Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013


daniela

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Zie dat er ook een bakerzakje bestaat waarbij ze de armpjes wel omhoog kunnen doen.... Ik heb zelf nog niet echt een goed gevoel bij het 'vast' leggen. Kinderfysio begon er ook over, dinsdag nog maar eens bespreken. Misschien hebben zij ook iets te leen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een moppie Suzanne!!

 

Fren ik zal eens kijken. Zijn die dingen ook ergens te leen ofzo, vind ze vrij duur om zo te proberen. Of misschien marktplaats. Ik twijfel er echt over omdat hij juist als hij rustig slaapt altijd met z'n armpjes omhoog ligt. Ga eerst proberen alleen z'n beentjes in te wikkelen denk ik....

 

Inderdaad zoals Fren al zegt niet te snel aanschaffen hoor! Ik heb toen voor Mini zo'n puc.kababy ding gekocht, meer dan 100 euro geloof ik, en hij werd helemaal hysterisch. Maar dan ook echt hysterisch. Ik geef altijd alles weg, dus ook hiermee was snel iemand anders erg blij. Achteraf vond ik het eigenlijk helemaal niks en je fixeert ze ook best wel. Uiteindelijk bleek een gewoon slaapzakje (van Pr.enatal) het beste te werken. Dat geeft wel een beetje begrenzing en een beschut gevoel, maar geeft minder het gevoel helemaal vast te liggen. Die zakken zijn er vanaf 70 cm, maar soms kan je ze verkleinen met drukkers en als het bij zijn hoofdje niet te wijd is, dan maakt het niks uit dat de zak wat langer is. Je kunt de armsgaten ook met een steekje wat kleiner maken. Van Ko.eka, en P.etit B.ateau en een aantal Duitse merken hebben ze wel ook Kleinere slaapzakjes, maar die zijn ook weer duurder.

 

Ik las trouwens later ergens dat inbakeren is gebaseerd op het gebruik in de jaren 50 dat kinderen ingebakerd aan de muur aan een haak werden gehangen en dat ze daar zo lekker rustig van werden... Bleek uit later/nader onderzoek dat dat kwam doordat de bloedsomloop werd afgekneld... Misschien een bakerpraatje hoor, maar toen was ik helemaal klaar! Grappig hoe zo'n misschien volledig onwaar verhaal je beleving kan bevestigen en beïnvloeden ;-)

 

Op zich kan inbakeren of een p.uckababy natuurlijk heel fijn voor een kleintje zijn! Ik hoor zo vaak heel erg positieve verhalen over inbakeren en de puck.ababy, dus duidelijk hebben veel kinderen er baat bij en dat is echt niet omdat hun bloedsomloop wordt afgekneld ;-) Wat ik bedoel te zeggen is dat niet ieder kind het prettig vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

breekt even in: die van mij ligt bij Sen. Ik verwacbt niet dat ik de puckababy de komende 2 weken nodig hebt. Ik zal het sowieso namelijk eerst even zonder proberen en anders ga ik idd ook weer over naar de puckababy. (M. sliep er goed in). Anders even met sen overleggen of jij het mischien even de komende week kan uitproberen. Ik weet dat zij hem niet gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie dat er ook een bakerzakje bestaat waarbij ze de armpjes wel omhoog kunnen doen.... Ik heb zelf nog niet echt een goed gevoel bij het 'vast' leggen. Kinderfysio begon er ook over, dinsdag nog maar eens bespreken. Misschien hebben zij ook iets te leen.

 

Haha grappig we postten tegelijkertijd. Ik vond het dus ook erg onaangenaam toen hij er zo helemaal als een rolmopsje bij lag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk idd dat niet ieder kindje erbij gebaat is. ik heb ook zo'n puckaba.by bakerzakje geprobeerd, maar e. werd daar woest van. zij wil haar beentjes niet strekken en dat moet daarin wel, anders gaat de rits niet dicht...

nu wikkel ik haar bovenlijf incl. armen in een hydrofyl. als ze erg haar best doet kan ze eruit. wij hebben ook wel een tijdje nagedacht voordat we dit gingen doen. maar het was zo duidelijk, ze heeft niet echt duidelijke vermoeidheidssignalen, maar zodra je haar bewegende armpjes vastpakt langs haar lijf gaat ze gapen.

dus henne, misschien kan je eens proberen tegen bedtijd zijn beentjes een tijdje stil te houden en dan kijken wat het met hem doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al wel eens geprobeerd zijn armpjes onder her dekentje te houden door mijn armen ernaast te leggen. Daar werd meneer woest van.

En zoals nu is hij na het voeden ook zonder problemen gaan slapen, dus of het echt nodig is. Voel wel voor een slaapzakje, hij woelt namelijk zijn armpjes los en ligt dan met zijn bovenlijfje redelijk bloot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter vond de pucka.baby heerlijk. Armpjes zijn gewoon te bewegen hoor. Ik vond het slaapzakje altijd nat doordat ze op haar knuistje aan het sabbelen was.

Het idee is dat ze haar arpjes niet ineens in haar slaap wild kon bewegen om wakker te maken.

Onze kraam deed eerst inbakeren in een hydroluier. Dan kunnen ze echt niet bewegen nee ;)

 

Ideaal ding vond ik het. Ze werd altijd direct rustig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

K heeft een slaapzak van de Hema maat 50/56 is 3 jaar oud weet niet of ze die nog hebben. Het heeft kleine armsgaten. Van de prenatal heeft ze een slaapzak maat 60.

 

Gisteren eieren wezen zoeken met J in de kasteeltuin. Was wel erg koud, daarna flink verkouden en had ze voor het eerst koorts. Snot liep ook uit haar ogen. Ze heeft tussen ons ingeslapen ze woelde veel. Nu heeft ze weer koorts maar slaapt nu gelukkig in haar eigen bedje.

Donderdag met K naar cb. Ze lacht regelmatig en dan smelt ik! Ze is wat flinker dan J was, maar dat is vaak met een 2e.

Ik was woensdag met K alleen op stap, J was met manlief zwemmen. We gingen naar mamacafe was leuk, was alleen zo dement dat ik vergat mijn drankjes af te rekenen. Gelukkig schoot degene die het organiseerde het me voor.

Verder nu regelmatig kraamvisites, wel leuk iedereen weer te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, leuk he Roos, als ze lachen. E. doet het steeds meer, echt om bij weg te smelten. Leuk zo'n mamacafe?! Ik ken het niet.

 

Hier wikkelen we haar nog steeds in. De eerste dag sliep ze super. De dagen daarna slecht. Veel huilen en trappelen, terugval dus...

Eerste paasdag hele middag bij familie geweest. Ze is van hand tot hand gegaan (vinden we eigenlijk helemaal niet zo leuk, grr) maar aan J.'s kant veel nichtjes in de leeftijd van 7 t/m 11 die gek op E. zijn en haar natuurlijk allemaal als levende pop zien. E. houdt zich dan de hele dag slapende, maar is vervolgens erg uitgeput. Voordeel daarvan is misschien dat ze de gisteren de hele dag als een roos heeft geslapen.

Vandaag kan ze zich weer moeilijk aan de slaap overgeven, maar ze huilt niet en dommelt steeds even weg. Ik hoop maar dat ze er aan begint te wennen. Het lijkt een meisje dat gebaad is bij structuur, dus die bieden we haar. Het lijkt wel te werken, want er komt meer regelmaat in haar slaapgedrag overdag.

's Nachts slaapt ze gelukkig altijd goed. Soms wel 7 uur achter elkaar.

 

Hier is de kraamvisite wel over, we verwachten nog wel wat mensen, maar dat kan best nog een tijdje duren, vrienden die we niet zo vaak zien. Ik ben nu wel blij dat het 'over' is. Met bezoek erbij vind ik het lastig haar naar bed te brengen, maar als ik het niet doe is ze weer uit haar regelmaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu weer eens even op de laptop, zag ineens de foto's. Wat een mooie en lieve baby Henne en Zuuz! Echt schattig!

 

@Zuuz je K lacht ook steeds meer, zo heerlijk. Het valt me op dat ze altijd lacht als ik haar wangetjes insmeer, echt grappig.

 

J is nog steeds ziek, arm schaapje. Over de dag is ze nog erg vrolijk onder en actief, maar tegen het einde van de middag slaat het toe. Gelukkig wil ze wel in haar bedje, vannacht heeft ze ook goed geslapen. Ik ben blij als het warmer weer wordt, kan ik wat meer naar buiten met de meiden!

K heeft gelukkig geen koorts. Was wel grappig, ik stopte de thermometer erin en hoppa allemaal poep en luchtbelletjes kwamen los. Had al gelezen dat het kan helpen tegen buikkrampjes, had het een keer geprobeerd maar er kwam niets en nu dus wel. Daarna ook flinke pas erover heen, zo dat was ze kwijt hahaha......

Heb flink stofgezogen vandaag, maar ik merk toch wel dat ik rustig aan moet doen met mijn buik.

Ben wel blij dat ik J nu weer mag optillen, wat wel ineens zwaar is en dat ik met haar in bad kan.

Ik draag nog steeds mijn zwangerschapsbroeken, al beginnen ze wel te begeven, ze hebben ook twee zwangerschappen doorstaan. Ben wel blij als ik mijn gewone broeken weer aan kan.

 

Liefs Roossie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henne ik gebruik sinds de twins 6 weken zijn de Puckababy en ben dr echt superblij mee! Ze zijn veel rustiger en slapen van 20.00-00.00 en dan weer van 00.30-05.00 en van 05.30-09.30 overdag deed ik ze er niet in omdat ik het eigenlijk zielig vond dat ze dan alleen maar in die dingen lagen maar overdag sliepen ze niet zo goed! Nu heb ik gisteren de mini gehaald dus van 3-6 maanden de vervolg op de piep en heb ze vandaag om 12.00 na de fles er in gedaan en ze hebben geslapen tot bijna half 4 dus waarschijnlijk vinden ze het toch wel fijn er in!

Dus het is het proberen waard.....

Verder gaat alles nu super met ze ben sinds zondag over gegaan naar 5 voedingen van 150 per dag en dat gaat goed! Nu nog wat langer doorslapen s nachts en ik ben nog blijer haha dan heb ik ook nog een beetje rust want het is toch wel erg druk 2 hoor!

Je hoort altijd iedereen zeggen wat leuk een 2-ling en soms als ze dan allebei huilen heb je echt de neiging om te zeggen je mag ze een weekend lenen kijken of je het dan nog zo leuk vind ;-)

Maar ze zijn nu bijna 11 weken en ik moet zeggen het wordt nu wel steeds leuker het lachen en het brabbellen...:-)

 

Ik lees veel mee maar weinig tijd om te reageren vaak...

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk, wat meer drukte hier :-)

 

Hou het zelf even kort, zit met een ziekig mannetje, heel naar. Geen hoge koorts maar duidelijk zichzelf niet. Afwisselend sloom en heel erg overstuur zijn, onrustig drinken en na voeding ook heel hard huilen. Ben bij ha geweest maar die zag zo niets en daar was hij natuurlijk ook heel alert. 'In de gaten houden' en ondertussen sta ik stijf van angst en zenuwen. Liggen nu beiden in bed, hoop dat we slapen en het morgen beter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

***breek even in...

 

Zuuz jij vroeg advies ivm refux, ons meisje had daar ook last van, maar niet altijd en wilde daarom niet standaard medicijnen geven. Uiteindelijk op advies van de ha graviscon gaan geven op de momenten dat ze veel last had. Dat werkte heel goed.

we hebben via ineternet graviscon voor baby's gekocht, dat is met bananen smaak. De ha kwam er niet zelf mee, maar ik had erover gelezen en vroeg hoe hij erover dacht. Dit was geen probleem om te gebruiken op de zware momenten.

 

.. Breek weer uit***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames..

 

Ik had even een vraagje.. ik zie dat er hier al heel wat gezegd is over de puckababy..

 

Onze Hailey is zo onrustig.. vannacht wilde ze niet in haar wieg slapen maar vandaag ook niet

en ook niet in de box ze loopt zo te maaien met die armen dat ze dr eigen wakker slaat en

gelijk begint te sabbelen op dat handje.. en dan is ze helemaal overstuur..

 

Het is natuurlijk het proberen waard.. maar worden ze niet driftig dan?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roxanne dat kun je alleen weten door te proberen denk ik. Het ene kind vindt het prettig, het andere wordt inderdaad driftig. Dat hangt misschien ook van de 'oorzaak' van de onrust af denk ik. Onze Th is met de vacuümpomp geboren en had spanning in zijn nekje en een voorkeurshouding. Dat moet lijkt me toch eerst verholpen worden voor een bakerzakje werkt. Anders bestrijd je alleen symptomen en pak je de oorzaak niet aan.

 

Ik heb een puckababy nu kunnen lenen, maar nog niet geprobeerd omdat Th niet zo lekker is op het moment. Als hij zich weer beter voelt ga ik eens kijken wat het doet. Mijn schoonzusje vertelde gisteren dat mijn nichtjekind heerlijk in sliep, die sloeg zichzelf idd ook wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@roxanne bij ons werkt het super bij mij zijn ze ook heel beweeglijk en als ik ze er in doe worden ze gelijk rustiger....gewoon op mp kijken en het proberen!? Ik doe ze er sinds gister ook overdag in en ze slapen een stuk beter en rustiger! Vanmorgen zelfs tot 06.30 geslapen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames,

 

S'avonds op facebook gelijk een oproep op mijn facebook gedaan voor de puckababy!

En binnen twee uur had ik er één..

 

Nou ik zeg toppie!! Ze kwam om de drie uur.. de tweede nacht om de twee / twee en half uur..

Ze is veel rustiger .. ik doe hem ook aan als ze s middags gaat slapen.. vanmiddag was ze wat

onrustiger maar ik laat haar dan maar even huilen en ze valt van zelf in slaap..

 

Dus hier ook een uitkomst.. alleen doe ik haar armen ook onder de band.. want anders slaapt ze niet..

 

Dus bedankt voor jullie tips en adviezen..

 

Liefs mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

@meezie, bedankt voor je tip! E. krijgt al enige tijd z.antac, dit werkt goed. Maar we willen het tzt afbouwen en dan is jouw tip een goeie om mee te nemen.

 

We zijn hier begonnen met het geven van p.epti melk. E. reageert er zo goed op! Haar worsteling tijdens en na het drinken is voorbij. De reflux lijkt volkomen verdwenen (we kunnen haar na de voeding gewoon neerleggen..!), ze slaapt weer en is dus ook uitgerust en gezellig. Haar ontlasting ziet er veel beter uit en gaat gemakkelijk. Het lijkt wel een wonder. Dit is nu sinds zaterdag zo. We wachten af of het zo blijft. Het kan toeval zijn natuurlijk en ze heeft zeker nog haar moeilijke momenten op de dag, maar dat hoort natuurlijk wel bij elke gezonde baby. Wij genieten weer echt in ieder geval, en dat was best wel een tijdje geleden.

Zelf hadden we vanaf dat zij ongeveer vier weken was het idee dat het iets met haar voeding was. Maar alle deskundigen hielden het op reflux. Het was blijkbaar ook een tijdje een trend, koemelkallergie. Waardoor de zorgverzekeraars en dus ook de deskundigen erg terughoudend geworden zijn. Wij wilden natuurlijk ook niet van alles door elkaar uitproberen bij E zra. Gelukkig was mijn eigen huisarts afgelopen week terug van haar zwangerschapsverlof. Zij adviseerde me ons gevoel en vermoeden hierin te volgen, met dit resultaat. Erg fijn!

 

@pucca, lijkt me zeker hard werken met een tweeling! Fijn dat de p ucka baby zo goed werkt bij jullie.

 

@henne, ik lees hier en daar dat het even flink zoeken is omtrent de onrust van Th. Moeilijk hoor, ik hoop dat je snel rust en zekerheid vindt. Je doet iig wat je kan. Th. heeft het goed bij jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoed dat we hier andersom gaan: eerst de pep.ti en dan de za.ntac ;-) De pep.ti brengt ook al veel verbetering hoor, maar nog steeds is er onrust bij het drinken en ook het korte slapen blijftbde probleem. Hij heeft nu om half tien een normale fles van 120 leeg gedronken (met wat pauze en moeite) drie tot vier uur op moeten doen, maar nu ligt hij twee uur na de voeding alweer te huilen. Eerst schoof ik dat op krampjes, kan natuurlijk ook nog steeds, maar de ellende is dat hij nu dus rustig door kan blijven huilen tot de volgende voeding. En dan is hij te moe om te drinken en zitten we weer in een neerwaartse spiraal.

Zondag hadden we een hele goede dag, dat hij telkens toch wel weer op eigen kracht in slaap viel. Ik hoop dat dit nu ook zo is, maar lastig is het. Adviezen op internet varieen van een speen geven (wil hij niet), tot eerder voeden (dan gaan we dus naarom de twee uur een halve fles), tot even op laten zijn en weer in bed (zonder voeding gisteren geen succes), tot bij je nemen (dan zit ik dus de halve dag met Th op schoot, terwijl hij prima in zijn bedje kán slapen. Alles bij elkaar inderdaad nog een zoektocht en een lastige.

 

 

Wel erg fijn dat de combi van pep.ti en zant.ac bij jullie werkt Suzanne! En ja, het zal best een tijd 'mode' zijn geweest....of zijn kindjes tegenwoordig gewoon meer allergisch dan vroeger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@henne, let op bij z.a.ntac dat als je ermee wilt stoppen de maag daarop reageert met het maken van extra veel maagzuur. E. was over haar dosis heen gegroeid en we maakten dit dus mee. hele sloten maagzuur spoog ze uit vorige week. Bij elke kilo erbij dus iom arts dosering aanpassen. En als je er op een gegeven moment mee wilt stoppen moet je kindje even door de zure appel heen...en jullie dus ook. Ik hoop zelf dat stoppen icm vaste voeding iets prettiger is voor een kindje, korstje brood geven ofzo bij al dat zuur. Hoe lang dit proces duurt weet ik eigenlijk niet, ga ik maar eens aan mijn huisarts vragen binnenkort.

 

Voor E. was/is z.a.ntac heel fijn, omdat het overgeven haar niet meer gefrustreerd maakte. ze kon er ontspannen onder blijven, ipv huilen van de pijn.

 

En ik las van jou iets over slapen overdag licht/donker....Sinds ik de slaapkamer overdag donkerder houd slaapt e. beter. Het is sowieso lichter dan 's nachts, dus verschil is er. En met de deur op een kier hoort ze meer geluiden dan 's nachts (maar de slaapkamer grenst dan ook aan de woonkamer hier).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt veel spugen doet Th niet, maar je hoort hem regelmatig slikken, hoesten etc. En dus prompt twee uur na een voeding is het huilen geblazen. Misschien ook wel door iets anders hoor. Maar vanmiddag werkte het wel redelijk om hem dan 30cc drinken te geven, heel even in de box te laten (vanwege onze regelmaat en ritme: drinken-schoot-box-bedje) en dan weer in bed te leggen. Hij heeft wel gemopperd, maar óók nog even geslapen en uiteindelijk zat er bijna vier uur tussen de twee volledige voedingen van 120cc (waar hij dan weer energie genoeg voor heeft). Nu hadden we zondag ook een hele goede dag en gisteren was bagger, dus ik reken me nog niet rijk ;-) maar dit is wel weer een methode om uit te proberen. Wat kan het zoeken zijn he! Maar als ik dan dat blije koppie zie of ik hoor die brabbelgeluidjes vanuit de box.....zo heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden