Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@roxanne sterkte meis! hoop dat je snel weer de oude bent!

gister de 12 weken gehad. alles was goed met ons ukkie.

5 vingers maagje en blaasje gevuld. uk lag lekker te spartelen.

en volgens de nub krijgen we een zoon! dit is 70% betrouwbaar.

eind oktober hebben de geslachtsbepalingsecho.

het is nu echt genieten! en heb ukkkie ook al een paar keer gevoeld.

bij senna voelde ik het pas me 20 weken. maar nu weet ik wat ik moet voelen.

de misselijkheid is ook weg gelukkig.

op naar de 20 weken

Geplaatst

Roxanne, jeetje wat een narigheid. Hopelijk mag je snel weer naar huis! Sterkte.

Sky, wat heerlijk ook een goede echo. En dan volgens de nub een knulletje. Net zoals je al dacht. Op naar de geslachtsbepaling.

Bij ons wil manlief wel weten wat het wordt, maar ik niet. Tijdens de echo heb ik dan ook bewust niet gekeken naar de nub. Althans zoveel mogelijk. Manlief uiteraard wel en die zegt nu te weten wat het volgens de nub wordt. Hetgeen ook bevestigd zou zijn door de echoscopiste op basis van de nub, maar dat is achter mijn rug om gegaan.

Nu dus afwachten hoe lang het duurt dat hij zich gaat verspreken.

Met de 20 weken echo willen wij het geslacht op een briefje laten schrijven. Dat hebben wij bij ons zoontje toen ook gedaan. Tijdens een romantisch etentje hadden wij het briefje gelezen.

Nu dus weer een briefje zodat, als ik toch te nieuwsgierig wordt ( wat zomaar zou kunnen...haha) dit wederom kunnen herhalen.

Geplaatst

Roxanne: sterkte! Hoop dat het allemaal snel z'n werk doet en je weer lekker naar huis kan.

Norwegian-Sky: fijn dat de echo goed is. En wat leuk dat je nu al weet wat je waarschijnlijk gaat krijgen. Ik wil het ook wel weten! Maar dan wordt het waarschijnlijk wel pas met de 20 weken echo, dus nog 'even' wachten helaas. En fijn dat je je kleintje al voelt: ik kan niet wachten tot ik wat voel. De vorige keer was dat met 11 weken, dus ik hoop dit keer ook zo snel.... het is toch weer een bevestiging!

Wen: als het bij mij op een briefje wordt geschreven weet ik zeker dat ik niet zou kunnen wachten met kijken hoor! Bij de eerste wisten wij niet wat we kregen, maar de vorige keer wel. En dit keer wil ik het ook wel weten. Het is zo handig met spulletjes kopen. De ervaring leer namelijk bij ons dat de neutraal gekochte dingen niet gebruikt worden...

Geplaatst

ik vond het idd erg makkelijk om het geslacht al te weten. de kleertjes zijn leuker, de naam etc. ik wil echter ervaren hoe het zou zijn om het niet te weten. ik heb namelijk ijzelf wijsgemaakt dat dit mogelijk positief kan uitwerken op mn bevalling. die van mn zoontje duurde 36 uur. als ik niet weet wat het wordt, ben ik vast zo nieuwsgierig dat ik dit onbewust laat doorwerken waardoor het allemaal wat sneller verloopt. althans, dat ik mijn zelfverzonnen rare theorie......haha. alleem of ik gedurende de zwangerschap die nieuwsgierigheid kan bedwingen, dat is nog de vraag......

Geplaatst

Hoi dames,

Pff verschrikkelijk hoor dit lag eerst op de acute opname afdeling... met vijf personen op 1 kamer.

En dan zou ik hoogopstaande klysma's krijgen.. no way.. met 1 wc..

Na veel aandringen mocht ik naar de kraamafdeling wat eerst de bedoeling was. Ik heb om kwart over

zeven de eerste klysma gehad maar daar geen resultaat op gehad.

Al vanaf vanmiddag aan het infuus glucose en zout.

Maar men ik vind het zenuwslopend.. ivm darmproblematiek in 2006/2007 .. is er ook nog een vermoeden

van dat..

Morgen de nekplooimeting even het ziekenhuis skippen, om naar een andere zh te gaan..

Ik baal zo .. dit is zo geen leuke zwangerschap!

Alle dames met een mooie echo heerlijk!!

xx

Geplaatst

@roxanne vreselijk meis heb zo met je te doen.

@wen nieuwsgierig ben je zoiezo wel of je nou weet wat het word

of niet. denk dat nieuwsgierigheid niks met de lengte van je bevalling heeft

te maken hihi.

voel me goed ben blij dat ik de de medicijnen tegen de misselijkheid ben gestopt.

heb nu weer energie en slaap weer goed. was zoveel wakker snachts en daardoor

de hele dag zo moe.

fijne nacht! xxc

Geplaatst

Hoi

Hier weer een berichtje van mij .

Met de ontlasting hebben we nog geen resultaat geboekt, morgen een echo van de darmen.

Hopelijk dan uitsluitsel of het niets ernstigs is...

Vandaag de nekplooimeting gehad en die was goed! Syndroom van down 1 op 17000, de andere

twee aandoening 1 op 24000 en 1 op 33000.

Heerlijk nu gaat het echte genieten beginnen, zaterdag alles aan de ouders vertellen als ik naar huis mag.

Zal wel fijn zijn dat ik het nu niet meer voor me hoeft te houden!

Hopen dat het met mijn darmen ook beter zal gaan, hoop morgen naar huis te kunnen en thuis verder laxeren.

Want niets is zo lekker als thuis..

Hoe is het met de dames hier?

Groetjes

Geplaatst

roxanne, wat fijn dat de nekplooimeting goed was. Dat zal gezien alle omstandigheden, wel even een opluchting zijn geweest.

Hopelijl gaat het snel beter met je darmen en kunnnen jullie het zaterdag gaan vertellen. Kan eindelijk het tshirt aan!

Geplaatst

Balen Roxanne dat het nog niet heeft gewerkt. Hoop dat de echo morgen niets ergs laat zien en je naar huis mag. Want er is idd geen betere plek om te zijn dan thuis.

Fijn dat de nekplooimeting goed was.

Geplaatst

Jaaaaaaaa thuis!!!

Ontlasting is sinds vandaag een beetje op gang aan het komen.. echo gehad en daar was een klein breukje te zien..

Maar niet ernstig dat daar een darmafsluiting kon zijn..

Nu flink blijven laxeren en drinken!

Heb net effe snel boodschappen gedaan toen ik uit het ZH was; bakboter met olijfolie, smeerboter, activa met pruimen en optimel!

Ik ga lekker genieten van thuis, want heb verschrikkelijke last van me rug van het bed in het ziekenhuis.. hartstikke hard!

Straks lekker vroeg met de man of bed tv kijken.. lekker thuis..

Morgen onze ouders en schoonouders vertellen heb er zin, wel een vermoeiende dag maar ok..

En heel fijn dat alles controles tot nu goed zijn, was toch even zenuwpezen daar in de wachtkamer!

Fijne avond!

Geplaatst

Fijn dat je weer lekker thuis bent! En die ziekenhuisbedden zijn idd verschrikkelijk.... Ik heb na mijn vorige bevalling daar gewoon een soort van rugblessure aan overgehouden (ben daar nog een paar dagen van aan de pijnstillers geweest). Hoop dat je daar niet meer heen hoeft nu en dat de boel lekker op gang komt. Heel veel plezier morgen!

Wij gaan het mijn schoonfamilie vertellen tijdens een etentje over 2 weken. Komt toevallig zo uit, maar wel handig! Mijn ouders weten het al: die hebben het meest opgepast.

Geplaatst

Fijn dat je weer thuis bent roxanne!

Hier morgen weer echo... Ik knijp hem wel hoor... Al moet het haast wel goed zijn, volgens mij voel ik sinds gister mijn banden trekken als ik opsta! Dat zou toch betekenen dat ze goed aan het groeien zijn, anders hoor ik dat volgens mij niet al zo vroeg te voelen? Toch? Verder blijft vooral de angst voor een miskraam door mijn hoofd spoken... Bah... Als ik mans genoeg ben morgen wil ik er wel wat van gaan zeggen over de vorige afspraak, dat ik daardoor 2 hele onzekere weken heb gehad...

Geplaatst

roxanne, wat fijn dat je weer thuis bent! hoe is er gereageerd op jullie nieuws?

sushi, succes morgen!

ligt het nu aan mij of is het hier zo rustig? weinig zwangeren die uitgerekend zijn in maart of april?

Geplaatst
Fijn dat je weer thuis bent roxanne!

Hier morgen weer echo... Ik knijp hem wel hoor... Al moet het haast wel goed zijn, volgens mij voel ik sinds gister mijn banden trekken als ik opsta! Dat zou toch betekenen dat ze goed aan het groeien zijn, anders hoor ik dat volgens mij niet al zo vroeg te voelen? Toch? Verder blijft vooral de angst voor een miskraam door mijn hoofd spoken... Bah... Als ik mans genoeg ben morgen wil ik er wel wat van gaan zeggen over de vorige afspraak, dat ik daardoor 2 hele onzekere weken heb gehad...

Die banden kan je zeker wel voelen hoor! Dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook al rond de 12 weken en dit keer zelfs al vanaf de 9 weken. Ik moet echt rustig opstaan, anders ga ik door de grond....

Succes met de echo morgen! En wel zeggen dat je je rot hebt gevoeld na de vorige echo, dat mogen ze best weten.

Geplaatst

Hier inderdaad ook al last van de banden. Ook met opstaan of al ik teveel heb gedaan. Daarnaast begin ik al lichte klachten van mijn rug te krijgen. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik hevige bekkeninstabilliteit gehad, dus ik wacht het maar even af.

hobbesje, wanneer heb jij weer een echo?

Sky, hoe is het met jou?

Geplaatst

Wendy, het is hier inderdaad rustig... Als ik voor mezelf spreek kmt dat hoofdzakelijk door mijn onzekerheid... Ik hoop dat ik na morgen iets geruster kan ademhalen... Verder zijn er ook niet heel veel zwangeren hier bij gekomen! We zijn maar met een klein clubje!

meiden, fijn om te lezen dat het mijn banden al kunnen zijn, dat zou dan betekenen dat ze goed groeien! :)

Ik hou jullie morgen op de hoogte!

Geplaatst

Ja, er zijn idd maar weinig zwangeren.

Ik hoop zo ontzettend dat je morgen een goede echo hebt! Laat maar weten dat ze je de vorige keer erg ongerust hebben gemaakt, hoor!

Geplaatst

Ik voel ook me banden hoor.. al vanaf week 9 !!

Jaa hier gaat het iets beter, alleen vanmiddag moeten spugen! Nog nooit gehad.. heel vreemd..

En ook sinds drie dagen last van het zuur, gadver zeg..

Het nieuws was leuk om te brengen veel verrassende gezichten! Morgen nog mijn broertje en schoonzusje..

en dan gaan we het wereldwijd bekend make!

Nu naar bed ben ontzettend moe... en weer misselijk.. ondanks de emesfene

Geplaatst

@roxanne wat vervelend dat je zo misselijk bent. ik heb het nu alleen extra bij spanning.

ook als ik met de bus of trein meemoet. omdat dat toch meer

gedoe is met kinderwagen en kind. gister iets op me werk voorgevallen.

een dan ook gelijk misselijk. erg vervelend.

erg druk werkweekend gehad. beetje teveel van het goede.

maarja hoort erbij.

Geplaatst

He meiden even niets laten weten maar heb het erg zwaar gehad. Nu 10 kilo afgevallen door het misselijk zijn en niets kunnen eten. En dit voelde ik de laatste weken heel erg. Maar gelukkig gaat met de kleine alles ode. Heb elke week dat ik ff mag luisteren bij de vk met de doppler. Dit omdat ik nogal angstig ben. Maar voel sinds paar dagen plopjes , en de vk zegt dat dit precies is waar de kleine ligt :-) 17 oktober hebben we de 20 weken echo, kijk er heel erg naar uit!

Geplaatst

Roxanne, vervelend dat je je zo misselijk voelt meis... hopelijk duurt dat niet lang meer!

Kimm, jeetje zoveel afgevallen al? En ik me maar druk maken dat ik maar niks aankom...

Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de 20 weken echo, blijft toch heel spannend!!

Hier vanmorgen weer een goede echo gehad! Beide ukkies are alive and kicking!! Uk2 ligt nog steeds achter op schema, maar was heel slecht te meten dit keer, er was eigenlijk gewoonweg geen vergelijking mogelijk tussen uk1 en uk2! Uk1 lag namelijk volledig gestrekt te genieten in zijn ruime huisje terwijl uk2 volledig opgekruld lag met de kin op de borst! Dus ja, de meting van nu zegt echt niks. Wel hebben we beide ukjes zien bewegen, beide hartjes zien kloppen en ze ook gehoord! Uk1 had een mooie stevige hartslag die je goed kon horen en uk2 had een iets zachtere hartslag, maar lag er ook slechter voor om te horen. Voor nu moet ik me volgens de gyn vooral focussen op het feit dat ze beiden bewegen en hartactie hebben. De rest komt over 2 weken met de groeiecho. Nou, das al een hele andere insteek dan 2 weken geleden zeg! Hebben daar ook wat van gezegd. Maar ja, daar schoten we niet veel mee op, want elkaar afvallen zullen ze natuurlijk niet doen. Maar de gyn nu is van mening dat uk1 en uk2 meer naast elkaar liggen dan op elkaar, dus dan is de kans alweer kleiner volgens mij dat uk2 eventueel uk1 eruit gaat werken mocht hij/zij het niet halen... maar goed, daar gaan we natuurlijk gewoon niet vanuit! :)

Geplaatst

Kimmie, jeetje wat heftig zeg die misselijkheid. Nog heel even en je hebt de 20 weken echo. Spannend en leuk!

hier vandaga voor het eerst met de luvion zelf het hartje geluisterd. Het was heel even zoeken maar daarna een duidelijk kloppend hartje. Nog even vergeleken en gecontroleerd of het niet mijn eigen hartslag kon zijn, maar dat was duidelijk niet het geval. Echt even leuk om het hartje weer te horen.

Geplaatst

Roxanne, hoe is het nu met je darmen?

en met alle andere meiden?

Hier nog steeds regelmatig licht in mijn hoofd. Mijn HB gehalte en bloeddruk is goed, dus ik wijt het aan de zwangerschap en de prednison. Vandaag weer bij de bedrijfarst geweest. Ik heb nog steeds het advies meegekregen om maximaal 6 uurtjes per dag te werken. Ben er eerlijk gezegd ook wel blij mee. Ik ben compleet gaar na die uren en vaak behoorlijk duizelig. Hopelijk ga ik vanaf volgende week afbouwen met de prednison (volgt nu een bloedonderzoek) en dan hoop ik mij toch echt wat beter te gaan voelen. Aan de andere kant ben ik zo dankbaar dat ik zwanger ben, dat ik de klachten er graag voor over hebt. (gaat uiteindelijk vanzelf weer over na een maand of 9....)

Fijne avond allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden