Jump to content

Van welk artikel uit je uitzet wordt je nog blij

Vlinder_1976

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd van welk artikel dat je gekocht hebt voor je kindje, waar je nog iedere dag of week, blij van wordt.

Uiteraard ben ik ook benieuwd naar je misser, waarvan je dacht dat heb ik nodig, maar te weinig gebruikt.

Hier word ik bij van van:

*Voor mij is dat de Beaba Babycook.

Het was wel even een investering, maar ik ben blij dat ik hem gekocht hebt.

* De badzitje voor in bad, zodat ze zelfstandig kan zitten, heb je ook even je handen vrij.

Misser, Jammer:

De badstandaard voor het babybadje.

Deze heb ik misschien 5x gebruikt, ik heb Inge altijd gewassen op de aanrecht van de keuken.

Waardoor ik geen standaard nodig heb gehad, nu zit ze in haar badje met de losse inzet.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

• Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wat ik erg fijn vond was de wikkeldeken van snoozebaby: deze kun je in de maxicosi doen en dat vond ik ideaal, kindje lekker warm maar geen gehannes met een. Jasje/ vestjes bij zon klein hummeltje maar ook veel in huis gebruikt, als ik haar in de box legde , enigszins ingebakerd, maar ook veel gebruikt bij bezoek aan de wijk.

Ideaal ook het bumboo stoeltje, voor kindjes die wel willen zitten maar het nog niet zelfstandig kunnen, helaas wilde onze Mw. Ongeduld niet " vast" zitten dus maar weinig gebruikt.

missers kan ik zo even niet bedenken... Leuk topic overigens!

Het eerste wat me zo te binnenschiet waar ik erg blij mee ben geweest, is toch echt de Puckababy. En de fopspeen, deze heeft ze echt nodig bij het inslapen ;)

Misser, tja.....van tevoren had ik navelbandjes gekocht. Nou die heb je dus echt niet nodig ;)

Achteraf is het badje + standaard een 'misser' geweest. Maar meer omdat we het niet zozeer hebben gebruikt. Een simpele emmer scoorde veel meer punten bij mijn dochter. Dan had ze de vrijheid. En met ons onder de douche of in het grote bad en dan is zo'n badzitje inderdaad een uitkomst.

Misschien schieten er nog meer dingen te binnen!

Leuk topic dit!

Blij mee: onze ABC Zoom (tweelingwagen achter elkaar ipv naast elkaar) past door iedere winkel!!

2 Bumbo zitjes, de dames waren al snel te groot voor het badje en dus zet ik ze in hun Bumbo zitje onder de douche, handen vrij en geen eng geglibber

Miskoop: Flessen/ potjes warmer...pfff lang leve de magnetron!

liefs stiertje

Elke dag blij mee: de swaddles van Aden+Anais echt te gek.Dat zijn hele grote mouseline katoen hydrofiel doeken, zo droog en heerlijk om mee af te drogen, te bakeren, als zonnescherm over de wagen .Misser: wipstoeltje, nauwelijks gebruikt.

Blij mee!

Pacco inbakerdoek (maar pas gekocht nadat bleek dat ze een bakerkind was (dat was na nacht 1 .. haha)).

Lodger wikkeldoek, is echt voor de kleine babytijd ... superding en te gebruiken voor van alles en nog wat

De ringsling (snelle draagdoek voor op je heup, toen ze ietsje ouder was)

Tummytub (mevrouw zat er vandaag, met haar 2 jaar, nog in)

Magnetronsterelisator voor de flessen enzo (had ik geleend en superveel gebruikt, nadat de BV mislukt was)

Misser ...

Navelbandjes!

Ik had te veel hydrofiel doeken ... haha (veel gekregen, want 'je kan er nooit genoeg hebben' ... nou ... wel hoor)

De geslachtsneutrale babykleertjes. Gekocht omdat ik alvast iets wou kopen, maar niet het risico wou lopen dat iemand ER achter zou komen. Maar toen ze er was, wilde ik haar alleen echte meisjeskleren aandoen :) (want iedereen moest wel kunnen zien dat ze een meisje was)

Meer een tip voor de a.s. Mama's. Vaseline Daro ( va 0 jaar), blauwwitte tube. Ik had het nl. niet in huis, maar de eerste dagen moet je bij iedere verschoning de temperatuur van je kleintje rectaal meten. Met zo'n thermometer in zo'n ieniemiene poepgaatje. Onze kraamhulp adviseerde een heel klein beetje Daro op het puntje te doen, glijdt het makkelijk. Daarna schoonmaken met 70% alcohol.

Wipstoel was hier inderdaad ook een misser!

Topper;

Wrapper van Lodger, zeker voor herfst en winter baby's, vooral eerste drie maanden heel intensief gebruikt!

Bumboozitje, nog steeds handig

Daiper champ, geweldig nooit stinkende luierlucht....

Misser;

flessenwarmer

Aventflesjes, kreeg mijn dochter heel veel valse lucht door binnen, en sliep daardoor onrustig. Difraxflessen zijn top, veel minder boertjes!

Beste

Goedkope magnetron voor boven... Naar beneden lopen 's nachts werd ie veel te wakker van omdat het zo lang duurde

(Flessenwarmer idd onding maar op vakantie was ie handig, soms is er namelijk maar een hele kleine waterkoker op de hotelkamer waardoor er geen fles in paste om op te warmen)

Tube bepanthen tegen borstkloven

Grotere maat voedingsbeha in huis hebben want zodra de spruit er is, heb je die echt nodig laat desnoods kaartjes er aan dat je kunt ruilen maar dan hoef je in elk geval niemand naar de winkel te sturen op dag 2. die van de hema zijn prima en 30 dagen ruilen of geld terug.

flesje kant en klare nutrilon in huis hebben toen ik onverwacht een borstontsteking kreeg

De puckababy toen hij vanaf een week of 6 zo met zijn armen ging maaien dat ie er wakker van werd. een evt volgende gaat er vanaf dag 1 in! wat een superding. het is een een rotgezicht zo'n dwangbuisje zonder mouwen maar ze vinden het echt fijn.

Electrische kruik mocht ik niet gebruiken volgens de kraamzorg omdat ie te snel afkoelt... Zonde van het geld dus..

Mega groot speelkleed van kidsimpulz... De andere zijn zo dun en klein voor als ze leren kruipen en ik vond het zelf erg fijn dat deze effen zijn.... Even geen geelgroenroodroze in je huiskamer :-)

De stretch rompertjes van de hema (de duurdere) echt de fijnste zodra ze geen omslag rompertjes meer gebruiken. Maar in het begin zijn de omslagrompertjes fijner hoor!

Miskopen.... In de uitverkoop vooruitgekochte kleding en vooral schoenen.. Sloeg die maat geheid bijna over... Alleen maat 86 zitten ze heel lang in de rest was bij mij maar enkele weken (snelle groeier) en de kleine schoentjes.... Nooit aangehad, baby vond zachte sokken veel fijner.

spijkerbroeken.... Idem dito... De eerste 6 maanden vooral veel hele zachte nijntje pakjes met voetjes er aan vast aangehad... Leuk hoor designer jeans maar dat hele zachte lijfje heeft nog hele zachte kleertjes nodig.. Zat ik met mijn kast vol hippe kleding :-s

Ik heb thuis de baby cooker van philips, echt onmisbaar! In ons buitenhuis heb ik die van beaba maar die heb ik regelmatig bijna uit het raam gegooid, wat een onding vergeleken met die van philips. Er kunnen maar hele kleien beetjes en dan ook nog reeds kleingemaakte blokjes in anders trekt ie het niet, is alleen het onderste laagje gepureerd. In die van philips mik ik alles er in en hij pureert dan ook alles. Echt een topapparaat.

Ook een misser die rubber blokjes waar je babyvoeding in kunt invriezen... Heb je 3 blokjes nodig heb je er geheid nog 2. wat dan, geef je dan 2 verschillende hapjes of laat je die 2 liggen in de hoop dat je ooit weer t zelfde gerecht maakt en dan nog weet wat er in deze 2 blokjes zit. Want wat is het in hemelsnaam wat er in zit? Ik zie het niet! Het is veel makkelijker om gewoon zo'n bakje waar je zelf eten in bewaart en dan de kleine versie te nemen. Schrijf je op wat er in zit, veel makkelijker!

Genoeg wel even he. Hihi maar ik heb kasten vol miskopen kan nog uren doorgaan!

De badstandaard met bad hebben wij juist erg lang gebruikt, stelde hem op in de badkamer, die van ons heeft een afvoerslang dus geen gesjouw met zware emmers en vullen deed ik met de douchekop van het bad.

Wat betreft de flessen maken, hier in Brabant mag je de flessen met warm kraanwagen maken.

nooit gebruikt: magnetronsterilisator voor flesjes, voor je de flesjes erin doet moet je ze eerst zelf goed reinigen , dan eas het grootst werk al gedaan....

indien je verzekerd bent bij vgz dan krijg je de tummytub cadeau, niet zelf kopen dus! Tummy tub is hier een succes als wasmand naast de commode.

Nog een geweldige aankoop de diaperchamp, wat een super ding! Ik heb er een waar je gewone zakken in doet, top!!

Ik gebruik de wipstoelen iedere dag! Om in te spelen met babygym erboven en om hapjes te eten tot ze in de kinderstoel kunnen.

Tummy tub: 8 jaar geleden gekocht voor de oudste, die vond het niks, maar een paar keer in geweest, bewaard en voor alles-en-nog-wat-emmer gebuikt en nu weer in gebruik zoals ie bedoeld is: Kaat en Bram vinden het heerlijk! En ik zet 'm in het babybadje op de standaard... Babybadje zelf maar een paar keer als zodanig gebruikt voor deze twee...

Pas gekocht: Dooky's voor aan de kinderwagen tegen zon en wind, ideaal ipv een losse hydrofiel!

Miskopen: niet veel, maar was wel ervaren natuurlijk. Behalve dan de 2 flessen haarlotion misschien, of ik die ooit ga opkrijgen. Ik was nooit van de 'Goedemorgen' maar de oudste vond het zo lekker dus mocht ze die kopen. In de aanbieding nog eens 2 flessen gekocht maar de eerste is nog half vol! En vooral Kaat krijgt nu best veel haar en dan smeer je het er toch niet meer zo vaak in....

Ik kreeg geen tummy tub hoor Meiske en zit bij VGZ! Kreeg 2 babyboeken Baby's eerste jaar...

En de magnetron sterilisator gebruiken wij nog elke dag. Ik weet dat het niet nodig is maar ach, kleine moeite, even schoon water er in en 7 minuten in de magnetron.

Grappig, die verschillen, geinig topic!

Toppers:

Bumbostoeltje met tafeltje, heeft onze meid heel erg van genoten. Plus erg handig om je handen vrij te hebben voor bijvoorbeeld het flesje te maken.

Mobiel voor in de box (wij hebben woezel en pip) en zeker in de eerste maanden echt iets waar ze van genieten.

Net als Francis de Daiper Champ. Gewoon zelf zakken kopen bij de supermarkt i.p.v. speciale navulling.

Baby Bjorn draagzak (active), geeft goede steun in je lenden/rug/schouders. Ook bij een kindje van formaat. Zowel je kindje naar je toe te dragen als van je af kijkend.

Aerosleep: beschermt je matras, plus veilig gevoel i.v.m. het kunnen ademen ook als het met het hoofdje "in" de matras ligt.

Slabber met mouwtjes: bij Pre....l gekocht, fleecedeel plus plastic mouwtjes. Erg handig met leren eten en goed schoon te maken!

Missers:

Puckababy. Eerst een gekocht, maar dachten laten we er voor alle zekerheid maar 2 hebben. Binnen een week op marktplaats gezet, plus die 2e teruggebracht. Gekocht omdat ons meisje zichzelf telkens wakker sloeg omdat ze op zoek was naar haar duim (wilde tot 14 weken geen speen). Maar wurmde haar handjes bij haar nek omhoog, plus werd heel nijdig door zo "opgesloten" te zitten. Geen inbakerkindje.

Flessenwarmer. Idd leve de magnetron. Gaat enkel mee naar plaatsen waar we niet zeker zijn van de aanwezigheid van een magnetron en dat is dus zelden gebruiken.

Difrax en Aventfles: veel lucht binnen en verslikken.

Twijfelgeval

Lodger Shelter: hebben we in het begin gebruikt in het autostoeltje (nl geen maxi cosi aangeschaft), was in de winter goed te gebruiken. Maar de draagfunctie was voor ons binnen 3 weken niet meer prettig, aangezien onze meid toen 5 kilo woog en "te groot" was voor deze drager. Dus enkel voor het autostoeltje gebruikt en dan is ie duur.

leuk topic dit :-)

Toppers:

- ook hier de bumbo: geweldig ding, ons meisje vindt het ook fantastisch en we nemen het overal mee naartoe

- muziek mobiel voor de eerste maanden: wat een uren kijkplezier heeft ze daaraan gehad

- we hebben een grote handdoek van clevamama. Super ding, je kunt m om je eigen nek vastmaken, dus als je je kindje in bad doet heb je een soort schort voor. Als je haar uit het badje pakt hoef je niet te hannesen met de handdoek. Je pakt je kindje tegen je aan, slaat de handdoek eromheen en maakt m los van je nek.

- plastic ringen waar je speeltjes aan kunt hangen, de hydrfielluier mee aan je kinderwagen vast kunt maken tegen de zon, enz. super goedkoop en heel erg handig.

- de box, haha, inkoppertje. Her volledig vanzelfsprekend, maar in Ierland vinden ze het maar raar: je kind in een kooi leggen. Ik was zo blij dat we er 1 hebben. Ons meisje vindt het heerlijk en wij hoeven niet op te letten

- dekentjes: of je nu een zomer of een winter kindje hebt. Wij hebben een aantal verschillende soorten dekentjes en er ligt er altijd 1 voor de grijp: om haar op te leggen, om haar in te wikkelen, onder te stoppen, de wind tegen te houden, uit de zon te houden.

- sockons: on die kleine sokjes aan te houden en steenkoude voetjes tegen te gaan

Misser:

- zo'n klein wasbakje met twee verschillende bakjes erin om je pasgeboren baby mee te wassen. Welgeteld 1 keer gebruikt en het is een onding

- teveel kleertjes zelf gekocht: je krijgt zoveel!! Wij kregen vooral maar 62.

- probeer kruiken te lenen! Je gebruikt ze echt maar een paar keer.

Hier de kruiken geleend, wel veel gebruikt, tot ongeveer een maand. Onze spruit werd dan ook geboren toen het s nachts min 20 was, dus echt nodig.

Happy met:

-tummy tub, gebruiken hem nog heel vaak.

-de box

-verschoonkussen voor beneden

-magnetron sterelisator. Met de bv ideaal nu gebruik ik hem nog 1 x per week.

-draagdoek. Veel gebruikt en nu nog af en toe, zeker toen de klein veel last had van maagzuur was het voor ons beide prettig om even je handen vrij te hebben en toch de kleine meid bij je te kunnen hebben en te troosten.

-badzitje. Gebruiken hem veel onder de douche

spuugdoekjes ideaal zeker bij borstvoeding.

Miskoop:

-wipper, misschien 3 keer gebruikt. Meestal zat ze in de maxicosi als ze bij ons zat en nu kan ze zelf zitten dus is overbodig.

-bad, twee keer gebruikt. Tummytub vind ze geweldig en gaat veel minder water in.

-navelbandjes, zijn niet meer nodig

Leuk toppic!