Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

E. gaf ook niet veel over, maar veel verslikken, hoesten (met spetters) en vaak wel 1 én 2 uur na de voeding wat ingedikte melk terug (weinig wel). En voordat we z.ant.ac gaven de hele tijd zuur ruiken erbij.

E. krijgt ook meerdere kleine flesjes per dag. 7 van 135 ml.

Hier bieden we ook steeds hetzelfde schema aan, alleen ivm de reflux (die nu hopelijk wegblijft) eerst spelen, dan verschonen, voeden en meteen daarna slapen. Henne, zou dit voor Th nog een oplossing zijn ivm slikken enz.

Ik hoef haar nu met de p.epti niet meer een half uur overeind te houden merk ik. Dus kan ze eindelijk bij de eerste slaapsignalen naar bed. Dat zorgt voor een betere slaap merk ik.

En het speeldoosje/muziekje was voor E. al teveel prikkels bij het naar bed gaan. Dus nu enkel een zachtjes gezongen slaapliedje, doe ik met beetje lage stem.

Ja, zo leer je elkaar steeds beter kennen. Heel bijzonder hoor. Ze ligt bijv altijd lekker te spartelen als ik haar was. Zodra ik dan haar oogjes schoonmaak houdt ze haar hoofdje stil :-) En vanmiddag lag ze op haar rug in de box. Ik kwam vervolgens terug van de wc, lag ze op haar zij! Trots!!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik geef bewust eerst drinken, omdat hij de laatste week telkens halverwege de fles in 'slaap' viel. Met eerst spelen is hij dan nog moeier. En op zich gaat dat ook wel, na de fles even rechtop bij ons en dan in de box. Dik jij de pep.ti nog in? Ik doe er een klein beetje nutri.ton bij, moet nog even afwachten wat dat doet.

Geplaatst

Oh, ik snap het, de fles moet wel enigszins leeg ja, dat lukt slapend niet...

Ik dik het niet in. Johann.brpitmeel geprobeerd, maar krijsen van de kramp deed ze. En twee dagen geen ontlasting meer. We durven het niet meer. En omdat ze met za.ntac geen 'last' meer heeft van het opgeven is het wel goed zo. Met p.epti (is heel dun zeg) wel vaker een mondje terug. Maar dat is geen probleem.

Geplaatst

en dronk ze eerst heel gulzig met veel lucht in 7 minuten haar fles leeg....nu met pe.pti doet ze er heel rustig en beheerst 15 minuten over, dus daarvoor hoeven we het ook niet te doen :-)

Geplaatst

Ik ben ook heel voorzichtig nog met het indikken, even kijken wat het op z'n darmpjes doet. Was juist zo blij dat hij weer minimaal een keer per dag normale ontlasting had op de pep.ti.

Twee uur na de laatste voeding.....huilen...je kunt er echt de klok op gelijk zetten hier. Ga de truc met de 30cc maar weer proberen. Niet ideaal vind ik, maar als het voor nu 'werkt'.

Geplaatst

Hello ladies,

Heb weer even tijd vrij gemaakt voor de laptop, althans als de buikkrampjes het toelaten.

Met J gaat het een stuk beter, alleen nog hoesten savonds in bed en verkouden, maar met de dag ziet ze er beter uit.

K is ook wat verkouden, maar niet zo erg als J en ik gelukkig. Ze heeft wel een piek gehad met buikkrampjes, dat zeiden ze op het cb al dat ze rond de 6 weken een piek zal hebben en dat het dan steeds minder wordt. Ze is nu 58 cm ongeveer en bijna 5 kg. Ook haar eerste prikjes gehad, ze had alleen maar gehuild van de schrik de bikkel!

Ik had ook nog een blaasontsteking, antibioticakuur vandaag afgemaakt en voel me een stuk beter! :-)

De gym voor na de bevalling is gezellig maar ook best pittig met die buikspieroefeningen. Ik moet het ook thuis 3 keer in de week doen, maar best lastig om het eens te gaan doen. Eens kijken of het morgen lukt net op tijd voor de volgende les hahaha............verder flink mijn bekkenbodemspieren trainen tussen alles door.

Verder regelmatig kraamvisites en zaterdag naar mijn tante geweest die na een herseninfarct in een rolstoel zit en naar 1 kant kan kijken. Ik heb haar 2 jaar niet gezien, ze maakt nog steeds vorderingen echt geweldig! Er was veel familie op haar verjaardag, hebben met onze meiden kunnen pronken, J hadden de meesten ook nog niet gezien.

K slaapt nog veel overdag en vandaag voor het eerst eens in haar wipstoeltje gezet, wel op een lage stand en voor zover ik het kan zien vind ze het heerlijk.

Met J vrijdagochtend nog naar een moeder en kind spelochtend geweest, soort peuterspeelzaal maar dan met een ouder erbij. Was erg leuk, J vond het ook leuk alleen af en toe huilen als het niet naar haar zin gaat, groot worden is moeilijk! En voor mij moeilijk om alles op tijd klaar te hebben, om 8.45 uur moesten we er al zijn, we waren ietsje later. Was even gedoe om de duowagen binnen te krijgen, maar was gelukt zodat K heerlijk kon slapen wat ze dan ook de hele ochtend gedaan heeft.

Donderdag nog naar babyboom gekeken, best heftig!!!

Geplaatst

Roos dat klinkt druk maar gezellig! Gelukkig dat jullie weer wat opknappen. Ook nog blaasontsteking, pff, dat lijkt me niks met die bekkenbodemspierem die het toch al af laten weten. Ik begin volgende week met nagym. Wel vorige week al bij de fysiosport gestart, viel niet mee haha, vooral achteraf: spierpijn!!

Hier is het nog steeds rommelen, onzekerheid en bezorgdheid. Niet zo leuk, maar we genieten ook wel heel erg van Th op de vrolijke momenten hoor!

Ik heb een nieuw topic aangemaakt om met meerdere mamma's uit het eerst kwartaal te kletsen. Lekker ervaringen uitwisselen: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?16261-Mamma-s-Q1-2013-(plusminus-))

ons manneke ligt te krijsen, snel fles maken, badje en dan hopen op een rustige nacht. Morgen eerste prikjes :-(

Geplaatst

Hoi lieve dames

Wat een genot te lezen dat jullie kindjes het zo goed doen!!

Hier gaat het ook goed, alleen met de borstvoeding zit ik in mijn maag.

Overdag komt ze zo om de twee heel soms om de drie uur.. tijd om te

kolven heb ik niet echt want eigenlijk zodra ze van de borst af is. En

mijn borsten weer vol zijn komt madam al weer.

S'nachts en vroeg in de ochtend is het helemaal drama, s nachts ben

ik ruim een uur ander half uur met haar bezig en dan niet constant met

voeden hoor maar dan krijgt ze de ene borst en die laat ze in het begin

eerst wel 3 x los.

Daarna slaapt ze als een blok na 1 borst, dan leg je haar terug in dr wieg

dit gaat 2 minuten goed en dan hoor je haar al zoeken en nog geen minuut

later zet ze het op een krijsen en leg ik haar aan de andere borst.

Maar dit proces duurt dan zo'n uur anderhalf uur.

Ik ben kapot s nachts, maar heb het wel voor haar over.

Nu trek ik het nog maar weet niet hoe dat over twee weken zit.

S ochtends idem dito, en wilt ze eigenlijk niet meer in haar eigen bedje slapen

en neem ik haar tussen ons in. Liever wil ik dit niet want wil eigenlijk nog op me

andere zij slapen.. maar dan lig ik met me rug naar haar toe en dat vind ik eng.

Hebben jullie tips? Want zou graag een regelmaat er in willen hebben.

En die nacht.. ik heb wel zitten te denken dan laat ik me man een flesje geven.

(we hebben het ook 1 x geprobeerd)

Maar als ik dan s ochtends wakker word staan mijn borsten op springen!!

Groetjes Roxanne

Geplaatst

Roxanne ik zou een lactatiekundige bellen!! De meeste verzekeringen vergoeden dat ook deels.

Anderhalf uur bezig zijn met één voeding lijkt mij te lang, maar ik heb zelf maar vier weken borstvoeding gegeven en Th dronk goed en effectief en kon per voeding met één borst toe, dus ik kan er weinig van zeggen wat normaal is. Ik weet inmiddels wél dat honger- en slaapsignalem behoorlijk veel op elkaar lijken. Dat is ook iets wat je met de lactatiekundige kunt bespreken. Het lijkt er in ieder geval op dat ze niet goed aanhapt, of misschien heb je een (te) sterke toeschietreflex waardoor ze niet goed kan aanhappen.... En drinkt ze dan ook echt goed, of sabbelt ze zonder te slikken? Echt, bel een deskundige voor advies! Kan via het cb of de kraamzorg, of even op borstvoeding.com kijken daar staat een lijst met lactatiekundigen.

Snachts een flesje wilde ik ook heel graag, maar dat moet je echt even de tijd geven tot jouw borsten dat qua stuwing aankunnen. Ik had al wel vrij snel een ritme in de bv. Ik voedde 'op schema op verzoek' wat inhield dat ik min of meer rond de drie uur tussen een voeding liet, met een marge van een half uur ervoor en erna. Eerst voedde ik wel volledig op verzoek, maar dat sloopte me. Bovendien kwam ik erachter dat hij helemaal niet altijd honger had als hij 'kwam' maar gewoon een enorme zuigbehoefte had. Met een 'pinkje' viel hij namelijk rustig weer in slaap om die drie uur vol te maken en dan was het vervolgens ook een goede en effectieve voeding omdat hij én voldoende was uitgerust én echt trek had en niet alleen ging sabbelen :-) Mijn 'productie' heeft hier nooit onder geleden, maar ik had ook echt ruim voldoende (teveel?) melk.

Er zijn een heleboel manieren, theorieën etc. Je moet iets vinden wat bij jou en je kind past en een deskundig advies is daarbij heel fijn. Bij mij kon er dezelfde dag nog iemand komen, gewoon snel iemand zoeken en bellen! Succes!

Geplaatst

@roxanne, ik zat met J ook heel veel aan de borst totdat het me uitputte. We hebben haar toen een speentje gegeven, wow wat een verademing was dat. Ik durfde dat eerst niet omdat ik bang was voor speen/tepelverwarring, maar het ging erg goed. Nu met K al in de kraamweek speen gegeven, zij had ook zo'n speenbehoefte en gaat ook goed geen verwarring. Als ze echt honger heeft neemt ze echt geen genoegen met een speen. K gaat ook regelmatig op en af, ik heb vooral in het begin veel productie gehad aan 1 borst had ze genoeg, nu drinkt ze steeds meer aan 2 borsten. Dit is mijn ervaring, onze kraamverzorgster stelde zelfs zelf voor een speentje te geven. En anders zou ik het advies van Henne opvolgen. Succes!

Geplaatst

Hoi lieve dames,

Long time dat ik hier voor het laatst heb gepost... Hoe is het met jullie en jullie wondertjes?

Hier gaat het goed, lekker druk met me jongens :) ben zo happy...

Ons kleine manneke begint zich echt te vormen naar een jongetje met zijn bolle kop en babyvet :)

hij lacht heeel veel en is een rustig en tevreden baby, zijn broer is heeeel trots en wil het liefst de hele

dag kusjes en knuffels geven...

Geplaatst

Hoi!

In de kraamweek ben ik al begonnen met de speen en dit was een stuk verlichting..

Intussen is er veel gebeurd.. maar uiteindelijk nu is vandaag haar tongriemje gekliefd.

Ze had een verborgen te kort tongriempje waardoor ze niet meer effectief uit mijn

borst kon drinken..

Nu merk ik nog niet veel verschil, maar eigenlijk is dat omdat Hailey van 06:45 laatste voeding

tot aan 19:45 niets gedronken heeft.. ik kreeg het er niet in.. ze spuugde alles uit en de tepel

liet ze na 3 minuten los.. en veel spugen..

Nu heeft ze gelukkig weer kunstvoeding op 80 cc.. maar ook dat vind ik niet veel maar ze heeft net

gedouched dus daar is ze ook lui van..

Ik blijf kolven om de productie op gang te houden, ik geef het nog een week. Lukt het daarna niet

ga ik over op kunstvoeding stapje voor stapje..

Dit alles is overleg gegaan met een lactatiekundige, zij heeft ook het verborgen te kort tongriempje

geconstateerd..

Bedankt voor de tips ook Henne nogmaals bedankt!

Hopelijk vannacht een goede nacht..

Gaat het hier goed met alle baby's?

Geplaatst

Roxanne ik hoop dat dit de oplossing is en H nu goed zal gaan drinken! Wel in de gaten houden of ze genoeg binnen krijgt, maar dat doe je vast wel :-)

Bij ons gaat het moeizaam. We zijn donderdag eindelijk bij de kinderarts geweest nadat ik woensdag hij de huisarts nogmaals had aangedrongen op spoed. Omdat de mogelijke KMA en/of reflux al behandeld worden, wordt er nu vanuit het ziekenhuis gefocused op het vele huilen, slechte slapen en drinken. Officieel hebben wij dus een 'onrustige bab met een bedingsprobleem' :-((

Gisteren bij een pedagogisch medewerker geweest, een een aantal adviezen, tips en een schema meegekregen. We proberen dit het weekend thuis toe te passen, maar als het niet beter gaat of wij (ik) trek het niet meer wordt Th volgende week opgenomen. Zie daar heel erg tegenop en wil het liever niet, maar zoals het nu is gaat het ook niet langer dus tja... Heel veel deden we trouwens al, het is vooral het slechte drinken dat geëscaleerd is oa door het stomme advies van de vervangend huisarts om hem vaker kleine beetjes te geven. Maar goed, dat is achteraf praten. Nu zorgen dat Th weer lekker in zijn vel komt te zitten en ik dus ook.

Geplaatst

Ik hoop het ook Henne.. alleen dat bewaken van de inname is moeilijk met borstvoeding.

Ik doe nu op mijn eigen gevoel 2 a 3 x aanleggen .. en de rest vanuit de fles.. dan maar

en kolven en voeden.. zo weet ik wel wat er in gaat.

Zo varieert de voeding nog al links altijd max 40 cc en rechts max 80 cc..

Nu waren de laatste keren; links 20 cc maar ook rechts..

Tja en als ze dan uit de borst drinkt .. of beide drinkt dan drinkt ze dus 40 cc

maar daarna valt ze in slaap want ze is gewoon moe daarvan.

Maar vanmiddag kolfde ik ineens 120 cc rechts en links dan maar 20 cc..

Ik kijk het nog even aan.. .je krijgt zoveel verschillende adviezen.. dat ik nu me

eigen weg ga volgen .. want kwam vandaag een lactatiekundige tegen waar ik

mee werk.. die zei weer wat andere dingen.. ik denk ja zeg waarom niet allemaal

op één lijn?

Ik wil het niet zo ver laten komen dat ik op mijn tenen loop en dat ik niet kan genieten

van Hailey..

Ik wil juist nu genieten in mijn verlof van Hailey.. ze is het mooiste wat me overkomen is.

We zullen het zien tijd zal het leren..

Wat vervelend dat je baby zo bestempeld is.. ik hoop dat het voor jullie gauw de gewenste

uitwerking zal hebben en dat je kan genieten.. succes hoor! En dikke kus voor TH!

Geplaatst

@Henne, wat naar dat je zo tobt met T. en nu ook nog in het ziekenhuis ligt. Ik hoop zo dat je lekkerder in je vel gaat voelen en vooral ook je rust zal krijgen met T. dat heb je nu wel eens verdiend zeg na al dat geknok. Leuk dat je een nieuw topic gestart hebt, lijkt me ook leuk om daar mee te kletsen al weet ik niet of het me gaat lukken om dat topic ook bij te gaan houden.

@Mijnbaby, mooi om te lezen dat je zo geniet van je jongens!

@Roxanne, aan de luiers en de groei van de kleine kun je zien of de ze genoeg binnen krijgt. Ook als ze tevreden is betekent vaak wel dat ze voldoende binnen krijgt. Verder ook je eigen gevoel volgen hoor, je moedergevoel is vaak de beste raadgever.

Ik word hier voordurend in beslag genomen door de kids, daarom weinig tijd om wat op te forum te schrijven.

K ligt naast me wakker te zijn, hopelijk gaat het nu lukken.

Hier gaat alles goed, eindelijk allemaal van de verkoudheid af. Vorige week heb ik zelf nog flinke koorts gehad 39.9 en ik had de griep.

Na een paar dagen en een nacht zweten was ik weer beter. Ik moet zeggen dat ik het toen echt zwaar vond met twee kids alleen thuis en ziek zijn en ook nog flinke poepbroeken verschonen.

J heeft af en toe flinke poepbroeken tot aan haar rug toe, we zijn er nog niet achter hoe het komt.

Ik heb ook uitgetest of K koemelkallergie heeft door een aantal dagen geen zuivel te eten en heb het ook uitgetest met als ik een beetje zuivel eet. Ik ben ook naar de huisarts geweest, omdat ze ook flinke eczeem heeft.

De huisarts vindt de eczeem er zodanig uitzien dat het zeer waarschijnlijk geen koemelkallergie is.

Gisterenavond heb ik gerapste kaas gegeten, ze had geen krampen en vandaag een beker chocomel op en tot nu toe ook nog geen krampen. Het kan ook zijn dat ze er nu eindelijk overheen raakt. Ik merk dat de ontlasting nu ook beter gaat.

Verder is het een lief en vrolijk meisje met een hoge knuffelheidsgehalte.

Met J gaat het ook goed, ze ontwikkeld ze zich zo snel dat ze ons regelmatig versteld doet staan. We proberen ook haar al een beetje zindelijk te krijgen. Was grappig vanochtend bij de moeder en kind spelochtend, zat ze ineens bij een poppen plaspotje haar majo uit te doen hahaha........Thuis zet ik haar ook regelmatig op het potje en op de wc, maar plassen heeft ze er nog niet op gedaan.

Ze geniet nu ook van het buiten spelen, is echt nieuw voor haar nu en ze geniet er zo van. Ze balt nu achter in de tuin en ik ga regelmatig met haar naar een peuterspeeltuintje bij ons in de buurt en naar de schaapjes. Vaak begint ze dan jas te roepen of pakt haar schoenen zo van ik wil naar buiten hahaha..........en ze is helemaal gek op kikker! De knijpfruitpakjes van Zonnatura, die heb je ook met groente en fruit.

Ze vindt het nu zo leuk op de moeder en kind spelochtend, dat we haar ook gaan opgeven voor de peuterspeelzaal. Er is voor de dichtsbijzijnde wel een wachtlijst, maar maakt niet uit al gaat ze pas met haar 3e jaar er naar toe, dan heeft ze toch een jaar voor een mooie tussen fase naar de grote school.

De beide dames slapen ook door, echt super. Alleen is Kaylee wel onrustig en wil ze veel gevoed worden eer ze gaat slapen, voor ze echt slaapt is het 24.00 uur. Maar goed ik heb wat dat betreft echt niet te klagen. J is ook een echt huismoedertje geworden hahaha ze loopt te poetsen, afwasmachine uitpakken, helpt mee met K en knuffelt haar regelmatig. Vanochtend was er een vrouw op de spelochtend die K effe optilde daar stond ook een jongetje bij. J. duwde hem weg zo van je blijft van mijn zusje af hahaha......

Geniet allemaal van koninginnedag!

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoe is het met iedereen?

De dames slapen in de kinderwagen, dacht spring snel effe achter de laptop.

Hier komen we eindelijk in een goed ritme, de buikkrampjes hebben we zoals het er nu naar uit ziet overleefd.

Ik merk alleen dat ze wel reageert als ik creme fraiche of te heet eet, dus dat laat ik maar, achja als dat alles is!

Ze heeft nog wel veel eczeem op haar lijfje, armen, benen en hals, maar het wordt al ietsje minder.

Ze is een vrolijk lief meisje, zo schattig vooral met haar grote zus samen, ze kijkt graag hoe zij eet en speelt.

K heeft ook lol in de box, wel grappig J had dat niet zo.

Donderdag naar het cb, ben benieuwd ze is in ieder geval flink gegroeid, heb al veel kleding aan de kant gelegd die haar te klein zijn.

Mijn verlof is ook alweer voorbij, tijd is toch echt snel gegaan. Vandaag wat klanten proberen te bereiken is niet gelukt, als het goed is ga ik wel woensdag buiten de deur werken weer, dan is bij ons papadag. Verder in de avonduren werken, hopelijk kan ik het geleidelijk aan opbouwen.

Ben tijdens mijn verlof wel veel ziek geweest, vaak verkouden, griep met 39.9 koorts en blaasontsteking tot 2 keer toe. Morgen ga ik navragen hoe de uitslag was van de kweek, of ik de juiste antibiotica wel geslikt heb.

En K is alweer 3 maanden!

• 3 weken later...
Geplaatst

Hee meiden waar hangen jullie?? Schrijven jullie nog ergens met elkaar ???

Hier gaat alles goed ons kleine is al weer bijna 4,5 en doet het super goed..

Fijn dat de kraampjes minder worden, lijkt me heel sneu.. Hier maar 2 x last van gehad..

Geplaatst

Wij zijn net terug van midweek centerparcs. K hier is bijna 4 maanden, buikkrampjes zijn over, oogje traant en snottert niet meer en haar eczeem wordt minder. J had ook maar 2 nachten buikkrampjes maar K had het 3 maanden en 2 dagen, we zijn erg blij dat het voorbij is. Ze slaapt nu ook op haar eigen kamertje. J lag met 6 weken al op haar eigen kamertje. Ik schrijf alleen hier en op UMCU topic

Geplaatst

Fijn om te horen dat het goed gaat met je meiden, hier gaat goed :) ons kleine is al een klein mannetje..

Hij is 4,5 maand.. Gaat super snel allemaal.. Soms mag het ook minder hard gaan voor me gevoel..

Ik schrijf ook alleen hier en ons eigen topic UMC utrecht :)

Hoe gaat het met de andere meiden...

Geniet van het mooi weer :)

Geplaatst

Ja gaat snel he, donderdag is K precies 4 maanden. Het is zo'n lief vrolijk meisje kan haar wel blijven knuffelen. En J wordt over 1,5 mnd alweer 2!

Hoe gaat het met de rest?

• 4 weken later...
Geplaatst

heb hier ook mee geschreven en gelukkig 4 maanden na miskraam zwanger

nu een gelukkige moeder van een zoon een heerlijk knulletje 6 junni geboren een maandje te vroeg maar deed het gelijk goed

groetjes diana

Geplaatst

Hoi Diana,

ik herinner me jouw ook. Gefeliciteerd, super dat het gelukt is!!

ik schreef ook mee, helaas mk.

inmiddels bijna 19 weken zwanger en voel me super gelukkig! We waren toen met veel afvallers. Hopelijk veel daarvan nu goed nieuws.

freggel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden