Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ai; tepelkloven zijn niet lekker... Ik heb het gelukkig met N&J maar één keer gehad; toen ze met drie weken uit het ziekenhuis kwamen. Toen ging ik van twee keer per dag zelf voeden en de rest kolven in één klap naar alles zelf voeden. En J. had een te kort tongriempje, wat het drinken er niet makkelijk op maakte (en stom genoeg wilde geen arts er iets aan doen - grrr!!!). De uitgestelde kraamzorg die kwam zag helemaal geen kloof en vond dus dat ik die niet had. Nou, echt wel dus! Maar ik heb maar heel even aan die kant af hoeven kolven en daarmee was het al goed genoeg genezen om de kinderen weer aan de borst te nemen. Een tepelhoedje heb ik na een tijdje wel gebruikt voor J, daarmee dronk ze beter.

Een werkster kan heel prettig zijn, als je een goede kunt vinden. Dan weet je dat de belangrijkste dingen in ieder geval gebeuren. Ik heb zelf via WMO drie uur in de week huishoudelijke hulp en al is het wel wennen, iemand door je huis, het is bij ons ook echt nodig. De éne week doet ze beneden, met keuken, de andere week boven incl. bedden verschonen. En elke week toilet en badkamer een goede beurt, en beneden zuigen en dweilen. En verdere dingen in overleg natuurlijk.

Mooi dat K. al bijna weer op gewicht is. Dan doe je het vast goed! :toppie:

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi bloempje, hou je het nog vol?

Beetje saai hier nu inderdaad. Binnenkort wat meer babypraatjes hier misschien? Daar begin ik in ieder geval wel meer zin in te krijgen. Ervaringen te delen. Ik zal ook gauw eens mijn 'bevallings' verhaal doen hier. Tot nu toe hebben we eigenlijk nog geen dag zonder bezoek gehad, dus weinig energie over om hier te babbelen. En ik maak elke dag een wandelingetje buiten met de kleine meid, naast alle voedingen en knuffelen dus nog weinig tijd/energie over. Maar het bezoek zal wel wat minder worden nu, dus kom ik vast vaker hier op visite ;-)

Geplaatst

@bloempje hoe gaat het nu met je?

@Suuz heerlijk he wandelen met de beeb. Wij hebben het gelukkig nog niet zo druk met kraamvisite.

Hier gaat het allemaal een stuk beter ik voed nu zonder tepelhoedje, dat gaat redelijk goed. Ik hoopte dat ze dan van de darmkrampjes af zou zijn, maar helaas. Vannacht tot 3 uur met haar allerlei houdingen aangenomen, arm meisje. Hopelijk nu een rustige nacht. K doet het nu erg goed.

Gisteren was de laatste dag met de kraamverzorgster, toen ze weg was een paar tranen gelaten daar is het bij gebleven. Dat was met J wel anders, toen had ik heel wat kraamtranen maar zij was dan ook mijn eerste en verwerkte ook nog de behandelingen. Vandaag een rustige gezellige dag gehouden met de kids, wel lekker om weer je eigen gang te gaan. Manlief ontdekte wel dat de kraamverzorgster 3 wasmanden met was had laten staan en strijkgoed, dus die is nog druk bezig geweest daarmee. Ik vind dat niet kunnen ze had er ook niets over gezegd en ze was ook verstrooid, ze had pas de 4e dag een beetje structuur. Wij hebben haar zelfs geleerd hoe de kleine in de tummytub moet.

Wel jammer bij Jane hadden we een hele goede!

@Henne hoe gaat het met jou nu de kraamverzorgster weg is?

Geplaatst

Ik heb twee ochtenden extra gekregen omdat ik nog zo slap was. Vandaag fysiek wel sprong gemaakt voor m'n gevoel, voor eerst beneden gegeten, echt fijn.

Helaas ook krampjes, gisteren drama nacht. Infacol geen succes, nu cinababy aan het proberen.

Lig te voeden en met één hand op foon te typen, zal morgen wat uitgebreider reageren ;-)

Geplaatst

Ha, daar waren jullie weer! Leuk lijkt me dat om lekker te wandelen met je hummeltje. Het was ook prachtig weer ervoor vandaag, vooral toen het nog niet zo hard waaide als nu. Wandelen gaat mij momenteel niet zo goed af; ik voel me echt een schommel nu. M'n bekken (symfyse) vindt 't allemaal niet zo denderend leuk meer en is vaak pijnlijk bij lopen, en daarnaast heb ik bij de minste aanleiding een harde buik. Ik vind gewoon dat het niet meer zolang gaat duren. Maar of madammetje dat ook vindt...

Vanavond hadden we bij de verloskundigenpraktijk een voorlichtingsavond over bevallen. Vond ik wel prettig om nog even heen te gaan, niet alleen voor mezelf, maar ook omdat manlief best zenuwachtig is ondertussen. Gewoon om nog even door te nemen wat er gaat gebeuren en kan gebeuren. Daarna nog lekker even een hamburger gehaald samen; doen we normaal ook niet zo snel.

Ik kan toch nergens dat trouwboekje vinden trouwens! Daar moet ze wel bij ingeschreven worden. Maar we zijn zo aan het reorganiseren geweest hier, dat ik het echt niet meer weet...

Geplaatst

Hi meiden even een tip tegen de krampjes. Bij senna gebruikte wij abc dolfilius. Bij elke voeding een mespuntje

op een lepeltje mengen met een beetje water. Hielp hier als een tierelier daarna nooit meer krampjes gehad. Dus ook geen huiluurtjes. Ook dokter brownfles is een uitkomst mits je flesvoeding geeft.

voor de nieuwe baby vast abc in huis gehaald. Het is gewoon bij de drogist te halen. Maar wel prijzig maar vond het zeker het geld waard! Cinebaby hielp hier niet tegen krampjes maar wel om der rustig te krijgen als ze onrustig was. Paar druppeltjes op der speentje en ze was weer even zoet hihi

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes..

Hier gaat het erg goed, we hebben een rustig en zeer tevreden prinsje..

veel slapen en lekker goed drinken hij is ook al goed aangekomen..

het herstel van de KS ging super goed. ( in tegenstelling tot vorige keer, was toen best zwaar)

ik kon al best snel van alles, ik heb veel hulp gehad en rustig aan gedaan..

Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen 2 dagen later mochten we ons zoon ophalen :)

hij deed het zo goed, dat er geen reden was om hem daar te houden... hij woog ook al 3 kilo

bij geboorte en kon al goed drinken en hoefde niet warm gehouden worden, dat kon hij prima zelf :)

Ik zal snel mijn bevalling verhaal doen, maar ben zo druk met de kleintjes en kraambezoek..

Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat?!

Geplaatst

Heel leuk om wat van je te lezen, Mijnbaby! Het is heel herkenbaar dat je haast niet aan andere dingen toekomt, hoor! Daar zullen de andere meiden hier ook wel "last" van hebben, hihi! Ik weet nog van toen met onze tweeling, dat ik eigenlijk niet eens tijd had voor bezoek. Ik heb toen 10 dagen in het zkh gelegen; wel meer voor hen dan voor mij. Ik moest zelf bijkomen, kolven, rusten, douchen, eten, kinderen bezoeken, toen het mocht verzorgen, voeden - echt, ik kwam aan niks anders toe.

Wat super dat jullie prins het zo enorm goed doet, zeg! Dat is erg prettig, voor hem en voor jullie.

Hier is het nog steeds afwachten... Ik ben morgen uitgerekend, maar ze kan nog niet rekenen, hè? Of ze wil dat ik deze keer ten volle van m'n zwangerschapstijd kan genieten. Offe... de vorige keer ben ik een maand te vroeg bevallen; nu moet ik wat compenseren, of zo...

Als dat dan maar geen maand is, want ik heb al totaal geen energie meer, en na de bevalling zakt die vast nog onder het nulpunt... :pregwalk:

Geplaatst

Ik was vanmorgen bij de verloskundige. Ze had er een stagiaire bij, die ik al eens vaker had gehad. Die mocht voelen hoe ons dametje lag. Dat was heel duidelijk, nu ze zo groot is: stuit boven, rug lag links. Dus het tsjoekepoef-apparaat erbij om het hartje te horen. Ondertussen vertel ik hoe het de vorige keer bij hun collega ging: ook stuit boven, het rugje links. Maar die keer draaide ze ongemerkt in de paar seconden dat de vlk. het apparaatje pakte en was het hartje dus in eerste instantie niet te vinden. Verrassing; zomaar gekiept! M'n toehoorders moesten erom lachen en de stagiaire ging aan de gang met het apparaatje. Maar nergens dat hartje... Wat denk je? Onze dame had hetzelfde trucje uitgehaald als vorige week, haha! Nu lag haar rugje ineens rechts...

Bloeddruk 130/70, gewicht 77, alles weer netjes. Vandaag ben ik een dag overtijd. Mocht ik volgende week nog met m'n toeter rondlopen, gaat ze strippen.

Geplaatst

Bloempje jouw dametje heeft er ook nog geen zin in dus. Wel grappig dat er eerst drie feb meiden in Jan bevallen en dan vervolgens drie allemaal overtijd gaan. Hoop wel voor je dat het een dezer dagen spontaan op gang komt hoor!Hier is het wennen zonder kraamhulp. Je moet toch weer meer zelf doen. Geworstel met krampjes en ritme, slaapgebrek. Gisteren met abc Dophilus begonnen Sky. Durf er nog niks van te zeggen. Infacol en cinababy leken in eerste instantie ook te werken en meeste huilen is rond eind vd dag en de avond. Eerst eens minimaal 24 uur aanzien dus. Verder is Th verkouden. Eigenlijk al vanaf het begin maar lijkt nu erger te worden. Morgen intake cb dus dan gelijk maar even vragen. Kraamvisite houden we nog rustig. Ik ben nog erg snel moe. En manlief werd vanochtend wakker met ruim 38 koorts dus blij dat deze week verder nog rustig is!

Geplaatst

@bloempje hoe gaat het nu met je? Goh dat jij ook overtijd gaat!

@Henne, beterschap met je man! Hopelijk helpt die ABC Dolfilius tegen de krampjes, dat scheelt enorm als je die onder controle hebt. Is wennen hé zo zonder hulp, ik hoop dat je wel lekker geniet van je mannetje.

Hier gaat het steeds beter, de borstvoeding gaat nu gelukkig goed. Na een aantal dagen met even kromme tenen voeden aan de linkerkant zijn nu ook daar de kloven verdwenen. Ze hapt nu ook goed, ik moet er wel op letten dat ze niet erop en eraf gaat. De buikkrampjes zijn onder controle, cinababy werkt goed bij haar! Nu komt ze zelf ook om voeding vragen. Ze is ook goed op gewicht nu, 3910 gram ik hoef daarom haar ook niet meer snachts wakker te maken voor een voeding. Ze slaapt eigenlijk van begin af aan al door, maar nu mag ze dan ook echt door slapen. Ze kan zo 7 a 8 uren slapen, echt heerlijk! We zitten nu ook aardig in een ritme. J. staat op een krukje en kijkt mee op de commode en bij het badderen, erg leuk. Soms wil ze nog wel bij me op schoot als ik aan het voeden ben, maar dan kan ik haar goed afleiden of ze gaat aan de sjouw met een tas vol babyspeelgoed.

Mijn herstel gaat goed, nog wel bloedingen maar dat is normaal en snel moe. Ik ben zaterdag nog naar een fotoshoot geweest bij dreumesdans, mijn zwangerschapsyoga groepje was uitgenodigd van toen ik van J. zwanger was. Ik wilde er graag naar toe om iedereen weer te zien en ik vond het ook leuk voor J. Manlief is meegeweest en heeft met J. gedanst en ik zat met K. op een stoel. Het was erg leuk, al merkte ik wel dat ik toch ook wel in mijn hoofd zat te tollen. Daarna nog nieuwe schoentjes gekocht voor J., ik was blij dat we weer thuis waren. Smiddags met J. geslapen en dat deed me goed. Nog rustig aan doen dus!

Morgen gaat J. voor het eerst naar de kapper, haar haren groeien zo ongelijk wordt wel tijd!

Nog 1 kg te gaan en ik ben ook alle zwangerschaps kilootjes kwijt! :-)

Geplaatst

Hai meiden,

Ik ben op 27/2 om 7.15 uur bevallen! Het is een beetje laat nu, dus een verslag komt later nog. Maar ze heet De.bo.rah, weegt 3160 gram en is superlief!

[ATTACH=CONFIG]5158[/ATTACH]

Geplaatst

@bloempje gefeliciteerd met je dochter! Wat een plaatje! Geniet van je mooie meisje en lekker bijkomen. Je verhaal komt nog wel. Doe rustig aan en laat je verwennen.

ik zit hier met een meisje met buikkrampjes, vandaag gaat het toch weer mis. Misschien te kruidig gegeten?

Geplaatst

Heeeey lieve februari meiden, hoe is het met iedereen en de kleintjes? Hier moeilijke weken achter de rug. Pal nadat de kraam weg was, werd mijn man ziek. Vijf dagen met 39 graden koorts in bed gelegen en daar zat ik....zieke man om voor te zorgen, huilerig kind met krampjes en zelf nog hartstikke gammel. Prompt last van mijn rug doordat ik teveel moest doen...alles bij elkaar gewoon te belastend.

Vervolgens bleef ik maar pijn houden bij het voeden, werd eigenlijk steeds erger. Lactatiekundige laten komen, die contrasteerde dat het aanleggen goed ging en Th goed dronk. Uiteindelijk gisteren bij de huisarts medicatie tegen spruw gekregen, hoewel ook hij twijfelde of het dat wel is. Borstvoeding staat hierdoor dus behoorlijk onder druk hier, elke voeding doet pijn en tussen de voedingen door gaat die pijn niet weg. Nu lijkt het heeeeel iets minder sinds ik met de zalf begonnen ben, dus fingers crossed.

gisteren ben ik ook met Th bij de osteopaat geweest. We merkten dat hij een voorkeurshouding heeft en ik had het idee dat hij, los van de krampjes, ook vaak pijn heeft en daarom huilt. Het was natuurlijk ook wel een hele snelle bevalling, bovendien met de vacuümpomp. Osteopaat heeft spanning weggenomen in het bekken, buikje en nekje. We moeten nu een week afwachten wat het effect is. Maar vanochtend draaide hij wel opeens zijn koppie de andere kant op op het aankleedkussen!

Ritme is nog ver te zoeken, af en toe zit er snachts opeens een ruk tussen van vijf of zelfs zes uur, dat is echt heerlijk. Ik ben zelf echt op, zowel de huisarts als de osteopaat maakten daar wel een opmerking over. We gaan proberen hetzij met kolven, hetzij met kunstvoeding een voeding aan mijn man over te laten zodat ik langer kan slapen. En als de pijn minder wordt, zou natuurlijk ook al heel veel schelen.

Ondertussen groeit Th als kool! In drie weken was hij zeven ons aangekomen en 2,5cm gegroeid. Inmiddels heb ik al wat kleertjes maat 50 weg kunnen leggen omdat ze te strak zitten! Het is echt een lieverdje, zo sneu als hij moet huilen. Hij kijkt al heel bewust rond en af en toe komt er zo'n gelukzalig tevreden glimlachje op z'n gezichtje, dan smelten we echt weg.

Hoe is het bij jullie? Gaat het goed met voeden, hoeveel voedingen geven jullie eigenlijk? En zit er al een beetje 'doorslapen' in (nooit gedacht dat ik ca drie/vier uur slaap doorslapen zou noemen haha)? Groeien de kleintjes goed? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, al merk ik dat ik soms weinig puf heb om bij te lezen en erg met onszelf bezig ben.

Geplaatst

Hai lieve Henne,

Wat fijn om iets van je te lezen! Al lees ik dat je het niet cadeau krijgt allemaal; mensenlief, je hebt het voor je kiezen gekregen meid. Maar wat fijn dat Th. het zo goed doet tussen alles door! Ik hoop echt dat die pijn in je borsten snel over zal gaan, want dat lijkt me ook slopend. Even een bosje energie jouw kant op sturen hoor!

:happy2: :aaaflowersmiley: :love1:

Hier op het februariforum is niet veel te beleven momenteel; ik denk dat iedereen een beetje veel met de baby's bezig is. Maar bij ons gaat het op zich best; al weet onze kleine ook nog van geen ritme of planning. Maar soms slaapt ze ook wel 5 uur door. Om vervolgens mij met een ontploffende voorgevel te wekken met zachte schattige babygeluidjes... En dan maar hopen dat ze goed wil drinken, want vaak valt ze zo weer in slaap.

Ik kom gauw meer vertellen hoor! Maar eerst weer voeden en slápen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden