Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even inbreken.. @ bloempje ik heb zelf een te kort boventongriempje gehad.

Weet van me moeder dat ik ook maar kort borstvoeding heb gehad omdat het niet goed lukte.

Bij mij zijn ze er met 12 jarige leeftijd pas achtergekomen toen ik een beugel moest. Hij is toen geknipt

in het ziekenhuis. Wou het toch even melden;-)

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Da's weer een nieuw woord voor me; wat is een boventongriempje? Een riempje boven je tong? Maar het lijkt me wel pijnlijk als je al 12 bent. Weet je er nog van?

Geplaatst

vanmorgen bij cb geweest. het lag toch aan de weegschaal... ze was netjes aangekomen en weegt nu 5400 gram, bezorgd voor niets, gelukkig maar.

ze ligt vandaag weer voornamelijk op mij te slapen, itt gisteren, toen vond ze haar bedje bijna de hele dag een prima plek. ach wel lekker hoor, zo'n slapend wurm tegen je aan. en vanavond ga ik even alleen te deur uit, dus kan ik bijtanken! toch ook maar vaker oefenen met de draagzak op dit soort dagen...

Geplaatst

Fijn Suzanne! Och wat gaat het toch hard he :-) Ik ga volgende week denk ik weer even wegen, dan zijn we bijna twee weken bezig met flesvoeding en zit ik op 50/50 met borstvoeding. Toch benieuwd dan naar zijn gewicht. De fles gaat nu goed, laatste drie keren ging ie helemaal leeg. Merk wel dat hij aan de voeding moet wennen. Hij had vandaag pas eind vd middag een poepluier na veel gehuil. Vandaag dus ook veel met hem gezeten. Ik probeer hem wel zoveel mogelijk in zijn bedje te troosten maar op sommige momenten moet je gewoon lekker tegen mamma of pappa aan liggen. Toch heb ik wel het idee dat hij daarna langer 'boos' is als hij weer in bed gelegd wordt. Hij huilt dan langer en als je komt kijken heeft hij echt een beetje triomfantelijke blik van 'ha daar ben je, dat heb ik voor elkaar'. Zo klein als ze zijn weten ze je al zooooo goed te bespelen ;-)

Als het goed is ga ik volgende weken starten met een cursus babymassage. Is door de docente van de zwangergym dus met hetzelfde clubje, erg veel zin in.

Geplaatst

@Suuz gelukkig maar! Wat gaat het hard hè! Wij hebben 4 april weer een afspraak op het cb.

@Henne K ligt eigenlijk niet veel in haar bedje, alleen vanaf de nachtvoeding tot smorgens een uur of 10.

snachts ligt ze nog steeds op voedingskussen tussen ons in, ze is erg onrustig voordat ze echt in slaap valt. Voor mijn rust ook beter zo. Overdag ligt ze beneden in de box of op voedingskussen en sinds gister ook even met de babygym spelen. Ze is ook graag bij je, ik knuffel haar dan ook veel. Ze heeft zo'n groot knuffelgehalte! :-)

We hebben hier nu goede nachten zonder krampjes, sinds ik haar vanaf begin van de middag cinebaby geef. Echt super!

Vandaag voor het eerst met de grote wagen naar de supermarkt geweest ging goed! :-) Het jammere alleen is dat het mijn middagdutje kost, want J valt in de wagen in slaap.

Morgen, zaterdag en volgende week veel kraamvisites.

Geplaatst

henne, fijn dat th de fles inmiddels wil. en hopelijk kom jij meer aan rust toe. zal wel heftig zijn ja, overgang naar andere voeding. is toch zwaarder om te verteren.

roos, fijn dat de krampjes weg zijn! slaapt k. dan veel overdag, of ligt ze dan wakker? ik begin hier bij e. de indruk te krijgen dat ze meer aan rust en slaap toekomt als ze minder prikkels krijgt, dus toch in haar bedje en gordijnen beetje dicht. bijna 8 weken is misschien ook wel een omslagmoment daarin?

henne, ik vind troosten in bedje moeilijk, ik neem haar bij huilen zoveel mogelijk bij me, ze is ook echt een knuffeltante. ik heb ook van veel mensen begrepen dat je ze de eerste maanden echt niet kan verwennen. maar merk soms dat als ik echt even niet naar haar toe kan, ze toch in slaap valt. dat huilen hebben ze misschien soms toch 'nodig'.

een combi van soms goed in bed slapen en soms goed tegen een van ons aan vind ik nu wel fijn. het is zo heerlijk hoe ze op je lijf haar plekje zoekt tot ze met haar gezicht in het holletje van je oksel terecht komt en daar in slaap valt :-)

ik merk dat het me wat makkelijker af gaat sinds (heel) kort om even in mijn eentje de deur uit te gaan. Vanavond even in de stad wat boodschapjes gedaan. ik heb al minder snel de dringende behoefte meteen weer naar huis te willen. dat voelt best fijn, even wat vrijheid. en ook zo onwerkelijk, zonder e. te zijn, niet in mijn buik, niet in mijn armen. en toch ben ik moeder, ook als ik op mijn fiets door de stad rijd :-) en zo gek, niemand die het ziet natuurlijk.

Geplaatst

@suuz dat klopt de eerste maanden kun je zo'n kleintje echt niet verwennen die bewustwording is er nog niet. Dat heb ik echt gemerkt bij J

Apart hè opstap zonder de kleine, ik voel me dan altijd zo kaal. Goed dat je dat al kan alleen op stap.

Ja op gegeven moment is het beter als ze in bed ligt te slapen. Overdag slaapt K ook veel, ze is nu het rustigst als ze bij ons in de buurt is.

Helaas vannacht had K toch weer buikkrampjes, heb gelezen op borstvoeding.com dat het ook kan komen door teveel aan bv, omdat er een overlap is tussen bv voor J en zwangerschap van K. K kan de stroom/hoeveelheid niet goed aan. Ze drinkt ook gulzig.

Ik ga me klaar maken voor de kraamvisite!

Geplaatst

vervelend roos, toch weer krampjes, zo zielig voor je baby. maar mogelijk is het wel aan het afnemen? de darmen rijpen steeds verder, dus wie weet is het ergste voorbij?!

plezier met je visite. hier is de grootste visitegolf wel voorbij. nu meer de mensen die wat verder weg staan. familie komt sowieso wel vaak langs, maar dat voelt niet als visite. mijn schoonmoeder komt iedere week in ieder geval langs om wat in het huishouden te doen, superfijn! Ik vond bezoek in het begin heel vermoeiend. maar verder heel gezellig dat je zonder de deur uit te moeten zoveel mensen ziet en spreekt. en leuk om e. te showen! en fijn om ervaringen te delen met andere ouders...

goeie dag allemaal vandaag!

Geplaatst

@zuuz ja het wordt wel minder gelukkig. Gisterenavond had ze het 3 uren lang, om 00.00 uur ongeveer was het over, toen heeft ze doorgeslapen tot 5.30 uur! Dat was heerlijk!

Maandag de vk bellen, woensdag is K alweer 6 weken. Ik ga haar dan ook tips vragen voor de buikkrampjes en het navelbreukje laten zien.

Wat heerlijk dat je schoonmoeder komt helpen met het huishouden! Ik kom er vaak niet aan toe, af en toe snel wat tussendoor. Manlief doet nu ook veel, hij doet de was en strijkt en wat kleine dingen tussendoor. We overwegen soms om een schoonmaakster te nemen, maar we kijken het voor nu nog even aan.

Hier komt de kraamvisites echt op gang, gisterenochtend kwamen twee buurvrouwen met hun zoontje. Dat waren echt twee rauwdauwers. J. stond echt zo te kijken van wat doen jullie nou? Ze vertelden dat ze ook uit elkaar zijn gezet op de kdv hahaha.... J. ging maar een puzzel maken. De buurvrouwen stonden ook versteld dat J. de bordjes netjes op het aanrecht ging zetten, daar is het misschien ook een meisje voor.

vanochtend ook kraamvisite gehad. Manlief is nu voetballen, de kids liggen nu op de bank te slapen. Even tijd voor mezelf, heb goed kunnen slapen vannacht dus kan wel even op de laptop nu.

Donderdag begin ik al met de cursus voor na de bevalling en dinsdag komt de hele club van zwangerschapsgym, heb er zin in!

Fijn weekend verder!

Liefs Roossie

Geplaatst

Pff, ze slaapt...

Wat is die reflux lastig. Om half 8 had ze een fles. Bijna standaard na 1 uur en na 2 uur geeft ze over of komt het op. Daarvoor altijd véél onrust, en daarna ook. Daardoor kan ze haast niet slapen. Ik hoop dat ze nu tot zo'n 1.30 uur slaapt... we gaan toch maar weer de voeding indikken, ondanks eerdere darmkrampjes daardoor. Langzaam introduceren, hopelijk kunnen haar darmen het inmiddels wel hebben.

Ach, vandaag had ze ook haar eerste inenting, zo zielig, huilen! En wat verhoging erdoor, dus moeilijk dagje vandaag.

@Bloempje, jij hebt ervaring met reflux met jouw tweeling toch? Nog tips? Behalve hoofdeinde omhoog, voeding indikken, meer kleine beetjes voeding verdeelt over de dag, half uur rechtop na de voeding, help... jij nog een idee? En wanneer ging het over bij jouw kindjes??

Hoe gaat het verder met jullie verse mama's, en met de kleintjes?

Gisteren is mijn zus bevallen van een dochter. Derde kindje voor haar. Heel bijzonder, zij heeft heeft helaas ook heel lang moeten wachten voordat zij mama werd van de eerste. Maar tweede en derde kindje waren er zo :-)

Geplaatst

@zuuz gefeliciteerd dat je weer tante bent geworden! Wat leuk dat ze nu 3 kindjes heeft. Wat naar dat de kleine reflux heeft. J. had niet zo'n last van de inentingen tijdens het aankleden huilen, maar daarna lekker slapen. Ben benieuwd of K ook zo reageert, we zijn 4 april weer aan de beurt.

Hier gaat het steeds beter, we hebben 2 goede nachten gehad, gisteren zelfs helemaal zonder buikkrampjes tot nu toe gaat het deze avond ook goed.

Vandaag de hele zwangerschapsgymclub op bezoek gehad, was een gezellige bende met 10 mama's met baby, J. liep ook rond en nog een jongetje van 3,5 die samen lief gespeeld hebben.

Ben er wel moe van, maar was de moeite waard.

Geplaatst

Suzanne gefeliciteerd, tante zijn is ook zo leuk.

Hier moeoeoe. Th moet wennen aan de kv en heeft last van krampjes, windjes en huilt dus weer meer. sNachts slaapt jij vanaf negen uur aaneengesloten tot ca drie uur soms zelfs tot vijf. Maar overdag kom ik door het vele huilen niet aan slapen toe dus tja

Gisteren nacontrole bij de gyn, heeft wat wild vlees bij het litteken aangestipt. Deed nogal zeer en nu vloei ik ook weer, blegh.

Roos leuk om al die kindjes te zien! Ik ga vanmiddag naar babymassage met vijf van de acht meiden van Zwangergym

Geplaatst

@henne, wat balen dat Th nu weer buikkrampjes heeft! Vermoeiend he als je smiddags ook niet kunt slapen. Je hebt ook kv speciaal voor buikkrampjes maar die zal je vast al gebruiken.

Veel plezier bij babymassage dat is erg leuk en leuk om dan de kleintjes van de gym te zien.

We hebben een goede nacht gehad! K sliep van 12 tot 7! En geen buikkrampjes gehad.

Geplaatst

mijn nieuwe nichtje bekeken vandaag. super lief. spannend ook, want een reis van 2 uur heen en 2 uur terug gemaakt in de auto met e. Met zijn drieën gelukkig. ik achter het stuur en j en e achterin. e. heeft alleen maar geslapen, dus als je nog eens radeloos bent met je baby ;-) wat een uitje voor mij...lang geleden dat ik zo ver van huis was. en fijn om even iets anders te doen haha.

jammer van die krampjes bij th. henne, zwaar is dat voor jullie alledrie...

gelukkig lijken ze weg bij j. roos. hier er ook bijna geen last meer van. soms is de ontlasting een zware klus voor haar, maar niet iedere keer gelukkig.

oef, wild vlees... klinkt pijnlijk. dat is dan weer een nadeel van een vaginale bevalling zeg. verder min of meer herstelt henne?

ik heb bijna geen keizersnee pijn meer. ik vind het bijzonder hoe snel dat is herstelt. ook bekkenpijn is er nog nauwelijks.

leuke dingen doen jullie al met de kleintjes, massage, reünie. ik ga niet zo snel de deur uit. door 'gesjouw' gaat e. snel spugen en daarvan wordt ze dan weer heel onrustig. ik hoop dat ze er snel overheen groeit. zou best over een maand al kunnen zei de kinderarts. het lijkt ook al wat minder erg. maar goed, met elk ritje in de kinderwagen is het meerdere keren raak, en dan die natte plekken in haar kleding met die kou vind ik niet zo'n fijn idee. dus laat de zomer maar komen!

Geplaatst

De babymassage vandaag was superleuk! Erg gezellig ook om die meiden te spreken en alle kindjes te zien. Th was natuurlijk de mooiste hihi. En na de massage heeft hij heerlijk vanaf zes uur geslapen, heb hem nu net gepakt om te voeden. Hopen dat hij daarna verder maft ;-)

Suzanne hoop voor je dat de reflux snel minder wordt, zo sneu dat ze er bij uitjes enzo ook last van heeft. Al is het idd geen weer om lekker te gaan wandelen. Werkt het misschien om de maxi cosi te gebruiken ipv de wandelwagen? Is wat rechter op..?

Geplaatst

Fijn dat de massage leuk was!

Maxi-cosi is inderdaad fijner, maar ik heb geen wandelwagen waar dat op kan. Dat is wel jammer. Mocht het nu best lang duren met het spugen ga ik wel op zoek naar zo'n combinatie, goed idee! Nu in de wagenbak wel ook het hoofdeinde omhoog, maar het gewiebel op ongelijke stoepjes en stoepranden (grrr) is funest...

Geplaatst

Lukt het ook niet met adapters? Ik heb van die speciale dingen erbij. Merk zelf ook dat Th liever in de maxi cosi wordt rondgereden dan in de wagenbak. Daarin idd ook veel meer last van gewiebel.

Geloof dat ik nog helemaal geen fotootje heb geplaatst hier he? Dan nu eindelijk toch een paar van Th gisteren bij de babymassage, hij vond het echt heerlijk! Vandaag wel weer onrustiger, maar ook nog geen poepluier, och och wat een ellende is dat toch. Ga hem zo wegen op het inloopspreekuur en dan ook maar eens vragen of we misschien andere voeding kunnen proberen daarvoor, of een andere tip/truc.

[ATTACH=CONFIG]5188[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5189[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5190[/ATTACH]

Geplaatst

Hihi, dat uitgestoken tongetje is dus van pure ontspanning, niet zijn gebruikelijke gezicht (je zou zo geen stuiver geven voor z'n IQ LOL)

Geplaatst

aaaah, wat een heerlijk wijs ventje! en een mooie kop haar zeg, heerlijk.

weer een goed idee van jou..adapters, ik zal eens googlen. wel op ma.rktplaats een combi onderstel /ma.xi cosi gevonden voor weinig, dus da's ook een optie.

Heb jij een kap dan op de max.i c.? ik vind het zo open....

vandaag begonnen met inwikkelen voor het slapen gaan. dat werkt goed!! ze slaapt vrijwel direct in en ook door. het was al een beetje de vraag of onrust in haar slaap komt door reflux of andersom. nou ze slaapt vandaag als een roosje en heeft nog niet gespuugd :-) ik heel blij!!

passen jullie je oude kleren al? ik nog niet, maar positiekleding is weer te groot. ik heb geen weegschaal maar zo te zien moet er nog een vetlaagje af. via internet wat nieuwe kleding binnen. fijn hoor, weer wat leuks aan.

Geplaatst

Ik weet niet welke wagen je hebt maar op de site van Bugaboo kon ik zo nakijken welke adapters ik nodig had. Ik heb voor de mc een regenhoes, die gebruik ik nu met die koude wind ook. En dan gewoon een dekentje erbij. Th heeft het snel warm merk ik als ik hem teveel inpak komt hij helemaal klam eruit :-)

Wat super dat ze zo goed inslaapt met inwikkelen! Misschien hier toch ook eens proberen.

En kleren.....Mwaah, ik pas van mijn normale kleren de dingen die voor de zwangerschap eigenlijk wat te wijd waren. Nog niet veel keus dus maar wel fijn om de positiekleding op te kunnen ruimen. Zit vooral nog wat extra rond m'n buik/taille. Mag vanaf nu weer echt oefeningen doen dus hoop het er wel af te krijgen.

Geplaatst

hier ook foto's van ons meisje[ATTACH=CONFIG]5192[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5193[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5194[/ATTACH]

Geplaatst

inwikkelen is het proberen waard henne, je kan misschien overleggen met je cb? zij kunnen je ook voordoen hoe het moet.

ze slaapt zelfs nú, is haar al weken niet gelukt tussen 16.00 en 20.00 te slapen. ik ga er dus zeker mee door overdag. na twee dagen proberen komt er wel een terugval waarschuwde mijn cb, dus wel doorzetten tot daarna.

Geplaatst

Wat een moppie Suzanne!!

Fren ik zal eens kijken. Zijn die dingen ook ergens te leen ofzo, vind ze vrij duur om zo te proberen. Of misschien marktplaats. Ik twijfel er echt over omdat hij juist als hij rustig slaapt altijd met z'n armpjes omhoog ligt. Ga eerst proberen alleen z'n beentjes in te wikkelen denk ik....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden