Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

roxanne, ik zag jouw opmerking in het februari topic (ik lees daar mee ivm henne) over dat enkele fb vrienden met 13 weken al het geslacht wisten.

ik weet niet of je dan al een pretecho kan krijgen, maar je zou anders ook eens kunnen googlen op nub theorie. Die nub theorie geeft iets van 85% indicatie of je een jongen of een meisje gaat krijgen. Het kindje moet dan wel net op de juiste manier echografisch zijn vastgelegd. Heeft te maken met de stand van de uitstulping. Kan je alvast een beetje voorverkennen.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
roxanne, ik zag jouw opmerking in het februari topic (ik lees daar mee ivm henne) over dat enkele fb vrienden met 13 weken al het geslacht wisten.

ik weet niet of je dan al een pretecho kan krijgen, maar je zou anders ook eens kunnen googlen op nub theorie. Die nub theorie geeft iets van 85% indicatie of je een jongen of een meisje gaat krijgen. Het kindje moet dan wel net op de juiste manier echografisch zijn vastgelegd. Heeft te maken met de stand van de uitstulping. Kan je alvast een beetje voorverkennen.

Die theorie is al uitvoerig bestudeerd!! Hihi heb het vorige keer uitgelegd aan de verloskundige alleen die had er nog nooit van gehoord..

Maar weet precies wat het inhoudt.. hoe je moet meten enzo.. :)

Dames ik ga morgen maar even de huisarts bellen ik heb zo'n opgezwollen buik en als ik nadenk heb ik al sinds maandag of zondag zelfs

geen ontlasting meer gehad.. vooral nu ik gegeten heb en dat is al 3 uur geleden zit het me erg hoog en heb ik af en toe het

idee dat ik moet overgeven.. Hopelijk geeft hij me drankje en niet Movicolon wat je met water mengt.. of iets dergelijks maar als het

niet anders kan moet het wel..

Of moet ik naar mijn gyn bellen? Weet iemand dit antwoord?

Geplaatst

Hey rox,

Check de site van dokter papa hij zit in ijburg en doet geslachtbepalingen vanaf 14 weken en geeft

100 procent garantie! bij mijn zoon had hij het ook goed hahah.. je krijgt ook hele duidelijke fotos,

ook van het geslacht.. kortom super leuk en super aan te raden! 65 euro!

bel de gyno even hoop dat ze je wat geven..

Geplaatst

Hey!

Ik heb hem eens bekeken en lijkt me gaaf.. maar ik woon in Goes en om nou naar Amsterdam te rijden.. misschien ..

Bedankt!

Ik heb lactulosedrank gekregen van de huisarts.. nu hopen dat het helpt! Bleghh..

Liefs mij

Geplaatst

Hmmm ja dat is niet om de hoek ha ha ha... maar was echt tot 2 keer toe een super ervaring,

hij doet het ook op zo een leuke manier en neemt echt zijn tijd.

Ik hoop dat het medicijn aanslaat en je klachten weg zullen gaan...

Fijn weekend!

Morgen naar de dierentuin met me mannen :)

Geplaatst

hi meiden ben weer terug van vakantie! heb echt heerlikk genoten

ook lekker in de zon gezeten. ukkie gaat ook nog goed hartje

klopte gister duidelijk met de angel sound.

dinsdag de 12 weken echo:-D zie er echt naar uit.

hoop dat ze naar de nub wil kijken ben zo nieuwsgierig.

ben benieuwd of ukkie op senna lijkt.

Geplaatst

Lekkere vakantie gehad meid? En dan kom je in dit weer terecht brrr verschrikkelijk..

Fijn dat je het hartje heb kunnen horen, mij lukt het echt niet.. zal het 1 Oktober

nog eens aan de verloskundige vragen.

As donderdag nekplooimeting en dan mogen we de maandag daarop weer naar de

kleine kijken. Woeptie .. heerlijk zeg!!

Ik wil ook zo graag weten wat het word :)

Geplaatst

meiden, mag ik even aan jullie vragen hoe ik nu een uitreken datum moet berekenen?

Ik heb net gehoord dat ik zwanger ben:-)

Overigens moet ik wel wegens medische achtergrond op 38w bevallen middels keizersnede.

Ik hoop dat jullie het antwoord weten, na de tp of vanaf de punctie tellen?? als week 1 of week 2?

*break out

Geplaatst

@ jills gefeliciteerd!

je kan ook bij het 12 weken wachtbankje meeschrijven

daar komen meer meiden die in mei zijn uitgerekend.

of een uitgerekend in mei topic aanmaken. dat vind ik persoonlijk

leuker omdat je dan met meiden kan kletsen die even ver zijn in de zwangerschap.

hier.een mijlpaal!! vandaag 12 weken zwanger! wat voeld dat goed!

Geplaatst
Jilzz op de dag van de punctie ben je twee weken zwanger, daar dus 38 weken bij optellen om tot je uitgerekende datum te komen. Je kunt je punctiedatum ook invullen op de site van freya http://freya.nl/web_bereken/zwangerschapsduur.php?Berekening_nr=2&Begin_jaar=2012&Begin_maand=09&Begin_dag=6&smnr=21 (uitgaande van 6 sept kom ik op 30 mei)

Thanks! 2weken plus 36 weken dan in mijn geval, 38 weken moest ik aanhouden vd gyn ipv 40. Spannend Henne, dan gaan wij gelijk op, alleen ik 2 weken vroeger dan waarschijnlijk. Ik hoop zo op een goede en vitale zwangerschap!

Geplaatst

Roxanne, Hoe is het met je meis? Ik las wat minder nieuws op het 12 weken bankje. Sterkte en een knuf! Hopelijk komt er snel rust voor jullie en kom je weer gezellig meeschrijven.

Sky, wat een heerlijk gevoel he? Die 12 weken mijlpaal gehaald!

Vandaag een afspraak gehad met de gyn. Wat een verschil met een vk zeg! Pfff.

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje had ik gewoon mijn controles bij de vk, maar ik werd nu via de ivf afdeling (in eerste instantie) doorverwezen naar een gyn.

Wij hebben behandelingen in Gent gedaan en na 2 goed eecho's overgedragen aan de nederlandse zorg. Ik heb toen nog een controle geregeld bij een ivf afdeling in een Nederlands ziekenhuis en zij hebben mij dus doorverwezen naar de gyn.

Maar jeetje, wat is dat onpersoonlijk en zakelijk zeg! Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik ging dan ook met gemenge gevoelens weg.

Geen vrolijke sociale meiden, maar een zakelijke, onpersoonlijke en weinig spraakzame arts.

Gelukkig wel even een echo gehad en met ijsbeertje was alles goed! Het hartje horen kloppen en de kleine zien bewegen!

Vanwege mijn prednisolon gebruik moet ik wel verplicht in het ziekenhuis gaan bevallen (alhoewel ik dan tegen die tijd het al niet meer gebruik, maar het heeft te maken met stress medicatie), dus waarschijnlijk blijf ik onder controle bij de gyn ipv een vk. Ik moet in ieder geval over 5 weken terugkomen.

Morgen nog de nekplooimeting en als dat allemaal in orde is dan komt er een banner en gaan wij het officieel bekend maken!

Oja, vanwege de nekplooimeting was er bloedonderzoek verricht en ik heb toen gevraagd of zij ook op toxoplasmose wilden testen aangezien wij altijd katten hebben gehad. De kans dat je er dan ooit mee in aanraking bent geweest en dus restitent ben is dan groot.

Ik blijk inderdaad resistent te zijn en mag dus gewoon een biefstukje of file eten. Klinkt raar, maar ik had al weken zo enorme trek in een bruin pistoletje met file en ei. Haha. Dat gaan wij morgen dus eten!

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik hoop ook dat het weer wat rustiger word..

Maar sinds ik het "nieuws" heb gehad heb ik veel buikpijn, ook veel last van de darmen.

Toch maar besloten om vandaag de verloskundige te bellen, had enorm veel pijn.

Mocht binnen een half uur komen.. en bloeddruk is gemeten deze was goed 120/50.

Daarna de echo.. en de kleine doet het enorm goed hij was flink aan het springen

en met zijn kontje zich aan het af zetten.

Alles was dus enorm goed... dat doet ons erg veel plezier..

Het besef dat we nu de 12 weken voorbij zijn, dat alles goed is.. dat we nu echt

een kindje krijgen..

Nu nog as donderdag afwachten en dan echt echt genieten.. voor de nekplooimeting

nog even naar de verloskundige.

Want ik heb ipv lactosestroop nu movicolon gekregen, ik zit tegen een ziekenhuisopname aan.

Dit omdat ik in 2006/2007 een darmproblematiek heb gehad.

Ze denken nu misschien aan een ileus.

Als het over twee dagen niet beter is en binnen twee dagen verslechterd of niet verbeterd,

word ik opgenomen.

Vandaag werd de keuze me al voorgelegd maar ik heb zo een hekel aan het ziekenhuis, en dan

lig ik op gynaecologie mijn ouders weten nog niet eens dat ik zwanger ben.

Dus ik .. nou ja ik.. me darmen krijgen twee dagen de tijd.. dus we zullen het zien.

Groetjes..

Geplaatst

Roxanne wat ellendig van je darmen, opname zit je de niet op te wachten. Op dit moment is het natuurlijk niet meer me voeding op te lossen, maar als het weer 'loopt' heb ik als tip: haver. Mijn diëtiste adviseerde mij dat (ivm PDS) het is namelijk een oplosbare vezel zonder de kans op gisting die je met bijv fruit hebt. Ik bak er zelf een soort koeken van, maar je kunt ook simpele havermout maken, of het gewoon door je muesli/yoghurt doen. Ik zweer je, als ik een dag geen haver eet heb ik gelijk veel hardere ontlasting en veel meer buikpijn.

Hoop dat je snel opknapt en maak je niet te druk om de stress. Natuurlijk is het niet ideaal, maar je kindje kan echt heel veel hebben, meer dan je denkt. Knuf!

Geplaatst

Breek in

Henne, jeetje, heb het even niet gevolgd, maar een zoon?!!!! Geweldig, ik ben heel blij voor je! Kleine Koekiemonster, wat heeft hij het spannend gemaakt, maar het gaat nu echt de goede kant op!

X, Floor

Breek uit

Geplaatst

Komt ie Roxanne:

250 gram boter smelten en mengen met 425 gram honing en 425 gram havermoutvlokken. Uitspreiden op een bakblik en ca 25 minuten bakken op 180 graden.

Zo simpel is het :-) En hiermee kun je eindeloos variëren. Je kunt gehakte noten toevoegen of stukjes gedroogd fruit (abrikozen, heb je gelijk ijzer) of rozijnen. Ik heb laatst een deel van de honing vervangen door (suikervrije) jam was ook lekker. Of de koek verkruimelen over vers fruit, yummie! Het is wel behoorlijk machtig hoor! Maar dat vind ik nu juist wel prettig, het vult echt. Oh en ik maak meestal de helft, dan heb ik een week genoeg voor elke dag een stukje.

En onderstaand recept voor zelfgemaakte muesli kreeg ik van m'n diëtiste:

150-200 ml magere (biologische) yoghurt (gewoon, lactose vrij of soya) 20 g havermout vlokken (4 volle eetlepels)

1 normale appel (jonagold of goudrenet)

15 g rozijnen (kleine eetlepel)

15 g hazelnoten/walnoten(kleine eetlepel)

2 theelepels honing

Citroensap

Meng de havermoutvlokken met de yoghurt. Was de appel, haal klokhuis eruit en snijdt deze met schil en al in kleine stukjes . Citroensap erboven uitpersen. Overige ingrediënten erdoor roeren.

Tip: maak de muesli voor twee dagen. De avond ervoor kan ook

- ipv gewone yoghurt kan Biogarde yoghurt ook.

Waarschuwing van mijn diëtiste: dit recept bevat veel voedingsvezels, als dat meer is dan normaal moeten je darmen er aan wennen.

Geplaatst

Vandaag een hele uitgebreide nekplooimeting gehad en alles zag er perfect uit!! Ruim 30 minuten heeft de echo geduurd. Alles heel goed gezien en kunnen meten. Aan beide handjes zijn 5 vingertjes getelt, het schedeltje was gesloten, de navelstreng had drie aders, de placenta ligt achter, het hartje klopte goed, het maagje en de niertjes waren zichtbaar, en ijsbeertje was volop aan het bewegen! Zodanig aan het jumpen in mijn buik dat het nog moeite koste om alles op te meten. Wat ook grapopig was om te zien: ons ijsbeertje die slokjes nam van het vruchtwater.

Uiteraard ook de uitslag gekregen: Geen verhoogde kans op down of die andere chromosoonafwijking. Gezien mijn leeftijd (bijna 40) had ik een superuitslag (volgens de arts). een kans van 1 op 1600.

Ik was helemaal in tranen van opluchting! In de auto terug alleen maar met een big smile gezeten. Daarna was ik wel erg moe. Alle spanning die wegviel. Straks op zoek naar een leuke banner.

Geplaatst

Hoi dames,

Hier snel een berichtje van mij; ik word opgenomen in het ziekenhuis.

Dit omdat ik ondanks alle laxeermiddelen nog steeds niet af ben gegaan, daar door drink ik ook niet to weinig.

Nu gaan ze me aan het infuus leggen, en word ik gelaxeerd door middel van klisma's..

Vind het heel verschrikkelijk, want ik ga mijn man zo missen..

Maar beter deze voorzorg dan dat het met mij niet goed gaat..

Hopelijk snel weer thuis, as zaterdag zouden we de ouders het gaan vertellen.. zucht..

Liefs mij

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden