Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@suzie je hebt helemaal gelijk haha zullen de zenuwen wel zijn verkeerd gekeken, punctie was op 29/8 en tp op 1/9 en op het bloed prikken formulier staat 14/9.dus klopt het nu wel jeetje wat stom zeg!

• Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag meiden....

Pff...vandaag getest....wd 6....negatief....en ik heb heel erg het gevoel dat ik ongi ga worden....vandaag eerst een paar druppels roze bloedverlies en toen uren niks....en nu een uur geleden bruin bloedverlies......en een zeurende gevoel in mn buik...geen pijn.....pffff....vind het erg moeilijk.om positief te zijn deze ronde.....hebben jullie wellicht wat succesverhalen voor me ?

Nerveuze groet, Kirsten

Geplaatst

Oh,moet er wel bij zeggen dat ik.mn urine eerst een paar uur in de koelkast had gezet,omdat ik niet alleen wilde testen....durfde ik niet.....wellicht heeft dit het resultaat ook beïnvloed..

Geplaatst

Nou Dizzy we gaan gelijk op :-) Ik kan, of weet niet hoe, niet kopieren en plakken via mijn iphone om de lijst aan te vullen geloof ik , maar mijn punctie is ook 5/9. Hals over kop omdat er een beetje veel folikels zitten en dat geeft klachten (19 stuks). De terugplaatsing zal dan op 8/9 zijn. Misschien komen we elkaar wel tegen :-))))

Geplaatst
Beanie, hoe is het met jou? Ga je je kunnen inhouden? Of ga je woensdag lekker testen? Ik vind dat zelf ook altijd zo'n dilemma! Mijn ventje vindt dat ik zeker niet vroeger moet testen. Aangezien we nu gaan kamperen (met camper) en we kort op elkaar zitten, kan ik het niet eens stiekem doen hihi, dus dat scheelt. Heb je nog geen symptoompjes die je doen hopen? Dat kan zo killing zijn in die laatste week hè?!

Ik had gisteren voormiddag heel erge steken in mijn buik, zowel aan de zijkanten (lies), maar ook in het midden onder het schaambeen. Ik zei nog tegen ventje: nu wordt die buikpijn precies erger ipv minder!!! 's Middags was het over, maar was wel heeeel moe!!!! Ben nadien beginnen denken...het zou misschien wel eens innesteling kunnen zijn...? Het was 6 dagen na punctie (eisprong). Kan dat? Ik dacht dat een innesteling pas een 7tal dagen na eisprong was? Van de andere kant, wat is een dag?! O Oooooh, het begint al!!! Moet nog 8 dagen wachten vooraleer ik mag testen en het is al van dattum... Hahaha, ach, wat dromen kan geen kwaad, toch?

Hi Bettyboopke,

Lastig he... Hier inmiddels WD8 en nog geen bloed gezien... Uiteraard wel allerlei gingen aan het voelen, maar ik wijt alles aan de bollen tot het tegendeel bewezen is. Heb overlegd met mijn man, hij wil liever wachten met testen. Daarbij weet ik nog steeds niet of ik het wel durf! En ik kan niet liegen. Dus we hebben nu afgesproken dat ik WD11, dus vrijdag, ga testen. Manlief is heel erg bang voor een vals positieve test als ik morgen al test! Ik denk dat dat niet zo zal zijn, het is dan 14 dagen na 5000 iE pregnyl....

Over de innesteling: een tijdje geleden had iemand hier op het forum een link gepost waarin een schema stond. Heb het toen even opgeschreven:

Voor een dag 3 embryo (uitgaande van 6-8 cellen geloof ik) en TP is op dag 0

WD1: morula

WD2: blastocyst

WD3: blastocyst barst uit schil

WD4: begin innesteling

WD5: innesteling

WD6: innesteling

WD7: innesteling compleet

WD8: HCG in bloed

WD9: foetale ontwikkeling

WD10: foetale ontwikkeling

WD11: genoeg HCG voor urinetest

Er was wat discussie over in dat topic, dat dit een voorzichtig schema is en dat er al een paar dagen eerder positief getest zou kunnen worden. Maar het is meer om even een idee te geven wanneer je de innesteling kunt verwachten.... Dus zou WD3 wel vroeg zijn. Kan natuurlijk altijd, dat jouw embryo's gewoon lekker snel op gang kwamen!

Groetjes, Beanie

Geplaatst
Oh,moet er wel bij zeggen dat ik.mn urine eerst een paar uur in de koelkast had gezet,omdat ik niet alleen wilde testen....durfde ik niet.....wellicht heeft dit het resultaat ook beïnvloed..

Hoi Berteltje,

Misschien toch nog heel even wachten en morgen opnieuw testen met verse urine? Heeft het bruinverlies nog doorgezet?

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Punctie:

Adriënne 20/8

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Suzie 31/8

Roos 05/09

Dizzy 29/8

Neel

Happinez

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Adriënne 25/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Dizzy 1/9

Suzie 3/9

Roos 8/9

Noor

Neel

Happinez

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Adriënne 4/9

Anne 6/9

Beanie 9/9 thuis of 10/9 bloedafname

BettyBoopke 11/9

Dizzy 14/9

Suzie 19/09

Roos

Noor

Neel

Happinez

Lijstje weer even bijgewerkt... mis de data van Neel en Noor nog!

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Suzie hoe gaat het met je? Wat een gedoe van je werkgever zeg. Echt niet relaxed als hij zo in je nek hijgt? Is het gewoon een vervelende vent? Of staat hij onder druk momenteel?

Wat fijn een terugplaatsing! Nu goed op je kleintje passen. En je weet het.. er zijn er maar zat die van een 4-cellige zwanger worden. Mijn nichtje is zelfs van een 2-cellige zwanger geworden van de laagste kwaliteit. Ze zeiden dat ze hem wel terug plaatsten, maar dat ze er niets van moest verwachten. En nu loopt die kleine lekker rond te springen! En dat was dus een 2-cellige en jij hebt een 4-cellige!

Neel nog beurs gevoel? Of is het nu vooral de spierpijn?

Lekker zo’n onervaren prikker. Heb ik ook wel eens gehad en werd er niet vrolijk van!

Beanie ik snap het wel hoor als je later die mensen tegen zou kunnen komen, dan sta je toch net wat anders bij het koffie apparaat..

Ik heb er zelf totaal geen moeite mee en als er een assistent bij bijvoorbeeld het bloedprikken meekijkt vraag ik zelfs meestal of zij het een keer willen proberen. Ik heb makkelijk aderen dus dan mogen ze van mij wel een keertje prutsen. Ze moeten het ook leren. Maar nogmaals van jou begrijp ik het wel! Voor jou nu WD 9. Spannend, vrijdag testen. Ik duim voor je meid.

Roos donderdag punctie van je super eieren!! Alvast veel succes. Veel drinken he want volgens mij dreig je tegen overstimulatie aan te zitten als ik het zo tussen de regels door lees?

Adrienne, wat heerlijk dat je er een beetje in begint te geloven. Goed zo! Keep that thought!

Annetje Tannetje hoe gaat het met jou? Nog meer getest? Ik wou nog zeggen, dat het in het begin meestal niet zo hard gaat hoor met donker worden van de testen. Is moeilijk te zien maar het is echt wel zo dat zie ietsiepietsie donkerder worden. Komt goed, niet te veel zorgen maken.

Dizzy van harte welkom! Fijn dat je A kwaliteit hebt teruggekregen. Dat is de hoogste ranking dus dat is super fijn. Wij lopen precies gelijk op dus samen testen de 14e. Succes met wachten.

Kirsten nog getest vandaag? Wachtdag 6 meid, dat is toch ontzettend vroeg? Niet te veel zorgen maken meteen hoor. Gewoon nog ff wachten. Hoe moeilijk het ook is.

Bettybooke hoe is het met jou meid?

Hier zijn de rustige wachtdagen voorbij. Ik merk dat ik nu ontzettend bezig ben met te voelen of ik iets voel. Hmmm rare zin. Maar nee niets van dat al. Dus de wachtstress is nu officieel begonnen. Ik heb pregnyl gespoten na de tp dus ik kan niet vroegtesten. Jammer!! Want ik hou er zo van! hihi

Geplaatst

Dag lieve meiden,

Kom even gedag zeggen voor nu....ben net ongesteld geworden....:(

Succes allemaal,en wie weet kom ik nog terug op dit bankje als we gelijk weer doorgaan om onze laatste cryo van poging 1 te gebruiken...

Kirsten

Geplaatst

Punctie:

Adriënne 20/8

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Suzie 31/8

Roos 05/09

Dizzy 29/8

Neel

Happinez

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Adriënne 25/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Dizzy 1/9

Suzie 3/9

Roos 8/9

Noor

Neel

Happinez

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Adriënne 4/9

Anne 6/9

BettyBoopke 11/9

Dizzy 14/9

Suzie 19/09

Roos

Noor

Neel

Happinez

JIPPIE echt zwanger vandaag weer postieve test en dit is mijn testdag !!!!

YES eindelijk !!over 2 weken echo kijken of hartje klopt !!

ik blijf nog even hier en wacht nog even op annetannetje ....... en dan gaan we voorzichtig naar de wachtbank van 12 weken brrrrrr wat eng

er kan helaas nog zoveel misgaan.

liefs adrienne

Geplaatst

Punctie:

Adriënne 20/8

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Suzie 31/8

Roos 05/09

Dizzy 29/8

Neel

Happinez

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Adriënne 25/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Dizzy 1/9

Suzie 3/9

Roos 8/9

Noor

Neel

Happinez

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Adriënne 4/9

Anne 6/9

BettyBoopke 11/9

Dizzy 14/9

Suzie 19/09

Roos

Noor

Neel

Happinez

Joehoeeeee!!! Vanochtend echt duidelijker een donkerdere streep. Officieel mag ik pas overmorgen testen, maar de fertiliteitsverpleegkundige zei net aan de telefoon dat ze het best ruim nemen met die testdatum. Ik vroeg of ze donderdag nog een uitslag wil, ze zei; ben je gek meid, je bent gewoon zwanger, gefeliciteerd!

Dus nu durven wij ook te juichen. Al volop gedaan vandaag, ondanks heel weinig slaap (in de weer met dochtertje die verkouden is en/of kiezen krijgt). Het bgint toch wel te landen nu.

Maar tegelijkertijd is het nog steeds zo spannend. Ik durf er nog niet aan te denken dat we echt een brusje krijgen voor onze kleine meid.

Adrienne, je hoeft dus niet lang op mij te wachten....

Het lijstje begint mooi zo, al 3 groenen.

Wel heel erg balen Berteltje, dat je ongesteld bent geworden! Maar je zit nog vroeg in de wachtweken toch? Is echt alle hoop weg, of kan het ook een innestelingsbloeding zijn? Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik had bij mijn dochter helder rood bloedverlies, op de dag dat ik bij de andere tp's ook ongi werd.

Andere dames, het komt voor jullie nu ook dichterbij. Heb even niet alles op een rijtje, reageer later nog op de rest!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Wat ontzettend waardeloos Kirsten. Bah bah bah!

Ik hoop je nog even te mogen zien deze maand voor jullie cryo.

Maar eerst maar even deze klap verwerken. Sterkte meis.

Geplaatst

@ lieve Noor, wat jammer dat ik jouw vage streepjes niet kan beoordelen.. Dan maar meteen voor een dikke vette onmiskenbare streep. Hihihi. Succes meid deze keer komt het goed, kijk maar hoeveel er voor je gaan..

@ annetje en adrienne gefeliciteerd meiden!!! Ik zie jullie binnenkort in het 12 weken topic

@ beanie, spannend meid. Dus vrijdag de big day!! Wat een verstandig mannetje heb jij. De mijnes zei dat ook hoor, ik heb gewoon niet naar hem geluisterd.. ;) ik kon de spanning niet aan. Maar jij gaat vrijdag gewoon ook positief testen. Vandaag al WD 9 ? Gaat de goeie kant op, meid. Ik duim stevig voor je. Kus en knuffel

@ roos, succes met de punctie. Op naar een goeie oogst en dan ook jij de vruchtbare septembermaand in . Knuffel

@ rest van de dames, succes hoor

Geplaatst

Hi ladies!

@Sometimes: had al ff gereageerd in het andere topic... Vandaag pas WD8. Ik denk ze ook vooruit hoor! Maar net als bij de andere wachtenden gaat hier de klok achteruit ipv vooruit....

@Noor: vervelend he, dat voelen of je wat voelt... En dat wordt alleen maar erger. Dan moet je ook nog je testdrang onderdrukken... En er zijn nog maar 2 fotootjes van testen geweest om te beoordelen... Schiet ook niet op he! Ik kan natuurlijk ook niet beloven of ik die foto's kan gaan plaatsen, eerst maar eens afwachten of er een tweede streepje gaat verschijnen überhaupt! Nu nog beperken tot voelen of ik al wat voel...(er valt hier genoeg te voelen, ik weet alleen niet of het goed is of niet).

Moedig dat je je zelfs laat prikken door onervaren mensen... Heb ik 1x laten doen en hield daar een enorme blauwe plek aan over! Ik weet het, er is maar 1 manier om het te leren maar toch, daar gebruiken ze maar andere mensen voor! Maar ja ik ben wel een watje hoor. Ik kan echt niet kijken als ik geprikt word (terwijl ik het onwijs leuk vind om zelf te prikken, dat is het dubbele).

@Anne en Adrienne: Super, super super!!! Gewoon 2 tegelijk naar groen! Wat een mooi begin van de maand! Gefeliciteerd voor beiden!

@Kirsten: wat ontzettend balen... Ga je nog testen of is het echt helemaal definitief? Heb je al contact gehad met het ZH?

@Suzie: hoe is het met jou? Ook al druk met voelen of je wat voelt? Of is het nog te vroeg daarvoor?

@andere dames: alles goed?

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Hallo meiden!

@Kirsten: Shit zeg, weet je zeker dat het de rode duivels al zijn? Ik hoop voor jou van niet, zo wel, veel sterkte!

@Beanie: nog 5 dagen vol houden! (of ga je eerder testen?? Succes!)

@Noor: Killing he die wachtweken, en dan ook niet eerder kunnen testen, je moet er echt doorheen.... en dan blijf je maar voelen en broek loeren...

@Adrienne & Anne : Jaaa ze zijn groen! Wat ziet dat er altijd mooi uit zo'n groen bankje! Houden zo!! Gefeliciteerd!

Bedankt voor jullie berichtjes over de situatie op mijn werk. Het stomme met mijn werkgever is dat het geen verkeerde vent is maar hij begrijpt het gewoon niet en denkt in dit geval alleen aan zichzelf.....

Ergens kan ik me ook wel weer voorstellen dat het als werkgever lastig is om iemand met zo'n traject in je team te hebben zeker omdat we een klein team hebben. Maar dan nog kan je normaal communiceren. Hij heeft tijdens onze vorige poging zelfs durven te zeggen dat ik er zelf voor gekozen heb om deze behandelingen te ondergaan en dat het dan net is als bij een cosmetische ingreep, dat moet je in je eigen tijd plannen...... Als het zou kunnen zou ik het doen :-S....

Hier gaat het redelijk. Ben erg moe en heb last van mijn darmen al van voor de punctie. Daardoor continu gerommel in mijn buik waarvan ik niet weet wat het is. Verder probeer ik een beetje rustig aan te doen. Vind het wel lastig hoor, je hoort zo veel verschillende verhalen! Wel een kruik, geen kruik, wel warm aankleden, niet warm aankleden, wel veel bewegen, niet veel bewegen tel daarbij alle vitamines, minerale vruchten wel/niet, eten/drinken wel/niet, je kan je zelf helemaal gek maken!

Ik hou het maar bij een prenafem een multivitamine met de belangrijke vitamines,mineralen en foliumzuur en ik probeer naar mijn lichaam te luisteren, dus rusten als ik moe ben, bewegen als ik energie heb...

Begin wel zenuwachtig te worden, de gedachten dat ik weer het hele traject opnieuw moet doen als deze niet blijft plakken... killing!

Maar goed, deze blijft gewoon 8,5 maand zitten dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken :-)

@Roos, heel veel succes morgen bij de punctie! Op naar een mooie score, maar dat moet vast lukken met 19 follikels!

Groetjes!

Geplaatst

hey

ik zit nu op wachtdag 3 en voel rechtsonder heel af en toe zachte steekjes,ik ben totaal niet bekend in het IVF,of zal dat nog vd punctie zijn.oooo wachten duurt zolang!!

Volgende week donderdag bloedprikken maar wil eigenlijk op dag 12 al thuistesten of heeft dat geen zin?

Ik wil iedereen heel veel succes wensen en hopen dat ze blijven plakken!!

Geplaatst

Van harte welkom Crisje! En alvast heel veel succes gewenst!

Dizzy..... lastig he, want je voelt van alles en je weet gewoon niet of dat goed of slecht is! Heel veel dames die zwanger zijn voelen steekjes, dus het zal zeker niet slecht zijn :-)

Ik denk zelf wel eens, dat ik normaal waarschijnlijk ook wel wat dingen voel maar sla je er geen acht op. Maar nu denk ik bij alles... zou het iets betekenen?

Dat zijn precies de dingen die de wachtweken zo moeilijk maken. Je voelt van alles maar wat is het?!!! Aaaarrrggghh!

Geplaatst

Dames, vandaag is wachtdag 5 voor mij. Heb vanmorgen na het vrijen (voor het eerst na cryo tp) enorm last gekregen van m'n baarmoeder. Niet eerder meegemaakt. Ook heb ik een test er tegenaan gegooid.. Negatief, realiseer me dat het nog te vroeg is. Maar ik maak me echt zorgen om de pijn die is aangehouden, voel het nu nog, wel minder heftig... Heb ik nu het innestelen verhinderd?? Ik kan wel huilen... Wat een kwelling zeg die verdomde wachtweken!! :-(

Geplaatst

Hallo dames,

gisteren twee prachtige (althans volgens de gyn) emmy's teruggeplaatst gekregen. Dus het lange wachten is weer begonnen...en ik heb besloten om de wachtweken minder actief te zijn op het forum, omdat ik er nog neveuzer van wordt! Ik merk dat ik nu al erg nerveus ben, veel nerveuzer dan de laatste 2 keer (of ben ik het vergeten???). Ik zie dan iemand 'groen' worden vlak voor me en denk dan meteen dat ik wel 'rood' zal zijn. Dus dat helpt me niet om rustig te blijven, maar ik denk wel aan jullie hoor! En zal misschien ook wel af een toe een kijkje nemen...En duimen voor heel veel groen, mooi begin is er!

@Hope80: geen idee of het door het vrijen komt. Ik weet niet of je ook nog hormonen hebt (Progestan?), want dat kan altijd allerlei vervelende bijwerkingen hebben.

Iedereen veel succes en geduld tijdens de wachtweken!

X NEel

Geplaatst

Hi allemaal!

Adriënne en Anne wat goed zeg, gefeliciteerd!!!! Het geeft de burger moed dat de lijst begint met groene namen :clap2:

Welkom Crisje!

Hope het blijft lastig maar ik zou zeggen dat je door vrijen niet een innesteling verhinderd! Ze zeggen bij ons altijd: "doe waar je je goed bij voelt" , er zijn geen beperkingen.

Je kunt jezelf natuurlijk helemaal gek maken maar, je kan slechts twee weken stil op bed gaan liggen :hmz:

De pijn die je hebt kan misschien wel komen door de gevoeligheid na de punctie? Het is toch een beetje beurs daar binnen...

Ik ben vanmorgen voor de punctie geweest. Er zaten 19 folikels en zijn 7 eicellen gevonden. Ik was wel een beetje teleurgesteld omdat de vorige ronde uit 14 folikels ook 14 eicellen kwamen... Is dit normaal, meer mensen hier ervaring mee???

Overigens was de arts erg tevreden want het waren mooie grote folikels van alle 7 zeker 20mm, dus verwachten ze ook goede rijpe eicellen. En natuurlijk is 7 beter dan 1 eicel hebben, maar ik had me toch anders ingesteld op die 19 folikels geloof ik.... Nou hopen dat het aantal bevruchtingen wel beter is dan de vorige keer (4 goede emmy`s uit 14 eicellen). Voor nu best wat last en bloedverlies van de punctie, dus rustig aan doen...

Geplaatst

@ Neel, dat klinkt hoopvol! Broeden maar en ik begrijp dat naast dat het heel fijn is om mee te lezen en je ervaringen van je af te schrijven het actief deelnemen aan de forum juist stressvol kan zijn. Ik heb heel lang getwijfeld over het al dan wel/niet actief deelnemen. Doe vooral waar je je het beste bij voelt ;-)@ Roos, kan het zijn dat naar mate de kwantiteit stijgt dat het dan ten koste gaat van de kwaliteit? Zelf zijn er bij mij 25 follikels aangeprikt waarvan we slechts 6 cryo's aan hebben overgehouden. Ik denk dat het ook per poging verschilt.. En 20 mm is behoorlijk goed! Nu hopen dat ze zich alle 7 delen tot topemmy's om terug te plaatsen en in te vriezen.@ dames in het groen.. Staat goed! Van harte en hopelijk volgen alle wachtende ook!!Voor mij is dit een cryo poging in mijn natuurlijke cyclus. Dus er is geen punctie aan voorafgegaan en heb ook geen hormonen geslikt. De pijn is nu iets gezakt maar het was hels nadat we "klaar" waren... De heftige krampen hebben 5 min aangehouden en daarna een pijnlijke baarmoeder :-S Tja, de tijd zal het leren.

Geplaatst

He Berteltje wat vervelend...

Doorgaans is een innesteling idd niet zoveel als een normale menstruatie, uitzonderingen daargelaten.

Heb je wel een positieve test dan? Zo ja is er misschien een schijntje hoop???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden