Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Is ook nog vroeg Roxanne, verloskundige probeert het meestal ook niet voor twaalf weken. Nog even geduld hebben meis, komt vanzelf. En zoek vooral laag, baarmoeder zit nu echt nog heel laag, veel meer dan je verwacht (tenminste dat was bij mij zo).

Ja precies.. en ik ben ook zelf stevig dus denk dat het wat lastig word.. maar goed over een week of twee nog maar eens proberen..

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier a.s. maandag weer voor controle, overmorgen dus!! Vind het nog steeds rete spannend hoor, oef! Ben tot nu toe nog niks aangekomen, nog steeds geen kwaaltjes, geen groeiende buik... en toch zitten er 2 ukjes?!? Oh, ik kan niet wachten tot ik ze weer spartelend in beeld zie maandag.. en dan gelijk maar even vragen hoe groot de kans nu nog is dat ukje 2 er eventueel tussenuit knijpt... alle vorige afspraken konden ze me daar nog niet echt gerust over stellen. Nu ik langzaamaan de 12 weken nader, hoop ik toch wel wat meer duidelijkheid te krijgen!

Geplaatst

O ja roxanne, ik weet niet hoeveel je geteld heb, maar ik heb even gespeurd op internet en volgens internet zit het hartje van de baby tussen de 120 en 160 in. dus als dat waar is zou 120 wel kunnen.

Ik denk dat het ook niet veel uit maakt, als je kindje altijd 120 of 130 heeft, maar wel (denk ik) als het steeds 150 is en dan opeens 120.

Maar ik zie dat je 11 weken bent, is ook nog wel vroeg.

en idd laag zoeken! Ik zit zelfs nu nog vaak te hoog.

Geplaatst

Hoi

Ik had 100 geteld.. dus te weinig..

Spannend hoor sushii.. twee is toch wel erg geweldig hé! Succes alvast..

Ik mag pas 27 September weer naar de kleine kijken, dan hebben we de nekplooimeting dus krijgen we alles

ook gelijk te horen ook de bloeduitslagen.. zooo spannend.. en dat weekend erna gaan we het vertellen

tegen de ouders.. en de rest .. dan zijn we 13 weken..

Daarna hebben we een weekje vakantie en gaan we lekker shoppen in de vakantie .. en ook nog de eerste

dag van de vakantie mogen we weer naar de kleine kijken bij de verloskundige!

Ik ben helaas ziek verkouden, koppijn en nog moeier als moe :) ..

Dus s middags lekker na mijn werk dat bed in en dat doet me goed ..

Hoe is het met iedereen.. SKY is lekker op vakantie heerlijk ben jaloers..

Groetjes

Geplaatst

Vandaag 11 weken en 1 dag .. :love4:

Gisteren gestopt met de utrogestan bollen en de estradiol.. wat een heerlijkheid.. geen vieze onderbroeken meer.. haha...

Net ook bloed wezen prikken voor de combinatietest.. pas volgende week donderdag weer een echo.. men wat duurt dat lang!

Van het weekend druk bezig geweest met een naam, in het begin had ik het idee dat het een meid werd en nu ben ik er

heilig van overtuigd dat het een jongen word.. dus ik ben bezig geweest met de jongensnamen.. en wat MOEILIJK..

Meidennamen zijn er zat waar ik van denk leuk... ! Maar jongens namen.. wij gaan niet voor de standaard namen, geen

nederlandse namen.. maar buitelands.. richting Amerikaans/Engels..

Ik heb een hele mooie naam gevonden, mijn manneke vind hem ook mooi.. maar we zijn natuurlijk nog lang niet klaar met zoeken..

Ik had een boekwerk uitgeprint van 18 pagina's, dus dik 1500 namen.. en er zijn 10 van overgebleven..

En wat een rare namen joh.. Baard, Baan, Balle Walle en noem het maar op!

Ik heb vandaag me gezin afgesloten en kan morgen dus uitslapen en rusten! En dat heb ik echt nodig, want ben ondertussen ook alweer

3 dagen grieperig.. dat is echt teveel als je zwanger bent zeg!

Nu is het wachten op de pedicure en dan kan ik ff naar bed.. ff snel tukke voordat de man thuis komt..

Ohh ik kan niet wachten totdat die 12 weken voorbij zijn en we donderdag een goed echo hebben gehad, maar ik heb er wel het volste

vertrouwen in dat het helemaal goed zit.

Hoe is het met jullie?

Groetjes

Geplaatst

Roxanne, allemaal herkenbaar!

Ik ben vandaag 11 weken en 1 dag zwanger (volgens mij ben jij vandaag 11 weken en 2 dagen) en kan ook niet wachten tot die 12 weken voorbij zijn. Volgende week maandag de afspraak met de gyn en volgende week dinsdag de nekplooimeting. Daarna kan ik waarschijnlijk pas opgelucht ademhalen (alhoewel ik denk dat je dan naar de volgende grens van 20 weken gaat toewerken...).

Hier spelen de namen soms ook door mijn hoofd. Ik vind jongensnamen echter weer makkelijker als meisjesnamen. Mischien omdat wij al een zoon hebben.

Verder hier ook griep gehad. De afgelopen week veel op bed gelegen en mij ziek moeten melden. Maar het valt idd niet mee om griep te hebben, zwanger te zijn en ook nog eens moeten zorgen voor een kleuter die graag ook wat aandacht wilt (en terecht!).

Nu weer wat opgeknapt.

Sushi, hoe is het vandaag gegaan?

Geplaatst

Ja mijn teller geeft aan 11 weken en 2 dagen maar volgens mijn behandelkliniek ben ik nu 11 weken en 2 dagen vandaag..

Maar goed maakt niet uit.. de echo's geven trouwens wel de dagen van de kliniek elke keer..

Vandaag echt een rot dag ik heb hoofdpijn, die niet overgaat.. en overmate van ramp vergeet ik mijn emasfene in te nemen

en ben ik nu dus misselijk..

Stoppen met de utrogestan en estradiol maakt me erg onzeker.. bang dat er bloed komt.. bang dat de baby het nog nodig heeft..

Weet iemand dit? Heeft de baby het nu nog nodig?

Echt een rot dag.. bah lig al een hele dag op bed moet nu even wat voor werk doen en daarna terug dat bed in..

Sorry voor mijn geklaag..

Geplaatst

Roxanne als het voor jou gevoel fijner is kun je de utro ook afbouwen in bijv een week? In veel ziekenhuizen mag je er al veel eerder mee stoppen, dus in die zin is het gewoon veilig, maar ik ben zelf ook niet van de een op de andere dag gestopt hoor. Eel te eng. Estradiol heb ik geen verstand van, maar lijkt me dat je dat ook af kunt bouwen ipv boem pats stoppen?

Geplaatst
Roxanne als het voor jou gevoel fijner is kun je de utro ook afbouwen in bijv een week? In veel ziekenhuizen mag je er al veel eerder mee stoppen, dus in die zin is het gewoon veilig, maar ik ben zelf ook niet van de een op de andere dag gestopt hoor. Eel te eng. Estradiol heb ik geen verstand van, maar lijkt me dat je dat ook af kunt bouwen ipv boem pats stoppen?

Te laat ben zondag al gestopt met alles.. maar goed als de baby het niet meer nodig heb heb ik er vertrouwen in... maar wist gewoon niet goed

wat utrogestan nou voor je doet.. Estradiol is om je baarmoederslijmvlies dik te maken of te behouden..

Pff heb ook flink wat last me onderbuik.. of het is de rust die het nu krijgt.. dat het zo voelt.. of me baarmoeder.. hoop ik.. men wat een onzeker gevoel weer!

Geplaatst
Ja mijn teller geeft aan 11 weken en 2 dagen maar volgens mijn behandelkliniek ben ik nu 11 weken en 2 dagen vandaag..

Maar goed maakt niet uit.. de echo's geven trouwens wel de dagen van de kliniek elke keer..

Vandaag echt een rot dag ik heb hoofdpijn, die niet overgaat.. en overmate van ramp vergeet ik mijn emasfene in te nemen

en ben ik nu dus misselijk..

Stoppen met de utrogestan en estradiol maakt me erg onzeker.. bang dat er bloed komt.. bang dat de baby het nog nodig heeft..

Weet iemand dit? Heeft de baby het nu nog nodig?

Echt een rot dag.. bah lig al een hele dag op bed moet nu even wat voor werk doen en daarna terug dat bed in..

Sorry voor mijn geklaag..

Roxanne, dat is geen geklaag! Gewoon hier posten, hoor! Het is gewoon soms best even pittig, ondanks de innige wens die wij allemaal hebben. Je lichaam werkt soms tegen door alle klachten en dan heb je ook nog eens al die onzekerheid. Dan mag je best even klagen hoor.

Ik denk dat iedereen dit in min of meerdere mate wel herkend (althans ik wel).

Is jouw officiele uitgerekende datum dan ook 7 april? Ik ben namelijk ook volgens de echo's vandaag 11 weken en 2 dagen en 7 april ben ik uitgerekend.

Echter, als ik terugreken naar de datum van cryo terugplaatsing (via freya website calculator) dan was ik 5 april uitgerekend en zou ik nu 11 weken en 4 dagen zijn.

Aangezien alle echo's tot nu toe (in 2 verschillende ziekenhuizen) aangeven dat ik 7 april ben uitgerekend, hou ik dus officieel aan dat ik vandaag 11 weken en 2 dagen zwanger ben.

Cool t-shirt voor je vriend! Trekt hij hem aan naar jullie ouders? Of maken jullie er een foto van oid?

Geplaatst

Wat 'grappig': we zijn allemaal 2 dagen terug gezet. Ik ook nl. en dat komt overeen met de echo. Alle online berekenaars geven 2 dagen eerder aan.

Roxanne: daar heb ik toevallig van de week naar gevraagd aan de gyn. De utrogestan enzo kun je waarschijnlijk veel eerder mee stoppen, maar ze hebben nooit getest wat de vroegste termijn is om te stoppen (zonde van je zwangerschap). Ik heb nu een fijne schimmelinfectie door die bollen. Gisteren gebeld met Nijmegen en zo'n ei gekregen. Wist me vandaag geen raad..... pas nu wordt het wat beter. Ik tel nu al af dat ik van die bollen af ben! En in Nijmegen mag je zelfs doorgebruiken tot de 12 weken zwangerschap. Dus ik heb er nog genoeg.

Wij mogen komende maandag voor een echo. Daar ben ik wel blij mee, want behalve de misselijkheid heb ik eigenlijk nergens meer last van... Dus onzekerheid hebben we denk ik idd allemaal! (helaas)

Geplaatst

Wen.. tja nee ik ben toch echt 6 April uitgerekend.. dus ga er dan maar vanuit dat ik 11 weken en 3 dagen ben dan :)

Ja vandaag is echt een dag die snel voorbij mag gaan, al hoe wel ik net lekker met de man even een uurtje wezen

zwemmen ben.. maar het zwembad werd al gauw gevuld met verstandelijk gehandicapten.

En heb daar helemaal niets op tegen, maar dan is je rust ver te zoeken..

Hobbesje.. jeetje zelf een schimmelinfectie.. ben blij dat ik dat niet heb gehad....

Fijn dat je maandag een echo heb ik, 10 nachtjes slapen... en dat duuuuuuuuuuurt lang!!

Hier weer misselijk.. dacht met 1 tabletje te kunnen voldoen.. maar helaas.. ik blijf het gewoon

standaard slikken tot twaalf weken ofzo.. word er zo moe van dat ik het elke keer toch weer probeer..!!

Sushii hoe was het?

Ik ga nog ff gtst terug kieken, en dan douchen en naar bed.. lekker vrij morgen.. heel de dag voor het huishouden!

Fijne avond

Geplaatst

Hallo,

Hoe is het hier? Het is hier echt super stil vergeleken met het topic Februari :)

Hier al twee dagen enorm veel last van een opgezette dikke buik.. echt niet leuk meer.. want

behalve dat hij in de weg zit .. doet hij ook nog eens pijn.. ook flink last van de banden..

Pfff :)

Geplaatst

Hello Ladies!

Sorry voor mijn late reactie, maar we moesten even het nieuws van maandag laten bezinken... Inmiddels staan we er weer helemaal positief in, maar dat was maandag wel even anders. Heb even mijn dagboekje gekopieerd voor jullie:

De afspraak was vanmorgen om half 11. We hebben weer mogen spieken hoe het met de ukjes gaat. Ze lagen druk te spartelen met zijn tweetjes, erg leuk om te zien! Uk2 ligt wel nog steeds achter op schema. Heel goed kon ze het niet meten door alle drukte in de buik, maar wat ze wel kon meten kwam uit op een week achterstand. Auwie, dat was wel een domper. Maar gelijk gaf ze aan dat ze het niet heel goed kon meten en dat ze er zomaar een halve cm naast kon zitten. Die halve cm zou dan betekenen dat uk2 'gewoon' nog steeds 3/4 daagjes achter loopt. Maar daarna liet ze me wel even schrikken en helaas krijg ik dat maar niet uit mijn hoofd... Ik vroeg haar wanneer er meer duidelijkheid komt over uk2, omdat we de 12 weken grens naderen. Nou, die duidelijkheid duet dus nog even. Ze kunnen het pas beter zeggen bij de 16 weken echo. Nu zijn ze te klein om goed op te meten. We zitten dus nog 4 weken in onzekerheid... Vervolgens gaf ze 3 opties die kunnen gebeuren aankomende weken: 1) uk2 groeit volgens zijn eigen curve verder en blijft het goed doen 2) uk2 redt het toch niet en zal langzaam aan 'verdwijnen' in mijn baarmoeder of 3) uk2 redt het niet, mijn lichaam zal het afstoten en kan uk1 daarin meenemen, omdat uk2 kennelijk boven ligt...

Vooral van die laatste woorden schrok ik flink en heeft dan ook al voor wat traantjes gezorgd vandaag... Ik bedoel, vanaf de 7 weken hou ik er rekening mee dat uk2 het mogelijk niet redt, maar ik had gewoon niet verwacht dat er dan een kans bestaat dat ik ze allebei verlies... Ik bedoel, natuurlijk hou je er rekening mee dat dat kan, maar niet op deze manier...

Mijn man en ik doen ons best om het positief in te blijven zien en uk2 lijkt gewoon zijn/haar eigen curve te volgen, maar dit zorgt wel weer voor extra kopzorgen. Ik was zo blij bijna 12 weken te zijn, maar dat voelt nu als onbelangrijk, want we hebben nog een spannende maand voor de boeg! Voor mijn man probeer ik sterk te blijven, hij heeft dan ook nog geen tranen gezien, hij is nog labieler als ik, dus proberen we elkaar op te peppen...

Geplaatst

Jeetje heftig sushii...

Er kan dus nog van alles gebeuren.. jammer dat je geen zekerheid heb.. maar wanneer heb je dat wel in het leven..

Ik hoop voor jullie dat ze beiden blijven zitten, en die groeiachterstand gewoon lekker inhaalt.. of zomaar een paar daagjes

achter loopt dat het verschil niet te merken is..

Ik snap in wat voor achtbaan van emoties je nu zit.. zeker ook voor je man.. en die hebben al moeite om hun gevoelens te uiten.

Ik wens jullie beide heel veel sterkte en probeer ook toch nog te genieten.. hoe moeilijk het ook is..

Sterkte!

Geplaatst

Sushi, jeetje wat een heftig nieuws. Dat had je je vantevoren niet bedacht. Die onzekerheid lijkt mij nog het egste. Ik ga gewoon keihard voor jullie wensen en duimen dat uk 2 gewoon zijn eigen curve volgt.

Wanneer hebben jullie weer een controle?

Succes en sterkte meis!

Geplaatst

Thanks meiden. We hebben gelukkig elke 2 weken controle, dus over anderhalve week mogen we alweer spieken. Hopelijk ligt uk2 er dan iets beter voor en zijn ze beter te meten. Je ziet nu ook gewoon op de echo dat uk2 een stuk minder wit is gekleurd, dus hij/zij ligt gewoon een stuk dieper waardoor het ook lastig te meten is. Daar houden we ons nu maar een beetje aan vast. Zal even plaatje uploaden van afgelopen maandag!

Geplaatst

Sushi, wat bijzonder om de echos te zien! Ik had nog nooit een echo foto van een tweeling gezien. Wij gaan hier gewoon met het hele topic keihard wensen, duimen en kaarsjes aansteken dat uk 2 een lekker eigenwijsje is en zodoende zijn eign curve volgt om over een maand of 6 gezellig samen met zijn broer of zus gezond geboren gaat worden.

Go ukkies van sushi!

Geplaatst

Wat een onzekerheid Sushii. Maar hou je vast aan dat een ietwat nauwkeurige meteing met deze termijn grote verschillen oplevert... Hoop dat ze beide eigenwijs genoeg zijn en lekker door blijven groeien. (wel fijn dat je nu vaker mag kijken, je wordt zo wel onzeker zeg)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden