Ga naar inhoud

'Hoort erbij' - zwangerschapskwaaltjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden hoe herken ik bandenpijn? In het kader van hoort erbij ;-)

Ik heb al vanaf het begin menstruatieachtige krampen, die doortrekken naar rug en benen. Op zich is dat wel minder, maar dat zeurgevoel in rug en benen blijft en nu heb ik ik regelmatig een trekkerig gevoel langs de zijkant van m'n buik en soms zelfs steken tot helemaal in m'n schede. Als ik naar het toilet ben geweest kan ik soms ook een spierpijn achtig gevoel krijgen aan de zijkanten in m'n onderbuik.

Denk zelf dat dit alles onder de noemer 'bandenpijn' valt en wil mezelf niet weer onzeker maken, maar weet gewoon niet wat er wel en niet bij hoort. En de laatste keer de ik dacht 'dat zal wel normaal zijn' bleek ik harde buiken te hebben en moest ik rustig aan doen (overigens blijken harde buiken dan ook weer normaal te zijn ;-))

• Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat jij beschrijft kimt mij bekend voor! Idd bandenpijn volgens mij. Heb t zelf ook bij onverwachte bewegingen.

Nog een voor de lijst: Duizelingen tot flauwvallen aan toe horen er ook bij...schijnt.

Geplaatst

Wat is zwanger zijn toch eigenlijk ongemakkelijk hè :-)

Duizelingen heb ik gelukkig nog geen last van.

Volgens mij roepen artsen ook al lekker snel 'hoort erbij'. Zolang je gezondheid of die aan het kind niet in gevaar is, mag alles erbij horen geloof ik.

Geplaatst

Lijkt mij ook bandenpijn ik heb er ook heel erg last van op het moment

Soms als ik moet hoesten of niezen is het net of er iets knapt onderin zo zeer maar ja 'hoort er allemaal bij' zeggen ze dan, maar leuk is wat anders

Geplaatst

Ja echt een Hollandse instelling he, even doorzetten, hoort erbij... Maar ja ze kunnen voor die duizelingen en flauwvallen ook echt geen oorzaak vinden. Bloedonderzoek gehad, bloeddruk, hartslag etc... Heb ijzertabletten voor de zekerheid maar het ijzer was voldoende bij bloedonderzoek. Nou ja nu heb ik dus een half jaar verlof ipv vier maanden...hoort erbij!

Geplaatst

Blij dat jullie het herkennen, idd een gevoel alsof er iets knapt of aan z'n plek schiet ofzo. En dat kan zo een paar uur duren voor het wee weggetrokken is. Bij mij hebben m'n darmen daar ook veel invloed op merk ik. Maar oké, hoort erbij dus, LOL

Sopressa die duizelingen lijkt me ook best eng, ook irritant dat ze dan niet weten waar het door komt.

• 4 weken later...
Geplaatst

Zat dit topic nog eens door te lezen en dacht, laat ik na al mijn geklaag over de vreselijke vermoeidheid nog even melden dat het rond de 20/21 weken eindelijk écht minder is geworden ;-)

Geplaatst

Ah joh, komen snel genoeg andere dingen voor in de plaats ;-) er

Enne, ik werk niet he.....minder moe betekent hier alleen nog maar niet meer de hele dag slapen en weer wat meer in het huishouden kunnen doen (man blij). Moet er niet aan denken dat ik zou moeten werken: op tijd op, de hele dag zitten, concentreren...

Trek jij het nog een beetje op de bank liggend? Ik werd er zo zat van, dat liggen. Dvd's en boeken gaan toch ook vervelen uiteindelijk.

Geplaatst

Ik sleepte mezelf ook de dagen door, vooral helemaal in het begin. Heb mn verlofuren gebruikt om toen wat halve dagen te pakken want ik trok et echt niet. Met 18 weken de bedrijfsarts maar gevraagd om advies en die heeft me 50% ziek gemeld. Dat gaf wel lucht maar ja een maand later mocht ik al niks meer natuurlijk dus heb er weinig profijt van gehad uiteindelijk... Mja het is saai maar gelukkig kan ik nu een beetje af gaan tellen. Verwacht niet veel langer dan 37 weken te lopen natuurlijk. En de kleintjes zijn heel duidelijk aanwezig alsof ze willen laten weten dat ze het fijn vinden wat ik voor ze doe ofzo. Geeft me wel bevestiging dat ik het echt voor een goed doel doe allemaal. Sinds ik zo'n last van mn vingers heb zijn mijn bezigheden wel erg beperkt, borduren of uren met een japans puzzelboekje bezig zijn lukt niet echt nu. Maar webshoppen gaat gelukkig prima dus daar troost ik mezelf mee hehe :-)

Moet trouwens zeggen dat de vermoeidheid weer wat toeneemt de laatste week/anderhalve week. Ik wil je niet ontmoedigen maar benut je tweede trimester maar goed want wie weet wat Koekie nog voor je in petto heeft ;-)

Geplaatst

Dank voor de waarschuwing Sorpressa ;-)

Nieuwe mogelijke kwaal: branderige huid, vooral in m'n gezicht. Ik heb last van allergie aanvallen waarbij m'n huid echt in de fik staat, maar ook los van die aanvallen heb ik erg veel last van een branderig gevoel. Er is niks te zien, niet rood, geen vlekken of pukkeltjes....wel is mijn huid erg droog. Het is helemaal erg in een warme ruimte (winkel) of als ik bijvoorbeeld in de auto zit met de zon op de ruit, dan moet ik echt een raam open gooien/jas uit, anders ontploft m'n hoofd. Ik slik prednisolon dus daar zou het ook mee te maken kunnen hebben, maar dacht misschien herkent iemand het als zwangerschapskwaal? Heb sinds ik zwanger ben ook veel warmere handen dan daarvoor, maar dan niet met zo'n branderig gevoel.

Geplaatst

henne, als je zwanger bent is je normale lichaamstemp een halve graad of soms zelfs een hele hoger. Dat zou ook voor de opvliegers kunnen zorgen. Ik had het ook constant warm, kleedde me, zelfs toen het -20 was (en ik ruim 8 mnd zwanger) nog steeds niet heel dik aan.

Geplaatst

Heb ik ook al gedacht, temp in combinatie met droge/dunne huid. Als ik heel veel drinkt is het wel minder. Irritante is vooral dat de allergie ook met een branderig gevoel begint dus ik denk de hele tijd dat ik weer een aanval krijg.

Geplaatst

Ik herken het niet, wel vervelend zeg! Ik heb alleen buikjeuk dus ik smeer me gek! Hier ook warmere basistemperatuur en sneller benauwd. Heb wel dat ik in een winkel meteen mn jas uit wil.

• 2 weken later...
Geplaatst

Opvliegers! Steeds duidelijker en vaker. Net in de auto: jas uit, raam open, airco aan, blower op 4.... Het zakt gelukkig vrij snel, maar gats wat naar zeg. Iemand tips hier tegen of is het gewoon we een kwestie van 'uitzitten'.

En herkenning in opnieuw misselijk worden rond 24 weken? Vooral in de ochtend, maar ook zo tegen net avondeten. Bloedsuiker? Ijzer?

Geplaatst

Opvliegers is uitzitten henne ;) ik had ze standaard na het avondeten :)

Maagzuur is bij mij ook rond die tijd begonnen. Mijn vk zei baarmoeder die ertegenaan gaat drukken. Was bij mij zo erg dat ik niks meer kon hebben qua eten en drinken dat ik medicijnen kreeg. Omeprazol. Werkte super.

• 1 maand later...
Geplaatst

Dank je Henne!!! Ik lees nu ook dat jij al die krampen etc had..toch fijn.... herkenning!!

Even off topic...

Wat gebruik jij eigenlijk nog aan voedingssuplementen in je zwangerschap Henne? Kan ik de tarwekiemolie nog even doorgebruiken of moet ik dit stoppen?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik gebruik nog omega3 en vitamineD voor de tolerantie (TRegs), verder Foliumzuur, B6 en B12 via de gyn vanwege de mthfr, een multi voor zwangeren en extra calcium, magnesium en zink omdat dat natuurlijke antihistamines zijn. Oh en pro biotica / gede bacteriën, vanwege mijn PDS en ook omdat het nu al allergieën bij de kleine schijnt te kunnen voorkomen. Nog een aardig lijstje dus :-D

Tarwekiemolie is voornamelijk vitE, kun je prima blijven gebruiken.

Geplaatst

Nathalie ik vind het echt super dat je hier kunt komen spieken nu!! Ik gebruikte alleen VSM Puur Mama vitamines en visolie capsules trouwens. Geen allergiën hier.

Geplaatst

Dank je Henne voor je advies!!!

Ik gebruik je nu nogmaals even als vraagbaak :) Ik gebruik op het moment hetvolgende...is dat goed denk je?

* Multi zwanger zijn van Etos

* 4000 mg omega 3

* 3000 IE vitamine D3 (vloeibaar)

* 200 mcg Selenium

* 50 mg zink

* 200 mg elementair magnesium (vloeibaar)

* combi capsule van: vitamine B2 30 mg (riboflavine natriumfosfaat), vitamine B6

(P-5-P) 7 mg, vitamine B6 (pyridoxine HCI) 33 mg, vitamine B12 1000 mcg, foliumzuur 500 mcg.

* 2x tarwekiemolie

* 3 theelepeltjes bio chia seeds (door granaatappelsap van pom)

* 1x per 2 weken vitamine B12 injectie I.M. (Hydroxocobalamine 1 mg)

Misschien is het voor mij ook handig om probiotica te gaan gebruiken, is dit goed in een capsule?

Groetjes Nathalie

Ik gebruik nog omega3 en vitamineD voor de tolerantie (TRegs), verder Foliumzuur, B6 en B12 via de gyn vanwege de mthfr, een multi voor zwangeren en extra calcium, magnesium en zink omdat dat natuurlijke antihistamines zijn. Oh en pro biotica / gede bacteriën, vanwege mijn PDS en ook omdat het nu al allergieën bij de kleine schijnt te kunnen voorkomen. Nog een aardig lijstje dus :-D

Tarwekiemolie is voornamelijk vitE, kun je prima blijven gebruiken.

Geplaatst

Dank je Sorpresa! Moet zeggen dat ik het erg prettig vind om zo het een en ander te kunnen nalezen!!

Groetjes Nathalie

Nathalie ik vind het echt super dat je hier kunt komen spieken nu!! Ik gebruikte alleen VSM Puur Mama vitamines en visolie capsules trouwens. Geen allergiën hier.
Geplaatst
Dank je Henne voor je advies!!!

Ik gebruik je nu nogmaals even als vraagbaak :) Ik gebruik op het moment hetvolgende...is dat goed denk je?

* Multi zwanger zijn van Etos

* 4000 mg omega 3

* 3000 IE vitamine D3 (vloeibaar)

* 200 mcg Selenium

* 50 mg zink

* 200 mg elementair magnesium (vloeibaar)

* combi capsule van: vitamine B2 30 mg (riboflavine natriumfosfaat), vitamine B6 (P-5-P) 7 mg, vitamine B6 (pyridoxine HCI) 33 mg, vitamine B12 1000 mcg, foliumzuur 500 mcg.

* 3 theelepeltjes bio chia seeds (door granaatappelsap van pom)

* 1x per 2 weken vitamine B12 injectie I.M. (Hydroxocobalamine 1 mg)

Groetjes Nathalie

Nathalie ik ben geen arts hè, dus ik kan je niet echt advies geven alleen mijn ervaring delen :-) Of dit voor jou passend is weet ik dus niet (ik slik eea in overleg met gyn, Pf en orthomoleculair arts), maar het lijkt me niet dat je dingen neemt die kwaad kunnen tijdens de zwangerschap.

Geplaatst

Weet ik Henne :) maar jij bent wel een ervaringsdeskundige als het om suplementen ( en bloeduitslagen) gaat dus ik stel jouw mening wel op prijs :)

Zoals heel veel meiden hier op het forum :)

Ik heb ook heel veel van m'n orthomoleculair arts alleen ik heb de laatste jaren ook zelf wat dingen toegevoegd zoals die multi capsule, de tarwekiem en de chia seeds :)

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden