterkte, laat goed voor jullie zorgen en ik hoop dat je ook (snel) kunt gaan genieten.

Geplaatst

@Pucca wow super heftig zeg! Gelukkig zijn jullie er alle 3 en gaat het de goede kant op! Veel sterkte! Ik hoop dat je snel thuis kunt genieten van de jongens! Gefeliciteerd met je twee prinsen!

Liefs Roossie

Geplaatst

@mijnbaby fijn dat het nu beter gaat succes morgen!

Vandaag toch meegegaan naar schoonzus en zwager, was wel effe gezellig.

Manlief heeft vandaag gekookt, bed verschoond en de was gedaan. Vanochtend heeft hij ook de cupcakes gebakken en ontbijt gemaakt. Jane sliep ook lekker uit tot 10.15 uur. Toen Jane op bed lag samen nog de cupcakes gedecoreerd die liggen nu in de vriezer, ze zijn erg grappig geworden met rompertjes, voetjes en slabbetjes.

Morgen rustig dagje houden.

Hier geen vriezer vol met eten, manlief kookt iedere avond totdat ik op krachten ben. Hij doet het normaal

ook regelmatig.

liefs Roossie

Geplaatst

Mooie namen Pucca!

Roos, man doet hier al maanden van alles maar koken kan hij gewoon echt niet. Is met al mijn allergieën enzo ook wel lastig soms en hij is ook vaak laat thuis. Dus ach, voorraad aanleggen dan maar he. Als je vent op zondagavond om negen uur de badkamer nog gaat doen mag je niet klagen ;-)

Geplaatst

Oei, dat was schrikken zeg, Pucca! Zal nog even duren voordat je d'r weer helemaal bent dan. Ik had had vanavond toevallig net gelezen over het (kleine) risico dat er bestaat na een keizersnee, dat bij een volgende zwangerschap je placenta kan ingroeien op de plaats van het litteken. Jij hebt dan wel geen keizersnee gehad, maar natuurlijk al wel de nodige toestanden rond je baarmoeder gehad. Hebben ze je baarmoeder wel kunnen behouden? Je hebt vast een hoop zakjes bloed gekregen! Mensenlief, 5 liter is véél! Goed dat je al op de OK was; dat doen ze toch normaal niet voor een vacuüm?

Hoe doen je boys het? (Ik heb een hoop vragen hoor, maar zie maar of je het ziet zitten ze te beantwoorden en anders laat maar even.) Hadden ze nou beide een hartstilstand? Da's ook wat! Liggen ze op de couveuseafdeling, of mag je ze bij je hebben? Mmm; op de highcare zal het misschien niet dat je ze constant bij je hebt, wegens je eigen rust?

Hoe dan ook hoop ik dat je je snel wat minder duf zult voelen, en sowieso dat je - ook al is het wat anders gelopen dan je kon verwachten - flink zult kunnen genieten. Laat maar veel foto's/filmpjes maken, dan kun je later de tijd nemen om na te genieten en kun je nu ook lekker uitrusten.

Heel veel liefs, enne (had ik dat nog niet eens gezegd?) supergefeliciteerd met Xavi :blob3: en Luca!!! :toothy9:

Geplaatst

Pucca gefeliciteerd met j zoontjes! Doeee rustig aan en luister naar j lichaam. Hier 4,5 ltr bloed verloren en voel t 10wkn later nog... Alle meiden succes en geluk. Het is bijna zover. Groetjes

Geplaatst

Pucca en hubbie gefeliciteerd met de geboorte van jullie jongens, mooie namen hebben jullie ze gegeven..

Wel een heel heftig verhaal, doe rustig aan en hoop dat alles heel snel goed zal gaan met jullie!!

Dames ik heb vandaag mijn afspraak afgezegd in het ZH, mij echt een beetje te glad ik heb Don nu

een afspraak staan... maar denk dat ik straks weer gebeld word of ik toch niet morgen wil komen ofzo...

Henne ik wil ook die chocolaadtjes, ik weet dat J.amin ze heeft maar onwijs DUUR! mocht je wat leuks vinden wil je

het dan met me delen? ik ga ook koekjes bestellen geboortekoekjes super schattig...

Hier gaat het best goed, had snachts na dat ik van de wc kwam wel weer een keiharde buik... ze komen maar gelukkig zit er ook

vaak een uur of soms 2 tussen dat ik niks voel.. en dan is het volgens de VK niet erg...

Geplaatst

Drukke dag vandaag. Beide kinderen waren niet lekker en ik heb ze maar thuisgehouden. Samen met manlief wat sneeuw geruimd, toen zout gestrooid, was opgehangen, van 10-half 1 met m'n vrijwilligster post- en papierwerk gedaan, snel wat brood gesmeerd en gegeten, kinderen naar opa en oma (naast ons) gestuurd, hup de weer aangegroeide sneeuw van de auto gehaald en om 1 uur bij de tandarts. Die heeft op 4 plekken geboord en gedaan, maar maar op 1 plek verdoofd. Was net uit te houden. Door naar de supermarkt ook paar rollen beschuit gehaald, 1 rijstwafels wegens eier-allergie zoonlief), 2 pakken roze muisjes), daarna naar de apotheek, kinderen weer opgehaald, pfff! Het is tijd om even bij te komen!

Geplaatst

Pfff, Bloempje ik word al moe van het lezen alleen haha. Merk nu dat het zwaar wordt, maar ook bijna 38 weken dus tja... Heb je erge last van het boren? Ik doe het zelf liefst zonder verdovingen als dat gaat, word van die verdoving zo gaar.

Mijnbaby groot gelijk dat je nu niet naar buiten gaat. Donderdag lijkt dan wel weer ver...hoe voel je je verder? Harde buiken heb ik trouwens wel meerdere per uur en zeker ook als ik moet plassen of geplast heb, opsta, omdraai...wanneer niet haha. Nu ben ik natuurlijk wel wat verder en heb niet de verschijnselen erbij die jij hebt, maar mijn vk en gyn vinden dit prima. Zolang het niet gepaard gaat me krampen is het oefenen en dat is volgens hen alleen maar goed. De krampen heb ik overigens ook, maar los van de harde buiken.

Die flikken: ik heb nu deze gevonden online http://www.smaakenzo.nl/kat/p260/geboorte-flikken Is geloof ik wel een redelijke prijs, maar het is moeilijk vergelijken omdat de ene met echte muisjes zijn en de andere met musket (heet dat zo?) spikkels, de grootte verschilt ook volgens mij etc. Ik wil ook nog even bij de hem.a kijken, daar heb ik ze ook ooit gezien. Jam.in is idd duur. Heb ook al zitten denken of ik zelf iets kan doen met chocola smelten, op bakblik uitsmeren en daar muisjes overheen strooien, weet alleen niet hoe ik dan mooie gelijke vormen krijg. Veel werk moet het niet zijn :-)

Geplaatst

even snel, ons internet is uitgevallen, dus ben even bij de buurvrouw om wat dingen te regelen...

Pucca, gefeliciteerd en veel sterkte met aansterken. Wat een verhaal zeg, zware bevalling. Nu bijkomen...

ik hoop dat onze internetaansluiting snel weer werkt, tot die tijd is het lastig om hier te komen, tot gauw hopelijk, zet m op meiden!!

Geplaatst

Oei Suzanne ik zou geloof ik flippen zonder internet. Hoop voor je dat je snel weer online bent!

Zat trouwens nog even naar die flikken te kijken, ze zijn 12 gram en dan krijg je ca 100 stuks voor 25 euro. De is dus een ruime kilo. Dat is dan eigenlijk niet veel goedkoper dan andere sites die ik gevonden heb, met flikken waar wel echte muisjes op zitten. Bijvoorbeeld: http://www.candyonline.nl/geboorte-snoep-chocolade-flikken-roze-en-blauwe-spekbollen-en-meer-

Denk dat de tip van de sli.gro echt verreweg het voordeligst is, maar daar moet je dan wel komen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden