Ga naar inhoud

'Hoort erbij' - zwangerschapskwaaltjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee ik zit niet meer in Voorburg maar gewoon plaatselijk ziekenhuis. Tweeling is medische indicatie dus geen vk voor mij. Vind ik wel jammer! Voordeel is elke twee weken een echo :-)

• Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En weer ontopic, je hoort vanalles over hoge bloeddruk maar vanaf een week of 16 schijnt lage bloeddruk ook vaak voor te komen. Heel prettig want je duizelt er de hele dag van. De artsen zijn er blij mee want lage bloeddruk is goed voor babies maar pff ik word er wel een beetje gek van hoor!

Geplaatst

Oh ik las gisteren al vanaf elf weken, omdat je dan meer bloed aan gaat maken. Ik stond namelijk bij t kruidvat ineens op m'n benen te zwaaien dus was gaan googlen :-) Het enige voordeel is dat je gewoon dropjes mag eten. En het is natuurlijk beter voor de kleine dan een hoge bd.

Geplaatst

Ja met elf weken begint het inderdaad ergens. Maar mij zeggen die weken niet zoveel meer, de vermoeidheid zou ook weg moeten zijn. Combineert zo lekker met die bloeddruk... Ik eet dropjes en boullion om op mn werk rechtop te blijven en 's avonds en op mijn vrije dag (vandaag dus) slaap ik de halve dag. 36 uur werken lijkt gewoon teveel gevraagd en zo ver gevorderd ben ik niet :-S

Geplaatst

Het zijn er wel twee Sorpressa en dat maakt echt uit! Misschien overleggen over minder uren werken?

Ik heb dan nu de 'mazzel' dat ik niet werk. Ik doe al weken niets meer dan in bed en op de bank liggen en af en toe smiddags een boodschap of klusje in huis. Nu ook net pas weer gedouched om twee uur smiddags en moed aan het verzamelen om even naar de supermarkt te gaan.

Geplaatst

Ik heb volgende week een afspraak met de bedrijfsarts, hopelijk heeft zij goeie ideeen. Ik ben nooit zwanger geweest dus geen idee of t met twee anders is maar dat idee krijg ik inderdaad wel!

Geplaatst

waarom ga je met de bedrijfsarts spreken als ik vragen mag? aanpassing van aantal werkuren?

Ik zit te denken om met de bedrijfsarts te praten over deels thuiswerken de rest van mn zwangerschap, ik woon 60 km van mn werk nl. maar dit soort dingen bespreken wij meetal met de directeur, maar ik zie er tegenop om met hem te gaan praten. liever dat zo een advies van eenb. arts afkomt, kan ie weinig tegen in brengen. Mijn verlosk raadde me het thuiswerken aan trouwens.. lijkt me heerlijk, kortere dagen.

Geplaatst

Ik heb al een thuiswerkplek maar wil met de bedrijfsarts praten over een andere stoel op mijn kantoorplek, en over stress want saar kan ik ineens helemaal niet meer mee omgaan. Plus dat vermoeide en duizelige de hele dag. Ik mik niet per se op minder uren, wil alleen gezond zwanger kunnen werken en heb nu het idee dat ik mezelf overstrek af en toe.

Geplaatst

Volgens mij zijn ze het over dat soort dingen nooit eens. Bij mijn vorige zwangerschap waarschuwde iemand me voor ontbijtkoek, vanwege de kaneel geloof ik. Maar als je goed ging zoeken leek je minstens een hele koek per dag te moeten eten voor het idd schadelijk zou zijn.

Ik merk wel dat ik er zelf op het moment weinig bij stilsta. Tuurlijk, ik eet geen filet ed maar laatst wel per ongeluk rauwe ham en gisteren had ik zeewolf gekocht voor ik bedacht dat die misschien ook in de categorie 'beter niet' viel. Vorige keer was ik daar veel alerter op.

Geplaatst

Ik probeer er wel op te letten maar niet te krampachtig. Onze moeders en grootmoeders hadden veel van de kennis die wij nu hebben niet en toch lopen er allemaal gezonde mannen en vrouwen rond :-) Ik wil daarmee niet zeggen dat ik bewust risico's neem maar ik laat me niet zomaar wat aanpraten door mensen. Moet ik zeggen dat ik altijd wel koppig ben en alles check hoor das niet nieuw haha :-)

Geplaatst

Tijdens de iuis en ivf heb ik knoepergezond gedaan, tm het eten van granaatappelpitjes toe..de eerste weken van mn zwschap ook totdat ik misselijk werd. Ik kon 6 weken lang slecht eten. Nu gaat de misselijkheid over en eet ik alles wat in me opkomt. Ik heb een EnormE craving voor smeerworst en leverpate. Naah heb ik nooit! Ik heb ook al n paar broodjes met smeerworst en hmm cranberrypate gehad. Kon me niet beheersen. Betekent die craving niet dat je lichaam er behoefte aan heeft? Net als fruit bv waar velen van ons nu bijna verslaafd aan zijn? Of wishfull thinking..?

Geplaatst

Oooh ja pate!! Dat wilde ik in m'n vorige zwangerschap ook steeds. Schoonzus adviseerde me de vegetarische pate van ah. Nooit geprobeerd (zwangerschap ging mis) en nu nog geen behoefte aan gehad, maar misschien een tip ;-) En je mag het toch wel eten, alleen niet te veel.

Ik kan op dit moment geen dag zonder aardbeien. En ik wil te pas te onpas bitterballen/kroketten. Is erg slecht voor me ivm PDS, dus weersta het zoveel mogelijk maar dat is soms heeeeeel moeilijk :-D

Geplaatst
Oooh ja pate!! Dat wilde ik in m'n vorige zwangerschap ook steeds. Schoonzus adviseerde me de vegetarische pate van ah. Nooit geprobeerd (zwangerschap ging mis) en nu nog geen behoefte aan gehad, maar misschien een tip ;-) En je mag het toch wel eten, alleen niet te veel. Ik kan op dit moment geen dag zonder aardbeien. En ik wil te pas te onpas bitterballen/kroketten. Is erg slecht voor me ivm PDS, dus weersta het zoveel mogelijk maar dat is soms heeeeeel moeilijk :-D
Hahaha niet normaal, heb ik ook en veel andere zwangeren las ik ook: een kroketten/ bitterballenversl. Toen ik misselijk was wilde ik ze ook. Ik ging om de paar dagen een satekroket halen bij de febo en een x ging ik uit eten met n vriendin, in n eetcafe, heb ik een grote portie bitterballen besteld. Als diner! Saucijzenbroodjes is er ook zo een..! Nu is het minder. Aardbeien ea fruit nog steeds yummiiiee! Wat raar he dat veel dezelfde dingen op onze lijstjes terug komen. Bedankt voor de vegepate tip. Ga ik proberen...
Geplaatst

Nou die vegapaté vond ik maar niks, zeker aangezien ik als vleeseter weet hoe het 'hoort' te smaken. De craving bleef dus! En idd hier ook menig bittergarnituurtje in de oven (dat dan weer wel) gegooid. Fruitverslaving is hier nog steeds aanwezig, heerlijk! Lekker met het seizoen mee-eten :-)

Oooh dames nu wil ik bitterballen...

Geplaatst

Jaaaa kroketten/bitterballen! en fruit: aardbeien, abrikozen, nectarines, meloen en idd vooral watermeloen. Had vorige week een gigawatermeloen van een paar kilo, lekker rood van binnen. Had hem binnen 3 dagen opgegeten

Geplaatst
Jaaaa kroketten/bitterballen! en fruit: aardbeien, abrikozen, nectarines, meloen en idd vooral watermeloen. Had vorige week een gigawatermeloen van een paar kilo, lekker rood van binnen. Had hem binnen 3 dagen opgegeten
Ik heb vandaag een halve watermeloen op...En nog n aanrader: rode grapefruits, hmm. En druiven wuuuhaaa... Deze pitamientjes compenseren de incidentele vetzucht toch?!Ben wel al 5 kg zwaarder na 16 wkn. Pff, jullie?!
Geplaatst

Haha ja hier ook druiven toen ik in het ziekenhuis aan het infuus lag was dat het enige wat ik wel kon eten dus mijn vriend nam elke dag een trosje druiven mee

Ik ben nog ver onder mijn begin gewicht ik ben namelijk 20kg afgevallen door het overgeven maar daar ben ik er nu weer een paar van aangekomen gelukkig

Geplaatst

Rode grapefruits en pruimen zijn hier favoriet! Ik ben 7 kg aangekomen sinds we de poging opstartten. Ben nu 18 weken en t extra kind weegt zoveel niet dus dat zijn de fruitsuikers en de bitterballen vast hihi

Geplaatst

Ik ben nog niet aangekomen, maar ook nog geen twaalf weken dus lijkt me logisch.

De krampen, waar dit topic om beginnen is ;-), zijn nu trouwens overgegaan in steken in m'n lies en ook iets hoger (dat zijn denk ik darmen). Herkenbaar? Zeurend gevoel in m'n rug blijft. En alles eng vinden ook :happy2:

Geplaatst

jup Henne, hoort er allemaal bij. Ook steken in lies en van onder. Vond het ook doodeng

ik ben trouwens 35w3d zwanger en vorige week maandag zat er in totaal 15kg bij maar zit ook vocht bij. Heb olifantenpoten, doet gewoon pijn met lopen zo strak staat alles en vingers als bokworsten. Heel charmant dus ;-)

Geplaatst

Ik had vorige week ook steken en dat waren mn darmen. Was echt middenvoor, onderin. Even aan de laxo en na dat dat werkte was t zo weg. Bandenpijn vond ik wel anders voelen, want dat was weg als ik rustig zat of lag. Maar ja ik vin pijn altijd heel moeilijk te beschrijven aan iemand anders hoor, iedereen ervaart t anders.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden