Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow wat fijn sushii en 2 ukkies zo bijzonder!

Hier gaat het goed! De medicijnen doen goed hun werk heerlijk hoor.

kan tenminste weer gewoon alle dagelijkse dingen doen.

Nog 1 avond werken en dan heb ik heerlijk vakantie! We gaan een weekje de zon opzoeken

lijkt me echt heerlijk!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sky. Wat bijzonder! Ik wist niet dat het al zo vroeg kon. Wat super!!

Ik heb ook zo'n doppler (luvion) aangeschaft maar volgens de officiele beschrijving is het pas na 12 weken hoorbaar. Maar nu na jouw vehaal, ga ik mischien ook wel eerder proberen.

Gisteren trouwens de laatse afspraak in gent gehad. Vanaf nu zijn wij officieel overgedragen aan een nedelandse gyn/vk.

Ik heb nog een echo gehad en daar nam onze eigen prof heerlijk de tijd voor. Hierdoor het hartje zien kloppen, de bloedsomloop in beeld gebracht, de placenta en de navelstreng middels de echo gezien. Om in de bewoordingen van onze prof te bkijven: het zag er perfect goed uit.

Ons ijsbeertje was druk aan het bewegen. Op een gegeven moment was het met zn armpje aan het bewegen. Leek wel of hij aan het zwaaien was. Zo grappig. Ons zoontje was direct helemaal trots: " mama de baby zwaait naar mij". 1 keer raden wat hij vandaag op school aan de juf heeft veteld....ha, ha.

Ik ben voorlopig weer even gerustgesteld. Nog 2 weken en dan zijn wij de cruciale grens voorbij, pfff.

Geplaatst

Super zeg SKy!! Ik wil ook een angelsound aanschaffen, maar ik wil eigenlijk nog even wachten tot maandag als ik weer een goed echo heb gehad..

Waarom dat weet ik niet maar eigenlijk ga ik maandag best wel wat aanschaffen hahahaha..

En dan neem ik het mee naar de termijnecho en dan kan de echoscopiste me misschien helpen..

Wen wat een heerlijk kind heb je zeg ..

Vandaag nog geen Emasfene ingenomen en het gaat tot nu toe goed.. ben benieuwd hoe lang dat is.. want meestal werd ik rond etenstijd misselijk!

Heerlijk weer hé dames.. ik ga niet veel doen.. moet foto's bewerken van shoots en bruiloften enzo... fijne dag!

Geplaatst

@roxanne succes met de echo! hoe voel je je? is de misselijkheid al minder?

ik durf noog niet te stoppen met de medicijnen. doe ik na de vakantie wel.

dan ben ik 12 weken dus hoop dat ik me dan beter voel.

nog 2 dagen en dan lekker op vakantie! kan niet wachten word heerlijk genieten!

xxx sky

Geplaatst

Dank jullie wel meiden... ik had gisteren nog wat geplaatst bij het 12 weken bankje maar zag dat ik het niet gekopieerd hier heen had..

Sky de misselijkheid is echt nog niet afgenomen.. als ik ga minderen dan voel ik me zo beroerd.. gisteren zelfs bij mij ouders bijna

tot het spugen...

Ik laat vanmiddag weer wat weten!

Dit was nog van gisteren:

Hoi hoi,

Vandaag toch even een dokter bezocht, ik werd wakker met buikpijn .. wel last van me darmen de buikpijn en

weer een druk onder in mijn buik..

Bloed na die ene keer niet meer gezien, maar toen ik de inbrenger bekeek na het inbrengen van de bolletjes

zat daar groen slijm aan.. lekker fris praatje .. sorry..

Heb de arts gebeld maar die was op route dus had me gegevens niet, dus hij vroeg of ik naar de praktijk wilde komen.

Daar werd al gauw duidelijk dat hij me niet ging doorsturen voor een echo, maar hij ging wel even mij baarmoedermond bekijken.

Deze was mooi gesloten.. hij heeft wat kweekjes afgenomen.. voor eventuele bacteriën.. streptokokken enz.. voor de zekerheid.

Maar hij zei dat het afgezien van de witte afscheiding (utrogestan) er goed uit zag geen vreemde dingen ofzo..

Hij gaf ook aan dat niet bewezen is dat de echo stralingen slecht zijn voor de baby, maar ook niet dat het geen kwaad kan..

Nou daar ga ik dan met mijn 5 echo's al op zak.. en morgen de 7e .. maar goed .. morgen hebben we weer een echo.. mannetje

heeft vrij dus die gaat gelukkig mee !!

Ben al best weer een beetje zenuwachtig zeg.. na al die gerotzooi weer .. zit er echt niet te wachten om elke week zo onzeker

gemaakt te worden.. ben je eindelijk zeker van je zaak.. gebeurd dit..

Nou meiden, ik ga bbqen bij mijn ouders en dan s avonds de verjaardag van mijn schone zusje.. en dan lekker op bed tv kijken..

Fijne avond..

Geplaatst

Hoi dames,

Op echo geweest en alles was goed! De meting klopt ook.. 10 weken en 1 dag.. GG zegt dat ik 10 weken en 1 dag ben,

en de banner hieronder en het ZH zeggen 10 weken en 2 dagen.. maar dat maakte niet zoveel uit..

Over 1 week bloed laten prikken voor de combinatietest, en dan over twee weken de combinatietest.

Over 3 weken controle verloskundige, en over 6 weken controle gyn..

Dus ik ben weer blij!!

Het bewoog zoveel.. helemaal druk met de armpjes en beentjes bewegen.. zich eigen af zetten.. tegen me baarmoeder.. om te jumpen!

Weer lag hij op zijn kop.. op een gegeven moment ging hij weer wat naar beneden..

Wil je even lachen; komt ie dan ..

Bij binnenkomst werd er na een poosje gevraagd of ik een vaginale echo wilde of buik... nou aangezien de vorige buikecho niet zo goed was.

Koos ik voor de vaginale echo.. terwijl ik ging liggen legt ze me uit dat dat ding er maar een klein stukje in gaat .. maar dat wist ik natuurlijk al zei ze.

Ja .. antwoordde ik.. ik heb al wel 7 x binnen nu en 10 weken een vaginale echo gehad..

Daar gingen we.. het beeld werd niet gevuld met een baby.. het is even zoeken riep ze nog.. maar op een gegeven moment duurde het wel erg lang

voordat er iets naar voren kwam wat op een baby moest lijken.. ik ging me zorgen maken.. en kreeg het al benauwd..

Toch doe ik voorzichtig de gooi en zeg zit hij er wel ver genoeg in, want het voelde anders als normaal.. en FLOEP daar ging hij naar binnen..

Oei.. hij zat nog niet eens binnen.. ze zat op me clitoris.. hoe hilarisch het klinkt zo was het ook.. eenmaal de baby in beeld kon ik niet stoppen met lachen.

Mijn man vroeg buiten; Dat moet wel een lekker gevoel zijn geweest.. hahaha nou nee want ze drukte er af en toe flink op..

Groetjessss

[ATTACH=CONFIG]4555[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4556[/ATTACH]

Geplaatst

Whahahaha nou sorry hoor, maar das inderdaad erg hilarisch :laughing9:

Maar fijn dat de echo goed was meis!! Gaan ze bij jou niet uit van de tp en hoe oud de emmie was?

Hier meten ze de beebjes op om te kijken of ze nog op schema liggen met mijn termijn!

Geplaatst

ha meiden,

wij hebben vandaag ons ijsbeertje ook weer mogen zien! Wij hadden namelijk de intake voor de nekplooimeting en daar hoorde ook een uitgangsecho bij.

Wij kregen een uitgebreide echo! Voor het eerst via de buik. De echoscopiste vertelde dat zij net een nieuw apparaat hadden en dat deze erg duidelijke beelden gaf. En dat bleek zo te zijn, ondanks de buikecho.

Wij hebben zelfs de handjes en het neusje al kunnen zien!. Volgens degene die de echo deed zag ijsbeertje er goed uit en kon ze zo op het eerste gezicht geen verdikte nekplooi zien, alhoewel zij benadrukte dat dit vandaag geen offciele meting was. Maar gezien haar ervaring zag het er, op het eerste gezicht, goed uit.

Over 2 weken de daadwerkelijke nekplooimeting.

Ook is er al gesproken over de 20 weken echo. Die zal namelijk ook bij de gyn gaan plaats vinden ipv de VK.

Ik begin stteds meer vertrouwen te krijgen in dit ijsbeertje en ook dat wij de 12 weken grens gaan halen (nog iets minder als 2 weken). Ga nu toch maar even seriues nadenken over een banner.

Geplaatst

Oja, wij hebben ooit een lijstje gemaakt waar op iedereen had neergeschrveven of zij dacht dat het een jongen of een meisje zou worden. Ik heb toen neergeschreven dat het een meisje gaat worden, maar naarmate ik langer zwanger ben begin ik steeds meer te twijfelen. Ga nl steeds meer het gevoel krijgen dat het ook wel eens een knulletje zou kunnen zijn.

Hoe ervaren jullie het eigen voorgevoel mbt het geslacht?

Geplaatst

Super nieuws wen!!

ik vind het ook moeilijk hoor qua geslacht

qua naam hoop ik een jongen die staat al helemaal vast.

voor een meid kom ik er echt niet uit. Pfff heb bij geen enkele naam een gevoel van ja.

maar denk nu weer dat het een meisje is haha. Maar dat is dat ik me niet kan voorstellen met een zoon

dus hier wisseld het ook steeds.

Geplaatst

Hoi meiden,

Allemaal gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik heb nog een heleboel tweedehands babykleertjes die ik in een webshopje heb gezet.

Alles is echt z.g.a.n. aangezien ik veel te veel gekocht en gekregen had :)

Wil je dus nog leuke merkkleertjes voor noppes dan nodig ik je uit om eventjes de site te checken ;)

http://tweedehandsbabykleding.luondo.nl/

Mijn twitter account staat in mijn profiel, altijd leuk als je me wilt volgen ;)

Een hele fijne zwangerschap toegewenst!! Geniet van het grote wonder in je buik! :)

Geplaatst

Hoi Hoi!

In het begin dacht ik serieus sterk dat het een meisje was.. maar nu zegt alles in mij een jongen.. maar goed

het maakt mij echt niet uit..

Jaa echt hilarisch .. nog nooit zoiets mee gemaakt ..

Vandaag de angelsound thuis gekregen.. gelijk geprobeerd en ik ben er heilig van overtuigd dat ik de hartslag hoor!

Mijn man zegt .. misschien is het een darm ofzo.. ik zeg ja hoor een darm met een hartslag.. maar hij vind het traag

terwijl het toch rete snel gaat..

Morgen nog maar een keer horen..

Wen.. heb vertrouwen maak een banner!!

Onze nekplooimeting is 27 September om 16:00.. volgende week maandag bloed prikken.. spannend hoor..

Oh ik krijg trouwens onze 20 weken echo in Rotterdam, daar kom ik voor in aanmerking omdat het een ICSI

zwangerschap is.. nou beter want daar is de apparatuur veel nauwkeuriger en mooier!!

Nou ik ga zo slapen vannacht, ben ik 4 of 5 keer eruit geweest om te plassen omdat ik om 00:00 zo'n dorst

kreeg dat ik echt wat moest drinken.. en daar heb ik duidelijk de gevolgen van moeten dragen..

Fijne avond meid!

Roxanne

Geplaatst

Wat grappig dat jullie gevoel mbt het geslacht ook wisselend is.

Roxanne, bij jou dus ook al geluid bij de angelsound. Wat fijn! Ennee...lijkt mij niet echt dat er darmen bestaan met een hartslag........

Heb je vandaag nog geluisterd?

Mmmm. Mischien dat ik het dan toch ook maar gaat proberen. Wij hebben echter geen angelsound (wel in mijn vorige zwangerschap gehad, maar later weer verkocht), maar nu de luvion dopppler. Is volgens mij vergelijkbaar, maar volgens de beschrijving pas na 12 weken te gebruiken. Hoe is dat met de angelsound, of zal dat niet heel veel verschil uitmaken?

Wij hebben de echte nekplooimeting op 25 september en krijgen dan direct de uitslag mee. Vind dit wel enorm spannend. Ik ben inmmers niet meer de allerjongste meer.

Ook hier krijgen wij de 20 weken echo in het ziekenhuis. Dat hadden wij tijdens de vorige zwangerschap ook. Ik vond dat ook wel erg fijn.

Hoe is het voor de rest met iedereen? Kwaaltjes, klachten, hormonen etc?

Geplaatst

Ik schuif ook een topicje verder. Nu we vandaag een goede echo hebben gehad durf ik de 'grote stap' te zetten. Hier een zwangerschap na terugplaatsing van 2 cryo's. Vandaag 1 mooi klein frummeltje met knipperlichtje gezien, dus nu durf ik me hier aan te sluiten. De uitgerekende datum is 29 april, maar dat zal wel een week eerder worden (geplande ks).

Doen jullie allemaal de nekplooimeting? Wij denk ik niet.... zou niet weten wat ik na een slechte uitslag zou ondernemen namelijk.

En het is idd normaal dat je na ICSI een uitgebeidere 20 weken echo krijgt toch? Hebben wij de vorige keer niet gehad nl en dat bedacht ik mij achteraf pas. Daar ga ik dit keer wat meer op zitten denk ik... Hoewel het wel praktischer is om de echo hier dichtbij te hebben ipv op bijna 1,5 uur rijden.

Joekie: leuke spulletjes. Maar ik wacht met kopen tot ik weet wat er in mijn buik zit en dat duurt (helaas?) nog wel even.

Geplaatst

Ja ik weet het echt niet hoor meid of jongen.. normaal kan ik bij andere meestal wel gokken maar nu durf ik het eigenlijk niet!

Jaaa heb net nog even geluisterd en hij is mooi.. komt ook een duidelijkere beat in.. heerlijk .. genieten... :love1:

Geplaatst

*Breek ff in;*

Roxanne, wat de angelsound betreft, mijn vk vertelde dat je 10 seconden het hartslagje kon tellen en dan X 6. Dan heb je het aantal slagen per minuut.

Dit omdat om het verschil te weten tussen je eigen hartslag en die van het kindje. Hoeft alleen in het begin want daarna herken je het zo.

Maar ik check het wel elke keer, want dan weet je wel een beetje hoe het met je beebje gaat. Ons kindje zit steeds rond de 150 slagen per minuut.

ik had ook een keer een arts in opleiding die mij vertelde dat het hartslagje van het kindje 120 was..., nou dan moet je nog even zoeken, want dan heb je die van mij, zei ik, hi hi, ik had gelukkig gelijk!

*breek weer uit*

Geplaatst

Nog een tip voor de angelsound:in je lies zit een vrij grote slagader, je kunt daar best makkelijk je eigen hartslag vinden en dan merk je zo het verschil! Of gewoon even je eigen pols tellen en dat vergelijken.

Geplaatst

Is ook nog vroeg Roxanne, verloskundige probeert het meestal ook niet voor twaalf weken. Nog even geduld hebben meis, komt vanzelf. En zoek vooral laag, baarmoeder zit nu echt nog heel laag, veel meer dan je verwacht (tenminste dat was bij mij zo).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden