Ga naar inhoud

Van welk artikel uit je uitzet wordt je nog blij

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vind de Maxi cosi niet fijn voor ze buiten de auto, ze zitten er voor mijn gevoel zo opgepropt in, in de wipstoel veel meer vrijheid!

En het bakje met 2 bakjes gebruik ik ook bijna elke dag! Wederom in de badstandaard, ideaal: links een sopje, rechts gewoon lauw water voor de gezichtjes...

De verschillen kunnen bijna niet groter zijn soms, wat grappig! Oftewel: al doende kom je er achter wat je fijn vindt!

• Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk topic!!

Super vonden wij

- dikke wikkeldeken, fijner dan jasjes

- puckababy!!

- tinylove mobile, speelt uit zichzelf een half uur lang en hoef je niet op te winden

- nuna leaf wipstoel, in t begin niet veel gebruikt, nu vindt ze t heerlijk

- broekjes met voetjes eraan, geen geëmmer met sokken

- base voor de macicosi in de auto

Minder

- Bumba stoeltje: meiske heeft te dikke dijtjes :-)

- te veel kleertjes gekocht waardoor veel dingen maar 2/3 keer gedragen zijn

We hebben veel kunnen lenen, waaronder aerosleep, heb ik gelukkig niet zelf gekocht. Voedingskussen hebben we f vaak op gelegd in de box, maar uiteindelijk nog geen maand gebruikt

Geplaatst

Oja, cinababy van vsm voor krampjes :-)

Sen; de tinylove gaat op batterijen eb speelt 4 muziekjes. Hoef je niet op te winden en speelt ca 20 min. F vindt m nog steeds super.

Ook top: speelringen. Makkelijk om dingen mee vast te maken en er wordt driftig mee gerammeld.

Geplaatst

Als je serieus wilt gaan dragen, verdiep je dan even goed in de verschillende soorten draagsystemen. De baby Bjorn wordt afgeraden omdat de kleintjes niet ergonomisch zitten (ze moeten in de kikkerzit, knietjes hoger dan de heupen), ook van je af dragen wordt afgeraden. Er is hier al ergens een topic over.

FF zoeken: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?15610-draagdoek

Superaanrader: zo'n plastic slab met een opvangbakje. En wij deden daaronder ook nog zo'n slab met lange mouwen. Echt beide elke dag meerdere keren gebruikt.

Geplaatst

Ik heb een mobiel geleend (V-tech) (kinderen kijken er alleen maar naar!) die je in kon stellen op 10, 15 of 20 minuten liedjes, muziek of geluiden van de zee, geweldig!

daarbij ook nog licht, was ook in te stellen zonder licht of geluid!

Super ding!

Geplaatst

Sen, hier ook de tinylove, i had eerst een andere die haar niet interesseerde, de tinylove heeft erg lang in de box gehangen, draait niet allen gewoon rond maar onderling bewegen de beestjes ook waardoor ze wat meer verrast werd zeg maar.er zit trouwens ook een afstandsbediening bij maar die hebben we nooit gebruikt....

Erg leuk hier alle tips en flops maar je ziet ook wel dat berichten elkaar soms wat tegenspreken, maakt het misschien niet echt makkelijker.

De wipstoel was bij ons ook favoriet, I. Lag er al met 6 weken mee in de box omdat ze niet plat wilde liggen.

verder zijn we erg blij met de stokke kinderstoel, ze zat er al met 4 maanden in.

en gisteren een geweldige aankoop binnen gekregen dat we op vak meenemen, een soort tuigje dat je in een kinderstoel kan gebruiken maar ook op een gewone stoel, mocht er in een restaurant geen k-stoel zijn dan kan ze toch erbij zitten.is van minimonkey : minichair.

Geplaatst

Leuk dat er zo gereageerd en meegelezen wordt.

De tegenstellingen hou je natuurlijk altijd, wat voor de een top is, is voor de ander een flop.

Maar je wordt wel bewuster, het gaat je tot nadenken aanzetten, heb ik het wel echt nodig, ga ik dat doen.

Het wipstoeltje wordt hier gebruikt om de eerste hapjes te geven, niet om in te liggen.

Mijn kleine meisje is nu 20 weken of te wel 4.5 mnd, ze kan wel zitten maar niet te lang, Bumbo is ideaal.

Waar mijn dochter blij van wordt is het boxkleed, met verschillende stofjes en applicaties.

Ze gaat hier overheen met haar handje, zo leuk om te zien.

Geplaatst

Sen, hier begonnen met Nijntje-mobiel ( grijs-wit), paste mooi bij het interieur. Nou daar kwam ik al gauw op terug. Hebben gauw de Tiny Love muziekmobiel ( princess) gekocht, superding. Mijn dochter was er helemaal weg van. Ideaal ding met afstandsbediening! Met mooie, rustgevende muziekjes. Wel duur, maar zeker het geld waard.

Wat ook echt een topper is, maar de meeste van jullie zullen hem hebben, is het voedingskussen. Ook als de kleine er is, gebruik je hem regelmatig even ;)

Bijvoorbeeld ook als ze net zelfstandig kunnen zitten en soms na een tijdje omvallen. Ik had dat ding dan achter mijn dochter liggen, viel ze zacht.

Dr. Brownflessen zijn ook een uitkomst, zeker met de darmkrampjes. Zo krijgen ze geen valse lucht binnen en het zijn kleine, fijne spenen. Avent en Difrax waren hieren flop. Inmiddels drinkt ze wel weer uit de Avent.

En de sterilisator wordt hier ook nog iedere dag gebruikt!

Geplaatst

Topper:

Tiny love mobiel

Voedingskussen

Timmy tub (ook van Vgz, maar dat was 2010) daarna kreeg ik babyboek

Lodger wrapper

Gewoon klein bakje om baby mee te wassen

Silly Billy slabber met armen. Duur maar heel veel gebruikt!

Tripp trapp

Rugdrager als ze ouder zijn

Dooky! Top!!!

Missers

Wipstoel alhoewel nu bij tweede wel meer gebruikt

Lodger shelter

Geslachts neutrale kleding. Alhoewel bij zoon wel meer wit aangedaan

Hangmatten voor box (gelukkig gekregen en niet gekocht)

Lodger shelter

Abc zoom ik vond geweldig systeem maar vond hem zwaar rijden. Heb nu een Urban jungle

Geplaatst

Top; Stokke Xplory, Tiny Love muziekmobiel, Dr. Brown's flessen, Nuna Leaf, inbakerdoeken/Puckababy, ABC dophilus (tegen krampjes), DooDoo baarmoederbeer, Easyfix voor inde auto, spiegel voor in de auto.

Flop; Avent flessen, flessenwarmer, lakentjes voor in bed (gebruiken altijd alleen dekentje), klamboe boven het ledikantje, Bloom Fresco!!

Verder zou ik willen aanraden om kindjes vanaf de geboorte in een zijligkussen te leggen. Vince heeft altijd op z'n rug gelegen en door een vastzittende spier in z'n nek (is verholpen door manueel therapeut) had hij een enorme voorkeurshouding. Voor ons een reden geweest om een redressiehelm aan te laten meten.

Geplaatst

Top:

ABC Dophilus, geen krampjes meer, geen spruw, geen luieruitslag

Nanny Care, sensormatje. Zeker voor buikslapers!!!

Koozzi elektrische kruik. Gebruik ik zelf nog steeds ;-)

Flop:

Tummy tub (hij vond het niks)

Box (hij wilde er niet in)

Ik denk dat er tegenstellingen zijn omdat onze kindjes gewoon allemaal verschillend zijn!

Geplaatst

Melis die was ik vergeten het zijliggingskussen. Vanaf de tweede week gebruikt tot twee weken terug, kraamhulp wilde hem in de eerste week niet gebruiken. De kleine meid sliep er heerlijk in en heeft een mooi rond bolletje.

hier wel veel lakentjes gebruikt, eigenlijk pas sinds gister in de slaapzak omdat ze zich steeds bloot trapt en ik er dan een paar keer uit moet. Daarvoor altijd lekker strak ingepakt onder lakentje met dekentje.

Geplaatst

Alle kindjes zijn anders en alle mama's hebben een ander leefpatroon! Dus logisch dat er verschillen zijn.

Maar... ik heb wat geleerd hier: een slab met mouwen! Ken ik helemaal niet, zou ideaal zijn voor Bram want dat is een smeerkees. Nu stroop ik altijd de mouwtjes op. Waar koop je die? (Uiteraard niet te duur als het kan)?

Geplaatst

Ja, die wil ik ook wel, want de slabbetjes die ik nu heb zijn echt t klein. En zijn die slabbetjes met mouwen van stof of plastic? Heb al diverse exemplaren me onuitwasbare wortel vlekken nl...

Geplaatst

klinkt idd handig zo'n slab met mouwen, maar wel als ze wat groter zijn denk ik? zo'n plastic slab met opvang bak ben ik ook al een paar keer tegengekomen in de winkel maar lijkt me zo oncomfortabel voor het kind?

zijliggingskussen heb ik ook al eerder gehoord van iemand maar waarom wilde de kraamverzorgster die niet gebruiken dan? heb wel gemerkt (tijdens de intake) dat (mijn) kraamzorg allerlei dingen rondom slapen afraadt zoals aerosleep matras, hoofdbeschermer, knuffels in bed enz. Zou allemaal niet veilig zijn volgens hen...

Is er iemand die zo'n Doomoo zitzak heeft? die wilde ik gaan kopen, kom ik opeens allerlei enge verhalen op internet tegen dat die dingen levensgevaarlijk zijn. Kindjes die op zn kop terecht waren gekomen en als het waren als een schildpad erbij lagen en bijna stikten brrrrr... toch maar niet kopen dus

Geplaatst

Heerlijk

De wipstoel (verschillende standen)

De draagdoek (hoeft de wandelwagen niet steeds mee)

Babyfoon met camera (manlief kan niet zonder)

Tegenvaller

Tummytub (alleen gebruikt om badje te vullen)

Das eigenlijk alles ;)

Geplaatst

ik heb een slab met mouwen bij prenatal gekocht, was 8 euro ofzo. Wel een ideaal ding. Plastic mouwen en een fleece voorkant (met plastic erachter), dus alle vocht wordt wel opgenomen.

Geplaatst

Hele goede aankoop:

- Dooky: helemaal super, veel makkelijker dan een hydrofiel luier of een parasol

- Tiny Love Take Along mobiel, ons meisje kan zich uren vermaken met deze mobiel. En heerlijk dat ik deze makkelijk mee kan namen voor aan de maxi-cosi of kinderwagen

- base voor de maxicosi in de auto, Ideaal!

- Dr. Brown flesjes

- Difrax Speentjes

Miskoop:

- tummy tub, niet 1x gebruikt. Alleen om het badje te vullen

- badje met badstandaard, slechts 2x gebruikt. Met ons in het grote bad of onder de douche vind ze veel leuker

- navelbandjes.... niet gebruikt. Gebruik ze nu om te koelen na de prikjes

- kruiken, deze kun je beter van iemand lenen, want zoveel gebruik je ze niet

- avent en drifrax flessen

- bibi spenen, die wil ze echt niet

Geplaatst

Ik had zowel de plasticslab met bakje als de slab met mouwen bij babydump gekocht. Ze waren niet goedkoop. De plastic slab schijn je ook voor 5 eurobij Prenatal te hebben.

Ik vind vooral die plastice niet geschikt voor hele kleintjes, maar als ze wat ouder worden en juist meer gaan knoeien met eten .. ideaal en ook niet meer zielig. Wij gebruiken hier sinds een maandje of 2 de langemouwenslab niet meer, alleen de plastice nog. Ook ideaal om drinken in op te vangen, zodra ze daarmee gaan oefenen.

De langemouwen slab die wij hebben is trouwens een soort zacht plastic van binnen en op de mouwen en verder soort fleece van buiten, vlekken blijven er daardoor niet opzitten en hij is makkelijk uitwasbaar. Om de paar dagen in de was en verder gewoon uitspoelen onder de kraan en ophangen: zo weer droog.

Geplaatst

Sen, volg hè gevoel! Ik heb t idee dat jouw kraambureau wel erg streng is. Ik GEB altijd de instelling; als t gevaarlijk zou zijn, zou t echt niet meer verkocht mogen worden. Zit zo'n stenge controle op alles wat met babys te maken heeft!

Bovendien, iedere kraamzorg is anders. Ik heb er 3 gehad en ze spraken elkaar tegen. Volg je gevoel, intuïtie en gezond verstand!

Geplaatst

Toppers:

-Met stip bovenaan: de Dooky. Ik snap niet waarom mensen nog hannesen met parasollen of hydrofielen.

- Tiny Love Princess muziekmobiel. Nog niet in gebruik, maar vind t nu al fijn dat deze zo lang speelt

- Nuna Leaf wipper

- New born inzet voor de Tripp Trapp. Dochter zit elke dag bij ons aan tafel als wij eten.

- Difrax fles.

- Shopping basket voor onder de Mutsy 4 Rider kinderwagen. Kan heel veel boodschappen in één keer meenemen.

- Lodger Wrapper wikkeldekens. Ik heb de gewone en de Motion, en gebruik ze elke dag.

Floppers: tot nu toe niks. Ik had zoveel gelezen over de babyuitzet op forums dat ik alle floppers kende. Geen magnetronsterilisator, flessenwarmer en navelbandjes gekocht dus.

Geplaatst
Badstofvariant is te koop bij de Wibra ( slabben)...wortelvlekken blijven rotvlekken :(

Biotex oxi vlekkendepper! Zelfs die vieze meconium en poep vlekken krijg je er mee weg! Gewoon lekker laten intrekken en dan in de was.

Geplaatst

Ik heb ook wortelvlekken op een paar slabben. Poep en spuug krijg ik weg met Vanish maar wortel is wel erg hardnekkig. Ach, ik gebruik ze gewoon, ik weet toch dat ze schoon zijn...

Mijn moeder zei vanmiddag: ja hoor, ken ik wel, slabben met lange mouwen! Nou ja zeg, had ik echt niet bij de oudste!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden