Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He dames,

er gebeurt een hoop. Wat een spannende punctie had jij zeg, noor. Hoop dat je je ok voelt!

Bettuboopke, jij al een beetje bijgekomen na gisteren?

Beanie, jij nu ook emmie aan boord. Nu vasthouden he!

Ik heb vandaag bericht gekregen uit het ziekenhuis, over de cryo's. We hebben er 10, verdeeld over 6 rietjes!!!!! Ik kon mijn ogen niet geloven, hier moet toch een brusje voor mijnj kleine meid tussen zitten zou je denken.

Ik probeer een begin van een lijstje te maken. Vult iedereen aan wat ik ben vergeten?

Punctie

20/8 Adrienne

21/8 Anne

24/8 Beanie

27/8 Bettyboobke

28/8 Noor

31/8 Suzie

Terugplaatsing

24/8 Anne

25/8 Adrienne

27/8 Beanie

30/8 Bettyboopke

Testen

6/9 Anne

Ik weet niet of de kleurtjes mee-kopieren, vroeger was daar wel een manier voor, maar de website is veranderd, dus geen idee, we zullen zien.

Heel veel succes dames, en op naar een hele hoop plusjes/kruisjes/streepjes etc!

• Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Whow Anne wat een geweldig nieuws! 10 cryo's wat zal dat een lekker gevoel geven! Haalt toch de druk van zo;n poging er een beetje vanaf he!

Haha we waren inderdaad tegelijk :)

Geplaatst

Punctie:

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Neel

Adriënne

Suzie 31/8

Happinez

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Noor

Neel

Adriënne

Suzie

Happinez

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Anne 6/9

BettyBoopke 11/9

Beanie

Noor

Neel

Adriënne

Suzie

Happinez

Ik heb het langste lijstje dan maar aangevuld. Ik weet nl al dat we 15 dgn na punctie mogen testen (bloedname), dat hebben ze me vanochtend al laten weten :)

Als er dames zijn die vroeger mogen testen, schuif dan maar in het rijtje hè. Het is nl wel handig en overzichtelijk als we in volgorde van testdatum staan :)

Wauw Annetje, zoveel cryo's!! Dat is toch echt heeeeeeel goed nieuws hè!!!! Het is vandaag echt wel een goede dag :))

Geplaatst

Noor, wat een supervrouw, die Paula en wat zul je opgelucht en kapot zijn. Maar een enorm goeie score, meid. Echt super, nu wachten op hoeveel bevruchtingen, want die zijn dr natuurlijk ... Helemaal te gek, rust goed uit en dikke knuffel!!

Geplaatst

Dag dames,

Kom me vol goede moed hier aanmelden. Heb vanmiddag een terugplaatsing gehad van een topembryo (was meer dan 11 cellen en echt al een klompje aan het worden zei de deskundige) en moet nu dus weer de ellendige wachtweken in....Jullie kennen het dubbele gevoel....dus beetje steun zoeken hier leek me een goed plan :)

Vrolijke groet

Kirsten

Geplaatst

Punctie:

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Neel

Adriënne

Suzie 31/8

Happinez

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Noor

Neel

Adriënne

Suzie

Happinez

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Anne 6/9

Beanie 9/9 thuis of 10/9 bloedafname

BettyBoopke 11/9

Noor

Neel

Adriënne

Suzie

Happinez

Heb het lijstje even aangevuld met mijn testdatum!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Goedemorgen dames,

@Bettyboopke: ik denk echt dat als je ergens veel zin in hebt (in gezonde dingen dan) dat je lichaam het op dat moment nodig heeft... En weinig tarwe is een advies dat ik kreeg van de mesoloog, maar dat is meer specifiek wat voor mij. Hoewel, als je Alan Beer leest dan adviseert hij dat ook min of meer. Buiten dat weet ik dat ik nogal snel last heb van mijn buik en dat gluten bij meer mensen in de familie een probleem zijn. Dus nu maar even rustig aan doen. Als ik het goed heb begrepen is bijv. speltbrood dan een goed alternatief (heb wel 2 glutenvrije broden besteld, maar weet niet of dat te eten is, speltbrood is prima!). Dus nu maar ff dat eten. Overigens ben ik ook niet een enorme broodeter!

Klinkt goed jullie tomaatjes...

@Noor: hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je niet hele erge buikpijn hebt overgehouden aan je punctie! Doe je vandaag nog maar een beetje rustig aan?

@Adrienne: hou je het vol? Ben je er al uit of je vroeger gaat testen? Is ook wel lastig... Je bent zo nieuwsgierig, wilt gewoon een positieve test zien maar wat als.... Aan de andere kant kun je evengoed negatief testen op de testdatum en dan is het zo definitief! Lastige beslissing hoor...

@Suzie: overmorgen punctie! En lekker vroeg idd... Spannend weer!

@Anne: wow! 10 cryo's! Je zou idd denken dat daar wel wat moois uit moet kunnen ontstaan!

@Kirsten: schuif gezellig aan, het wordt al druk hier op het bankje...

Fijne dag allemaal, groetjes Beanie

Geplaatst

Punctie:

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Neel

Adriënne 20/8

Suzie 31/8

Happinez

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Noor

Neel

Adriënne 25/8

Suzie

Happinez

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Anne 6/9

BettyBoopke 11/9

Noor

Neel

Adriënne 4/9

Suzie

Happinez

Zo ik heb me even op het lijstje gezet !!!

Ben ik de eerste die mag testen ???

liefs adrienne

Geplaatst

@Adrienne: ziet ernaar uit dat jij idd als eerste mag testen!!! Tenzij we iemand vergeten zijn...hoop van niet!!!!

Nog maar een weekje voor jou...ooooo spannend!!!

Ik heb je dus ook maar ineens naar boven gezet in het lijstje :)

Hoe is het verder met je? Kun je je genoeg afleiden?

Punctie:

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Neel

Adriënne 20/8

Suzie 31/8

Happinez

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Adriënne 25/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Noor

Neel

Suzie

Happinez

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Adriënne 4/9

Anne 6/9

BettyBoopke 11/9

Noor

Neel

Suzie

Happinez

Geplaatst

Nog een vraagje, los van de behandelingen. Ik heb tijdens de behandeling van Iza ook hier meegeschreven (wachtbankje februari 2010), en ik wilde graag nog eens die berichtjes terug lezen! Maarrr...vind dat nergens meer terug! Wèl de wachtbankjes van februari 2009 en 2011. Ook de wachtbankjes van januari 2010 en maart 2010 zijn er nog, maar nergens die van februari 2010!! Doe ik nu iets verkeerds? Of is dat wachtbankje om de één of andere reden verwijderd? Dat zou zoooooo jammer zijn!!!

Weet iemand van jullie er meer van? Of bij wie ik dat kan navragen?

Geplaatst

Moguh dames!

Adrienne wanneer ga je jetestdrang niet meer kunnen bedwingen denk je? Ik ben er ook een, een echte vroegtester! Maar dit keer ga ik pregnyl bijspuiten dus valt er niets te vroegtesten. Jammer! Hou je me op de hoogte? Ik ben dol op streepjes kijken en beoordelen haha.

Suzie alvast heel veel succes morgen met de punctie. Ik denk dat je nog wel verbaasd gaat zijn over t aantal, in positieve zin. Ben ook erg benieuwd! Toi toi toi.

Bettyboopke, hoe gaat? Ik kan het betr bankje ook niet vinden. Heb t ook geprobeerd maar helaas. Heb je t inmiddels al?

heb jij zo'n lekkere groententuin? Doe je dat zelf? Mjammie!

Veel succes met de tp vanmiddag. Twee toppers daar gaan we voor!

Annetje tannetje you lucky woman! Wat een ongelooflijke luxe zeg! 10 cryo's! Komt niet vaak voor denk ik...

Neel en happinez hoe gaat t met jullie?

Mely nog steeds heerlijk zwanger ? Wanneer heb je de eerste echo?

Sometimes, Henne, wen, nog bedankt voor jullie berichtjes, lief!

Kirsten van harte welkom! Jou zetten we maar meteen op groen met zo'n snelle jelle! :-) gefeliciteerd ermee, wat een mooie start zo he?!

Beanie hoe gaat t met jou? Hoe smaakte t glutenvrije brood?

Hier alles goed, geen napijn van de punctie gehad gelukkig. Gek na al dat geduw en getrek, maar super fijn natuurlijk. Morgen rond de middag bellen ze. Altijd een eng moment vind ik.

Groetjes en fijne dag!

Geplaatst

Noortje piepeloortje!

10 eicellen.... we gokken op 7 bevruchtingen. Waarvan 5 blastos....3 terug laten plaatsen......jeemig de peemig dus misschien ook nog iets voor in de vriezer!!

Meid ik hoop, duim, bid en gun het je van harte!!

Dames jullie uiteraard ook ALLEMAAAL

Geplaatst

hoi dames,

bettyb , heel veel succes met je tp vandaag !!!

suzie ook veel succes met de punctie morgen , komt vast goed.

noor ik ben aan het duimen draaien voor je , hopelijk een goed bericht vandaag voor jou!

rest van de dames hoe gaat ie ????

pffffffffffffff........ tja en nu ik ........................

vandaag WD10 en een test gedaan, een duidelijk maar licht 2e streepje !!!

het was mij te onzeker en heb gelijk toen ik op m´n werk aankwam de digitale van clearblue gedaan en ja hoor ZWANGER................

nu kun je natuurlijk heel heel blij zijn maar ik ben nu nog nerveuzer en onzekerder dan ik al was en ik kan wel janken......

ik ben nog nooit zwanger geweest en ben al 6 jaar bezig ik zit nu op WD10 ...... kan het nog fout gaan ......

had ik nou maar nooit gestest, ben zoooo bang dat ik morgen weer uit de droom word gehaald !!

liefs,

adrienne

Geplaatst

Adrienne, voor nu van harte gefeliciteerd....

En voor wat betreft je vraag of het nog fout kan gaan. Wil niet lullig over komen....maar het antwoord is helaas JAA.

Maar meid geniet nu en van hopelijk nog vele mooie momenten en we hopen dat alles goed blijft gaan!!

Geplaatst

Lieve adrienne, gefeliciteerd meid!! Ik kan me je gevoel zoo voorstellen. Maar probeer voor vandaag gewoon te genieten, JE BEN ZWANGER!! Ik ben blijven testen tot eergisteren en toen had ik al een week positieve testen . ;)

Geniet dr van meid!!

Geplaatst

Hallo allemaal,ik zie dat er weer een zwangere is? Wat een goed begin van het wachtbankje! En wat mij betreft is een streep een streep! Ik heb zo veel witte testen gezien waar echt NIETS op te zien is! Dus Adrienne, moed houden en positief denken hoor.

Hier gaat het goed. Vanochtend laatste echo gehad en de punctie staat nu gepland voor zaterdag. Er zitten een stuk of 10 follikels dus dat zag er goed uit allemaal. En dan ws dinsdag tp van 2 emmy's. Spannend weer...! Ik heb wel echt hele zere borsten, ben dat niet gewend van de vorige keren. En opgezette buik en heeeeel veel plassen! Lijk wel zwanger, haha

Neel

Geplaatst

Hi dames,

@Neel:10 follikels! Mooie score ook! En dus vanavond de laatste injectie... Zaterdag punctie. Lees dat je pijnlijke boops en een opgezette buik hebt... Komt me bekend voor! Hoewel het bij mij vooral na de punctie is ontstaan. Opgezette/pijnlijke buik zal wel van de punctie zijn (is nu alleen nog een beetje zeurend, alsof ik spierpijn heb, maar dat zal het ook wel zijn) en de boops sinds de bollen...

@Adrienne: een streep is een streep.... op WD 10 is het echt je eigen hcg hoor! Kan me je angst goed voorstellen maar helaas, het kan nog misgaan voor je testdatum, ook er na maar de kans is toch echt het grootste dat het gewoon wel goed gaat... Dus ik zou zeggen: voorzichtig genieten!

@Bettyboopke: vandaag de TP... Succes! Mooi moment, geniet er van!

@Noor: wat een zenuwslopende tijd is dit ook voor je... Is het al morgenmiddag? Maar ik heb er alle vertrouwen in. Met zo'n mooie 'oogst'! Heb het glutenvrije brood nog niet geprobeerd maar ik moet zeggen: ziet er niet bepaald smakelijk uit... Kreeg van Henne al wat andere tips (speltbrood), kan ik meer mee!

@Suzie: alvast heel veel succes en sterkte morgen bij de punctie!

Hier gaat de tijd alleen maar langzaam.... Pas op WD3.

Groetjes, Beanie

Geplaatst
hey sometimes,

proficiat met je zwangerschap !!

vanaf welke WD heb jij voor het eerst getest dan ???

misschien geeft dat wat moed hihi !

adrienne

Lieve Adrienne,

Ik ben een heel slecht voorbeeld ;)

Ben een vroegtester. Ik hb vanaf na de TP getest, om zeker er van te zijn dat de Otrivelle uit mijn lichaam was. En ik begon positieve testen te krijgen vanaf WD 7.

Eergisteren was mijn oficiele testdag.,maar toen teste ik al ruim een week positief. Lieve meis, het kan altijd fout gaan, maar de kans dat het goed gaat wordt met de dag groter vanaf nu. Je heb er geen invloed op, dus geniet dr maar van en heb vertrouwen in dat vechtertje( s) in je. Is het er 1 of 2?

Het gaat goed, ik en de andere meiden ook vast duim voor je.

knuffel en veel liefs..

Geplaatst

Even een ego zeur berichtje van mij ...

Vandaag TP gehad van 2 embryokes: allebei 8-cellig, met een klein beetje fragmentatie (waarde 1, waarbij 0 geen fragmentatie is en 1 een heel klein beetje). Ben super blij met Jip en Janneke!!! Want dit is toch een goed resultaat?! Dit geeft toch goede kansen?!

Toch?!

Maarrrrr...helaas is ook het angstmonstertje om de hoek komen loeren...want van de overige 8 embryo's kan er maar eentje de vriezer in (ook 8-cellig)...

De andere waren òf gestopt met delen òf niet sterk genoeg (de doktor van de TP wist eigenlijk niet wat de reden juist was...grrrr...)...

Nu slaat de twijfel dus toe...precies niet zo'n goed nestje dit keer?...Waarom maar eentje de vriezer in?...Mmmm...die fragmentatie van Jip en Janneke gaat nu toch niet slecht zijn?...Ze maken toch nog wel kans?...

*zucht*

Ik wil mijn positief gevoel terug!!!!!!! Ik wil blij kunnen zijn met Jip en Janneke, zodat ze zich welkom voelen!!!!

Heeft iemand een pistool om dat angstmonstertje om te leggen?!?!?!?!

@Adrienne: genieten meid!!!!! Echt, gewoon genieten!!!!! Nee, dat is niet altijd even gemakkelijk, maar probeer het toch maar!!!!!!! Je bent NU gewoon lekker hartstikke zwanger!!!! Van harte hoeraaaaaaaa de piep :))

Geplaatst

Lieve Bettyboopke,

T's zo herkenbaar.... Hier zit er nog zo eentje. Tips om dat monster te laten verdwijnen heb ik niet. Helaas kunnen we nu op geen enkele manier meer invloed uitoefenen... Die tijd is voorbij (voor zover die er ooit is geweest).

Het is zo makkelijk, je hebt 2 toppers in je buik om lekker warm te houden maar je had gehoopt dat er meer zou zijn... Dat gevoel heb ik ook zo sterk! Ik had gehoopt dat er in ieder geval 2 goed genoeg zouden zijn voor TP maar zelfs dat was niet het geval... En die ene die is terug geplaatst was ook nog een fractie minder van kwaliteit dan degene die de vorige keer is teruggeplaatst (al zei ze erbij dat het verschil verwaarloosbaar klein was).

Dat maakt onzeker. En die onzekerheid blijft tot je de zekerheid hebt dat je of een negatieve test in handen hebt, of een positieve maar dan ben je weer onzeker over andere dingen... Meis, we gaan nu 2 ongelofelijk onzekere weken tegemoet, en bij positief resultaat is het daarna echt nog niet over! Het enige wat je nu kunt doen is goed voor jezelf (en daarmee voor J&J) zorgen..

Daarbij: er zijn mensen die niet zwanger worden van toppers, er zijn vrouwen die zwanger worden van 4-cellige embryootjes... Kwaliteit zegt ook niet alles!

Knuffel voor jou en voor J&J!

Geplaatst

Adrienne!! Wat lees ik hier!! Gefeliciteerd meid, wat een fijn nieuws. Gewoon even niet aan denken of het fout kan gaan, je hebt t niet in de hand en zonder dit stapje komt er ook geen volgend stapje. Geniet van dit moment, we zouden allemaal graag met je ruilen! Een mooi begin.

Neel zaterdag de punctie! Dat is gewoon morgen al. Mooi zeg 10 follikels. Op naar dinsdag, en alvast sterkte morgen.

Beanie vrouwke wachtdag 3 dat is al best ver toch! Nog even een paar keer met je ogen knipperen en het is je testdag.... Zorgen dat je veel te doen hebt is iets wat mij altijd helpt. Maar alle gekheid op een stokje... In de wachtweken draaien de wijzers van de klok 100x langzamer dan in een normale week ik weet t. Hou vol!

ps speltbrood is echt wel lekker hoor. Ik koop het ook regelmatig. Veel bakkers hebben t tegenwoordig.

Sometimes leuk zo'n ticker... Staat je prima!

Bettyboopke, meiske je hebt een super mooi tweetal terug en ook nog 1 in de vriezer! Niet aan twijfelen hoor, deze zijn perfect en daar gaat t om. En over welkom voelen.... Het innestelen is een volledig autonoom proces waar jij niets aan kunt veranderen, niet door wat je doet en ook niet door wat je denkt. Vandaag zul je vast al weer beter voelen en heb je hopelijk je positieve gevoel weer terug. Je hebt helemaal geen cryo's nodig, deze gaan het gewoon doen. Punt!

vandaag beltijd rond de middag... Ieieiek. Ik ga zo even naar de kapper dan hoop ik maar dat ze niet net aan het wassen zijn als ze bellen. Ik ga de tel gewoon de hele tijd in mijn hand houden met het volume op maximaal....

Tot later

Lfs

Geplaatst

@Noor: sterkte vandaag! Mijn duimen draaien...

Gaat de klok eigenlijk voor- of achteruit? Volgens mij het laatste...

Fijne dag allemaal! Groetjes, Beanie

Geplaatst

Goedemorgen iedereen,

Spannend vandaag Noor! En hier ook angstmonstertje. Ik voel me grieperig en heb 2 nachten erg slecht geslapen. En gisterenavond kwam de buuf vertellen dat ze zwanger is. Ze hebben ook een dochter van 2 net als wij. Leuk voor haar natuurlijk, maar ik daarna janken toen ze weg was. En daar baal ik dan weer van want we hebben al een dochter, dus waarom janken? Maar het blijft confronterend als iemand zwanger is...stom! Voelt als een klap in je gezicht? Ik heb dit wel altijd als ik in een poging zit of als het net is mislukt. Dan is er altijd wel iemand die komt vertellen dat ze zwanger is...lijkt wel of ik dat aantrek. Zo van: ik zit onder de hormonen, dus komt allen het blijde nieuws vertellen."

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden