Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Dees1976 wat heftig jullie verhaal!! Ik las ook de punctie onder algehele narcose, daar kan je zeker wel langer dan een dag last van hebben... We lopen idd bijna gelijk, ik heb zaterdag twee 8-cellige emmy's teruggeplaatst gekregen. Ik voel mijn buik nog wel maar het is niet mega pijnlijk. Alle bijwerkingen van de Ovitrelle nemen af , ik ben alleen heel moe. Ja het gaat er nu om spannen, we hopen, bidden en smeken dat het mag lukken voor iedereen hier ;-))

heb jij een testdatum meegekregen? En ben jij van het wachten tot die datum of van het vroege testen?

Doe maar lekker rustig aan hoor, neem maar de tojd om te herstellen!

• Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag lieve dames!

Net m'n terugplaatsing achter de rug,2cryo's zitten nu bij me en ik houd ze lekker warm ;)

Bettyboopke: van harte proficiat meidje!

De dames die een teleurstelling moeten verwerken,heel veel sterkte!

De wachtende dames onder ons,veel wacht'genot'.. Ik hoor er sinds vandaag ook bij!

Lieve groeten

Geplaatst

even een kort ego berichtje.

Nou, we zijn er weer van de punctie!

Het zijn er 27 geworden, er bleken er nog heel wat verstopt te zitten.

Aangezien ik de vorige keer lichte overstimulatie had na de punctie, waren ze na het horen van dit aantal behoorlijk bezorgt.

Moet mezelf heel erg goed in de gaten houden en als ik ook maar denk dat er iets mis is meteen aan de bel trekken.

Morgen horen we of er zondag een terugplaatsing is!

Geplaatst

Wow Chrisje, 27 eicellen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb ik nog nooit gehoord, dat is idd suuuuuuperveel!!! Houd jezelf dan maar lekker rustig op de bank en take it easy hè meis! Je lekker laten vertroetelen, je lichaam heeft keihard gewerkt en veel energie gepompt in je foliikeltjes!

Vandaag een 2e testje gedaan: opnieuw positief èn ook wat donkerder :clap2:

Juij!!!!!! Dat is alweer een stap in de goede richting! Op naar de volgende!!!

Ik ga morgenmiddag voor een bn, dan heb de uitslag wel pas maandag (kan pas 's middags omdat we 's ochtends nog in NL zitten). Maar dan kan ik tenminste voor die 2e bn ook weer op vrijdag gaan! Anders moet ik daarvoor ook weer wachten tot maandag.

Want zo blij dat ik met die testjes ben, zo onzeker voel ik me ook nog wel... Die 2 bn's en dan nog de beruchte eerste echo... Het HCG dat mooi omhoog moet gaan èn het vruchtje dat IN de baarmoeder moet zitten... Ik probeer daar allemaal niet te veel aan te denken, want dan ben je nooit gerust. Maar ergens in je achterhoofd sluimert dat wel af en toe.

Maar strakjes gaan we lekker pizza eten om het te vieren! Want Iza is er ook zo gekomen, dus waarom het brusje/de brusjes niet?! Toch?!

Geplaatst

hoi dames zit vandaag alweer op wachtdag 7en de krampenin mijn buikblijven aanhouden sinds 1 dag na de tp.

steekjeslinksen rechts herkentiemand dit? en sinds 3 dagenpijnlijke borsten.

hoop dat iemand dit heeft meegemaakt en toch positief testte..

Geplaatst

@annalies, welkom en op naar groen!

@chrissie Whow 27, dat ik echt veel, nu op naar een hoop bevruchtingen!

@bettyboobke Jaaaaa een donkerder streepje! Daar worden we vrolijk van!

@de rest, hoe gaat het bij jullie?

@ego,Pfff, dag 10 is voorbij, de hele dag kramp, Hee even wat rood bij afvegen (1x klein beetje) daarna weer niks... Killing dit! Morgenochtend maar weer verder kijken...

Geplaatst

Tjemig Chrisje wat veel eicellen!!!! Weet je al hoeveel er bevrucht zijn???

Bettyboopke wat fijn dat het werkt zoals het hoort te werken!!!! Hopelijk blijft het streepje steeds donkerder worden!!!

Hier inmiddels op wachtdag 6 na tp beland. De test is nog heeeeeel licht positief maar dat wijd ik aan de Ovitrelle. De kwaaltjes maak ik me ook maar niet gek mee want die kunnen ook van de Utrogestan komen. Kortom we wachten af en testen nu elke dag verder ;-))

Geplaatst

Bettyboopke; wat goed, gefeliciteerd!

Suzie: wat ontzettend sh*t zeg! Huil en baal maar even goed!

hoe is het met de rest?

Hier net het telefoontje gehad uit zwolle ( wij hebben transport ivf, deventer echo's en punctie en zwolle doet de bevruchtingen en de terugplaatsingen).

Van de 27 zijn er 22 bevrucht, zondag om kwart voor 1 hebben we een terugplaatsing, onder voorbehoud van dat het echt goed met me gaat. ook hun waren niet heel erg blij met het aantal, maar ja dat is allemaal achteraf gepraat. ik voel me wel oké, nog een beurs en pijnlijk gevoel in de onderbuik en wat moeite met plassen, maar niet meer dan de vorige keer!

Moest me echt rustig houden en heel erg veel drinken. dat doe ik dan ook braaf, want manlief heeft me gisteren en vandaag veroordeeld tot de bank.

Geplaatst

Crisje!! Twee elftallen! Ben je de superlegkip van het hele forum volgens mij! Ik heb het nog niet eerder gelezen. Maar dat zegt misschien meer over mij.. Maar echt ongelooflijk zeg, wat een aantal! Me so jealous!!! :-)

Geplaatst

We zijn er erg blij mee, maar door de vorige behandeling weten we ook dat het geen garantie is. onze emmy's ontdooien heel slecht. De vorige keer is er maar 1 ontdooid van de 7!!

Geplaatst

Suzy, wat erg! Ik hoopte zo hard dat het positief zou uitdraaien.... Meisje toch, je zult je wel flink verdrietig voelen :(

Heel veel sterkte met het verwerken! Dikke knuf X

Chrisje, ook ik heb nog nooit eerder gehoord van zo'n aantal! Wauwie! Nu wat het ontdooien betreft, wij hebben daar ook niet zo'n goed ervaringen mee. Van onze eerste IVF hadden we 6 cryo's, waarvan er maar eentje overleefde. De keer erop hadden we er maar 2, en daar heeft het toch nog eentje van gehaald. Vlg mijn arts kan het heel hard verschillen van keer tot keer, net zoals we ook verschillend kunnen reageren op de medicatie. Dat is het stukje natuur dat ze/we niet in handen hebben. Maar ik duim gewoon heeeeeeeeel hard dat je die cryo's niet meer nodig gaat hebben!!!!!!

Saantje, ik heb vanaf de punctie tot aan het testen eigenlijk continu buikpijn en steken gehad, en ook lage rugpijn. Zo fel dat ik echt ervan overtuigd was dat ik elk moment ongi ging worden. Ik was dan ook heel erg verbaasd dat ik positief testte!!! Maar het blijft altijd heel moeilijk om de kwaaltjes juist te interpreteren. Dit keer voelde mijn buikpijn en steken totaal anders aan dan bij ons dochtertje! Ik heb beide keren geen gezwollen borsten op voorhand gehad, dat was pas van ca week 6. De keren dat ik wèl pijnlijke boobs had, was ik niet zwanger en was het blijkbaar van de utrogestan :/ Het komt erop neer dat zolang er geen bloed is, is er hoop! Dat is de enige zekerheid die je hebt. Nog veel succes met het wachten!

Ego, vandaag bn laten doen... en warempel, om 17u kreeg ik toch nog telefoon met de uitslag: HCG van 301. "een goede start" zei de vroedvrouw. Mmmm....ik had het liever wat hoger gezien... Een HCG van 301 op WD15, betekent een HCG van ongeveer 100 op WD12. Is niet zo heel hoog... Bah, maakt me juist onzeker ipv dat ik me geruster zou voelen. Van de andere kant, bij Iza was het ook ' maar' 126, en nu hebben we een heerlijk prinsesje rondlopen!

Ik ga me toch pas geruster voelen als na de volgende bn (volgende vrijdag) blijkt dat het HCG goed gestegen is hoor.

Maar om mezelf en alle wachtenden hier wat moed te geven, ga ik mezelf toch maar eens lekker groen kleuren!!!

Geplaatst

Punctie:

Adriënne 20/8

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Suzie 31/8

Roos 05/09

Dizzy 29/8

Neel

Happinez

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Adriënne 25/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Dizzy 1/9

Suzie 3/9

Roos 8/9

Noor

Neel

Happinez

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Adriënne 4/9

Anne 6/9

Beanie 9/9 thuis of 10/9 bloedafname

Bettyboopke 11/9

Dizzy 14/9

Suzie 19/09

Roos

Noor

Neel

Happinez

Ik heb het lijstje ver moeten gaan zoeken... denk dat ie dus ook al een tijdje niet meer aangevuld is.

Dus dames, degene die zich geroepen voelen, vul gerust aan hè!!!

Geplaatst

Punctie:

Adriënne 20/8

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Suzie 31/8

Roos 05/09

Dizzy 29/8

Neel

Happinez

Blondine 09/09

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Adriënne 25/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Dizzy 1/9

Suzie 3/9

Roos 8/9

Noor

Neel

Happinez

Blondine 12/09

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Adriënne 4/9

Anne 6/9

Bettyboopke 11/9

Dizzy 14/9

Suzie 19/09

Roos

Noor

Neel

Happinez

Blondine 26/09

Ik heb even bijgelezen en lijstje aangevuld kom morgen wel even wat meer typen

groetjes XxX

Geplaatst

Bertyboopke is echt een heel mooie hcg waarde hoor! Veel mensen zitten op de 100 2 weken na de tp en jij dus op 300. Ik heb alles wat er op internet op te sporen valt over hcg waardes nageplozen en geloof me....NIETS om ongerust over te zijn!

anneliesblucklaan van harte met je cryo's meid!

roos nog getest vandaag?

Heb even geen tijd om op iedereen te reageren maar ik kom snel terug

Fijne dag allemaal

Geplaatst

even een ego berichtje, want ik voel me niet echt top!

Gisterochtend gewogen, nog prima op op gewicht, overdag en s'avonds voelde ik me buik groeien en aan het eind van de avond leek ik wel 5 maand zwanger en was ik 3,5 kilo aangekomen.

Vanmorgen gewogen wel weer 2 kilo eraf, maar dus wel ruim een kilo meer als gisterochtend, mijn buik was ook minder, maar nog wel opgezet.

Gebeld en ze wouden alles even controleren.

Dus op naar de eerste hulp, bloedwaardes zijn inderdaad veranderd, conclusie, lichte overstimulatie.

Gyn. gebeld met zwolle, morgen weer controleren en dan horen we of de terugplaatsing nog wel doorgaat.

Zwolle zei wel dat ik goed in de gaten gehouden moest worden, want we zitten pas op dag 2 na de punctie en ze vonden dat ik hier toch wel erg snel last van had.

Moest heel veel blijven drinken en blijven bewegen, want ook de kans op trombose nam toe!

Geplaatst
Punctie:

Adriënne 20/8

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Suzie 31/8

Roos 05/09

Dizzy 29/8

Neel

Happinez

Blondine 09/09

hartensia09/09

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Adriënne 25/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Dizzy 1/9

Suzie 3/9

Roos 8/9

Noor

Neel

Happinez

Blondine 12/09

hartensia 12/09

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Adriënne 4/9

Anne 6/9

Bettyboopke 11/9

Dizzy 14/9

Suzie 19/09

Roos

Noor

Neel

Happinez

Blondine 26/09

hartensia 26/09

Ik heb even bijgelezen en lijstje aangevuld kom morgen wel even wat meer typen

groetjes XxX

vind het zo spanend en die dagen duren zo lang voel vanalles en toch mag en kan je daar niet op reageren

Geplaatst

Lang afwezig geweest. Na de miskraam ff helemaal geen zin in het IVF-circus én we gingen trouwen. Nu in de wachtweken van poging 2. Afgelopen woensdag tp van een mooi 8-cellig embryo :-)

De tweede ivf poging is véél beter verlopen dan de eerste.

Poging1: 7 follikels - 4 eicellen - 2 embryos - 1 tp, 0 cryo - mk

Poging2: 17 follikels - 11 eicellen - 9 embryos - 1 tp, ? cryo

Hoeveel er uiteindelijk cryo worden horen we binnenkort.

Ik vind het (uiteraard) spannend, maar ben tegelijkertijd een stuk kalmer dan tijdens de eerste poging. Het beduidend betere resultaat helpt daar enorm bij ;)

Punctiedatum: 9-9

TP datum: 12-09

Testdatum: 26-09

Succes allemaal!

Geplaatst

Beste iedereen!

@Roos, heb je al getest? Je vroeg of ik van het vroegtesten ben, maar wanneer zou dat precies al kunnen? Ik heb afgelopen maandag 10-9 de tp gehad:happy7:

@bettyboopke, wat fijn om te lezen!

@chrisje ik hoop dat je je beter gaat voelen..

Ik heb nu een week na de punctie zo n enorm last van mijn eierstokken en duizeligeheid..moest vd arts het met spoed toch even laten controleren, en inderdaad eiblazen allemaal gevuld met vocht ca 3 cm per st:-(

Advies rust rust en nog eens rust en veel water drinken om het vocht af te voeren.

Maar nu heb ik ook geen lymfeklieren en ben ik al snel gevoelig voor vocht, vraag ik mij toch af of dit wel hetzelfde werkt als een vrouw met lymfeklieren.

Ik heb vanav ook in eens heel erg last van vocht drukkend op mijn schaambeen en liezen het drukt gewoon. hmm.

dacht ik inmiddels al aan het werk te zijn maar het kan gewoon nog niet.

Iemand hier ervaring mee gehad?

ik zit nu op wd 5.

sterkte iedereen!

Punctie:

Adriënne 20/8

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Suzie 31/8

Roos 05/09

Dizzy 29/8

Neel

Happinez

Jillz 07/09

Blondine 09/09

hartensia09/09

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Adriënne 25/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Dizzy 1/9

Suzie 3/9

Roos 8/9

Noor

Neel

Happinez

Jillz 10/9

Blondine 12/09

hartensia 12/09

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Adriënne 4/9

Anne 6/9

Bettyboopke 11/9

Dizzy 14/9

Suzie 19/09

Roos

Noor

Neel

Happinez

Blondine 26/09

hartensia 26/09

Geplaatst

Hier geen goed nieuws. Gisteren heel licht bloedverlies en meteen een test ertegenaan gegooid en zo wit als het maar zijn kan. Verder trouwens geen bloed meer gezien, maar het zal vandaag of morgen wel doorzetten. Ik ben nog niet heel verdrietig, gisterenmiddag ook geen tijd voor omdat ik genoeg afleiding had van mijn dochter, gelukkig. Dinsdag evaluatiegesprek in het ziekenhuis, emoties zullen dan wel komen. Mijn eerste redactie gisteren was 'ik wil dit niet meer!. Ik heb trouwens nog geen bericht of we nog een cryo hebben.

Succes met wachten iedereen!

En misschien meld ik me hier nog wel een keer, of op een ander wachtbankje.

Neel

Geplaatst

@ Neel bah wat een domper!! Hopelijk klopt je gevoel niet en anders heel veel sterkte! Huilen, schreeuwen, vallen, opstaan en weer de moed vinden om door te gaan! De wens is immers groter dan alle ellende toch? Duimen voor de cryo's!

@ Jilzz1976 weet zo even niet meer dat ik je gevraagd heb of je een vroegtester was, maar het zou zo kunnen! Ik heb eerst getest of de Ovitrelle uit mijn lijf was omdat ik de vorige keer op dag 10 en 11 nog positief testte en ik bang ben dat dat nog van de Ovitrelle was, dat wilde ik nu graag weten ;-)) de positieve zwangerschapstesten van de vroegtesters hoor je vanaf dag 6 na tp. Ik zit inmiddels op wachtdag 8 en test licht positief, maar hij is nog niet negatief geweest van de Ovitrelle dus ik ben nog wat huiverig ;-)) vervelend zeg die overstimulatie! Overigens schijn je wel een goede kans op zwangerschap te hebben als je dat hebt! Ik duim voor je!

Geplaatst

@Neel wat verdrietig!

@Roos bij mijn eerste keer testte ik ook posi, maar later weer nega. Een achtbaan van gevoel dus. Wat bleek... Vroege mk. :( Ik had ook hcg in mn bloed, maar te laag om goed te zijn. Moest toen een paar dagen later nog een keer bloedtesten om zeker te zijn dat t weg was. Dát vond ik misschien nog wel het naarste! Ik test dus niet meer vroeg. Veel te emotioneel belastend. Ik hoop van harte dat het streepje bij jou mooi zichtbaar blijft!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden