Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

attachment.php?attachmentid=4434&d=1344024555

zwangere:

​aprilmama's

icsi2mama (34)

18-4-2013

1e kindje

cryo tp (nog 2 cryo's over)

norwegian-sky(25)

8-4-2013

2de kindje

1 cryo van vorige behandeling dochter

Wen72

5-4-2013

Tweede kindje.

Nu zwanger van een cryo (na 5 icsi behandeling voor een brusje)

Sushii (31)

4-4-2013

1e kindje.

verse tp van ICSI poging 3

Maartmama's

Kimmie

6-3-2013

2de kindje

verse tp ivf poging 1

afspraken:

Wen72:
16 augustus echo

norwegian-sky
: 15 augustus echo

Sushii :
​ 17 augustus echo
icsi2mama :
​ 29 augustus echo

Ik heb het lijstje even aangepast. Mijn echo is nl verschoven naar 16 augustus. Manlief kon dan makkelijker verlof krijgen. ik moet dus 3 dagen langer wachten.........zucht.

Sky, jij bent de eerste woensdag. Spannend!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames!

Zoals beloofd na een goede echo ga ik mee kletsen en dat is vanaf vandaag het geval!

Gelijk het goede nieuws: we hebben een mooi kloppend hartje gezien!!!

Ik heb vorige week woensdag een bloeding gehad..

De bloeding is veroorzaakt door een hematoom, ik kan of nog een keer een bloeding

verwachten of het lost zich net zoals een blauwe plek van zelf op!!

Volgende week donderdag naar onze behandelkliniek Geertgen.

De afspraak met de gyn staat ook al 3 September!

We hebben filmpje van het hartje.. zo geweldig om het terug te mogen/kunnen kijken..

We gaan er lekker van genieten.. en hopelijk is onze volgende echo ook goed! Op naar de 12 weken!

Groetjes

[ATTACH=CONFIG]4458[/ATTACH]

Geplaatst

attachment.php?attachmentid=4434&d=1344024555

Zwangere:

​Aprilmama's

icsi2mama (34)

18-4-2013

1e kindje

cryo tp (nog 2 cryo's over)

norwegian-sky(25)

8-4-2013

2de kindje

1 cryo van vorige behandeling dochter

Wen72

5-4-2013

Tweede kindje.

Nu zwanger van een cryo (na 5 icsi behandeling voor een brusje)

Sushii (31)

4-4-2013

1e kindje.

verse tp van ICSI poging 3

Roxanne (27)

5-4-2013

1e kindje

cryo van ICSI poging 2

Maartmama's

Kimmie

6-3-2013

2de kindje

verse tp ivf poging 1

afspraken:

Wen72: 16 augustus echo

norwegian-sky : 15 augustus echo

Sushii :​ 17 augustus echo

icsi2mama :​ 29 augustus echo

Roxanne: 23 Augustus 3e echo GG, 30 Augustus 4e echo 3 September afspraak gyn

Geplaatst

Wow vanavond is Moeders voor Moeders langst geweest.. en dat was een feestje..

Niet alleen knalde de test natuurlijk erg positief! Maar kreeg ook meerdere cadeautjes..

Ik heb een boek van haar gehad De grote Geboorte Gids.. een fotolijstje van aliminium voor een echo.

En dan krijg ik nog het boek Paaseitjes zoeken in het AMC...

En als ik de volle 9 weken mee doen krijg ik nog een wikkeldoek ofzo?

Wat een lekker gevoel.. nu ga naar bed want heb me daar toch een rugpijn!!

Slaap lekker!

En sky nog gefeliciteerd hoe is de dag geweest?? Succes morgen meis.. komt helemaal goed!!

Geplaatst

Wat gaaf! Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!! Al die cadeautjes verdien je ook dubbel en dwars als je eindelijk zwanger bent. De wikkeldoek is trouwens ook erg mooi.

En straks begin april krijg je je allermooiste cadeautje waar je al jaren naar toeleeft. Ik heb het boek Paaseitjes zoeken in het AMC geschreven en ben benieuwd of je veel herkenning hebt na alles wat jij hebt meegemaakt. Veel plezier met lezen! Morgen een voorproefje in de Flair (http://www.flaironline.nl) dagboek van een kinderwens.

Geplaatst

Roxanne,. Hier nogmaals gefeliciteerd met de goede echo! Nu lekker meeschrijven, hier!

Ik heb ook het boek (van Anne) gekregen via MvM en ik heb het in 1 ruk uitgelezen. Wat een supergoed boek. Zo herkenbaar en vol emotie. Een aanrader dus.

Nav je opmerking over de wikkeldoek, had ik even een vraagje. Daar heeft MvM het bij mij niet over gehad. Is dit dan niet landelijk. Ik doe mee sinds vorige week en zal uiteindelijk dus de volle 10 weken mee gaan doen. Was gewoon even benieuwd.

Sky: gefeliciteerd met jullie dochter!

Heel veel succes morgen met de echo!

Geplaatst

Roxanne, wauw wat goed. Gefeliciteerd! Na de bloeding zal de schrik er goed hebben ingezeten meis. Maar gelukkig is alles goed, en klopt het hartje van jullie wonder mooi :-) en idd die cadeau's verdien je/we.

Ik krijg de wikkeldeken idd ook als ik de volle weken mee doe. Dus volgens mij is het wel landelijk, want heb het ook op de site zien staan! Ik heb ook een inlog van MVM gekregen kun je daar niet even je vraag stellen Wen?

Hier verder alles goed, of weer goed. Gisteren hele dag vette hoofdpijn en boven de pot gehangen. Maar lijk me nu weer en beter te voelen. Gelukkig maar met de hitte is ziek zijn niets.

Geplaatst

Anne Tel.. ik zit met smart te wachten op dat boek.. ze kwam met allerlei andere cadeau's wat echt super was... maar het eerste wat ik vroeg.. uhmm dat boek

Paaseitjes zoeken in het UMC krijg ik dat via de post offf... ze zegt oh dacht dat je dat al gehad ik stop het door de bus..

Nou volgens mij moet ik haar daar aan herinneren, terwijl ik gisteren zo'n zin had om lekker op bed te gaan liggen ivm rugpijn en dan dat boek te lezen!! Helaas..

Ik laat het je weten Anne Tel wat ik er van vondt.. ben in ieder geval zeer benieuwd!!

Dank jullie weer voor de felicitatie het is een beetje onecht merk ik wel, want hoe zeker ik gisteren was.. hoe onzeker ik nu weer ben!! Maar goed ik mag

volgende week donderdag weer naar de uk kijken.. en ik heb nu een gezinnetje dus helemaal top toch!!

Ik ga nu lekker het gezinnetje opstarten een meisje geboren, ik mocht bij de bevalling zijn en wat is dat toch een mooi wonder..

Fijne dag lieve meiden!

Geplaatst

ik heb ook de eerste echo gehad

het hartje klopte duidelijk. maar ze kon het nog moeilijk

opmeten wat me dan toch weer onzeker maakt. ze kwam niet

verder dan 5,2 weken terwijl het nu 6,2 moet zijn. maar het

hartje klopt dus dat is positief. over 2weken mogen we weer

naar de echo maar dan bij de vk fijn dat we over mogen.

ben blij als ik de eerste 12 weken door ben.

xxx sky

Geplaatst

Beste Norweigian, wat een super nieuws en fijn om te zien he.

Een kloppend hartje, geniet van je zwangerschap.

Ik weet niet of je het ook had, maar vorig maar toen ik deze tijd een echo had, zag de gyn direct dat het goed was.

Wij moesten samen 2x kijken om te zien wat zij allang gezien had.

Geplaatst

@vlinder nou eigenlijk zag ik al heel snel het hartje kloppen

maar maak me toch een beetje zorgen omdat het iets te klein

is voor het termijn hoop dat het over 2 weken goed gegroeit is.

blijft toch spannend de eerste weken

Geplaatst

Hey, gek gezegd maar daar zou ik me nu niet teveel zorgen ommaken.

Dat is mm werk, hoe groot is het nu.

Het hartje klopt en dat is voor de verdere ontwikkeling reuze belangrijk.

Geniet ervan.

Geplaatst

Gefeliciteerd SKY!!

Ik zou me daar ook niet teveel zorgen om maken.. misschien lag het verkeerd of .. heb zij niet goed gemeten..

Het hartje klopt en dat is nu het belangrijkste... echt waar komt goed!!

Geplaatst
Roxanne,. Hier nogmaals gefeliciteerd met de goede echo! Nu lekker meeschrijven, hier!

Ik heb ook het boek (van Anne) gekregen via MvM en ik heb het in 1 ruk uitgelezen. Wat een supergoed boek. Zo herkenbaar en vol emotie. Een aanrader dus.

Nav je opmerking over de wikkeldoek, had ik even een vraagje. Daar heeft MvM het bij mij niet over gehad. Is dit dan niet landelijk. Ik doe mee sinds vorige week en zal uiteindelijk dus de volle 10 weken mee gaan doen. Was gewoon even benieuwd.

Sky: gefeliciteerd met jullie dochter!

Heel veel succes morgen met de echo!

Inderdaad die wikkeldeken is landelijk!! Voor iedereen!

Ik voel me baarmoeder behoorlijk trekken zeg.. niet normaal.. het maakt me wel onzeker.. dan denk je oh oh de menstruatie..

Maar het is natuurlijk een heel ander gevoel.. maar het lijkt allemaal zoveel op elkaar .. daar word je echt moedeloos van..

Ik hoop dat ik een beetje kan genieten na 12 weken.. want nu geniet ik zelden..

Straks lekker uiteten ivm ons 4 jarig huwelijk van vorige week.. elk jaar doe ik een kaartje naar me man, op onze trouwdag, Valentijnsdag en verlovingsdag.

En daar staat elke keer in hopelijk word onze droom snel waar een "gezinnetje" .. en nu kan ik gewoon op het kaartje schrijven dat het eindelijk zover is!!

Ik heb ook als "cadeautje" wat krasloten te geven.. kijken of we daar ook zo'n geluk mee hebben!!

Fijne avond!

Geplaatst

Sky ik breek even in.... Wij hebben in het begin ook echo's gehad waarbij de termijn niet leek te kloppen. Ik ben toen eea na gaan kijken en dan blijkt dat elk boek, elke app, elke site andere lengtes opgeeft bij de weken. En daar kan behoorlijk wat verschil in zitten. Ten tweede is het millimeterwerk en zeker in het begin maakt een millimeter zo een dag uit. Tot slot kan zo'n ukkie ook opeens een enorme spurt maken. Bij een spoedecho op zondag zou het bij ons vier dagen zeker achterlopen, op donderdag was het een centimeter (!) groter en precies op schema. Ik bedoel maar.... Snap dat je je zorgen maakt, dat deed ik ook, maar vreet jezelf niet teveel op, een kloppend hartje zegt al zoveel!

Roxanne....ik heb nog steeds kramp (en vind het nog steeds eng)

Breek weer uit :-)

Geplaatst

Sky, gefeliciteerd met het kloppende hartje!

Ik sluit mij helemaal aan bij Henne.

Tijdens de eerste echo van mijn zoontje, liep die ook enkele dagen achter. Echter, 2 weken later, bij een andere gyn, liep hij ineens 2 dagen voor op schema. Kortom: niet al te druk maken. Een kloppend hartje zegt al zoveel!

Geplaatst

Roxanne, ik kan mij die onzekerheid wel voorstellen, hoor. Maar volgens mij horen die steekjes en krampen er echt een beetje bij. Je baarmoeder is aan het oprekken en dat voel je.

Wat betreft MvM: ik ga wel even mailen. Mogelijk dat ze het gewoon vergeten is om te vertellen. Ik had toch al de indruk dat ze een beetje haast had. Ze was nl binnen de korste keren alweer weg. Nou had ik zelf al aangegeven dat ik tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ook al had meegedaan en ik dus niet geheel onbekend was met MvM.

Brrrr. Morgen de echo. Ik vind het zo enorm spannend en eng! Pfff.

Morgenochtend richting Gent en dan om 11.40 hoop ik ook een kloppend hartje te mogen zien. (fingers crossed)

Geplaatst

Spannend wen!

Voel me al iets geruster thanxx meiden. Het is ook allemaal zo spannend

wil gewoon van ukkie genieten en vertrouwen hebben dat ga ik ook proberen te doen.

is toch fijner dan de hele tijd angst te hebben.

Geplaatst

Succes Wen .. mijn duimen draaien voor julie!

Hier heerlijk gegeten, maar nu kapot en niet zo lekker.. dus op naar bed.. morgen een lange dag voor de boeg van half negen tot tien uuur s avonds..

@Henne oh men .. ik hoop wel dat ik een beetje kan genieten hoor..

Geplaatst

Hoi Hoi

Wen meis weet je al wat.. ben zoooo benieuwd!!

Sky .. lekker is dat hé ik had dat gisteren tijdens een bevalling werd om 05:50 uit me bed gebeld,

en om 06:15 begon de misselijkheid hoor.. nooit gehad s morgens..

Trouwens die bevalling was pittig om te zien, nu ik zelf zwanger ben.. wat een pijn.. wat een branderig gevoel..

wat een hechtingen .. wat een bloed.. hahaha nooit anders moeite mee en nu..

Aan de ene kant wel blij dat ik een geplande keizersnede krijg.. maar daar zitten ook weer nadelen aan.

Nou ik ga nog even tukken.. want ben vroeger klaar dan ik dacht.. vanavond kinder EHBO.

Wen laat je ons wat weten.. ??

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden