Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Annelies, spannende weken voor jouw en ook super nieuws over de cryo's!

Floortje, succes met het spuiten.

Monica, fijn dat je langzaam weer wat begint te herstellen.

Beanie, wat fijn dat je toch mag beginnen!

Hier zijn er vanmorgen heel wat tranen gevloeid, ik zat er even helemaal doorheen.

Helaas is het laatste embryo niet goed ontdooid.

Maandag maar even bellen met het ziekenhuis in deventer.

We hadden er 7 in de vriezer en uiteindelijk is er maar 1 goed ontdooid.

En de 2 keer dat we een terugplaatsing hadden, leek het begin echt goed te zijn, alleen bleef het niet zitten.

Helaas zullen we nu moeten wachten tot na de vakantie, dus waarschijnlijk kunnen we in september pas weer verder.

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve lotgenoten,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw met het hele ivf traject. Ik ben al een paar dagen aan het lezen op dit forum naar jullie verhalen. Gisteravond een heel lang verhaal geschreven over mijn traject tot nu toe maar op een of andere manier kreeg ik mijn verhaal maar niet gepost. Ik hoop dat ik er een beetje handigheid in ga krijgen want het lijkt mij fijn om met jullie over ervaringen te praten en zo wat steun en begrip van elkaar te kunnen krijgen.

Wat hebben jullie allemaal veel meegemaakt zeg en wat zijn jullie allemaal sterke vrouwen. Alle eer en respect komt naar jullie toe!

Ik heb zelf afgelopen dinsdag, 12 juli, een eicelpunktie gehad. 7 eitjes waarvan 4 hartstikke mooi zijn. Voor tp kom ik nog niet in aanmerking omdat ik een extreem dik baarmoederslijmvles heb en al langer dan een jaar bloedverlies op verschillende momenten in mijn cyclus. Afgelopen zondag heb ik een paar uur in het ziekenhuis gezeten omdat ik heel veel bloedverlies had en ik die avond juist pregnyl moest prikken om dinsdag de punktie te ondergaan. Paniek maar ze weten het niet... Daarom de keuze om de punktie wel te doen op dinsdag, de eventuele embryo's die daaruit kwamen in te vriezen en dan uitzoeken wat er met mij aan de hand is zodat we de tp in een natuurlijke cyclus kunnen doen.

Dit is het in het kort. Het is allemaal zo spannend want wat als de embryo's het ontdooi proces niet overleven? En wat is er toch aan de hand met mij, waarom dat extreem dikke slijmvles en die bloedingen? Pffttt het is allemaal wat he. En dan te bedenken dat ik 20 jaar geleden op een natuurlijke manier een zoon op de wereld heb gezet. Daarna heeft het nooit meer zo mogen zijn dat ik zwanger raakte en dat is een wens die ik al 15 jaar heb.

Lieve dames ik wens ons allemaal een wondertje toe want dat verdienen we zo

Geplaatst

Lieve Crisje,wat een naar nieuws meidje.. :( Verwerk het maar op je eigen tempo en als je een luisterend oor nodig hebt,ik ben er voor je! Sterkte meidje! xx

Joanna,welkom! Je hebt ook al het één en ander meegemaak meid! Hopelijk vinden ze snel wat precies het probleem is en ontdooien je cryo's mooi eens je aan de tp mag beginnen! Succes!

Geplaatst
Hi dames,

Wat een mooie, verdrietige en heftige verhalen allemaal: veel succes en sterkte gewenst!

Ik ben er een paar weekjes tussenuit geweest na mijn miskraam, maar ben gisteren begonnen met decapeptyl en zal dus naar verwachting op het augustusbankje belanden, als alles goed gaat. Ik heb gisteren het bankje daar alvast geopend en hoop dat de dames die verwachten in augustus in de wachtweken te zitten zin hebben om daar (straks) mee te komen kletsen! Marielle heeft zich al gemeld! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en vooral ook steun!!

Ik lees al jullie verhalen natuurlijk ook hier even bij, want er is een hoop gebeurd zie ik! Mijn (uitdijende) historie staat in mijn handtekening!

Succes en sterkte allemaal en tot hier of op het augustuswachtbankje,

Floor

@Floor.. Ik wil me wel aanmelden voor de augustus bank.. maar hoe?? Ik en computers is al niet wat laat staan site's goed snappen aiai sorry!

Geplaatst

@Anneliesbulckaen.. WOW!! Wat goed zeg!! Wat zul jij blij zijn! Maar waarom mag jij er wel 2 geplaatst hebben? Een 2ling lijkt me ook zo geweldig! Ik heb een goed gevoel bij jullie!

@Beanie.. Fijn dat je kunt starten.. 450EH.. dat is veel.. Bij ons doen ze ook maar maximaal 300EH menopur..S'ochtends de 1e menopure spuit en s'avonds de 2emenopur..en de decapeptyl..

@Moon Last van de darmen heb ik toen ook heel erg gehad. Ben zelfs terug gegaan voor controle in het ziekenhuis.. zo pijnlijk was het..Die steken alsof er iets in je scheurt.. Dat vond ik het pijnlijkst! Sterkte en laat je goed verwennen!

@Chris 83 dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

@ chrisje, wat een rotnieuws, kijk je zo uit naar de nieuwe poging. Kan me heel goed voorstellen wat een teleurstelling her moet zijn. Wij hebben er ook 2, zal even duren voor we aan een mogelijke TP kunnen denken, en als ze dan uiteindelijk niet goed zouden ontdooien zou ik het ook echt te zuur krijgen. Heel veel sterkte meid en probeer toch positief te blijven, je kan er niks aan veranderen. Kin omhoog en komt echt uiteindelijk goed (dat zeg ik ook elke dag tegen mezelf!)

Joanna, wat een verhaal meid, welkom hier, er zitten hier inderdaad veel vrouwen met pech en veel moed, die blijven vechten voor hun wens, net als jij! Hopelijk komt de jouwe uit!

Geplaatst

Annelies, rust lekker uit, hopelijk slaap je vannacht beter meid!

Remmir, ik had zo'n pijn dat mijn man wat laxerends is gaan halen. Ik ging wel al naar de toilet maar niet goed genoeg zeg maar.. Normaal heb ik daar geen enkel probleem mee. Nou ik heb 2 dagen ontzettende buikpijn gehad, en dacht dat t niet werkte, tot vandaag. Nu ben ik compleet "gereinigd" en mijn darmen zijn nu meteen een stuk rustiger en minder pijnlijk. Dat zouden ze standaard mee moeten geven na zo'n operatie om je darmen weer normaal te laten functioneren.

Verder gaat t wel. Wondjes irriteren een beetje en huid eromheen is gevoelig. Dinsdag controle.

Hoe is t met de rest.van de dames?

Knuff

Geplaatst
Hier zijn er vanmorgen heel wat tranen gevloeid, ik zat er even helemaal doorheen.

Helaas is het laatste embryo niet goed ontdooid.

Maandag maar even bellen met het ziekenhuis in deventer.

We hadden er 7 in de vriezer en uiteindelijk is er maar 1 goed ontdooid.

En de 2 keer dat we een terugplaatsing hadden, leek het begin echt goed te zijn, alleen bleef het niet zitten.

Helaas zullen we nu moeten wachten tot na de vakantie, dus waarschijnlijk kunnen we in september pas weer verder.

Lieve Crisje,

Wat een teleurstelling.... Kan me je tranen zo goed voorstellen! 7 cryo's en maar 1 goed ontdooid... Wat kan het toch oneerlijk zijn. Laat het alsjeblieft toe, geef het een plaatsje, zodat je in september weer met goede moed verder kunt! Zoals Monica ook zegt: het komt echt goed, blijf er in geloven!

Knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve allemaal,

@Annelies: hoe gaat het? Gewoon goed voor jezelf zorgen, op tijd je bedje in... En dat je niet zo lekker slaapt kan ik me helemaal voorstellen na zo'n dag als gisteren!

@Moon: blij te horen dat je darmen weer op gang komen... Pijnlijk hoor, hoop dat het nu beter met je gaat! Is je dochter al naar oma?

@Remmir: dat zeiden ze idd bij mij in het ziekenhuis al, dat sommige ziekenhuizen 300 eenheden menopur als max hanteren. Hier gaan ze dus naar 450 als max. Ik moet ze overigens wel tegelijk prikken, dus niet 's morgens een deel en 's avonds een deel. Gewoon alles 's avonds, dus 1x deca en 2x menopur

@Joanna: ook al zo'n heftig verhaal... Ik hoop dat je mooie cryo's hebt en dat je snel verder kunt voor de eerste TP... En natuurlijk dat je veel steun zult hebben op dit forum, als je je weg een beetje gevonden hebt!

@Jansuhh: hoe gaat het met spuiten? Valt het wel een beetje te doen? Is toch voor het eerst voor jou? Dan is het extra spannend, vooral omdat het gewoon niet heel makkelijk is om jezelf te prikken!

@Floortje: jij ook als zo'n uitgebreide voorgeschiedenis... Zat jij niet op het uitgerekend in december 2012 bankje? Volgens mij heb ik jouw verhaal toen ook gevolgd... Je hebt in ieder geval een heftige tijd achter de rug. Gaat het nu weer allemaal een beetje? Hoe is het om weer te starten?

@Schorpioentje: lief van je dat je een kaarsje brandt....

@all: zo fijn om dit samen te beleven en te bespreken, op een positieve manier elkaar kunnen steunen.... Ik merk in ieder geval dat ik het heel prettig vind!

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hallo beanie ik heb al eerder gespoten. Ik vind deze naald wat dikker. Verder valt het mee? Wat lief die belangstelling. Hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

hoi ik weet niet of ik hier op mag reageren wij gaan wel starten met ivf alleen weet ik nog niet precies wanneer we wachten nu op de oproep van het umcg voor de intake gesprek ,,, voor iedereen die wel al gestart is heel veel sterkte en toi toi dat het mag uiten op een kleine in de wieg

Geplaatst

@Remmir, gewoon een berichtje plaatsen in de discussie 'wachtbankje augustus'. Er is eigenlijk altijd wel iemand die een wachtbankje maakt voor iedere maand, om elkaar vooral tijdens de twee zware wachtweken na de terugplaatsing een beetje de kunnen oppeppen!

@Jansuhhh, ik kreeg vandaag maar met moeite de decaspuit er in. Ik weet het niet, maar die naalden lijken steeds dikker te worden. Ik ben inmiddels ook erg moe van de combinatie Metformine en de deca, maar alles is beter dan progynova! Bovendien wordt het beter als ik een keer met de puregon mag beginnen, dus nog een zware week en hopelijk gaat het dan wat beter. Ik heb gelukkig medicatie tegen de misselijkheid, dus als het echt niet gaat neem ik dat in. Trek jij de deca een beetje?

@Joanna en Jolanda welkom!! Jolanda, als je pas later gaat beginnen kan je toch altijd verderkletsen met de dames die zich dan aanmelden? Je zit te wachten op een oproep, dus als je zin hebt lekker meekletsen zou ik zeggen! Joanna, wat een akelig verhaal! Ik hoop echt voor je dat ze snel ontdekken wat er aan de hand is, want ik kan me voorstellen dat je je bezorgd maakt en bovendien is het ook naar dat het traject erdoor wordt vertraagd! Veel sterkte!

@Chrisje, wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte!

@Beanie, inderdaad, december was het eerste bankje na de geboorte van mijn zoontje. Inmiddels heb ik er alweer vier rondes op zitten, waarvan een afgebroken poging. Ik hoop zo dat het nu eens wel gaat lukken, maar de miskraam heeft me enorm onzeker gemaakt. Ik slik nu wel - naast foliumzuur en prenatal nutrients - extra vitamine D en eet om de dag vis, dat schijnt te helpen. Ik weet het niet, aan de ene kant ben ik behoorlijk positief, aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat het nu wel gaat lukken. Heel ambivalent zijn mijn gevoelens. Hoe voelt het voor jou? Jij hebt ook veel achter de rug.... Kan je een beetje de energie opbrengen om er weer met volle overtuiging in te duiken?

@Monica, waar fijn dat je je nu iets beter voelt! Hopelijk ga je je nu steeds beter voelen!

Voor wie ik vergeten ben, take care! Het gaat hier zo snel en ik ben de hele dag bezig geweest met een nieuwe 'grote jongens kamer' voor mijn zoontje, dus ben niet op het forum geweest.

X, Floor

Geplaatst

crisje: wat een verschrikkelijk nieuws! Ik kan me heel goed voorstellen dat je er even doorheen zit! Maar je weet ons te vinden hé, hier kun je alles kwijt. Neem rustig je tijd.

annelies: hopelijk kan je vannacht weer beter slapen. Maar is natuurlijk ook niet gek na al die indrukken van gister die je te verwerken hebt, dat je even wat minder slaapt. Zorg goed voor jezelf! En gelukkig is het weekend en kun je lekker uitrusten.

monica: och arme meid, ik weet wat het is als je last hebt van je darmen, fijn om te horen dat het nu daar ook weer wat beter mee gaat. Sterkte!

beanie: is idd prettig om dit met elkaar te kunnen bespreken. Hoe is het nu met je na je operatie, gaat het goed vooruit met je knie?

Floortje: welkom hier. zoals het eruit ziet zit ik hopelijk dadelijk ook op het wachtbankje in augustus, dus ik doe mee.

Joanne: welkom, hopelijk komen ze er snel achter wat er aan de hand is.

Remirr en Jansuhh: succes alles!

Voor iedereen die ik vergeten ben, mijn duimen draaien!

:duimen draaien:

Lieve groetjes schorpioentje

Geplaatst
@Beanie, inderdaad, december was het eerste bankje na de geboorte van mijn zoontje. Inmiddels heb ik er alweer vier rondes op zitten, waarvan een afgebroken poging. Ik hoop zo dat het nu eens wel gaat lukken, maar de miskraam heeft me enorm onzeker gemaakt. Ik slik nu wel - naast foliumzuur en prenatal nutrients - extra vitamine D en eet om de dag vis, dat schijnt te helpen. Ik weet het niet, aan de ene kant ben ik behoorlijk positief, aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat het nu wel gaat lukken. Heel ambivalent zijn mijn gevoelens. Hoe voelt het voor jou? Jij hebt ook veel achter de rug.... Kan je een beetje de energie opbrengen om er weer met volle overtuiging in te duiken?

Lieve Floortje,

Wat herkenbaar... Idd heel ambivalent. Enerzijds onzeker of we nog eens het 'geluk' (geluk in de zin van mazzel) mogen hebben om zwanger te worden. Anderzijds mocht het lukken, weer die vreselijke onzekere tijd in. Nu 2x een MA gehad. We hebben dan ook wel (in het begin) even onze twijfels gehad of we nog wel een ronde wilden gaan opstarten, omdat we niet weten of we dit nog een keer aankunnen. Aan de andere kant is de wens wel heel groot, en weten we dat ik zwanger kan worden. Wat dat betreft ga ik er wel weer met goede moed en vol vertrouwen in. Ik slik ook al een tijdje vitamine D, omega3, calcium, vitamine B6 en B12 en daarnaast prena fem. Hoop dat het helpt! Daarnaast ga ik ook nog starten met tarwekiemolie, in de hoop dat dit me zal helpen!

Alleen, mocht het nu allemaal goed gaan en ik weer zwanger raken, dan moet ik toch echt dat vreselijke eerste trimester weer door... Dat is niet anders maar zal nooit ontspannen zijn, ik denk dat ik toch echt altijd de angst voor het misgaan zal houden... Maar dat geldt voor zoveel dames hier op het forum, helaas zou ik zeggen. Echt genieten van de zwangerschap van begin tot eind is er denk ik voor de meesten niet bij! Hoe mooi moet het dan zijn als je op een dag je eigen kindje in je armen kunt sluiten... Daar kunnen we nu alleen maar van dromen...

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hallo floortje, de naalden lijken inderdaad dikker te worden. Deze voel ik dan ook echt heel erg goed. Ik heb nog geen bijwerkingen. Hopelijk blijft dat zo! Heel veel sterkte en succes. Ik vertrek maandag lekker naar de zon. Echt even aan toe.

Geplaatst

Hallo dames,

Een vraagje: Dinsdag heb ik de eicelpunktie gehad. Het is nu zaterdag en heb nog erg veel last. Ik begrijp dat jullie allemaal al eens een eicelpunktie hebben gehad en ben daarom erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik word een klein beejte onzeker omdat ik nog steeds pijn heb. Ik heb een opgeblazen gevoel in mijn buik, buik is naar mijn idee ook wat opgezet, krampen in mijn buik of misschien zijn het mijn darmen en ik ben heel snel moe. Ik moet er wel bij zeggen dat het laaste eiblaasje moeilijk aan de prikken was en de arts heeft daar ook aardig zitten "rammen"met de naald. ik m oest zelf een handje meehelpen door op mijn buik te drukken omdat het eiblaasje steeds weg schoot. ook stond ik bij thuiskomst die dag al gelijk het bed te verschonen en de volgende dag de badkamer te schrobben. Ik heb mezelf dus de eerste dagen geen rust gegeven. ik hoop dat jullie mij wat kunnen vertellen over jullie ervaringen. Misschien ben ik dan wat gerust gesteld.

Monica, ik las dat jij een operatie achter de rug hebt? Heeft dat te maken met de bbz en hebben ze het ondertussen gevonden? Wat erg zeg! Ik hoop niet dat ik de plank volledig mis sla met deze vraag hoor. Misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen.

Beanie, wat een mooie tekst voor Floortje. Mooie reactie van jou. Het raakte me.

Alle andere dames, bedankt voor het welkom heten. Zie ernaar uit om met jullie te kletsen!

liefs Joanna

Geplaatst

Lieve Joanna, houd het goed in de gaten zou ik zeggen. Ik weet niet of er heel veel blaasjes zijn aangeprikt, maar in dat geval kan je last hebben of krijgen van overstimulatie. Als je echt in korte tijd heel veel aankomt, kortademig wordt, of koorts krijgt, moet je direct het ziekenhuis bellen. Als je te druk bent geweest kan je inderdaad dit soort klachten krijgen, ook als er misschien wat minder blaasjes zijn aangeprikt. Bij twijfel echt het ziekenhuis bellen, want dan moeten ze even een echo maken en bloed prikken. Niet te lang mee doorlopen hoor! Het is toch behoorlijk geweld wat je daar in die eierstokken wordt aangedaan.

Jansuhh, heerlijk, lekker naar de zon. Ik hoop dat je er inmiddels uit bent hoe je de medicatie mee kunt nemen, maar met een doktersverklaring en een koeltas kom je waarschijnlijk een heel eind. Geniet en ontspan zou ik zeggen!

Lieve Beanie, je woorden zijn zo waar. De angst overmeestert zo vaak de blije verwachting. Eigenlijk is het heel erg jammer dat juist wij - de vrouwen die er zo bewust mee bezig zijn en er zo veel voor moeten doen en laten - vaak emotineel niet in staat zijn vanaf het begin echt in volle overgave te genieten. Steeds zegt dat duiveltje op je schouder dat je nog maar moet zien of het allemaal wel goed zal gaan. Ik ervaar dat sinds mijn miskraam heel erg zo. Het is echt een dagelijks gevecht om mezelf niet een soort onverschilligheid uit zelfbescherming aan te meten. Hè, wat klinkt dat depressief, zo is het absoluut niet bedoeld! Ik probeer iedere dag te genieten van het feit dat we weer bezig zijn met het creëren van een nieuwe kans. We praten er veel over en maken ook grapjes en zeggen: 'Nou, wacht maar als de baby er straks is, dan verlangen we nog terug naar alleen maar een puberende peuter!'. Dat maakt het lichter. Eigenlijk denk ik dat we allemaal naar een manier zoeken om niet zo bezorgd te zijn, maar ondertussen blijven we het stiekem toch! Een ding weet ik zeker, als het ons een keer is gelukt een kindje te krijgen, dan worden onze 'precious baby's' zoals baby's van IVF moeders worden genoemd, nooit voor lief genomen en voor altijd gekoesterd! Zo ervaar ik het in ieder geval wel. Er gaat geen dag voorbij dat is niet stil sta bij wat een onvoorstelbaar cadeau wij hebben mogen krijgen.

Nou, ik kan niet slapen, zal wel door de deca komen en kennelijk word ik er ook sentimenteel en breedsprakig van, dus ik ga maar weer een nieuwe poging doen.

Slaap lekker allemaal en een fijne zondag gewenst!

Floor

Geplaatst

Goeiemorgen dames!

Remmir:Dank je meidje.. 't Is blijkbaar standaard dat ze bij het ivf-poging 2,je de keuze laten of je er eentje of 2 teruggeplaatst krijgt en wij hebben gekozen voor 2. We zouden graag 2 kindjes hebben dus waarom,als het lukt natuurlijk,geen tweeling.. ;) Hoe gaat het met jou meid? Niet teveel last van de spuitjes?

Monica: Dank je wel hoor! Ik heb gisteren goed gerust en een redelijke nacht achter de rug.. Hoe gaat het met jou? Hopelijk is de 'darmenlast' beter vandaag!

Beanie:Ik heb je raad opgevolgd en zat er gisteren behoorlijk vroeg in,dus een redelijke nachtrust gehad.. Alles goed met jou? Jeetje,jij zal 450EH spuiten,amai,das veel.. Ik was begonnen met 200EH en dan na controle 300EH.. Maar kom,zolang je er,hopelijk,niet echt last van zal hebben is het goed hé?

Schorpioentje: Zoals je al kan lezen heb ik een redelijke nachtrust achter de rug.. Ik lees net dat jij ook last hebt van endo? Rottig hé? Ik heb deze in graad 4 meidje en als deze poging niet zou lukken,maar daar ga ik niet van uit duimen maar!!, dan was het in eerste instantie ook operatie maar doen ze toch maar niet omdat ik dan terug littekenweefsel zou hebben en dat is helemaal niet bevorderlijk om zwanger te worden!! Ik zou dan,TERUG,2maanden aan de zoladex vliegen zodat de endo,hopelijk,krimpt! Maar bon,ik weet,ik mag zo niet denken maar je houd dat wel in het achterhoofd..

Ik wil ook nog even zeggen dat dit forum me enorm helpt! Hetgeen wat ik,héél dikwijls,niet kan zeggen tegen vrienden,familie,collega's doordat ze het niet echt begrijpen wat ik meemaak,kan ik hier kwijt en dat doet me enorm deugd.. Heb ik frustraties,wil ik een luisterend oor,wil ik gewoon m'n bevindingen met jullie bespreken,... het kan hier zonder dat iemand raar zal 'opkijken' want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.. Het helpt met enorm!Jullie zijn stuk voor stuk prachtmensen die ik echt wel in m'n kleine hartje heb gesloten..

Aan iedereen een fijne zondag gewenst!

Lieve groeten

Annelies

Geplaatst

Floortje dank je wel! Het gaat hopelijk goed komen. Annelies inderdaad fijn om met mensen te praten die je echt begrijpen. Die weten wat je er allemaal voor moet doen om een wonder te mogen krijgen.

fijne dag allemaal.

Geplaatst

Het is zeker fijn om je verhaal te delen met mensen die je snappen begrijpen en met je mee voelen. Het is voor mensen die niet in deze situatie zitten minder goed te snappen wat het met je doet. Het ene moment ben ik enthousiast dat we zijn begonnen aan ivf 2.. Andere moment denk ik.. Is het niet te snel na mijn MA afgelopen mei, want Wat als de ivf niet lukt wat gaat dat met mij doen.. soms maakt het mij bang omdat ik dan bang ben dat ik afknap na de hele toestand van het afgelopen jaar. Maar ik weet ook weer dat ik daar uitkom..

Wat ik erg moeilijk vind aan ivf is de schommeling waar je elke keer in zit. De hormonen.. ik kan soms best fel zijn en andere keer weer emotioneel. Hoeveel eitjes zou ik hebben.. hoeveel bevrucht.. dan zou er nog wat goed genoeg zijn om in te vriezen? En dan die erge wachtweken.. Maar 1 ding is zeker.. ik ben blij dat ivf bestaat, want anders was het voor ons al afgelopen. Nu hebben we nog kansen en hopelijk ook met een positief resultaat..

De decapeptyl vind ik nare spuitjes.. de eerste paar millimeter druk ik hem erin maar daarna doet het vaak zeer het laatste stukje en moet ik ook meer kracht zetten. Ik moet echt mijn concentratie hebben wil ik hem erin zetten.. Het gaat bij niet van hopla! Dinsdag is de eerste uitgaansecho.. en donderdag starten met de menopur.

Ik duim voor iedereen dat wij in 2013 allemaal een kindje mogen krijgen!!!

Geplaatst

Hallo lieve dames, ik ben vandaag even naar mijn schoonmoeder met mijn mannetje, mijn dochter wegbrengen voor een paar dagen. Voor het eerst weer even "eruit", en dat gaat niet zo geweldig vanwege een ontstoken buikwondje, gedver wat doet dat pijn al is t maar een klein rotwondje van 2 cm. Ik typ daarom morgen even wat meer persoonlijk naar iedereen. Dikke knuff voor jullie allemaal!

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Moontje: het is ook niet makkelijk he! En er blijft je niks bespaard... Nu weer een ontstoken wondje... Doe maar lekker rustig aan! En hou het goed in de gaten... Zolang je maar geen koorts krijgt en het alleen het wondje is zou het volgens mij wel vanzelf moeten genezen.... Maar Savannah is dus nu bij oma, is ook wel lekker voor jullie tweetjes toch?

@Remmir: idd, het is geweldig dat IVF bestaat en dat we op die manier toch een kans(je??) krijgen om ouder te worden... Je slaat de spijker op z'n kop, dat veel mensen die niet in deze situatie zitten gewoon niet kunnen snappen (en dat is begrijpelijk, dat hoef je ook niemand kwalijk te nemen) hoe het is... Ik merkte zelf dan ook dat ik het meeste behoefte had om dit te bespreken met mensen die het zelfde hebben meegemaakt (in mijn vriendenkring 3, dus ook niet direct weinig, maar maar 1 stel daarvan heeft een ICCI-kindje van bijna 8 jaar oud nu. De andere 2 hebben geen kindje gekregen uit de behandelingen). Daarbij is het misschien emotioneel zelfs lastiger nu, de tweede keer, na alles wat je hebt meegemaakt... En die hormonen maken dat ook niet direct makkelijker, om daar op een goede manier mee om te gaan. En dat kan dan weer op onbegrip stuiten. Wat het kringetje mooi rond maakt, maar niet minder lastig is!

@Jansuhhh: fijne vakantie! Lekker naar de zon... Veel beter dan hier! Geniet er van!

@Annelies: jij was er vanmorgen ook weer vroeg bij! Fijn dat je beter geslapen hebt vannacht... En weer een dagje verder! Ik geloof trouwens dat elk ziekenhuis andere regels hanteert tov het aantal terug te plaatsen embryo's. En dat dit ook nog eens afhankelijk is van je leeftijd.... De eerste ronde kreeg ik er 1 terug, nu mag ik kiezen. En ik neig naar 2. Tenminste: rationeel zeg ik 1, emotioneel zeg ik 2. Overigens is het zo dat als er 2 worden terug geplaatst de kans op zwangerschap maar iets groter is dan wanneer er 1 wordt teruggeplaatst, alleen is er een kans van 25% dat je zwanger raakt van een tweeling. En dat brengt ook weer wat meer risico's met zich mee. Vandaar ook mijn twijfel.... Ja, de menopur is idd wel veel. Ik heb het nog nooit gebruikt dus ik moet maar afwachten of ik er last van krijg. Had ik niet van de gonal-f, meer van de deca, dus dat zal nu ook wel weer het geval zijn. Heb ik er voor over! En is maar kort, dus te overzien!

@Floortje: uiteindelijk nog een beetje kunnen slapen? Ik herken je gevoelens zo goed, je brengt mooi onder woorden wat we allemaal waarschijnlijk wel zullen voelen. We kunnen uitzinnig blij worden van een positieve test, maar dan komt er nog zo'n moeilijke tijd, waarin zoveel mis kan gaan... Je durft nog niet te fantaseren over wat er in je buik groeit, terwijl je aan de andere kant weet dat er iets heel bijzonders gebeurd. Ik wilde me niet hechten, durfde me niet te hechten. Maar deed het toch. Toen we het nieuws kregen dat het hartje gestopt was, was ik verbijsterd. Pas later realiseerde ik me (na heel veel tranen, echt liters, ik geloof dat ik 3 weken onafgebroken gehuild heb) dat ik me toch al zo was gaan hechten aan ons kleine, zeer gewenste ukje... En dat zal ik waarschijnlijk weer doen, mocht het gegeven zijn. Het was zo bijzonder om zwanger te zijn, zo wreed dat het zo moest eindigen... Nee, een kind 'neem' je niet even tussen neus en lippen door, ik denk dat wij ons als geen ander realiseren hoe bijzonder het is!

@Joanna: voel je je weer wat beter vandaag? Ik denk dat de raad van Floortje heel goed is. Rustig aan doen en als je het niet vertrouwd, contact opnemen met het ziekenhuis. Lief wat je zei over wat ik eerder geschreven heb...

@Schorpioentje: hoe is het met jou? Mijn knie is nog wel pijnlijk en stijf, maar wat wil je, anderhalve week na toch best een zware operatie! Morgen ga ik beginnen met fysiotherapie, en daar kijk ik best wel naar uit! Hoop dat ik dan snel wat meer kan. In ieder geval werken aan de kracht in het been en het buigen, want dat gaat nog niet zo lekker.

@Crisje: hoe is het nu met jou? Heb je er goed over kunnen praten met je vriend/man? Neem de tijd meis, je emoties moeten een plekje krijgen zodat je je straks helemaal kunt opladen voor je volgende poging!

@Jolanda: gewoon lekker meeschrijven hoor! Je kunt hier terecht met al je vragen en opmerkingen... Er komt een heel spannende tijd aan voor jullie!

@iedereen die ik niet genoemd heb: hoe gaat het met jullie?

@all: dit is idd zo'n fijn medium... Toen ik net begon met mee te schrijven op dit forum snapte mijn man het niet zo goed. Pas later kon ik hem duidelijk maken dat we hier zoveel steun en begrip van elkaar krijgen, en op zo'n positieve manier (ik heb ook wel andere voorbeelden gezien op andere fora, maar daar schrijf ik dan ook niet mee). En tips en adviezen uiteraard, ook heel fijn!

Fijne avond! Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie,

Ik zal later nog wel uitgebreider schrijven, maar ik heb de vorige keer ook heel erg getwijfeld over een of twee embryo's, omdat ik mocht kiezen. Ik heb toen alles uitgezocht op internet en uit onderzoek van de Universiteit Utrecht blijkt dat 2x1 gelijk is aan 1x2, dus dat zou inhouden dat je met de terugplaatsing van twee embryo's in een keer net zo veel kans hebt op zwangerschap als wanneer er twee keer een embryo wordt teruggeplaatst. Ik kwam op een kans op een meerling van 10% in plaats van 25% en dat geldt als percentage van het aantal vrouwen dat zwanger raakt, dus als je een keer zwanger bent is de kans op een meerling 10%. En ons probleem is nu juist dat we het zo moeilijk worden.... Dus dan gaat het slechts om enkele procenten kans op een meerling per terugplaatsing.

Mijn IVF arts vertelde dat er vorige jaar, over het hele jaar twee tweelingen zijn geboren, waarvan eentje na een terugplaatsing van twee embryo's en eentje na terugplaatsing van een embryo, dat dus was gedeeld. Dat alles bij elkaar maakte dat we er maar gewoon voor zijn gegaan. Hoewel ik het rationeel nog steeds moeilijk vond, want het gaat toch om het belang van je kindje(s) en je wilt complicaties natuurlijk het liefst voorkomen, maar ergens moet je ook keuzes maken en de kans op zwangerschap is bij twee embryo's nu eenmaal hoger dan bij een. Een keer ben je op en kan je niet meer en tot die tijd wil je je kansen zo goed mogelijk benutten.

Uiteindelijk blijft het natuurlijk heel persoonlijk, maar als je pertinent geen tweeling wilt krijgen, vanwege de kans op complicaties, of omdat je bang bent dat het te zwaar zal zijn, of om wat voor reden dan ook, dan moet je gewoon vasthouden aan een embryo.

Nou ja, toch weer een lang verhaal, misschien helpt het een beetje bij het ontwikkelen van je gedachten.

Wij gaan nu voor een of twee afhankelijk van de kwaliteit. Top: eentje, mindere kwaliteit: twee embryo's. Ik weet dat ik niet heel veel behandelingen ga trekken, dus ik wil graag er maximaal uit halen wat er in zit. Dat terwijl ik tot de laatste terugplaatsing een groot voorstander was van altijd een embryo terugplaatsen. Je mening verandert ook in de loop van de tijd.

Liefs,

Floor

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb vrijdagochtend de pregnyl mogen spuiten, maar nu heb ik al vanaf gisterenochtend enorme steken aan de rechterkant(waar ook mijn eiblaasje zat)We hebben vrijdagavond nog wel "geklust" . Maar nu het volgende, ik heb net heel licht bloedverlies gehad, moet ik dit morgen ook melden in het ziekenhuis? Straks is mijn bms alweer aan het afzakken en heeft het voor donderdag geen zin meer als mijn cryo's worden teruggeplaatst. Wat zouden jullie doen? Sorry voor het ego bericht!!

Geplaatst

Hoi Wendy,

Ik snap niet helemaal watje vraag is. Bedoel je dat ze in het ziekenhuis niet mogen weten dat je hebt 'geklust', omdat dat niet mag en durf je daaromniet van het bloedverlies te vertellen?

Ik zou me niet al te veel zorgen maken, waarschijnlijk is het gewoon je baarmoedermond waar een klein vaatje is gesprongen, omdat die extra doorbloed is. En als er iets anders aan de hand is zien ze dat toch morgen op de echo? Als je BMS niet goed is gaat het niet door en anders kan je het alsnog bespreken?? Is dat een idee?

Sterkte in ieder geval!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden