Ga naar inhoud

Van welk artikel uit je uitzet wordt je nog blij

Aanbevolen Berichten

• Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bij IKEA op de website gezien: 2 slabben met mouwen voor 3,99... Lijkt me de moeite waard om te proberen!

Oh ja, schiet me nog een goeie te binnen voor najaar en winter: (dikke) slaapzak met afritsbare mouwen. Ook best duur maar ideaal en heel lang gebruikt. Helaas heb ik er maar 1 dus zal er nog 1 moeten aanschaffen.

Geplaatst

Kraamhulp wilde het zijliggingskussen niet gebruiken omdat het te warm zou zijn. Zegebruikte een hydrofiel doek opgerold zodat ze toch afwisselend links en rechts keek.

Hier ook volop wortelvlekken en inderdaad dat is jammer dan. Ze zijn verder schoon.

Slbbers met mouwen klinkt wel fijn. Hier een meisje die tijdens het eten geregeld haar handen in haar mond stopt en dan alles lekker uitsmeerd, bah!!

Geplaatst

Leuk topic zeg!!

Met stip op Nr 1 is de box op wielen, wij sleepten dat ding mee door het hele huis, moet je wel ruimte hebben voor het sjezen ermee.

Spuugdoekjes

hydrofile luiers. Wij hebben hele stapels en gebruik zo ook echt overal voor. Handig ook als poetsdoek.

Aventflessen

Magnetronsterilisator

Slaapzakken, dat gedoe met dekens en lakens en het bloottrappen vonden wij maar niks.

badring

Missers:

wasbakje met 2 bakjes

zijslaper, onze zoon draaide er alsnog in

wippertje, maar enkele keren gebruikt, had er zelfs 2, gelukkig allebei geleend

soort matrasje waar de baby op kan liggen drijven in bad, nooit gebruikt

voedingskussen heb ik ook niet vaak en lang gebruikt, met bv wel weer handig

difrax fles, die lekte als een gek

Dat was het wel zo'n beetje

Geplaatst

oh ja en het aller beste is misschien wel de fotocamera waar je ook videofilmpjes mee kunt maken. Ligt altijd klaar voor mooie momenten en vooral de videofilmpjes zijn zoooooooo leuk. het echt gaat verrekte snel de tijd....zei oma. maar alles staat er op, van de eerste keer naar buiten met de wandelwagen tot het eerste voorzichtige pasje tot.... Noem maar op. Onbetaalbaar. steeds korte filpjes van een halve minuut maar ik verslind ze!

Geplaatst

Ik ben nog een paar toppers vergeten in mijn lijstje ( leve de post-zwangerschapsdementie...)

- Afdruiprekje Boon Grass. Duur maar zó handig. En hij staat nog leuk ook!

- Strech rompers van de Hema

- Sokjes van de Kruidvat. De enige die niet afzakken.

Geplaatst

Top:

De geparfumeerde zakjes van de HEMA, als je een ongelukje hebt onderweg, alle spullentjes in een zakje knoopje erin en je ruikt er niets meer van.

Naast de Hema strech rompers, gebruik ik ook graag de katoenen rompers van de Zeeman.

Naast Bambino van Kruidvat, vind ik de sokjes van de Zeeman ook fijn, je moet dan wel even grabbelen, maar ze zijn wat langer, waardoor ze niet afzakken.

De oversokken van de zeeman, deze hebben ze in vier kleuren (creme, lichtblauw, roze en aqua). Bijkomend voordeel erg voordelig.

De gekleurde hydrofiel doeken van de HEMA.

Waar ik ook erg blij van wordt is een zachte rammelaar van de Prenatal, want als ze deze laat vallen is het niet direct huilen.

Maar het eerste waar ze mee speelde was een bal met oren van de Intertoys hierin zat een belletje.

Een box met een lade eronder, hienin kun je in het begin het speelgoed leggen, dat je nog niet gebruikt.

Het boxkleed met verschillende stofjes, heerlijk om te ontdekken.

Wat ik ook nog dagelijks gebruikt zijn de flessen van Avent en de sterilisator en spenen van Bibi.

Mocht iemand nog spenen willen hebben van difrax, nieuw in de verpakking -2 / + 2 mnd (mail me ik heb er nog 4 liggen) dat is voor de mama's in spe.

Een babyweegschaal, ik heb de eerste maand BV gegeven en vond het erg prettig haar gewicht in de gaten te kunnen houden.

Door middel van een babyweegschaal.

Waar ik nu erg blij van wordt is het kookboek van AH, opperdepop, hierin staan een heleboel leuke en vooral lekkere recepten voor de kleintjes.

Flop:

MIJN GROOTSTE FLOP, DAAROM IN HOOFDLETTERS.

De LUIEREMMER VAN hema ad € 25,--, wat een K^T ding was dag, heb er drie versleten en ze gingen allemaal KAPOT.

Uiteindelijk ben ik gewone pendaalemmerzakjes gaan gebruiken van de supermarkt, veel voordeliger en het stinkt ook niet.

Eigenlijk hoort er nog eentje naast en dat is de babyfoon, nog nooit gebruikt.

Had hem natuurlijk wel nodig dacht ik, hij staat nog ongebruikt in de doos.

Een flessenrager, heb ik de afgelopen weken nog nooit gebruikt.

Ik heb er wel een gekocht, maar nooit gebruikt je blijft hem maar verplaatsen.

Als je direct na het voeden je flessen omspoelt heb je deze niet nodig.

Iemand anders schreef het ook, unisex kleertjes, uiteindelijk weinig gedragen.

Daar ik uiteindelijk zoveel keuze had, dat de kleine maatjes zijn blijven liggen in de kast.

De witte hydrofiel doeken van de hema, de zogenaamde voordeelverpakking.

Wat een dunne doeken zijn dit, rustig laten liggen, koopt de gekleurde deze zijn dikker.

Twee zware rammelaars, gehad van de kraamvisite.

Geplaatst

Qua speelgoed hier de absolute topper: de speelringen van prenatal ;-)

En van een vriendinnetje kreeg ik een rammelaar van de Hema met een uiltje erin, heel dunne ring die ze als eerste vast kon pakken.

Nog een flop:badthermometer en het doosje om de vochtige doekjes in te doen. Wat een rotding was dat! Heel snel in de kast gemikt.

Ben overigens net als witje heel blij met onze box op wielen en ook met de adoptors voor de kinderwagen. Liggen standaard in de auto, dus als we ergens heen gaan hoeft alleen het onderstel van de wagen in de auto en hup, de mc erop!

Wij hebben echt alleen maar de flessen van avent gebruikt, vindt ze prima, heb er ook maar twee eigenlijk, gaat helemaal goed. Uitkoken en steriliseren doe ik niet, de fles gaat 's avonds gewoon in de afwasmachine en na de voeding spoel ik m om me heet water.

Wa ook een fijn ding is trouwens, is het melkpoederbakje van tupperware: die is rond en kan niet los gaan, terwijl die normale (Hema) poedertorens bij mij nooit goed sluiten

Geplaatst

Ik had dit topic moeten openen in januari.

De gekleurde ringen zijn super, ik het ze van het Kruidvat, maar Ringen zijn goed.

Je kunt er mee rammelen, in je handen houden en als laatste je kunt ze opeten.

Geplaatst

Top: Voedingskussen, gebruik het nu nog om hem om hem heen te leggen als hij zit en soms omvalt.Wipper, nu nog in gebruik.Strectch rompers HemaAventflessen.Reiswaterkoker Speelboog over kleed.SpeenBumbo Seat.Sokjes Hema Snoozle wikkeldoekAerosleep matras en laken Bugaboo, topwagenSpiegel voor in de auto on hem vanuit je achteruit kijkspiegel te zienMisser:Badje, hij ging vanaf 4 weken al met ons in bad en doucheBox, maar 2 maanden gebruikt Flessenwarmer, magnetron is veel snellerDraagdoek, wilde hij niet in

Geplaatst

Top:

- Bumbo stoeltje. Kan het kindje al eerder in zitten dan in een stoel, makkelijk meetenemen, onder de douche gebruiken.

- Spiegel voor in de auto

- dr Browns flessen. Daan had veel last van krampen en Difrax lekte alleen maar

- Aerosleep matras. Daan was en is nog steeds een buikslaper.

Flop:

- Box. Erg kort gebruikt.

- Flessenwarmer. Nooit gebruikt!

Geplaatst

Ik ben helemaal vergeten de kinderstoel van de Ikea als TOP te vermelden.

Hij kost niet veel en wij slepen hem overal mee naar toe. Poten kunnen eraf en tafelbladje ook dus lekker compact om mee te nemen.

Geplaatst

Ivfsh ik ben uiteindelijk toch voor het geld gegaan. Ik had heel graag de gazelle Bloom willen hebben, maar ik heb nu het huismerk van de Profile. Het is meer van plastic en minder stevig. Niet alles maar ja keuzes he?

Als je veel gebruik maakt van de fiets adviseer ik je om meer dan 3 versnellingen te nemen. Ik heb er nu 3 en dat is niet echt fijn.

Geplaatst

hee sandra, dank je! we gaan m niet echt super veel gebruiken denk ik, dus ik zou ook eerder voor een huismerk gaan denk ik.

ik ga ook marktplaats eens afstruinen. Maar eerst eens langs een fietsenzaak om beter beeld te krijgen.

Geplaatst

Flessenwarmer gebruik(te) ik om voor I bij mijn schoonouders een potje te verwarmen, verder niet

Ivfsh, wij fietsen niet mega veel dus niet een al te dure moederfiets aangeschaft, wel degelijk en fijn;

BSP Seine evo verkrijgbaar in 3 en 7 versnellingen.ik heb met 7 inderdaad super!

product_2980b.jpg

Geplaatst

Waar ik nog een paar keer per dag blij van wordt is mijn thermometer die ik gebruik in de keuken, dit is een digitale met 1 decimaal.

Hiermee bepaal ik de warmte van het water, waardoor ik zeker weet hoe warm de fles is zonder dat ik moet gaan voelen.

Als ik 40gr zie, denk ik oke, nu de kunstvoeding erbij en schudden maar, hierdoor biedt je de fles aan op een constante themperatuur.

Geplaatst

Ik gebruik tegenwoordig mijn pink...:-)

Wat ik heel fijn vind maar niet echt bij de uitzet hoort maar bij de verzorging zijn de Zwitsal geimpregneerde wegwerpwashandjes, of hoe heten ze, in de vorm van een handschoen. Heerlijk vind ik die voor een snel wasje van gezicht, handjes en billen. Ze zijn alleen achterlijk duur, das jammer!

Het is grappig dat ik nu de geur van Zwitsal wel lekker vind maar bij de oudste moest ik er niks van hebben en gebruikte ik altijd Natusan...

Geplaatst

Volgens mij is ie nog niet genoemd, de mommyhook voor aan de kinderwagen. Ideaal! Gebruik hem heel vaak.

Geplaatst

Ja die heb ik ook maar gemengde gevoelens. Ik hang er vaak een te zware boodschappentas aan als niet alles onderin past en dan loop je er steeds tegenaan te schoppen... Maar voor een handtas of een kleinere tas inderdaad ideaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden