Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@roos, hey wat jammer dat het zo een achtbaan voor je is geweest de voorbije dagen.

@Jillz, gefeliciteerd meid.

@bettyboobke, jij ook van harte gefeliciteerd.

@beanie, hoe gaat het nou met je?? Fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt.

@Floortje, Ben blij voor je dat het vliegen goed gegaan is, jammer dat jij en mini ziek geworden zijn.

@crisje, Nou meid het was voor jou ook heftig de voorbije week, verzorg je maar goed.

@aan alle andere Succes met de wachtdagen, en veel sterkte voor degene die slecht nieuws hebben gekregen

@ego bericht,

Ik heb al een poosje niet geschreven, maar ging hier niet van een leien dakje, na de punctie en tp, ben ik heel ernstig verstopt geraakt, na een week toch maar even de gyne gebeld.

Kreeg toen legendag 12g mag je namelijk ook nemen als je zwanger zou zijn.

Nou zijn de darmen gelukkig weer wat op gang gekomen.

Maar idd hier begint het wachten ook wel zwaar te worden.

Krijg af en toe precies wel het gevoel dat ik ongi ga worden, buikpijntjes, een steek af en toe en wat krampjes, hope so dat het de innesteling is, maar ja durf ook niet teveel hopen bang dat het toch de ongi is die zich aankondigd.

Ik heb vrijdag wel een test gedaan, maar die was over datum (had die al heel lang liggen) van de etos en die was dan ook nog eens vanaf de menstruatie dag , dus die was negatief maar betrouw de uitslag niet door alle voorbij genoemde dingetjes...

Ben wel vaak misselijk maar dit wijd ik dan ook aan de bollen... of zou dit niet kunnen??

Nou tot gauw en dat het maar vlug woensdag is.....

We zijn met drieen die dan moeten gaan testen dus ben benieuwd!!!

Succes Allen!!

Groetjes Blondine

Geplaatst

@Hoi Blondine,

Die ongi kramp kan zeker een innestelling zijn hoor! Ik had dat 3,dagen voor mijn officiele testdag ook en had zelfs wat licht bloedverlies in de ochtend.

Maar niets aan de hand, ik mocht 2 dagen voor de testdag toch bloedprikken, en het resultaat was positief!

Het is vandaag mijn officiele testdag en de plus is heel dik nu:happydance:

Het bloed ging ook weer weg na een paar uur gelukkig!

Kijk het nog even aan. Je zou maandag een kv test kunnen doen, de paarse:-)

@roos, ik las dat jouw test weer af nam:-( maar misschien toch even bloedprikken??

@noor, bedankt meis ben zo blij! Ik hoop dat jij je er straks ook doorheen slaat!

Geplaatst

@Jillz, Morgen dus maar even naar de kv die test halen.

Hope so dat het zo zou mogen zijn, maar heb me in ieder geval al voorbereid op het ergste, na vandaag heb ik nog 1 volle doos bollen, die zullen we dan ook nog maar opgebruiken (5 dagen nog) en dan hebben we 4 doosjes gebruikt.

Ik vind het alleen raar dat het ziekenhuis me niet verteld heeft wanneer ik zou mogen testen, of een afspraak voor bloed heb ik ook niet gekregen.

Maar ik ga ervan uit normaal 14 dagen na de tp toch?

Maar ja morgen toch testjes halen, en dan maar duimen he

groetjes all xxx

Geplaatst

heb vandaag eerste test gedaan daar was niets op te bekkennen kan het zijn dat dat in 3 dagen nog verandert mag 26 testen heb vandaag test gedaan was niets dus ben ik dan niet zwanger of kan het nog altijd ????

Geplaatst
heb vandaag eerste test gedaan daar was niets op te bekkennen kan het zijn dat dat in 3 dagen nog verandert mag 26 testen heb vandaag test gedaan was niets dus ben ik dan niet zwanger of kan het nog altijd ????

Ik had op wachtdag 9 na de tp al een zeer licht plusje, en op 11 dagen positieve bloedtest. Ze houden 14 dagen aan na de tp om gewoon in 1x een duidelijke ja of nee te hebben.

Wij duimen zeker voor jou!!!

@Blondine dat is zeker vreemd dat het ziekenhuis geen info geeft na tp..welk ziekenhuis zit je?

Geplaatst

@jillz, Ik zit in het het anthonius in nieuwegein, maar voor punctie en tp moet ik naar utrecht.

Heb nog geen contact gehad met het anthonius die bellen pas op 1 okt om te horen of ik zwanger ben of niet.

Is de enige afspraak die ik staan heb.

Groetjes x

Geplaatst

@blondine, ze hadden je toch wel kunnen informeren in beiden ziekenhuizen wanneer je mag testen?

ps heb jij 2 emmy s teruggeplaatst gekregen bij de eerste ivf?

Heel veel succes!!

Geplaatst

@jillz, Ja vind ik ook wel dat ze me daarover mogen informeren hadden.

Ja ik heb twee embryo's terug geplaatst gekregen ivm mijn leeftijd.

Ik word binnen enkele maanden 40, onze cryootjes zitten ook samen in 1 rietje.

We hadden 5 eitjes, 4 bevrucht, 2 terug geplaatst en 2 cryo's

Groetjes x

Geplaatst

effe ego berichtje

Ik denk dat het hier waarschijnlijk over and out zal zijn deze poging.

Had net een heel klein beetje bruin verlies.

Ben vandaag op WD11

zucht we wachten nog even af...

:(

groetjes x

Geplaatst
effe ego berichtje

Ik denk dat het hier waarschijnlijk over and out zal zijn deze poging.

Had net een heel klein beetje bruin verlies.

Ben vandaag op WD11

zucht we wachten nog even af...

:(

groetjes x

had je al een zwangerschapstest gedaan? Zou ik even halen bij de kv, 2 voor €10,-

dan weet je toch meer;-)

Geplaatst

negative test zondag mag eigelijk 26 testen heb nog geen bloed verloren dus hoop dat het nog kan ?kan het dat ik te vroeg heb getest en dat het daar door negatief is ?

Geplaatst

@jillz ja heb vandaag een test gedaan hij staat bij bomen die bomen, hij was negatief de paarse.

Was er vandaag omgegaan.

@Hartensia, Ik heb vandaag getest hier ook negatief, had dezelfde dag punctie en tp als jij.

En net bij de bollen in te brengen weer wat bruin aan het inbrenghulsje.

Dus ja hoop dat het idd nog te vroeg was ook, maar betwijfel dat sterk.

En dan is net vannacht mijn tweelingszus bevallen van een zoon, dus ja effe pijnlijk hier, maar ja moeten er toch doorheen

groetjes en dikke knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

voel met je mee mijn zusje is ook weer zwanger nu van een meisje ken dat iedereen en ik niet gevoel ik heb echter nog geen bruin verlies gehad of bloed ??

dus weet het echt niet geen krampen of toch niet pijnlijke en dat wachte ge heb de dokter gebeld die zei dat ik echt moest afwachten tot 26 en dan is de test bepaalend dus meer twijfels en het idee dat het niet zou worden heb je altijd in je achter hoofd maar daar denk je niet echt aan toch ieder hoopt dat het van 1 keer lukt maar komt voor ieder van ons uiteindelijk goed elk op onze eigen manier

Geplaatst

@Hartensia Same here. Mijn zusje is 20 weken zwanger. Zelf heb ik vorige week terugplaatsing gehad. Vandaag cyclusdag 28, spannend begint weer te komen. Ik doe geen thuistest en wacht de bloedtest af. Succes met dday morgen. hopelijk ben je straks samen met je zusje zwanger.

Geplaatst

@crisje83 Ik lees net je verhaal. Jee, wat heb jij een zware periode achter de rug, veel pech. maar wel fantastisch resultaat dat je 15 cryo's hebt! worden die allemaal ingevroren?

hoe voel je je nu?

Geplaatst

Lieve allemaal,

Ik heb geprobeerd iets bij te lezen, tussen de vlagen door, want ik ben geveld door een fikse buikgriep met alles erop en eraan :/

Bah, dat kan ik wel missen zo in het begin van de zwangerschap. Komt die onzekerheid weer de kop op steken: hopelijk zit Jip of Janneke nog goed, flink door elkaar geschudt in elk geval...

Gelukkig morgen echo, die zal me wel kunnen geruststellen! Hoop ik toch...want je weet maar nooit...pffff... Als ik morgen kan gaan voor die echo...want als ik om de 10min naar de wc moet hollen, denk ik niet dat het gaat lukken... Hopelijk tegen morgen beter!!!!!!

Ik heb hier een paar keer de vraag zien passeren of een vroegere nega test alsnog positief kan uitdraaien?

Bij Iza had ik destijds op WD10 (TP is WD0) een nega urinetest. Op WD12 een positieve bloedtest, de urinetest gaf toen een heeel licht streepje aan.

Het fertil.centrum waar ik in behandeling ben, zegt dat als je op WD12 een nega urinetest hebt, je 2 dagen later zeker nog eens moet testen. Er zijn bij hen blijkbaar al de nodige gevallen die pas een posi urinetest hadden op WD14. Daarom dat wij altijd een bloedtest mogen laten doen op WD12, omdat die het meest betrouwbaar is. Bij onze laatste behandeling heb ik op WD12 geen bloedtest kunnen laten doen, omdat wij toen op vakantie waren. Vandaar dat ze mij die uitleg gegeven hebben ivm de urinetesten.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze uitleg?

Alleszins: geen bloed is goed! De moed dus nog niet opgeven!!

Geplaatst

Hartensia en blondine, mijn duimen blijven nog even draaien voor jullie, hoop dat jullie alsnog positief gaan testen.

Bettyboopke, ik hoop dat je morgen genoeg bent opgeknapt voor de echo!!

Anne Tel, op welke wachtdag zit je nu? wij hadden 22 beruchtingen van 27, daarvan zijn er 15 ingevroren. Helaas zegt dat bij ons niet zoveel, vorige keer is er maar 1 goed ontdooid van de 7.

ego: heb het sinds gisteren een beetje zwaar, na alles wat er spanning er stress van de afgelopen weken( klaplong, wel of niet mogen beginnen, zware punctie en dan de overstimulatie) barste ik vanmorgen in huilen uit bij mijn mams.

Mijn nichtje is gisteren bevallen van een dochter (begrijp me niet verkeerd, ik gun het ze van harte), dat deed zo'n zeer, zij is per ongeluk zwanger geworden. ik denk dat het daarom nog eens extra steekt.

las al maanden al haar klachten op fb, kotsen, misselijk, buik in de weg, niet kunnen slapen en dan kon ik het niet laten om te denken, mens ik zou er alles voor over hebben om die klachten ook te hebben!

Dus vanmorgen stroomde de tranen rijkelijk en kwam alle stress er uit! we zitten inmiddels op wd 9 en ik merk dat ik deze ww zwaarder vind dan de vorige keren!

Geplaatst

dat verdriet moet er ook uit hoor. het is extreem veel waar je nu doorheen gaat. Gelukkig kon je uithuilen bij je moeder en zat je niet op je werk. dat had ik bij de vorige terugplaatsing die mislukte, ik kon mijn verdriet op mijn werk niet verbergen. dan wil je echt liever bij vrienden of familie zijn. ik ben op wachtdag 7, maar ik denk niet dat het is gelukt. even afwachten.

Geplaatst

Anne Tel,

Het kan nog altijd hoor! Ook al denk je dat het niks geworden is.

Ik ben ervan overtuigd dat een positieve ingesteldheid het resultaat hard kan beïnvloeden. Bij Iza geloofde ik ècht dat ik direct zwanger zou worden en dat was ook zo. Deze behandeling heb ik het boek The Secret van voor naar achteren en van achteren naar voren gelezen, het moest gewoon lukken!

Maarrrr dat positieve gevoel sloeg helemaal om! De laatste 5 dagen voor mijn test zag ik het helemaal niet meer zitten. Ik had keelontsteking, koorst en vaak buikpijn. En dat was begonnen nèt op de dag dat (ongeveer) de innesteling zou kunnen plaatsvinden. Ik had de hoop opgegeven...en al wat traantjes weggepinkt...

Durfde niet te testen, wilde niet weer dat witte wit zien!

Maar...ik testte positief! Had ik ècht niet durven dromen!!!

Dus meid, zolang er geen russen zijn, niet de moed opgeven hoor! Je gevoel klopt blijkbaar niet altijd (bij mij dan toch niet)!!

Btw, heb op je website wat rondgeneusd, leuke blog!!! Je boek klinkt ook heel interessant, ik ga toch eens ernaar kijken als ik in de boekwinkel kom!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden